@saar: Leuk een neefje erbij. Gefeliciteerd. @bianca: fijn dat de uitslag goed is. @eve: ik zou gewoon kijken naar de behoeften van fynn. Op het CB werd mij dat ook gezegd. Laten slapen wanneer ze moe zijn. Daarom kom ik bijna nooit ergens die 2 dagen door de week die ik niet werk. Jiri slaapt 's ochtends 1.5 tot 2 uurtjes en 's middags hetzelfde. Dus alleen rond etenstijd heb ik meer tijd, maar dan moet ie dus eten, waar je ook wel dik een half uur mee bezig bent. In het weekend doen we wel dingen en slaapt hij soms wat minder of later. En hij is nog steeds vroeg wakker, helaas. Ik weet niet of je het ritme kunt beinvloeden. Jiri vind de hond leuker dan de katten. Hij kan soms echt heel erg lachen om de hond omdat die dan weer iets doet wat hij leuk vindt. Bijvoorbeeld zijn kussen door de hele kamer duwen of gek springen. @slingding: Ik heb jiri ook niet veel gevoeld, ook voorliggende placenta en CTG's gehad. Vond het wel jammer, heb ook zo'n gevoel gehad dat ik daar niet echt van heb kunnen genieten. Jiri eet de laatste tijd niet goed zijn avondeten. Max. een half potje gaat erin, soms nog minder. Toetje ook maar een paar hapjes. Geef hem dan een flesje melk van 120cc en dat gaat weer wel goed. Weet ook niet goed waarom dit nu weer is. Zal wel weer overwaaien. Maandagochtend een afspraak bij de huisarts voor jiri zijn hoest. Ben benieuwd. Ik had trouwens gedacht dat ik meer tijd zou hebben als mijn vriend weg zou zijn, maar helaas, merk nu dat hij toch veel deed. Kom nauwelijks nog aan mezelf toe. En een vriend weg dieet is ook effectief. Heb amper zin om te eten en merk dat mijn broek al te groot wordt. Durf alleen niet op de weegschaal te staan bang dat het tegen valt. Volgend weekend ga ik wegen. @saar/eve: ik zou ook wel met jullie willen meeten. Jullie hadden dat laatst gezegd. Had al bedacht dat we ook met z'n 3en kunnen afspreken, saar woont in het midden, maar dan wordt het voor jou eve lastig om daar te komen. @Eve: dagje belgie voor je ouders
Nu Kailynn nog leren dat ze met de goede kant overal tegenaan botst Als ik de verhalen van Ruth zo lees, heeft zij na haar verjaardag geen loopstoeltje meer nodig, dan loopt ze zelf rond Eve, ik zou ook gewoon een paar lessen nemen om je weer een beetje zeker te voelen. Vales, sterkte met je hoofdpijn. En wat vervelend, dat Wessel zo overstuur is steeds. Erg hé, als je niet weet wat er aan de hand is. Saar, wat lief van Ben dat ie thuis is gebleven zodat jij het een beetje rustig aan kon doen. En gefeliciteerd met je neefje. Wat een kleintje, is ie te vroeg geboren? Ik ben ook nog ff bij prenatal geweest. Heb een slaapzak gekocht. Daar zitten aan de onderkant ritsen in. ALs je die losmaakt en aan de ritsen aan de achterkant vastritst krijg je er pijpen in en kan ze ermee in de autostoel. Ideaal! Ik rij regelmatig 's avonds terug uit limburg en dan kan ze in de slaapzak mee terug Verder ook zo'n speelding voor op de autostoel gekocht (bedankt voor de tip Cynthia) en wat kleine dingen als sokjes en schoentjes. Hier een foto van de slaapzak.....
Noortje, wat een handige slaapzak. Wist niet dat er zulke slaapzakken bestonden. Lynn ligt nl. nog in de safe-t-sleep, omdat ze anders omdraait op haar buik en steevast gaat huilen. De safe-t-sleep bevestig je ook tussen de beentjes en dat kan dus niet met een gewone slaapzak. En nu het kouder begint te worden en Lynn vaak het dekentje lostrapt, vind ik het wel fijn dat ze weer een slaapzak aan zou kunnen. Hopelijk hebben ze 'm ook in Roosendaal, ga morgen meteen kijken.
ben er ook bang voor hoor noralien dat ze m niet nodig heeft.... want hoor iedereen zeggen dat ze tussen nu en 4 weken los loopt..... ik zie t wel... ze zal jullie wat laten zien de 13de! ik ga nou echt naar bed... blijf aan t rondhangen hiero..... tot morgen allemaal... slaap lekekr.
ik heb alles gelezen, maar niets onthouden, behalve dat Bianca supernieuws heeft gehad! Gefeliciteerd meid en nou echt onbezorgd genieten van de rest van je zwangerschap, heerlijk! heb je binnenkort ook de 20 wekenecho? Nick heeft vannacht gelukkig weer iets beter geslapen. hij was gisterenavond rond elf uur effe wakker, maar sliep zelf weer in en werd toen rond half 7 wakker. Toen moest hij toch zijn BV hebben en daarna moest ik werken, dus dat was positief. Vanavond is er dus weer een papfles ingegaan...maar rond 2200 uur was meneertje wakker en echt huilen dit keer. Toen heb ik hem nog maar effe getroost aan de borst en sliep hij weer lekker verder. Op zulke momenten, die gelukkig niet veel voorkomen, geniet ik toch nog heel erg van het feit dat ik BV geef. Blijkbaar geeft het net dat beetje extra wat hij op dat moment nodig heeft. Overigens heb ik geen idee of er dan nog echt veel voeding uitkomt..., maar hij wordt er in elk geval rustig van. Ik ga lekker slapen en hoop dat Nick morgen weer pas na half 7 wakker is....
@Eve: Wij hadden al een deal gesloten om jou van je angst af te helpen, of heb je dat inmiddels al diep weggestopt... ? @Bianca: Het bedrijf waarvoor ik werk bestaat 10 jaar en om dat te vieren gaan we komende woensdag met zijn allen 4 dagen naar Lissabon. De aanhang (en dus ook Jasmijn...) is niet uitgenodigd, dus ik ben er nog steeds niet uit of ik nu wel of geen zin heb om te gaan... Ja, van zulke verhalen lopen de rillingen over je rug. Eigenlijk moet je er ook niet teveel bij stil staan, maar het laat je wel weer beseffen hoe rijk je zelf bent... @Nynke: Je haalt mij en Slingding door elkaar. Bij mij lag de placenta vooraan en het was Kailynn die in een 'rare houding' lag, zoals Slingding het zelf beschreef... @Noralien: Handig ding, die slaapzak. Voor Jasmijn wil er ook graag 2 met lange mouwen, maar die jij hebt gekocht zijn wel héél handig... @Duikster: Slaap lekker, lang en hopelijk zonder onderbreking...! @Vales: Jij ook een rustige en hoofdpijnloze nacht gewenst...
Gisternacht lekker ongestoord kunnen slapen...vannacht weer een spooknachtje Fynn is van 1.30 tot 4.00 bezig geweest. Brabbelen en af en toe een harde gil. Hij viel wel tussendoor in slaap maar nooit voor lang. Het was dus een rommelig nachtje. Ben benieuwd hoe de andere beebs geslapen hebben. @Gnessy: Stuur je vd week wel een pb over hoe het zit tussen Fynn z'n vader en mij. De andere meiden kennen het verhaal nml al. @Nynke: Jeetje, wat slaapt Jiri nog steeds veel overdag. Op zich klinkt dat wel lekker maar kan me ook wel voorstellen dat je dan idd weinig kunt ondernemen en dat dat ook niet altijd leuk is. En ik denk ook eerlijk gezegd niet dat je een ritme echt kunt beinvloeden maar ik wil het af en toe toch es proberen. Enne...ik denk wel es dat het aan mij ligt dat ik amper tijd heb voor mezelf. Maar 'gelukkig' ondervind jij dat ook nu je alleen bent. @Nynke/Saar: Prima idee! Maar dat zal dan wel pas na de meeting van 13 oktober worden. Mss binnenkort even per mail/pb overleggen wat onze vrije dagen zijn. @Noralien: Wat een handige slaapzak! Kwam jij eigenlijk niet oorspronkelijk uit Limburg? Of heb ik dat verkeerd onthouden? En er zijn er nu al 3 met een tropisch eiland op schoot...kunnen ze ideeen uitwisselen @Lola: Anders wil ik wel naar Lissabon hoor! Lijkt me heerlijk een paar dagen weg En de deal staat uiteraard nog steeds! Dus je bent nog niet zo snel van me af Maar ik dacht als ik het nou aan zoveel mogelijk mensen vertel dat wordt de stok achter de deur mss groter...
goeie morgen allemaal... werd vannacht wakker van me ventje die thuis kwam.. (lag net op randje van slapen weer) wan ruth heeft hoestbuien waar ik wakker van word, maar zij zelf niet.. De trekker staat vast naast het bassin op 4 mtr hoogte en hij kreeg m met geen mogelijkheid weg. Dus hij was aardig pissig vannacht.. Nu slaapt ie gelukkig nog een poosje hoop ik... Ik werd wakker van jordy om 8 uur. Deze had toen al lang zijn kamer weer verbouwd... Dus snel kleren voor m gepakt en naar beneden... Ruth heeft gisteravond d'r fles om half 9 gehad, sliep om half 10 nadat ze drie kwartier heeft liggen gillen, krijsen en weet ik wat... al die tijd bij mij schoot, want bij d'r bed was het een helemale ramp. tot ze eindelijk goed in slaap was. toen kon ik d'r zo weg leggen... Maar ze slaapt nog... Dus weet niet wat voor ritme ze nu aan gaat houden.... ik zal zo nog klein beetje was wegvouwen wat ik vannacht in droogtrommel heb gedaan en straks ff alles opruimen.. zal eerst me huishoudelijke klusjes ff doen dan kan ik straks uitgebreid reageren en de site van ruth en jordy weer updaten..... tot straks!
is goed eve.... en geen tijd voor jezelf? Helaas als me ventje weg is, en twee kids op bed liggen dan heb ik tijd voor me eigen....
goede morgen, Hier zitten wij ook al beneden. KAilynn was om 5uur wakker en heb de fles kunnen uitstellen tot 5,30 want toen was het al echt krijseen. Om 6 uur lag ze er weer terug op en om 8 uur weer helemaal wakker. Dit is nu een week aan de gang en elke ochtend merk je dat je geiriteerder ervan wordt. Vales hoe is het met je hoofdpijn? Lola, het lijkt me idd een raare idee om weg te gaan zo lang zonder je meisje maar probeer er van te genieten en weer eens heerlijk aan je zelf te denken. Bij prenatal hebben ze verschillende slaapzakken met armen eraan en vandaag is de 20% actie nog! vandaag over 3 weken zien we elkaar weer jippie! eve: bij jou dus ook weer een spooknacht. karin hoe was jou nacht?
Goedemorgen allemaal: wat een goed nieuws Bianca! Ik dacht gisteravond nog aan je en hoe moeilijk het me lijkt om te genieten van een zwangerschap als er zo iets ergs boven je hoofd hangt, maar alles is dus goed! Wat heerlijk om het weekend zo te beginnen! Saar: gefeliciteerd met je neefje! Eve; je hebt het ook zwaar te verduren de laatste tijd, nu weer een begrafenis... Maar super dat de vadervan Fynn op wil passen! Hoe is het contact nu? Hij was toch ook al mee naar het CB? Thijs is weer helemaal beter hoor, hij heeft eigenlijk maar heel kort koorts gehad, wel heeft ook Thijs een aantal nachten gespookt en wilde hij gisterenavond ook niet gaan slapen....Vannacht ging het wel ok. Hij werd vanmorgen pas om 6.45 wakker, heeft toen pap gekregen en wilde daarna niet meer slapen. Dat ben ik niet gewend.... Hij is nu alweer een hele tijd aan het spelen. Gisteren bij het CB geweest. Alles was prima. Hij was niet te dik, daar was ik een beetje bang voor. Door zijn dikke wangen oogt hij een beetje dik, zij de verpleegkundige, en dat is klopt wel. Verder vond ze hem vrolijk en actief en zocht hij veel contact. Hij weegt nu 9,5 kilo en was 72 cm. Kan iemand dit voor me op het lijstje zetten? lies
Lynn: over de safety sleep: in de gebruiksaanwijzing staat dat je die flap voor tussen de benen ook weg mag stoppen onder de safety sleep, zo ligt Thijs er gewoon met een slaapzak in en dit gaat prima! Lies
Ruth en Kailynn ook aan het spoken. En Thijs een beetje. De stand is dus al 4-0 @Lies: Het contact is best okay. Ik merk dat hij Fynn toch wel heel graag vaker wil zien en zich meer wil betrekken bij alles. Hij vindt het ook heel frustrerend dat hij niet meer voor ons kan doen. En Lies, jammer dat je niet op de verjaardags/adressenlijst staat Wil Thijs wel op het lijstje zetten maar ik vind het zo scheef geworden en ik ben niet zo'n held in recht zetten. Is iemand anders hier goed in? @Noura: Jij trouwens ook niet (op de lijst dus) @Janette: Heb je je nu echt terug getrokken uit het forum? Zou dat wel jammer vinden.
eve 5-0 dan: Nick is vannacht ook weer flink aan het spoken geweest. Vannacht om 2 en 4 uur wakker en dan vanmorgen vanaf 7 uur weer.....
@Eve...ik lees nog steeds mee hoor.... maar heb ff weinig zin om te reageren....vind het wel jammer voor jou dat er weer rot dingen gebeuren.... ook Teun krijgt geen tussendoortjes hoor..maar dat had ik je al geschreven en mochten jullie Debbie missen? die zit nu in apeldoorn en heeft het vrij druk gehad..... Groet
Haha, misschien kunnen we elke dag even de stand opnemen...en in het vervolg een poule gaan maken omtrent de uitslagen. Valt er hier ook nog es wat te verdienen
Wat zijn de beebs toch actief 's nachts. Gelukkig hoort Lynn nog niet in dat rijtje thuis en hoop ik dat ze er ook niet bij komt , maar het lijkt me behoorlijk slopend voor jullie. Lynn werd vanochtend wakker van Michels wekker . Normaal wordt Michel altijd wakker voor de wekker en gaat dat ding nooit af, nu dus wel. Zelfs ik vloog tegen het plafond aan. Het voordeel was dat hij nu Lynn kon verschonen en de fles geven voor hij moest werken en zo kon ik lekker blijven slapen . Lies, nu het kouder wordt, slaapt Lynn ook met de gewone slaapzak in de safe-t-sleep. Alleen krijgt ze het dan nog voor elkaar om om te draaien, terwijl we 'm toch goed vastmaken. Gelukkig niet zovaak, maar vanochtend om half 9 lag ze weer op haar buik met de safe-t-sleep nog om zich heen . Bedankt voor jullie felicitaties . Ga nog eventjes een wasje draaien en stofzuigen.
Ik kan gelukkig melden dat de stand 5-2 is! Vannacht is de tweede nacht (na een hele reeks gebroken nachten) dat wij hebben kunnen doorslapen. Jasmijn heeft alleen rond 22.30 uur even gehuild, maar toen lagen wij nog niet in bed en telt dit dus niet mee... Op verzoek van Lies... Orlando......04/11/06 (2265gram 43cm).......2 aug/9mnd0dg....................7930 gr........70.0cm Jiri..............30/11/06 (3275 gr, 49 cm......... 11 sep/9.5 mnd.....................9350 gr........73 cm Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........16 aug / 8.5 mnd..................8365 gr........71.0 cm Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........28 aug / 38 wkn...................7500 gr........66.0 cm Lynn...........06/12/06(2900 gr, 48 cm)......... 23 juli/ 7.5 mnd....................8618 gr........69 cm. Mika...........07/12/06 (2980 gr, ? cm)............4 juni / 6 mnd.......................6340 gr........67 cm Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........28 aug..................................9625 gr........71,5 cm Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........6 sep/8 mnd, 3 wk................8510 gr........69,5 cm Jayden.......14/12/06 (2955 gr, 50 cm)..........15 juni/6 mnd.......................6860 gr........66 cm Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......22 juni/27wkn......................7915 gr.........66 cm Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 sep/9 mnd, dag...............9500 gr.........72 cm Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........19 sept / 9 mnd..................10675 gr.........75 cm Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm)..........18 sept / 9 mnd....................8250 gr.........69,4 cm Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........12 sept / 8 mnd+ 3wkn ........7920 gr.........69.8 cm Dain...........21/12/06 (3575 gr, 49 cm)..........17 sept/8 mnd + 3wkn ........8430 gr.........72 cm Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm)..........23 aug/8 mnd.....................10030 gr.........72 cm Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........27 aug / 35 wkn, 3dgn..........9540 gr.........75 cm Ruth...........22/12/06 (2830 gr,46cm)...........8.5mnd, ................................7440 gr.........68 cm Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........2 augustus/7 mnd+10 dgn....8300 gr.........68 cm Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........20 augustus/7 mnd+26dgn...8765 gr.........73.5 cm Jesper........28/12/06 (3970 gr, 54 cm).........23 aug/8 mnd......................11350 gr.........75,5 cm Koen..........28/12/06 (4050 gr, 54 cm).........29 augustus / 8 maanden......9120 gr.........72 cm Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........21 aug / 8 mnd......................8055 gr.........70 cm