@Eve: Ik ben ook echt helemaal verslaafd aan wintersport! Eigenlijk zouden we dit jaar gewoon gaan, maar bij nader inzien vond ik Demi nog wel erg klein. Dit jaar gaan we wel, in de week van carnaval en ik heb er heeeeeeel veeeeeel zin in. Mijn ouders gaan ook mee en mijn zus ook met haar vriendin. En ze willen allemaal wel een keertje oppassen, zodat ook wij de gelegenheid krijgen om af en toe te skieen. Ik ben ook nog op zoek naar een slee! Daar verheug ik me ook al op. @Bianca: Bah, antibiotica die niet aanslaat en dan ook nog een vaginale schimmelinfectie. Volgens mij komt dat juist heel vaak voor tijdens een zwangerschap, dus ik neem aan dat de dokter je daar wel wat voor kan voorschrijven. @Lies: Jij schrijft op, wat ik eigenlijk niet durfde te schrijven. Mijn eerste reactie was....o wat erg....en later ging ik ineens twijfelen aan het verhaal. Maar inderdaad, het zal inmiddels wel gecheckt zijn door de moderators. En brrrrr...een muis in je woonkamer. Dat hadden wij laatst ook. Ik was in de keuken bezig, toen ik ineens een muis zag lopen . We hebben 'm gevangen. Je vraagt je af hoe die binnen kunnen komen. Dat herken ik wel! Eve, ik had juist het idee dat je juist prima voor je mening uit kan komen en je je ook wel goed kan uiten als je iets dwars zit. Vannacht wordt de klok verzet. Ik hoop dat onze beebs zich daar goed aan aanpassen de komende dagen, zodat alle mama's hier ook aan hun nachtrust toekomen!
Nu Teri niet meer bij ons is, kan ik Jasmijn een stuk vrijer door de woonkamer laten kruipen. De vraag is alleen of Lizzy - onze kat - daar nou zo blij mee is... Aan de stand van de oortjes te zien, is Lizzy (nog) niet boos, maar ik moet Jasmijn toch maar gaan leren dat poesjes niet zo van een stevige massage houden...
Heb net de hap gebeld en de assistente zou het bespreken met de huisarts en belt mij zo weer terug. Ik hoop dat ik niet hoef te wachten tot maandag en meteen zalf of een pilletje krijg. Michel is net bij de v&d geweest. Ik was 2 weken geleden met mijn schoonmoeder en Lynn bij de v&d en toen werden we aangesproken om een fotoreportage te laten maken. Dit hadden we nog niet gedaan, dus heb ik ja gezegd. We konden vandaag de foto's bekijken en om mijn portemonnee te beschermen heb ik Michel gestuurd om de gratis foto te halen . De eerste foto is tevens de gratis foto. Michel belde net dat dit de allermooiste foto was, dus we gaan vanmiddag een mooi lijstje uitzoeken. Kan niet wachten tot hij thuis is. Lola, jullie kat blijft iig liggen, dus volgens mij houdt hij/zij wel van een stevige massage. De foto is wel erg lief. Onze kat is erg bang aangelegd, maar vanochtend sprong hij opeens op bed en bleef zelfs liggen toen Michel Lynn aan mij gaf om de fles te geven. Hij lag bijna tegen Lynn aan....tot ze bewoog en hij binnen no-time weer op zolder was . Ga zo even de box op de laagste stand zetten....Lynn begint zich omhoog te trekken, dus uit veiligheidsoverwegingen gaat de box naar beneden. Vanmiddag gaan we even naar de Lief-winkel toe. Ik zag op internet dat er eentje in Brasschaat (België) is en dat is vlakbij ons.
Ha, ha... dat is nou precies wat ik bedoel, ik ben dan ook zo'n 'ei'. Wij hadden in april ook zo'n serie laten maken en ik vond alle foto's niet zo mooi. Ik heb toen om een week 'bedenktijd' gevraagd, zodat ik thuis op mijn gemak een excuus kon verzinnen om alleen de gratis foto te nemen . Roy sturen was inderdaad makkelijker geweest. Ik vind het een hele goede zet van je... Lizzy verblijft ook nogal veel op zolder en komt pas sinds een week wat meer naar beneden. Nu heeft ze op zolder ook wel een heel mooi plekje, met een kattenluikje naar het dakterras toe... Maar ik vind het wel erg gezellig, zo'n spinnende poes in de woonkamer... Ik hoop voor je dat je vandaag nog bij de huisarts terecht kunt, want jeuk op die plek is niet echt fijn en krabben is wel erg genant...
Lola, mannen zijn wat dat soort dingen betreft, toch vaak een stuk nuchterder. Ik ben blij dat ik niet de enige ben, die daar dan zo moeilijk om kan doen. Ik zat, net als jij, ook al dingen te verzinnen zoals een bedenktijd. En toen bedacht ik opeens dat Michel ook best kon gaan. En die is wat dat betreft erg makkelijk. Hij heeft gewoon die verkoopster alles uit laten leggen, vol interesse de foto's bekeken en vervolgens gezegd dat hij de gratis foto nam. Ik zou me dan ontzettend opgelaten voelen, vooral als het er erg druk is, zoals vandaag het geval was, maar hij gelukkig niet. Hij rijdt nu even langs de apotheek, want ik heb gelukkig een kuur gekregen. Wow zeg, een dakterras voor je poes...Bram 'moet' het doen met de voorzolder, waar overigens een heerlijk mandje staat waar hij zich in kan nestelen. Ga nu toch maar even wat opruimen...zit vandaag wel erg veel achter de laptop te forummen .
Bianca: ik heb ook een kat gehad die Bram heette, een zwarte kater. ik ben helaas erg allergisch voor hem geworden en heb hem bij een vriendin onder moeten brengen. Ik vind katten wel erg leuk en vind het zo jammer dat dit nooit meer kan. misschien kan ik voor de muis de kat van de onderburen een keer lenen. Het schijnt echt goed te helpen. We wonen in een wat ouder (jaren 30) huis, an die schijnen heel geschikt te zijn voor muizen, helaas. Vinden julie het ook wel eens lastig dat de baby's op deze leeftijd zo veel doen dat eigenlijk niet mag, kan of gevaarlijk is? Ik moet hem de hele tijd in de gaten houden en blijf maar "nee" zeggen (waarop hij keer op keer gaat lachen, hoe ernstig ik er ook bij kijk)
fijn heb ik een heel verhaal getypt en tijdens het ok drukken valt internet weg.... weg verhaal..... sht heb geen zin nog eens te typen laatste was dat ik moeite had om het verhaal te gaan lezen, niet zo veel zin. het valt me op dat ik sinds de bevalling nogal emotioneel word van dit soort dingen, en blijf daar dan mee lopen. herkenbaar?
herkenbaar noura! ik ben wat aan het opkanppen maar noh niet je van het en ga zo nog even rusten. lola herkenbare foto voor al met dat balletje want de poes vind zo'n bal ook leuk! net met pijn en moeite naar de stad geweest naar de kruitvat omdat ik ook slofjes voor kailynn wil maar beide vestigingen op natuurlijk! baal baal baal wilde maatje M hebben omdat de rest hier in huis nog zo groot is.
Nick onthoudt het voor over een week of 2! ik vind het wel een lieve foto van Jasmijn met de poes. maar kan me inderdaad voorstellen dat de poes niet altijd zo lief blijft liggen.... Bianca: in Breda zit een hele goede orthomanueel therapeut! als je interesse hebt PB me even en misschien is het handig je alvast aan te melden als je interesse zou hebben, want hij had een wat langere wachtlijst.... Wat vervelend die antibiotica gedoe! Eve: ik ben niet zo'n wintersporter maar sneeuw vind ik wel leuk! voor de nieuwsgierigen: Nick werd vanmorgen om 8.15 wakker! heerlijk! dus we zetten het experiment nog even voort...ik had de laatste tijd het idee dat hij doordat hij wilde draaien juist wakker werd omdat dat niet lukte.. Lies: voor ons is het best gezellig als je man een weekendje weg is muizen: woonde jij niet in een appartement...maar bah zeg! hihi ik moet Nick ook continu in de gaten houden. HIj kent het woord NEE inmiddels erg goed! dan trekt hij echt zo'n pruillipje en dan gaat zijn hele gezicht trekken en hij gaat heel zielig huilen....ach germ.... Ik had dat verhaal in de lounge niet zo heel nauwkeurig gelezen, maar ik vind het toch een heel naar idee dat zo'n jong iemand dan overlijdt...bah! Noura: ik ben ook nog steeds snel emotioneel. heb er ook last van en merk snel traantjes opkomen. Gelukkig heb ik daar in mijn werk geen last van.... Slingding fijn dat je een beetje aan het opknappen bent! en balen van de slofjes Wij zijn net met twee auto's (Frank had dienst...) naar Tilburg gereden om ons te laten informeren over electrische haarden. We hebben nu een gaskachel staan, maar die is eigenlijk nooit aan en staat in de weg. Dus nu zijn we gaan kijken om deze te vervangen door een electrische haard, meer voor de sier. Ik vind vlammetjes namelijk wel gezellig, maar het hoeft niet perse warm te worden....Ook voor Nick vind ik dit veiliger. We hebben nu een mooie uitgezocht die aan de muur kan hangen. Nu de oude nog verkopen via MP hopelijk en dan zien we wel weer.... Ik ben in elk geval weer happy.... en vanavond Ladiesnight!
@Noura: ik herken dat wel, snel emotioneel worden. Na de geboorte van Demi en eigenlijk ook al in de zwangerschap ben ik een stuk emotioneler dan voor die tijd. Ik betrek ook alles heel erg op mijn eigen situatie. @Duikster: Wat heerlijk dat Nick zo lang geslapen heeft. Ik ben benieuwd of dit de oplossing is! Veel plezier vanavond! Wij krijgen vanavond vrienden op visite, gezellig. Ik ga dadelijk even lekker zelf eiersalade en tonijnsalade maken. Demi heeft vanmiddag helemaal zelf haar boterham opgegeten! Heel gezellig en makkelijk natuurlijk. Ze krijgt nu 's ochtends ook een bordje pap en tussen de middag haar melk uit een bekertje. Maar ik moet eigenlijk zeggen dat ik dat knusse van het flesje geven wel een beetje mis. Gelukkig krijgt ze 's avonds voor het slapen gaan nog een flesje. Ik kan me trouwens helemaal nog niet voorstellen dat die laatste fles er dadelijk af gaat. Demi eet nog steeds regelmatig heel slecht haar avondeten en ik kan me dan ook niet voorstellen dat ze het daar op zou volhouden tot de volgende ochtend. Maar het schijnt wel dat ze zo tegen het jaar echt minder eten nodig gaan hebben.
kailynn krijgt nog steeds een fles voor het slapen, ze krijgt dan geen fles bij de boterham want die drinkt ze niet en voor het slapen miste ze hem en nu weet ik dat ze dan lekker vol zit. karin, lekker uitgeslapen! veel plezier vanavond! ik had ook twijfels eerst over het trieste verhaal maar ze hebben het wel goed uitgezocht omdat ze het anders niet zo op de home zullen vermelden na het benthe gedoe. ze was natuurlijk zwanger van een tweeling en dat kan dan ook misschien wel een oorzaak zijn dat ze het op de vroege zwangerschapsduur kreeg.?
Ik vind t naar verhaal en weet niet goed wat ik er van moet denken... en denk dat het niet zoveel te maken heeft met hoeveel baby's je in je buik hebt.... heb nog geen nieuwe foto van me kapsel.. moet wel zeggen dat het is gelukt wat ik wou.... verder loop ik al heel de dag met mezelf op een emo randje.... En merk dat ik dit niet erg prettig vind... Waar t aan ligt geen idee.... Vanaaf nog ff op verjaardag.... en jordy weerophalen. dit is bij me ouders... Is de hele dag al met opa bezig aan t friemelen... ff dit doen, ff dat doen en noem maar op. hij eet daar mee en daar hebben we vanaaf dus ook verjaardag... Dus kan m dan zo mee nemen als we weer naar huis gaan.... nu ff gauw bij me schoonpa langs.. hij is inmiddels weer thuis.... Maar voor hoelang? Geen idee..... tot laters...
Ook dit is heel herkenbaar! Ik wil ook niet mijn hele woonkamer leeghalen en 'moet' sinds een poosje dus ook regelmatig 'nee' verkopen. Maar Jasmijn begint ook heel guitig te lachen en doet het vervolgens lekker toch... Ik dat dat het ook nog wel een poosje duurt voordat het kwartje gaat vallen... @Bianca: Ik reageer ook veel emotioneler dan voor de bevalling. Om de kleinste scheet beginnen de tranen te stromen... @Slingding: Lizzy interesseert zich niet meer voor balletjes (en ander speelgoed). Wellicht ligt dat aan haar leeftijd, ze is al ruim 14 jaar oud. De balletjes zijn van Jasmijn, ze horen bij het duw-karretje dat Kailynn ook heeft... De slofjes van het Kruidvat zijn in maatje M inderdaad erg fijn, Jasmijn heeft ze ook. Ik hoop dat je ze nog ergens te pakken kunt krijgen... @Duikster: Fijn dat jullie 'experiment' gelukt is ! Welke electrische haard hebben jullie gekocht? Wij hadden in ons vorige huis een Faber haard, maar helaas pastte hij niet in het huis waar we nu wonen... We hebben hem gelukkig snel via MP kunnen verkopen. Veel plezier vanavond met de dames! @Gnessy: Knuffel voor jou... Volgens mij is Jasmijn de enige beeb hier die (normaal gesproken) helemaal geen flesje meer krijgt...? Ik weet inmiddels wel waarom Jasmijn vanmorgen alweer zo snel moe was: ze is een beetje ziekjes ! Ze heeft geslapen tot 13.00 uur en voelde toen warm aan. Haar temperatuur bleek 38,6 te zijn. Toch heeft ze haar boterham (gelukkig) helemaal opgegeten. Tot 15.00 uur heeft ze lekker tegen me aan gehangen en begon toen weer in haar oogjes te wrijven. Dus maar weer haar bedje in en nu (18.15 uur) slaapt ze nog...
@Lola als Jasmijn helemaal geen flesje meer krijgt wat eet en drinke ze dan per dag? en hoe drinkt ze dan? ben ff nieuwsgierig dit omdat Teun zijn flessen ( waren er 2) nu ook niet meer wil......
Jasmijn drinkt 's morgens en 's middags een beker melk (150/5) bij de boterham. Omdat ze daarmee op het minimum zit qua hoeveelheid, geef ik iedere dag 1/5 van de normale dosis vitame D extra. Ik geef nu standaard 3 opvolgmelk en ze drinkt uit een gewoon buigrietje... Jasmijn heeft geslapen tot 18.45 uur en haar temperatuur was gezakt naar 37,8. Lichte verhoging dus nog maar... Ze heeft haar warm eten helemaal opgegeten (als Jasmijn niet eet, dan is ze écht ziek...) en zit nu op de grond te spelen en maakt al een stuk vrolijkere indruk. Gek toch, hoe dat bij die kleintjes zo snel op en neer kan gaan . Maar laten we niet vroeg juichen, want voor hetzelfde geld is het over een paar uur weer helemaal mis...
oke nu anap ik hem..... helaas dat haalt Teun nu al niet........ hopen dat hij het snel weer op pakt...ga een beker toch ook maar eens probereb... beterschap jasmijn
nou de hoeveelheid in totaal per dga om te drinken. Teun eet namelijk de laatste 14 dgn heel slecht op het moment gaat het wat beter maar zijn flessen of drinken in het algemeen dus niet normaal dronk hij smorgens van een fles van 200 ml tussen de 160 en 200 ml op nu nog maar 20 á 40 ml en van zijn avond fles, een fles van 200 ml en dan 4 paplepels bambix erdoor, drink hij tussen de 40 en 100 ml verschilt per dag,,, toen hij heel erg verkouden was ad hij ook voor de rest niets ja kwark dus dat kreeg hij maar nu eet hij weer een half potje groenten potje fruit (potjes ff tijdelijk als hij straks weer beter eet mama'shapjes maar die moest hij helemaal niet) en dan 1 á 1.5 broodje....maar drinken doet hij daar ook niet bij ja misschien 3 slokjes uit de tuitbeker......... Gelukkig zijn er nog genoeg dikke plasluiers en ook poepbroeken dus dat gaat wel door...... dus we hopen dat hij het snel weer oppakt......
tips om hem meer vocht te laten nemen? ben al blij dat hij het potje fruit en de kwark neemt want daar zit toch ook vocht in?