December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    otje gefeliciteerd

en hier is het nog spannend,maar vanmorgen nog niets aan de hand

de buzz bevalt hier goed, had hiervoor de freestyler, en die is wel fijner als je naar het bos gaat. buzz is meer een stadswagen, maar heerlijk compact en snel in te laden. ik vind het een superwagen

ik heb astma, vandaar de griepprik. na een aantal jaren aantal maanden van de kaart te zijn geweest na een griep, leek de huisarst het verstandig hem te halen.

vandaag naar de tandarts geweest. voortand moest een vulling in. brrr, naar gevoel op die zenuw
    en mooi het tandsteen verwijderd, alles ziet er weer mooi uit

saskia, bevalt je laptop?

en hier is saf af en toe ook savonds wakker, hij is dan helemaal overstuur. moeilijk hem weer rustig te krijgen, maar het hoort ook wel bij de leeftijd geloof ik

en lianne ik zou gewoon die voeding geven hoor. en mischien een kleinere fles? of meer water dan voeding? succes

2. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Zo, hier ben ik eventjes. Heb alles wel bijgelezen, maar ben zo beroerd dat ik de fut niet heb om overal op te reageren. Heb echt overal last van: rugpijn, bekkenpijn, keelpijn, oorpijn, bijholteontsteking en bronchitus. Voel me echt niet happy. Lynn is vandaag een dagje bij mijn schoonouders. Er zouden vandaag klassenfoto's en portretfoto's gemaakt worden bij het kdv, dus daar zijn mijn schoonouders naartoe geweest. Ben benieuwd. Lynn is gelukkig helemaal opgeknapt en krijgt er een 5e tandje bij. Tevens begint ze te billenschuiven. Weliswaar in z'n achteruit, zoals gewoonlijk, maar wel erg grappig om te zien.

Saar, echt mooie echofoto's heb je van je beebje. Leuk hoor!

Kailynn, veel beterschap.

Otje, gefeliciteerd met je theorie!

Duckie, heeft Demi misschien toch wat geleerd op de meeting ;) . Maar goed zeg, dat ze vooruit begint te kruipen :thumup: .

Eve, Fynn gaat als een trein. Vind de foto van oma en Fynn erg lief.

Janette, ik koop eigenlijk alleen maar op marktplaats. Nooit op ebay.

Lianne, Lynn heeft het een tijdje terug ook gehad dat ze 's nachts wakker werd en niet meer wilde slapen. Ik heb, voor mijn eigen rust, haar toen ook een klein flesje gegeven en daarna ging ze meteen slapen. Dit is maar een paar keer gebeurd. Ik was ook bang dat ze eraan gewend zou raken, maar ze slaapt nu al weer een hele tijd door 's nachts.

3. Niet meer actief

Tja ze gaat soms te hard heb ik het idee...... lol...

noura: hoop dat kleine spruit er snel is.....

hier had ik oproep voor ruth voor griepprik maar na overleg met kinderarts besloten om het niet te doen. omdat ze weinig last heeft van d'r bronchitus.... En ze eigenlijk nog te klijn is...

tandarts: brrrrrrrrr moet er niet aan denken...

En extra voeding lianne? Waarom ben je daar zo op tegen {zo komt het over op mij}. Als ze honger hebben en het is een extra fles tja... dan doe ik niet moeilijk persoonlijk gezien...dan krijgen ze dus hier gewoon extra fles... Miss dat ze last heeft van groeispurt. Ruth en Jordy eten dan veel meer en slapen veel meer...

Hier liever marktplaats dan ebay... A: meer keus en B: Je kan in de buurt van je woonplaats zoeken..

alle nachtbrakers stoppen jullie ermee. jullie mama's moeten slapen....
    (Ruth doet t netjes 8 uur op bed tot volgende morgen uur of 8 a 9)... D'r broer is een grotere ramp, om 6 uur 's ochtends vol gas.... grrrr....

Beterschap nog voor alle zieken...

Saskia beter een nieuw flaptop.... hopelijk heb je er veel pelzier van....

Fynn: Ga zo door jongen....

ik ga nu ff was opruimen... had t pakje van h&m ook binnen en die kleren liggen al in koud water... zo in wasmachine doen en vanaaf opvouwen als t droog is...

4. Niet meer actief

demi ga zo door

lynn ga zo door

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja de tandarts is ook absoluut niet mijn hobby, ben er best angstig voor. maar beter bijhouden dan gigantisch kiespijn of een lelijk gebit.
    ik heb trouwens mijn angst nooit laten blijken bij de kinderen, het was altijd "leuk" om naar de tandarts te gaan. met als gevolg dat ze er niet angstig voor zijn gelukkig

6. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh bianca jij ook beterschap, en voor iedereen die ziek is ook!

het heerst verschrikkelijk, overal mensen die verkouden zijn. ben ook verkouden, dus ik doe gezellig mee

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hallo allemaal,

Pff weer een hele drukke dag geweest op werk gelukkig nog maar 1 dagje.
    Wessel is echt druk bezig hij probeert steeds via via naar andere plekken te lopen.
    Zit Johan met zijn voeten op de tafel gebruikt Wessel ze om naar de bank te lopen of naar de tafel echt een leuk gezicht :D
    Hij probeert ook steeds los te staan alleen dat lukt hem nog niet wel met 1 hand los.

@Cynthia heel veel beterschap met Kailynn!echt zielig dat ze oorontsteking heeft ze ziet er ook heel zielig uit op die foto.

@Lola wat een super leuke foto's van Jasmijn.

@Eve wat super zeg dat Fynn los heeft gestaan.
    Lieve foto van Fynn met zijn oma :D

@Saar wat een prachtige echo's :D en nu heerlijk genieten.

@Noura denk dat Johan ook wel binnenkort zijn griepprik moet halen.
    Hij heeft nog geen oproep gehad ben benieuwd wanneer hij die krijgt.

@Saskia wat fijn dat je een nieuwe laptop hebt :D

@Lianne ik vind 3 kwartier huilen ook erg lang dan zou ik ook een flesje geven.

@Duckie wat goed van Demi dat ze aan het tijgeren is :D heel logisch dat je super trots op haar bent :D

@Otje Gefeliciteerd met je Theorie :D

@Janette ik heb nog nooit wat op ebay gekocht snap er niks van namelijk.

@Bianca beterschap!
    Heb je de balonnen al binnen?

@Noortje bedankt dat je een mooie nieuwe banner voor mij heb gemaakt :D

8. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Noura, brrr...de tandarts. Ook niet mijn hobby. Heb daarbij tevens een ontzettend slecht gebit :( , dus regelmatig boren en nieuwe vullingen. Moet overigens wel zeggen dat ik een erg leuke, enthousiaste tandarts heb, met een tv scherm aan het plafond, zodat je tenminste wat afleiding hebt tijdens de martelgang.

Vales, heb de ballonnen nog niet binnen. Maar ik hoef ze toch nog niet op te blazen ;) , dat duurt nog wel even..haha. Zodra ze binnen zijn, hoor je van mij. Alvast bedankt voor de moeite.
    En Noortje heeft weer een ontzettend mooie banner gemaakt =D>

9. keizerin

@Bianca was benieuwd of ze er al waren,zal niet voor het eerst zijn dat mijn post niet aankomt :rolleyes:

10. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Vales, je weet idd maar nooit. Toevallig had ik laatst via marktplaats een nieuw rompertje en shirtje van Esprit besteld en dat is ook nooit aangekomen. Nu twijfel ik niet aan de verkoopster, aangezien zij zelfs bereid was om het geld terug te storten, maar ik baalde er wel flink van.

11. Niet meer actief

tja de tpg is lang niet alles he!

12. keizerin

Pfffff me zusje(12jaar)is net aangereden op de fiets.
    Gelukkig heeft ze niks ergs ze heeft alleen pijn haar been en ze loopt mank dus ze blijft morgen thuis.
    Mijn zusje had voorrang moeten verlenen zei de politie maar is het niet zo dat een fietser nooit schuld heeft?
    Mijn moeder zat namelijk in de schuldsanering maar nu is ze er pas uit en omdat ze daar in zat kon ze toen geen verzekering afsluiten(je mag niks afsluiten als je daar in zit)maar nu is ze pas uit de schuldsanering en had ze nog geen verzekering afgesloten.
    Me moeder weet niet wat die auto voor schade heeft hij komt maandag langs maar is het nu zo dat mijn moeder alles moet betalen?
    Begrijpen jullie mijn verhaal een beetje?hopelijk weet iemand er wat van.

Ben zo blij dat ze niks ernstigs heeft.

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Vales, hé wat naar. Gelukkig heeft ze idd niets ernstigs opgelopen.
    Volgens mij is het niet zo dat een fietser nooit schuld is. Ze hebben wel een speciale status in het verkeer omdat ze kwetsbaar zijn. Dit houdt in dat ervan uit wordt gegaan dat de fietser onschuldig is. De automobilist moet het tegendeel bewijzen. Als ie dit kan dmv verklaringen, getuigen, sporen etc. heeft de fietser wel degelijk schuld.
    Zo is het volgens mij, maar ik kan me vergissen natuurlijk.

14. keizerin

Okey ja het leek mij ook niet dat een fietser nooit schuld heeft maarja dat hoor je mensen altijd zeggen.
    Nou ik hoop voor me moeder dat de schade aan die man's auto mee gaat vallen.

Me zusje is er ook 1 hoor vind ze dat we niet zo bezorgt moeten zijn want er is toch niks zegt ze :( zot kind is ze ook af en toe :p

15. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb het even voor je gegoogled en jullie hoeven je over aansprakelijkheid geen zorgen te maken. Het is idd zoals ik zei, maar er tellen nog wat zaken mee. Dat je zusje pas 12 is, is in haar voordeel. Dan wordt de automobilist altijd als de schuldige gezien.
    Ik zal het stukje hieronder ff copiëren....

Uitzonderingen op bovengenoemde grondregel (wie stelt, bewijst) bestaan ook. De belangrijkste geldt bij een aanrijding tussen 'ongelijkwaardige' verkeersdeelnemers, motorvoertuigen aan de ene kant, en aan de andere kant ongemotoriseerd verkeer. Bijvoorbeeld tussen een auto en een fiets, of een snorfiets en een voetganger. Voetgangers, fietsers, eigenlijk alle ongemotoriseerde verkeersdeelnemers worden gezien als de zwakkeren in het verkeer, en worden door de juridische uitleg van dit wetsartikel (art. 185 Wegenverkeerswet) extra beschermd. Als motorvoertuigen worden onder meer auto's, snor- en bromfietsen beschouwd, en soms ook trams. Een motorvoertuig levert extra risico voor deze zwakkeren op door hun snelheid en gewicht. De wetgever heeft daarom besloten in dergelijke gevallen alle aansprakelijkheid bij het motorvoertuig te leggen, tenzij ... Dat 'tenzij' gebeuren is nogal ingewikkeld. Om te beginnen ligt hier alle bewijslast bij het motorvoertuig.

Voorbeeld
    Een aanrijding in een drukke winkelstraat op een regenachtige koopavond tussen een auto en een plotseling overstekende fietser. De automobilist zal dan niet alleen moeten bewijzen dat de fietser plotseling overstak, maar hij moet ook bewijzen dat hemzelf niets te verwijten viel. Zo moet hij bijvoorbeeld aantonen dat hij zijn snelheid heeft aangepast aan de omstandigheden (50 km/h kan soms veel te hard zijn), en dat hij adequaat heeft gereageerd toen de fietser voor hem in beeld kwam. De verkeersfout van de fietser moet verder voor de auto zo ongebruikelijk zijn dat hij hiermee geen rekening behoefde te houden. Als bij een verkeerslicht vaak fietsers door rood rijden, moet een auto zijn rijgedrag hieraan aanpassen. Bij een fietser onder de veertien jaar gaat de bescherming nog verder, en is een automobilist praktisch altijd aansprakelijk voor alle schade.

Deze uitzonderingsregel geldt niet alleen wanneer de fietser zijn schade op de auto wil verhalen, maar ook wanneer de automobilist de fietser aansprakelijk stelt.

Dit komt van de ANWB rechtshulp site, dus dit kun je wel voor waar aannemen.

16. @Eve, Noralien & Lianne: Hier nog een spook... ;) ! Tot een uur of 3 vannacht heeft Jasmijn zo ongeveer om het kwartier, half uur geluidjes gemaakt. Dit varieerde van babbelen (op zich niet erg, maar moeders wordt er wel wakker van...) tot snikken. Meestal duurde het maar héél kort en zelfs toen het wat meer op huilen was gaan lijken en ik dus maar eens ging kijken, bleek ze 'gewoon' te slapen... :(
    Tijdens het laatste deel van de cusrsusdag had ik dus echt wel wat moeite om mijn ogen open te houden en bij de les te blijven... :oops:

@Duckie: Wij zijn ook trots op Demi hoor... :thumup:

@Otje: Gefeliciteerd!!! Enne... gelukkig zaten er geen kleertjes in dat koffertje (maatje 62 of zo... ;) )

@Slingding: Kailynn moet zich toch wel erg beroerd voelen als ze zo huilt, arm meisje... Ik hoop dat het vannacht beter gaat!

@Gnessy: Ach... Ruth ook al ziek? Dikke knuffel voor haar!

@Janette: Ik shop het liefst op Marktplaats...

@Bianca: Beterschap! Fijn dat je ouders de zorg voor Lynn even van je hebben overgenomen, kun je even bijtanken... :D

@Vales: Mooie banner, zo helemaal in de herfstkleuren... :D
    Wel even schrikken van je zusje, maar gelukkig is ze er goed van af gekomen...

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jemig vales wat zal dat schrikken geweest zijn. gelukkig is ze er goed vanaf gekomen. en het klopt wel dat fietsers, en zeker kinderen niet vaak aansprakelijk gesteld kunnen worden. ik heb een tijdje geleden (in het blad van de anwb :oops: ) gelezen dat er wel uitzonderingen kunnen zijn. bijv. expres een ongeluk veroorzaken, maar dan heb je het wel weer over heel bijzondere en extreme uitzonderingen.
    maar is er geen politie bijgeweest? en wat beterefd verzekeringen, is het niet wettelijk verplicht wa verzekerd te zijn? in ieder geval sterkte!

en die banner is echt waanzinnig mooi!

nou hier hebben we denk ik ook een ziek mannetje, verhoging 37,9 en hij begint steeds te huilen, je kan zien dat hij zich helemaal niet lekker voelt.
    nu ligt die in bed, maar ik vermoed dat die straks wel weer overstuur wakker gaat worden.

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zooo, en nu nog ff reageren....

Lola, Jikke slaapt eigenlijk wel goed. Ze laat zich 's avonds soms even horen, maar dit is nog voordat wij naar bed gaan. En met een speentje gelukkig weer snel opgelost.

Otje, gefeliciteerd!
    Uhhh, misschien heb je dat al verteld hoor, maar weet je ook al wanneer je praktijkexamen mag doen?

Bianca, wat balen zeg! Door al die pjinklachten kun je tóch niet optimaal van je zwangerschap genieten.
    Leuk hé, dat billenschuiven. En achteruit is het begin. En trouwens, in z'n achteruit komt ze er ook wel ;)

Demi, goed zo :thumup:
    Heb je goed om je heen gekeken zaterdag. Ik voorspelde al dat dit zou gaan gebeuren. Jikke is ook pas gaan tijgeren nadat ze dit Kailynn, Nick en Jasmijn had zien doen.

Jikke heeft vandaag haar eerste stapjes gezet terwijl ik haar alleen nog maar bij de handjes vast heb. Het gaat steeds beter, maar als ze geen zin meer heeft steekt ze haar beentjes vooruit in de lucht :D .
    Eigenlijk wel vreemd.....Ze tijgert wel, maar vergeet daarbij haar beentjes; kruipen doet ze niet; ze heeft zich een paar keer opgetrokken tot staand, maar daarna nooit meer en ze kan nog niet zelf gaan zitten (al is dit nu wel een paar keer gelukt). En dan zet ze nu haar eerste stapjes. :D
    Vind die eerste stapjes toch wel heel bijzonder hoor (al stelt het nog niet zo veel voor :oops: )

19. keizerin

@Noralien dank je wel :D heb dat stukje gelijk naar me moeder gemaild.

@Lola jeetje Jasmijn ook al liggen spoken vannacht hopelijk slaapt ze vannacht lekker door.

@Noura Dank je wel!
    Ja er is wel politie bij geweest die heeft me moeder gebeld en die man en mijn zusje hebben alleen elkaars telefoonnummer gegeven nu komt die man dus maandag voor de schade.
    Jeetje Saf ook al ziek :( het heerst ook echt hé beterschap!

Ja ik ben ook heel blij met mijn banner vind hem echt mooi :D

20. keizerin

@Noralien wat leuk dat ze een paar stapjes heeft gezet :D

Deel Deze Pagina