Goedemorgen Allemaal, Hier een hele vroeg vogel haha, nee hoor ik moest er helaas uit. De schilder staat namelijk 07.15 hier voor de deur, die komt de keuken, wc en badkamer sausen en schilderen. Maya waarom dat nou al zo vroeg moet, thijmen ligt tenminste nog lekker te slapen. Ik hoop echt dat ik vanmiddag ook nog ff kan slapen, verder heb ik hier een heerlijke nacht gehad. Ik heb trouwens nog een vraagje, sinds ik dat johannesbroodpit ofzo geef heeft thijmen harde poep en moet soms echt drukken. Doe ik er dan teveel in of wat? Hopelijk weet iemand er iets op, Liefs Debbie
Debbie: Pfff.... echt vroeg zeg voor de schilder! Over dat Johannesbroodpitmeel... hoeveel doe je erin? Koen krijgt 150 cc water + 5 schepjes friso + 2 afgestreken schepjes nutriton (met Johannesbroodpitmeel) in de fles. Hij poept ongeveer 1 x per dag en moet er wel voor duwen maar heeft er niet echt moeite mee. Ben benieuwd hoeveel jij erin doet? Gr Otje
Otje: Jaa is zeker erg vroeg, ben ook echt heel erg moe. Ik geef meestal 150cc water + 5 schepjes nutrilon forte voor hongerige baby's + 2 - 4 schepjes nutriolon johannesbroodpitmeel in de fles. Doe jij dit bij elke fles en hoeveel flessen krijgt ie? Thijmen poept meestal 1 a 2 keer per dag, vanmorgen vroeg zag je hem wel drukken en liep die rood aan. Het was ook hard toen het eruit kwam, het was echt geen derrie meer. Maar nog wel steeds geel klopt dit?
@Debbie: Fynn krijgt Friso Comfort. Hierin zit ook Johannesbroodpitmeel verwerkt. Hij heeft meestal 1 poepluier maar soms ook wel 2. Meestal is het smurrie maar af en toe ook een echte keutel. Zolang ie niet alleen maar harde ontlasting heeft lijkt het me prima. Als het zo blijft zou je iets meer water erbij kunnen doen. Heb meneertje net trouwens weer 10 min laten huilen. Daarna even gaan kijken en over z'n bol geaaid. Toen weer weggegaan. Hij gaf nog 1 brul en daarna sliep ie. Ben helemaal verbaasd. Zou het dan echt werken?! Zal binnenkort wel even oordopjes gaan kopen voor de buren Shoot, ik hoor em weer protesteren. Nou ja, maar weer ff 10 min wachten...
eve, lastig he elke keer die tien minuten huilen, ik heb er dagen bij zitten dat ze an echt niet langer dan 10 min slaapt, ik voel me dan echt gesloopt na zo'n dag. Dimphy heeft nu wel goed door dat ze zelf de speen moet vasthouden, en dat mama niet elke keer de speen meer terug doet. O, die van mij is nu wakker na een slaapje van een half uur.
Debbie: Koen krijgt idd bij elke voeding (5 per dag) nutriton. Als ie alleen friso krijgt zonder nutriton spuugt ie heel erg. Soms spuugt ie nu nog wel eens... soms niet. Als Koen poept loopt ie ook rood aan en zit dan flink te duwen maar dan komt het ook wel eruit. Het zijn geen keutels maar smurrie zeg maar. Eve: Ik laat Koen ook wel eens huilen. Gisteren bijv. ook. Ongeveer 10 minuten laten huilen en daarna werd het stil. Alleen als ik dit doe is vaak het nadeel dat ie redelijk snel weer wakker is. Bijv. al na een uurtje of zo. Koen is trouwens echt flink verkouden en hij hoest zooo hard. Echt zielug. Ik heb een ui onder z'n bed staan, otrivin gebruikt, luuf gekocht... Tja... even afwachten. Ik ben vanochtend in een uurtje als een speer door het huis gegaan. Aanrecht opgeruimd, gestofzuigd, spullen opgeruimd, nog wat gestreken. Het ziet er in een keer weer netjes uit! Het was gewoon een zooitje zeg... Gr van Otje
@Otje: hoezo is Koen dan al na een uurtje weer wakker? Wanneer slaapt ie dan wel langer door? Heb je daar een andere methode voor? Het klopt wel een beetje want Fynn is dan meestal ook na een uur weer wakker...tja
Hoi meiden, Ik heb net ook even de woonkamer en de wc aan kant gebracht en het was eigenlijk zo gepiept. Eigenlijk moet je gewoon iedere dag een uurtje iets doen en dan valt het best mee! Setje, onwijs bedankt voor de leuke banners, echt super leuk! Dain ligt nu lekker te slapen en vanmiddag gaan we de foto's ophalen bij de C1000, ben benieuwd! Ik laat Dain ook wel eens huilen hoor. Gistermiddag bijvoorbeeld, hij was echt een komediant, eerst huilen, ik naar hem toe, krijg ik een vette lach! Toen heb ik m ook laten liggen en ben ik naar beneden gegaan. Ik doe dan gewoon de babyfoon 10 minuten uit, zodat ik m niet hoor. Na 10 minuten lag ie nog een beetje te pruttelen, maar viel daarna lekker in slaap. Wat ook helpt bij Dain is als ik bij m blijf staan en van zijn wenkbrauwen naar zijn slapen aai, dan vallen zijn ogen zo dicht!
Ik gebruik ook friso comfort en de ontlasting is best dik. Terwijl ze op het CB zei dat het dun kan zijn. Hij heeft het 1 keer per dag en kan ook niet zeggen dat hij het vervelend vindt omdat het wat dikker is. Ik doe trouwens al standaard 160cc water ipv 150. Ik laat jiri niet lang huilen als hij hard huilt, 1 tot 2 minuten maar. (bij een beetje zielig huilen/ kreunen wacht ik wel langer). Geef hem zijn speen en een aai over zijn hoofdje en dan is het goed. Ik herhaal dit tot dat hij dus in slaap valt. Soms is het al na 1 keer, soms moet ik vaker terug gaan. Zie zelf het nut er niet van in om de tijd langer te laten, omdat het op deze manier ook werkt.
hi hi, hier weer ff snel wat en leuke/lieve foto's weer zeg. mijn batterijen zijn op moet echt nieuwe kopen kan ik ook weer foto's maken lianne; even terugkomend op het kolven goed joh zoveel door de spray. over fv kan ik niet meepraten. debbie; nou onze schilder komt gelukkig om 18.00 uur s'avonds moet er niet aan denken om zo vroeg de schilder voor de deur te hebben gr saskia
bedankt slingding, heb gelijk even gereageerd. wat een leuke fotos van wessel zeg! en zeker vroeg die schilder, maar ja , bouwvakkers zijn ook altijd zo vroeg. mijn man is trouwens om 6 uur vanmorgen al begonnen. (hij is geen bouwvakker hoor) ik maak meestal fotos met de telefoon, die zijn makkelijk over te zetten, en hoef ik niet te verkleinen. mijn fototoestel zit trouwens helemaal vol, maar vind het zo moeilijk om die eerste fotos te wissen (het zijn er maar 200 ofzohihi) ik weet ook niets over fv te vertellen. hier bij bv megadunne poep. hier slaapt meneer nog, vanaf 10 uur tot half 5, en toen om 9 en nu ga ik hem zo wakker maken. gister weer heerlijk kunnen wassen. hopen dat het zo blijft.
Vanochtend was Karin (Duikster) bij mij op visite met Nick. Het was heel gezellig. Ze is hier in de buurt op vakantie en omdat haar man overdag cursus heeft kwam ze even gezellig buurten. We hebben ook nog wat foto's gemaakt van Koen en Nick. En hoewel Nick ruim 2 weken ouder is zie je duidelijk wie er groter is! Links Koen, rechts Nick
Eve: Koen slaapt soms in zonder te huilen en soms (helaas toch best vaak) in met zijn speentje en dan slaapt ie dus wel soms uren achter elkaar. Als ik hem laat huilen (bijv. 10 min.) en als hij dan in slaap valt is ie vaak snel weer wakker.
wat leuk die fotos......super heb ik hier ook hoor otje. als die huilerig in slaap valt, word die soms ook snel weer huilerig wakker, alsof het zijn bedoeling niet was in slaap te vallen het sneeuwt hier
Hoi hoi hi er weer eens een berichtje van mij. Ik lees dat er vele met het probleem voeding en slapen zitten. Ik zit er nu zelf ook mee.Ik heb het idee dat Myrthe ook niet genoeg voeding krijgt. Ze krijgt sinds vandaag 170 ml voeding en ik probeer dit om de 4 uur te geven, dus 5 voedingen op een dag. Van de consultatieburo mocht ik niet meer geven dan 160 ml voeding maar ze huilt steeds na de voeding net of ze niet genoeg heeft en een uur voor haar tijd huilt ze nog harder.Ze huilt veel tussen door en het liefst wil ze dan maar gewiegt worden.dan slaapt ze maar als je haar weg legt is het maar even en dan is ze wakker en dan is de wereld te klein. Regelmatig dat ze op haar vuistjes sabbelt of opzoekt en zo nu en dan kwijlt ze er ook bij.Dus naar mijn mening is dit echte trek. Wel heb ik het idee dat de hoeveelheid genoeg is maar dat het geen voldoening geeft. Sinds een paar weken hou ik ook bij wanneer ze wakker is en wanneer ze slaapt, de voedingstijden en de hoeveelheid.Zo kan ik zien of er een ritme bij haar inzit, en ja hoor die zit er al aardig in.. Ik weet alleen niet goed wat ik met de voeding aan m oet. Durf niet goed iets toe te voegen qua voeding. Wonderbaarlijk vinden we wel dat als we haar om 23 u de laatste voeding geven dat ze op bed ligt en stil is (eventueel even wakker) maar dan ook gewoon gaat slapen tot 7 of 8 uur. dan krijgt ze haar voeding en dan slaapt ze weer tot 11 u.dan is er niets aan de hand.. Vind het soms wat moeilijk te begrijpen wat het dan is. Maar ik ben gelukkig niet de enigste lees ik Myrthe is wel in 2 weken 630 gram gegroeid, toen ik het hoorde dacht ik zozo das nogal wat..is dat veel? Hoe krijgen jullie die foto's zo mooi in de tekst vlak? Liefs XXX
Zoooo daar ben ik ook weer ff... Druk weekend gehad, en gisteren is mn broer dan getrouwd. Was wel een gezellige maar ook vermoeiende dag! Leuk foto's Otje, Molly en Noura! @Arwen, hier precies hetzelfde hoor! na de laatste fles is het slapen zonder tegen te werken. 'S morgens is hij ook rustig....maar 's middags en 's avonds weer ff wat minder.... Misschien is het een fase, en hoort het erbij? Jayden is vanaf zaterdag echt super chagerijnig....om het minste ligt ie al te janken.... pfff ben hem echt even spuugzat zeg! Ik heb ook geen zin om de héle dag met hem rond te zeulen dus laat hem af en toe gewoon ff het hele huis bij elkaar krijsen hoor! Wie heeft toch ooit verzonnen dat je er geen gebruiksaanwijzing bij krijgt! Nou ja, hoop maar dat het tijdelijk is! @Slingding, hoe is het afgelopen na de prikjes? @Noura, fijn dat je weer kunt wassen! @Melliemel, is je huis al een beetje verkoopklaar? Succes iig en ik hoop voor je dat het huis snel verkocht is! @Lianne, hoe is het met verbouwen/verhuizen? Verder hier niet veel nieuws.... Heb wel super veel zin in volgende week! groetjes Lisette
Wat een dag zeg, Thijs heeft vandaag vanaf 5.30 liggen spoken. Veel huilen, heel onrustig en ontevreden. Ik kon er niet achterkomen wat het was. Het ging wel goed op de babycursus. Dat was superleuk en hij heeft er ook echt van genoten. Hij heeft echt naar de andere kindjes liggen kijken en heel veel gelachen. Maar thuis was het weer raak. Hij was doodmoe, maar slapen, ho maar..... Hij ligt nu wel in zijn bedje te slapen. Ik ben er intussen zelf ook behoorlijk moe van. Ik hoop dat hij morgen weer een beetje zichzelf is... Wat een leuke foto's weer! Wat groeien ze toch snel he. Het worden echt al flinke kereltjes! Lies
hoi hoi noura; liefffff wat een ventje zeg lisette; ja hij is nu toonbaar nee hoor dat was ie al maar ff puntje hè. maar is ook in orde nu. morgen komt de fotograaf. ik hoop ook dat het huis snel verkocht word, het is echt een starterswoning en helemaal af dus geen klussen dat is voordeel voor de starters. hier gaat het momenteel juist heel goed qua slapen, gisteren en vandaag 's middags 4 uur geslapen! en daarna lekker vrolijk en spelen in de box en natuurlijk goed gedronken hihi. gr saskia