eve: zeker schrikken jou verhaal, kan me voorstellen dat nu alles bij jou los komt. Sterkte met alles!
Reageer even alleen op Eve. Jemig zeg, wat moet jij geschrokken zijn. Lijkt me erg beangstigend, zowel voor je moeder als voor jou. Gelukkig dat het niets ernstigs was, al is hyperventilatie in combinatie met een paniekaanval ook niet mis natuurlijk. Ik hoop voor je dat je moeder zich weer snel wat beter voelt. Wel heel lief dat die jongen van de AH nog is meegelopen. Ik kan me voorstellen dat de schrik nu pas komt. Nu ligt Fynn te slapen, je moeder is weer thuis en nu ga jij het op een rijtje zetten. Ik hoop voor je dat je een beetje kunt slapen vannacht. Sterkte!
Bianca: pff Je man kan dus lekker ergens anders beginnen. Dat is toch wel een fijn idee in plaats van bij een afgebrand bedrijf.... Otje: heerlijk begin van de ochtend.... Lola: fijn dat Jasmijn haar ritme weer een beetje terugkrijgt. ik ga toch eens kijken naar de traphekjes van ikea. Gnessy: ik zou denk ik naar Heereveen gaan. Als je je al niet prettig voelt bij Lelystad ga je echt niet fijn een operatie in. Maar ik hoop dat het niet nodig zal zijn. Slingding: hier was het ook al vroeg feest vanmorgen...Net als gisteren. half 6/6 uur en om 6.15 ook echt krijsen, dus toen maar aan de borst... Ik gebruik overigens nog steeds speen 2 en Nick krijgt geen papflessen dus geen idee verder melliemel: Orlando ontwikkelt zich ook lekker! Nynke sterkte met Jiri's hoest. klinkt heel akelig. Noralien: Venga ziet er niet dik uit op de foto's. Wel een mooi beestje hoor! Molly in het verleden had ik er ook wel eens last van dat ik mijn werk mee naar huis nam. Maar sinds ik na de bevalling weer aan het werk ben doe ik thuis echt helemaal niets meer en kan ik het heel goed los laten. Zelfs nu het bij ons momenteel een gekkenhuis is en ik binnen een maand dus een groep draaiend moet hebben. Ik doe echt niets aan mijn werk thuis. Als ik de deur op mijn werk dicht doe, denk ik er ook nauwelijks meer aan. Ja ik blaas af en toe effe stoom af bij mijn man als er teveel frustraties zijn geweest... pff al die KDV perikelen. Bij onze gastouder loopt het gelukkig anders. Op zulke momenten merk ik dat onze keuze voor kleinschaligheid toch echt prettig is. Anderzijds heeft een gastouder ook nadelen. Je moet je opvang in haar vakanties toch zelf regelen...maar ben toch blij met onze keuze Saar: gefeliciteerd! nog een jaartje dan. Gaat dat met 2 kids ook lukken? enne een kind gekocht?....ik heb voor Nick toch niet betaald voor hij er uit kwam... Eve: pff wat een nare ervaring. Hoop dat je moeder snel helemaal opknapt. Kan me voorstellen dat jou reactie ook nog effe eruit moet. Ik ga zo lekker slapen....ben nog zo moe van vorige week dat ik wel een lekker vroeg tukje kan gebruiken
Baby gekocht?! Is dat een typfoutje of noemen jullie dat in België zo? Maar natuurlijk mag je daar trots op zijn....gefeliciteerd! Eve, jeetje, dat is schrikken zeg. Heeft ze dat vaker zo erg gehad? Dat heb ik ook wel eens, in de situatie zelf heel nuchter blijven en handelen, maar als je dan thuis komt tolt je hoofd er helemaal van. Slaap lekker alvast. Nynke, dat klopt denk ik wel, over het KDV. Ik ben over het algemeen wel tevreden moet ik zeggen. Het zijn wel eens van die kleine dingetjes. Snot of etensresten rond haar mond bijv. Werk zelf in de zorg en weet dat je het nooit zo goed kan doen als de ouders zelf. Als je in een team werkt, zijn het de kleine dingetjes die weleens fout lopen. Lies, Ja dat gaat prima samen, Venga (je spreekt het trouwens uit als Benga) en Jikke. Venga was een half jaar toen Jikke geboren werd. Ze zijn dus allebei van kleins af aan samen geweest. Jikke daagt Venga ook vaak uit. Dan geef ik Venga op haar kop dat ze niet aan Jikke mag likken en dan steekt Jikke heel uitdagend haar handje uit. Dat worden echt dikke maatjes! Laatst is Jikke met mijn schoonzus mee naar de manege geweest. Dat vond ze ook prachtig. Ze is echt niet bang voor zo'n grote paardekop. Steekt ook meteen haar handje uit om te "aaien". Ze zal dus wel nog moeten leren dat niet alle beestjes aardig zijn want bij een tijger doet ze volgens mij hetzelfde En Jikke vond de dierentuin (artis) wel heel leuk hoor. Janette, dat klinkt toch niet echt goed. Er kan wel eens iets fout lopen, maar dit lijkt wel structureel dan. Wij kregen een mapje waarin iedere dag dat ze er heen gaat enkele rubrieken worden ingevuld (thuis, eten/drinken, poep/plas, spelen, slapen en bijzonderheden). Dit wordt echt elke keer netjes ingevuld en wat ik schrijf komt daar ook over. Is er geen ander/beter KDV bij jou in de buurt waar je meer vertrouwen in hebt? De midweek is geboekt Eve, ik kan me voorstellen dat je een beetje jaloers bent als je een vriendengroepje mist om dit soort dingen mee te doen. Ik ben echt heel blij dat ik hier veel forumvriendinnen en een paar "echte" vriendinnen getroffen heb. Het is niet onze bedoeling een apart groepje binnen het forum te gaan vormen hoor, maar zoals ook met vrienden buiten het forum, ondernemen we wel eens iets leuks. En het wordt wel erg krampachtig dit hier te verzwijgen. Hier op het forum zijn we gewoon één groep met decembermama's
eve sterkte met je moeder..lief van dat ventje dat ie nog is mee gelopen. snap dat het nu pas los komt bij je... probeer wat te slapen vannacht. kom anders hier maar lullen.. hebben we wat te lezen... euhhhh saar baby gekocht? vind t niet zo grappig klinken.... bij jor zijn kdv waar ie destijds heen ging deden ze t precies zoals ik wou.... brood, fles pap noem maar op... Enige nadeel vond ik dat ze m te weinig verschoonden van de luier. hij heeft regelmatig schone luier nodig.... maar regelmatig kreeg ik natte kleren mee naar huis.... voor de rest alles ok daar gergeld... Vwb de kno arts. Heb een gesprek gehad met die man en hij gaat mijn neus recht zetten. Ik hoef hiervoor niet naar lelystad omdat t een korte opname is.. 2 nachtjes.. Ik kan dus in emmeloord blijven.. dat scheelt weer... 11 oktober heb ik gesprek met de anesthesist en daarna krijg ik datum door.... Verder moet ik ook nog een allergie test gaan doen... Hier een meisje wat halve avond compleet over de zeik was. krijsen tot ze bijna geen stem meer had, dikke tranen... had al volle fles gehad, schone luier... Maar nadat ik haar zetpil had gegeven en chamodent in d'r mondje had gedaan werd ze rustig.. zetpil heeft ff tijd nodig, dus geloof dat de chamodent zijn werk doet.... Ben vanavond ook nog op bezoek geweest bij me schoonvader. Naar omstandigheden gaat het redelijk.... hij had t weer benauwd en is het ziekenhuis zat.... ik ga nou me bedje opzoeken.. ben kapot.. heb hoofdpijn en val zowat om van de slaap... kom morgen in loop van de ochtend weer.... voor iedereen slaap lekker en tot morgen.
@Janette: Ik heb de prijs van het traphekje (Patrull Smidig) voor je proberen na te kijken, maar ik kan het bonnetje niet vinden en op de site van IKEA vind ik alleen het verlengstuk terug. Maar ik dacht dat de prijs net in de twintig euro was... @Nynke: Goh, kinkhoest... Dat is niet niks ! Beterschap! @Lies: Een dagje Artis had mij ook wel leuk geleken. Al heeft Thijs er misschien nog niet zoveel aan, zijn mama des te meer... @Saar: Gefeliciteerd! Maar een baby 'gekocht'? Ik dacht toch werkelijk dat jullie Liene zelf gemaakt hadden... @Eve: Dat is geen leuke ervaring. Gelukkig bestaat er ook nog behulpzaam personeel... Wens je moeder beterschap! @Gnessy: Jij hebt het momenteel ook niet gemakkelijk hè? Ik ben wel blij dat je operatie dicht bij huis uitgevoerd kan worden. Slaap lekker vannacht! Ik wil ook nog even aanhaken bij hetgeen Noralien schreef. Ik kan me best voorstellen dat sommige mama's misschien wat moeite hebben met de afspraken die Noralien, Duikster, Slingding en ik buiten het forum en de grote meetings om maken. Maar er zou pas écht iets mis zijn, wanneer we dat voor jullie zouden verzwijgen, want dan is het net alsof we iets voor jullie te verbergen hebben... Op dit forum zijn jullie me allemaal even lief ! Jasmijn heeft vandaag wel nog gehoest, maar niet meer zo hevig en lang als gisteravond. Na de laatste fles (21.00 uur) en een hoestbui van een kwartier is ze gelukkig ook meteen gaan slapen. Ze heeft sowieso voor haar doen veel geslapen vandaag, waarschijnlijk had ze wat slaap in te halen...
Hoi hoi, Fijne reacties kreeg ik van jullie! Karin, ja wij hebben twee trappen dus 4 traphekjes nodig... We gaan inderdaad maar even bij de Ikea kijken... En wat betreft de overplaatsing naar de jongensgroep, dat komt een beetje door mezelf, ik ben na mijn bevalling een dag minder gaan werken en dat was niet handig voor een behandelgroep meiden... Ik werk namelijk ook nog één dag als verslavingsconsulente dus dan blijft er nog maar 20 uur over om op de groep te staan. En, in de weekenden draaien we diensten van 10 uur waardoor ik dan bijna een week vrij zou zijn. Dit is niet gunstig voor een behandelsetting vandaar dat ik aangegeven heb weer terug te willen naar de opvang. Mijn leiding gevende wilde dit eigenlijk ook wel graag en vandaar dat ik nu weer terug ben op mijn oude groepje opvang jongens. Het is wel weer ff aanpoten want het is echt heel anders en weer veel agressiever. De blauwe plekken zijn al weer een feit. Gnessy, lijkt me leuk om inderdaad een keertje ens iets af te spreken. Eve, het gaat inderdaad nog goed tussen John en mij en het is denk ik ook wel een beetje tijd dat we straks samen gaan wonen... Het is nu gewoon erg druk en veel plannen. Ben ook erg blij wanneer ik straks mijn rijbewijs heb dan ben ik in ieder geval niet afhankelijk van niets of niemand... Wat een verhaal trouwens van je moeder, ik hoop dat ze zich snel weer een beetje beter voelt... Hoe hield Fynn zich trouwens tijdens deze komotie? Noralien, leuk hé om te zien hoe onze kindjes met de huisdieren omgaan... Rick vind de poezen ook geweldig en bij zijn ritueeltje iedere avond hoort ook dat we de poezen gedag zeggen, hij zwaait ze dan ook echt uit, geweldig gewoon... Wat betreft jullie midweekje weggaan met elkaar, gewoon doen hoor, lekker genieten en ons alles vertellen... Kan me voorstellen dat je elkaar vind en dat je het fijn hebt met elkaar... Wij zijn geen groepje die jaloers op elkaar zijn en ik zie het dan ook zeker niet dat jullie een groepje in een groepje zijn... Ik vind het ook leuk om jullie belevenissen te lezen... Otje ik heb nu 10 keer twee uur gereden dus 20 uur... Het gaat best wel lekker alleen kreeg ik vanavond te horen dat ik minder krampachtig moet rijden dus daar moet ik echt aan werken. Ik vind het echt heel erg leuk het rijden en ik mag ook Rick gewoon mee nemen tijdens het rijden... Dat scheelt weer oppas regelen... Fijn dat jij het ook zo leuk vindt! Ik gaat lekker naar bed! groet Irma.
Even snel want tis al laat en duik snel m'n bedje in... Irma: Je neemt Rick mee met rijles en hij blijft dan gewoon 2 uren rustig achterin zitten? Knap hoor! Het lukt me tot nu toe steeds wel om iets te regelen met de kids als ik rijles heb. Zou me denk ik niet zo op m'n gemak voelen als de kids achterin zitten. Eve: Wat schrikken van je moeder zeg! Sterkte! Nynke: Oei, is wel schrikken als je zoontje kinkhoest heeft. Beterschap hoor! Ik reageer morgen weer verder. Nu: ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ Liefs Otje
Gnessy, ook weer een heel gedoe, die neuwoperatie. Het lijkt wel of het niet op houdt bij jullie. Fijn dat je in emmeloord kunt blijven. Nienke, oei kinkhoest. Dat is niet zo mooi. Ik weet nog van mijn oppaskindjes (die waren toen al iets ouder), dat het echt héél naar klinkt en dat je het er zelf benauwd van krijgt. Beterschap voor Jiri en sterkte ermee. Ik wil ook een traphekje plaatsen. Vind het toch een beetje eng nu Jikke "tijgert". Maar wij hebben dus een probleem. We hebben een smeedijzeren hekwerk. Dat is op maat gemaakt en loopt door in de trapleuning. De spijltjes zijn zo wijd uit elkaar dat Jikke er tussendoor zou kunnen vallen (aan de zijkant van het trapgat) en een traphekje voor bovenaan de trap kunnen we nergens aan bevestigen. Maar eens brainstormen over een oplossing. Ik ben normaal nog wel vindingrijk met dit soort dingen en vind overal een oplossing voor. Maar dit vind ik toch wel eng omdat het natuurlijk wel kind-proof en veilig moet zijn. Ik wil jullie toch nog ff een foto laten zien van Venga toen we haar net hadden. Kwam 'm tegen toen ik de foto's van vandaag opsloeg....
we hopen hier gewoon dat t volgend jaar beter gaat voor iedereen... En ben blij dat t ptobleem met me koppie word opgelost.... T is ff niet niks dit jaar, maar ja... je moet wel door en kan niet bij de pakken neerzetten he.. Ik ben blij dat ik egbert heb en het eerste gedeelte van ruth niet alleen heb hoeven doen... Ik weet hoe zwaar het is om een kindje alleen op te voeden (die altijd vroeg wakker is net als fynn) Dat is zwaar... Je eigen soms behoorlijk alleen voelen. De opvoeding van een kind alleen is niet zwaar vond ik, de beslissingen er om heen, af en toe die schouder om uit te huilen, die ene knuffel.... Maar goed die heb ik nu.... ben net wakker en hoor jordy ook al roepen. (heeft geloof ik uitgeslapen... ik kom straks weer...)
ruth werd vanmorgen wakker en had de snotkorsten onder de neus heeft, één oortje zat helemaal onder t oorsmeer.. leek wel geknapt heeft last van d'r bekkie, huilt veel, Vannacht is ze ook pakker geweest.. kan ni zonder d'r speen en knuffel.. heb t met haar te doen.... verder gaat hier alles wel oke.... zo zo ff reageren op iedereen....
Goedemorgen allemaal, Eve, veel sterkte voor je moeder! Wat zal je geschrokken zijn. En daar gaan we weer over mijn taal . Ja, een baby kopen, zo noemen we dat... Klinkt idd raar als je erover nadenkt. Vaak gebruik ik het ook niet. Ik zal het even aanpassen... saar schreef: Had ik nu al verteld dat ik geslaagd ben op school? En dat ik nu naar het 4de en laatste jaar mag? Ben er wel trots op, een baby gekregen in het midden van het schooljaar en toch alles kunnen afwerken. Even trots zijn op mezelf mag wel vind ik . Beter zo? Over de tussentijdse meetings... Ik stoor me er helemaal niet aan. Ik vind het juist gezellig dat jullie het zo getroffen hebben. Irma, amai zware baan heb je als je zegt dat de blauwe plekken weer een feit zijn. Ik vind het knap dat er mensen zijn die dit kunnen, maar voor mij zou het niks zijn. Ik zou gewoon bang zijn en dan loopt het zeker fout. Ga nog wat surfen tot Liene wakker is. Ze is deze nacht om 1u en 6u komen drinken. Ik denk dat ze een nachtmerrie had gehad. Normaal staat ze om 1u nooit op. Maar nu dus wel. En normaal begint ze zo stilletjes te jammeren, nu begon ze direct heel erg hard te huilen. En toen Ben haar ging halen, klampte ze zich aan hem vast zoals een aapje. Zielig dus. Saartje
ruth werd vanmorgen wakker en had de snotkorsten onder de neus heeft, één oortje zat helemaal onder t oorsmeer.. leek wel geknapt heeft last van d'r bekkie, huilt veel, Vannacht is ze ook pakker geweest.. kan ni zonder d'r speen en knuffel.. heb t met haar te doen.... verder gaat hier alles wel oke.... zo zo ff reageren op iedereen....
Heb net m'n moeder gebeld en ze heeft goed geslapen. Is alleen wel wat suf van de kalmeringsmiddelen. Heb zelf slecht geslapen. Kon gisteravond niet in slaap komen. En vannacht heeft Fynn van 2.30 tot 4.00 liggen brabbelen. Viel daarna weer in slaap maar begon om 4.30 weer te brabbelen. Uiteindelijk sliep hij wel tot 7.15 maar ik heb dus niet veel geslapen Zo naar het cb toe. Ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeggen. @Saartje: Ik ken veel Belgische uitdrukkingen maar 'een baby gekocht' had ik ook nooit gehoord. Proficiat met je diploma! En wat Fynn betreft: hij slaapt overdag erg weinig en is daardoor om 19.00 echt total loss. Zie dus even niet hoe ik hem later naar bed kan laten gaan. Helaas. Moet zeggen dat ik wel erg blij ben met het kdv. Ik herken jullie verhalen gelukkig niet. Het is wel een kleinschalig kdv dus mss scheelt dat wel. @Noralien/Cynthia/Lola/Karin: Vind het echt hartstikke leuk voor jullie dat jullie zo goed met elkaar omgaan. Ben wel blij dat jullie het toch even ter sprake brengen. Want heel eerlijk gezegd zat ik er toch een beetje mee. Had het zelf nml ook wel erg leuk gevonden om een midweekje weg te gaan en wellicht anderen hier ook. Weet dat jullie het niet zo bedoelen maar ik voelde me toch een beetje buitengesloten hierdoor. Maar verder geen verwijten hoor. Wens jullie echt veel plezier. Wanneer gaan jullie? @Irma: Fynn bleef heel rustig. Alsof ie voelde dat er iets aan de hand was.
Jeetje Eve, dat is schrikken van je moeder. Wat betreft het kdv; wij hebben ook zo'n schriftje en daarin had ik het ook opgeschreven en als antwoord stond er dat ze het toch hadden geprobeerd en dat het goed was gegaan. Ja, maar dat was niet de afspraak. Karin, knap dat je dat kan zeg, je werk niet mee naar huis nemen. Sinds ik mijn nieuwe baan heb is het ook goed gegaan, maar nu is het zo hectisch dat ik het toch weer doe en ik probeer het echt te blokken, maar dat lukt me niet. Vannacht heb ik ook heel slecht geslapen, mede daardoor. Maar ik blijf oefenen hoor! Ik ga vandaag in ieder geval goed genieten van mijn kleine schreeuwerd (hij doet werkelijk waar niet anders!). Op het cb zeiden ze al dat hij vast snel gaat praten, omdat ie zichzelf graag overal bovenuit hoort Dat jullie buiten het forum afspreken is toch alleen maar gezellig, wat mij betreft moeten jullie je daar echt niet bezwaard over voelen. De tegenprestatie is wel dat we veel leuke foto's willen zien!
liene toch.... dikke knuf van ruth... hopelijk slaap je vannacht beter en je papa en mama ook... Fynn heb jij al uit geslapen? noralien hier hangt t traphekje ook met andere bevestigings dingen vast dan de orignele.... dus er is vast een oplossing voor! Irma gil maar een datum! lussen jullie snert? zo ja dan mag je zaterdag middag komen. Dan maakt me ventje het helemaal zelf en gaan we dus 's avonds snert eten...... Jullie zijn welkom hier Wat onderlinge meetings betreft... zolang het hier de groep niet verstoord gaan jullie je gang maar!
@Noralien: Ik kan ook niet zeggen dat ik Venga dik vind, wel dat ik haar een droppie vind... @Gnessy: O jee, nu ook Ruth nog ziek...? Geef haar maar een dikke knuffel (en ook een voor jou) en veel beterschap gewenst! Ik wil trouwens wel even zeggen dat ik je bewonder om je positieve houding! Het forum zal inderdaad niet onder onze bijzondere vriendschap lijden hoor. Het is echt niet zo dat wij onderling meer op elkaar gaan reageren of zo. Eerder omgekeerd: ik merk bijvoorbeeld dat ik vaker niet op een berichtje van een van hen reageer, omdat we al via msn heb gesproken daarover. Dus wees maar niet bang... @Eve: We gaan in de week van 12 november, dat duurt dus nog even... Jij wordt dus ook al wakker van het geb(r)abbel van je beeb, dan ben ik daar dus niet de enige in! Fijn dat het met je moeder alweer een stuk beter gaat... Hier een betere nacht gehad gelukkig. Tot 6.00 uur heeft Jasmijn aan één stuk door geslapen, maar toen begon ze weer te hoesten - overigens zonder daar zelf echt wakker van te worden - maar net als Eve lig ik dan klaarwakker naar die geluiden te luisteren... Af en toe hoorde ik er een huilerig jammertoontje tussendoor. Ik heb haar lekker laten liggen, ook al omdat ik haar niet wilde wekken. Rond 8.00 uur werd het weer stil en heeft moeders nog een uurtje geslapen. Toen ik om 9.00 uur op Jasmijn kamertje kwam, was ze tussen dromen en ontwaken. Ze heeft haar slaap dus schijnbaar echt nodig gehad, want uit zichzelf tot 9.00 uur slapen zoals 'vroeger' dat komt hier ook nooit meer voor...
zo ziet ze er momenteel uit.. snotkorsten, waterige ogen, alleen maar huilen. troep uit 1 oortje... inmiddels heeft ze kleren aan...