hey meiden... hier ging t vanmiddag ff niet zo lekker... eg en ik heb ruzie gehad en nu is deel van serviesgoed stuk... Waar de ruzie nou om ging ik weet het nog niet, weet alleen wel dat me keuken nu extra schoon is... gister al gezogen en gedweild en dat mocht dus nu weer... Verder heb ik ruth om half 5 maar is wakker gemaakt zodat die om half 6 kon mee eten, ze is nu nog kapot maar slapen ho maar... Dus geef haar zo fles en zetpil... en dan lekker bij d'r mama hangen... Verder voel k me gewoon beetje k*t... last van me hormonen noem maar op... En na vanmiddag blijven de tranen stromen. Miss komt alle ellende er nu is een keertje uit.. zal wel goed wezen... ik ga kop thee maken en tv kijken.... nadat ik ruth fles heb gegeven....
Kreeg net het bericht dat een goede kennis van me is overleden. Ze had een paar maanden geleden te horen gekregen dat ze een kwaadaardige hersentumor had en het is dus heel snel bergafwaarts gegaan. Wist dat het er aan zat te komen maar ik schrok er toch behoorlijk van. Woensdag is de crematie. Wilde Fynn eerst meenemen (omdat zij zo gek was op hem) maar ik denk niet dat dat handig is. Toen hij 2 maanden was is hij ook meegeweest naar een begrafenis maar heeft toen de hele tijd liggen slapen. Ik ben bang dat hij nu heel hard gaat zitten brabbelen. Zal dus een ochtendje kdv gaan regelen. Wat zouden jullie doen? @Otje: Een H&M zonder kinderkleding Hoe durven ze! Straks 'lopen' alle beebs op de meeting in H&M outfits. Mss van te voren even overleggen wat we ze aandoen @Cynthia: Het lijkt er idd dat de tijd van ontwaken is ingeprogammeerd. Ik doe Fynn nu gewoon weer om 19.00 naar bed. Wat ik wel anders doe is dat ik nog een lichtje aan laat en de deur open. Dan ga ik nog wat rommelen in de buurt en dan blijft hij wat langer wakker dan als ik meteen het licht uitdoe. Mss dat z'n ritme dan ietsje verschuift. De maten van Rainbowbabies zijn idd aan de ruime kant. Fynn past nog makkelijk in 74-80. En dat hoef ik met andere merken niet te proberen. Vind het wel erg prettige kleding. Blijft ook mooi. Heb je bij Prenatal trouwens dat soort tropische eiland gekocht voor op schoot? Heb ik nml ook. @Lola: Thanks voor de mail. Deze had ik destijds ook ontvangen. Zal de volgende dus ook wel krijgen maar ben gewoon ongeduldig Enne...ik heb m'n badpak aangehad in bad Het zwembad moet nog maar ff wachten. Wilde in Landal wel gaan maar Fynn was nogal verkouden. Balen hoor...ehum. Vind je babymiddag erg leuk omschreven! Had graag even een fly on the wall willen zijn Bye the way: willen alle beebs es ff lekker ophouden met spoken! @Noura: Heb idd besloten om gewoon het oude ritme aan te houden. Uit de reacties die ik krijg op m'n topic in Baby & Dreumes blijkt ook dat een aantal vroege vogels uiteindelijk toch langer is gaan slapen. Dus daar blijven we dan maar in geloven. Heb vandaag wel melatonine pilletjes gekocht. Kom nml erg moeilijk in slaap en wordt een paar keer per nacht wakker (en dat komt niet altijd door Fynn). Zou zo graag weer es aan 1 stuk willen slapen. Hoop dus dat de pilletjes helpen. @Noralien: Wat een fantastisch initiatief! Ik doe zeker mee. Nu gaan er veel kleertjes van Fynn via een vriendin van m'n moeder naar Cuba. Maar de man van die vriendin is ernstig ziek en het ligt dus een beetje stil. Zal dus het een en ander meenemen naar de meeting. Wil je alleen een paar dagen voor de meeting het lijstje nog een keer posten? Dan zoek ik alles bij elkaar. Ben nogal een last-minute persoon @Karin: Dan heb ik mijn vader beter getraind Hij heeft op vakantie 's ochtends Fynn z'n poepluiers verschoond @Gnessy: Fynn drinkt nog uit z'n fles. Kan je helaas geen tips geven. En wil je zeggen dat jullie echt met servies hebben gegooid? Goh, ik dacht dat dat alleen in films gebeurde...Hoop wel dat je je snel weer beter voelt. Gooi al je gevoelens er maar lekker uit! Dat lucht altijd op.
@Otje: Nee, het was zeker geen rampmiddag hoor. Maar die kleine ukken zijn nu zo beweeglijk, dat er wel ongelukken van móeten komen! Dat belooft nog wat voor onze meeting op 13 oktober... @Gnessy: Goed mogelijk dat alle ellende en stress van de afgelopen periode eruit komen bij jou. In zekere zin is dat ook wel goed, want opkroppen maakt het meestal alleen maar erger... Sterkte! @Eve: Ik zou Fynn naar het kdv brengen. De kans is inderdaad groot dat Fynn geluidjes gaat maken en dan zit jij niet echt op je gemak (niet dat je sowieso op je gemak zit bij zo'n plechtigheid, maar dat terzijde...) Ik heb dat meegemaakt toen mijn moeder de sleutel kreeg van haar appartement en ik Jasmijn meenam naar de notaris. Nu ging het hier dus om een blijde gebeurtenis, maar ook toen was Jasmijn's gebabbel toch wel storend voor de anderen... Ik baal als een stekker! Donderdagavond is mijn vaste uitgaanavond en nu wil mijn auto niet starten (startblokkering schakelt niet uit...) Roy is samen met Jasmijn onze hond ophalen (die had ik vanmorgen naar mijn schoonouders gebracht omdat ik haar helaas niet meer kan vertrouwen in de buurt van baby's) en heeft dus zíjn auto mee...
Eve: gecondoleerd! Het blijft idd altijd schrikken. persoonlijk zou ike er niet voor kiezen om fynn mee te nemen. lola balen dat je niet weg kan. ik heb wel alles bij gelezen maar mijn ouders zijn er nog dus ik kom later weer terug doei!
@Noralien: Nou, ik heb mijn 'gedwongen' avondje thuis maar meteen nuttig besteed en ben eens gaan grasduinen in Jasmijn's spullen en kleertjes. Ik heb inmiddels al twee dozen vol met slabbetjes (25 stuks en dan heeft Jasmijn er nog steeds meer dan genoeg...), zomerkleertjes, een boxpakje, een vestje, pyamaatjes, sokken, schoentjes, een paar rompertjes, een omslagdoek, een badjasje (ik had een gedragen badjasje gekregen in een maat waarin ik ook al een nieuw badjasje had...) en een slaapzak. Ik zal je 13 oktober ook nog een pak pampers meegeven... Maakt het wat uit dat er een paar dingetjes tussen zitten die niet op het lijstje staan, maar die denk ik wel van nut kunnen zijn...? Dat ruimt wel lekker op in de kast moet ik zeggen...
Noralien je mag 13 oktober wel met een bus komen als we allemaal spullen mee nemen! Ik vind het een geweldig initiatief! en heb ook al het één en ander liggen voor je! Gisteren een bezichtiging gehad voor mijn huis alleen is het niets geworden... Leuk Otje dat je het rijden zo leuk vind, ik ook, ik denk nu steeds waarom heb ik dat niet eerder gedaan... Maar goed strakjes tuffen we erop los! Nou ik ga maar slapen ik kom morgen wel weer ff buurten... Groetjes Irma.
Wauw, wat leuk dat er zo positief op mijn oproep gereageerd wordt. Lola, jee wat een hoop zeg. Daar zal/zullen ze echt blij mee zijn! Nee, het maakt niet uit dat er ook andere dingen bij zitten. Ze heeft me het lijstje gegeven met dingen die ze het hardst nodig hebben. Maar de dingen die jij opnoemt kunnen ze zéker gebruiken. Ze heeft al een paar keer eerder wat containers over laten gaan (ja het gaat echt per containerladingen, er wordt flink voor haar ingezameld, alle beetjes samen worden containers vol). Maar ze heeft nu besloten iets kieskeuriger te zijn. Vorige keer zaten er vooral heel veel knuffels e.d. bij, dat is leuk, maar zijn eigenlijk luxe-artikelen. Ze wilt nu graag echt in de basisbehoefte voorzien. Naast babyspullen is er o.a. grote grote behoefte aan schoolspullen (schriften, pennen e.d.) Echt tof dat jullie kijken of jullie iets bij kunnen dragen. Let er wel ff op dat het om kindertjes in Ghana gaat en dat dikke winterkleding dus niet echt noodzakelijk is, daar zijn betere doelen voor te vinden Nu ff wat andere reacties... Lola, balen dat je avondje uit niet door ging. En klinkt als een avontuurlijk dagje. Eve, gecondoleerd. Ik zou Fynn ook niet meenemen. Net wat Lola zegt, als hij van zich laat horen voel jij je daar ook niet prettig bij denk ik. Ik moet toch ook eens een kijkje nemen op de site van H&M Gnessy, velvelend dat je je niet lekker voelt. Misschien moet je jezelf dit ook ff gunnen. Je hebt heel wat voor je kiezen gehad de afgelopen tijd en zo'n dag als vandaag heb je dan misschien gewoon ff nodig. Gewoon ff laten gaan, die tranen. Sterkte ermee... Otje, druk dagje... Jikke had vandaag een echte slaapdag. Normaal slaapt ze 2x op een dag zo'n half uur tot anderhalf uur per keer. Gisteren heeft ze sinds tijden weer eens goed geslapen op het KDV. 's avonds gewoon om 19.00u naar bed. Vanmorgen om 7.30u wakker. Om 9.00 weer naar bed en toen heeft ze geslapen tot 13.15u Dat is 4 uur! Toen dacht ik dat ze de rest van de dag wel niet meer zou willen slapen, maar om 14.30 viel ze weer om van de slaap en heeft ze weer tot 16.15u geslapen. Weer bijna 2 uur. Vanavond om 19.00u was ze alweer moe en ze sliep al voor ik haar kamertje uit was. Bij Jasmijn kwam de (vr)eetlust na het ziek zijn, bij Jikke duidelijk slaapzucht Het eten wil nog niet echt. Ze drinkt wel haar flessen, liefst meer dan ze normaal krijgt. Maar brood gaat matig en warm heel slecht. Ik weet van Fynn dat ie geen 8 maanden potjes wilde ivm de stukjes. Dat heeft Jikke dus ook nog steeds. Ik probeer het wel weer steeds en pureer het als ze het niet wil, maar zelfs dan is het vaak nog een probleem. Terwijl ze 6 mnd potjes wel eet. Iemand nog tips?
Ja idd, als jullie mij zoeken, ik ben diegene met die vrachtwagen Nee, gaat vast wel lukken. Ik vind het echt heel leuk dat jullie er aan mee willen werken!
Durfde bijna het forum niet meer te openen, maar ben blij dat het er weer gezellig aan toe gaat . Sorry voor mijn misschien heftige reactie gisteren. Nogmaals, dat komt niet alleen door het sfeertje wat hier gisteren hing, maar ook door andere dingen. Maar daar kunnen jullie niks aan doen. Jullie hebben me wel overgehaald om te komen naar de meeting, alleen is Michel vanavond thuisgekomen met zijn zaterdagrooster en ja hoor, hij moet 13 oktober 's ochtends werken . Hij gaat wel proberen om de dienst te ruilen of om met iemand mee te kunnen rijden, lief he! Anders zou ik met de bus en trein moeten en dan moet ik wel heeeeeeel vroeg 's ochtends van huis af. Noortje, mocht de uitslag van de vruchtwaterpunctie uitwijzen dat we een jongetje krijgen, dan heb ik zeker nog wel wat spulletjes voor je collega. Heb sowieso nog wel een aantal ongebruikte speentjes en een paar slabbetjes en rompertjes moet sowieso wel lukken. Leuk initiatief. Lola, ik zie het helemaal voor me hoe het er bij jou vanmiddag aan toe is gegaan. Wel sneu van al die valpartijen. Otje, zieke mannen . Gelukkig is Michel zelden ziek (afkloppen). Sinds ik hem ken is hij 2x echt ziek geweest, overgeven en diarree en toen had ik echt medelijden met hem. Klinkt pijnlijk, je verrekte spiertje...enne, fijn dat het autorijden zo goed gaat. Karin, haha, grappig vwb je vader en het oppassen op Nick. Het zou mijn vader kunnen zijn. Die verschoont ook echt geen luiers Gnessy, heftig hoor, smijten met serviesgoed. Hopelijk heeft het wel opgelucht en zo'n hevige huilpartij helpt vaak ook. Sterkte! Eve, gecondoleerd met het overlijden van je goede kennis. Het zit je ook niet echt mee. Pas is toch ook een goede vriend van je overleden? Ik zou Fynn niet meenemen als ik jou was naar de crematie. En Lynn wordt ook een vroege vogel. Ze komt tegenwoordig rond 6 uur, half 7 om de eerste fles. Alleen, EN NU GOED OPLETTEN FYNN!, ze gaat daarna wel terug slapen. Meestal een uurtje of anderhalf, maar dat is toch wel erg lekker als je zelf niet hoeft te werken. Lola, balen zeg dat je auto niet wilt starten en dat je daardoor je wekelijks avondje uit moet missen. Kon je niet met iemand meerijden, of woont er niemand in je buurt? Anderzijds, je hebt je avond nu wel goed besteed. Noortje zal blij zijn Ga lekker m'n bedje opzoeken. Nu het wat kouder wordt buiten merk ik dat ik vroeger lui word. Oja, nog even iets leuks....ik heb nu echt volop leven in mijn buik . Met name 's avonds is ons manneke aan het bungyjumpen . Van buitenaf is het nog niet te voelen, maar dat gefriemel in je buik is zo'n lief en fijn gevoel.
Leuk zeg. Als ik dat zo lees verlang ik ook wel weer naar dat gevoel in mijn buik. Dat vond ik zo'n lekkere tijd......zwijmel, zwijmel Geniet ervan!
Ik zou het 'eten met stukjes' gewoon eventjes laten voor wat het is en gewoon een weekje 6 maandenpotjes geven. Wellicht gaat het sneller over wanneer de maaltijd meer ontspannen is doordat Jikke niets hoeft te proberen wat ze toch niet wil. Bij Jasmijn was de weerzin voor stukjes ook net zo plotseling voorbij als het begonnen was. @Bianca: Mijn wekelijkse avondje uit vindt altijd in Sittard plaats (daar heb ik tot anderhalf jaar geleden gewoond) en ik ben de enige die vanuit Roermond komt en kan dus helaas met niemand meerijden... Wat leuk dat jij al volop leven voelt. Ik mis het zwanger zijn op zich niet, maar dat gefladder in je buik zou ik toch nog wel eens willen voelen. Dan voel je je écht in je eentje met z'n tweetjes...
Ik geef Jikke vaak ook gewoon 6 mnd potjes hoor, maar probeer tussendoor regelmatig 8 maandenpotjes. Zelf sta ik er wel relaxed in. ALs ze het niet wilt, probeer ik of ze het gemalen wel wilt en anders gewoon weer 6 mnd. Ze hoeft het van mij niet persé te eten. Ga de strijd hierover nooit met haar aan. Ze is er heel resoluut in, ze duwt het echt weg, en dan hoef ik het ook niet meer te proberen. Zou alleen wel handig zijn als ze eroverheen is. Dacht, misschien heeft iemand een tip daarvoor, vandaar.... Verder heeft ze alles altijd gewoon gegeten, dus het zal wel goedkomen
@Noralien: De speentjes moeten ongebruikt zijn las ik maar mogen de flessen wel gebruikt zijn? Toen Fynn de 8 maanden potjes niet wilde heb ik 2 weken gewacht en toen ging het spontaan ineens goed. Zou je dus niet echt een tip kunnen geven. En wat een slaapkop was Jikke, zeg @Lola: Oeps, was wel ff afkicken zeker om op donderdag thuis te blijven Moet je nu weer een week wachten...? @Bianca: Ik heb je reactie voorgelezen aan Fynn maar hij moest er alleen maar om lachen Eigenwijs manneke hoor. En wat heerlijk dat je volop leven voelt. Vond dat ook altijd heel bijzonder. Pas maar op dat we op 13 oktober niet allemaal aan je buik gaan voelen
Goedemorgen, Ja hoor Eve, de flessen mogen gewoon gebruikt zijn. Daar koop ze zelf nieuwe spenen op. Ben benieuwd wat jullie allemaal inzamelen.....Alle beetjes zijn uiteraard welkom. Ik was er bang voor dat Jikke vannacht niet goed zou slapen of heel vroeg wakker zou worden na zo'n slaapdag. Maar vanmorgen werd ze weer gewoon om 7.30u wakker.
hoe zo'n grote auto heb je? zit er aan te denken om alle kleertjes van ruth en jor op te ruimen wat te klein, maar dat zijn nogal veel dozen........ hihihi.... en voordat er teveel mee komt...
@Nynke: Hoe is het met Jiri? @Eve: Fijn dat het beter gaaat met je moeder. @Noralien: Wat een goed initiatief van je collega. Ik zal kijken wat ik heb. Wil je ons voor 13 oktober nog een keer herinneren? Volgens mij heb ik ook nog een voorraadje 4-maanden potjes staan. Kan ze die ook gebruiken? @Duikster: Heeft Nick langer geslapen na de papfles van gisteravond? @Lola: Ik had wel een foto van jouw woonkamer willen zien met die baby's gisteren. Het klinkt erg chaotisch @Otje: Toch niet teveel gekocht gisteren? En mannen en ziekzijn....tsjaaa....! @Gnessy: Een deel van het serviesgoed stuk....last van je hormonen en je rot voelen...Dat klinkt niet echt goed! Veel sterkte. @Eve: Wat naar dat je nu alweer een begrafenis hebt. Ik zou Fynn inderdaad wegbrengen. @Noralien: wat een slaapkop is jikke ineens! Gelukkig heeft ze ook vannacht goed geslapen. Demi heeft geen moeite met de stukjes van 8 maanden, dus echt tips heb ik niet. Ze krijgt vaak ook al vers fruit 's ochtends. Ik geef haar dan kiwi. Ik prik de stukjes kiwi aan een vorkje en dat stopt ze dan zelf in haar mondje. Ik ben gisteren de hele dag naar Maastricht geweest voor een vergadering. Demi had ik al om half acht afgezet op het kdv, dus ook voor haar een lange dag. Maar gelukkig kon mijn man haar al rond vier uur ophalen. Vanochtend ging het hier bijna even mis. Demi kruipt/tijgert dan wel niet, maar op haar manier komt ze de hele kamer door. Vanochtend had ik haar heel even niet in het vizier toen ze aan een plant trok en de plant met pot en al om viel. Rakelijks langs haar hoofdje . Ik wil eigenlijk van alles doen hier in huis, maar ik heb er helemaal geen zin in. Dadelijk toch maar eens wat gaan doen!
Goede morgen, Kailynn heeft uitgeslapen tot 6.15 uur en is daarna nog terug gegaan maar sliep maar 30 minuten ofzo. het zal een periode zijn. (HOOP IK) Bianca: het lijkt mij een mooi gevoel je kleintje weer voelen, ik heb kailynn weing geveold in mijn zwangerschap mar dat bleek achteraf wqaarom omdat ze in een rare houding lag, ik voelde haar meet met de tenen kriebelen. ik ga straks een stuk fietsen over de sluizen en dan is er in dat dorp een kleding en speelgoedbeurs ga eens kijken. Ik heb voor kailynn ook gisteren een klein houte spiraal gekocht met blokje enzo alvast voor haar verjaardag.. Eve het lijkt idd een tropisch eiland voor op de autostoel. ik heb ook nog van die haakje gekocht om op de keukenkastjes en lades te doen (aangezien ze er gisteren ook al tussen zat) en met die korting bij prenatal scheeld toch weer iets. Ik hoorde gisteren een raar ver verhaal. Ik stond bij prenatal en er waren mensen een mc aan het kopen zegt de verkoopster als de beeb 7 maanden is en kan zitten dan kan het over in de volgende auto stoel. Toen dacht ik echt en de veiligheid dan? maar ik was ook een beetje verbouwereerd. maar het idee laat mij niet los dat een verkoopster dat zegt. O, ja ik heb net weer op de weegschaakl gestaan. de afgelopen 11 dagen ben ik1.6 kilo afgevallen, ondank ik gisteren iets mee friet op heb en gebak kreeg bij de koffie. in totaal ben ik in 1 maand 5 kilo kwijt met sb. nou dat was het weer voor even. tot later. p.s. Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de leuke reacties op Kailynn haar site, dat geeft mij nog meer inspiratie om dit te doen en bij te houden.
Gnessy, Als de sintra dan nog niet verkocht is zal ik daar mee komen, en dan heb ik zéker genoeg plaats. Anders kom ik met een opel astra station, dus daar past ook wel wat in. Maar ja, de wagen gaat natuurlijk ook mee. Neem wel maar mee wat je kwijt wil. Ik ga gewoon passen en meten. Misschien dat je wel al de winterkleertjes ertussenuit kunt halen. Dat scheelt aan spullen die ze tóch niet mee neemt. Cynthia, vind dat idd een erg slecht advies. Dat was dus ook de reden waarom ik aan bianca uitleg gaf over de wagen die ze heeft gekocht. Ze geven soms zo'n slecht advies! Zit Kailynn al in de grote autostoel nu? Qua leeftijd zou het al een tijdje kunnen natuurlijk. Duckie, oei dat going dus maar net goed. Dan schrik je hé, op zo'n momenten. Jikke eet trouwens wel het fruit van 8 mnd en vers fruit eet ze gewoon in stukjes....geen probleem. Brood eet ze ook gewoon.