@Janette: Hier hetzelfde als bij Teun, hoor. Jasmijn heeft in de broekjes maat 68, terwijl ze echt maat 74 nodig heeft in haar truitjes. Broekjes in maat 74 zijn allereerst te breed en daarnaast gaat ze op de zoom van de pijpjes staan, hetgeen dus ook nog niet ongevaarlijk is... Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik voor een meisje iets te korte pijpjes wel leuk vind (in tegenstelling tot te lange pijpjes), maar te korte mouwtjes is geen gezicht... Jasmijn heeft vanochtend wel liggen spoken. Om 5.30 uur klonk er één flinke huil en toen was het weer stil. Ik ben dus maar niet gaan kijken uit angst haar echt wakker te maken. Dit heeft zich echter nog twee keer herhaald en om 7.30 uur begon ze echt te jengelen. Ze was ook weer nat op haar buik. Roy had haar gisteren naar bed gebracht en hij was schijnbaar vergeten dat Jasmijn sinds de vorige nattigheid maatje 4+ draagt 's nachts... #-o Ze had dus een maatje 3 aan (die overdag perfect voldoet overigens). Toen heb ik haar maar bij mij in bed genomen, maar slapen: ho maar...
Haha Lola, nee hoor, je bent niet in mijn achting gedaald. Ik vond het ook wel erg knap gedaan. Maar de mand heel maken is ook niet makkelijk denk ik. Hoe dan ook....hij is leuk. En ja, ik zal voorzichtig zijn met mijn rug. Er hoeft eigenlijk niets meer verschoven of getild te worden. En helaas gaat het vaker mis bij kleine onverwachte bewegingen dan het "zwaardere tilwerk". De broekjes zijn Jikke trouwens meestal te wijd. De broekjes van de hema hebben knoopsgatelastiek en dat is wel handig. Ik had een doos met kleertjes maat 80 van mijn zus gekregen. De lengte van de broekjes kan wel al, maar ze zijn echt veeeeel te wijd en dat ziet er niet uit
wat is het verschil (in schrijfwijze) lola? kailynn gaat nu naar 74 en de benen lopen maar iets achter met vergelijking van de shirts. maar 68 wordt klein maar 74 is soms wat lang en breed. Heb een nijntjes broek van v&d en daar zit ook nog knoop elastiek in.
je ziet bij de hema en zeeman steeds meer broeken met knoopelastiek...wel makkelijker kan ik ze gelijk aan beide kanten 3 gaatjes terug knopen dan zitten ze nog te ruim.......
Er is geen verschil in schrijfwijze. Lola kent het woord niet, maar neemt denk ik aan dat het betekent dat het slecht gaat met mijn rug en vindt dat vervelend voor me 8) Ik geloof dat Jikke dan echt een uitzondering is bij de meiden met haar lange benen.
@Slingding: Ik heb nog nooit van het woord 'peume' gehoord, maar uit de context van Noralien's zin kan ik opmaken dat het 'rot' of 'klote' betekent. Ik vond het gewoon leuk om het woord dan ook maar eens te gebruiken...
oke nu snap ik hem dan heb ik lola haar verhaal weer niet goed gelezen! sorry otje: hoe is het in de ziekenboeg?
Hallo... Hier even een update over de "ziekenboeg" Met Stefan gaat het iets beter maar nog niet super. Hij wilde vanochtend gaan werken maar voelde zich nog te slap dus is nog thuis gebleven. Sara heeft veel buikpijn en is misselijk. Gisteren bijna de hele dag op bed gelegen. Nu vandaag gaat het een klein beetje beter. Koen is gelukkig van zijn koorts af. Alleen eet hij nog erg weinig en is nogal huilerig. Echt niet de oude. En met mij gaat het ook niet super. Had het gisteravond echt IJSkoud en voelde me erg slap. Vannacht wel goed geslapen maar heb nu totaal geen energie. Ben al moe als ik moet op staan... Dus we zitten er nu allevier in. Ben aan de ene kant blij dat het nu is en niet volgende week want wil de meeting echt niet missen. Groetjes Otje
nee, wij kunnen jou ook niet missen op de meeting. ja het gaat dichterbij komen nu spannend weer! beterschap otje!
Otje, veel sterkte met de ziekenboeg. Beterschap voor iedereen. Cynthia, leuk berichtje op de site van Jikke. Maare.....moet je me soms iets vertellen? Hou je er nog een ander vriendje op na?.....Aron? En ja, Peume, mijn moeder gebruikt dit woord altijd. Misschien een eigen verzinsel?! Jikke zat net ff op onze slaapkamer op de grond. Zet ze er ineens een spurt in. Ik kijken waar ze naartoe wil, zie ik een dode muis liggen. Gelukkig was ik er net op tijd bij en kon ik hem weghalen voor zij hem te pakken had. Gatver!
hahaha, zit hier wel een beetje te lachen hoor. zie dat helemaalvoor me met die muis. brrr, safouane zou er 1 ding mee doen, in zijn mond stoppen... getsieeee debbie sterkte bij de tandarts. ben blij te horen dat koen van zijn koorts af is. nu nog snel verder opknappen. beterschap voor sara safouane werd gister laat luid huilend wakker. helemaal overstuur. was echt niet te troosten, zat te gillen van het huilen. heb hem uiteindelijk met wat slokjes water uit een glas stil gekregen en daarna wou die bij mij drinken. oh ja eve, ik zag vanmorgen bij de prenatal kniekousen. ik dacht aan jou, aangezien je beenwarmers had gehaald. deze zijn natuurlijk ook lekker warm en zeker op de fiets.
Lola: volgens mij hebben Jasmijn en Nick dan in koor gegild rond half 6. Want ook hier schoot ik in mijn bed omhoog, maar ging hij vervolgens wel verder slapen.... vervelend dat ze weer nat was. hihi: ik moet ook echt op zoek naar een riempje of zo voor Nick. veel van zijn broeken zijn ook echt te wijd. Ik ben vanmorgen nog effe naar het dorp gelopen en dacht: wat moest ik nu ook weer hebben. Jullie raden het al...ik ben zonder riempje thuisgekomen... Otje beterschap in de ziekenboeg! Noralien: getver een muis! toch prettig dat je eerder was dan Jikke. Noura vervelend he als ze zo helemaal overstuur zijn. Ik vind dat ook heel lastig. maar jouw nabijheid en de bv zijn dan wel echt troostend. Dat is iets wat ik dus nu al kan missen als ik dadelijk echt geen BV meer geef.... voor degenen die braaf de lesjes van PSP forum volgen....mijn creatie bevat vast veel bekende elementen....haha
leuke banner, en ik zie al wat herkenbaars ja. borstvoeding was dus gister helemaal niet troostend, hij zette zich helemaal gillend van me af, helemaal overstrekt. aangezien die uit een glas drinken leuk vind, heb ik maar een bekertje gepakt en dat was goed. daarna wou die wel bv, toen was die wat rustiger. hier gelukkig nog geen riemen nodig.
ik ben inmiddels net thuis... heb nog niks bijgelezen, komt nog wel... en ik was t dinsdag niet dizhc aanmeldde. dat was mijn vriend.. hihi..... ik ga bank hangen. spreek jullie snel..
@Otje: Fijn om weer iets van je te horen, al is het dan niet echt goed nieuws. Maar je hebt gelijk: beter nu ziek dan de volgende week... @Noralien: Kadootje van de poes voor Jikke... ? @Duikster: Leuke banner heb je gemaakt. Ik ben zelf nog niet met de lesjes bezig, maar ik herken het krulletje wel van de creaties van andere mama's... Gisteren op het cb vroeg de arts me of ik bij Jasmijn al eens iets had gemerkt van vervelende dromen. Ze vertelde me toen dat deze 'gillen' daarvan kunnen komen en dat je ze ook beter niet wakker kunt maken als ze dat (nog) niet zijn... @Gnessy: Fijn dat je nu écht weer online bent... ! Ik weet niet hoe het weer elders in Nederland was, maar hier in Limburg was het werkelijk schitterend buiten! Ik ben samen met mijn moeder, Jasmijn en Teri naar de stad gelopen waar we op twee terrasjes hebben gezeten . Ik had een jas aan, maar die heb ik snel weer uitgetrokken...
Jikke is vanmiddag weer bij het CB geweest. Wel bij een andere arts omdat die ander ziek was. Deze is echt veel prettiger, maar helaas alleen vervanger. Ze is maar 90 gram aangekomen in ruim een maand tijd en 2 cm gegroeid. Waarschijnlijk gewoon omdat ze erg actief is op het moment. Ze eet goed en ziet er goed uit, dus hoefde me geen zorgen te maken. De ontwikkeling is prima. Sommige dingen vond ie haar snel mee. Dat snap ik dan weer niet zo goed als ik dat hier zo lees. Dan hebben we in december echt alleen maar super- en zelfs supersuperbabys Ik moet voor de zekerheid wel ff naar de orthoptiste. Ik heb een oogafwijking en ben daar 2x aan geopereerd. Mijn vader had het ook. Nu heeft hij bij Jikke gekeken, een bepaalde marge mag nog op deze leeftijd, maar hij wil het liever ff na laten kijken. En ik moet een paar keer op haar dag haar mondje dicht duwen (bovenop hoofd en onder kin ) en dat 20 tellen zo houden. Dit omdat ik zei dat ze haar tong bijna altijd uitsteekt. Dat maakt op zich niet zoveel uit, maar ze moet ook leren door haar neus te ademen. Klinkt allemaal heel ernstig als ik het zo lees, maar hij was tevreden. En ik heb net haar 8e tandje ontdekt. Hij is door. Dus daar zal idd wel dat huilen tijdens het eten vandaan komen. Lola, hier ook heel mooi weer. Lekker hoor, samen op een terrasje zitten. Gnessy, fijn dat je weer thuis bent. Hoe is het nu met je?
Orlando......04/11/06 (2265gram 43cm).......2 aug/10mnd3wkn................8270 gr........72.0cm Jiri..............30/11/06 (3275 gr, 49 cm......... 11 sep/9.5 mnd.....................9350 gr........73 cm Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........16 aug / 8.5 mnd..................8365 gr........71.0 cm Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........28 aug / 38 wkn...................7500 gr........66.0 cm Lynn...........06/12/06(2900 gr, 48 cm)......... 25 sep/ 9.5 mnd....................9446 gr........72 cm. Mika...........07/12/06 (2980 gr, ? cm)............4 juni / 6 mnd.......................6340 gr........67 cm Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........28 aug..................................9625 gr........71,5 cm Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........6 sep/8 mnd, 3 wk................8510 gr........69,5 cm Jayden.......14/12/06 (2955 gr, 50 cm)..........15 juni/6 mnd.......................6860 gr........66 cm Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......22 juni/27wkn......................7915 gr.........66 cm Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 sep/9 mnd, dag...............9500 gr.........72 cm Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........19 sept / 9 mnd...................10675 gr........75 cm Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm)..........18 sept / 9 mnd....................8250 gr.........69,4 cm Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........12 sept / 9 mnd....................8000 gr.........69.8 cm Dain...........21/12/06 (3575 gr, 49 cm)..........17 sept/8 mnd + 3wkn ........8430 gr.........72 cm Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm)..........23 aug/8 mnd......................10030 gr........72 cm Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........28 september / 40 wkn..........9970 gr.........76,3 cm Ruth...........22/12/06 (2830 gr,46cm)...........8.5mnd, ................................7440 gr.........68 cm Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........2 oktober/9 mnd+9 dgn........9130 gr.........72 cm Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........20 augustus/7 mnd+26dgn...8765 gr.........73.5 cm Jesper........28/12/06 (3970 gr, 54 cm).........23 aug/8 mnd.......................11350 gr........75,5 cm Koen..........28/12/06 (4050 gr, 54 cm).........29 augustus / 8 maanden......9120 gr.........72 cm Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........04 okt / 9 mnd.......................8145 gr.........72 cm
O ja, wat ik ook nog wilde vertellen..... Jikke helpt tegenwoordig een beetje mee met aankleden. Dat vind ik zooo lief! Ze steekt dan eerst haar ene armpje al een beetje omhoog, ik doe dat ik de mouw en dan strekt zij. Daarna steekt zij vanzelf haar andere armpje in de lucht Oke, daarna rolt ze weer driedubbel en dwars ondersteboven en heen en weer over het aankleedkussen, maar ja, het zijn de kleine dingen die het doen, toch?!