December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Eve: ik had al wel mijn gegevens doorgegeven aan Gnessy.
    Wat een goede foto, van Fynn! Zitten en klappen tegelijk, toe maar!

Gnessy: ik heb de lijst zelf niet ontvangen.Zal ik mijn gegevens nog een keer doorgeven, dat je mij daarna een lijst toestuurt?

Lola: bedankt voor het aanpassen van de lijst. Ik vind het toch wel erg leuk om af en toe even te kijken hoe groot alle babies zijn!

Duckie: wij hebben ook een buggy gekocht. In de eerste plaats voor de oma's. Die passen hier iedere week op en dan hoeven ze de trap niet op met de zware kinderwagen. Verder heb ik ook een buggy klem op mijn fiets en kan ik met de fiets weg en dan de buggy gebruiken. Verder is het ook wel handig voor in de auto (als we er weer een hebben...). Hij zit in zijn kinderwagen wel beter, maar voor een klein stukje is het prima.

Saar: op dieet zijn tijdens een zwangerschap....vind dit niet erg slim vsn je schoonzus....

Vanmorgen was ik al vroeg hier op het forum omdat Thijs al wakker was. Zo rond half negen was hij weer moe en heb ik hem weer op bed gelegd. Ik ben toen ook nog even gaan slapen en zo werden we pas om half elf wakker! Dat was lang geleden. Het was verder wel het enige hoogtepunt van de dag. Ik zat echt niet goed in mijn vel. Ik heb nog erg last van wisselde stemmingen en vandaag ging het niet goed....Ik hoopte dat dit na 9 maanden wel zo'n beetje afgelopen zou zijn...

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Vanmiddag bij Prenatal geweest ....en ik kwam thuis met 1 paar sokslofjes :( Ging eigenlijk voor een plastic boxkleed maar die waren uitverkocht. Heb ook nog gekeken naar een buggy maar die ga ik toch pas in het voorjaar gebruiken dus die koop ik in maart wel met de volgende kortingsactie.

@Saskia: Wat lief dat je dat aanbiedt! Maar woon je een beetje in de buurt dan? Want anders moet ik met de auto naar je toe... ;) Moeilijk uit te leggen waarom ik niet meer durf. Het is meer een algemeen gevoel van het overzicht kwijt zijn en dan niet meer weten wat ik moet doen. Enne...wat onzettend fijn dat Orlando nu wat langer gaat slapen :D

@Duckie: Zoals ik hierboven al schreef heb ik nog geen buggy. Ga die alleen gebruiken op de fiets en denk dat ik pas in het voorjaar op stap zal gaan met Fynn.

@Saar: Wijnegem is idd erg leuk. Ik doe dan ook meteen ff inkopen bij de Carrefour (of heet ie nu weer GB) in de buurt. Fynn past op zich nog wel in de mc. Qua lengte is het wel net aan. En ik vind dat hij er ook wel een beetje opgepropt in zit. Dus ga er maar vanuit dat we em 13 oktober voor je meenemen. Nynke woont in Limburg dus jij woont idd in het midden. Heb jij ff mazzel ;)

@Lies: I know the feeling :( Heb ook nog best last van stemmingswisselingen. Maar las laatst dat ontzwangeren geen 9 maanden maar 12 maanden duurt. Dus dat geeft de burger weer moed :D

3. Niet meer actief

lies stuur je gegevens maar dan vul ik je er gewoon nog ff bij in de lijst en krijg je m toe gestuurd van mij.

voor en achternaam beeb
    voornaam mama
    geboorte datum beeb
    geboorte datum mama
    adres
    postcode

en eventueel je tel. of je mobiele nummer. Deze zijn niet verplicht.. De rest wel graag...

verder heb ik leuke foto's van kids bij kampvuur. hihi.... zal ze morgen plaatsen...

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Saar, als je ook graag zo'n slaapzak wilt, wil ik er wel één voor je halen hoor. Ze hebben hem alleen in het groen en kost volgens mij 23,95 (ff uit mijn hoofd hoor, iig rond die prijs). Dan neem ik hem mee naar de meeting en betaal je hem dan.

Ik heb vandaag, een week voor Jikke 9 mnd is, toch maar de vaste stoel in de auto gezet. Ik wilde de maxi-cosi in de auto zetten en ging weer door mijn rug en toen was ik het zat. Ik ben terug gelopen, heb de autostoel van zolder laten halen en in de auto gezet.
    Het is nl niet alleen het tillen, want dan zou ik hem in de auto kunnen laten staan. Maar de houding waarin ik moet staan om de gordel om de mc vast te maken, is echt funest. Heb mijn principes dus laten varen en voor mijn rug gekozen. Dat ene weekje maakt me dan ook niet meer uit :oops: .

Jikke vindt het trouwens wel helemaal leuk in de autostoel. Ze vond het in de mc niet meer zo leuk, jammerde de laatste tijd veel in de auto. Nu kan ze lekker uit het raampje kijken, en heeft ze de hele weg naar Hoorn vrolijk zitten babbelen en "zingen". Speeltafel op schoot......helemaal goed.
    Op de terugweg (was al laat, na bedtijd) de stoel in slaapstand gezet en binnen 10 minuten was ze vertrokken.

Morgen werken. Belde tpenstraks een collega op. Dacht ff geluk te hebben dat er niemand aanwezig zou zijn en ik dus vrij zou hebben. Helaas, het is schoonmaakdag en of ik 2 uur eerder wilde beginnen :cry:
    Eerder beginnen zat ik al niet op te wachten, maar schoonmaakdag.....Pfff hele dag schrobben, boenen, kastjes soppen, ramen lappen, enz.......Jippie :(

5. Leuk nieuws vandaag: Ik word tante!

Mijn zus en haar vriend kwamen vandaag naar Limburg (zij wonen in Bemmel...) en tijdens het eten kregen we te horen dat ze een lekker toetje hadden meegenomen. Dat bleek een bavaroisvlaai te zijn met chocolaatjes erop in de vorm van een wiegje en kinderwagen... :D
    Natuurlijk duurde het héél even voordat het kwartje viel...

Ben zó blij voor ze. Ze waren al dik anderhalf jaar bezig en zaten net een maand in de medische molen. Maandag krijgen ze een echo, dan hadden ze toch al een afspraak staan bij de gynaecoloog om de uitslagen van de onderzoeken te bespreken en hoe en wat er verder zou gaan gebeuren. Van Roy's kant hebben we wel al 7 neefjes en nichtjes, maar het kindje van je eigen zus is toch nét wat specialer... :D

Ik heb haar zojuist meteen de link van dit forum doorgemaild, dan kan ze zich voegen bij de mei-mama's... :)

@Noralien: Ik heb vandaag ook zo'n slaapzak gehaald en hij is ook verkrijgbaar in het oranje. Wij hebben overigens ook voor de lime-groene gekozen... ;)

6. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Gefeliciteerd tante Lola :) Heel leuk voor je zus en haar vriend.

Noralien, ik snap precies wat je bedoelt met je rug en het vastmaken van de mc. Ik ben nu ook erg blij met de grote autostoel :) . Lynn vindt het ook erg leuk. Ze heeft het veel te druk om te gaan slapen, alleen toen we tegen de avond naar huis reden, viel ze in slaap.
    Balen zeg, dat je morgen 2 uur eerder moet beginnen :( .

Lies, wat vervelend zeg dat je je vandaag niet erg happy voelde. Heb er ook regelmatig last van, al komt het van mij niet door het ontzwangeren ;) , maar van het zwangeren. Sterkte ermee!

Duckie, ik gebruik de buggy alleen als ik met de auto weg ben. Wij hebben een topmark, die kreeg ik destijds bij een abonnement op het blad Kinderen.
    Jammer dat je vanochtend vroeg wakker was.
    Brrr, een wespensteek. Ik ben helemaal panisch van die beesten. Heb jaren in een bakkerswinkel gewerkt en in de zomer werd ik echt gek van de wespen, die de appelflappen en de rest van het zoetwaar errug lekker vonden :( . Helaas ook weleens gestoken. Gelukkig dat de plek weg begint te trekken.

Ga nu lekker slapen. Mijn ouders zijn net weg en mijn ogen vallen bijna dicht............slaap lekker allemaal!

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Wauw Lonneke, van harte gefeliciteerd. Ik weet dat jij heel erg met ze meeleefde dat ze de mm in gingen. Echt geweldig nieuws, leuk hoor. Hoe ver is ze nu zwanger?

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Wat een superleuk nieuws! Gefeliciteerd met je aanstaande nieuwe rol als auntie :D Zijn jullie overigens ongeveer van dezelfde leeftijd?

@Noralien: De autostoel gaat hier binnenkort ook in gebruik hoor...want Saar zit nml op m'n mc te wachten ;) Nee hoor, ik zou em sowieso al in gebruik gaan nemen. Fynn heeft het de laatste tijd ook niet meer zo naar z'n zin in de mc en zit er een beetje opgepropt in. Tijd voor de volgende fase dus.

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Lola gefeliciteerd met het goede nieuws

@ Noralien het is trouwens beter om als Jikke in de grote MC zit hem nog tijdelijk telkens in de slaapstand t elaten staan...dan heeft de rug nog voldoende stevigheid van de stoel.....( snap je hem?)

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Wat leuk dat je tante wordt! Gefeliciteerd hoor. En superfijn voor je zus dat het gelukt is na 1 1/2 jaar.
    Jasmijn: Wat leuk, een neefje of nichtje!
    Leuk zeg zo'n weekendje Lissabon. Probeer er van te genieten he? Al kan ik me voorstellen dat je Jasmijn erg mist natuurlijk.

Noralien: Kan me goed voorstellen dat je vanwege je rugklachten nu bent overgegaan. Enne... die week zal niet meer veel uitmaken.
    Ik heb laatst die slaapzak ook gezien en vond m met die "benen" zoooo foeilelijk! :) Wist niet dat je 'm ook gewoon kon ritsen :oops: .

Lies: Lekker hoor, zo uitslapen!

Saar: Gefeliciteerd met je neefje! Fijn dat het allemaal goed gaat met je zwangerschap.

Duckie: IIEEE wat eng van die wesp zeg! Jammer dat je zelf vroeg wakker was he?

Koen sliep echt hardstikke goed de laatste dagen tot gemiddeld 7.30 uur en nu net vanochtend uitgerekend dat ik ontzettende hoofdpijn heb al vanaf gisteravond wordt ie om 6.00 uur wakker! :confused: Echt balen. Gelukkig bleef ie nog wel in bed spelen en kletsen maar kon niet meer echt slapen. Rond 7.30 vond ie het echt niet leuk meer en is Stefan met hem naar beneden gegaan maar kon zelf ook niet meer slapen dus ook maar opgestaan. Heb al vanaf gisteravond echt flinke hoofdpijn en al best wat paracetamol op. Weet niet waar het van komt. Vervelend is het wel. We gaan straks naar Zoopark in Overloon. Hopelijk gaat het dan wat beter...

Groetjes Otje

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb weer een idee...als jullie dat tenminste leuk vinden. Vorige keer hebben we de geboortekaartjes laten zien. Nu lijkt het me leuk om een babyfoto van jullie te zien. En dan vooral of er gelijkenis is met onze beebs :D

Nou, hier kom ik:

p.s. zal jullie niet iedere week lastig vallen met weer een idee hoor ;)

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Leuk idee Eve! Ik heb vooral babyfoto's van mezelf in een album en niet echt op de pc maar heb er wel een. Hier was ik 1 jaar...

13. Niet meer actief

eve wat een gelijkenis zeg!

ik zal de zolder opmoeten omdat ik ook mijn babyfoto's niet op de pc heb.....

hier uitgeslapen tot half 9 (beide kids ook)... heerlijk.. was gisteravond gezellig en beetje laat geworden.... hihi...

ik ga ff ontbijten en ruth nog aankleden....

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    helaas mijn babyfoto's zijn bij me ouders en staan op dia.....

@Otje sterkte met je hoofdpijn

15. @Noralien: Mijn zus heeft - net als ik (had) - een onregelmatige cyclus, maar door de onderzoeken weten ze precies wanneer in deze cyclus de eisprong heeft plaatsgevonden. Wanneer je vanaf daar gaat rekenen, zou ze iets meer dan 7 weken zijn...

@Eve: Mijn zus is 34 nu en nét 35 als het kindje geboren wordt...
    Enne... leuk idee van die babyfoto's.
    Wat jouw foto betreft: We hadden het er al eens over gehad en Fynn lijkt op zijn papa!

@Otje: Ik hoop dat je hoofdpijn snel zakt en dat jullie een leuke dag hebben in Overloon!
    Wat hip, zo'n hoofddoekje! En dat Koen mega veel op jou lijkt, dan wisten we al... :D
    En ik weet nog wat: die foto is niet bij jullie thuis gemaakt... ;)

En dit ben ik, ongeveer 9 maanden oud...

Hi,hi, ik heb overigens geen moedervlekje op mijn wenkbrauw, maar ik kreeg het vlekje niet van de originele foto weggepoetst... ;)

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede moprgen,
    Alle eerst,
    LOLA gefeliciteerd met je tante schap.
    ook ik weet hoe je mee leefde met je zus!
    En zus is idd anders dan schoonzus of zwager.
    Dat was voor mijn moeder ook met mijn zwangerschap beleving dan met mijn schonnzussen.

Kailynn is gisteren over gegaan op de andere autostoel.
    Ik wilde kailynn in de mc zetten en begon moord en brand te krijssen en die kont de lucht in op er weer uit te komen. dus we hebben haar over gezet.
    ze zit er goed in en met haat speel eiland geweding.

Arno moest gisteren geluid doen op zijn oude dorp.
    er was ook rommelmarkt speciaal voor kinderen nou ik heb leuk gescoord.

een houten spiraal spiraal van 40 cm hoog voor 2,50.
    nijntjes tv 1 euro,
    nijntje tol (geen metalen) het is een soorrt draaimolen voor 1.50 en een rugzakje voor 1.50 van nijn en verschillende karton boekjes.

daarna zijn wij naar arno zijn ouder gereden daar zouden wij eten en we gingen gourmetten. heerlijk!
    maar bepaald geen somja en vandaag komen onze oude buren eten en we gaan oook gourmetten dus een echte sas weekend.
    Van hde week maar wat strenger als ik in de nacht zit.

otje: ik hoop dat je hoofdpijn zakt!

Noralien: poetsen bah...

Ik heb ook een buggie en ik gebruik hem op de fiets of in de auto al ik weet dat ik meer mee moet nemen.

ik heb hier ook goed nieuws,
    KAilynn is gisteren om 20.15 bij mijn schoonouders naar bed gegaan en om 23.30 eruit in de auto (heel de weg wakker geweest) en thuis sliep ze gelijk tot 7.45 en toen van 8.15 tot 10.15 uur. zonder papfles,
    terwijl ik het de afgelopen 1.5 week zelf tegen middennacht nog een papafles gaf.
    dus het zegt hier helemaal niks.
    (lijkt zelfs zonder laatste fles beter te slapen dan met.)

Ik ga zo effe snel de stad in (koopzondag) effe nog bij prenatal kijken voor die slaapzak en hema voor wijn en ontbijtspek (vergeten boodschappen en voor gourmet toch wel belangrijk.)

prettige en mooie zondag en tot later!

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: Koen lijkt idd op jou!

@Gnessy/Lola: Wat grappig dat de een Fynn wel op mij vindt lijken en de ander niet :( Ik hoop stiekum dat Gnessy gelijk heeft...

@Lola: Tja, hier is geen ontkomen aan: Jasmijn en jij kunnen een tweeling zijn :D Erg leuk om te zien!

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik weet niet of ik een babyfoto heb die ik in kan scannen. Mijn baby-albums liggen nog bij mijn moeder.
    Ik weet wel heel zeker dat Jikke op Robert lijkt. We hebben laatst zijn babyfoto's er eens bijgehaald en je kunt ze echt verwisselen met die van Jikke.
    Ze begint wel steeds meer op mij te lijken en heeft iig mijn kleur ogen.

Janette, bedankt voor de tip.

Jikke ligt alweer 3 uur in bed, lijkt er op dat ze dit patroon voort gaat zetten.

Nu is het ook niet zo vreemd hoor. We zijn gisteren voor de verjaardag van mijn schoonzus uit gaan eten en hadden Jikke mee genomen. Ze heeft zich echt heel goed gedragen en mijn nichtje (9) heeft zich wel gemaakt met Jikke als levende pop. Ze heeft haar perzik zitten voeren en speldjes op alle mogelijke manieren in haar haar gedaan. Jikke vond het prachtig, al die aandacht.
    We hebben nu afgesproken dat ze over een paar weken een weekendje komt logeren. Kan ze lekker met haar poedelen :D .

19. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Iik vind eigenlijk alledrie de babies op hun moeders lijken, ook Fynn hoor! Thijs lijkt ook op mij, zeggen heel veel mensen, ik kan het alleen niet laten zien omdat we weliswaar een scanner hebben, maar die op zolder staat, en ik het ook zlef niet kan. Om die reden heb ik ook het geboortekaartje niet laten zien.

Thijs zit eindelijk ook op drie flessen! Hij heeft gisterenvond om 7 uur de laatste gekregen en vanmorgen om halfacht (!) werd hij wakker... heerlijk. Ik sluit me aan bij Cynthia dat het wel lijkt alsof het beter ging zonder late fles! Thijs laat nu even horen dat hij zin heeft in een boterham, daarna gaan we wandelen in het Amsterdamse bos, het is prachtig weer (en ik heb geen geen dipje meer!)

Lies

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn zit nog maar op 2 flessen!
    1 als ontbijt en 1 bij de boterham.

Deel Deze Pagina