@Gnessy: Ik ga duimen dat Ruth weer beter is voor zaterdag! Eucalyptus van zwitsel, dat ken ik niet. Dat lijkt me wel wat. @Eve: Fynn neemt z'n taak als zwarte piet serieus op . En wat kan hij lekker aandachtig tv kijken! @Lola: Het zal wel moeilijk voor je zijn om nou concreet actie te gaan ondernemen om een ander baasje voor Teri te zoeken. Ik denk dat je je gevoel moet laten spreken. Maar da's natuurlijk wel heel makkelijk gezegd. Fulltime werken is niet ideaal, maar het is inderdaad wel heerlijk als hij de ruimte heeft om ook naar buiten te gaan. @Janette: Schattige foto's van Teun! Ik heb het gevoel dat ik werk en prive aardig goed kan combineren. Als ik op het werk ben dan voel ik me ook echt werknemer en ben ik niet echt bezig met wat er thuis gebeurt. Dat komt ook wel omdat ik het volste vertrouwen heb in het kdv en in mijn moeder die ook 1 dag per week oppast. Van de hele week thuis zijn zou ik persoonlijk denk ik niet gelukkiger worden. Ik heb ook niet het idee dat mijn sociale leven minder geworden is. Alleen leuke dingen doen zonder Demi erbij komt er niet zo vaak van. En dat is natuurlijk ook belangrijk zo af en toe. En ja....alles draait natuurlijk ook wel om Demi. Maar ik herken me heel erg in wat Lola schrijft. Ik vind het geweldig om moeder te zijn en kan echt genieten van de dagen dat ik thuis ben. Misschien wel juist omdat ik ook een paar dagen van huis ben. Ik werk 22 uur. Demi gaat 2 dagen naar het kdv van kwart over 8 tot kwart voor vijf ongeveer en 1 dag naar mijn moeder. Leuk om te horen hoe jullie dit geregeld hebben!
pff heb wel alles gelezen maar effe geen zin om te reageren. kreeg net een rotbericht. Ik belde mijn moeder en zij gaf aan dat het niet goed ging. Ze was van de week bij de huisarts en vanmorgen bij de cardioloog geweest. Ze had de afgelopen week weer last van krampen rond het hart. Nu heeft ze die de afgelopen jaren wel meer gehad, maar nu gingen ze niet weer weg. Nu moet ze binnenkort voor onderzoek naar eindhoven en dan gaan ze catheteriseren en dan de krampen opwekken om te kijken of ze kunnen zien waar ze vandaan komen. voelt toch niet goed. Het zal dus de komende weken wel weer even spannend worden...blijkbaar mag het mijn moeder gewoon niet lang goed gaan. Ze sukkelt al vanaf haar 36e (en eerder) met de gevolgen van reuma, zit gedeeltelijk in een rolstoel en nu dit weer. Dat gedoe met haar hart is ook niet de eerste keer. grrr...
Gatsie, Karin, da's inderdaad een naar bericht. Het lijkt me moeilijk om te zien dat je moeder zoveel voor haar kiezen krijgt. Veel sterkte.
Saskia: Gefeliciteerd met je verjaardag! \/ Koen is vandaag weer naar het kdv geweest. Vorige week een hele week niet vanwege zijn ziek zijn. Maar het was gelukkig weer als vanouds! Hij heeft het er echt naar zijn zin. Ik deed hem straks daar zijn jas aan en had hem even op de tafel gelegd en er zat een meisje aan tafel die hem in zijn gezichtje aaide en hem aanraakte. Koen begon meteen heel lief te lachen! Gelukkig zeg! Dacht al bijna na die ervaring van gisteren dat Koen helemaal niets van aanrakingen moest hebben! Ik krijg de laatste tijd in mijn omgeving geregeld de vraag waarom Koen nu naar het kdv gaat terwijl ik niet werk. Nou, de reden is dat als ik hem afmeld van het kdv en weer opnieuw moet aanmelden als ik een nieuwe baan heb, daar zit gewoon best een tijd tussen en misschien ook nog wel een wachtlijst. En stel je voor dat ik nu op korte termijn een leuke baan vindt (wat ik echt hoop) heb ik in die tussentijd wel een probleem. Dat is dus de reden waarom Koen er nu nog heen gaat. En tis ook best even lekker om dan wat dingen in huis te doen of afspraken te maken waar ik Koen beter niet meer naar toe kan nemen (bijv. uitzendburo's). Wat zouden jullie doen in mijn geval? Het zelfde? Bianca: Wat een leuke foto's van Lynn! Ze kijkt heel erg vrolijk! Liene: Over dat verschil in motoriek... Sara was sneller toen ze de leeftijd van Koen had. Met 9 maanden trok ze zich op en stond en liep al langs de tafel. Koen blijft staan als je hem neerzet maar zelf optrekken... nee, dat doet ie niet. Toch ben ik er niet echt onzeker over. Besef gewoon dat Sara wel duidelijk sneller was maar ja... ze zeggen sowieso (gaat natuurlijk niet altijd op) dat meisjes sneller zijn. In ons geval is dat dus ook zo. Verder heb ik zoiets van: Ach, Koen leert het vanzelf wel 'n keer. Lola: Lijkt me idd slim om vrij in het begin een groepsfoto te maken. Waarschijnlijk lukt het niet om een foto te maken van alle baby's op 1 foto maar misschien is het een idee om een foto te maken van alle mama's met hun baby? Als we ze vasthouden? En er loopt daar vast wel iemand rond die een foto wil maken, toch? Duckie: Wat een leuke roosjes heb je besteld! Heeft iemand trouwens de roosjes al binnen? Ik heb ze nu 1 1/2 week geleden besteld. Had vorige week een e-mail gestuurd of ik ze misschien mocht ontvangen voor 13 oktober. Kreeg een bericht terug dat ze helaas geen voorrang konden verlenen vanwege de drukte.... Ja ja... decembermama's-willen-roosjes-drukte! Janette: Handig dat er een magnetron staat. Anders komen we allemaal 1 voor 1 aan met onze fles of potjes... hihi. Leuke foto's van op de kermis! Heb je "luuf" in huis? Is echt fijn spul. Net zoiets als dampo maar dan voor baby's. Beterschap met Teun! Knap ventje hoor! Leuke dingen heb je gekocht via marktplaats! Was laatst ook al aan het rondkijken voor speelgoed. Debbie: Beterschap met je "gebit"! Waarom moet je naar de kaakchirurg voor die verstandskiezen? Bij mij zijn een tijdje terug ook 2 verstandskiezen getrokken maar dat deed de tandarts gewoon. Het viel me trouwens reuzemee. Eve: Moest echt lachen om Fynn als "zwarte/blanke?" piet! Zeker omdat ie zo nors kijkt. Hihi. Op die ene foto lijkt hij idd veel ouder/groter! Lola: Leuk dat je een reactie hebt gehad voor je hondje! Dat ze fulltime werken is natuurlijk niet zo leuk maar je schrijft dat hij zelf van binnen naar buiten kan en andersom dus dat is natuurlijk wel ideaal. Het blijft natuurlijk je eigen keus maar als hun het willen zou ik er voor gaan. Maar ja... misschien idd eerst even die mensen uitnodigen en kijken hoe ze ermee omgaan, zoals Janette zegt. Lijkt me wel een slim idee. Nynke: Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Aan de andere kant... ik zit op dit moment fulltime thuis en eigenlijk zit ik toch wel te springen om een leuke baan. Gewoon (zoals meerderen beschrijven) er ook even uit te zijn en niet alleen maar bezig met de kids, boodschappen, huishouden, koken, enz. Karin: Wat een vervelend nieuws over je moeder. Veel sterkte gewenst! Groetjes Otje
Karin veel sterkte meid, kan me voorstellen dat je niet wil reageren nu, dus... maar rustig aan gewoon... Wil jullie ff mijn eerste bewerkte foto laten zien...
die is mooi geworden irma.... lief! Karin veel sterkte met je mama... Ruth bedankt iedereen voor de knuffels... ze zegt zelf dat ze zaterdag wel beter is.... En voor de groepsfoto? ruth zei dat ze wel paar tellen stil wou zitten in het ballenbad met iedereen..... Want dat lijkt haar een leuke plaats... Vwb mezelf op de foto.... ik heb daar dus echt een schurfthekel aan.... als ik er onder uit kan komen heel graag..... eve ik blijf heel lang positief, tot vanaaf dus... ff complete ingestort.. heb teveel op me vork genomen en noem maar op... heb flink zitten janken vanaaf.... ben inmiddels dood op dus ga zo me bedje in..... morgen weer nieuwe dag.... nieuwe kansen.. ik reageer morgen weer.... Slaap lekker allemaal tot morgen....
Gnessy, even een hele dikke knufff van ons voor jou! Slaap lekker! Morgen weer goed opstaan... Doeg doeg... Irma.
hi hi, zo heee veel leesvoer voor mij nou ga mijn best doen denk dat ik het niet ga redden hoor maar wie weet, moet ook op tijd gaan slapen lola; ja hij was voor mijn verjaardag georganiseerd, super noura; ja die pruik heeft hij opgedaan om ook eens te voelen hoe het is om van die mooie krullen te hebben lola ik vind het ook geen gek idee hoor verre weg van zelfs, zo heeft jasmijn iets wat ze leuk vind (en de ouders ) dat beter dan allemaal dingen waar ze niet veel mee doet. slingding; leuk joh die foto's wat een droppie, duikster; he balen vwb het weigeren van de borst, hopelijk gaatr het straks weer beter vales; beterschap voor wessel; toegewenst noura; leuk joh dat safouane het naar zijn zin heeft gehad irma; woon je vlak bij het dolfinarium? lijkt me erg leuk iig om daar weer eens heen te gaan, een spetterpas grappig lola; wat gaaf joh jasmijn uit zichzelf gaan staan, stoere meid. gnessy; wat super van ruth zeg, echt gaaf te horen hoor. irma; wat ee n schetige foto's van rick zeg echt lachu. wat een verschil zeg met zijn nichtje gnessy jij ook weer ff pronken met ruth hè mag hoor vind het altijd erg leuk om iedere baby/dreumes weer ff te zien. eve; fynn gefeliciteerd met je 7e tandje, stoer fynn die high fives geeft saar; ja het is een echte pruik en hij hield hem vrij goed op, wat een leuke foto's van liene ik vind haar echt een lief guitig koppie hebben, leuke foto van haar en papa kan me je onzekerheid goed voorstellen hoor, ik kan me nml nog goed voorstellen dat ik het rond die tijd ook heel erg had, zeker omdat ik helemaal niet ziek was enz, ik vind het leuk om te zien hoe jullie ook allemaal bezig zijn met kadootjes voor de eerste verjaardag, hier ben ik nu ook mee bezig maar er zijn zoveel leuke dingen ...... noura; neem je nog wat lekkers mee van het suikerfeest? nee hoor hoeft niet nynke; hier ook eens meer dan 2 dgn achtereen zetpillen gegeven en hij leeft nog wel 1 per nacht en niet meer hoor, zal niet heel erg kwaad kunnen denk ik hoor slingding; gefeliciteerd met je goedgekeurde foto bewerking, hij is leuk hoor vales; wessel is echt een grote kerel zeg duikster; wat een maffe reaktie voor jullie zite zeg maargoed het is iig geregeld duckie; he balen zeg nou hoop dat het snel wer over is hoor. otje; spannend je theorie, lukt het leren wel een beetje? is alles een beetje duidelijk? duckie; wat een schatje en wat is ze weer veranderd zeg, bianca; ook leuke foto's nogmaals iedereen bedankt voor jullie felicitaties errug leuk en heb ook een aantal e-cards ontvangen (slinding/otje bedankt) erg lief van jullie gnessy; niet teveel doen hè, neem jij ook lekker de tijd voor jezelf bedoel dit goed hè dat snap je wel eve wat een stoere piet echt laachu janette; beterschap met teun en leuk speelgoed heb je op de kop getikt zeg slingding; dat is wel lief dat ie dat heeft afgezegd voor jouw. lola; ik zou idd ook eens afspreken met die mensen evt even met ze gaan wandelen als die mogelijkheid er is en dan kun je op dat moment altijd nog je besluit evt herstellen toch? het zou wel fijn zijn voor je ik vind het werk en moederschap heel leuk zoals het nu gaat erg leuk en goed te combineren hoor, ben wel iets anders gaan leven maar dat kan ookniet anders hè. ben gwoon helemaal verlief op me ventje duikster; he wat een rot bericht zeg, heeel veel sterkte de komende tijd irma; echt een leuke foto en bewerking zeg, super pfieoe hee op alles gereageerd en wat een tijd veel te laat ga gauw naar mijn bedje toe gr saskia
karin, sterkte! ik ben gebroken en moet nog 7 uur werken. Ik heb het allemaal bijgelezen maar geen puf om te tikken.
Goedemorgen! Ben ik de 1e van deze ochtend? Dat maak ik niet vaak mee hier. Gnessy: Doe rustig aan he! Denk ook dat je veel te veel hooi op je vork neemt na die operatie! Gr Otje
goeie morgen allemaal... ik kom net me bedje uit rollen... heerlijk uitgeslapen voor mijn doen.... voel me een stukkie beter als gisteren.... dus dat is goed teken.... had gister ook duidelijk veel te veel gedaan.... Ruth ligt nog slapen, de andere twee zijn wakker.... Die vonden we gisteravond trouwens slapend in 1 bed aan.. hendrik en ruth slapen op 1 kamer en jordy en esther dus ook... uiteraard heb ik foto van genomen... Ga vandaag niet zo heel veel doen.. in elk geval wel de site van ruth en jordy updaten word weer hoognodig tijd... hihi..... en ik zal jullie cker komen vervelen. hahaha.... irma dank je wel voor die dikke knuffel....
Karin en Gnessy heel veel sterkte.... @Nynke ik zou ff terug komen hoe ik me voel... Ik heb het idee van me zelf dat ik op eieren loop en die elk moment kunnen breken....maar ik hou me groot...Wijnand weet dit ook en probeerd zo goed als het kan te helpne maar ja hij werkt 5 dgn en gaat dus ook om 8 uur de deur uit en komt er na 6 uur weer in.... Nu weet ik wel dat Teun bij de opa's en oma's in goede handen is ( 1 vaste dag mijn ouders en de andere wisselend met me schoonouders) en op het kdv heeft hij het helaas niet zo naar zijn zin...hij slaapt daar dus niet en eet ook minder... echt thuis blijven wil ik niet want dan mis ik echt de mensen om me heen en word ik gek..dit had ik al in me verlof dat het me wel errug lang duurde...geestelijk dan.... daardoor werk ik ook niet met plezier.....en draai dus een beetje rondjes om...ja voor de buitenwereld hou ik me dus goed maar het liefst lig ik in me bed met de lakens over me heen een potje te janken..... heb dus het gevoel dat ik me zelf aan het voorbij lopen ben en daardoor ook alles in huis komt te vervallen..gelukkig hoeft het van Wijnand ook niet brandschoon te zijn...maar ja 1x p maand het huis is toch wat te weinig.... ook wil ik Teun wel op het kdv houden want ja hij speelt daar met andere kindjes, ook al is het 1x per week en dat is ook goed voor hem. zo genoeg geklaagd ik ga weer verder... @Otje laat Koen er lekker zitten net wat je zeg als hij nu weg gaat heb jeniet gelijk een plek en jij hebt tijd vrij voor wat te doen..ik vind het niet vreemd hoor.. Jep heb luuf in huis daar smeren we mee en een ui op zijn kamer en heb de neusspray van VSM gehaald..vannacht heeft hij goed geslapen wel een paar keer gehoest maar niet wakker geweest.... nou ik ga werken... doei doei
Fynn heeft vannacht een aantal keer nogal liggen kreunen in z'n slaap. Vanmorgen vond ik hem warm aanvoelen en heb even getempt: 38,6 Hij is wel levendig en drinkt goed maar is wel aan het hoesten. Hoop niet dat het doorzet want zaterdag moet ie wel beter zijn hoor. @Karin: Wat een naar bericht van je moeder. Dat komt altijd hard aan. Je voelt je zo machteloos als er iets met je ouders is. En ook ineens zo kwetsbaar. Veel sterkte hiermee en doe rustig aan! @Otje: Ik zou Koen ook gewoon op het kdv laten in de tussentijd hoor. Er is bij mij ook even sprake geweest dat ik een andere baan zou gaan zoeken en toen had ik dat ook al bedacht. Vraag me alleen wel af hoe het dan zit met de kinderopvangtoeslag. Krijg je die nog gewoon terwijl je een uitkering hebt? Oh, nu ik dit schrijf realiseer ik me dat dat wss via het salaris van je man loopt. De Roosjes kunnen we denk ik wel vergeten voor zaterdag. De drukte die ze daar hebben is volgens mij wel grotendeels door ons @Janette: Klinkt niet echt goed zoals je je voelt. Herken het wel een beetje hoor. Ik heb regelmatig het gevoel dat ik het allemaal niet ga redden in m'n eentje en kan dan best een beetje in paniek raken. Vind wel dat je je gevoelens eruit moet gooien. Gewoon hardop janken als je daar behoefte aan hebt en je niet groot houden voor de buitenwereld. Zij zitten er niet mee en jij wel. Dus denk aan jezelf! En anders kom je maar bij mij uithuilen.
Ojee fynn wil je samen met Teun ziek zijn? dat kom ik zeker binnenkort weer eens doen Eve.......moet ff kijken hoe ....mss maar een keer na het babyzwemmen gelijk naar jou rijden....
janette om ff heel eerlijk te zijn bedoel t niet bot of wat dan ook, maar op deze leeftijd spelen ze nog niet samen.... maar naast elkaar... oftewel ze spelen indivudueel {hoe je t ook maar schrijft} Als je duidelijk merkt dat hij het niet naar zijn zin heeft, moet je kijken of je er wat aan kan veranderen. bv ritme van thuis aan houden, miss ander kdv zoeken... Jordy vond het in het begin ook vreselijk op het kdv. die was toen al 1,5.. wou ook niet eten, niet spelen, niet slapen helemaal niks... hij was gewoon dwars.... Nadat ze t schema van thuis gingen aanhouden ging het klein stukje beter... En op gegeven moment gewoon goed... Ze hielden gewoon mijn regels aan en dat werkte.. En jordy ging maar 2 dgn in de week heen En pas op t allerlaatste 2,5 dag... 2 hele dagen 3 ochtenden. Dit was tijdens mijn stage van 5 weken destijds... hoop dat je begrijpt wat ik je wil zeggen.... en bedoel het niet bot e.d.. En idd flink potje huilen wil vaak helpen... ik ken t gevoel op eieren lopen... vooral richting mijn schoonfam... Nu ik 2 dgn in t z.h. heb gelegen vorige week, kon ik veel nadenken en heb ik behoorlijk beslissingen genomen... Ze hoeven hier niet meer te komen zolang ze mij, jordy of ruth niet accepteren.. Ik ga niet naar verjaardagen e.d. Ze barsten maar af... Ben er klaar mee..... Nu ik voor mezelf die beslissing heb genomen is de spreeekwoordelijk druk van de ketel af.... hier eentje die dus nu strontverkouden weer is en 1 rode wang heeft... duidelijk tandjes... En huilt weer alles bij elkaar... ik heb geen roosjes besteld dus tja.... Is dat trouwens vooraf betalen of niet? Vroeg egbert zich af...
@Duikster: Jeetje meid, dat is zeker een rotbericht. Ik vind het sowieso zwaar wanneer je je zorgen maakt om je ouders. Vroeger maakten je ouders zich meer zorgen om jou en wanneer je ouders ouder worden, draaien die rollen langzaam om. Sterkte gewenst! @Otje: Ik zou Koen ook ingeschreven laten en gewoon blijven brengen, hoor. De man van een collega van mij is sinds een poosje werkloos en zij heeft het kdv ook gewoon laten doorlopen. Stel je voor dat hij straks weer een baan vindt en er is dan geen plek! Hij gebruikt de tijd dat hun zoontje op het kdv zit (1,5 dag per week) om intensief te solliciteren. Als je dat god wilt doen, heb je daar ook alle aandacht bij nodig... @Irma: Aan je creatie te zien, hoef ik vanavond geen telefoontje meer te verwachten... Hartstikke leuk gedaan hoor! @Gnessy & Janette: Dikke knuffel van Jasmijn en mij! @Eve: Normaal gesproken betalen beide werkgevers 1/6, samen dus 1/3. In die gevallen waar er slechts sprake is van één werkgever, kan de belastingdienst of de uitkeringsinstantie een extra compensatie doen... De toeslag wordt overigens niet met je salaris verrekend, maar krijg je gewoon op je rekening gestort (en daar zit het werkgeversgedeelte al in). Maar zo gaat het bij jou toch ook?
@Gnessy...nee het is niet bot begrijp wat je bedoel helaas houden ze al zo veel mogelijk rekening met de tijden van thuis..doenze al vanaf het begin maar op donderdag is het gewoon onwijs druk ( 16 kids leeftijd 0 tot 2 jaar, 4 leidsters)en ja daar heeft hij moeite mee...en met samen spelen bedoel ik: omgaan met andere kinderen..dus dingen delen ook al lig je naast elkaar..thuis is hij alleen en leert hij die dingen niet...... en bij de ander kdv staat een onwijze wachtlijst en hebben we gekeken maar was ons gevoel niet goed over we wilde een groep van 0 tot 2 en daar zijn het groepen van 0 tot 4.... enne goed dat je de beslissing hebt genomen..zou er ook zo over denken geen belangstellign richting mij dan ik niet meer voor jou.....geeft ook weer wat rust voor je en de roosjes "moet" je vooruit betalen dan gaan ze ze pas maken... @Lola dank voor de knuffel
@Gnessy: Ik denk dat ik wel begrijp wat Janette bedoelt, al heb jij strikt genomen wel gelijk wanneer je zegt dat kindjes van 10 maanden nog niet MET maar NAAST elkaar spelen. Op het kdv doen ze echter wel een hoop sociale vaardigheden op: ze leren rekening met andere kindjes te houden, op hun beurt te wachten en - inderdaad - samen spelen. Daarom heb ik voor Jasmijn ook gekozen voor een kdv. De kans is namelijk best groot dat Jasmijn enigs kind blijft en zo nemen de kindjes op het kdv voor een gedeelte de rol over die normaal gesproken een broertje of zusje zou vervullen. Natuurlijk moet een kind zich wel prettig voelen op een kdv. Als je het idee hebt dat dit niet het geval is, zou ik ook verder gaan kijken. Daarom ben ik zelf toch maar niet van kdv geswitcht laatst. Hoewel ik het één grote bureaucratische bende vind, heb ik het feit dat Jasmijn het er naar haar zin heeft zwaarder laten wegen dan mijn ongenoegen...
@Janette: Ik zie dat je gelijk met mij hebt gepost, maar zo te lezen heb ik je inderdaad goed begrepen... Ik vind een groep van 0 tot 4-jarigens overigens wel fijn, geeft wat meer het gevoel van een groot gezin en de groteren helpen de kleintjes al een beetje. Heel lief. Maar deze keuze is natuurlijk heel persoonlijk, het één is niet beter dan het andere...
Goedemorgen allemaal, Eve, geweldige foto van de Sesamstraatkijkende Fynn. Wat is hij aandachtig seg! Lola, ik zou wel proberen door te gaan met deze mensen. Als je zegt dat de vrouw op de eerste indruk lief klonk, zou ik het wel doen. En het fulltime werken, zo zijn er veel mensen hoor. Hier in de strat wonen ook zo mensen. Veel tijd hebben ze niet voor hun hondje, maar als ze er zijn, staat alles in het teken van het beestje. 't Is niet echt de kwantiteit die telt, maar de kwaliteit. Maar ik begrijp wel dat je superkritisch bent voor waar je hondje mag gaan wonen. Zijn er kindjes in het gezin. Nynke, ik geef ook niet graag medicijnen, dus begrijp je gevoel daarin. Liene heeft tot nu toe (hout vasthouden) nog niks nodig gehad. Maar als hij zoveel pijn heeft, zou ik het ook doen. Over het alleen maar moeder zijn, ik vind het eigenlijk leuk. Ik heb precies mijn droomjob gevonden hier thuis met mijn kookpotten, oven, dweilen en Liene . Ook neem ik Liene overal mee naartoe in draagdoeken en buggy's. Maar als jij niet helemaal tevreden bent, zou ik me een leuke hobby zoeken. Is er niets dat je vroeger deed dat je nu niet meer gedaan hebt sinds Jiri er is? Karin, veel sterkte met je moeder! Otje, als je echt een baan zoekt (zoals jij), vind ik dat dat kan. Straks vind je je droomjob en moet je nee zeggen, wegens geen opvang. Irma, mooie bewerking! Zit Rick eigenlijk veel in dat stoeltje? Ik had altijd het idee dat dat zoiets was dat je nooit zou gebruiken. Niet slecht bedoeld hoor. Lianne, de fotobewerking van mijn nicht gaat nog 2 weken duren. Ze was eraan begonnen en nu is haar laptop stuk en is die binnen. En de foto staat daarop. Sorry alvast. Gnessy, goed meid! Een rustig dagje voor je. Ik ga vandaag nog wat verder doen met mijn schoolwerk. Ik krijg er niks van gemaakt. We moeten een visie vormen over ons onderwerp, maar kan er geen houvast op krijgen. Pfff. Valt dat even tegen. De vroedvrouwen waar ik ben bevallen, hebben een 3-maandelijks tijdschriftje. Nu hebben ze gevraagd of ik een zwangerschapsdagboek wil bijhouden. Dat is wel leuk denk ik, als ik dat later nog eens kan teruglezen. Groetjes, Saartje