December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0

En deze vond ik ook erg lief....samen tv kijken.

2. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola: wij hebben een solea gekocht. dit is ook origineel een Faber haard S8 geloof ik, maar in NL wordt die onder de merknaam solea verkocht.
    Inmiddels is de gaskachel gedemonteerd en het stopcontact voor de haard aangelegd, dus nu is het nog 2 weken afwachten.....maar ik zie er al naar uit.

Lola: je moet de klok in je profiel zelf verzetten naar GMT ipv GMT +1

Krijgt Jasmijn wel een toetje? want dat geld tot ook gewoon als zuivelproduct?

Nick krijgt in de ochtend en voor het naar bed gaan nog een fles. In de ochtend is puur gemakzucht van mama, hij krijgt nl ook nog niks erbij. In de avond drinkt hij zijn fles negen van de tien keer nauwelijks, dus veel is het niet meer. Overdag drinkt hij uit de rietjesbeker van Nuby, dat gaat prima, maar duurt wel wat langer.

Lies: en was je schoonbroer vroeg wakker van Thijs?

Janette: hoop dat Teun binnenkort weer meer gaat drinken. tips heb ik niet echt voor je.

Eve: wat een verwennerij, al dat speelgoed voor Finn. Lief van je familie. en diaree...brrr. beterschap voor je mannetje

Duckie: fijn dat je het licht had uitgedaan even na twaalven. Ik kon de knopjes niet meer vinden om te typen :) dus ik ben nog maar even gaan lezen...
    al me al lag ik rond half 2 in mijn mandje vannacht! We hebben echt een supergezellige avond gehad gisteren met de ladies. lekker getafeld en daarna nog even de kroeg in. Toen ik iedereen thuis had afgezet ( ja BOB) heb ik Nick weer meegenomen bij mijn vriendin. Daar lag hij in bed omdat Frank dus dienst had. Frank heeft daar gezellig met de man van mijn vriendin de avond doorgebracht. Hij werd wakker toen wij binnenstapten en ontroostbaar. Van Frank begreep ik dat hij de hele avond had lopen simmen (Zou het echt zo zijn als mama's plezier aan het maken zijn dat de kids dat niet leuk vinden Lola?)
    Ik heb hem dus maar snel mee naar huis genomen en nog een ieniminie flesje gegeven, waarna hij weer lekker is gaan slapen en vanmorgen om half 8 WT wakker werd. Nick heeft dus gisterenavond zelf vast de tijd verzet :)

Bianca en Eve: ik hoop dat jullie kids zich snel gaan aanpassen.

Kaillynn: wat ben jij een knapperd dat je precies kan timen wanneer je papa moet roepen!

Noortje: wat gezellig naar de dierentuin! jullie hebben er een mooie dag voor uitgezocht. Hoop dat Jikke d'r ritme binnenkort weer vind, maar het is toch wel weer een beetje de tijd dat veel beebs weer wat sputteren lees ik, dus hoop dat deze fase ook bij jullie snel overgaat.

Lies: ik heb ook nog niet zo'n zin in morgen, maar we zien wel hoe het loopt. Uiteindelijk kunnen wij niet eigenwijs in de zomertijd blijven leven als de rest van NL dat niet doet. Toch lastig als jouw klas al een uur zit te wachten op de juf... ;)

Bianca: Nick slaapt meestal nog twee keer. Rond half 11/11 uur en rond half 3 /3 uur.
    mooie foto van Lynn hoor!

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Bianca: Wat een mooie foto van Lynn! Gelukkig dat deze gratis was ;) Vind de foto met Michel ook heel lief :D

Fynn had in maart nog geen vast schema dus de zomertijd heb niks van gemerkt.

Hij slaapt overdag nog 2 keer. Van ongeveer 10.00-11.00 en van ongeveer 15.00 tot 16.00. Dan rond 19.30 slapen tot 6.00 (nu dus 5.00 :( ) maar dat wisten jullie al ;)

@Karin: Wat fijn dat je een gezellige avond hebt gehad!

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb voor opa op www.funprints.nl een duimstok met foto laten maken. Onderstaande foto staat aan de 2 zijkanten (als de duimstok dichtgevouwen is uiteraard ;) ). Hij is echt heel leuk geworden. Mss een tip voor andere opa's en partners die graag klussen.

5. Jasmijn gaat meestal tegen 11.00 uur naar bed en slaapt dan doorgaans tot aan de volgende voeding (13.30 uur). Dat is dus vrij lang. 's Middags verschilt het van dag tot dag, de ene dag slaapt ze wel nog een keer en de andere dag niet. Net als jullie probeer ik haar wel op te houden wanneer ze moe begint te worden vlak voor het avondeten. In dat geval gaat ze gewoon vrij snel na het eten naar bed.
    Lieve foto's trouwens! Ze kunnen echt al zo (eigen)wijs naast je ztten, alsof ze alles al begrijpen... :)

@Duikster: Wij hebben onze Faber haard gewoon in Nederland gekocht hoor...
    Jasmijn krijgt sinds een week geen toetje meer na het eten. Ze gaf namelijk erg vaak één of meer mondjes terug na het eten, waardoor ik het idee kreeg dat ze teveel at. Nu het toetje (tijdelijk) is afgeschaft is er geen enkele keer meer een mondje terug gekomen. Ik kan natuurlijk ook minder fruit geven 's middags, maar ik denk zelf dat een baby meer behoefte heeft aan fruit dan aan een toetje...

@Eve: Goeie link! Leuk idee voor vaderdag (al duurt dan nog eventjes... :D )

Zo, ik ga me douchen. Ik heb vanmorgen mijn haren geverfd en de inwerktijd is inmiddels wel verstreken... :D

6. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Gnessy: heerlijk toch dat jordy uitsliep?

@Janette: Drinkt hij ook geen water? Demi drinkt ook geen diksap maar gewoon kraanwater.

@Eve: Arme fynn :cry: . Hoop dat hij de ors goed drinkt. En jij ook beterschap.

@Eve, bianca en Lies: Ik hoop vurig met jullie mee dat jullie beebs dadelijk een uurtje langer gaan slapen 's ochtends. Maar ik denk dat als het hele eet- en slaapritme dadelijk aangepast is dat dat wel komt. Maar ik kan me voorstellen dat het afzien is.

@Noortje: veel plezier in de dierentuin!

@bianca: Demi gaat nooit meer slapen naar de ochtend fles. Ze slaapt van 20.00 tot 8.30 uur (en ik denk dat we dat nu gewoon veranderen van 19.00 tot 7.30, de wintertijd is daar een mooie aanleiding toe). En dan slaapt ze overdag nog twee keer. Meestal rond 10.30 een uurtje en 's middags rond drie uur nog anderhalf a twee uur. De laatste tijd is het iets minder.
    Mooie foto van Lynn van de V&D. Al vind ik die van papa en Lynn ook wel heel lief. Ze zit zo lekker geconcentreerd naar de tv te kijken!

@Eve: Wat een leuk idee van die duimstok. Zowel voor papa als voor opa erg leuk. Ga dadelijk eens de website bekijken. Leuk voor sinterklaas!

@Lola: Bij ons op het cb zeiden ze de vorige keer dat je het toetje echt als een extraatje moet zien wat ze eigenlijk niet echt nodig hebben. Dus ik zou ook eerder het toetje weglaten dan minder fruit geven.

Demi was vanochtend om 7.30 uur wakker. Normaal om 8.30 uur , dus dat was niet vreemd.

Ik vond het antwoord van de mod's ook een beetje vaag. Ik snap niet dat zo'n bericht niet geverifieerd wordt.

En terwijl ik hier zit te typen heeft ze zich voor het eerst zelf op haar knieeen getrokken. Zal zo even de foto showen!

7. Goed zo Demi... =D> =D> =D> !

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Zo doet ze als we vragen of we een kusje mogen:

9. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Op de knietjes:

10. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    goed zo Demi =D>
    Toevallig hebben wij hetzelfde 'ding' van fisher price :) .

11. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    O, wat grappig. Demi vindt het vooral de laatste week erg leuk speelgoed, omdat ze nu weet waar de balletjes in moeten en hoe ze er muziek mee kan produceren!

12. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lynn heeft alleen nog maar ontdekt dat ze het gehele ding kan bewegen. Verder haalt ze de balletjes eruit om vervolgens op de grond mee verder te spelen :) .

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Is je haar mooi geworden?

@Duckie: Wat gaaf dat Demi nu op haar knietjes kan zitten. Dan zal het echt niet lang meer duren voordat ze zich optrekt tot staan. En dat kusje is wel heel erg lief :D

Fynn heeft nog steeds diarree. Wel weer een fles op en een wit boterhammetje met jam (op een paar stukjes na). Het lijkt er dus op dat z'n eetlust weer terugkomt.

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Heb je een email gestuurd maar krijg een foutmelding terug. Kennelijk is er weer iets aan de hand met hotmail :( Heb je geen gewoon email adres?

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn slaapt nog gelijk na de fles in de morgen en net na de boterham. en dan om 19.30 naar bed.

ga gauw verder we zijn even samen aan het poetsen zodat we zometeen wel verdiend van onze zelfgebakken appelflappen (zonder suiker van boven) mogen genieten.

16. @Duckie: Lachen... die kusjes-foto :) !

@Eve: Fijn om te horen dat Fynn weer wat opknapt. Jasmijn heeft gelukkig ook nergens last meer van...
    Mijn haar heeft nog dezelfde kleur als woensdag hoor, maar de uitgroei (vooral de grijze pluk vooraan... :oops: ) moest bijgewerkt worden!
    Ik heb overigens geen 'gewoon' e-mailadres... ;)

@Slingding: Smakelijk! Kom je me een flap brengen...?

17. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

hier ff snel een bericht ben weer thuis vakantie was super,

heb niets bijgelezen, reageer dus ook ff niet, komt wel weer op de volgende blz. ben nu nog ff aan het nagenieten met mijn gezinnetje

gr saskia 8)

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    eve wat een gaaf idee die duimstok. en beterschap !

wat betrefd het controleren van verhalen vind ik het moeilijk. stel dat ik iets mee zou maken en dat zou hier op gezet worden, dan zou ik het niet waarderen als ik gecontroleerd zou worden, ik zou het ronduit onbeschofd vinden. ik denk dat die mensen wel wat anders aan het hoofd hebben.
    aan de andere kant vind ik wel eens dat er makkelijk intieme informatie gedeeld word hier op het forum. in dit geval snap ik niet zo goed dat een naast familielid dezelfde dag post wat er gebeurd is.

noralien veel plezier in de dierentuin

bianca wat een leuke fotos

lianne ben benieuwd hoe het zwemmen is gegaan?

duckie geweldige fotos

wat betrefd het slapen.. het is hier goed gegaan.

cynthia, appelflappen... mmmmm

gister naar de uitvoering geweest, heel leuk, moest wel halverwege met spoed naar huis, saf was ontroostbaar, waarschijnlijk wakker geschrokken. na wat hebben gedronken ging die weer slapen. heb nog een kwartiertje gewacht en toen weer terug gegaan.
    er was een kleurwedstrijd, en ook daar heeft mijn dochter weer gewonnen, een workshop schilderij maken. het houdniet op.

ik ga weer aan het werk

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    saskia welkom terug!

zo wij hebben net besloten om met z'n 2'en te gaan gourmetten,
    doen we toch nog iets leuks van de vakantie!
    beetje inproviseren maar we komen er wel.
    Arno maakt vanmorgen nog wat leuke foto's

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    scroll maar door als je het niet leuk vind hoor

Deel Deze Pagina