December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Janette, wat maakt dat jij je er zo aangevallen door voelt, misschien is dat wel niet het goede woord, maar je vind het duidelijk lastig... Waarom is het zo`n probleem voor je? Ik snap je namelijk niet helemaal...
    Zou je dat eens willen uitleggen?

Liefs Irma.

2. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Orlando......04/11/06 (2265gram 43cm).......2 g/9mnd0dg...................7930 gr........70.0cm
    Jiri..............30/11/06 (3275 gr, 49 cm......... 14 Aug/8.5 mnd.................9100 gr.......71.5 cm
    Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........16 aug / 8.5 mnd.................8365 gr.......71.0 cm
    Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........28 aug / 38 wkn.................7500 gr.......66.0 cm
    Lynn...........06/12/06(2900 gr, 48 cm)......... 23 juli/ 7.5 mnd............ 8618 gr......... 69 cm.
    Mika...........07/12/06 (2980 gr, ? cm)............4 juni / 6 mnd.................6340 gr.......67 cm
    Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........28 aug..................9625 gr........71,5 cm
    Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........06/09/8 mnd, 3 wk.................8510gr........69,5 cm
    Jayden.......14/12/06 (2955 gr, 50 cm)..........15 juni/6 mnd................6860 gr.....66 cm
    Jelina.........14/12/06 (3140 gr, 47 cm)..........10 apr.............6535 gr.......58.5 cm
    Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......22 juni/27wkn..............7915 gr........66 cm
    Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........23 juli/31 wkn, 1 dag.................8900 gr.......71 cm
    Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........19 sept / 9 mnd................10675 gr.......75 cm
    Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm)..........18 sept / 9 mnd................8250 gr.......69,4 cm
    Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........12 sept / 8 mnd+ 3wkn .............7920 gr.......69.8 cm
    Dain...........21/12/06 (3575 gr, 49 cm)..........17 sept/8 mnd + 3wkn mnd................8430 gr.......72 cm
    Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm)..........23 aug/8 mnd..........10030 gr.......72 cm
    Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........27 aug / 35 wkn, 3dgn...............9540 gr.......75 cm
    Ruth...........22/12/06 (2830 gr,46cm)...........8.5mnd, ......................7440 gr.......68 cm
    Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........2 augustus/7 mnd+10 dgn.................8300 gr.......68 cm
    Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........20 augustus/7 mnd+26dgn......8765 gr.......73.5 cm
    Jesper........28/12/06 (3970 gr, 54 cm).........23 aug/8 mnd. .............11,350 gr......75.5 cm
    Koen..........28/12/06 (4050 gr, 54 cm).........29 augustus / 8 maanden..........9120 gr.......72 cm
    Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........21 aug / 8 mnd.................8055 gr.........70 cm

3. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Gatsie, wat een gedoe zeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me aansluit bij de groep die het allemaal prima vind. Leuk toch dat jullie ook in het "echte" leven vriendinnen zijn geworden en nu dit soort dingen doen.
    Wat ik wel vervelend vind is dat er nu een beetje wordt geruzied hier. Heb ik een enorme hekel aan.

Thijs is ziek! Ik heb deze week toevallig een paar keer gezegd dat Thijs nooit ziek is, moet je ook gewoon niet doen! Vannacht om de twee uur huilen en verhoging. Vanmorgen niet meer, dus gewoon naar het KDV, maar halverwege de middag belden ze dat hij toch koorts had...Ik ga nu snel naar hem toe, hij huilt nu.

Lies

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Irma
    ik heb er geen probleem mee als men in groepjes weg gaat hoor..ga lekker zou ik zeggen....
    maar dit komt zo koud op je dak word eigenlijk tussen de regels door verteld....je moest echt een beetje gissen, waarom zo dacht dat we altijd duidelijk waren...

vertel het dus gewoon bv als: "meiden wij...... hebben het idee om een mid week er tussne uit te gaan met z'n 4en...hoop dat jullie het niet erg vinden"

mini meetings harstikke leuk......graag zelfs...helaas heeft niemand anders op mijn oproepen gereageerd terwijl ik dus wel gewoon een auto voor de deur heb staan
    de 2 meetings die ik heb gehad waren harstikke leuk en heb er helaas 1 moeten afzeggen.....
    dus op de oproep van Eve heb ik haar een mail gezonden dat ik het leuk vond om weer te daten........

hoop dat het wat duidelijker is zo.....

5. Niet meer actief

ik vind t vervelend om te lezen dat er beetje negatieve sfeer er om heen komt te hangen.... Persoonlijk heb ik zoals ik al eerder zei er geen moeite mee, zolang er geen groepjes vorming of weet ik wat komt hier op het forum. Iedereen moet doen en laten wat hij of zij wil. Ik wens jullie daar veel plezier mee...

@Irma ik woon dichtbij, maar heb helaas niet altijd beschikking over de auto ;)

En minimeetingen kom maar op! Dus wie wil komen naar dit kleine gat zeg het maar! Koffie staat bruin....

ik ga nou ngo ff wandelen.....

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wou alles even terug lezen, maar las ineens wat over eves moeder, dus ben gelijk dat op gaan zoeken. en goh meid wat zal je geschrokken zijn. en je moeder natuurlijk ook
    heel veel sterkte!

wou dit eerste even kwijt en ga nu alles lezen

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    he bah wat gebeurd hier nou allemaal.

het is toch leuk dat er mensen zo goed met mekaar om kunnen gaan, en daar hoeft toch geen goedkeuring voor gegeven worden ofzo?
    ik vind het nogal kinderachtig als ik heel eerlijk moet zijn om er zo`n punt van te maken.

ik ga nu ff wat anders doen, baal er een beetje van dat er nu in korte tijd alweer een nare sfeer hier hangt.

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Gnessy wat fijn dat je in Emmeloord geholpen kunt worden. Dat scheelt weer. Hoop dat jullie daarna weer eens aan de beurt zijn met voorspoed, want wat jullie allemaal op je dak gekregen hebben de afgelopen tijd...Maar goed dat jullie ook nog een mooi klein wondertje hebben gekregen dat alles soms weer in perspectief kan zetten. Hoewel ze dan nu niet lekker is....pff. Hoop dat ze snel minder naar zal zijn.

Irma: pff die agressie ken ik ook nog uit de tijd dat ik in de jeugdgevangenis werkte... maar gelukkig heeft het werk ook leuke kanten, anders hield je het echt niet vol. Maar omschakelen is het wel van meiden naar jongens.
    en je rijbewijs: ja het geeft echt een hoop vrijheid, dus ik zal hard duimen als je af mag gaan rijden. Was ergens in november toch?

Noralien: hier ook zo'n zelde traphekjes probleem. Wij hebben een ronde trap en ook open gaten tussen de leuningen. Heb ook nog geen idee hoe wij dit moeten gaan oplossen. Gaan van het weekend maar eens wat rondkijken. Mocht iemand een idee hebben om een traphekje aan een ronde ijzeren paal te bevestigen, ik hoor het graag! Hier gaat het toch prioriteit hebben...

hihi Saar: ik vind jou belgisch gewoon erg leuk! maar dit vond ik een vreemde uitdrukking. Maar van mij had je het niet hoeven veranderen hoor! Ben wel benieuwd hoe je dat met nummer twee en je lessen gaat doen. Je nieuwe beeb komt toch in maart als ik goed gerekend heb? enne... als Nick 's nachts wakker is, staat hij niet op hoor! Hij gaat echt zo snel mogelijk zijn bed weer in....

Heb trouwens wel het idee dat het weer een fase is waarin onze kids wat vaker wakker worden 's nachts. Nick was vannacht om 2 en 5 uur ook weer paraat. Effe huilen...laten liggen en hij is wel weer aangeslapen. ik heb het idee dat hij 's nachts wakker wordt in zijn lichte slaap, dan merkt dat hij alleen is en dan even gaat mopperen. Hij valt echter vrij snel weer in slaap. ikke alleen niet...maar daar ben ik niet de enige in geloof ik...

Eve: het is zeker niet mijn/onze intentie geweest om jou een vervelend gevoel te geven. Daarvoor heb ik al teveel met je gedeeld en ik heb een niet aflatende bewondering voor je dat je alles alleen zo goed red met Fynn...Ben en blijf ook altijd nieuwsgierig hoe het met jou gaat.
    en Fynn lekker zitten...goed hoor! Heb je nu nog veel contact met de papa van Fynn, ik zag dat hij mee was geweest naar het CB.

Molly: hier is het vrij natuurlijk gegaan dat ik met niet druk maak over mijn werk buiten mijn werkdagen. Maar ik vind het eigenlijk ook nog steeds iets wonderbaarlijks, zeker mezelf kennende.

Ai Cynthia wat een vervelend bericht voor je vriendin.
    hoop dat je lekker hebt kunnen slapen, maar volgens mij zag ik mailtjes van je van vanmiddag....foei dan moet je ook gaan slapen.

Duckie: Nick is in 3 maanden tijd maar een kilo aangekomen. maar daar zeiden ze op het CB niets van. Volgens mij gaan ze in deze tijd ook wat minder snel doorgroeien in gewicht. en lastig die verschillende adviezen. Ik zie het trouwens helemaal voor me Demi rollend door de kamer...

Janette: ik vind het jammer dat je er op deze manier tegen aan kijkt, maar goed. En ik snap net als Irma niet helemaal waarom jij je zo aangevallen voelt door ons. Als jij hierdoor het forum wilt verlaten kan ik je alleen maar alle goeds wensen.

Otje vervelend ongesteld. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar last van hebt sinds dat ik de laatste keer weer ongesteld ben geworden...
    enne ik heb echt zin in onze meeting 13 oktober. Vind het echt reuzegezellig om iedereen weer te zien en ben ook heel benieuwd naar al onze beebs.

Lies: wij hebben niet gehoord dat Thijs nooit ziek is ;)

pff ik word de laatste dagen een beetje moe van Nick. Hij is heel erg aanhankelijk, wat ik niet van hem gewend ben. Hoewel ik dit enerzijds erg leuk vind, vind ik het ook best lastig om op alle momenten van de dag ineens een paar handjes aan mijn broekspijpen te voelen en ineens een mannetje aan mijn benen te hebben staan. Gisteren ging hij ook voor het eerst een beetje simmen toen ik hem bij de oppas achterliet. en dan vind ik het toch moeilijker om weg te gaan. En hem even bij papa neerzetten als die thuis is, is ook moeilijk, omdat Nick zelfs dan beetje aan het simmen is. So wie so is Frank de laatste dagen nauwelijks thuis geweest, omdat hij door de brand in Halsteren lang is beziggehouden. Hoewel ik weet dat verlatingsangst en eenkennigheid bij deze periode horen, ben ik daar toch niet zo van gecharmeerd...

Ben vanochtend na het babyzwemmen gaan shoppen in Tilburg. Moest echt hoognodig maatjes 74 voor Nick in gaan slaan. Maat 68 groeit hij nu toch echt uit en ik had nog maar heel weinig gekocht voor hem in 74. Vanochtend dus een stuk of 6-7 shirts en een tuinbroek gescoord. Moet toch wel lachen als ik die maattabellen zie. 74 is eigenlijk voor 6-9 maanden....Nou weet ik natuurlijk dat dat bij veel beebs ook best klopt, maar mijn mannetje is nu 9 maanden en begint net aan 74... Ik vind de H&M trouwens echt een leuke winkel voor kidskleding. Meer mensen die dat vinden?

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lieve irma bedankt voor de mooie woorden.
    Alleen we wonen juis niet dich bij elkaar, ik in zeeland, lola in limburg (voor mij ruim 2 uur rijden)
    Noortje boven Amsterdam (ook ruim 2 uur rijden) en karin (ruim een uur.)
    Fijn je meer op het forum aan te treffen heb je echt gemist en hoop dat je ook mer bent als het minder met je gaat!

karin: ik ben idd niet gaan slapen,moest nog wat maken voor een leidster sie weg gaat op ket kdv.
    Ik heb wel een half uurtje onder de zonnenbank gelegen.
    en de hoes over de 2de auto stoel gedaan want kailynn moet over in de volgende stoel want het is vechten om in de maxi cosi te doen.

morgen effe bij prenatal neuzen met die 20% korting.

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Aangezien ik ook heb gezegd dat ik wat moeite had met de midweek-meeting (leuk woord voor galgje ;) ) wil ik toch nog even toelichten wat voor mij persoonlijk mee speelt. Ik heb geen echte groep vriendinnen en aangezien ik jullie alle 4 leuke meiden vind had ik het leuk gevonden om ook aansluiting bij jullie te vinden. Door gebrek aan vervoer en aan tijd om te msnen denk ik dat ik hier minder hechte contacten op kan doen. En dat vind ik gewoon erg jammer. Maar kan ook wel begrijpen dat jullie geen zin hebben om elke ochtend om 6.00 door Fynn gewekt te worden hoor ;)

@Duckie: Toen ik het gewicht van Demi las dacht ik in 1e instantie: Is dit een typefout? Vond haar ook wat weinig aangekomen. Fynn heeft weer een kilo erbij :( Maar als Demi het verder goed doet is het okay, toch? Ze zijn allebei alweer 9 maanden vandaag :D

11. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ben net terug van mijn werk en dacht voordat ik aan het avondeten begin, 'gezellig' eventjes terug te lezen wat de mama's vandaag weer verteld hebben. Eigenlijk wil ik er niet eens iets over zeggen, omdat bijna iedereen zijn zegje al gedaan heeft. Ik vind het alleen erg jammer dat er binnen zo'n korte tijd weer onrust is ontstaan. Ik vind het heel leuk voor Lola, Noortje, Karin en Cynthia dat ze een midweekje weggaan. En ik vind het ook leuk dat er tussendoor mini-meetingen worden gepland. Alleen maar gezellig toch? Het enige waar ik wel een beetje tegenop zie is de meeting. Ik denk dat ik de enige ben die nog nooit iemand van jullie ontmoet heb en ik kan behoorlijk verlegen zijn in zo'n grote groep. Daarom is de drempel wel een beetje hoog voor mij :oops: .
    Weten jullie, op mijn werk hangt momenteel een gespannen sfeertje, aangezien we een nieuwe directeur krijgen en gaan samenwerken met een andere thuiszorgorganisatie. In mijn hoofd is het een chaos vanwege de angst voor de uitslag van de vruchtwaterpunctie. Helaas ben ik niet gezegend met een hoop vriendinnen en van de paar vriendinnen die ik heb zijn erbij die niks meer van zich laten horen omdat ze niet weten hoe ze met mijn zwangerschap om moeten gaan. Daarom vind ik het forum gewoon een uitlaatklep voor mij en vind ik het gewoon heel triest dat er nu ook zo'n gespannen sfeer hangt. Dat wilde ik even kwijt. Kan wel janken!

12. Niet meer actief

eve breng fynn maar 2 weken hoor
    ga jij maar gezellig op vakantie. ben er toch elke ochtend op tijd uit. hihihi....

marum volgens mij heb ik jou ni op msn.....

13. Niet meer actief

bianc ik heb ook niemand alleen debbie dan nog nooit gezien....

kan jou ook begrijpen...
    wanneer krijgen jullie de uitslag?

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Bianca: Komt goed hoor op de meeting! Er is echt helemaal niks te merken van een drempel als we allemaal bij elkaar zijn. Vind het wel erg vervelend dat je je nu zo naar voelt en dan ook nog es een gespannen sfeer hier aantreft. Maar komt allemaal goed hoor!

@Karin: Hier nog een H&M fan hoor!

@Cynthia: Kun jij je nog herinneren of je die mail van Rainbowbabies precies op de dag dat Kailynn 9 maanden werd hebt gekregen? Heb nml nog geen mail gehad :(

O ja, nog even een kookvraagje. Heb voor Fynn maaltijden klaargemaakt met kabeljauw uit de vriezer. Heb deze gekookt en weer ingevroren. Maar nu bedenk ik me ineens dat je iets wat ontdooid is niet weer mag invriezen. Of geldt dat niet als het gekookt is? Fynn heeft de maaltijd net op en nu ben ik ineens bang dattie er ziek van wordt :(

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Even snel voor ik ga koken...

Bianca: Tis idd vervelend dat er nu n beetje raar sfeertje hangt hier. Hoop ook echt dat het snel weer gezellig wordt en we weer lief en leed kunnen delen.
    Kan me best voorstellen dat het heftig is op je werk en wachten op de uitslag van die punctie. Sterkte ermee hoor.
    En over de meeting: Gewoon komen hoor! We betrekken je er wel bij. Bij de 1e meeting was het natuurlijk de 1e keer. Bij de 2e meeting waren er ook weer mensen bij die bij de 1e niet waren. En nu bij deze meeting zijn er ook mensen (niet alleen jij) die voor het eerst naar de meeting komen! Het wordt gewoon hardstikke gezellig! Je moet er echt bij zijn.

Gr Otje

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36

Eve: Ik heb dit ook gedaan. Na dit een aantal keer gegeven te hebben realiseerde ik me ook van: Mag dit wel? Maar Koen is er niet ziek van geworden dus... hoop maar dat het goed is.

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Duckie ik heb nog eens even goed gekeken in de lijst, maar ik vind Demi nou ook niet echt heel licht in verhouding met de andere beebs.

Bianca: je bent niet de enige op de meeting die de rest nog niet gezien heeft. en...voor ons was het de eerste keer ook erg spannend, maar op de een of andere manier ging het heel natuurlijk. dus dat komt vast helemaal goed de 13e. hoop dat het de drempel weer een beetje verlaagd voor je.
    Vervelend dat er op het werk zo'n spanning hangt, dat kun je nu helemaal niet gebruiken. Wanneer kregen jullie de uitslag van de punctie ook al weer, nu met een week of 2 uiterlijk toch? en gooi het er hier maar uit hoor. Kan me voorstellen dat het toch vervelend is dat op momenten dat je je vriendinnen eigenlijk hard nodig heb, ze het af laten weten.

Eve: of ik geen zin heb in Fynn die mij om 6.00 uur wekt, dat doet Nick ook al wel....dus wat dat betreft maakt het mij helemaal niet uit. Ik zeg er hier nooit zo heel veel over maar de dagen dat Nick tot 7 uur slaapt zijn ook niet veelvuldig, al dacht ik laatst dat hij het gevonden had. Dat was wederom te vroeg gejuicht. Meestal is hij ergens tussen 6.15 en 6.30 paraat. Op mijn werkdagen is dat nog niet zo'n ramp omdat we er om 6.30 dan toch uit moeten.

18. Niet meer actief

het is of ruth of jordy die wel om 6 uur half 7 wakker is... of beiden tegelijk... hoewel ik eerlijk moet zeggen dat jordy vaak de eerste is...

hier geen h&m in de buurt (minstens uur rijden...) dus weet neit wat voor winkel het is...
    ben wel c&a fan..

Hopelijk word fynn niet ziek..... en zoals ik al eerder heb gezegd eve, ik weet hoe t voelt, als je keer wil luchten mail je maar....

Verder sta ik altijd open voor nieuwe meetingen. minimeeting e.d.... Dus diegene die dat willen, kom gerust...

19. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Lies: Thijs ook al ziek....Veel beterschap.

@Karin: Ik vond het ook nogal overdreven van de consultatie-arts. Ok, het is niet zoveel, maar van de andere kant, de vorige keer was er in anderhalve maand ruim een kilo bij. Luister wel, maar doe er vervolgens toch mijn eigen ding mee. Haar gewicht en lengte zijn precies in verhouding.

@bianca: Ook ik zag de vorige keer heel erg op tegen de meeting. Het was de 2e meeting en veel mensen hadden elkaar al de 1e meeting gezien. Ik had me opgegeven onder voorbehoud en ben toch gegaan en ik vond het reuzegezellig. Had het niet willen missen, dus ik hoop dat jij ook van de partij bent! Wil je graag een keertje ontmoeten.
    En vervelend dat je zo weinig steun vindt bij je vriendinnen. Je mag hier ALTIJD je hart luchten!

@Eve: Volgens mij mag je vlees of vis dat je rauw hebt ingevroren wel nog een keer bereid invriezen. Dus volgens mij geen probleem hoor.

Hier zijn ze bezig met het monteren van rolluiken aan de voorkant van het huis. Dat is de zonkant en in de zomer wordt het daar bloedjewarm. Heel fijn, alleen jammer dat de levertijd zo lang was, zodat we er dit jaar qua warmte niks meer aan hebben. Hoop wel dat Demi dadelijk naar bed kan, want momenteel zijn ze bezig met haar slaapkamerraam.

20. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Eve: bereid is weer anders, dan vries ik het ook gewoon weer in. Nick heeft gisteren worteltjes met puree, kabeljouw en champignons uit de vriezer gehad en de kabeljouw was dus na bereiding ook opnieuw ingevroren. Hier geen ziek mannetje hoor. Zelf heb ik het ook nog op en ook ik ben niet ziek (behalve mijn oren dan...)

Duckie: hoop dat Demi zo haar bedje in kan. Hier is het namelijk echt bal als mijn mannetje moe is en niet naar zijn bedje kan.... en vorige keer een kilo in anderhalve maand. Demi groeit gewoon met sprongetjes....

Deel Deze Pagina