December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

oh ik ga hier ook hiep hiep hoera oefenen... wel stoer als ze dat kan met d'r verjaardag....

2. Goedemorgen allemaal,

Bianca, wat een lieve foto's. Het is toch geweldig dat onze decemberbaby's nu echt beginnen te 'communiceren' en reageren met/op ons.

Lianne, ook al zo'n leuke foto's van je twee dochters. Ik kijk elke dag mijn mailbox na, maar heb nog niets zien verschijnen van mijn nicht.

Karin, wat leuk dat Nick zijn eerste pasjes heeft gezet. Liene loopt hier nog steeds achter haar karretje. Ze heeft zich nu duidelijk geconcentreerd op het 'spreken', dus het motorische staat even stil hier.

Noura, toevallig, wij zijn gisteren met Liene ook weer naar de kapper geweest. Haar froufrou hing in haar ogen.

Veel is er idd niet geschreven. Kom op, straks sluiten ze ons af... :D

Gisteren bij de vk was alles tiptop in orde. Dus zijn we weer gerust. Niet dat ik ongerust was, maar zo'n bevestiging doet toch altijd weer goed. We hebben het hartje van onze kleine prul gehoord.

Met mijn eindwerk, ben ik nu echt vertrokken. Ik heb de basis gevonden van waaraf ik ga werken en alles onderzoeken. Nu valt er echt een last van me af, want ik zag november al naderen en ik had nog steeds niks.

Nu weer wat werken voor school, nu ik weet wat ik aan het doen ben, vind ik dit niet meer erg.
    Straks als Liene wakker is, gaan we naar de vriendin die gisteren geopereerd is. Alles was goed bij haar. Ben nu een lekker brood aan het bakken met noten en zongerdroogde tomaten en dat krijgt ze als cadeau.

Gisteren kreeg ik een geweldig compliment van de vk. Iemand had gezegd (een moeder van de moedergroep) dat als ze Liene als boegbeeld van de praktijk zouden nemen en haar foto als logo gebruikten, iedereen in België zou willen thuis bevallen. Want als zo'n mooi kind het resultaat was van een thuisbevalling, dan wil iedereen dat. :oops: :oops: :oops: Ik werd er helemaal verlegen van, maar was natuurlijk ook wel supertrots.

En dit is nu één van die dingen dat je niet zo goed kunt verder zeggen in de 'echte wereld, zonder als overdreven trotse moeder te worden aanzien. Maar wou er toch eens mee stoefen :oops:.

Groetjes,
    Saartje

3. Niet meer actief

groot gelijk heb je hoor saar.... Blij dat alles goed was met jullie ukkie...

Willen julie trouwens weten wat het word of niet?

En liene is idd een heel lief meiske om te zien....

En de kapper tja... hier is t twee plukkies wat eigenlijk bijgewerkt moet worden, maar hangt nog niet heel erg in de weg... rest groeit op 1 lijn lekker door... Dus weet nog niet of ik t door de kapper laat weg halen of niet...

4. nee, we gaan het niet vragen. Bij Liene wisten we het ook niet.

5. Zo, ik ben weer terug van twee drukke, maar oergezellige dagen (heb er alleen een beetje spijt van dat ik bij Eve ben langs geweest... ;) ;) ;) )

Noralien en Eve hebben het gras natuurlijk al voor mijn voeten weggemaaid door te vertellen wat we allemaal wel (wandelen en kletsen) en niet (op tijd naar bed... :oops: ) gedaan hebben, maar ik zal zometeen dan als eerste een paar fotootjes plaatsen.
    Ik heb er wel echt een vakantiegevoel van gekregen en het feit dat ik op beide dagen de zee heb gezien, heeft daar zeker aan bijgedragen!
    Dinsdag samen met Venga naar Egmond, waar we lekker met de bal hebben gespeeld (dacht toen wel: wat zou Teri dit ook leuk hebben gevonden...) en gisteren over de boulevard van Scheveningen, waar we lekker poffertjes hebben gegeten... :D

Ik wil wel even een misverstand uit de weg ruimen: Zowel Jikke en Jasmijn waren gisteren om 8.15 uur wakker, maar Jasmijn werd 's morgens wat eerder moe dan thuis. Het was mijn bedoeling om rond 10.30 uur bij Noralien weg te rijden, zodat Jasmijn haar slaapje in de auto kon doen. Maar tegen 10.00 uur werd ze zó moe, dat ik haar maar in bed heb gelegd...
    Niet dat jullie straks denken dat Jasmijn uitslaapt als een puber... ;)

Ik moet wel tot mijn grote schaamte bekennen dat Jasmijn echt een vreetzakje is! Dat ze sneller haar bord leeg at dan Jikke, dat vond ik nog niet zo'n ramp, maar uit de verhalen van Eve kreeg ik toch wel het gevoel dat Fynn minstens even 'erg' was. Maar Jasmijn had zelfs haar bord al leeg, terwijl Fynn pas op de helft was... :oops:

@Janette: En nu volhouden...!

@Noura: Van harte gefeliciteerd met je neefje Finn! Leuk om weer zo'n klein hummeltje in je armen te houden...

@Slingding: Mooie auto! Nu ben ik dus de enige die straks in zo'n 'gevalletje' komt aanrijden. Ach ja, hoef ik niet zo veel in te pakken, scheelt weer werk... ;) :)

@Lianne: Onwijs leuke foto van Izanka en Dimphy 'in het ei'... :)

@Duckie: Proficiat met je vaste aanstelling! Dat geeft toch een fijn gevoel van zekerheid. Aan de andere kant is het ook een mooi compliment, ze zijn dus erg tevreden over je... :D
    Ook ik vind het juist lekker om hier ongegeneerd over Jasmijn te kunnen praten :D ! Maar het geeft ook een fijn gevoel om te kletsen met meiden die in dezelfde situatie zitten, dat geeft ook steun en herkenning...

@Saar: 'Stoef' jij maar lekker! Je hebt ook alle reden om trots te zijn... :D

@Bianca: Wat een mooie duidelijke echo-foto's... :D

@Duikster: Krijg je Lieke op bezoek? Leuk zo'n 'ladies night'! Ik heb dat vrijdag nog gedaan met 3 vriendinnen. We zijn ooit collega's geweest en nog steeds gaan we regelmatig met zijn viertjes uit eten, errug gezellig... :D
    Gaan jullie iets speciaals eten?

Wat leuk om Lynn zo enthousiast te zien klappen en te zien juichen! Jasmijn doet dat laatste tegenwoordig na het eten. We hebben haar geleerd om haar handjes in de lucht te doen wanneer we 'Hieperdepiep...' zeggen. Als Jasmijn haar bordje leeg heeft, zeg ik altijd 'Opperdepop!' en dat klinkt schijnbaar nogal als 'Hieperdepiep!' want nu 'juicht' ze dus als haar bordje leeg is... :)

@Gnessy: Vervelend hoe sommige mensen (in dit geval de psz) je toch lekker onzeker en nerveus kunnen maken. Nu weet jij (nog) niets, maar je mag wel 3 weken wachten... :(

6. Samen spelen in pyama...

7. Knuffel van Fynn...

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier niet veel van mij want ik ben echt beroerd, heftige koorts1 wat kan een mens het koud en warm hebben.

loa: bekend truitje van jasmijn :D

tot later als ik me iets beter voel!

9. @Slingding: Al weer ziek? Dikke knuffel van Jasmijn en mij en veel beterschap gewenst! Kruip maar lekker onder de wol.
    Ik was maandag even bij V&D en toen hing dat truitje zó prominent in het zicht, dat ik het niet kon laten hangen... :D

10. Ik heb trouwens ook nog goed nieuws over Teri:

Teri went goed. Ze piept en draait alleen wat wanneer haar nieuwe baasjes naar bed gaan (iets dat ze bij ons nooit heeft gedaan, dus dat komt puur doordat haar wereldje op z'n kop is gezet...), maar heeft verder haar plekje al gevonden.

De eerste kennismaking (dinsdag) met het hondje van de zus van het nieuwe baasje verliep niet zo soepel (Teri gromde nogal), maar gisteren hebben die twee samen in de kofferbak gezeten zonder een enkel grommetje. Het is belangrijk dat Teri goed met dat hondje (een ruwharige teckel van dezelfde leeftijd) kan opschieten, want die twee zullen vaak samen zijn...

Verder schreef haar nieuwe baasje dat ze Teri erg lief en gehoorzaam vindt (ja, we hebben haar natuurlijk wel goed opgevoed... ;) )

Volgende week gaat Teri voor het eerst naar de hondendagopvang, dus we zijn benieuwd hoe dat gaat. Maar zoals het er nu uitziet, heeft Teri het prima naar haar zin (en de nieuwe baasjes ook... :D )

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Lola dat is leuk om allemaal te horen dat je "kind" het zo goed doet....... tuurlijk heb je hem goed opgevoed had niet anders verwacht. ;)

@Slingding beterschap

12. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lola en Eve, wat een knap koppel hebben jullie toch...

Lola, fijn zeg dat Teri het goed maakt.

Saar, altijd weer fijn om het hartje te horen he! Enne, je mag met trots stoefen over Liene hoor.

Noura, shopse!

Lieve foto's van de meiden in pyjama!

Eve, ik heb je gemist vanochtend?

Cynthia en Irma, beterschap. Hier slaat de antibiotica ook nog niet echt aan, ik blijf maar hoesten, Michel heeft me omgedoopt tot bouvier :( .

Realiseer me net dat ik nog niet gegeten heb, vandaar dat ik me zo slap voel....snel een boterhammetje maken.

13. @Bianca: Zorg goed voor jezelf hè...?

14. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Zit inmiddels aan een reep chocolade :oops: :oops: , zag er iets lekkerder uit dan een boterham met ham.

15. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zooo, nu wat reactie's van mij.....

Duckie, gefeliciteerd met je vast contact!! Een lekker gevoel denk ik.

Noura, gefeliciteerd met je neefje
    Oooohh, Saf´s haar geknipt :cry: Gelukkig alleen de puntjes :D

Cynthia, heel veel beterschap!! Je moet wel snel opknappen hoor!!
    Ik heb ff gemist welke auto jullie nu op het oog hebben.

Saar, wat leuk om zoiets te horen. En ja, je bent idd een trotse moeder, maar dat mag ook wel hoor ;)

Lola, ik vond het echt super gezellig en van mij hadden jullie een week mogen blijven (op de nachten na dan :D )
    Wil je mij de foto's doorsturen. Ik heb er zelf bijna geen gemaakt :oops:
    De fotobewerking van Jasmijn en Fynn vind ik echt super!
    Al bekruipt mij wel het gevoel dat de mama´s deze `knusse` situatie wel een klein beetje gemanipuleerd hebben :rolleyes: ;)

O ja, weet niet meer wie het zei, maar ik kan er ook niet zo goed tegen hoor, zo laat naar bed, 's nachts eruit moeten ,vroeg weer op en 's avonds werken. Ben nog steeds moe en ga dadelijk dus ook snel nog ff een dutje doen voor ik weer moet werken.

Gnessy, ik vind dat de psz jou wel op de hoogte had moeten stellen over het inschakelen van het cb!

Janette, netjes hoor! Mij wil het niet zo lukken op het moment.

16. @Bianca: Ik hoop dat je je verkoudheid snel kwijt bent. Uit eigen ervaring weet ik dat (heftig) hoesten met een dikke buik niet prettig is. Ik ben vorig jaar een maand voor de uitgerekende datum zó erg verkouden geweest, dat ik mijn ribben heb gekneusd... :confused: . Dat gun ik jou dus écht niet! (Ik was dus ook blij dat je toen sinds kort in het ziekenhuis van Roermond met de nieuwste methode van pijnbestrijding kon bevallen... :D )

17. Over welk deel van de nacht heb je het nu? Ik vond het eerste deel wel errug gezellig... ;) En met het laatste deel was ook niets mis (toen sliepen we allemaal...) Alleen het stukje nacht daar tussen in was wat chaotisch... :)

Hoe kom je daar nu bij......... ;) ? (Eve is alleen achter het bankje gaan zitten om te voorkomen dat die twee boefjes er af zouden vallen...)

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Dat eerste deel van de nacht wil ik natuurlijk ook niet missen. Slapen is ook niet verkeerd. Dus zoals je waarschijnlijk zelf ook wel al vermoedde, gaat het over het stukje dat Jikke en Jasmijn elkaar wakker hielden, Jasmijn niet meer wilde slapen en daarna Jikke besloot niet meer te willen :rolleyes: . En Jasmijn bij jou in bed was voor jou geloof ik ook niet zo'n succes......nog blauwe plekken overgehouden ;) .

En die bewerking van Jasmijn en Fynn.....ziet er iig wel heel knus uit :D

Deel Deze Pagina