December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri was vanochtend alweer vroeg wakker, 5.10 uur :( We hebben hem tussen ons in gelegd, maar heeft niet meer geslapen. Om 6 uur maar zijn flesje gemaakt en om half 9 was hij heel hard aan het huilen. Denk van de pijn, hij was niet stil te krijgen. Weer een zetpil gegeven en even later zijn wel lekker samen in bed in slaap gevallen. Hij is toch een stuk vrolijker nu.

Heb een vraagje: ik las dat je maar 2 dagen achter elkaar zetpillen mocht geven. Hebben jullie dit ook wel eens langer gedaan? Hij krijgt er wel maar 1 per 24 uur, terwijl maximaal 2 mogen. Hij heeft nu dus al 3 dagen een pil gehad.

@saar: leuke foto's van liene. Spannend volgende week de echo.

Wat een verschil in ontwikkeling van de baby's. Jiri probeert nu al zittend te wippen en komt zo toch langzaam vooruit. Hij wil zich nu ook al optrekken. Pogingen tot kruipen zijn er ook, maar lukt nog niet echt. Tijgeren doet hij ook nog niet, ja een beetje achteruit.

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Denk wat jij doet geen kwaat kan hoor....maar meer als je er 3 per dag gaat geven en dat langer achter elkaar.....anders ff aan de apotheek vragen

Teun doet ook nog niets hoor..vins het wel best zo wel draaid hij om zijn as om andere speeltjes t epakken.....maar op zijn rug of buik wil hij niet liggen...dus zetten wij hem altijd op zijn billen neer...zou dit kwaat kunnen?

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oei nynke, klinkt vervelend.

maar ik zou met dit soort vragen gewoon even je huisarts bellen, vaak kan de assistent je al meer vertellen
    sterkte

4. Niet meer actief

idd assistente weet guaw al meer...

dank je noura voor de info...

ga er zo eentje uit bed halen... En dan gaan we straks cakejes versieren...

MArum: Zal ik nog cake meenemen dan zaterdag gesneden en wel?
    of zeggen jullie van nee hoeft niet....

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo Meiden,

Met Wessel gaat het een stuk beter :D hij is echt enorm druk vandaag hij is duidelijk de schade aan het inhalen :)
    Hij is nog wel wat verkouden maar al een stuk minder en het hoesten is ook voor het grootste gedeelte over.

@Lola ja baby luuf daar had ik al wat over gelezen zal het de volgende keer in huis halen lijkt me wel wat.
    Pffff en Jasmijn al zolang verkouden hopelijk is het snel over.

@Irma wat een leuke foto's van Rick :D

@Gnessy wat een leuk filmpje van Ruth :D
    Ik hield me ook overal aan wat ik niet mocht in de zwangerschap echt veels te bang dat de baby er wat aan over hield.

@Eve ik heb echt geen idee hoelang we blijven.
    Wat super dat hij de High Five doet.

@Slingding jammer dat je psp is afgekeurd.

@Saar leuke foto's :D
    En ja onzeker hoort echt bij de zwangerschap maar vervelend is het wel.
    En super spannend zeg volgende week dinsdag je echo :D
    Leuke poppenwagen heb je voor Liene.

@Noura ik heb dat mailtje ook gehad alleen niks mee gedaan.

@Nynke geen idee zou de huisarts even bellen.

Sinterklaas doen wij ook niks aan en kerst wel maarja omdat Wessel 1ste kerstdag jarig is en we normaal die dag de kado's gaven doen we het nu op kerstavond.
    Ik wil wel dat het echt zijn dag is en dat hij zich jarig voelt(heb ik het er meer over als hij ouder is en weet dat hij jarig is)
    Misschien als hij ouder is schaf ik kerstkado's wel af en doen we alleen sinterklaas want zeker als hij broertje(s) of zusje(s)krijgt is het niet leuk dat hun de avond voordat hij jarig is ook kado's krijgen.

Ik ga even foto's plaatsen hoe Wessel net in zijn bed stond.
    Johan gaat straks gelijk zijn bed helemaal laag zetten.

6. keizerin

7. keizerin

8. Niet meer actief

Wat een lekker ventje en zo'n ontdeugend koopie... heerlijk... groot gelijk bed helemaal naar beneden.....

ik binnenkort me ledikantje weer omwisselen met die bij me ouders staat. Ledikantje wat ik heb is van mijn ouders, maar is 3 standen en die van mij maar 1 stand... Maar doe ik pas zodra ruth er echt over heen kan klimmen.....

9. keizerin

Wat vreselijk hé wat er allemaal bij de decembermama's gebeurt :cry:
    Nu is er nieuws over MAMABEER en dat is dus echt niet best :cry:

@Gnessy ja hij kan heel ondeugend kijken :) hij is ook al heel ondeugend krijg denk ik me handen aan hem vol als hij groot is :rolleyes:

10. Niet meer actief

ik lees daar dus niet bij..... zal toch maar eens een keer kijkje nemen denk ik....

11. keizerin

Staat in de Lounge Gnessy.

12. Niet meer actief

oke
    ik ga ff kijken...

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    denk dat je de cake niet mag nuttigen zaterdag gnessy, want wij zijn volwassen en mogen geen etenswaar mee nemen.

ik ben al wakker, nou ik heb weer eens niet geslapen.

krreg vandaag de rouwkaart binnen van een overleden oom, maar kan er echt niet naar toe ivm de nachtdienst. het is precies midden op de dagf dus dat ga ik echt niet redden.

14. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Slingding, gecondoleerd met het overlijden van je oom.
    Ik heb me gisteren aangemeld voor de cursus psp, nog niets gehoord....
    Kunnen we samen oefenen !

Gnessy, dank je voor het recept, ga het zeker snel eens maken, klinkt lekker.

Noura, al wat gehoord van de school van je zoon?

Vales, gelukkig dat Wessel opknapt, en wat lijkt een een grote vent op de foto.....Lekker koppie heeft hij hoor.

Rauwe eieren zou ik ook niet eten als ik zwanger was...

Ga nu ook maar even lezen in de louge

15. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Slingding, gecondoleerd met het overlijden van je oom.
    Ik heb me gisteren aangemeld voor de cursus psp, nog niets gehoord....
    Kunnen we samen oefenen !

Gnessy, dank je voor het recept, ga het zeker snel eens maken, klinkt lekker.

Noura, al wat gehoord van de school van je zoon?

Vales, gelukkig dat Wessel opknapt, en wat lijkt een een grote vent op de foto.....Lekker koppie heeft hij hoor.

Rauwe eieren zou ik ook niet eten als ik zwanger was...

Ga nu ook maar even lezen in de louge

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb mijn 1 les opnieuw gemaakt enb dit is het geworden
    hoop dat het nu wel goed is.
    ik had me ook ingeschreven en ik zat maar te wachten op bericht en duikster zei i kon inloggen en a het voorstellen kreeg ik mijn lessen dus zo heb ik het ook geprobeerd en ja na het voorstellen kreeg ik de lesjes.
    dus zeg het maar anders zitten je nog langer te wachten, dan nodig

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    heb bericht van het psp forum,
    de bovenstaande afbeelding is goed gekeurd!

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goed zo cynthia

vales, zat echt even te kijken naar wessel, wat een grote knul is het al
    ik had dat mailtje al een aantal dagen, en volgens mij blijft het wel even geldig. maar voor 7,95 2 shirts is niet duur

cynthia gecondoleerd

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Toen ik Fynn ging ophalen op het kdv heb ik eerst even naar hem staan kijken voordat ik naar binnen ging. Hij was aan het spelen met een meisje van anderhalf. Zij zat in een houten kist en Fynn op z'n knietjes ernaast. Dat meisje gooide steeds een blokje uit de kist en vervolgens pakte Fynn het op en gooide het weer in de kist. En zo gingen ze een tijdje door. En maar lachen tegen elkaar. Het is echt zo gaaf om je kind zo te zien spelen :D

@Gnessy: De arretjescake klinkt super lekker! Van mij mag je zaterdag wel wat meenemen hoor. En als ze daar moeilijk gaan doen dan neem ik wel een stuk(je) mee voor 's avonds bij de thee ;)

@Saar: Zelfs zonder krulletjes is Liene een droppie :)

@Nynke: Ik heb Fynn een keer 3 dagen achter elkaar een zetpil gegeven. Maar alleen voor het slapen gaan. Denk dat die 2 dagen meer gelden als je er 3x per dag 1 geeft.

@Janette: Denk niet echt dat het kwaad kan als je Teun neerzet. Maar denk wel dat het mss meer stimuleert als je hem op z'n buik legt en hij dus zelf moet proberen te gaan zitten en/of tijgeren.

@Vales: Fijn dat Wessel weer beter is! En wat een superfoto's van je stoere ventje!

En tjongejonge, het is toch echt ongelovelijk wat een pech ze hebben bij de december mama's :cry:

O ja, heeft er nog iemand belangstelling voor een badzitje (zo een die je in een babybadje zet)? Dan neem ik em nml zaterdag mee.

20. Euh... vergeet je Jikke niet ;) ?

'Sjravelen' is trouwens een mooi voorbeeld van hoe rijk het limburgse dialect is. Er bestaat geen nederlandse vertaling van!

@Eve: Het 7e tandje al... Goh, Jasmijn staat nu met haar mond vol tanden (figuurlijk dan... ;) ) :)
    En dan ook nog 'high five-en'... :confused:

@Gnessy: Is een cake bereid met rauwe eieren niet link, of gebruik je hiervoor speciaal gepasteuriseerde eieren?
    Wat een kletskous ben jij vandaag, zeg ;) ! Gisteren had je 7 berichtjes minder dan ik gepost en nu zit je ineens al op 827... :rolleyes:

@Noura: Er staan welgeteld twee (!) houten poppenwagentjes voor de allerkleinsten op marktplaats, maar ik vind ze alelbei niet zo leuk.
    Bovendien moeten ze beide nog best veel opbrengen...

Even in het algemeen: Op jullie foto's (ook die van vandaag weer) en uit jullie verhalen kun je echt al heel goed merken dat ons kanjers al haast geen baby's meer zijn. Zijn er meer mama's die dat stiekem soms ook wel een beetje jammer vinden... :oops:

Deel Deze Pagina