@ Batchie, wat vervelend....mijn schoonmoeder komt ook vaak langs, maar die wipt even 10 minuutjes binnen en gaat dan weer. Daar heb ik helemaal geen problemen mee, en als we dat wel zouden hebben, reageert ze daar goed op. Ik zou proberen samen met je vriend wat meer "een blok" te vormen, zodat ze geen poot tussen de deur krijgt.... Storm weegt ongeveer 4400 gram nu. Hij is uit de New born luiers, en ook uit sommige pakjes maat 56. Hij is 'smiddags veel aan het jengelen, en 's avonds heeft hij ook een jengeluurtje. Dit is vooral als hij naar zijn kamertje gaat. Hij komt soms na twee uurtjes alweer voor een voeding, hij krijgt nu 7 voedingen per dag van 120 cc.....ik heb dus melk voor hongerige baby's gehaald.
Hoi, Hier gaat het vandaag niet zo goed. Dain huilt heel veel en wil niet slapen, kan dit een regeldag zijn? Ik word hier zo onzeker van en ben bang dat ik het niet goed doe. Ik heb er ook mijn handen vol aan de hele dag, heb nog geen 10 minuten mijn ogen even dicht kunnen doen. Ik ga zo eens op zoek naar die regeldagen, want hopelijk is dat het. Even een vraagje voor de kolvende moeders onder ons. Welke electrische kolf gebruiken jullie en hoe doen jullie dat de eerste keer? Want als je de eerste keer kolft, kan de kleine niet eten, kolf je dan extra? Ik vraag dit omdat ik bij uitzondering af en toe misschien wil gaan kolven, zodat ik ook eens een middagje wegkan bijvoorbeeld. Daarnaast wil ik straks op mijn werk misschien toch ook gaan kolven, maar dan wil ik wel graag een kolf, waarmee je met een 15 a 20 minuten gekolft hebt, kan dat? Wat zijn jullie ervaringen?
Molly: ik vloei ook nog steeds hoor, niet veel, maar toch.... Deze week ineens ook weer helder rood in plaats van alleen oud bloed... Eve, vervelend die borstontsteking.... ik weet er alles van. Echter in tegenstelling tot jou kan ik wel genieten van het voeden... Ik ben dan ook gewoon doorgegaan... Overigens vond ik jouw verhaal wel verhelderend. Nick is de laatste dagen ook meer aan het huilen en wij vroegen ons al af wat dat kon zijn, maar ik snap nu ineens dat het de antibiotica kunnen zijn... wat nu ik het bij jou lees inderdaad ook in de bijsluiter vermeld stond.... enne... als BV niet jouw ding is.... kun je inderdaad beter FV gaan geven en zo tot rust komen, anders blijf je er toch maar tegen aan lopen en daar word niemand vrolijk van. Wel fijn dat je in elk geval hulp krijgt van je ouders... Dat je af en toe jezelf afvraagt wat er zo leuk is aan een kind kan ik me wel voorstellen hoor... (heb het zelf niet, maar) Je eerste dagen zijn al heftig geweest met zorgen rond Fynn en niet zelf tot rust hebben kunnen komen in je kraamtijd en dan vervolgens zelf ziek worden... Daar kun je aardig uitgeput van raken, zeker als je dan geen partner hebt om op terug te vallen... Wat ik zo lees, ben je toch jezelf aardig kranig aan het verweren.... en als het effe teveel is...gooi het er maar gewoon uit... Batchie: ik vind het echt ook van je vriend slap dat hij aan zijn moeder toegeeft. Jou ouders hebben toch ook recht om hun kleinzoon te zien....Hij kan toch ook aangeven dat jullie gewoon daar blijven in plaats van naar huis gaan omdat zijn moeder daar is.... Nynke heftig hoor dat je zo vaak eruit moet 's nachts om te voeden. Ik kan je geen tips geven, maar hier lijkt Nick gewoon te weten dat het nacht is en slaapt door.... Slingding: ik denk dat we ook gewoon hier verder moeten kletsen over de babies en om het andere forum nog even Charissa moeten supporteren.....Zij is de laatste van de actieve decembermama's die nog moet bevallen... Slingding: cinababy mag je gewoon naast BV geven, doe ik ook al. Je geeft toch ook druppels vitamine D en K. Cinababy zijn ook druppels. Te koop bij de drogist en apotheek... En je kunt zelf rooibosthee drinken, helpt ook om krampjes te verminderen, komt in je BV terecht... Noura: vervelend dat je jezelf bent tegengekomen. Maar naar je lijf luisteren is best moeilijk is ook mijn ervaring. En ik kan me voorstellen dat je de verjaardag van je dochter ook leuk wilt maken.... Wel fijn in elk geval dat soufiane goed groeit. Neem genoeg rust.... Ayla wat heerlijk kramploze kindertjes.... en fijn dat jouw lichaam ook weer wat minder pijnlijk wordt.... Slaapt Marley in jouw bed? Lijkt mij heel eng.... maar ik ben dan ook zelf een flinke draaikont 's nachts.... en al flink wezen shoppen.... Ik heb net weer een doos kleertjes van vriendinnen gehad... die ga ik eerst maar eens doorstruinen voordat ik weer ga winkelen. En dan moet ik eerst ook weer auto kunnen rijden... pff Raomi Storm is een flinke vent zeg... Nick is nog maar 3700 gram.... Die kan zijn newbornluiers nog wel aan en zwemt nog in sommige 50/56 kleertjes... Molly: Ten aanzien van het kolven: Als je echt maar af en toe wilt kolven is een handkolf misschien ook voldoende. Geef je momenteel bij een voeding beide borsten of 1 borst? indien je maar 1 borst geeft zou je bv. de andere borst af kunnen kolven. Indien je beide borsten geeft kun je na de voeding het restant afkolven en dit bewaren. Dat gaat wel langzamer is dan maar bv. 20 cc. Ik ben nu noodgedwongen aan het kolven (rechterborst) omdat ik Nick elke voeding links aan moet leggen om mijn borstontsteking zo snel mogelijk weg te krijgen. Ik kolf mijn rechterborst nu 3 x per dag en merk dat deze na de nacht heel vol zit en dan kolf ik met mijn handkolf in hooguit 10 minuten zo 125 cc af.... Dat is nu nog voldoende voor een voeding. Over een tijdje zal hij wel iets meer moeten hebben per voeding... Als je straks op je werk ook echt wilt gaan kolven is een electrische toch handiger.... Ik was blij dat ik deze handkolf (avent) nu had vanwege mijn acute probleem met de borstontsteking, maar ik heb inmiddels ook een electrische besteld. De avent isis iq uno. In principe moet het goed te doen zijn om in zo'n 20 minuten te kunnen kolven dan.... Succes met proberen te kolven Molly.... Karin
Hallo allemaal, Met Wessel gaat alles goed hij had vannacht en vanochtend krampjes echt zielig vind ik dat. Ik was hem aan het verschonen en ik had zijn beentje omhoog want ik moest hem schoonmaken want hij had eindelijk gepoept ging hij weer poepen dus ik wachten tot hij klaar was en ik dacht hij is klaar dus ging ik weer hem schoonmaken komt er opeens een hele lading over me hand heen Johan stond erbij wij lachen joh dat was echt grappig en ja kan gebeuren was allang blij dat hij eindelijk kon poepen. We zijn vanochtend naar het ziekenhuis geweest voor het heupenonderzoek en alles was gelukkig goed. Woensdag moeten we voor de gehoortest. Ik heb nog steeds niks gehoord van het CB dus ga ze morgen maar eens bellen. De hielprik is ook gedaan en de VK wil dat ik naar zijn hoofdje laat kijken want hij heeft nog een hele bult op zijn hoofd van de vacum. De kraamhulp heeft gezegt dat het wel 6 weken kan duren voordat het weg is omdat het aan de zijkant van zijn hoofd zit maar ik ga toch maar voor de zekerheid ff naar de dokter. Ik kan alleen pas maandag bellen omdat hij weer dicht is maar ik ga morgen even kijken voor een andere dokter want ik ben niet tevreden over deze. @Saskia morgen kan ik zijn armbandje ophalen en zal wel een foto maken en in mijn album zetten. Het gaat al beter met zijn honger vandaag dronk hij niet eens alles op maar dat kwam denk ik door de krampjes,net dronk hij wel mooi zijn 90 cc op. @Noura ik ben ook erg druk ik ga ook al overal naar toe en ik merk ook dat ik even rustiger moet gaan doen. Ben vanmiddag ook even gaan liggen en werd pas na een paar uurtjes wakker maarja blijkbaar had ik het nodig. Wat trouwens bij Wessel werkt bij krampjes is hem op zijn buik op mijn buik leggen daar wordt hij helemaal rustig van. Wessel tilt trouwens zijn hoofd al op en draait dan zijn hele hoofdje om. Als ik hem op zijn buik leg dan tilt hij zo zijn hoofdje op of als ik hem een boertje ga laten doen dan tilt hij zo zijn hoofd van me schouder. @Eve sterkte met je borstontsteking. @Molly ik vloei ook nog maar niet veel en tegen mij werd ook gezegt dat het 6 weken kan duren.
@Raomi: volgens mij mag Storm meer dan 120 cc per keer hebben, kijk maar op de verpakking. Dan zou je dus niet hoeven overstappen op andere voeding. Dat is ook niet goed voor de darmpjes. Zou anders met het CB overleggen.
Hallo allemaal, Sorry sorry sorry.... tis zoooo druk druk druk.... heb zelfs geen tijd om terug te lezen zeg. Vergeven jullie het me? Met mij gaat het goed en met Koen ook. Alleen de avonden en de nachten is hij heeeeel erg onrustig en komt dan niet in slaap. Maar gisteravond ging het ineens goed! Om 23 uur kreeg ie zn laatste fles en rond 23.30 kon ik m zo in z'n bedje leggen. En rond 3.30 vannacht hoorden we hem pas weer. We hebben dus bijna 4 uren achter elkaar kunnen slapen. Dit was natuurlijk zeldzaam in de afgelopen week. Alleen na die voeding was meneertje Koen klaarwakker (grote ogen!) en kwam dus niet meer in slaap... Toen heeft ie nog even tussen ons in gelegen en zijn we met zn 3tjes in slaap gevallen en toch nog 1 1/2 -2 uurtjes geslapen. Dus vannacht toch zo'n 6 uurtjes rust gehad. Even een vraagje! : : : Laten jullie de baby wel eens tussen jullie in, in t grote bed slapen? Wij dus wel Als ie dan weer uren wakker en onrustig is merk je dat ie daar rustiger van wordt. Doen jullie dat ook? Moet weer stoppen... Koen is wakker.... hmmm... duurt nog 1 1/2 uur tot z'n volgende voeding... Gr Otje
Hallo. Ik zou me hier ook even melden Onze Isabella is vooral s'avonds erg onrustig. Ze kan dan niet slapen. Gisteravond is ze van 18:00 tot 23:00 wakker geweest. Ze valt dan af en toe in slaap maar na 5 minuten is ze klaar wakker en begint ze te huilen. Als je haar dan oppakt kijkt ze met grote ogen aan en duurt het weer een tijd voordat ze weer voor eventjes in slaap valt. Overdag slaapt ze wel redelijk goed. Gelukkig heeft ze daarna wel 4,5 uur geslapen. Wij leggen haar niet bij ons in bed.
molly, ik kolf nu ruim 4 weken, de eerste week met een gehuurde electrische kolf van medela dat was een dubbele maar om te kopen onbetaalbaar. Nu heb ik een avent isis iq uno, en die bevlt mij prima ik kan er goed al mijn 6 voedingen per dag van kolven. ik heb hem gewoon bij prenatal gekocht voor 150 euro dan zitten er ook nog 2 flesjes en een koel element en een tas enz bij. als je eens een voorraadje wil aanleggen moet je het tussen 2 voedingen kolven dan is het op tijd weer aangemaakt voor de volgende voeding. ik heb voor de zekerheid even naar de wijkverpleegkundige gebeld voor die cinebaby maar zoals jullie zeiden kan dat naast de bv, ik was zo bang dat ik het ïmuum systeem van de bv zou doorbreken maar dat is niet volgens de wvp. ga er zo gelijk om!
@Nynke, Suus, Ayla & Duikster Nadat ik gisteren had gepost dat Vishesh nooit krampjes had,heeft hij heel erg last van zijn buikje gekregen, hij bleef maar kreunen echt zielig was dat. We hebben hem ook maar in de nacht bij ons laten slapen. Dat deden we wel vaker alleen nu was het anders. In het begin nadat ik was bevallen sliepen mn vriend en ik in de slaapkamedr van zijn zus (woont bij ons) wij hadden namelijk een hoogslaper en k kon niet elke keer trap op en af. En mijn schoonouders kwamen gelijk bij ons logeren dus kon niet in de woonkamer slapen. Na week wilde mijn schoonzus weer in haar eigen kamer slapen (ze kon er niet tegen om trap op en af te gaan) Dus wij waren verhuisd naar de woonkamer. Na kerst kwamen mijn schoonouders weer logeren waarbij wij dus naar onze eigen kamer moesten. En dus zijn we gisteren met Vishesh hoog in de lucht aan slapen. hij ging nl heel veel huilen. Bv ging de afgelopen nacht ook voor geen meter want dat lukt niet gewoon zittend zonder onderstuing aan je rug. Gelukkig gaat het vandaag beter met hem. Gisteravond heb ik het met mijn vriend gehad over mijn schoonouders, hij gaf dus aan dat hij het al wel gezsegd heeft maar dat ze niet naar hem luisteren en dat zijn zus hun ook steeds uitnodigd. Voorlopig zitten we dus nog aan ze vast. gelukkig komen ze dit weekend niet dus even rust. Maar weekend erop zijn ze er weer @Molly, ik gebruik geen elkectrische kolf. Gebruik gewoon de handkolf van Avent. Ik heb trouwens een foto in mijn album gedaan van vanochtend hoe maken jullie trouwens jullie avatar? want mij lukt het niet
@batchie: leuke foto van vishesh. De avater moet een foto zijn met weinig pixels, staat beschreven bij je profiel. Alleen lukte het mij ook niet goed, want mijn foto is wel erg klein geworden. Mijn vriend zou er nog naar kijken, weet verder ook niet hoe ik hem goed kan krijgen. Het kan ook zijn dat hij zijn sprongetje heeft. Rond 4.5 week na de uitgerekende datum krijgen ze de eerste. Dan zijn ze ook huilerig en drinken gaat dan ook minder. Zou na een paar dagen over moeten zijn. Maar het kunnen ook krampjes zijn geweest. @otje: ik neem jiri ook regelmatig bij mij in bed. Als ik hem niet stil krijg in zijn wieg, dan leg ik hem in de zijligger naast me, tussen wieg en mij in. (en dan slaapt hij dus wel ) Leg hem liever niet tussen mij en mijn vriend in, bang dat hij er op gaat liggen. (hij slaapt best vast) Ik weet zelf nu dat ik dat niet doe, slaap heel licht en lig nog in dezelfde houding als ik weer wakker word. 's Ochtends als mijn vriend opstaat en hij de fles krijgt, leg ik hem daarna tussen de kussens in naast me. Ook weer in de zijligger. Vind het trouwens een ideaal ding. Overdag in het ledikantje slaapt hij daar ook in. Alleen in zijn wiegje 's nachts doe ik het niet. Wordt ook wel erg krap en het CB zei het 's nachts niet te doen.
hoi meiden, tijd geleden dat ik heb gereageerd, druk druk druk . ik zal niet op alles reageren ben ik vergeten sorry. suusje76; hier komt orlando ook nog 1 keer per nacht hoor, 23.30 dan 2.30 dan 5,30 ongeveer. is wel te doen vind ik hoor eve; ik zou idd ff bellen hoor, hier is ook binnen 10 dgn een wijkverpleegkundige geweest. noura; rustig aan he, ayla; slaapse raomi; zo he hij groeit goed dus, orlando zit in 50 krapjes maar 50-56 is goed en soms te groot. wat een verschillen dan zeg. hij is 4270gr en 54cm. molly; het zou goed kunnen hoor een regeldag, het zijn allemaal gem. wat in de boeken staat enne als hij dit normaal niet doet zal het wel, mama's know best ik heb de medela swing erg fijn vales; ben benieuwd, enne over de krampjes, hier werkt dat ook hoor. lachwekkend ook trouwens dat je kan lachen om het feit dat je ondergescheten word hè otje; goed joh dat ie zolang heeft geslapen, wij doen dit ook hoor, probeer het wel te voorkomen maar lukt niet altijd , en het is voor hem gewoon vertrouwd en dan slaapt ie beter. ik val nml nogal eens in slaap snachts tijdens het voeden, schaam schaam. maar onbewust hou ik zeker rekening met het feit dat orlando daar ligt te slapen en zal dus ook niet op hem gaan liggen. edtitha; balen dat isabella zo onrustig is 's avonds. batchie; wat een rompslomp weer voor jullie zeg, hoe is de thuissituatie dan precies, jullie wonen samen en jouw zus woont bij jullie in, hebben jullie zo'n groot huis? sorry ben nieuwsgierig aangelegd . maar is ook interesse hoor. wat een mooi donker mannetje zeg. ik heb de avatar ook gemaakt door een foto heel erg te verkleinen, dus mss dat je dit kunt proberen. nynke31; nu ik er zo over nadenk. '4,5 week na de uitgerekende datum', kan dit hier ook wel een beetje kloppen. ik dacht eerst dat hij gewoon een extra regeldagje had maar als je het zo bekijkt komt het goed overeen (hij was natuurlijk 4 wkn te vroeg). ik zal is ff kijken of ik een recente foto kan uploaden voor in het album. gr saskia hier gaat alles zijn gangetje, wij zijn lekker met hem bezig en hij is vaker wakker en lacht nu ook regelmatig en niet alleen in zijn slaap .
nou hier voor het eerst me berichtje als december mama hier gaat alles op rolletjes, kan gewoon niet beter. Jesper komt om de 3 a 4 uur, om te voeden, hij drinkt goed aan de borst beide borsten 10 minuten en soms 1 borst 15 minuten, en de andere 10 minuten. Mijn borsten doen ook geen pijn tijdens het voeden gaat gewoon super! S'nachts komt ie ook maar 1 keer om 23.00 uur laatste voeding en om 3 uur meldt ie zich weer Hij was de eerste 3 dagen afgevallen maar ook niet bijzonder veel, hij was een beetje uitgedroogt dus al het vocht wat ie binnen kreeg ging gelijk naar zijn huidje, vanaf dag 4 is ie 100 gram aangekomen, en de laatste paar dagen steeds 20 gram. Tis echt een tevreden manneke, De kraamhulp heeft op dag 5 een hielprikje bij hem gedaan wat was dat zielig zeg huilen en op dag 6 is er iemand langs geweest voor een gehoortest, nou er is niks mis met zijn oortjes dus meneertje hoort alles luid en duidelijk Heb alleen nog niemand gezien van CB zal volgende week wel komen, anders bel ik er zelf wel achteraan. Sinds gisteren geef ik Jesper vitamine K 3 druppeltjes per dag, maar nu las ik ook iets over vitamine D moet hij die nu ook al krijgen? groetjes patricia
@nynke, ik ga het zo even proberen in photoshop dan maar @melliemel, mijn zus woont niet bij ons maar de zus van mijn vriend.. enne een groothuis hebben we niet. 1 woonkamer 1slaapkamer voor mij, mn vriend en vishesh en 1 voor zn zus. Zn ouders slapen altijd on de woonkamer.. Het huis is veel te klein, maar als zn zus ooit weg is hebben we meer ruimte.. Ja mooi ventje he
ik heb de aven isis iq, en die bevalt prima. bij 2e keer kolven al 135cc, en maar gelijk ingevroren. je kan het beste na de voeding kolven, dan heeft je lichaam bij de volgende voeding weer genoeg aangemaakt. je kan ook een voorraadje aan leggen in de vriezer, als je dan een keer een afgekolfde fles geeft kan je dan weer kolven (anders krijg je last van je borsten ) bij de thuiszorg krijg je 10% korting als je lid bent. lid worden kost 10 euro. maar je kan er ook flesjes en bewaarbekertjes e.d. halen. daar krijg je dan ook korting op, dus dat geld haal je er zo uit. wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met jesper. melliemel wat leuk om te horen dat het bij jullie ook zo goed gaat. ben benieuwd naar een foto. ik zal zelf ook weer eens gaan kijken naar een leuke foto. je kan als je de kleine bij je in bed neemt, hem/haar laten slapen op een aankleedkussen. is een tip van de vk. soms als safouane onrustig is, dan ligt die alleen lekker bij mij op de buik. dan vallen we samen in slaap. gister heb ik hem op advies van de wijkverpleegkundige op zijn eigen kamertje laten slapen. overdag sliep die daar ook goed. en het kon zijn dat doordat die mij rook, dat die onrustig was. na de laatste voeding heeft die gewoon geslapen, en vannacht dus ook. moest er wel om de 3 uur uit, maar het hielp zo in eerste instantie dus wel. en nu is die vandaag overdag iets meer wakker geweest. en ik heb lekker in bed gelegen tot half 12, heeeerlijk. editha, mischien heeft isabella savonds wel krampjes? dan willen ze het liefst bij je zijn. haha otje je bent vergeven hoor. wat heerlijk dat het gister ineens goed ging. hopen dat het doorzet. ik heb gister 3 pakken newborn luiers gehaald, waren in de aanbieding. maar vanacht was meneer steeds nat... ik had mischien toch een maatje groter mischien moeten halen. maar die lijken dan meteen zo groot. maar ja, anders zit ik straks met 3 pakken luiers... wij gaan even een ommetje met hem maken. even een frisse neus. oh ja, en ik zal zeker rustig doen. iedereen in mijn omgeving was ook wel wat geschrokken geloof ik. wel lief al die mensen die nu informeren en hulp aanbieden. maar ik denk dat het ook nog wel een soort kraamtranen zijn geweest.
patricia de vitamine D hoeft hij pas vanaf 2 weken te hebben... mijn man heeft ook mijn avatar gemaakt. Is hij uren mee bezig geweest..... maar mezelf was het zeker niet gelukt.... Noura... wat een heerlijke foto weer.... Batchie je blijft in een lastig parket zitten met je schoonfamilie hoor.... Otje fijn dat je een paar uurtjes hebt kunnen slapen vannacht... Hier gaat het goed met 's nachts slapen. maar 's middags is onze kleine man veel en vaak wakker en huilt regelmatig. veel krampjes.... Ik merk ook dat ik de hele dag bezig ben en nauwelijks weet waarmee.... behalve voeden, zelf eten, voeden etc. Karin
eindelijk hier ook weer eens een beetje tijd! Ik zal dan ook lekker hier bij de mama's komen kletsen. Het is idd wel ontzettend druk en ook écht even wennen met zo'n kleintje! Mijn man ging na 2 weken vakantie dinsdag weer aan het werk. Dus ik was voor het eerst alleen met Jayden, was ook gelijk de eerste dag dat hij krampjes had ik wist me echt geen raad joh! Vanaf smorgens 11 tot smiddags 3 uur heeft ie liggen huilen Ik stond echt letterlijk met mn handen in mn haar! Heb zelf ook echt ff staan janken, en de volgende dag precies hetzelfde, maar toen was ik zelf gelukkig iets rustiger en heb ik hem wat beter kunnen troosten. Woensdagmiddag was ik voor het eerst naar het cb, en daar kreeg ik het advies van de venkelthee. Die gebruik ik nu in combi met sab simplex. En moet zeggen, dat ie er volgens mij nu al minder last van heeft.... Hij huilt iig een heel stuk minder. Verder gaat het eten een beetje moeizaam, de eerste 40cc drinkt ie zo weg, maar daarna is het echt een beetje een kliederboel, zit ie maar te draaien en moeilijk te drinken lijkt het net (of het is ook zo) dat ie in slaap valt. Ik laat hem trouwens tussendoor wel boertjes laten, dus dat kan het niet zijn. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik geef flesvoeding, want borstvoeding ging bij mij niet en hij komt ongeveer om de 4 uur, en de ene keer drinkt ie 90cc en dan weer 120cc Verder gaat alles met ons wel goed, woog bij de geboorte 2955 gram en nu 3560 gram, volgens mij is dat wel heel netjes toch? Hij is ook 1,5 cm langer geworden Hij begint nu al echt te veranderen. Ik zou hem voor geen goud meer willen missen, maar soms denk ik echt wel eens bij mezelf, waarom wordt er geen gebruiksaanwijzing bijgeleverd! Ze zeggen dat de eerste drie maanden het zwaarst zijn, nou dat geloof ik idd wel! En dan heb ik nog niet eens de problemen van bv en kindjes die in het zh liggen schaam ik me eigenlijk dat ik nog wel eens zit te klagen. Maar hier slaan we ons ook wel weer doorheen liefs Setje
Hey, Afgelopen nacht heeft Nadine veel gehuild en krampjes gehad. We hebben haar bij ons in bed genomen en uiteindelijk in bad gedaan omdat dat warm was. Vandaag ben ik naar de apotheek geweest om Cinababy te halen. Nu ligt ze even in de box, maar begint weer te kreunen. Ze heeft vandaag geen ontlasting gehad. Soms helpt het om te temperaturen. Maar dat wou vandaag ook niet. Hoop dat dit gekreun een poepluier is en niet weer een slapeloze nacht! @ Duikster: ik heb precies hetzelfde. Ben ook heel druk, maar weet niet half waarmee. Ben aan het eind van de dag blij dat mijn man thuis is. Moet zeggen dat een dag werken mij minder energie kost dan dit. Maar dat komt vast door de gebroken nachten.
hé ben ik weer ff, patricia; fijn joh dat het zo goed gaat, wees er maar trots op. enne houden zo hè, zo'n tevreden mannetje. batchie; oeps verkeerd gelezen, maar dan is he idd wel druk zeg helemaal als je echt op elkaars lip zit. ik hoop voor je dat zijn zus snel iets voor haarzelf heeft en dat je sch.ouders niet elke keer zo nadrukkelijk over de vloer komen. ja zeker mooi mannetje ayla; ove dat in bed nemen en dan een aankleedkussen had ik idd ook gehoord ja (dan van een buurtmeisje die ook een kleintje heeft). maarre bij ons is het dus meer na een voeding dus gaat het eigenlijk onbewust en (ik)liggend hem voeden op een voedingskussen gaat een beetje moeilijk thnx anyway. ik ben met orlando ook bezig hem overdag op zijn eigen kamertje te laten slapen maar s''nachts doe ik dit nog niet want dan moet ik er elke keer uit erg hè ben verwend want ligt nu naast me in de wieg. enne newborn in de aanbieding? waar? ik gebruik ze nog dan wel van de etos maar al zijn de pampers in de aanbieding voordeliger is het mooi meegenomen nie waar . wat een bos haar zeg, lief hoor setje; netjes hoor dat jayden is gegroeid, volgens cb meer dan gem toch (gem 150gr per week) verder heb ik geen fulltime ervaring met fv, dus kan je daar niks over vertellen, wat ik wel weet is nav het gewicht van jayden dat hij dan ong 525cc per dag mag hebben toch?! hij zit op 6 voedingen? dan zou dat betekenen dat hij ong 90cc per keer mag toch? maar zolang hij toch per dag aan ong die hoeveelheid komt is het lijkt mij niet erg en mss is het een optie om juist alleen daarna (dus in een keer) te laten boeren zodat hij meer rust heeft om te drinken! ik weet het ook niet hoor maar opper maar iets mss dat iemand anders 'de tip' voor je heeft. ik heb weer 3 foto's geplaatst van orlando, gr saskia
@Batchie: Mij is venkelthee afgeraden door de kraamhulp, omdat onderzoek zou hebben uitgewezen dat er rauwe stoffen in venkelthee zitten. Om diezelfde reden mag een baby jonder dan één jaar ook geen honing hebben... @Patricia24: Volgens het CB is het aan te bevelen om als moeder ook wat extra vitamine D te nemen.