Goedemorgen! @Lianne: Gefeliciteerd met je verjaardag! {|= @Saskia: Ik zou de stekkerdoos echt niet gezien hebben. Vind het veel te leuk om naar Orlando te kijken. Vind het zo'n vrolijk ventje. En met die dromerige blik in z'n ogen achter het stuur gaat ie menig meisje veroveren. Dus wie weet wordt het nog wat tussen hem en Liene @Nynke/Vales: Slapen Jiri en Wessel nog bij jullie op de kamer? Niet dat dat erg is hoor maar het viel me gewoon op dat jullie de meeste moeite hebben om zonder jullie kids te zijn. Is niks mis mee maar het lijkt me voor jullie gewoon prettiger als je daar wat relaxter in zou kunnen zijn. @Otje: Hoe is het met Koen? @Vales: Fynn kruipt ook steeds naar de pc Ik zet er ook een stoel voor maar die duwt ie gerust opzij. En wordt ook boos als ik er iets van zeg. Gelukkig snapt ie het na een paar keer wel. Maar eventjes later probeert hij het toch weer Je bent niet streng hoor. Ze gaan op deze leeftijd heel goed begrijpen wat 'nee' betekent. @Janette: Gefeliciteerd met Wijnand! Hoop dat hij blij is met de slingers. Heb je ook een feestmuts voor hem gekocht? Had ook gisteravond gemaild naar Roosjes en kreeg ongeveer hetzelfde antwoord. Ik ga dus voor een gevoerde L. @Lola: Welkom thuis Weten jullie waar ik tegenop zie? Als eind oktober de klok een uur achteruit gaat Dan is Fynn dus om 5.00 wakker. En gaat dan 's avonds dus wel een uurtje later naar bed maar weet nu dat dat 's ochtends niks uitmaakt. Ik vraag me nu dus ernstig af hoe ik dat ooit ga rechttrekken
O ja, nog even een Roosjes vraag Wat zou nou handiger zijn? Een schoentje met elastiek of met klittenband?
Lianne Gefeliciteerd meid... Janette ook met je man! Ik heb ook al een reactie terug van roosjes... Leuk dat dit zo snel ging... Ga snel weer verder moet zo 10 uur werken... En omdat ik niet meer kolf kan ik ook niet meer komen buurten hier, ik kom ws vanavond wel ff kijken... Fijne dag allemaal! Ow ja Eve ik heb voor klitteband gekozen...
Lianne, van harte gefeliciteerd met je verjaardag . Geniet ervan! Janette, jij ook gefeliciteerd met je mannetje! Kom strakjes nog eventjes kletsen. Heb alles wel bijgelezen, maar weinig tijd gehad om te reageren . We gaan zo naar de woonboulevard. Wij willen graag een kabinetkast en hadden ons dressoir op marktplaats gezet en eergisteren heeft iemand 'm gekocht. Dus nu hebben we een erg lege muur en moeten we dus even gaan shoppen!
Lianne: gefeliciteerd met je verjaardag! Janet: jij gefeliciteerd met je man! lola: je zal al geland zijn en je dochter in je armen hebben gesloten. wat vindt je van mijn aller alller eerste psp creatie? het regend hier om 13.30 komt mijn schoonvader kailynn halen en wij gaan daarna weg met onze vrienden. moet alles nog bij elkaar gaan zoeken. Eve: ik ben idd benieuwd hoe het zal gaan hoe ging dit in he voorjaar? ik baal 100 stekkers, want uitgerekend gisteren werd ik voor de derde keer ongesteld, nu we net een weekend voor 2 hebben. maar ja kan er niks aan veranderen. nou ga nog effe van me meisje genieten.
Met Koen gaat het al iets beter. Vanochtend heeft ie ons heerlijk laten liggen tot 8.30 uur. Helaas waren we zelf al vroeg wakker maar nog even liggen kletsen. Nu het steeds kouder wordt vind ik het NOG erger om op te staan. Maar ja... Koen voelde wel nog best warm. Ik ben hem gaan verschonen en getemperatuurd en die was 37,3. Das best normaal. Toch heb ik het idee dat ie nog niet helemaal lekker is. Is nog niet zo "druk" als anders zeg maar. Vanmorgen heb ik hem een fles gegeven ipv zijn bordje pap. Nu ligt ie lekker in bed en Steef en Sara zijn boodschappen doen dus heb even het rijk alleen. Lianne: Gefeliciteerd met je verjaardag! \/ Heb je al leuke cadeautjes gehad van je man & kids? Janette: Gefeliciteerd met je vriend! Bianca: Veel plezier op de woonboulevard! Vales: Haha Moest echt lachen op jouw verhaal van Wessel omdat er ook een stuk herkenbaarheid in zit. Koen wil altijd onder het buro kruipen waar de pc staat. Daar liggen namelijk kabels en daar wil ie aan trekken. Mag natuurlijk niet. Gisteren was ie ook weer onderweg naar de kabels maar was hem voor en zette snel een stoel ervoor. Toen kwamen er een paar echt boze geluiden zeg! Ik heb echt moeten lachen om die foto's van Wessel. Leuk zeg! Zeker die met die nijntje in z'n mond (net een hondje) Hoop dat je er bij kan zijn op 13-10 want ben nu wel eens nieuwsgierig naar Wessel in het echt! Lies: Lekker genieten hoor van je weekendje! Saskia: Leuke foto's van Orlando! En het filmpje is ook echt schattig! Slingding: Leuke banner heb je gemaakt! Lief ook die foto's van Kailynn! Duckie: Je bent al weg maar hopelijk heb je een fijn (en droog?) weekend. Hier regent het pijpestelen... Debbie: Mooie foto's van Thijmen! De huisarts zei tegen me dat het vloeien na het plaatsen van het spiraaltje wel 6 maanden kan duren. Blijkbaar denkt jou arts daar anders over? Ik denk zelf niet dat ik lang ga vloeien. Mijn bloedverlies is minimaal (gelukkig) en heb de spiraal pas vanaf donderdag. Heb er ook echt geen last van. Maarre... was gisteren bij een vriendin en haar nicht had ook een spiraal en was ineens zwanger! Hoop maar niet dat het bij mij gebeurt. Maar ja... spiraal is 99 % betrouwbaar, pil ook, condoom kan ook scheuren, enz. 100 % betrouwbaar is het nooit. Nynke: Morgen komt je vriend weer thuis, toch? Of is het vandaag? Fijn weekend alvast! Ik wilde nog even iets vertellen over het KDV bij ons... Ik ging Koen gisteren halen en kwam binnen in zijn groep. Koen zat in de kinderstoel met een soepstengel en 4 kindjes zaten aan de tafel te puzzelen. Das zo'n ergonomische tafel, die is hoog zodat de leidsters geen rugklachten krijgen maar de kindjes zitten ook hoog. Hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel. Maar er was dus 1 kindje (ik schat hem 2 jaar) die stond dus bovenop de tafel! Leidster zag ik niet. Een paar seconden later zag ik haar wel. Ze was in de verschoonruimte een baby aan het verschonen en die 4 kindjes en Koen in de kinderstoel zaten daar dus alleen. Koen kon niet zo veel want die zat los in de stoel maar dat ene kindje van 2 jaar die was dus echt kunsten uit aan t halen op die tafel. Ik vond het maar raar hoor dat er verder niemand was. Op de hele dag is er genoeg leiding daar maar tegen het einde van de dag als het rustiger wordt is er altijd nog maar 1. Toch vind ik het dan niet kunnen om 4 kleine peutertjes en een baby alleen te laten zitten. Ik ben even bij die peutertjes gebleven want de leidster was best nog lang bezig met die baby. Waarom verschoont ze die baby dan niet even op de tafel? Dan kan ze ook de andere kindjes zien en toespreken... Ik vond het moeilijk om er iets van te zeggen en heb dit ook niet gedaan maar kreeg laatst een evaluatieformulier thuis en denk dat ik daar wel iets van op schrijf... Wat vinden jullie ervan? Dat kan toch niet? Voor hetzelfde geldt was dat kindje van de 1 meter hoge tafel gevallen. Leg dat maar eens uit aan de ouders. Gr Otje
Lianne gefeliciteerd met je verjaardag! Janette fijne dag voor jullie. Wijnand blij met de slingers? jullie hebben wel weer heel veel gebept hoor! Vales: ik vond het een schattige foto van Wessel met Nijn in zijn mond! Je bent beslist niet te streng...Ik heb Nick hier al verschillende keren heel streng toe gesproken omdat hij telkens met zijn hand in het stopcontact wil komen. ik 'sla' zijn handje ook weg bij het stopcontact. Hij begint dan elke keer te huilen en dat laat ik dan ook echt gebeuren en pak hem zelfs niet op. HIj zal toch echt moeten leren dat hij daar niet in mag komen, ondanks de beveiliging. Inmiddels heeft hij het volgens mij door.... en een roosjes hype ontstaan, zie ik...Ik heb nu nog maatje m voor Nick, en deze past hij nog prima. Maar ga voor de winter nog wel een maatje L bestellen. en...Cynthia...je tip is gaaf! Ik had de vorige keer op de site de rood/oranje nijntjes wel gezien, maar niet de groen/blauwe, dus ik denk inderdaad dat ik me daar nog maar aan ga bezondigen.... Eve: ik vind de elastieke schoentjes erg handig, maar denk dat die van klittenband ook handig zijn. Ik vond het voordeel van de elastieken dat je dat aan de buitenkant gewoon niet ziet en dat vind ik mooier. Cynthia: PSP! komt helemaal goed bij jou. Ik ga vandaag of morgen ook eens aan het experimenteren... Irma: pff wat ongezellig dat je niet meer kolft....hihi...sterkte met werken. Ik ben gisteren voor het eerst een hele dag BV/kolfloos geweest. Nick heeft donderdag op vrijdag bij mijn schoonouders geslapen omdat wij naar een bruiloft waren en vrijdag moest ik gewoon werken. ik had vrijdagochtend geen zin om te kolven en mijn boobs voelden ook heel soepel. Toch was het wel een beetje gek....en vanmorgen heb ik Nick dan toch maar weer lekker aangelegd.... Ik ga mijn ventje uit bed halen want hij begint te mopperen...
@Cynthia: Van het voorjaar was het geen probleem. Toen ging de klok lekker een uur vooruit. En bovendien had Fynn toen nog niet echt een ritme. Zie er nu behoorlijk tegenop. @Otje: Ik ondervind hetzelfde bij het kdv. Aan het eind vd dag worden de 2 groepen samengevoegd en is er nog maar 1 leidster. Ik zie dan ook regelmatig dingen waarvan ik denk: Dat kan toch eigenlijk niet. Het is dan echt vaak chaotisch en onoverzichtelijk. Eind oktober zijn er evaluatiegesprekken en ik ga daar dan zeker iets van zeggen!
we komen net voor de 2e keer uit bed..slingers heeft hij nog niet gezien omdat hij vanmorgen mocht blijven liggen.... en eve dacht dat je geen keuze had met klitteband of elastiek....tenminste dat begreep ik op de site dat er series waren met elastiek en met klittenband...wacht zoek het ff op. zo staat het op de site: Roosjes zijn verkrijgbaar in 2 varianten(Roosjes klittenband sluit aan de achterkant met klittenband, het andere model sluit rond de enkel met elastiek dat in het leer verwerkt zit dit is het model elastiek, speciaal en exclusief.) en ik wil er 1 van de serie exclusief dus denk ik dat er dan elastiek in zit.... ga Teun ff eten geven....we draaien het eens om vanmorgen warme hap omdat hij deze de laatste dagen slecht eet smiddags....maar hij wil wel altijd zijn kwark toe..uitproberen? dus nu hebben we gezegd geen warme hap? dan ook geen kwark.....oeps streng? @Eve zijn er op Fynn zijn kamer verduisteringsgordijnen? bij Teun wel ( rolgordijnen met daarover normale gordijnen) en nu het buiten donkerder blijft en in zijn kamer dus ook slaapt hij nog langer....
@Janette: Heb nog es ff goed op de site van Roosjes gekeken en ik kan dus geen enkel model vinden met klitteband Zal ze maar weer ff mailen. En ja, er zijn verduisteringsgordijnen op Fynn z'n kamer. Maar daar trekt hij zich niks van aan. Jaja, mijn mannetje fop je helaas niet zomaar
Otje: ik denk dat je weinig aan het feit kan doen dat ze nog alleen was omdat dit wetterlijk is vastgelegd zo mag er ook 1 leisters 4 baby's onder de 1 onder haar hoede hebben, en verschonnen op een tafel waar ook op gegeten wordt is niet hygienisch. Maar ze moeten wel zorgen dat alle kindje veilig zijn voor ze weg loopt.
Lianne, gefeliciteerd met je verjaardag! Janette ook gefeliciteerd! Ik heb twee paar roosjes besteld. Dezelfde als Kailynn krijgt en de ander lichtroze met bruin. Ik dachtook dat je niet kan kiezen. De modellen die nu op de site staan zijn eigenlijk allemaal met elastiek. Alleen bij "op voorraad" staan er nog een paar met klitteband. Als ik naar de klitteband-schoentjes kijk, zien die er ook heel anders uit. Die bestaan uit 1 stuk en geeft dus ook andere mogelijkheden dan die met elastiek. Daar wordt nl vaak voor ieder apart sruk een andere kleur gebruikt. Snappen jullie het nog? Otje, dat vind ik dus echt niet verantwoord. Wettelijk gezien moet er volgens mij toch ook 1 leidster per 4 kindjes aanwezig zijn. Als er 5 kindjes zijn moeten er dus al 2 leidsters zijn. Vales, als je een nieuwe banner wilt, mail me maar hoor. Laat maar weten wat je wensen/voorkeuren zijn. Verder weet ik ff niet meer wat ik allemaal gelezen heb
Ik moest erg lachen om de "hondenfoto's", dat is namelijk precies wat Thijs gisteren ontdekt heeft. Hij valt zijn doekje da echt aan en gaat er vervolgens mee rondkruipen. Ik vind het zo grappig dat de ontwikkeling van baby's zo hetzelfde is! Hier is het stil in huis. Thijs uit logeren en mijn vrien weg om de auto op te halen. Ik ben benieuwd hoe de repartie geworden is... We gaan er echt een leuk weekend van maken: uit eten, sauna, Ikea (vind alleen ik leuk, eigenlijk...). hmm ik zie mijn vriend net terug komen, maar volgens mij zonder de auto. ik ga snel stoppen. Lies
lianne gefeliciteerd met je verjaardag! Wijnand ook gefeliciteerd met je verjaardag hier een klein meiske wat warm aan voelt, geen verhoging heeft. inmiddels schor is van het huilen schreeuwen... Maar ben d'r achter waarom... de twee onderste tandjes komen in rap tempo door. Zei ik vorige week dat ik twee streepjes zag, van de week zag ik al twee witte bultjes en nu is er zelfs al mini mini stukje zichtbaar wat door is.. Ze heeft knalrode wangetjes, en wil alleen koud drinken hebben... Kan nergens de chaomodent emer vinden dus die neemt me moeder zo mee van de winkel... ze ligt nu op bed met zetpil..... ik vind het zo zielig voor d'r... en vooral omdat wij vanaaf avondje uit gaan en mijn ouders oppassen... ik vind het eigenlijk mijn taak om bij d'r te blijven, ook al zeggen me ouders dat ik gerust kan gaan..... heb wel zin in feestje vanaaf.... zal kijken of ik foto's kan maken... Ik ga hier huis nog beetje opruimen en dan ff kijken hoe t met me kleine meisje is.... gister nog nieuwe klompen, laarzen en overall gekocht voor jordy... staat stoer. hij is nu echt boertje. hahahaha.... ook esther en hendrik hebben nieuwe klompen... Ruth heeft 13de d'r puma's aan en geen roosjes.... ik ben nog aan t kijken wel ik wil.... die krijgt ze dan voor sinterklaas... hihi.... ik kom misschien vanmiddag nog wel ff terug. iedereen een heel fijn weekend toegewenst!
Hallo allemaal, Vales, hele leuke foto's van Wessel. Wat een leuke knul is hij toch! Hij heeft echt een guitig snuitje. Over het streng zijn... ik vind dat dat nodig is, zeker consequent. Liene probeert ook al hoor, huilen, boos worden... Cynthia, ook al een echt meisje zie ik! En ik vind je banner ook mooi. Als dat de eerste poging is, dan word je zeker een pro. Misschien 1 kleine opmerking: ik vind het een beetje jammer dat niet heel haar gezichtje in het vakje past. Eve, ga zo dadelijk in de foto's vliegen... Ging ik vorige week ook al doen, maar 't is er niet van gekomen. Wij hebben schoentjes van bobux, dat is met elastiek. Ik vind ze moeilijk aan gaan, maar Liene krijgt ze helemaal niet uit. Dus dat is ook wel handig. Geen ervaring met klitteband. Candice, leuk je weer te zien hier. Lianne, proficiat! Maak er een leuke dag van! Janette, ook voor Wijnand een superverjaardag gewenst. Otje, niet om je bang te maken... maar hier in Retie is er een vrouw ook zwanger door haar spiraal. Ze heeft al 4 zonen. De jongste is nu 7. Ze was echt klaar. Ze hebben een boerderij en net bijgebouwd. En nu dus een baby. En het duurt niet meer zo erg lang, want tegen dat ze het door had was ze al wat weg. Over het kdv, ik vind dat ook niet kunnen. Ik kan begrijpen dat er minder leisters zijn als er al wat kindjes naar huis zijn, maar dan moet nog wel alles veilig zijn. Hier is het 1 leidster per 7 kindjes. Boven anderhalf jaar mogen het er zelfs meer zijn. Lies, hopelijk is de auto er wel bij... Ga een tas soep warm maken (tomatenroomsoep, zelf gemaakt mmmm!) en dan foto's inkleven. Het is hier regenachtig en ik ben zelf huilachtig. Dus de combinatie is geweldig. Ben is voetballen, Liene slaapt. Dus even rustig wat fröbelen en dan komt het wel weer goed. De hormonen zijn echt hevig aanwezig deze zwangerschap... Saartje
Net ook Roosjes besteld de Superman met fleece is het geworden.... gevraagd voor donker blauwe fleece erin dus zou mij benieuwen wat ze doen en toch maar maat L genomen..mogen zijn voeten niet snel groeien Ojee Saar alles lekker dubbel..regen binnen en buiten..sterkte Wat ik steeds vergat te vragen is gaat Liene naar het nieuwe dagverblijf in Retie?..we reden namelijk langs 1 ( op de doorgaande weg) en die ging toen bijna open..... Hier ook regen regen en nog eens regen maar alles staat klaar voor de verjaardag..ja we hebben iedereen uitgenodigd vanaf 4 uur...dus dan borrel en soep en salade en koffie toe net muffins gebakken voor erbij gebak zullen ze toch niet lusten na zoveel eten..... we gaan de kamer ff verbouwen ... tot morgen
Janette, Liene gaat niet naar een kdv. Ik ben thuis. Veel plezier met de verjaardag. Ben nu bij nieuwjaar met het foto's inkleven. Dus ga stilletjesaan vooruit.
Bij mij in de straat is vandaag een soort preuvenement. Met allerlei drankjes en hapjes dus. Ook een dweilorkest, clowns en een mobiele kinderboerderij. Ondanks het slechte weer toch heel gezellig. Fynn kreeg onderweg een ballon. Vond hij erg mooi Na een uurtje lopen viel hij ineens in slaap met z'n hoofdje voorover op de beugel vd kinderwagen. Heeft ie echt nog nooit gedaan. Zoooo schattig. Ben maar snel naar huis gelopen en heb hem in bed gelegd. @Saar: Hopelijk ben je opgeknapt van de tomatensoep Enne...ik ben al verder dan Nieuwjaar met inplakken! Heb ook net 2 paar Roosjes besteld. Maar heb er wel zelf iets aan veranderd. Zal ze ff laten zien. De witte streep laat ik zilver maken. Vind iets opvallends nml wel leuk
saar, ik heb hier ook nog een stapel fotos, wil je die ook even doen? oei huilerig, dat had ik gister ook. hoop dat dat gauw over is. het is hier ook verschrikkelijk regenweer. bah. had mijn zoon beloofd voetbal te kijken, en ben dus een stukje op de fiets geweest met saf. die vond de regen wel leuk, kreeg er nog meer krullen van. maar we hebben het maar eventjes volgehouden. eve ik ben erg benieuwd naar je roosjes. leuk he dat je ze daar aan kan passen lianne, van harte vandaag met je verjaardag! en wijnand ook! janette, wat gaaf de superman, die zijn echt stoer. wat een leuke fotos van wessel zag ik voorbij komen, echt een klein ventje al. gnessy, wat sneu voor ruth. laat die tanden er maar gauw doorkomen, dat ze weer zichzelf is orlando, wat een prachtige fotos, en wat ben je toch een mooi ventje! oei lies, ik hoop dat jullie de auto gauw terug hebben en veel plezier in het weekend. klinkt gezellig cynthia, bij jou heeft het virus ook toegeslagen. je eerste creatie is leuk geworden! janette, ik zou de kwark wel geven. hij heeft het natuurlijk wel nodig. en hoe meer jij een punt van het eten gaat maken, hoe meer hij straks in de gaten gaat krijgen dat die daar aandacht door krijgt, al dan niet negatief. sterkte ermee