December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik vind fynn echt wel op zijn mama lijken hoor...
    bij ruth twijfelden we echt. we konden niet zien op wie ze leek, tot ik foto's van hendrik en esther vond op zolder... Nou het verschil tussen die drie is dus niet te zien.... Ze lijkt dus echt op d'r papa.... Jordy lijkt op mij.... en ik lijk ook op me paps....
    hihi...

net bij de buren koffie gedronken en heb daar zeer leuke foto's gemaakt. zal vanaaf weer wat spammen...

ga nu ff proberen eg over te halen om naar t strand toe te gaan en ff lekker lopen daar... maar moet wel met hele goeie argumenten komen....

2. Niet meer actief

hier nog steeds 3 of 4 flessen...

3. @Slingding: Wat fijn dat Kailynn weer een nacht heeft doorgeslapen! Dus Kailynn: vandaag wéér lekker slapen...!

@Eve: Jij hebt mij eens een foto laten zien van Fynn's papa en toen vond ik Fynn erg op zijn papa lijken (als ik me goed herinner vond jouw moeder dat ook...) Ik heb die foto zojuist nog eens bekeken, maar ik vind nog steeds dat Fynn het meest op zijn papa lijkt... :D
    Jasmijn lijkt eigenlijk (nog) meer op mijn zus, haar babyfoto's en die van Jasmijn lijken vaak als twee druppels water op elkaar...!

Noralien & Lies: Je hoeft de foto ook niet te scannen. Ik heb gewoon met mijn digitale camera een foto van de foto gemaakt. In Adobe Photoshop heb ik daarna de randjes mooi bijgeknipt...

Jasmijn heeft vanmorgen voor het eerst (ja, ze is vandaag precies 9 maanden oud en daarmee is mijn excuus weg, maar ik heb besloten om Eve te geloven... ;) ) een boterham met een beker melk (150/5) als ontbijt gekregen. Dit leidde echter meteen tot het 'probleem' dat ze om 10.30 uur geen zin had in fruit. Nu moet ik dat dus gaan verschuiven naar de middag, zodat het hele schema meteen een beetje overhoop ligt. Ik denk dat ik de warme maaltijd dan ook naar een iets later tijdstip verschuif, zodat ik de laatste fles (die ze de afgelopen twee weken weer tijdelijk kreeg) kan laten vervallen...

4. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, Dit is het schema van Jikke. Misschien heb je er iets aan?!

8.00 brood met melk
    tussendoor evt. diksap met een koekje / rijstwafeltje
    12.00 brood met melk
    15.00 fruit
    18.00 warme hap

5. @Noralien: Dank je. Zoiets had ik ook al in mijn hoofd, maar ik zit nog met het slaapritme van Jasmijn. Normaal gesproken gaat ze na de fruithap van 10.30 uur slapen en dan slaapt ze tot een uur of 13.00 - 13.30 uur. Vandaag is ze dus ook rond 10.45 uur naar bed gegaan en ze is inderdaad gewoon tegen 13.30 uur wakker geworden. Dus we zitten nu (als ik dit typ is het 13.45 uur) aan de tweede boterham vandaag.
    Dan zou ik het fruit kunnen geven rond 15.30 - 16.00 uur en het warm eten rond 18.30 uur. Dat laatste vind ik wel gezellig, want dan kan Jasmijn aan tafel met ons mee-eten... :D

Waar ik ook heel blij mee ben, is dat Jasmijn sinds een aantal dagen weer uit een beker met een rietje drinkt. Voordat ze ziek werd, dronk ze namelijk sinds een weekje uit de Nuby-beker met een rietje, maar toen ze ziek werd, wilde ze absoluut niet meer uit die bekers drinken. Ik heb haar toen weer gewoon uit de fles laten drinken, met de bedoeling dit weer snel af te bouwen. Maar dat laatste bleek niet niet eenvoudig...
    Maar nu drinkt ze dus weer sinds een paar dagen uit een gewone beker met een gewoon rietje. De Nuby-bekers gebruik ik nu voor als we weggaan (ze zijn superfijn, maar zo lastig schoon te maken...) :D

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    heb van de week het kookboek opperdepop van AH gekocht
    hele leuke en lekkere recepten staan erin en voor al op leeftijd en of het ingevroren kan worden
    heb nu dus aardappel met wortel,specibonen en gehakt gemaakt en nog Coucous met rozijnen, wortel, courget en vis
    vanalles 4 poties dus heb weer wat in d evries
    voor diegene die nog zitten t ekijken naar een kookboek ren naar de Ah en koop deze er staan recpeten in tot 4 jaar en de recepten vanaf 1 jaar zijn eigenlijk voor de hele familie :D

Lola oeps weer schuiven,,,,,, Teun zit ook op 2 flessen maar dan 1 melkfles smorgens en nog een papafles om half 7....

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hey Meiden,

Hier gaat het gelukkig weer een stuk beter :D

Wat leuk zeg al die babyfoto's van jullie.
    Ik zal ook eens gaan zoeken naar de mijne die liggen ergens in de kast,die van Johan hebben we niet die liggen bij zijn moeder en daar hebben wij al jaren geen contact meer mee.
    Vind het wel jammer dat ik van Johan niks heb we weten ook niet hoeveel hij woog bij de geboorte enz.

@Lola Gefeliciteerd :D wat super dat je nu eindelijk tante mag worden.
    Ging het brood eten wel verder goed?

Wessel krijgt nog steeds 3 flessen maar hij drinkt ze niet altijd meer op dus ik denk dat we binnenkort ook wel naar 2 flessen kunnen gaan.

@Eve neem zoals Slingding al zijn nog een paar rijlessen dat helpt heel vaak om over je angst heen te komen.
    Ik weet nog wel een goeie rijschool ;) pb me maar als je haar telefoonnummer wil.

@Slingding veel plezier vanavond en geniet maar lekker van je sasweekend ;)

@Saskia Wessel luste ook geen ene sap die ik gaf nu heb ik eindelijk sap gevonden die hij heel lekker vind en dat is AH biologisch diksap,het kost wel 2.95 per fles maarja ik vind dat niet zo erg je doet er lang mee en hij vind het heerlijk en dat is het belangrijkste.
    Ze hebben ook veel smaken ik heb nu appel exotisch de volgende keer probeer ik een ander.

@Bianca Wessel slaapt altijd op zijn buik en zij.

@Duckie oww wat naar zeg dat die wespensteek ik ben als de dood voor die beesten en op mijn werk vliegen er in de zomer echt veel :(

Ik ga er nu snel vandoor Johan is net thuis en we gaan vanavond bij een afgaanse collega eten dus dat is erg spannend.
    Ben er benieuwd hoe afgaans eten smaakt.

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri krijgt zijn eerste tandje :D Hoe lang duurt het eigenlijk als je het randje al ziet en dus is doorgekomen voordat de tand helemaal door is?

Het fruithapje past hier ook al niet meer goed in het schema. Voor het slaapje van 9 a 9.30 is te vroeg, dan eet hij echt weinig. Dan is het half 12/12 uur. Dan krijgt hij eigenlijk zijn boterham. 's Middags slaapt hij vaak tot 4 uur/4.30. Dan is het weer vervelend omdat ik tegen 5.30 zijn avondeten wil geven. Maar dit zou natuurlijk ook later kunnen.

@lola: leuk dat je tante wordt :)
    Die bekers met het rietje zijn inderdaad vervelend schoonmaken.

@janette: leuk dat boek. Ga van de week eens kijken bij de AH.

Leuk die babyfoto's, ga ook eens foto's ervan maken.

Jiri wordt wakker van zijn late middagslaapje.

9. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, we zijn weer thuis van de dierentuin. Het was echt hartstikke leuk en heerlijk weer. Gelukkig is mijn hoofdpijn ook gezakt dus een leuke dag gehad. Koen was ook superlief. Heeft de meeste tijd in de wagen gezeten en soms even eruit maar verder helemaal niet gehuild. We waren rond 16 uur thuis en heb hem fruit gegeven en nu ligt ie heerlijk in zijn bedje. Was helemaal blij dat ie mocht gaan slapen. Ik zal straks wat foto's plaatsen...

Vales: Smakelijk eten! Ben benieuwd wat je krijgt. Hihi.
    Wat jammer dat je geen babygegevens of foto's hebt van Johan.

Janette: Ik heb dat boek "opperdepop" gekregen tijdens de kraamtijd. Erg leuk he?

Lola: Jeeeeetje wat lijkt Jasmijn ook op jou zeg als ik die babyfoto zie! Spreeekend! Echt leuk hoor.

Slingding: Wat heerlijk dat Kailynn zo goed heeft geslapen! Hopelijk blijft ze het zo volhouden.
    Wat is dat speel-eiland? :rolleyes: Ben benieuwd!
    MMMMM Lekker hoor gourmetten... moeten wij ook weer eens doen...

Eve: Ik vind Fynn echt op jou lijken hoor! En tegen mij zeggen ook veel mensen (die Steef beter kennen) dat Koen op Steef lijkt... Dus ik weet het soms ook niet meer. :)
    Enne... over je rij-angst: Denk dat het wel een slim idee is om een paar rijlessen te nemen. Het is een kleine investering maar zo ben je misschien straks wel van je angst af. En tis natuurlijk prettig omdat je rij-instructeur kan ingrijpen mocht er iets mis gaan en dat kan natuurlijk niet als je alleen rijd.

Nynke: Koen kreeg 2 tandjes tegelijk en met zo'n 2 weken zag je al een stuk meer dan een mini-randje. En nu 1 dikke maand verder zie je echt 2 flinke tandjes hoor!

Groetjes Otje

10. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    "Ik ben zoooo moe..."

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  16. Niet meer actief

cynthia veel plezier en geniet van je sasdagen...

lonneke leuk joh dat je tante word!

vanmiddag ff bij het strand geweest en gewandeld in het bos. beide vond ruth errug leuk en jordy ook... heb lekker wat foto's gemaakt....

ff wat foto's spammen. vanavond reageer ik meer...

17. Niet meer actief

18. Niet meer actief

19. Niet meer actief

20. Niet meer actief

Deel Deze Pagina