@Lianne Gefeliciteerd met je verjaardag @Janette Gefeliciteerd met Wijnand @Eve nee Wessel slaapt niet meer bij ons op de kamer sins 7 aug,hij ging veels te veel in de wieg bewegen en vond het eng worden. Op zijn eigen kamer ging het gelijk vanaf nacht 1 goed. Ja het is best lastig als je zoals ik ben en gewoon niet zo goed zonder je kind kan maar ik moet zeggen het word wel minder erg dan op het begin toen ik net begon met werken dus het komt goed Als ik nu aan woensdag denk heb ik niet dat benauwde gevoel dat ik eigenlijk niet wil en bij Wessel wil blijven. Ik ben blij dat ik dat nu niet heb want dat is echt niet leuk en zo kan je echt niet genieten van je samen weg zijn en dat wil ik wel. Pfff ja dat zou wat zijn als Fynn dan om 5 uur komt kan je hem niet wat later naar bed doen want hoelaat gaat hij nu? Leuk die roosjes ben benieuwd wat het resulaat word met je veranderingen. @Slingding dat is nou echt balen dat nu uitgerekend gister je ongie komt @Otje ja ik hoop ook echt dat ik 13 oktober erbij kan zijn Ik ben blij dat Wessel niet naar het KDV moet ik zou dat niks vinden 1 leidster met 7 kindjes. Ik zou er zeker wel wat van zeggen want ja je moet er toch niet aandenken dat er straks een ongeluk gebeurt. @Saar hopelijk smaakt je tomatensoep goed en knap je er van op.
@Vales: Oeps, wss had je wel verteld dat Wessel op z'n eigen kamer slaapt maar dat was ik kennelijk vergeten Maar ben blij om te horen dat je al minder benauwd wordt. En wat betreft het slapen van Fynn. Hij ging altijd om 19.00 slapen maar heb dat de afgelopen week kunnen rekken tot 20.00 (later gaat echt niet). Maar dit heeft niet geresulteerd in later wakker worden Het klinkt mss mutsig maar ik zie er echt zo tegenop als straks de klok weer teruggaat...
@Eve nou ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet. En dat is nou jammer dat hij dan ook niet later wakker word als hij later naar bed gaat. Wessel gaat nu rond 20.45 naar bed en word s'ochtends rond 9 uur wakker soms om half 10. Ik hoop dat Fynn snel een beetje later wakker word.
Het gaat weer helemaal lekker met Koen. Vanmorgen was ie nog best warm en niet helemaal zichzelf. Rond 10 uur is ie naar bed gegaan en heeft toen een ontzettend ruk gemaakt. Geslapen tot 13 uur. Vanaf dat moment was ie ook niet meer warm en het gaat weer prima! Eetlust is ook weer terug. Was eigenlijk niet eens weg. Enne... hij kent iets nieuws. Zooo grappig! Nee schudden met zijn hoofdje. Vanmorgen deed ie het al een paar keer en dacht eerst dat het "zomaar" was maar het lijkt echt bewust. Sara was net hier met een vriendinnetje en die kregen wat chips. Omdat Koen ook wakker was kreeg ie een mini-rijstwafel. Op een gegeven moment had ie een stukje laten vallen en Sara wou hem dat geven en hij bleef maar nee-schudden met zijn hoofdje. Echt een ontzettend grappig gezicht! We moesten er dan ook erg om lachen en Koen bleef maar nee-schudden. Heeft ie denk ik van mij. Als ie ergens aan zit wat niet mag roep ik duidelijk: Koen. En als ie dan kijkt zeg ik duidelijk Nee en schud dan ook met mijn hoofd. Grappig toch dat ze zo snel iets overnemen? Haha, die dame bij Roosjes krijgt het nog druk met al die bestellingen van ons! Zullen we vragen voor groepskorting? Ben benieuwd of we de Roosjes al hebben op 13-10... Hoop het. Over mijn kdv-verhaal. Er waren dus in totaal nog 6 kindjes (4 peuters, 1 babytje en Koen) met 1 leidster. Vind ik toch wel duidelijk teveel hoor. Zeker met zo'n ondernemende peuters... Maar vind het altijd moeilijk om er iets van te zeggen. Misschien schrijf ik het op en stuur het op naar het hoofd van het KDV? Ik vind toch dat hier naar gekeken moet worden. Ik heb me vandaag een lading strijk weg gewerkt! PFFF heb echt uuuuren staan strijken. Echt niet mijn hobby maar ben blij dat het weg is. Helaas ligt er weer veel was... Ben alleen thuis nu. Nou eigenlijk niet helemaal hoor. Kids zijn er maar Steef is weg. Heeft een optreden met zijn bandje en is een uurtje geleden weg gegaan en eer dat ie thuis komt lig ik al lang op 1 oor. Gr Otje
Eve: Ik hoop dat Fynn (na de klok verzetten) snel weer gewend is aan z'n nieuwe tijd want 5.00 uur is erg vroeg. Wie weet valt het mee? Toen de klok in maart (?) verzet werd, werd ie toen later wakker? Je hebt echt superleuke roosjes besteld! Ik vond die roosjes met ster ook superleuk (manlief niet)... Ja das t voordeel als je single bent Vales: Hopelijk kun je toch een beetje genieten woensdag. Ik breng de kids wel met een gerust hart naar mijn ouders maar ja... als je dat lastig blijft vinden is het voor jezelf heel moeilijk. Probeer te beseffen dat Wessel het vast heel goed heeft bij je moeder en niet eens realiseert dat je weg bent. Noura: Hier ook al de hele dag pestweer. Tis nog niet droog geweest (goede dag voor de was) Janette: Teun als superman! Leuk! Fijne verjaardag. Saar: Jeetje, jij ook al zo'n verhaal van zwangerschap door de spiraal heen. Pffff wordt daar wel bang van. Worden de andere dames (die ook n spiraaltje hebben) daar niet bang van? Gnessy: Veel plezier vanavond bij Normaal. Persoonlijk lijkt het me vreselijk maar ja... smaken verschillen he! Lies: Oei, vriend zonder auto? Is het nog goed afgelopen? Groetjes Otje
@Otje: Haha, ik zie het helemaal voor me dat nee schudden En wat betreft de Roosjes. Ik heb ze vanmiddag toevallig een mail gestuurd waarin ik vertel dat een boel meiden op een forum aan het bestellen zijn gegaan. Ben benieuwd of ik daar nog iets op hoor. En hoop idd dat we ze voor 13 oktober in huis hebben. In maart had Fynn nog niet echt een ritme dus was niet echt duidelijk of hij later wakker werd. En nogmaals: ik ga tijdens het evaluatiegesprek echt iets zeggen over de situatie aan het eind vd dag. Vind dat jij dat ook moet doen. Kan idd via de mail. Heb ik ook wel es gedaan. Toen ging het erom dat veel ouders geen slofjes aantrekken en dat ik me daar nogal aan ergerde. Kreeg toen meteen antwoord en een dag later werd er een algemene mail aan iedereen gestuurd met daarin de mededeling dat de slofjes aan moesten
Eve: Ja ik ga er zeker iets van zeggen. Per mail, per brief. Ik zie nog wel. Enne... mag ik vragen waarom je commentaar had op "geen slofjes"? Laat maar weten als je reactie hebt van "roosjes! Ben benieuwd. Lola: Hoe was het in Lissabon? We zijn nieuwsgierig!
@Otje whaha ik zie Koen al voor me nee schuddend En ja ik weet dat hij bij me moeder in goede handen is en daar maak ik me ook geen zorgen meer om. Hij is dol op zijn oma En als je het moeilijk vind om te zeggen kan je idd een brief schrijven/mailtje sturen. Toen ik mijn spiraal had was ik er ook bang voor en ik heb hem ook laten verwijderen omdat het me ook tegenstond dat je wel gewoon zwanger kan worden maar dat het spiraal er voor zorgt dat de embyo niet verder kan groeien. Het spiraaltje heb ik ook laten verwijderen omdat ik veel buikpijn er door kreeg en dat was eigenlijk eerst de hoofdreden maar toen ik dat las wilde ik hem helemaal niet meer ik wilde hem er zo snel mogelijk uit hebben. @Noura hoe gaat het eigenlijk met je moeder?
@Otje: Met slofjes bedoel ik die plastic dingen die je als ouder over je schoenen aan moet doen. Ik sta me met Fynn op m'n arm altijd in allerlei bochten te wringen om die dingen aan te doen terwijl er ondertussen een heleboel ouders gewoon zo naar binnen liepen En aangezien Fynn nog veel over de grond tijgert vind ik het wel zo hygienisch als iedereen die slofjes aantrekt. Of dacht je dat ik slofjes voor de kinderen bedoelde?
Eve: Ja dat dacht ik eigenlijk! Bij ons kdv zijn die slofjes voor de ouders er niet. Wel een slim plan want de grote kindjes bij Koen in de groep spelen wel eens buiten en dan ligt er natuurlijk automatisch wat rommel terwijl Koen daar rondschuift. Gr Otje
Wat zeg ik nu eigenlijk? De kindjes spelen buiten. Maar daar lost het probleem zich niet mee op natuurlijk #-o
Hoi hoi, Ff een krabbel via een andere pc waar ik wel kon inloggen... De jongens zijn nu ff aan het schoonmaken en ik kijk in het aquarium of het goed gaat. Maar goed, inderdaad leuk hoor al die roosjes, ik hoop ook dat we ze straks allemaal aan hebben op 13 oktober, kunnen we een foto maken en hen die opsturen...hihihi... Bij ons op het KDV moeten we ook van die oversloffen aandoen en ook hier komt het voor dat ouders zo maar doorlopen, van de week heb ik het aangegeven en nu staat het al in de nieuwsbrief dat ouders daar beter op moeten letten... Maar weet je toen het nog wat mooier weer was zag ik het gewoon aan Rick zijn romper die was gewoon erg smoezelig, ik vind dat gewoon jammer en ze zeggen dan wel dat ze het heel erg schoon houden alleen merk ik daar niet zoveel van als ik zijn kleertjes zie... Otje wat zal jij raar opgekeken hebben met dat nee schudden, Rick doet ook nee schudden maar dat is meer van het wrijven op zijn hoofd, het lijkt er bij hem op dat hij jeuk heeft van zijn haren die groeien...
@Noralien ik zal je een mail sturen voor een nieuwe banner als ik een leuke nieuwe foto heb. Heb wel leuke foto's maar niet voor een banner.
@Otje: Geeft niet hoor @Irma: Haha, dat herken ik ook wat jij zegt over het vies worden vd kleertjes. Fynn is echt vaak te vies om beet te pakken. En dan zeggen ze altijd: maar we maken heel vaak schoon hoor. Nou, dat is aan z'n kleertjes idd niet te zien Hij krijgt nu ook alleen maar oude en donkere kleertjes aan naar het kdv. Vind dat wel een beetje ongezellig maar ja, het is ff niet anders. Van de week zei ik dit tegen een andere ouder en die deed precies hetzelfde. Toen zei ik: Maar als ze straks kunnen lopen kunnen ze weer iets nieuws en lichts aan. Ja, zei zij toen, maar dan gaan ze vingerverven etc. Tja...... O ja, heb Fynn trouwens vd week ingeschreven op de basisschool. Ik was nog net op tijd Raar idee hoor.
Meiden wat lief van jullie allemaal felicitaties, dank jullie wel Eve en Fynn, super een kaartje van jullie , verrassend..dank je wel Die roosjes zijn toch wel erg leuk he?
@Lianne heb je een leuke dag gehad? @Eve dat meen je niet! Ik ben nog helemaal niet bezig met de basisschool. Ik ga als Wessel 1 is kijken voor een peuterspeelzaal voor als die 2 is.
@Lianne: Graag gedaan! Ben je goed verwend vandaag? @Vales: Ik was er ook nog helemaal niet mee bezig hoor maar wist dat ik Fynn voor z'n 1e jaar moest opgeven omdat de wachtlijsten hier echt superlang zijn. Vond het wel heel moeilijk om een school te kiezen. Ben dus afgegaan op meningen van anderen. En vond het bovendien belangrijk dat de school op loopafstand is en dat het een openbare school is. Nou, toen ben ik uitgekomen bij de Annie M.G. Schmidtschool. Klinkt wel gezellig
@lianne: gefeliciteerd met je verjaardag. @eve: jiri slaapt wel nog bij ons op de kamer Hij heeft sinds hij 6 maanden is en te groot voor de wieg, een ledikant bij ons op de slaapkamer. Overdag slaapt hij in zijn eigen bed en pas rond 23 uur bij zijn laatste voeding gaat hij bij ons op de kamer. Maar het is de bedoeling dat hij deze week ook 's nachts naar zijn eigen kamer gaat. Aangezien ik in een dorp woon, denk ik niet dat zo'n vaart loopt met inschrijven op de basisschool. Ze hadden zelfs op de peuterspeelzaal een tekort aan kindjes. Bij ons op het kdv gebruiken ze ook geen slofjes, zou wel hygienischer zijn, maar wel een gedoe lijkt me. @otje: mijn vriend is vanochtend teruggekomen. Had wel nog 1 uur vertraging gehad. Ben blij dat hij er weer is.