December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hier mega wonder gebeurd... athans voor mij wel... schreef ik van de week dat ruth geen tuitbeker wou hebben e.d. nou mevrouw liet wat anders zien vanmiddag... had de tuitbeker van d'r broer te pakken en dronk die ff leeg... dus heb d'r eigen tuitbeker van friso gepakt en haar die gegeven en daar dronk ze dus ook uit. heb er foto van... zal m straks plaatsen.....

kom straks meer reageren....

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zo daar ben ik weer, heb weer even wat tijd, nu de kleine in bed ligt, de oudste voetbalt, en de rest voor zichzelf bezig is.

ik heb niet veel terug gelezen, het is te veel en word moeilijk om te reageren.

saar leuk naar de vk. goh, het klinkt allemaal als zo lang geleden terwijl het pas een jaar is. wel weer leuk of niet?

cynthia wat vervelend die situatie op je werk. eigenlijk moet je je werk niet mee naar huis nemen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
    ik hoop voor je dat het gauw opgelost is zover mogelijk

lianne, ik hoop dat je het gezellig hebt, en las dat je je niet zo lekker voelde, maar ik kwam je tegen toen je naar je etentje ging. ik hoop dat je het dus heel gezellig hebt gehad.

wat knap van ruth dat ze uit dr tuitbeker dronk. ze zal wel gedacht hebben "dat kan ik ook"

otje, wie weet kan je er toch langer blijven, of maak je zo`n goede indruk dat er een mooie baan voor je uitrolt. en wat een heerlijke fotos weer.
    en die 79 euro is zeker veel, en dan te bedenken dat met verzenden, er nog 12 bijkomt. 91 dus!
    ik ga zelf een foto bewerken. endie laten afdrukken. het waren wel prachtige fotos overigens, en dan is het altijd moeilijk om niet te zwichten en alles te kopen.

wat betrefd de linnen doeken die van herinneringen klinkt goed. leuke prijs ook. en het word een zwart wit, dus denkdat ik die onthouden ga.

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo allemaal,

Ik zal zo ff reageren, maar eerst ff dit.
    Ik heb Lola op MSN gesproken en zij heeft een berichtje voor jullie aan me doorgegeven.....

Hallo mama´s,

Even een snel berichtje vanuit een zonnig Lissabon...
    Vanmiddag om 13.00 uur zijn we geland en nu zitten we even uit te puffen na een stadswandeling.
    En toen kon ik het niet laten om even te checken of de pc het deed...
    En kwam ik Noralien tegen!

Groetjes, Lola

:D :p :D

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Nynke: Dank voor het typen! Klinkt best geloofwaardig. Maar krijg altijd een beetje een worst-case-scenario gevoel bij dit soort dingen. Zal af en toe wel blijven oefenen met een tuit of beker maar ga er geen strijd van maken.

@Gnessy: Heeft Ruth soms de Wij Jonge Ouders gelezen ;)

@Noralien: Bedankt voor de boodschap :D

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noortje: het begin was er toch met het hapje van Jikke! de rest komt vast ook wel goed.

Lola: ik heb Nick vandaag inderdaad weer eens in de kinderstoel gezet tijdens het koken en vandaag lukte dat goed. dus thanks voor de tip.

Duckie wat een triest nieuws van je vriendin. kan me voorstellen dat jij daar ook effe van moet slikken.
    Fijn trouwens dat het op je werk allemaal zo positief is!

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Noralien...leuk het bericht van Lola

@Cynthia sterkte met de moeilijkheden op je werk

Ook hier 1 die minder of weinig eet
    groentenhap bijna helemaal niet en fruit oke 1 stuk ipv 2 ochtend fles nog goed en brood 1 snee ipv 2 en avondfles nou nou met moeite bijna leeg..ja zijn kwark na het fruit en groenten daar doet meneer gelukkig wel zijn mond voor open gaat er gelukkig nog wat in...Gisteravond had hij zijn avondfles laten staan maar de hele nacht niet gehoord moest hem vanmorgen wakker maken.....

heb ook de wij gehad met het boek 1 jaar maar moet nog lezen volgende week denk ik wel........ :rolleyes: nu druk druk druk mannetje is ziek dus moets vanmorgen alles in de tijd doen waar we normaal met z'n 2e voor zijn en toen nog naar me ouders brengen dat lukt dus niet met me werktijd dus was een kwartier te laat......
    zaterdag is hij jarig...dus druk aan het voorbereiden.....maar ach ooit komt de rust wel weer........

dus ga nu ff zitten en spreek jullie weer

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    huh dat had ik niet meegekregen. leker zeg, veel plezier lola!

en eve, ik heb met de kids heel lang de melk nog lekker in de fles gedaan, dan lagen ze dat voor ze naar bed gingen bij mijn op schoot op te drinken, en hadden dan echt een rust moment

tussendoor drinken deed ik in een tuitbeker, zodat ze daar uit konden drinken.
    mijn dochter kon heel snel praten, heeft nooit geslist, maar moet wel een beugel,maar dat komt niet door de fles hoor.

ik denk dat je ze niet de hele dag moet laten lopen met een fles, en gewoon bij tussendoortjes de tuitbeker aanbieden.

je ziet wel eens kindjes die lopen de hele dag met de fles tussen de tanden bungelend, en af en toe pakken ze hem vast en duwen hem omhoog om er een slok uit te nemen. dat vind ik ook geen gezicht

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Nynke, hier een meisjesbaby die meer op haar vader lijkt hoor. Ze zeggen wel dat ze steeds meer op mij gaat lijken, maar het is echt een kind van d'r vader.

Pfff, een maand afwachten mbt het hoesten vind ik best wel lang.

Otje, wat een leuke foto's. Volgens mij zijn Sara en Koen echte maatjes.

Slingding, balen dat er iets op je werk is voorgevallen en dat je dit niet meer terug kunt koppelen.
    Ik herken dit wel. Zit nu ook met iets van het werk en kreeg een beetje korte reactie van mijn leidinggevende dat ze een gesprek hierover wil. Kan dit dan ook niet loslaten :(

En het niet willen eten heeft jikke ook een paar dagen gehad. Vandaag at ze weer met smaak en leek het haar niet snel genoeg te gaan.

Ik denk idd dat het drinken uit een gewone beker of met rietje beter zal zijn. Maar vind het niet nodig er een issue van te maken. Lukt het, dan is dat heel mooi. Lukt het niet, dan nog zo nu en dan proberen, maar zeker niet pushen, dat werkt nl toch niet.

Zo dronk Jikke dus niet met een gewoon rietje, allen uit nuby-beker.
    Ik zou het wel handig vinden omdat je dan overal drinken kunt geven.
    Viel de nuby-beker uit elkaar, heb ik haar met dat rietje uit een beker laten drinken en dat deed ze dus wel. Daarna een gewoon rietje, en ja hoor. Nu gaat dat dus ook goed. Terwijl ze dit dus eerst echt uit mijn handen sloeg omdat ze het niet wilde.

Gnessy, goed van Ruth hoor!

Vanmorgen weer gaan babyzwemmen. Jikke lijkt het iedere keer nóg leuker te vinden. Ze had echt de grootste lol en brabbelde boven iedereen uit. Vooral het van de kant af springen en op de mat klauteren (ja, Jikke moest dat dit keer ook doen) vond ze erg leuk.

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Vond het eigenlijk wel grappig om te lezen hoe je vanochtend alles ineens in je eentje moest doen. Sorry :oops:

@Noura: Nee, dat vind ik idd ook geen gezicht. Van die kinderen die de hele tijd lopen/zitten te lurken aan een fles. Gaan we hier ook zeker niet doen. Ik hou het nu gewoon bij 3x per dag een fles en ga tussendoor oefenen met een tuitbeker. En als dat goed gaat nemen we de volgende stap.

@Noralien: Nu moet je me toch es vertellen hoe die baby's van de kant af springen :confused: Ze kunnen toch nog niet eens los staan? Ik zie het ff niet voor me. Of duwen jullie ze er gewoon in ;)

10. Niet meer actief

eve: heb de wij jonge ouders nog niet gehad.. zal m nog wel krijgen...

elke keer als ik zeg dat ze iets niet kan, dan is t dag of 2 a 3 later dat ze het wel kan.... dus ik ga het niet meer zeggen...

het niet willen eten heeft jordy hoofdzakelijk... maar die heeft momenteel de actie van te zeggen, ikkuh niet lussen en vervolgens wel gewoon eten....

ruth eet alles wat los en vast zit heb ik af en toe het idee....

vandaag was een oom van egbert hier voor het laatst. die gaat weer terug naar australie.... heb nog paar mooie foto's kunnen schieten....

11. Niet meer actief

eve
    hier wel los staan
    maar zelf springen? tja ze zou t theoretisch wel kunnen doen, ze springt nl ook in de box terwijl ze zich vasthoudt...

12. Niet meer actief

@noralien, bedankt voor het doorgeven van het berichtje van lola... ik heb haar idd voorbij zien komen op msn... hihi...
    hopelijk heeft ze het goed naar d'r zin daar...

@cynthia succes met de moeilijkheden op je werk, hopelijk kom je er alsnog uit met de leiding...

@nynke zou wat kunnen inzitten inderdaad.... Maar waar staat die S nu voor dan?

@janette sterkte met je mannetje en hopelijk keert de rust snel weer terug... Veel plezier met de verjaardag...

hier ook gewoon tuitbeker en niet hele dagen de fles....

@eve ik ga ook ff kijken bij die herinneringen op linnen.... wil van de kids nl foto's....

@cynthia hier ook af en toe gil / huil buien, terwijl er niks aan de hand is...

@saar hoe was het bij de vk? vertel vertel vertel... wij zijn maar klein beetje nieuwsgierig!

@otje gave foto's van sara en koen... en groot gelijk in de wasmand te zetten.... jor kruipt er zelf nog in.... en ruth zal binnenkort ook wel ingaan.... hihihi....

Hoop dat ruth meer weegt als 9 kilo bij 1 jr tijd... zou inhouden dat ze 1,5 kilo moet aankomen in komende 3 mnd... We wachten af of ze dat redt......

@lianne beterschap.....

@duckie sterkte met je vriendin......

ik ga nou ff tv kijken. kom straks weer....

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Slingding wat een leuk idee om jullie verjaardagen gezamenlijk te vieren. dat wordt vast een drukke bedoening!
    hoop dat het vannacht met de overdracht beter zal lopen...

lianne ik hoop dat je nu lekker tapas aan het eten bent!

otje die vacature klinkt beter. Nu maar duimen dat het allemaal goed komt voor je.. Wat een heerlijke foto's van Koen en Sarah!

Hier geen problemen met niet willen eten. Nick vreet gewoon verder....verbaas me nog steeds wat hij allemaal naar binnen werkt. Maar Nick heeft ook wel eens dagen dat het moeizaam gaat. Ik laat het dan meestal maar, hij regelt het zelf wel.

Nynke nog 3 nachtjes! dan mag je je man weer een flinke knuffel geven.

Vanmorgen hier ook gaan babyzwemmen. Nick heeft de laatste twee weken echter de neiging om heel erg aan mij te gaan hangen tijdens het zwemmen. zodra ik hem met zijn gezicht van me af draai, is het al snel mis. Verder vind hij het echter wel lekker. Ik heb het idee dat het ook komt doordat het ook de tijd is dat hij normaal (bijna) gaat slapen, dat hij nu wat meer aan het vastklampen is. Nog even aankijken en dan maar zien hoe we dat gaan oplossen.
    Eve: Ik houd Nick vast op de kant en laat hem dan zelf tegen me aanleunen en zo in het water komen zeg maar. Hoop dat je me begrijpt...

Noortje: jij ook al onduidelijkheden op het werk...bah!

pff ik ben vanmiddag en begin van de avond aan het spullen bijeenzoeken geweest voor Nick. HIj gaat morgen een nachtje logeren bij zijn opa en oma, omdat wij naar een bruiloft in Deventer gaan. en dat is net niet om de hoek hier...zeg maar. Vrijdag moeten we beiden gewoon werken, dus blijft Nick bij opa en oma. Toch elke keer weer denken wat er allemaal meemoet. Maar denk dat ik alles heb. Moet wel zeggen nu Nick steeds meer met de pot mee gaat eten, is het op zich wel makkelijker, omdat bepaalde dingen niet meer speciaal voor hem meemoeten. Bij oma ligt ook wel fruit bijvoorbeeld....en bananen eet hij gewoon uit het handje dus dat is al makkelijk...

14. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Whahaha Eve, je moet niet alles te letterlijk nemen hoor. Ze noemen het springen, maar ja, echt springen kan ze natuurlijk nog niet.
    Ik sta in het zwembad en zij op de kant. dan laat ik haar idd wat naar voren leunen tot ze voorover in het water "valt".

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    idereen is vroeg gaan slapen of zo.

kain: veel plezier op de bruiloft morgen!

gnessy, het bewijs is er dat ruth uit een beker drinkt.

16. Niet meer actief

goeie morgen allemaal....

ik zit nu ff aan mijn ontbijt... ga straks weer babyzwemmen... Ruth heeft geen last meer van d'r oortjes.... volgens zeggen mag ik 6 wkn niet zwemmen... Maar goed dat zien we nog wel haha.... Eg zou volgende week met haar zwemmen... dit omdat hij me toch moet ophalen uit t ziekenhuis waarschijnlijk..... tenzij ik woensdag al weg mag.... maar daar ga ik niet van uit..

dus ik kom vanmiddag uitgebreid reageren....

17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: Vergat gisteren nog tegen je te zeggen dat ik altijd blij ben met jouw nuchtere antwoorden. Waarmee ik niet wil impliceren dat de rest zich aanstelt hoor (dan zou ik dat nml zelf ook doen ;) ). Maar ik vind het altijd fijn als jij als ervaren mama zegt dat bepaalde dingen waar wij ons 'druk om maken' in de praktijk wel meevallen.

18. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    @Eve foei om zo te denken....... had ik het van te voren geweten was ik eerder me bed uitgestapt zoals vanmorgen en kon ik alles rustig aan doen en niet alles op een hol en een draf.....maar respect voor jou hoor.... :D

@Cynthia ja wij lagen er al om 21.15 in en sliepen om 21.20 :( beetje vroeg maar ook ik was uitgeteld......voel me dus ook nu bereord maarja mama's gaan door...en zit ik dus braaf op me werk....

Teun mag van de kant afvallen...zitten beentjes over de rand en dan naar voren vallen...moet ik hem wel helpen hoor soms doet hij het vanzelf....maar het is bij ons nog meer liedjes en samen zwemmen...dus hij drijven in je handen..handen onder de oksels..en wij lopen het bad over....

Hier ook niet de hele dag lurken aan d efles hoor...alleen met de tijd voor fles de fles en heeft hij genoeg dan is de fles weg...en tussen door wat oefenen met water uit de tuitbeker.....ga wel eens een plastic beker proberen zien wat het word..die oefenbeker van wie was die ook al weer?

@Saar..vertel!

19. Hallo allemaal,

gisteren dus naar de vk geweest.

Ik had van te voren gesmst naar haar of ze niet wou proberen het hartje te horen met de doptone. Ik voel mijn baarmoeder al een beetje en met volle blaas al wat meer.

Ze wou dan proberen, maar waarschuwde ons dat we 80% kans hadden niets te horen.

Maar na 10 minuten zoeken, hebben we het gehoord! :D Ons baby'tje!

Maar wat meer is, en waar ik wel van moet bekomen eerlijk gezegd, de vk dacht er twee te horen... Dus nu moeten we de echo afwachten. Ze zei dat het ook kon dat ze zich vergiste, maar ze dacht het eerlijk gezegd niet...

Even reageren...

Mmm, tapas. Hier in Retie is een tapasrestaurant. Kan je dus gaan zitten en krijg je zoveel tapas je wilt. Ze blijven aanbrengen. Het is voor een vast bedrag. We hebben het al een paar keer gedaan met vrienden en toen we trouwden hebben we het gedaan als trouwfeest (wel voor maar 8 vrienden, we zijn klein getrouwd).

Nynke, het begint af te korten. Kan me voorstellen dat je hem verschrikkelijk mist.

Lola, is dat een verslaving of niet? :D Veel plezier en leuk iets van je te horen!

Eve, het 'springen' is bij ons net hetzelfde als bij Noralien. Alleen zit Liene bij ons op de kant.

Ga weer wat doen. Denk nu constant... Zijn jullie daar met zijn 2?
    16/10 weten we het!

Saartje

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ff vlug
    oeps saar dat is zeker ff wenen als het er 2 zijn.....word Liene dubbel grote zus...

tapas lekker....jammer wistenw e dat niet toen we in d buurt waren anders hadden we daar gaan eten ipv op het park...hihiih

ach wie weet zitten we nog eens in de buurt....hihihihi

Deel Deze Pagina