hoi hoi, suusje76; de swin maakt heel weinig geluid heel fijn dus lola; dit is van solgar moet je ff kijken op hun site durf het niet met zekerheid te zeggen maar dacht dat het een supplement was wat niet chemisch is zeg maar molly; ik vloeide met 2a3wkn niet meer, geef volledige bv maar werd met 6wkn toch ongie . heb zeg maar ook weer gevreeen met 4wkn (achteraf precies rond mijn eisprong want die heb ik weer gevoeld,.....ben nie zwanger dus gelukkig nog ff niet hoor eerst genieten van ons ventje hihi) gr saskia
Hallo allemaal! Goh wat leuk zeg om hier nu lekker verder te kletsen als mama's en dingen te delen. Daar heb je vaak veel aan. Ik kan me nu eindelijk ook hier melden! Met Koen gaat het redelijk goed. Toch wel elke dag een stukje beter. Laatst was hij echt superonrustig (vooral 's avonds en 's nachts) dus we sliepen amper. Nu heeft ie net om 16.30 een voeding gehad en daarna nog even lekker geknuffeld met hem en nu ligt ie boven in zijn bedje. Heb toch het idee dat ie daar wel lekker rustig ligt dan beneden in wagen of box. Verder ben ik vanochtend voor het eerst buiten geweest met mijn man. Koen nog niet. We hebben even boodschappen gedaan en een babyfoon gekocht en nog wat kleine cadeautjes voor de kraamhulp. Die komt morgen voor t laatst. Tis echt een geweldige vrouw en we hebben dan ook een superkraamtijd gehad. We gaan haar erg missen. Groetjes van Otje
Hallo hallo, Meld me weer even. Neem me elke keer voor om nu es een wat langer verhaal te schrijven maar steeds komt er weer iets tussen. Dit keer een behoorlijke borstontsteking. Was er behoorlijk gammel van. Trok het echt niet meer in m'n eentje en ben nu even bij m'n ouders aan het logeren. Die voeden Fynn 's avonds en 's nachts zodat ik even kan bijslapen. Dat scheelt een hoop! Vrees echter wel dat ik ga stoppen met bv maar daarover zal ik later meer vertellen. Iemand nog tips voor goede flesvoeding tegen krampjes? Tot later! Ga nu even eten.
hier gaat het zo z'n gangetje. mijn man heeft nog vakantie kailynn huilt standaard in de avond maar ze soaapt wel door nu van 0.00 tot 7.00 uur en dan weer tot 10.30, dus mag niet klagen. Alleen de voeding is nog dramatisch dus ik kolf nog 6 a 7 keer per dag. en nu geeft mijn man ondertusen het flesje als ik kolf maar v.a. volgende week moet ik het weer alleen doen. suusje: ik kolf nu al ruim 4 weken, eerst met de medela die ik huurde, ik heb nu de avent isis iq uno en daar ben ik ook zeer tevreden over. koste zo'n 150 euro. ga vanavond met kailynn naar de muziek ik ben benieuwd hoe ze reageerd.
Zo, heb nu even de tijd om m'n verhaal te doen. Moet helaas toegeven dat het me heel erg zwaar valt om zo'n kleintje in m'n eentje te verzorgen. Zie het soms echt even niet meer zitten en vraag me dan wel es af wat er nou eigenlijk zo leuk is aan het hebben van een kind. Voel me dan meteen schuldig want ben echt wel gek op dat guppie maar kan er gewoon nog niet van genieten. Komt waarschijnlijk ook door het slaaptekort en de borstontsteking. Vind vooral de avonden en nachten erg moeilijk alleen. Verder gaat het lichamelijk op zich wel goed. Zit al weer op m'n oude gewicht en draag m'n gewone kleren weer. Het vloeien is ook al zo goed als gestopt. Fynn doet het ook goed. Hij groeit prima en heeft veel plas en poepluiers. Helaas ook veel last van de welbekende krampjes. Probeer nu Cinababy. Wat ook wel helpt is rondjes wrijven over z'n buikje of de Cosi Bag tegen em aan leggen. Maar vrees dat hij er toch over heen moet groeien. De laatste 2 dagen was het echter opeens heel erg. Dokter gebeld. Blijkt dat het komt door de antibiotica die ik slik tegen de borstontsteking. Geef hem nu dus voorlopig alleen flesvoeding en kolf zelf af. Moet helaas ook toegeven dat bv niet mijn ding is. Vind het nogal pijnlijk en bovendien erg intensief. Geniet er dus niet echt van. En nu ik vanwege de antibiotica dus even gestopt ben valt er meteen een last van me af. Ook prettig dat een ander em nu kan voeden. Denk dus dat ik met bv ga stoppen. Vind dat toch best moeilijk maar denk dat die kleine meer heeft aan een mama die ontspannen de fles geeft dan aan een mama die gestresst de borst geeft. 's Nachts slaapt Fynn ongeveer 6 uur door. Met af en toe een uitschieter naar 8 uur maar dat is maar 1 keer voorgekomen. Heb een wiegje voor em gehuurd aangezien ik het gevoel had dat hij zich verloren voelde in z'n grote ledikant. Verder ook een Swaddle Me (soort inbakerdoek). Hij wordt dan een stuk rustiger. Normaalgezien maait ie echt constant met z'n armpjes. En hij begint ook al de dekens van zich af te trappen. Binnenkort dus maar in een slaapzakje. Leg em ook af en toe op z'n buikje en dan houdt hij al best lang z'n hoofdje overeind. Hij was overigens na 1 week al weer op z'n geboortegewicht dus best een snelle jongen Bij mij nog geen wijkverpleegkundige langs geweest. Zou ik die moeten bellen? En o ja, wat doen jullie als die kleine zich 2 uur na het voeden weer meldt? Ik probeer em dan weer in slaap te wiegen of af te leiden want als ik em weer te eten geef dan spuugt ie het uit of krijgt extra last van krampjes. Nog meer tips om de tijden tussen de voedingen wat te rekken? Liefs, eve
@molly: de wijkverpleekgkundige is langs geweest. Heb ook al die vragen gehad. Maar ze heeft niks gezegd over op de buik liggen in de box. Dat lees ik dus op het internet. @eve: Kan me voorstellen dat het je zwaar valt. Ik heb ook wel gehad dat ik het ff niet meer zag zitten en wat er zo leuk aan is. Komt ook wel door het slaaptekort. Kan er overdag beter tegen dan 's nachts of 's ochtends (want dan ben ik nog zo moe). Vooral als ie dan huilt vind ik het vreselijk. Heb er ook menig traantje om gelaten. Ben dan toch wel blij dat mijn vriend ook dingen kan overnemen. Hij werkt sinds deze week weer, dus het meeste komt toch op mij neer. 's nachts doe ik de voedingen omdat ik weer kan gaan slapen en hij moet weer op tijd op. Ik ben ook overgestapt op flesvoeding, maar dat was omdat BV niet voldoende was. Maar vond het toch ook wel een opluchting, had ook pijnlijke borsten. Vond het ook niet fijn om de beslissing te moeten nemen, maar ben er nu wel blij om. Al vind ik het soms wel jammer dat mijn kleintje niet het allerbeste krijgt. Maar heb het in ieder geval geprobeerd. Oh ja, als jiri zich eerder meldt, dan probeer ik hem ook in slaap te krijgen. Meestal lukt dit wel en kan ik het nog een uurtje rekken. Ik geef nooit voor de 3 uurtjes om zijn zijn volgende voeding.
Hey Eve, Ik ken het gevoel wat je omschrijft met de borstvoeding. Nadine zat aan sondevoeding en is prematuur geboren. Daardoor kan ze nog niet aan de tepel drinken. Ik moet lopen klooien met tepelhoedjes etc. Als ik haar zonder tepelhoedje aanleg heb ik kans op kloven. Ik kolf nu en geef haar dat per flesvoeding. Hierdoor mocht per vandaag de sonde er ook uit. Anders had het nog weken geduurd. Vind het wel jammer dat men altijd doet alsof je niet het beste wilt voor je kind. Snap het probleem niet. Ze krijgt nu borstvoeding, alleen niet uit mijn borst maar uit de fles. Het ziekenhuis waar ze onder controle staat hamert wel op borstvoeding uit de borst. Maar ik voelde me zo moe. Moest eerst wegen, borstvoeding, weer wegen, vingervoeding en uiteindelijk restant via sonde. Nadine kon niet alles drinken met de borstvoeding. Vingervoeding ging goed, maar als ik haar eerst aanlegde was ze zo moe dat ze dat ook niet volhield. Zorg dat je zelf weer op krachten komt. Dat scheelt een hoop. Ik was afgelopen nacht ook totaal gebroken. Mijn man moet weer werken en we hebben afgesproken dat ik dat s nachts doe. Nadine werd afgelopen nacht om 2 uur, 3 uur en 5 uur wakker. Ik heb geen kraambed gehad en 3 nachten weeen gehad. Ik was en ben nog steeds doodop. Ga tussen de voedingen door veel slapen en ga dat nu ook doen. Sterkte meid. Komt allemaal goed wanneer jij je weer goed voelt ze je het ook positiever in!
Ben vroeg vandaag Moet om half 11 bij het CB zijn, dus ben ik na de voeding van 7 uur maar wakker gebleven. Normaal ga ik dan weer lekker slapen tot een uur of 10. Ik geef Jiri rond 23.00 en 3.00 uur 130 cc in de hoop dat hij daar langer op slaapt, maar hij doet er toch maar 4 tot 5 uurtjes mee. Vraag me af hoe hij dan ooit door kan gaan slapen 's nachts. Want ik vind het echt zo zwaar om 's nachts wakker te zijn en maar 2 tot 3 uurtjes geslapen te hebben. Het zou wel al uitmaken als ik iets meer uurtjes achter elkaar zou kunnen slapen. Mijn vriend maar eens vragen of hij in het weekend de nachtvoeding wil doen.
Hey hey, ik lees heel veel over baby's die krampjes hebben. Maar Ik kan dat bij Vishesh nooit ontdekken, hij huilt nl nooit alleen als hij honger heeft. Maar hij moet nu al zeker krampjes gehad hebben.. Is er iemnd wiens kindje ook niet laat merken als hij pijn heeft? Ik heb trouwens mijn schoonouders gemeld dat ik het vele bezoek niet op prijs stel. Mijn schoonmoeder meldde me nl dat ze het niet leuk vond als ik Vishesh naar de creche zou brengen en dat zij dan wel bij ons zou komen inwonen om op te passen. Nou heb dus gezegd dat ik dat niet wilde. Het ging al vanaf vorige week vrijdag wat minder tussen ons. Mijn vriend en ik waren lekker een dagje gaan logeren bij mijn ouders omdat die vishesh bijna nooit kunnen zien omdat mjn schoonouders er zijn, en vrijdag belde zijn moeder al om 9uur waar we waren want ze stond voor de deur (ze heeft sleutels) Nou ze heeft tot 4 uur lopen bellen en toen zei mn vriend dat we naar huis gingen, terwijl we eigenlijk naar mn oma zouden gaan. Thuis aangekomen heb ik het natuurlijk gezegd dat ik dit niks vond. En toen zei ze ja maar ik wilde mn kleinzoon zien. Mijn ouders balen echt dat ze zo raar doen omdat ze hun kleinzoon ook bijna nooit kunnen zien. (ze weten dat Vishesh niet van visite houd en heel moeilijk is met slapen nadat de ouders van mijn vriend weg zijn) Maar zijn moeder negeert me volkomen en heeft mn vriend gezegd dat ze elke vrije dag dat ze hebben komen logeren. En mijn vriend is zo een sukkel dat hij niks durft te zeggen. trouwens ik las ergens iets over Venkelthee, dat het niet meer word aangeraden? (weet niet meer wie het zei ) waarom niet dan? Ik ga zo weer lekker effe op de hometrainer, heb geen conditie meer groetjes Janet
o, wat balen Batchie! Ik vindt het trouwens wel ingewikkeld worden met de forums, het bevalling en mama forum ik moet me soms concentreren op welk forum k zit en, wie wat, waar, zei. kunnen we niet allemaal naar het mama forum over die bevallen zijn we zijn nu toch bijna allemaal bevallen? Lientje ook eindelijk zag ik ik zo graag met iedereen mee praten. gisteren met kailynn naar de muziek geweest nou toen ze nog aan het spelen waren sliep ze gewoon door ook de hardere slagwerk stukken vertrok ze geen spier, klonk toch vertrouwd voor haar alleen een stukje harder qua volume. na de voeding van 9.00 uur ws het natuurlijk drama, ze huilt standaard tot de voeding van 0.00 uur, en nu vangen man en ik het samen op maar vavanf morgen komt mijn man pas rond 22.30 uur thuis dus ellendig.
Ben terug van het CB. Jiri weegt 3900 gram en is 53 cm. Wat voeding betreft kunnen we tussen de 140 a 170 cc aanbieden. Waarschijnlijk zullen het dan 5 voedingen worden. Als het goed is, is ie dan verzadigd en zou hij 's nachts niet meer hoeven. Als hij dan wel komt, dan mag hij 100 cc hebben. Ik ga het meteen vandaag uit proberen. Ben wel toe aan een langere nachtrust @batchie: vervelend hoor, zo'n schoonouders. Het is echt jammer dat je vriend er niets van zegt. Wel goed van je dat je gezegd hebt dat ze niet hoeven op te passen. Hoeveel dagen gaat vishesh straks naar het kinderdagverblijf? Het kan toch best dat hij bijna geen last heeft van krampjes. Je had het anders echt wel gemerkt. Fijn voor hem hoor. Ik vind het erg vervelend als Jiri er zoveel last van heeft. @slingding: Jiri huilt ook heel veel in de avond en soms 's nachts. Het CB zei dat krampjes vooral in de avond voorkomen. Ik ga nu 3 maal daags cinababy geven en als dat niet werkt, kan ik ook de flesvoeding met rooibos thee maken.
volgende week moet ik ook naat het cb ik zal het eens vragen mbt tot het huilen in de avonden, ik geef bv omdat ik met een allergie heb gezeten en ik ga dan ook voor 6 maanden bv, dus dan mag je niks anders geven dus weet ik ook niet of ik iets van die cinebaby mag geven. waar koop je dat trouwens?
Cinababy is zonder recept verkrijgbaar bij drogist en apotheek. Volgens mij mag je dat wel geven ondanks je allergie. Maar idd is het verstandig om het even na te vragen bij het cb.
cinababy is homeopatisch van vsm. Je krijgt het bij de drogist en ook etos, kruidvat etc. Ik doe drie druppels per keer geven op een klein lepeltje. Hij vind het erg lekker Dus je kunt het gewoon geven als je BV geeft. Of je kunt zelf rooibos thee drinken, dan krijgt je kindje het via jouw melk.
dan begin ik alvast met de thee, die smaak lust ik toevallig graag, ik kan alleen niet ontdekken dat het huilen door krampjes komt. maar ik heb natuurlijk geen ervaring.
Hoi meiden! Zo te lezen ben ik niet de enige die het zwaar heeft Mika komt soms nog 2x per nacht en ook mijn nachtrust is ver te zoeken. Ik laat mijn man zoveel mogelijk slapen, die is weer aan het werk, maar ook hij vindt het zwaar. @Eve: ik kan me voorstellen dat jij alleen het daar moeilijk mee hebt. En schaam je er niet voor dat je wel eens negatief denkt, ik heb dat ook al gehad en nog steeds vraag ik me wel eens af of ik dit nu echt allemaal zo leuk vind. Komt vooral door de vermoeidheid en de onzekerheid of ik het allemaal wel goed doe. Vannacht was Mika ook weer zo aan het huilen, hij had een voeding gehad, en een schone luier, hij had wat gespuugd en toen had ik hem terug gelegd. Maar hij begon toen direct te huilen. Ik was dus lang wakker om hem te troosten en weer in slaap te krijgen. Ik probeer vooral te genieten van de mooie momenten. Vanochtend heb ik gewandeld en dan geniet ik van het feit dat ik als moeder achter de wandelwagen loop. Mika vindt dat ook fijn. En gisteravond zijn we samen voor het eerst onder de douche geweest. Was ook heerlijk en ons mannetje vond het prachtig! Probeer daar moed uit te putten Eve! En bedenk je dat het nu even zwaar is, maar dat het beter wordt! Sterkte! En Eve: om de tijden tussen de voedingen wat te rekken kun je ook een speen gebruiken. Zodra Fynn onrustig wordt en gaat kreunen of ligtte happen, een speen in zijn mondje stoppen. O ja, als je een speen gebruikt neem dan een combispeen bij bv is dat beter, anders volstaat een dental speen. Met een speen kan je het zo een half uur rekken. En pas aanleggen als hij begint te huilen, ook al laat hij al eerder zien dat hij honger heeft door het happen. Succes! Vanmorgen was de wijkverpleegkundige weer langs geweest. Mika weegt nu 7 pond en begint al meer voeding te vragen. Ik gaf nog evenveel (1 borst vanwege het vele spugen), maar nu komt hij elke 3 uur weer en heeft hij dus meer nodig. Moet ik toch 2 borsten gaan geven, maar hij blijft wel spugen! Zo vervelend vind ik dat! @Batchie: gpoed dat je je schoonouders op hun gedrag hebt aangesproken. Ondanks dat ze het negeren: blijven herhalen, het is jouw leven en jouw kindje! Lijkt me een moeilijke situatie waar jij in zit! En Batchie: krampjes kun je ontdekken door het hol trekken van de rug, evt. kreunen of huilen en beweeglijk met armen en/of benen na de voeding. Groetjes Suusje
Dank voor jullie lieve antwoorden. Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die af en toe negatieve gevoelens heeft. @Nynke: waar baseert het cb de hoeveelheid voeding op? Geef op dit moment Nutrilon en daar staat dat een tussen de 4 en 5 kg 165 cc mag. Dan vind ik tussen de 140 en 170 cc voor 3900 gram best veel. Die kleine van mij weegt nu ongeveer 4600 gram en geef ik 130 cc omdat ie anders veel spuugt. Maar misschien is dat dus toch te weinig. Wanneer kregen jullie trouwens een oproep van het cb? Ik moet morgen voor de gehoortest maar verder nog niks gehoord over een gewoon bezoekje. Ook nog niks gehoord van de wijkverpleegkundige
@eve: de afspraak bij het CB kregen we van de verpleegkundige van het consultatieburo. Zij krijgen via de gemeente te horen dat er een baby is geboren. De verpleegkundige belt dan om te zeggen wanneer ze langs komt. Bij mij was ze er al na 1.5 week. De gehoortest en hielprik werden door de wijk verpleegkundige gedaan op de 5e dag. Op de nutrilonverpakking staat tussen 3.5 en 4 kilo 130 cc en tussen 4 en 5 kilo inderdaad 165 cc. Ik denk omdat Jiri bijna over de 4 kilo gaat, dat hij dus meer mag gaan drinken. Maar vanmiddag wilde hij toch niet meer dan 130 cc. Dus ik ga dit eerst eens een paar daagjes proberen en hem dan meer aanbieden. Het is dus de bedoeling dat de nachtvoeding komt te vervallen of opschuift. Dat hij spuugt komt misschien omdat hij te gulzig drinkt. Je kunt een andere speen proberen met een kleinere gaatje of tussen door ff stoppen om te laten boeren.
ik kom hier ook maar eens posten. ik moet alles nog terug gaan lezen. maar doe dat van de week wel even. ik heb mezelf echt af moeten remmen want gister ben ik echt ingestort. mijn dochter was jarig en natuurlijk wilden we dat vieren. maar ik had aangegeven dat ik het wel rustig wilde doen. en na 8 uur liefst geen bezoek meer. (uiteindelijk had ik toen nog bezoek, tot half 10) maar het begon goed, tot eind van de middag, toen werd het ineens druk en ik stond in de keuken, en ineens trok ik het niet meer. huilen stond me nader dan het lachen. gelukkig kon ik even naar boven om te voeden. mijn schoonzus kwam even kijken hoe het met me ging, en ik brak. kon niet meer stoppen met huilen. ik voelde me zo`n muts he, maar ik zat er zo doorheen. savonds is mijn vriendin boven bij me wezen zitten, ze is kraamverzorgster en kon me goed opvangen, dat hielp wel. het waren natuurlijk ook nog een deel hormonen. en gelukkig heeft mijn dochter er niets van gemerkt, want het was haar feestje natuurlijk en ze heeft het heel leuk gehad. verder is de wijkverpleegkundige nog geweest om de overdracht naar het consultatiebureau te doen. en ze heeft hem gewogen en hij was in 6 dagen al 360 gram aangekomen. hij weegt nu 3240 gram. heel netjes toch. van de week zal ik alles weer even terug lezen, maar nu ga ik echt eventjes rustig aan doen. groetjes
@Batchie niet elk kind heeft (veel) last van krampjes mijn kids hebben het alledrie eigenlijk niet gehad, Marley heeft ook nog steeds geen krampjes gehad dus denk dat het bij ons niet in de genen zit Eve, meid de eerste weken zijn gewoon slopend of je het nu alleen doet of met zn 2 denk niet dat je dan minder moe bent, want de bv moeten wij geven dat kan mn man niet overnemen, en trouwens die is ook gesloopt hoor heeft hele mooie wallen onder zn oogjes HIj kan moeilijk blijven slapen als de kleine aan het schreeuwen is. Het is even doorbijten en het is heel goed dat je even bij je ouders gaat logeren dat ontlast je even maak daar lekker gebruik van zou ik zeggen. Wat zijn ze bij jou trouwens laat met de gehoortest. dat hebben ze hier ook met de hielprik gedaan. Noura meid neem even wat gas terug! Je rent jezelf volgens mij zo nog voorbij en daar heeft niemand iets aan. Dus probeer s'middags even te gaan liggen of zo want zo gaat het denk ik niet. Hier gaat het best goed eigenlijk zou wel wat meer slaap kunnen gebruiken s;nachts maar ja ik weet iig dat dat ook wel weer goed komt. Het gaat nu elke nacht wel iets beter, vanacht heeft ze bij me geslapen mn rugpijn en bekkenpijn zijn nu minder dus dat kan nu wel, en dat werkt toch het beste merk ik. Ben vandaag even de stad in geweest, heb een boxkleed gekocht en een héél schattig velours pakje, een zachtroze tuinpakje in babyrib en 2 lieve rompertjes bij h&m. Heb ver3 de verkeerde luiers gekocht, maat 2 ipv newborn.. maar ja had gelukkig nog kleine liggen. En hier groeit ze snel genoeg in. Ik ga even liggen ze slaapt nu en mn man regelt de jongens hij heeft ze net gedouched dus die gaan zo ook slapen.