Uhhh....sta je niet altijd op je tenen als je op je hurken zit? Mij lukt he tiig ook niet op platte voeten. Ik dacht dat dat bij iedereen zo was, anders kiep je achterover?! En ja, het gaat hier steeds in een vaste volgorde. Eerst Jikke ziek, dan ik en daarna Robert Lianne, goed dat daar nu al iets aan gedaan wordt. Volgens mij kun je er met dat soort dingen niet vroeg genoeg bij zijn. Door een verkeerde houding kunnen nog veel meer en vaak veel ergere klachten ontstaan. Fynn, WAUW...jij gaat hard zeg. Ik zei het zaterdag al dat jij iedereen inhaalt die jou onder de neus wreef dat ze al konden zitten Ga zo door! Maare...niet té hard hoor, want jouw mama heeft al vaker gezegd dat je best wel ff klein mag blijven omdat het allemaal zo snel gaat.
Ik ken best veel mensen die dat wel kunnen, Roy bijvoorbeeld... Ik weet nog dat ik als kind altijd 'stiekem' met mijn hielen op de stoeprand ging zitten, dan leek het net alsof ik ook met platte voeten op mijn hurken kon zitten...
Ha, ha, gelukkig heb je nog andere talenten... Misschien 'verdwijnt' dit talent ook wel als je ouder wordt. Maar let maar eens op kinderen, die kunnen het (bijna) allemaal wel...
Fynn heeft vannacht anderhalf uur liggen kletsen. Wel heel gezellig hoor maar heb toch liever dat hij dat overdag doet Gevolg was wel dat hij vanmorgen om 7.45 wakker werd Maar ik dus ook en moet nu dus super gaan opschieten voor m'n werk. Reageer vanavond weer!
Dimphy vannacht ook aan het spoken. Ik sliep net, toen ze begon te huilen, slokje water daar werdt ze alleen maar bozer van. Na 3 kwartier huilen toch maar een flesje gemaakt 180 cc water 4 scheppen voeding. Hier is ze gelukkig weer op gaan slapen, maar ik ben niet blij met die extra voedingen, het is deze week al de tweede keer. Zouden jullie dit doen, of moet ik haar gewoon maar laten huilen? Zelf vind ik dit s'nachts echt zwaar, en kies ik toch voor mijn eigen nachtrust. Misschien dat dit ook met een sprongetje te maken heeft.
Wakkere baby's vannacht lees ik. Lianne, drie kwartier huilen is ook wel erg lang. Als ze na drie kwartier nog niet in slaap gevallen is, zal dat ook niet zo snel gebeuren denk ik. Jikke heeft dit gelukkig bijna nooit, maar als ze het wel heeft, luister ik naar de manier waarop ze huilt en als het niet minder wordt, geef ik ook een flesje hoor. Fynn maakt het gezellig 's nachts Jikke heeft nu al een tijdje dat ze 's avonds regelmatig wakker wordt en een beetje huilt. Als ik haar dan het speentje geef, slaapt ze meteen verder. Ze is dan ook niet echt goed wakker, maar slaapt nog half.
Goedemorgen allemaal, Saskia, we moeten weer gaan binnen 10 weken. Moest gisteren bellen, maar was het vergeten . We gaan namelijk naar zijn thuispraktijk (nu was het in het zieknhuis), daar heeft hij een 4d-echo-toestel. Over het slapen, we gaan ze naartoe, halen haar niet uit bed, maar leggen haar weer goed (op haar zij met knuffel tegen haar gezicht). Dan zeggen we gewoon iets als: nu moet je slapen, we gaan nog slapen, slaaplekker meid, ... En gaan weer weg. Zo gaan we om de 3 minuten terug, als we merken dat ze wat in slaap begint te vallen, laten we er wat meer tussen. Deze nacht was ze 2 keer op, de eerste keer om half 4, zijn we 2 keer moeten gaan en dan om half 6 weer, zijn we 4 keer moeten gaan. We hebben afgesproken dat ze pas vanaf 7u eten krijgt. Deze ochtend werd ze weer wakker om kwart na 7. Lianne, bah, de tandarts... Gelukkig moet ik pas volgende zomer weer. Cynthia, veel beterschap voor Kailynn. Noura, nee gelukkig geen 2. Ik heb het nog eens extra gevraagd. Nu was de vk, na het bloedonderzoek, wel bijna zeker dat ze zich vergist had, het blijft toch spannend tot aan de echo. Hoe voel je je nu? Nog last van de griepprik? Noralien, wij hebben ook de quinny buzz. Ik vind hem heel handig. Ik ken de nieuwe bekleding, mijn vriendin heeft er een van dit jaar. Ziet er moderner uit vind ik. Eve, wow Fynn! Ik ga door, ben de groenten die over zijn van gisteren (van de gourmet) aan het opgebruiken. Ben soep en spaghettisaus aan het maken, dadelijk ga ik eens denken wat ik er nog van kan maken. Kan allemaal in de vriezer dan en dat is weer handig voor een andere keer. Groetjes, Saartje
Hier snel even een (illegaal) berichtje van af mijn werk. Ik heb wel bijgelezen gisteravond, maar niet de tijd genomen om te reageren. Ik heb deze week bijna niet achter de pc gezeten (thuis dan) en voel me inmiddels wel beter. Even een paar reacties: @Saar: wat een mooie echo-foto's. Wat bijzonder is dat toch altijd weer! @Otje: Heel veel succes vandaag met je theorie-examen! @Eve: Die Fynn gaat razendsnel ineens! @Melliemel: Leuk een nieuwe laptop, ik zou ook heel graag een laptop willen. Alle wakkere baby's: 's nachts moeten jullie lekker slapen hoor! Demi wordt gelukkig nooit wakker 's nachts. Geloof dat ik er de afgelopen 7 of 8 maanden misschien 2x uitgeweest ben ivm een ooronsteking. En voor alle zieke moeders en baby's: Heel veel beterschap! En wat ook heel leuk is.....Demi heeft van de week al een paar keer stukjes vooruit getijgerd! Voor jullie misschien al vanzelfsprekend, maar hier niet. Ben hartstikke trots op d'r! Ik ben van de week ook nog op een baby en kinderbeurs geweest en heb wat leuk tweedehands speelgoed gekocht, onder andere van dat mooie houten speelgoed. Ik wilde het eigenlijk bewaren tot sinterklaas, maar dat is me niet gelukt, schaam, schaam....!
YES YES YES! Geslaagd voor mijn theorie-examen! Het was zooo spannend! Eerst examen en daarna nog een half uur wachten op de uitslag. Dat was geloof ik nog het ergste! Ik had "slechts" 5 foutjes (je mag er 6 hebben) dus GESLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGD! Groetjes Otje PS Nu de praktijk nog...
goed zo Demi Snap dat je trots op haar bent hoor Duckie Ik koop ook veel op beurzen en neem me ook altijd voor om het te bewaren, maar alles staat al in de kamer en slaapkamer Dimphy heeft meer zin in staan, ik heb het vermoeden dat zij straks op haar kondje gaat schuiven ipv kruipen. Super Otje gefeliciteerd en nu op voor het roze papiertje Saskia, een laptop die zou ik ook wel willen....veel plezier ermee!
otje: gefeliciteerd! op voor je praktijk! Hier weer een beroerde nacht vannacht, mijn vader kwam gisterenavond nog en kailynn wilde niet slapen dus de halve avond wakker dus dacht dit zal een goede nacht worden helaas, om 1 uur zat ik met een krijsende kailynn. Mama zat erbij te huilen van onmacht en vermoeidheid. Arno kon er toch ook niet van slapen dus die heeft ons naar boven gehaald en we hebben nog effe tv op bed gekeken en toen was ze even afgeleid en is ze gaan slapen. (arno heeft vanmorgen vergadering dus is nu van 9 tot 22.00 uur weg) dus die wilde ik eigenlijk laten slapen want die loopt ook op zijn tenen. Toen werd ze om 8.15 wakker (wel een paar keer in de nachtwakker geweest) en na de fles sliep ze tot 10.45, dus ik heb een beetje bij kunnen tanken, misschien had ze wel verder geslapen als de telefoon niet had gegaan. Demi: goed zo! duckie ik snap heel goed dat je stik trots op haar bent!
Slingding: Wat vervelend zeg voor jullie allemaal die slapeloze nachten. Sterkte en beterschap voor Kailynn! Duckie: Bedankt voor je e-card! Ik zag 'm gisteravond nog. Heeft geholpen! En wat knap dat Demi begint met tijgeren! Mag je zeker trots op zijn! Saar: Wat een prachtige echo-foto's! Zo duidelijk! Echt heel erg mooi. Lianne: Goh, moeilijk zeg dat huilen 's nachts. Koen wordt ook wel eens wakker 's nachts maar met zijn speen is ie binnen 3 seconden weer in dromenland. Als je 's nachts een flesje gaat geven denk ik wel dat ze er aan went maar kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook je rust wil. Sterkte ermee. Heb niet zo 1-2-3 een oplossing voor je. Noralien: Beterschap gewenst voor het thuisfront! Saskia: Leuk zo'n nieuwe laptop! Zeker nu je alle foto's ook kunt zien he! Eve: Wat goed dat Fynn begint met stappen zeg! Wat gaat het ineens snel he. Noura: Oooh spannend, dat er bijna een nieuw neefje/nichtje aankomt. Is er al nieuws? Lola: Wat zielig ziet dat uit zeg die blauwe plek! Kusje erop van Koen Ik kreeg vanochtend al vroeg bezoek van een medewerkster personeelszaken van het bedrijf waar ik gewerkt heb tot aan mijn zwangerschapsverlof. Een kraamcadeautje! Het was 'per ongeluk' blijven liggen. Ik was er al over gebeld dus wist er van. Ze stond vanochtend om 8.15 al voor de deur. Was al helemaal klaar om de deur uit te gaan ivm examen. Het is een koffertje met "koen" erop en er zit een bestekje in. Ach ja, beter laat dan nooit. Zo, nog even snel opruimen hier en dan ga ik zo Koen ophalen. Die ging vanochtend even naar het kdv. Gr Otje
gefeli otje ik ga vanmiddag meer reageren.... ga er eerst twee op bed brengen en ruth in bad stoppen... die spuugt, en kotst alles bij elkaar. ook is 1 wangetje wel heel rood. dus geloof dat er nog emer tandjes aankoemn.... verder nog druk bezig met de kamers voor de kids... tot straks...
hi hi, ff snel reageren heb het druk met huishouden en caravan (daarnaast natuurlijk orlando en hondje die ik ook moet verzorgen!) otje; gefeliciteerd eve; het is me er een hoor maar wel lekker dat hij nu tot 7.45 uur geslapen heeft lianne; ik neem een petje voor je af hoor, ik vind het al super knap dat je het 3 kwartier volhoud, (ben niet zo'n kei in laten huilen ) saar; bedankt voor de info, vwb ernaartoe gaan, wij gaan na de vakantie echt ervoor. nu heeft orlando het voor zijn doen vanacht erg goed gedaan, hij is nml om 8 uur gaan slapen en werd ff wakker om 21.40 uur (wss echt een nachtmerrie, want hij was erg geschrokken aan het huilen) heb hem dus ff getroost, niet eruit gehaald, en daarna kwam hij om 05.00 uur weer. hij heeft toen bij mij gedronken en vandaaruit tot 8.00 geslapen ben dus erg trots op hem. leuk dan een 4d echo spannend! duckie; wat een knapperd, demi goed zo meid, enne leuk joh houten speelgoed. slingding; he bah, wat rot voor je zeg, gelukkig heb je erna iig wat kunnen bijtanken, nou sterkte nog otje; ja zeker leuk eindelijk gwoon gelijk foto's kijken, enne toch leuk een koffertje met zijn naam erop. ga wat doen gr saskia
ff een vraagje tussen door als jullie op internet 2e hands wat kopen waar doen jullie dat het liefst? Marktplaats of Ebay?
Wow Eve: Fynn gaat als een speer! maar hij kijkt inderdaad scheel op die foto. vind het wel lief... Cynthia: Nick vind Kailynn wel leuk, dus wie weet....komt er ooit eens een verloving aan.... Veel beterschap voor je kleine meid. en hoop dat je straks ook nog effe met Kailynn kunt gaan liggen, want zo is het wel heel vermoeiend. Saar: wat een mooie foto's van je frummeltje. Nu op naar de eerste plopjes in je buik.... Gnessy: volgens mij gaat Ruth hard genoeg! ik heb er echt verwonderd naar staan kijken afgelopen zaterdag! dus Nick niet bij kunnen houden....zal wel meevallen. Hier zijn zwemluiers niet verplicht en de begeleidster van het babyzwemmen raad het hier zelfs af omdat ze dan zwaarder worden in het water. Desalniettemin zijn er genoeg die wel met zwemluier zwemmen. Ik zal toch eens gaan kijken voor die dingen, want ik neem ze nu nooit mee naar een zwembad en je kunt dan natuurlijk wel eens bedrogen uitkomen als je er niet inmag. Saskia: veel plezier met je nieuwe laptop. Dat scheelt een hoop als ik het zo lees. pff Noura: spannende tijden weer in jullie familie met de nieuwe aanstaande spruit! Noralien: ik wil ook zo'n kind dat nooit plast zonder luier om....hihi ik word nog regelmatig verrast door ons manneke....niet meer zo vaak als in het begin, maar toch. Wat fijn dat je zo snel een andere wagen hebt. Zonder kinderwagen zitten is echt niet fijn. fijn dat jullie weer een beetje opgeknapt zijn. Nu Robert nog. Frank kan dat ook, met platte voeten op zijn hurken zitten. Toen ik nog elke week Yoga deed kwam ik aan het einde ook een heel eind, maar helaas nu is het weer weg...Maar de meeste kinderen kunnen dat heel goed, net als met een hele rechte rug zitten...daar hebben wij volwassenen ook allemaal te luie spieren voor gekweekt... Lianne: ik zou ook voor mijn eigen nachtrust kiezen... Nick huilt ook regelmatig even in zijn slaap, maar meestal valt hij ook uit zichzelf wel weer in een diepere slaap en houdt het op. Ik ga ook bewust niet meer bij elk huiltje kijken, omdat ik hem dan alleen maar wakker maak. Maar hij maakt mij nog wel steeds wakker met elk huiltje... Saar de aanpak bij Liene lijkt goed te werken. Fijn hoor dan kun je straks toch wat langer slapen. Duckie: fijn dat je weer bent opgeknapt. en Demi aan het tijgeren! wow. dat klinkt trouwens bekend, speelgoed niet weg kunnen zetten tot later.... Otje: Go! Go! de eerste stap is gezet. Had je al een examendatum voor dat roze kreng...oh nee papiertje? Grappig dat late kraamcadeau..in elk geval kan het nu wel meteen in gebruik genomen worden
Janette: Ik koop bij allebei. Voordeel van ebay vind ik dat je naar het verleden van de verkoper kan kijken. Je kan namelijk de feedback lezen en zo kijken of hij/zij betrouwbaar is. Voordeel van Marktplaats vind ik dat je vaak veel meer keus hebt. Gr Otje