December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo dames,

Blij te lezen dat jullie me gemist hebben en al ongeduldig op mijn komst op het forum zaten te wachten... ;) !
    Lissabon was echt heel leuk! Zoals jullie weten zag ik er nogal tegenop, maar dat was dus nergens voor nodig.

Woensdag was een lange dag, om 4.00 uur opgestaan en een uurtje later kwam mijn moeder om me naar de bus te brengen (zo hoefden we Jasmijn niet uit bed te halen...) Om 10.30 uur de lucht in en om 13.00 geland. 's Middags met een groepje de stad verkend en 's avonds met zijn allen gegeten.

Donderdagochtend hebben we een puzzeltocht door Lissabon gemaakt in 3 groepen. Om de te bewijzen dat je ook op alle beschreven plekken was geweest, moest je (met een Polaroid-camera) een groepsfoto maken. Onnodig te zeggen dat de meeste foto's tamelijk melig waren. Zo moesten we bij het treinstation als 'treintje' op de foto... :( Ik ben de middelste wagon...:

NB: Dit is dus een foto van een foto en daarom is de kwaliteit niet best...

's Middags zijn we met een klein groepje naar het strand in Estoril geweest (goh, nooit geweten dat mijn job zo leuk was... ;) )

Gisteren een dagexcursie gehad en vandaag dus weer terug naar huis. Om 16.15 uur landden we op het vliegveld van Keulen en vanaf dat moment had ik geen rust meer. In Lissabon was er zoveel te doen dat ik bij wijze van spreken amper de kans kreeg om Jasmijn te missen, maar eenmaal op de luchthaven wilde ik nog maar één ding: door het 'nothing to declare' poortje en mijn dochter (en man natuurlijk... :oops: ) knuffelen. Mijn moeder was voor de gezelligheid ook meegekomen. Zo stond ik dus temidden van al mijn collega's een beetje te snotteren met Jasmijn in mijn armen... :(

Even over mijn 'verslaving'... ;) : Zoals ik al schreef in het berichtje dat Noralien plaatste, stond er naast onze kamer (we sliepen in een jeugdherberg met 4 collega's op een kamer in stapelbedden...) een pc en natuurlijk kon ik het niet laten om even te kijken of ik er zo mee op internet kon... :oops: Toen in op msn inlogde zag ik dat Noralien online was en ik had wel zin een kletspraatje (iedereen was zich aan het opknappen en we moesten met 25 mensen 4 badkamers delen, dus ik had even alle tijd...) Maar in het portugees ziet het er allemaal een beetje raar uit en ik maakte dus de fout door me niet uit te loggen, maar msn alleen maar af te sluiten. De ochtend erna zag ik dat verschillende mama's me hadden aansproken met de vraag of ik nu wel of niet in Lissabon was. Tja... :oops:

Ik heb alles 'braaf' doorgelezen, dus ook even wat reacties:

Jasmijn gebruikte maandag een iets andere tactiek, zij zat op de kant en wiebelde net zolang van voor naar achter tot ze in het water 'viel'... :D

@Saar: Wat leuk dat jullie zo vroeg het hartje al hebben gehoord! Ben benieuwd wat de echo jullie laat zien...

@Irma: Van harte gefeliciteerd met je kersverse neefje Max!

@Slingding: Wat ververlend zo'n probleem op je werk. Ik ben blij dat het inmiddels ook weer is opgelost!
    Voor een eerste 'probeersel' vind ik je banner erg goed hoor... =D>

@Nynke: Jij hebt je 'eenzame periode' ook al weer achter de rug... ;)

@Duckie: Ik hoop dat je een leuk weekend hebt!

@Lianne: Ik ben nog net op tijd: Profociat! Ik hoop dat een leuke verjaardag hebt gehad...

Wat betreft het dragen van overslofjes op het kdv: Mij lijkt het persoonlijk niet veel toevoegen. Thuis kruipt je kindje ook over de vloer en straks speelt het buiten en in de zandbak. Je kunt het vuil en de bacteriën toch niet meer weren zodra ze mobiel worden...

2. Niet meer actief

heb van alles bij gelezen, maar niks onthouden.... sorry......

het was erg gezellig bij normaal, heb een nieuwe romper voor ruth kunnen scoren en een t-shirt voor mezelf... zit nu onder t bier, modder en frisdrank.... Heb een gweldige avond gehad. beter als ik had verwacht! Ik wil volgend jaar weer heen als ze komen.....
    ben hoop spanning voor dinsdag nu kwijt.....

ik ga nog ff douchen en dan me bedje in... kids zullen met een uur of 4 a 5 wel weer wakker worden......

Tot morgens ergens meiden... slaap lekker....

knuffel....

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Ha vakantieganger! Je reisje klinkt echt superleuk. Foto is ook erg melig. Vind alleen de meneer achter je wel erg close hoor.... En ben je niet wat te oud voor een jeugdherberg ;) Of moest je bij betalen :) ? Fijn igg dat het zo leuk is geweest.

En wat betreft de slofjes heb je wel gedeeltelijk gelijk hoor. Je kunt bacterieen niet weren. Maar als ik bijv in de poep heb getrapt doe ik m'n schoenen thuis voor de deur uit. Maar ik wil eigenlijk niet weten met wat voor vieze schoenen sommige ouders op het kdv binnenkomen. Vind de slofjes daarom toch wel een prettig idee. Maar het gaat me nog het meest om het principe. Het is nou eenmaal verplicht om die dingen aan te doen. En dan kan ik het niet uitstaan als ik sta te klungelen ermee en de rest gewoon doorloopt :rolleyes:

@Gnessy: Lekker dat je zo'n geslaagde avond hebt gehad en je je nu een stuk meer ontspannen voelt! Ben wel benieuwd naar de Normaal romper voor Ruth.

@Otje: Ik kreeg een mailtje terug van de Roosjes met een orderbevestiging maar niks over wat ik had verteld over het forum :( Wel vroeg ze hoe ik van de Roosjes af wist ivm adverteren. Tja, dan vraag je je dus echt af of ze de mail wel goed hebben gelezen...

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ff snel want we zijn de kamer weer "normaal" aan het zetten
    ook hier oversloffen op het kdv...al doe ik me schoenen uit als ik kom.......en als ik hem haal om half 6 ja dan doe ik ze niet meer om... :oops: zijn ze toch aan het schoonmaken en is teun 1 van de laatste 3 die er nog zijn en de andere lopen al......

wie weet tot later want ik voel me ook niet tof.....

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noralien: Kunnen ze in Ghana ook een spijkerbroekje en zomerjasje/vestje gebruiken? Of zal dat al te warm zijn?

6. @Eve: Waarschijnlijk heb je gewoon zo'n standaard antwoordmailtje ontvangen. Leuk is dat niet, nee... :(
    Túúrlijk ben ik niet te oud voor een jeugdherberg ;) ! De hele reis was tamelijk low budget, maar daardoor absoluut niet minder leuk (en met oordopjes in slaap je door de ergste herrie heen... :D )
    Ik werd alleen iedere ochtend standaard wakker rond 8.00 uur, de tijd waarop Jasmijn meestal wakker wordt. Op zich niet erg, maar in Lissabon was het dan pas 7.00 uur en het ontbijt was pas om 9.00 uur. Zit je daar een beetje te kijken... Voordeel was wel dat op dat tijdstip de badkamers nog niet bezet waren... :D !

@Gnessy: Zo, lekker gehøkt... ;) ?

Vergat ik gisteren helemaal om iets te schrijven over hoe het thuis is gegaan die dagen... :oops:
    Ook dat ging beter dan ik had gedacht, aangezien Jasmijn sinds kort toch wat eenkennig begint te worden. Daarnaast heeft Jasmijn mijn afwezigheid aangegrepen om ook maar eens 'papa' te gaan zeggen! Roy kwam donderdag haar kamertje op om haar uit bed te halen, toe ze haar armpjes naar hem uitstak en luid en duidelijk 'papa' zei... :D

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nou, ben kennelijk de enige hier. Ga dus maar lekker tegen mezelf aan zitten kletsen :)

Wilde net het een en ander bij H&M bestellen. Blijkt dat de artikelen die ik graag wil pas eind november leverbaar zijn :( Tja, laat dan maar zitten.

8. @Eve: Hoezo, de enige hier...? Tel ik niet meer mee (uit het oog, uit het hart...)? :) ;) :)

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Joepie, er is toch nog leven hier :D

Haha, dan was ik iedere ochtend om 5.00 Portugese tijd wakker geworden. Pffff, blij dat ik niet mee was ;)

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Nee hoor, Lola, ik heb dag en nacht aan je gedacht ;)

11. Ik kreeg dinsdagavond nog een bestelling van H&M binnen, maar heb de buit nog niet kunnen bekijken. Zometeen gauw maar eens even doen... :D

12. :confused: :) :oops: ;) :whistle: :rolleyes:

13. Die gedachte was bij mij dus ook al opgekomen :) . Misschien dan toch liever naar Istanbul of zo in plaats van Londen, want daar heb je hetzelfde probleem... ;)

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Eh, nou nee, dan neem ik dat vroeg wakker worden wel op de koop toe...bovendien val ik daarna vast wel weer in slaap. Zeker als ik jouw gesnurk hoor ;)

p.s. volgens mij gebruiken wij het forum nu als msn...

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ach dat is wel gezellig hoor :D :D
    lees wel mee maar reageren heb ik het fut niet zo voor :)

Teun heeft voor het eerst sinds dagen weer goed gegeten...we geven nu zijn warme hap smorgens en vandaag had hij het weer helemaal op....

Lastig Eve dat het pas eind nov. leverbaar is dan toch de stad in?

Lola fijn dat je het toch nog leuk hebt gehad in Portugal en dat je ons niet al te veel heb gemist :)

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lekker dan eind november leverbaar, dan begint ook de uitverkoop.
    trouwens eve, je hebt me op een mooi idee gebracht met de slofjes. die bruine lijkt me leuk met gouden strepen.
    en lianne, we kunnen wel samen bestellen, dan bespaart ons dat de verz.k ;)

lola, ziet er erg gezellig uit. die paar dagen zijn vast snel gegaan

otje, vind dat je wel een punt hebt wat betrefd kdv. ik zou er zeker een klacht over indienen. de leidster kan je erop attent maken, maar die zal er waarschijnlijk ook weinig aan kunnen doen, omdat het vast van bovenaf geregeld word.
    het valt me best vaak op dat sommigen het moeilijk vinden om ergens wat van te zeggen als bij het kdv iets niet bevalt. terwijl je toch de betalende partij bent en daardoor zeker je eisen mag hebben. plus dat je natuurlijk je kindje met een goed gevoel wil achterlaten. en de kindjes zijn zo klein dat ze natuurlijk niet voor zichzelf kunnen op komen, dus zullen daar de ouders dat voor hun moeten doen

kan me voorstellen dat je opziet tegen de klok verzetten eve. een vriendin van me had dat ook altijd. hoewel na een tijdje de kinderen het toch wel corrigeerden. maar in het begin ben je dus helaal nog vroeger wakker.

het nee schudden gebeurd hier ook al een week of 2. zo leuk. en als we het marokkaans voor "nee" zeggen. dan gaat die zelf al nee schudden.
    en als we naar bed gaan en dagdag zeggen, gaat die met 1 handje heel wild zwiepen. mischien dat dat zwaaien is. maar het kan ook enthousiasme zijn ;)

17. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @eve: ik wilde ook bestellen bij h&m en het was op voorraad, maar ze leveren pas eind november. Had een jas willen bestellen, aangezien ze hem niet meer in de winkels hebben. (had hem vorige week zaterdag gepast en nu al weg :( Maar het is meer voor nu, nou dan ga ik geen 2 maanden wachten.

@lola: fijn dat je het leuk hebt gehad in portugal. Lekker weer hoor. Je zult het hier wel koud vinden. Mijn vriend heeft 2 weken 28 graden gehad, die vond het erg koud hier. Hij heeft nog een beetje zomer gehad, haha..

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen heeft lang geslapen! Hij was rond 7.00 uur wakker en heb hem toen de speen gegeven. Hij heeft doorgeslapen tot 9.30 uur. Tenminste: Toen hebben we hem wakker gemaakt. Vond het toen wel lang genoeg geweest. Helaas kon ik zelf niet meer slapen en ben rond 8.30 maar opgestaan.

Eve: Ik had van de week precies hetzelfde met een online-bestelling bij H & M. Had allerlei artikelen in mijn winkelmandje en toen ik naar de kassa ging zag ik pas dat alles geleverd kon worden rond eind november. Nou... daar ga ik niet op zitten wachten.
    Vrijdag gaan Duckie, Demi, Koen en ik shoppen in Eindhoven... daar is ook n H & M. Zie nog wel dan of ze iets leuks hebben.
    Over de roosjes: Zo lijkt het idd alsof ze helemaal niet lezen wat er staat (alleen de bestelling dan...) :( Hoop echt dat we allemaal de roosjes binnen hebben voor 13-10... Maar ja... dat zijn nog maar 2 weken he?

Duikster: Hoe snel had jij de roosjes binnen na je bestelling?

Lola: Wat leuk dat je er weer bent! Echt een grappige foto van het 'treintje' :) Fijn dat je het leuk hebt gehad en ook fijn om te horen dat thuis alles goed is gegaan met de 2 achterblijvers.

Gnessy: Getver wat zal jij vies zijn geweest! :)

Noura: Je hebt idd helemaal gelijk wat je daar zegt over het kdv. Dat je er zeker iets van mag zeggen. Ben daar alleen niet zo'n held in... :oops:
    Grappig zeg, Saf ook al aan het nee-schudden.

Nynke: Fijn dat je vriend weer thuis is! 2 Weken duren dan lang.

Groetjes Otje

19. @Nynke: Ik had het wel erg koud toen ik gisteravond in bed stapte. Gelukkig lag er weer een man naast me... ;)
    Maar ik kan me goed voorstellen dat je vriend er moeite mee had na twee weken. Gelukkig schijnt hier vandaag ook de zon :D !

@Eve: IK SNURK NIET... :) ;) !

@Otje: Zo...! Koen heeft echt uitgeslapen!

@Noura: Als we willen kunnen we allemaal samen bestellen, het is toch al bijna 13 oktober... :D
    Ik denk erover om deze te bestellen (maar dan met een fleece-voering):

Was er nu iemand die zei dat je ook kunt aangeven ze in een andere kleur te willen hebben...?

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Je kan idd zelf de kleuren samenstellen.

Dit haal ik net van de site.

Ze zijn verkrijgbaar in diverse kleuren en combinaties, ook kleuren die afwijken van onze foto's. Kleuren kunnen door je zelf samengesteld worden!

Deel Deze Pagina