Janette: dat is inderdaad erg weinig zeg.. Groeit hij nog wel goed? Karin: wat heerlijk dat hij zo lekker heeft geslapen, nu! Hopenlijk gaat het morgenochtend weer zo goed. Ik ben inderdaad wel erg vaak online nu vriend-lief er niet is. Ik merk ook eigenlijk nu pas hoe druk ik het de afgelopen weken gehad heb, toen hij wel thuis was, maar steeds aan het studeren was, want dan ging ik wel lekker koken en wilde ik ook het huis echt schoon en zo, terwijl ik nu voor mezelf even iets uit de diepvries eet, en het huishouden maar niet te uitgebreid heb gedaan. Daarnet zijn mijn schoonouders even langsgeweest, super lief, want ze moeten er voor uit Eindhoven komen. De broer van Pieter was er ook bij. Die heeft nu een feestje in A'dam en blijft hier slapen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf heb aangeboden maar eerlijk gezegd hoopte dat ik dat hij er niet op in zou gaan.... Ik vind het vooral vervelend omdat hij waarschijnlijk laat thuis is, en ik morgen waarschijnlijk vroeg op ben, door die stomme windertijd... en het is hier niet zo groot. Maar goed, dat is zijn probleem, natuurlijk. Lies
Teun is wel vrolijk en speelt weer lekker....nu had hij wel wat babyvet wat hij kwijt mocht hoor maar merk niet echt dat dat minder is geworden...en 6-11 moet ik pas weer te wegen met hem kan dus niet merken dat hij afwezig of sloom gaat worden anders was ik wel langs de ha gegaan.... zeker is dat het probleem van je "zwager" gewoon lekker morgenochtend je gang gaan je kan tegen Thijs niet zeggen van eh nu ff zachtjes want er slaapt nog iemand
Fynn heeft nu echt mega diarree Heb vandaag meerdere schone rompers moeten aan doen. En vanavond zat het echt tot aan z'n nek en was al z'n kleding doorweekt. Ik kende dit al wel van jullie verhalen en was dan blij dat ik dat met Fynn nog niet had meegemaakt. Nu dus wel. Van z'n fruit, brood en groenten heeft ie maar 2 hapjes gegeten. Z'n flesjes gaan er wel helemaal in. En hij is nog best actief en vrolijk. Wanneer moet je eigenlijk met ors beginnen? Vanmiddag wel even op familiebezoek geweest (alwaar Fynn gelukkig geen poepluier heeft geproduceerd). Ze hadden speelgoed voor me verzameld van hun kinderen. Heb nu een fietsje met duwstang, Duplo blokken, Duplo trein, Duplo dierentuin en een Little People dierentuin. Ben er erg blij mee (en Fynn ook) @Lola: Haha, het lijkt net alsof Jasmijn denkt dat de kat een opstapje ofzo is En hopelijk is ze nu weer beter! @Bianca: Wat goed van Michel! Ik zou het ook niet kunnen @Lies: Is idd lastig dat je die kleintjes nu continu in de gaten moet houden. Daarom ben ik blij dat Fynn het nog wel even volhoudt in de box of voor de tv. Maar langer dan een half uur lukt dat niet. En tja, dan wil ie op pad....Ben ergens wel een beetje blij dat hij nog niet kan lopen. @Noura: Ben ietsje meer emotioneel geworden. Maar niet veel hoor. Kan wel es wat tranen voelen als ik naar Spoorloos oid kijk. Maar zo'n verhaal in de lounge raakt me eerlijk gezegd niet echt. Vind het heel erg hoor maar zet het wel meteen van me af. @Duckie: Wat fijn dat Demi nu zelf haar brood opeet! Met een vorkje? Fynn krijgt nog 3 flessen. 's Ochtends een papfles, 's middags en 's avonds een gewone fles. En tussendoor ook nog een flesje sap. Denk dus dat hij hier nog de meeste flessen krijgt. Wel grappig: Jasmijn de minste en Fynn de meeste De laatste fles zal er hier ook voorlopig niet af gaan hoor. Maar ze mogen die nog best lang hebben. Hoeft er echt niet af met een jaar. @Janette: Jeetje, wist niet dat Teun zo weinig binnen krijgt. Maar ja, je hebt wss al van alles geprobeerd. En als hij genoeg plasluiers heeft zal het toch wel goed gaan met hem. Maar zou het wel in de gaten houden. Iedereen succes met de wintertijd!
@Janette: Drinkt Teun ook geen diksap of iets dergelijks? Daar zou je hem wat meer van kunnen geven... @Eve: Toen Jasmijn begin september zo aan de diarree was, vertelden ze me op de huisartsenpost dat het sowieso geen kwaad kan om preventief wat ors te geven. Opletten wordt het wanneer Fynn al 24 uur geen plasluier heeft gehad, dan is hij aan het uitdrogen. Dit is echter soms moeilijk te zien als er steeds dunne poep in de luier zit. Je kunt ook het velletje van zijn hand optillen. Veert dit niet meteen terug, dan is Fynn aan het uitdrogen en dan moet je echt maatregelen nemen. Maar nogmaals: preventief ors geven is geen enkel probleem... Beterschap en succes! Is Fynn verder wel vrolijk? Wat een hoop leuk speelgoed heeft Fynn gekregen, mag Jasmijn nog een keertje bij hem komen spelen... ? Het feit dat Jasmijn errug veel heeft geslapen vandaag, heeft zo ook zijn keerzijde: ze is nog steeds klaarwakker de woonkamer onveilig aan het maken. Ik laat haar maar even, scheelt vannacht met het terug zetten van de klok weer wat...
Eve: Thijs heeft ook nog 3 flessen: een papfles in de morgen, een na de middagboterham en een fles vlak voor het slapengaan. Wat vervelend, die diaree van Fynn. Thijs heeft vandaag wel 10 poepluiers geproduceerd, was wel een beetje diaree-achtig, maar vooral veel kleine beetjes.
hier nog laat berichtje van mij... jor lag er pas om half 11 in (ja verjaardag gehad...) dus hopelijk morgenochtend niet zo heel vroeg.... Ruth weigerde te slapen daar, en lag dus ook om 10 uur pas in d'r eigen bedje.... met fles.... Ruth krijgt gemiddeld nog 3 flessen per dag, en fruit en groente... En om de dag krijgt ze 's middag's boterham ipv fles. hier krijgt ze dan beetje diksap bij... Zou ze al gewone melk mogen hebben? heb nog ni foto gemaakt.. ben echt erg..... maar goed, morgen worden er wel foto's gemaakt... dus zal eg dan ff vragen... morgen naar t vogeltjes park in alphen aan de rijn.. dus ik ga nu toch echt me bedje opzoeken.. zal morgen uitgebreid reageren... sorry dat ik het nu niet doe.... slaap lekker allemaal!
Ik heb vanmiddag een pb naar de moderators gestuurd met de vraag of dergelijke verhalen op juistheid worden gecheckt en ik krijg het volgende antwoord: Hoi, In eerste instantie kunnen wij niks vinden wat zou kunnen duiden op het niet waar zijn van het verhaal. V.w.b. het hellpsyndroom weet ik het niet, die vraag heb ik bij verloskundige neergelegd. @Lola: ik hoop maar dat het goed blijft gaan met jasmijn! Zo snel als ze ziek worden kunnen ze ook weer beter worden! @janette: Da's inderdaad wel erg weinig vocht zeg. @Eve: wat rottig zeg, al die diarreebroeken. Uit ervaring weet ik hoe erg het kan zijn! En nee , niet met een vorkje, maar met de vingers Gelukkig gaan de flesjes er goed in! ORS mag je altijd geven uit voorzorg heb ik ook begrepen. Hier nog pap 's ochtends, 100 cc melk 's middags bij de boterham en 's avonds een fles van 200 cc. Het was gezellig vanavond. De vriendin die hier op visite is is nu 31 weken zwanger. Ze is uitgerekend op 28 december. Wel grappig, want rond deze tijd vorig jaar was ik ongeveer net zo ver als zij nu. We hebben kolonisten van catan gespeeld. Helaas alleen niet gewonnen Nou, wij gaan ons bed in hier. Ik zal het licht hier uit doen, want ik geloof niet dat er vanavond (vannacht) nog iemand komt reageren! *LICHT UIT*
klik licht aan.... goeie morgen heb hier etterbakkie van een zoon.. nooit uitslapen en nu? kwart over 7 NIEUWE TIJD dus zoals het nu is... Oftewel kwart over 8.... grrrr....... wij pakken spullen en gaand an weg.... spreek jullie vanaaf... kussssssssssssss
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.....vanochtend 5.45 uur...logica is ver te zoeken, normaal slaapt ze in het weekend vaak tot 7.30 uur, aangezien ze dan geen geluid hoort op de badkamer. Had er dus rekening mee gehouden dat het 6.30 uur nieuwe tijd zou zijn, maar om 5.30 uur was ze al behoorlijk wakker en hebben we het een kwartiertje kunnen rekken. Ga nu ontbijten.
Lola schreef: @Janette: Drinkt Teun ook geen diksap of iets dergelijks? Daar zou je hem wat meer van kunnen geven... Nee dat drinkt hij ook weinig wilde hij eigenlijk vanaf de tijd dat hij het mocht hebben al niet...eigenlijk heeft hij altijd weinig gedronken tussen door....maar hij is vrolijk en zo dus het zou wel goed gaan....ook wij drinken weinig dus wie weet heeft hij het van ons? Hier heeft Teun tot 8 uur nieuwe tijd geslapen dus dat ging lekker....hoe was het met de andere vroege vogels? nog vroeger? ga nog ff wat in huis doen krijgen straks vrienden uit Breda op visite komen nog op kraambezoek....... ja dat krijg je zo ver weg en dan ziektes ( een lichte hersenbloeding)er tussen door en vakantie..maar ach ze komen nog.... dus wie weet tot later
Hé, Eve nog niet wakker... ? Zwangerschapspagina.nl slaapt ook nog (een beetje), want ze hebben hier de klok nog niet terug gezet... Jasmijn werd even na 8.00 uur wintertijd wakker. Gemiddeld slaapt ze tot 8.30 uur, dus dat wijkt niet gek veel af (ze heeft dus eigenlijk iets langer dan gemiddeld geslapen...) Je kunt van zo'n kind natuurlijk ook niet verwachten dat ze 'begrijpen' dat er een uur langer geslapen mag worden... Ik probeer nu wel haar 'rond-de-middag-slaapje' een half uurtje te rekken. Normaal gesproken gaat ze tegen 11.00 uur naar bed, maar ze zit nu (10.15 uur wintertijd) al een beetje in haar oogjes te wrijven. Over een kwartiertje 'mag' ze naar bed en dan hebben we daar al een half uurtje goed gemaakt... Ook is ze inmiddels gelukkig weer koortsvrij. Vanmorgen was haar temperatuur 37,3. Ze heeft alleen mij flink aangestoken en ik zit nu met waterige oogjes en een snotneus achter de pc... @Bianca: Oef... dat is vroeg... @Janette: Dan wordt het moeilijk. Iedereen weet dat het gezond is om veel te drinken, maar je kunt niet dwingen. Zeker niet bij baby's...
hier een goede slaper... nu moet ik zeggen datwe haar gisteren wel gefopt hebben. Gelijk na het warm eten om 18.30 heb ik kailynn op bed gelegd en haar om 19.30 er weer uit gehaald en zijn we naar een stukje van een concert geweest waar arno een onderdeel (slagwerkgroep) moest dirigeren. Ze vond het geweldig en smelt smelt net in een stilte van het stuk riep ze papa! snif snif. voor de pauze was arno klaar en heb ik haar aan het eind van de pauze mee naar huis genomen en lag ze tegen 22.00 uur op bed. Vanmorgen om 6.30 nieuwe tijd werd ze wakker en dacht ja daaag en ze is weer zonder piepen in slaap gevallen tot 8.30 en daarna nog tot 9.45. dus we mogen hier niet klagen. Allen die iets leuks gaan doen veel plezier! duckie: fijn dat jij een bericht naar de mod's hebt gestuurd.
Fynn is nog zieker Heeft nog steeds erge diarree maar nu ook koorts. Z'n flessen drinkt hij gelukkig wel goed. Echt suf is hij niet maar wel hangerig. Ga vanmiddag wat ors geven. Bah, vind het maar niks zo'n ziek mannetje. Zou het graag van hem overnemen. Ik ben ook niet lekker. Vannacht erg pijnlijke en dikke keel en nogal gloeierig. Zit nu ook te snotteren. Vanmorgen was Fynn om 5.00 wintertijd wakker. Had ook niet anders verwacht. Heeft daarna nog wel een uurtje bij mij in bed geslapen. Maar dat kwam meer omdat hij niet lekker is. Z'n ochtendslaapje wel een half uur gerekt. Maar goed, nu hij ziek is is z'n ritme wss toch wat anders. Vrees alleen wel dat het zware ochtenden gaan worden en hoop echt vurig dat hij toch een uurtje langer gaat slapen want anders kun je mij binnenkort echt opdweilen. @Lola: Jasmijn mag altijd komen spelen @Lies: Gezellig dat Thijs ook nog 3 flessen heeft Heb je trouwens een recente foto van hem? Bij Fynn begon het ook met een heleboel dunnere luiers per dag. Ik hoop dat Thijs dit niet ook krijgt. @Duckie: Wat goed dat jij een berichtje naar de mods hebt gestuurd. Vind het antwoord alleen wel een beetje vaag. @Bianca: Ook een vroege vogel Wel fijn dat de rest zo goed heeft geslapen! O ja, ik had het er met Lola over dat we tzt dit topic graag op cd willen hebben. Is het geen idee om dat nu alvast tussendoor te doen? Want het wordt alleen maar meer.
Goedemorgen allemaal, Ff een berichtje van mij. Het nichtje (9) van Robert is hier aan't logeren en we gaan dadelijk naar de dierentuin, dus hou 't kort. Het is zooooo leuk om te zien hoe die twee op elkaar reageren. Jikke heeft iedere keer de slappe lach als Samantha met haar speelt Jikke was gisteravond om 12 uur weer wakker. Lijkt een gewoonte te worden . Met heel veel moeite weer in slaap geschommeld. Helaas werd ze even later weer wakker en Robert had iets minder geduld met haar en heeft haar meteen een fles gegeven. Moet wel bekennen dat het toen goed was, maar ja, hoop niet dat ze dit nu steeds wil. Maar vanmorgen werd ik wakker van een zacht geluidje van Jikke en keek op de wekker......9.30u! Oude tijd weliswaar, maar wel errug lekker. Ze heeft de wintertijd nu dus al in haar systeem zitten, slim kind hebben wij hoor . Nu nog (weer) 's nachts doorslapen 8) Ik had dat ook toen ik dat bericht in de lounge lag. Het is natuurlijk heeeeeel triest en verdrietig. Maar bij mij kwam ook de gedachte op "zou het wel echt waar zijn?". Wat één pathologische leugenaar toch teweeg kan brengen hé....nu neem ik zoiets gewoon niet meer meteen voor waar aan Misschien komt dat ook wel een beetje omdat ik altijd heb gedacht dat het HELLP-syndroom pas na de 20e week optreedt. Aan de ene kant hoop ik dat er niet nóg iemand is die zoiets verzint, aan de andere kant zou dit dan wel een heleboel leed schelen wat je echt niemand toewenst. Cynthia, wat lief dat Kailynn Papa riep en dat precies op het goede moment. Gaat het weer iets beter met jullie? Eve en Fynn, beterschap! Op de rest reageer ik de volgende keer weer. Ik ga nu douchen, dan kunnen we weg.
Ik vind het echt helemaal niks, die wintertijd. Vanmorgen om 5.15 wakker en toen na zijn fles pap wel weer verder gaan slapen. Maar ik ben nu steeds alles aan het "rekken": het opstaan, fruit eten, slaapje en straks weer de boterham. Ik ben ook een beetje bang voor morgen, dan moeten wij natuurlijk weer gewoon aan het werk en zit ik niet te wachten om een fles om 5 uur.... Gewoon afschaffen die hele wintertijd!
ik kan me niet herinneren dat het in maart met de zomertijd zo'n gedoe was. Volgens mij had hij dat schema meteen te pakken. Het is natuurlijk ook makkelijker, want dan mag alles de eerste dag gewoon een uurtje eerder Eve: beterschap trouwens!
Eve en Fynn, beterschap! Goed zo Kailynn, om op precies 't goede moment papa te roepen. Duckie, vind het echt goed van je dat je een bericht naar de moderators hebt gestuurd! Fijn dat het met je pijn weer wat beter gaat. Lies, Lynn had in maart ook geen problemen met het schema. Nu zijn we ook de etenstijden aan het rekken. Ze gaat zo met Michel een eindje fietsen en daarna krijgt ze pas haar brood. Ben alleen benieuwd voor vanavond, aangezien ze om 18.30 uur echt moe begint te worden. Noralien, veel plezier in de dierentuin. Lola, beterschap! En Jasmijn heeft goed geslapen zeg. Ik vraag me af hoe vaak jullie kids nog slapen overdag? Lynn gaat meestal na de eerste voeding terug slapen en 's middags, nadat ze haar boterhammen op heeft, gaat ze nog slapen. Ze is dan vaak wel moe rond 18.00 uur, maar dan rekken we het toch maar even, aangezien ze om 18.30 uur de laatste fles krijgt. De foto hieronder is van de reportage van de v&d...hij hangt inmiddels boven de tv. Heb er wat aan geknutseld, zodat 'ie nu in een vierkant lijstje hangt met een mooie passe-partout. Let niet op de flits op de foto...heb de foto van de originele foto gemaakt.