lynn toch... hahaha hier was ruth om 8 uur wakker.... ze is redelijk vorlijk nu... tot ze zo weer schone luier krijgt ben ik bang.... en uitslapen? tja ene keer is ruth vroeg wakker andere keer laat.... ik ga nog snel ff wat doen...
@Bianca: succes bij de gynaecoloog! Met mijn nek en schouderpijn gaat het iets beter, lief dat je er naar vraagt. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Demi ging gisteravond om 8.00 uur naar bed en heb ik er vanochtend om 8.30 uur pas uitgehaald . Wat een slaapkop he. Ik heb eigenlijk dus ook geen ervaring met wel/niet laten huilen, want eigenlijk huilt ze nooit. Heel fijn dus eigenlijk. Eve, ik wou dat ik je kon helpen, door de zorg van Fynn een keertje over te nemen, zodat jij lekker lang kan uitslapen en wat tijd hebt voor je zelf, maar de afstanden zijn zo groot Ik ga zo even een stuk wandelen denk ik. En ik wil vandaag ook even kijken voor een speelkleed. Jullie enig idee waar ik die kan vinden? Ik heb hier nog steeds een slaapzak op de grond liggen.
Wauw Irma, fijn dat je huis al verkocht is voor je over gaat naar je nieuwe huis. Een zorg minder. Lola, ik vind dat ook wel moeilijk hoor. Jikke heeft dat bijna nooit, maar toevallig vannacht dus wel. Het lijkt erop dat Jasmijn, Fynn en Jikke onderling afspraken hebben gemaakt. Want heel toevallig was Jikke vannacht om 12.00u ook wakker en wilde ze niet meer gaan slapen. Ik heb het drie kwartier aangekeken, maar uiteindelijk is Robert haar beneden een klein flesje gaan geven. Daarna ging het beter, maar heeft ze wel nog een tijdje liggen sputteren. Maar toen hoorde ik wel aan haar dat het minder zou gaan worden. Ze maakt er dan kreungeluidjes tussendoor en gaat dan steeds minder huilen, meer kreunen en valt uiteindelijk in slaap. Duckie, lekker toch, dat Demi zo goed slaapt. Dat zijn normaal gesproken ook zo'n beetje de slaaptijden van Jikke. Eve, leuke winkel. Ik had echt een heel andere winkel in gedachte steeds. Je had wel eens verteld dat ze oude meubels verkopen en had een (te) volle winkel in gedachte. Maar ziet er mooi uit. En leuk, dat gedeelte met verzorgingsprodukten (?) e.d. Cynthia, hoe is het met je? Wordt wel tijd dat je een beetje op gaat knappen denk ik. En hoe is het met Kailynn? Irma, ik heb jouw verhaal pas iets later gelezen dan de rest, maar was er ook echt van onder de indruk. En nee, ik kijk nu niet anders tegen je aan. Ik heb er wel ontzettend veel respect voor hoe je hiermee omgaat. En er vallen nu wel wat dingen op z'n plaats. Karin, echt schandalig! Fouten maken kan idd iedereen gebeuren, maar je moeder heeft het nog gezegd.
Hoi, daar ben ik ook weer eens. Hier een gekke ochtend. Om 5.50 werd Thijs wakker en begon te huilen, maar viel daarna weer in slaap tot 7.45 (!), toen en een flesje pap gegeven. Ik dacht dat hij wel uitgeslapen zou zijn, maar nee hoor. Na een half uur kon hij zijn bedje weer in, en hij slaapt nu (9.30) nog... Mijn vriend is vanmorgen vertrokken voor een studieweekend naar Antwerpen. Ik zie er een beetje tegenop, zo het hele weekend alleen...Thijs was ook erg verdrietig toen zijn papa vertrok vanmorgen. Hij is niet eenkennig of zo, maar gaat wel vaak huilen als er iemand weggaat die hij lief vind, dat kan bij mij zijn, maar ook bij papa of oma. Eve; ik zal de link van de winkel waar je werkt doorsturen naar een collega, die is dol op Engelse producten. Ikzelf vind de salt and vinegar chips erg lekker, vind het jammer dat je die in NL supermarkten meestal niet kunt kopen. En wat een ellendige nacht zeg... moet je vandaag nog werken? Irma: heb je artikel gelezen. Ik was erg onder de indruk. Ik heb alleen maar meer bewondering voor je gekregen! Bianca: mooie echo foto's hoor. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt! Noortje: ik ben benieuwd wat er nu zo goed heft geholpen met je rug. Ik heb nl. ook al jaren rugklkachten. Cynthia: al weer een beetje beter? Lies
Goedemorgen allemaal, deze morgend toen Liene en ik opstonden was ons bed kloddernat (ze lag naast me te slapen na haar ochtendvoeding). Liene was helemaal nat. Door de pyama, slaapzak (en 't was die dikke van Noralien) en dan op onze hoeslaken. Zo zielig. Lola, leuk nieuws van Terri seg! Daar zal je ook wel trots van worden, dat je hondje zo goed hebt opgevoed. Janette, ik had het verhaal van Batchie ook al gelezen (toen ze het pas had geplaatst). Het is een heftig verhaal en moeilijk om raad te geven door het cultuurverschil. Ik merk dat ze met zoveel meer rekening moet houden ten opzichten vaan haar schoonouders. Ik hoop dat ze er uit geraakt, maar denk persoonlijk zelf beter zonder dan met haar man. Karin, wat een fout seg! En dan zegt je moeder het nog zelf dat het moet gebeuren! Eve, je moet niet mailen hoor... En wat een leuke winkel waar je werkt. En ik zie dat je het zelfs geschopt hebt tot product van de winkel . Irma, gefeliciteerd met de verkoop! En veel plezier in je nieuwe huisje! Groetjes, Saartje
Graag jullie mening over t volgende filmpje: http://s186.photobucket.com/albums/x189 ... ing175.flv Dit gaat al 4 dagen zo, bijna ontroostbaar..... Ennuh... wie had dat boekje van oei ik groei? Wil graag weten of d'r een sprong is of niet.....
Lies, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om het weekend alleen met Thijs te zijn. Maar het is vast ook zo weer voorbij, geef Thijs maar lekker een extra knuffel. Lola, helemaal vergeten te reageren, maar wat een goed nieuws van Teri. Ik geloof er echt helemaal in nu, dat ie het daar naar z'n zin gaat krijgen en dat je een hele goede keus hebt gemaakt! Saar, wat zielig dat Liene zo nat was. Gnessy, ik heb het filmpje gezien en het klinkt echt heel zielig! Moeilijk hoor. Kan me voorstellen dat je niet weet wat je hier mee moet. Hoop echt dat ze snel weer in d'r hum is. Op verzoek van Lies, hier mijn verhaal over mijn rug: Ik heb sinds een jaar of 10 chronische rugklachten. Periodes erger dan andere, soms zelfs geen last. In Limburg heel vaak fysio gehad, ik kreeg dan massages en oefeningen. Hier werd mij verteld dat het aan de tussenwervelschijf zou liggen. De pijn is heel lokaal op 1 plek onder in mijn rug. Het laatste half jaar zijn de klachten echt héél erg en kom ik 's ochtends bijna niet op gang. Het komt heel vaak voor dat ik mijn sokken pas een uur na het opstaan aan krijg en Jikke uit bed tillen gaat moeizaam. Verder heb ik 3x op de trap vast gestaan en 1 keer in de auto. Ik kan dan niet meer voor of achteruit en moet heel langzaam weer in beweging komen. Ben bij de fysiotherapeute in behandeling. Zij doet voornamelijk krachttraining en balansoefeningen om onder in mijn rug een spiercorset te kweken. Bij belasting of verstappen kunnen de spieren het dan opvangen en de rug ontlasten. Omdat dat echt lange termijn is heb ik gevraagd of manueeltherapie iets zou zijn. Zij heeft mij doorverwezen naar een manueeltherapeut. Hij is een artro kynesioloog. Dmv gewrichtsmanipulatie probeert hij klachten te verminderen of weg te nemen. Hier staan gemiddeld 1 á 3 behandelingen voor. Hij vertelde dat klachten in de onderrug meestal door blokkades in de bovenrug komen. Je kunt hier jarenlang mee rondlopen zonder dat er klachten in de bovenrug ontstaan. Uiteindelijk uiten de klachten zich via de zenuwen in de onderrug. Hij is mijn hele wervelkolom afgegaan. De bovenste nekwervel (atlas) zat al meteen vast. Verder heeft hij in de bovenrug 4 blokkades gevonden. Deze blokkades heeft hij verholpen door met zijn vingers pressie te verrichten. Dit was wel erg pijnlijk. Na de bhandeling moest ik wat bewegingen doen en aangeven wat nog pijnlijk was. Toen heeft ie nog een beetje geduwd en getrokken en toen was de pijn weg. Ik moet over een maand weer terug. Hij zei dat het de komende 2 wkn meer pijn kon doen, maar dat het daarna minder moet worden. De dag erna kon ik voor het eerst sinds maanden weer direct mijn gang gaan. Sokken konden meteen aan en ik liep meteen recht. Alleen Jikke uit bed tillen doet nog pijn. Met Lonneke naar het strand geweest en met de wagen gesleept. Dit heeft de klachten wel weer wat verergert, maar ik ben er veel sneller van hersteld dan normaal. Ik heb echt goede hoop dat dit gaat helpen. Ondertussen moet ik wel gewoon naar de fysio blijven gaan en doorgaan met de oefeningen. Het is een beetje lang verhaal geworden, maar zo is het beeld compleet. Karin, bedankt voor de tip. En iedereen die soortgelijke klachten heeft....ik kan echt een second opinion bij een manueeltherapeut of artro kynesioloog aanraden!
effe een berichtr van mij! Voel me nog flink beroerd! Ga vanmiddag ook even naar de huisarts want ik denk dat ik toch een keel onsteking heb. KAilynn is er van af nu en gaat goed. Arno knap met zijn kuurtje nu ook op hoij is zondag klaar met zijn kuur. Ik denk dat het een vervelend baterietje is die wij opgelopen hebben en bij kailynn zit die op haar oren, arno op zijn holtes en bij mij op de keel. Koorts heb ik ook nog steeds en drijf nu al 2 nachten echt mijn bed uit. Karin: je zou ze toch.... in dat ziekenhuis! Irma: gefeliciteerd met de verkoop van je huis! en betereschap he! gnessy die maizena op de billen kan zeker goed helpen wij gebruiken het ook bij de oude mensen op het werk voor smet plekken.
Vandaag moet ik 'gezellig' alleen lunchen op mijn werk, bezwaar wanneer ik even bij jullie aanschuif... ? 'Heel toevallig' sliep Jasmijn op dat tijdstip al een half uur... @Eve: Pffffft, het kan dus altijd nóg erger wat gebroken nachten betreft. En wanneer je de dag erna ook nog moet werken, is het helemaal 'feest'... Ik heb even op de website van je winkel gekeken, het ziet er erg gezellig, Engels en mooi uit! Je hebt trouwens wel veel indruk op je baas gemaakt geloof ik, want hij heeft een hele serie Evelyn verzorgingsprodukten in het assortiment... @Bianca: Baby's hebben een heel vreemde 'logica'. Let maar eens op: wanneer dit weekend de klok terug wordt gezet, gaan er geheid weer een paar heel onlogisch redeneren. Dat gebeurde ook toen de klok een uur vooruit ging. Jasmijn 'dacht' toen: 'De nacht duurt een uur korter, dus slaap ik een uurtje langer!' Toen lagen we dus in één klap 2 uur achter op ons schema... @Gnessy: Middenoorontstekening is een vies kwaaltje, ik hoop dat hij er met de medicijnen snel vanaf is... Huilt Ruth ook zo wanneer ze niet in de box zit en vrij door de kamer kan kruipen? Jasmijn zet tegenwoordig ook vaak een keel op wanneer ik haar in de box zet. Ze krijgt overigens niet altijd haar zin hoor, want voor je het weet krijg ik haar helemaal nooit meer in de box... @Duckie: Ik heb bij de HEMA een picknickkleed gekocht, dat is aan de onderzijde geplastificeerd. Super fijn voor buiten, maar natuurlijk ook handig voor binnen. Al gebruik ik het binnen voor Jasmijn niet meer, aangezien ze er toch binnen één tel vanaf kruipt... @Lies: Nee, een weekend alleen is inderdaad niet gezellig... @Slingding: Onze knuffels helpen niet echt, geloof ik... Ik hoop dat de huisarts je iets kan voorschrijven dat wél helpt!
ruth huilt inderdaad ook zo als ze uit de box is.... ik kan er niet achter komen wat er aan de hand is. geen verhoging, oortjes school en grijpt er niet naar, speel goed zat, heel vaak schone luier, op tijd d'r fles e.d. tussendoor rijstwafel en flesje diksap. Ik zo ff met h.a. bellen en overleggen......
voor wat betreft t verzetten van de klok... dat maakt ons meisje niks uit.... die heeft er nog niet echt last van gehad... hoop alleen wel dat jordy nu uurtje langer slaapt ipv korter.....
me doof krijsen... en kijkt me echt aan van help me nou... Ik vermijd d'r kont al 4 dgn omdat dat zeer doet als ik er aan zit... volgens h.a. zit ze in een sprong en gaat d'r ontwikkeling te snel voor haar verstand.... oftewel het gaat zo hard voor haar, dat ze het in d'r koppie niet kan bijwerken..
oh, wat zielig. Liene heeft dit ook wel eens dat ze echt vast zit in haar huilen precies. Wat bij haar helpt is dan buiten gaan. Gewoon even fietsen en ze is weer helemaal blij. Misschien een ideetje? Veel sterkte in ieder geval en een dikke knuffel voor Ruth.
vanmorgen al heel stuk gewandeld.. maar dit mocht zelfs niet baten.... heb uur gelopen, maar dat was een hoop geschreeuw en gehuil... Wat ze wel heel erg doet is nee schudden en alles van zich afslaan... Zelfs d'r broer kan d'r ni opvrolijken....
en in de draagdoek? Ik weet niet of je dat hebt of gebruikt? Maar dat is hier ook wel een wondermiddel bij huilen. Ik denk maar mee.
ik heb zo'n draagzak inderdaad. eerder hielp dit veel, maar door klachten met me bekken (bekkeninstabiliteit had ik tijdens de zwangerschap van ruth en nu nog dat me bekken niet mee willen werken...) red ik het niet meer om haar in de draagdoek te dragen.... heb ook al met d'r op me arm gelopen... maar hielp ook niet... zo ff kijken of ik haar in slaap kan kruigen... lekker warm flesje, zetpil en dan hopelijk slapen...
nog een ideetje... heb ik ook wel eens gedaan hier... Een warm bad met welterustenbad van welda in. Weleda Nederland Artikelcode: 633086 Calendula Welterustenbad Calendula Welterustenbad ontspant na een dag vol indrukken. Dit kruidige chocoladebruine badextract met tijm verzorgt en verwarmt de kwetsbare kinderhuid en helpt kleine kinderen fysiek en mentaal in evenwicht te blijven. Calendula Welterustenbad is niet zozeer bedoeld om de huid te reinigen, maar heeft een rustgevende werking. Werking: Het Calendula Welterustenbad is dermatologisch getest en klinisch onderzocht. Het heeft een uitstekende werking en een verdraagzaamheid, zelfs voor de zeer gevoelige huid. Deze overgevoeligheid van de huid heeft zeer dikwijls te maken met een teveel aan indrukken. Een baby of peuter is nog zo open dat hij werkelijk wordt overstroomd door alles wat hij hoort, ziet, voelt en ruikt. Is dat meer dan hij kan verwerken, dan zie je dat terug in een onrustige, overactieve huid. Gebruik: Voeg vlak voor het bad met water is volgelopen een scheutje Calendula Welterustenbad toe - voor gebruik schudden - en verdeel het chocoladebruine extract goed door het water. Voor een optimale werking geen zeep toevoegen. Je kunt ook een voetenbadje maken.