December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Cynthia, ik niet hoor. nou ja, in om huis ben ik aan het werk. Het is zo'n lekker weer en de ramen moesten nodig gezeemd worden. Was weer iets teveel van het goede, dus heb nu ff pauze en toevallig wordt Lynn net wakker.

2. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Pffff, ik weet niet wat Jikke heeft hoor.
    Vanmorgen gewoon lekker vrolijk. Ben ik me ff gaan douchen en Jikke ff in bedje laten spelen, gingook goed. Daarna wil ik haar aankleden, wordt ze ineens helemaal hysterisch. Als ik haar op het aankleedkussen liet zitten, overstrekte ze zichzelf meteen zoveel dat ze met een knal achterover viel. Liggen was helemaal fout en staan wilde ze ook niet. Haar vasthouden was ook niet goed en zette ze zich met alle macht van me af :rolleyes: .
    Haar geprobeerd te troosten, speeltje gegeven, dit vloog meteen de kamer door, uiteindelijk maar gewoon tegen alle strubbelingen in aangekleed. Ze werd echt steeds hysterischer.
    Inmiddels natuurlijk helemaal moe van het schreeuwen. In bed gelegd, ook helemaal fout natuurlijk. Maar na een kwartier heeft ze het toch opgegeven en nu slaapt ze dan eindelijk.
    Hoop echt dat het na het slaapje over is.

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn had vanmorgen ook ineens dat ze zich 2x heel hard achterover liet vallen ineens, gelukkig was dit op bed anders had ze zich heel lelijk bezeerd.

kailynn is vandaag ook van het piepen en moeilijk doen en ik voel me vandaag (geestlijk) ook zeker niet top dus ja gaat lekker.

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou pff kom effe voorbij, mijn zoon is naar school, maar gister had hij zo`n buikpijn. echt zielig zo`n grote knul van 14 die aan het huilen is.
    maar hij heeft vandaag een toets frans die die graag maken wou. toch knap van hem dat die die verantwoording heeft. ik hoop dat het goed gaat.

vervelend als kinderen hysterisch zijn. vaak hebben ze er zelf net zo veel last van. hoe meer aandacht je er aan geeft hoe erger het vaak word.
    het achterover gooien heb ik een keer gehad op het cb met mijn dochter. met een knal kwam haar hoofd net achter het aankleedkussen. en iedereen maar kijken, verschrikkelijk.

lianne hoe is het met dimphy?

bianca jij hebt al veel gedaan. ik ben te lui vandaag

5. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Noortje, Lynn had dit woensdag. Alleen toen was ik op mijn werk en had mijn moeder haar handen vol met haar. Niks was er goed. Gelukkig was het maar een dagje. Al denk ik dat ze echt veel last heeft van doorkomende tanden, aangezien ze vanochtend keihard begon te huilen toen ik haar tanden ging poetsen (vind ze normaal erg leuk) en ze wilde ook bijna geen fruit eten. Ga zo een boterhammetje geven, kijken of ze daar zin in heeft.

Eve, helaas, op woensdag gaat ook om 6.15 uur voor ons de wekker, dus kunnen we niet uitslapen. Lynn echter wel :) .

Noura, ik ben wel uitgewerkt voor vandaag. Alleen zit er nog een was in de droger :( .

Even een algemeen vraagje. Kent er iemand de cabaratier Javier Guzman? Hij komt nl. morgenavond bij ons in het dorpshuis een voorstelling geven, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe hij is. Heb wel een klein voorstukje gezien en dat was best leuk, maar zo'n klein stukje geeft geen garantie voor een leuke voorstelling.

6. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

ben heeeel erg moe momenteel lees nu ff niks bij, en reageer ook fff niet komt wel weer maar wilde ff laten weten dat ik drom er effe niet ben. ga ff proberen te slapen niu orlando ook slaapt.

doei gr saskia

7. Niet meer actief

hier inmiddels weer wakker... athans van de bank af.... schommel bij eg zijn ex weg gehaald (ja die had ze nog en hendrik en esther wilden die voor ruth bij papa hebben...) dus die opgehangen... Ruth vond t best er in... fles voor drie kwart leeg gedronken tijdens het schommelen... nu in box te slapen....

heb weinig puf om dingen te doen... straks in elk geval ff medicijnen halen zodat ik niet hoef te niezen... want niezen doet verrekte veel zeer...

ff over foto's... ik heb echt hele leuke voorbij zien komen...

ik las iets over vuilniszakken voor dat weeshuis? als dat idd zo is, gooi t nog ff via msn of pb naar me toe zodat ik het niet vergeet.... want vergeten ja geberurt momenteel meer als me lief is..

ik kom vanavond nog ff weer..... ik ga weer liggen....

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Eve Wat goed dat fynn zelf z'n brood op eet. Als ik dat met Demi doe dan verwacht ik dat het bord binnen 2 seconden op de grond ligt. Maar misschien valt het wel mee. Zal het eens proberen.
    Staat leuk hoor , dat donkerblauw bij Fynn

@Lola: Wat een mooie bewerkingen zeg. En mooi die foto van jasmijn onder de tafel.

@noura: Leuk hoor, dat je safouane tweetalig op kunt voeden. Spreek je zelf ook goed marokkaans?

@Duikster: Ik ben steeds weer onder de indruk van wat Nick allemaal al kan. Hij loopt nu echt heel goed achter de loopauto.

@Lola/Eve: Demi kan ook mee doen aan de wave :) . Als ik hieper de piep zeg gaan bij hoera de handjes de lucht ind :D

@noralien: Wat vervelend dat je zoveel last hebt van je rug zeg. Ik lees dat het ook een keertje op de trap in je rug is geschoten. Durf je nog wel goed met jikke de trap op?
    En brrrr...die muis, die zou demi denk ik ook in haar mond stoppen :confused:
    8 tandjes al lees ik! hier nog steeds maar eentje!

@otje: Hoe gaat het vandaag met de ziekenboeg?
    Ik vind zo'n skipakje juist super handig.

@gnessy: Goed weer wat van je te lezen. Sterkte met het herstel!

@janette: 2 maanden over last in de straat. Da's niet echt handig nee.

@Bianca: Nooit van gehoord van die cabaretier.

vwb beveiligen van laatjes en kasten: ik heb altijd gezegd dat ik dat niet zou doen en dat ik Demi gewoon zou leren wat ze wel en niet mocht, maar ik merk dat dat op deze leeftijd nog erg lastig is.

Wij zouden eigenlijk vandaag met Otje en Koen gaan winkelen in Eindhoven, maar dat is niet doorgegaan vanwege alle zieken bij Otje thuis. Maar ik heb Demi vandaag al twee keer helemaal verkleed en gewassen omdat ze alles had ondergepoept. Dus het is maar goed dat ik gewoon thuis met haar was. Ik wilde eigenlijk gaan wandelen maar ik ben maar thuis geblevn. Ze is verder niet ziek ofzo, dus ik hoop maar dat het hier bij blijft. Dat virus van een aantal maanden geleden met 2 weken diarree zitten nog vers in m'n geheugen!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms toch een beetje onzeker wordt als ik lees over kruipende en lopende baby's. Demi schuift alleen nog maar achteruit en draait rondjes om haar as. Verder rolt ze veel, maar tijgeren ho maar. Laat staan kruipen. Ze kan ook niet zelf gaan zitten en als ik haar op haar voetjes neer wil zetten trekt ze haar beentjes op.
    Ik merk wel dat ze zich op andere vlakken wel heel goed ontwikkeld. Zo begint ze steeds zelf kiekeboe met me te spelen, zo grappig. Haar fijne motoriek is ook prima in orde en ik merk dat ze al heel veel begrijpt.
    Ach....de rest zal ook wel vanzelf komen.

9. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Duckie, komt me erg bekend voor. Lynn kan dit alles ook nog niet. Ze zit wel, maar dan alleen als je haar wegzet en verder buikschuift Lynn ook in haar achteruit. Ik kan me er ook nog niks bij voorstellen dat ze binnenkort kruipt of gaat staan. Vandaar ook steeds mijn verbazing bij Nick en ook bij Ruth.
    Hoop voor je dat Demi niet ziek wordt.

Lianne, hoe was het bij de huisarts?

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bianca: ik zie jdat je vandaag precies op de helft bent van je zwangerschap.
    ik heb ook net tegelijk met kailynn een tukje gedaan alleen ben ik er nu nog duffer van en een zwaar hoofd.

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nou de gene die hebben gewerkt vandaag die hoeven niet veel bij te lezen.

12. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Cynthia, het was idd erg rustig hier vandaag. Tja, alweer op de helft, kan al af gaan tellen ;) .

Kent niemand Javier Guzman? Dan zal 'ie ook wel niet zo bekend zijn.

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb er wel eens wat van gezien bianca, en ik vond het wel leuk maar ja het is natuurlijk wel persoonlijk.

ik heb nog een leuke foto van kailynn van vandaag
    samen met haar papa

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kijk ik zit in een hele grote doos.

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    normaal speeld een poes met een doos en kailynn met haar speelgoed maar ze hebben de rollen omgedraait.

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    en de laatste hier lig ik op de bodem van de doos, ligt best goed!

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    noura wat vervelend dat Saf ook niet met de borst te troosten was. Maar gelukkig hielp het glas dan!
    En je hebt een stoere oudste zoon! naar school om toetsen te maken terwijl je je niet lekker voelt...

Lola: lekker op het terras gezeten gisteren. Ikke ben jaloers. Maar hier was het ook lekker, ben even wezen wandelen. en morgen wordt het weer ook nog goed zeggen ze.

gnessy: fijn dat je weer thuis bent!

Wow Jikke al aan het helpen met aankleden! leuk!

Otje: ik heb de 7,5 maands afspraak bij het CB overgeslagen doordat alle afspraken te laat waren. Ach ik mis het niet zo....
    ikke ook heel blij dat Nick wat langer slaapt. Het lijkt echt te werken door hem later pas zijn eten te geven...ook vanmorgen heb ik hem wakker moeten maken voor ik naar mijn werk ging.

Cynthia: je bent flink inkopen aan het doen voor Kailynns verjaardag...laat je ook nog wat in de winkel voor de opa's en oma's
    Balen dat Kailynn vannacht niet volgehouden heeft.
    Kailynn lacht ook altijd in de camera he! Nick kijkt meestal zo serieus als de camera in beeld komt ;(
    Heerlijk die foto's in de doos.
    ik heb ook nog zon enorme doos staan. Zal eens een keer kijken of Nick hem kan waarderen.

Eve: d'r liggen toch geen meisjes in die wipstoelen he?

Saar Liene is volgens mij ook het kleinste droppie van onze beebs. Maar ik vind haar er echt altijd al als een hele grote meid uitzien door al die haren....

Lianne beterschap voor Dymphie

Bianca: ramen zemen...pfff...als ik hier naar buiten kijk weet ik weer wat ik moet doen....en al op de helft van je zwangerschap. Wat vliegt de tijd...
    ken de cabaretier niet...

Noralien: ik hoop dat Jikke vrolijker wakker is geworden...

Duckie: niet onzeker worden hoor van onze kruipende en lopende beebs. Nick kan een heleboel dingen die ik bij andere beebs al wel zie niet, zoals klappen in zijn handjes en zijn handjes omhoog steken en zo. Daar heeft hij dan weer weinig interesse voor. en woordjes houden ook op bij ta ta. Onze beebs ontwikkelen zich allemaal op hun eigen manier.

Zo heb vandaag gewerkt. Vind het zo frustrerend...ben ik om 8.00 uur op het werk, komt mijn 1e client niet opdagen. Ben ik daarvoor zo vroeg mijn bed uitgegaan...en ik moest vandaag nog tot laat ook vanwege een lezing vanmiddag op het werk, dus was pas weer na half 6 weg...
    heb in elk geval weer een uurtje gespaard om een dinsdagmiddag in november vrij te nemen :)

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hallo allemaal! Ik kom maar weer es wat bijdragen hier want jullie hebben wel erg weinig geschreven vandaag ;)

Fynn was vandaag weer aan het klimmen en klauteren op het kdv. En tja, toen viel hij en scheurde daarbij dat riempje bij z'n voortanden (weet niet hoe dat heet). Het schijnt echt heel erg gebloed te hebben en Fynn moest behoorlijk huilen. Maar toen hij z'n flesje sap zag was hij meteen stil :) Heb nog even goed gekeken in z'n mondje en dat riempje is echt helemaal los van z'n tandvlees. Zou dat kwaad kunnen?

@Janette: Balen dat de werkzaamheden aan de straat zo lang gaan duren. Ik vind gerommel voor m'n deur altijd erg vervelend.

@Cynthia: Ik snap dat je bang bent dat alle beebs weer worden aangestoken. Ik heb dat op het kdv ook als ik zie dat de andere kinderen met een snottebel lopen. Maar helaas kun je het niet voorkomen. En meestal zijn ze al besmettelijk nog voor de symptomen vd ziekte zichtbaar zijn. Maar de december-beebs zijn bikkels dus het komt wel goed :D

@Lianne: Fynn hoest ook al een tijd met tussenpozes. Je hoort hem dan ook regelmatig reutelen. Ben daar ook mee naar de huisarts geweest maar zij zei dat het er allemaal bij hoort en dat er niks aan de hand is zolang Fynn het niet echt benauwd heeft. Enne, Fynn klapt ook als je dat liedje zingt dus dat wordt gezellig op 13 oktober.

@Nynke: Hoe is het eigenlijk met de hoest van Jiri?

@Lola: Wat is vergeetschatigheid? ;) :D

@Bianca: Gefeliciteerd met je 20 weken!

@Noralien: Erg herkenbaar :( Het duurt gelukkig nooit lang bij Fynn maar is wel lastig. Zitten ze soms weer in een 'sprongetje'? :D ;)

@Noura: Had je zoon geen buikpijn vd zenuwen voor z'n toets? Hoe dan ook hoop ik dat de toets goed ging en dat de buikpijn over is.

@Saskia: Ben je al wat opgeknapt?

@Duckie: Ik doe Fynn z'n brood op een aardewerken bord (ipv plastic). Dat verschuift dus niet en denk dat hij het daardoor niet zo snel op de grond gooit. Haha, ik hoop iig niet dat hij dat snel doorkrijgt. Maar hij is nu gewoon te druk met eten om aan andere dingen te denken. Ik snap dat je onzeker wordt als je leest over alle snelle beebs hier. Maar dat is niet nodig hoor! Fynn doet echt van alles wat en is dus niet specifiek goed op een bepaald gebied. Hoe gaat het nu met Demi?

@Cynthia: Die laatste doos-foto is enig!

En wat leuk dat we al 3 beebs voor de wave hebben. Who's next?

O ja, ik kreeg vandaag een vestje (donkerblauw :oops: ) binnen van Marktplaats. Blijkt er achterop in zilver geborduurd te staan: Casual Girl :( Dacht eerst: Oh, das goed voor op het kdv. Maar vind het bij nader inzien toch wat raar. Dus als hier kleine dametjes zijn die een dergelijk vestje leuk vinden dan hoor ik het graag en neem ik het mee naar de meeting.

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, het gaat weer lekker hier! Steef voelt zich weer goed, is vandaag wel nog thuis gebleven. Sara is vanochtend nog thuis gebleven maar wilde vanmiddag weer naar school. En met Koen lijkt het ook prima te gaan. Eetlust is weer terug en ook lang niet zo huilerig meer. Ik voel me ook weer prima.

Duckie: Zeker jammer dat we vandaag niet konden gaan shoppen maar de 19e halen we het in hoor! ;) Aan de ene kant maar gelukkig lees ik aangezien Demi aan de diaree is... Hopelijk wordt ze niet ziek.

Lianne: Beterschap met Dimphy. Hoe was het bij de huisarts?

Bianca: Alweer op de helft zeg! Jemig wat gaat dat snel. Maar misschien denk je daar zelf heel anders over?
    Javier Guzman... ik heb er wel eens van gehoord maar zou je niet kunnen vertellen of het nu wel of niet leuk is...

Noralien: Oei, Jikke in een dwarse bui? Herken het wel hoor. Koen wil nooit graag liggen op de commode en heeft een hekel aan verschonen en aankleden. De ene keer gaat het soepel en de andere keer wordt ie heel boos.

Noura: Beterschap met je zoon! En zeker knap van hem dat hij vanwege die toets naar school wilde! :thumup:

Gnessy: Beterschap en rustig aan doen he? Zo'n operatie is niet niks. Hopelijk voel je je volgende week goed genoeg om bij de meeting te zijn.

Duckie: Kan me jou onzekerheid ook wel voorstellen hoor. Naar mijn idee staat en loopt iedereen hier al bijna. Maar volgens mij is dat niet zo, of wel?

Slingding: Wat een leuke foto's van Kailynn! En wat heb jij een stoere poes zeg, met dat sjaaltje!

Duikster: Jeetje, lullig hoor als je vroeg je bed uit gaat voor iemand die niet komt. Kleine moeite om even af te bellen. Sommige mensen...

Ik ga misschien (weer) babyzwemmen met Koen. Bij ons in de woonplaats werd babyzwemmen gegeven. Was wel leuk hoor en ben ook een aantal keer gegaan. Alleen het jammere vond ik dat je daar zelf een beetje moest "aanmodderen". Er was wel begeleiding maar niet echt om dingen samen te doen met andere mama's en baby's. Nu is er een gehuchtje hier in de buurt waar ook een zwembad is en waar dus wel die begeleiding wordt gegeven. Het is maar 10 minuutjes fietsen dus dat is goed te doen. Heb vanochtend gebeld en mag a.s. donderdag komen om een keertje gratis mee te doen om te zien wat Koen en ik er van vinden. Heb er helemaal zin in. Het kost 20,60 per maand. Valt wel mee toch? Wat betalen jullie?

Zo, ga nu snel "ranking the stars" kijken... tis al begonnen........ :oops:

Gr Otje

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Eve: Goh, wel een beetje stom zeg van die zilveren tekst. Misschien kun je er "lover" onder borduren? :) :) :)
    Maarre... had je er zelf over heen gekeken of was het gewoon niet vermeldt?

Gr Otje

Deel Deze Pagina