December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nou doet ie het weer wel, ik snap er niks van!

2. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nou ik heb me ook aangemeld voor msn, nu nog uitzoeken hoe het werkt enzo.
    het is allemaal nog abakadabra.

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    het is weekend zeker omdat er nu weinig geschreven wordt.

5. @Slingding: Of iedereen zit te prutsen met msn (zoals ik dus...). Ik zal je uitnodigen, dan weet ik meteen of het gelukt is!

6. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
  7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
  8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
  9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Het is hier zeker rustig vandaag zeg.

Ik was vannacht echt ziek opeens ik heb de hele tijd op de wc gezeten bah! ik was ook onwijs misselijk en had het heel koud.
    Wessel en ik hebben lekker uitgeslapen tot half 11 en toen ging het gelukkig een stuk beter met mij.

@Slingding ik had het ook gelezen echt vreselijk en inderdaad wij boffen maar met onze kleintjes.

Wessel heeft ook nog maat 56 aan maar die hele pakjes worden wel wat te klein,hij heeft ook nog 1 pakje maat 50 wie hij nog aan kan maar dat zal niet lang meer duren voordat hij die niet meer past(als die nu nog past)

@Eve ik heb ook echt heel veel respect voor jou!
    Het lijkt me echt heel zwaar als je er helemaal alleen voor staat dus dat je hier af en toe even komt klagen is helemaal niet erg.

@Saskia wat leuk zeg dat jullie zo werden begroet door Orlando :D

Mijn msn is zworpy@hotmail.com dus als jullie willen mogen jullie me toevoegen.
    Johan en ik delen hem dus het kan ook best zijn dat Johan er af en toe op zit.
    Ik ga er nu weer vandoor,ik ga even Las Vegas kijken.

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Weet je wat ik heel graag zou willen? UITSLAPEN!

Mag natuurlijk niet klagen met een kind wat van 23.00 tot ongeveer 7.30 slaapt. Maar daarna wil ie echt niet meer slapen. En ik vind elke dag om 7.30 opstaan best wel vroeg eigenlijk :( Als ik jullie verhalen lees dan zie ik soms tijden van 9.30 of net bij Vales zelfs 10.30 langskomen. Hoe doen jullie dat?

Heb ook wel msn maar kom daar eigenlijk nauwelijks aan toe. Maar zal m'n adres geven: pinkseringe@hotmail.com

Dinsdag heb ik een crematie. Kon niet zo snel een goede oppas vinden dus neem Fynn mee. Ben benieuwd hoe dat gaat. Hoop niet dat hij het tijdens de plechtigheid ineens op een brullen zet. Dat lijkt me zo genant :oops:

11. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    mijn msn is ilse22222@Hotmail.com. Ik heb jullie toegevoegd!

Eve, uitslapen zit er hier ook niet in hoor. Demi slaapt 's ochtends over het algemeen wel tot 6.00 of 7.00 uur en heeft daarna haar echte wakkere uurtjes en dan wil ze alleen maar wakker zijn en vermaakt worden :) . Dus uitslapen zit er hier helaas ook niet in.
    Vervelend dat je een crematie hebt. Hoop maar voor je dat Fynn gewoon lekker slaapt tijdens de dienst. Ik heb morgenvroeg zelf een afspraak met de dietiste, maar neem Demi ook gewoon mee. Hoop ook maar dat ze stil is en anders kan ik het ook niet helpen, heb ook geen oppas.

Vales, weer helemaal opgeknapt?

Slingding: Wat vreselijk inderdaad om bij 25 weken al te bevallen. Een kindje van 520 gram, daar kan ik me niets bij voorstellen. Demi woog bijna 7x zoveel!

Melliemel: wat heerlijk om na zo'n avondje weg zo vrolijk begroet te worden!

Wij zijn gisteravond ook voor het eerst met z'n tweeen weggeweest. Had mijn man verrast met een etentje en had oppas geregeld. Demi is bij mijn zus gebleven en die vonden het prachtig om op haar te passen. Ik vond het wel raar om zonder haar weg te gaan en heb het niet kunnen laten om 1x te bellen en 1x te sms-en. Maar er was niets aan de hand natuurlijk , demi lag heerlijk te slapen ;)

Demi draagt nu ongeveer 56, maar ik merk dat sommige broekjes wat kort worden. maar er zit nogal een verschil in de maten inderdaad, 56 van prenatal wordt al wat klein, 56 van de hema past prima.

Ik ga me maar eens aankleden, daar heb ik nog geen zin in gehad en we krijgen zo kraamvisite. Vanmiddag gaan we naar vrienden. Ze wonen op dik een uur rijden hier vandaan. We eten ook daar, we blijven meestal wat langer als we daarnaar toe gaan. Zo meteen maar eens even kijken wat ik allemaal mee wil nemen, want met zo'n kleintje is zo'n bezoekje een hele volksverhuizing!

Trouwens, ik heb sinds gisteren een muziekmobiel boven de box hangen. Helemaal geweldig vind ze dat ! Ze kan er heel lang heel gefascineerd door kijken. Had wel een enorme blunder begaan bij prenatal, want ik was er mee terug gegaan, omdat ik dacht dat hij niet werkte. Maar er zat een schuifje bovenop dat als aan/uitknop fungeert :oops: :oops: . Stond dus mooi voor gek daar in die winkel. Maar de verkoopster zei dat dat heel vaak voor kwam, dat mensen dat niet zagen. Of zou ze dat zeggen om mij gerust te stellen :p ?

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Duckie: gelukkig maar dat ik niet de enige ben. Zal aan je denken 's ochtends. Wanneer gaat Demi daarna weer slapen? Ik moet Fynn echt entertainen tot de volgende voeding van ongeveer 11.30. Is best lastig als je zelf ook wilt ontbijten, douchen en aankleden. Gelukkig slaapt ie na de voeding van 11.30 meestal wel even. Maar helaas ook niet altijd :(

De muziekmobiel is hier ook een groot succes. Hierdoor is Fynn iig zo'n 20 minuten gefascineerd. Kan ik weer ff wat doen :D Hij ligt er echt tegen te lachen en geluidjes maken. Vervelende is alleen dat ik em continu moet opwinden. Denk dat ik er zo eentje ga kopen met batterijen die gewoon 15 min acherelkaar speelt. Welke hebben jullie?

En heeft iemand zo'n wipstoeltje dat vanzelf schommelt? Het schijnt nml dat baby's die overdag weinig slapen en onrustig zijn daar heel relaxed van worden.

Wat msn beteft: ik hoop wel dat ik kan onthouden wie wie is. Iedereen heeft nu 3 namen: forum naam, echte naam, msn naam :confused:

13. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Hier het zelfde Eve, Demi kan er ook zeker wel 20 minuten naar kijken. Maar helaas ook hier geen zelfschommelende wipstoeltjes en automatisch spelende muziekmobielen ;) , dus ik moet ook zelf aandraaien. Demi lacht ook steeds naar de mobiel, leuk om te zien, alleen telkens als ik het wil filmen/fotograferen dan stopt ze ermee ;)

Demi, is dan meestal een uurtje of twee wakker. Daarna nog wel , maar dan wordt ze een beetje jengelig en moe en dan leg ik haar in bed. Maar daar ligt ze nu dus al een uur wakker te kijken. Af en toe hoor ik een klein huiltje tussendoor, maar over het algemeen is ze wel stil.

Ik heb trouwens wat foto's in mijn album gezet van ons kleine meisje.

Oh ja...otje en debbie heb ook nog op jullie gestemd hoor!

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    de msn adressen zijn bijgevoegd,
    hier een supernacht!
    23.00 uur laatste voeding, 0.00 uur naar bedje, 6.30 kolven wegens zware lekkage, en om 9.00 uur schrokken we weer wakker, en hebben we haar maar wakker gemaakt voor de voeding! na die voeding kon ik alweer kolven.

de mobiel hangt hier al een poosje boven de box en ze vindt het helemaal gewelding vooral als ze met de wipstoel in de box ligt dan ziet ze het nog beter. ik heb zo'n mobiel die 15 minuten door gaat op batarijen, met muziek van mozart, beethoven en bach, het zijn leuke liedjes en ze blijven niet zo iritant in je hoofd zitten.
    Boven de commode hebben we wel een opwind mobiel van nijntje.

straks op visite en ik ga zo nog wat huishouden want daar is gisteren ook geen bal van gekomen met dat msn'en

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hier een redelijke nacht. Koen heeft gisteravond om 22 uur z'n flesje gehad en kwam vannacht om 5.00 uur. Toen een flesje en rond 6.30 konden we ook weer gaan slapen tot 9.15 uur.

Wat erg zeg voor MvJanelle! Ik hoop dat Benthe het gaat redden. Kan me nog herinneren dat MvJanelle een tijdje geleden hier berichtte dat haar schoonzusje veel te vroeg was bevallen van Inthe. Zij woog toen iets van 650 gram (stukje zwaarder nog dan Benthe) maar Inthe heeft het helaas niet overleefd.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=26089
    Ik hoop dat het goed gaat met Benthe maar ze is wel zooo piepklein.

Gr Otje

16. Vales, Eve en Duckie: ik heb jullie uitgenodigd (in msn...)

17. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    heftig verhaal van benthe.

Ik heb een paar nieuwe foto's in mijn album geplaaatst.

Dimphy lijkt zich sinds gisteren echt goed over te geven aan het inbakeren.
    Ze slaapt ineens erg veel.

Ze heeft met aan en uit kleden nogal huilbuien, zou ze pijn kunnen hebben?
    Ik ga morgen even contact opnemen met een cranio-sacraal therapeut.
    Hebben jullie daar ervaring Mee?

Gisteravond belde mijn vriendin, ruim 2,5 uur zitten kletsen, ze gaat w.s. scheiden.
    Ze heeft 2 meiden van 4 en 7.
    Maar de ruzies zoals het nu thuis gaat is misschien nog wel slechter dan scheiden voor kinderen.

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    pff wat een bericht zeg om te lezen zo in de ochtend, zet je gelijk weer even met beide benen op de grond. ik hoop dat alles voor hun goed af gaat lopen.

goh eve, ondanks dat ik er hier snachts een keer uitmoet, kan ik wel uitslapen. vanacht kwam die om 5.15 (toch bijna 6 uur geslapen) en daarna heeft die tot 10 uur geslapen, daarna slaapt die dan ook weer verder.
    hij is dan wel savonds wakker, maar die nachten en ochtenden zijn wel lekker. moet zeggen dat ik nog steeds wel heel moe ben.

safouane vind op zijn rug in de box niet veel aan, en onder de muziek mobiel geloof ik ook niet.
    ik ben er sinds een dag achter dat die het lekker vind om met zijn hoofdje op de opgevouwen lodger te liggen. dan ligt die iets omhoog en kan die goed kijken, en is die ook druk met zijn handjes en zijn hele gezichtje is druk aan het murmelen..

ik vond hem al zo gegroeid, maar als we het zo over maatjes hebben ( hij zit net in 56) dan besef ik me toch dat het nog wel een heel ukkie is, hoewel het wel hard gaat natuurlijk.

onze wasmachine maakt zo`n raar geluik, met centrifugeren. net of er iets tegen aan rateld. een beugel van de bh kan het niet zijn. maar ik hoop wel dat mijn man er straks even naar kan kijken en dat het dan opgelost is. ik moet namelijk wassen.

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh ja, heb jullie ook toegevoegd ;)

20. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lianne: wat fijn dat het inbakeren nu eindelijk gaat lukken? Baker je haar alleen 's nachts in of ook overdag? Ik zou nml willen dat Fynn overdag wat meer slaapt...

@Noura: ik zou bijna geneigd zijn om Fynn toch weer een nachtvoeding te geven zodat ie 's morgens langer slaapt en ik dus wat kan uitslapen. Maar lijkt me niet echt handig om een weer een nachtvoeding aan te leren. Of wel?

Wanneer gaat de vermoeidheid trouwens een beetje verdwijnen? Ondanks het feit dat ik 's nachts bijna 8 uur slaap krijg ben ik toch de hele dag moe. Hoop dat dat toch wel overgaat op een gegeven moment. Las in 'Oei, ik groei'dat de meeste moeders zich met 10 weken weer energieker voelen en dat de baby dan ook rustiger is. Van andere moeders hoor ik weer dat het met 3-4 maanden beter wordt. Wat denken jullie? Hoop nml niet dat ik nu gedoemd ben om eeuwig moe te zijn :(

Deel Deze Pagina