December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noralien: Wat schattig een slaapwandelende baby :D Mss wel wat lastig als ze groter wordt. Is het idd erfelijk of gewoon toeval?

@Bianca: Bah! :D ;)

@Otje: Stoere dakkapel!

@Lola: Wat fijn zo'n grote schoonmaak. Geeft altijd een opgeruimd gevoel :D Moet hier ook weer es gebeuren :oops:

Slapen er meer beebs onder een deken? Vind het echt knap dat ze daar onder blijven liggen :(

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    eve hoe bedoel je onder een deken? hier gewoon onder een deken, maar wel in slaapzak. of bedoel je zonder slaapzak?

ik ga zo even teruglezen. heb nu alleen de laatste pagina gepakt, zie dat de dakkapel erg mooi geworden is.
    en wat lees ik cynthia, zoveel afgevallen, netjes hoor.

bianca, wat lijkt me dat vervelend die bekkenklachten. sterkte daarmee.

hier kapottebillen drama. al een week ofzo, en steeds als het gaat helen, slaat het weer toe in alle hevigheid. van de week had saf een schone broek en daarna naar bed, en gillen, krijsen, wou niet slapen, had die dus weer gepoept en het deed hem gewoon zeer. hij poept wel 6x per dag als het niet meer is. vandaag ziet het er wat beter uit, dus hoop dat het nu zo blijft.

ik ga lezen

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat lees ik nu, goed zo fynn, lekker uitslapen is veel fijner dan zo vroeg opstaan!

gnessy mooie bewerking, en die van noralien is ook prachtig.

over koude handjes gesproken, ik heb koude ijsklompvoeten... bah, ga ff sokken opzoeken.

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noura: Ik bedoel idd met een slaapzak en dan onder een deken. Ik heb nml zo'n woelwater dat ie echt niet onder een deken blijft liggen :( En wat zielig van Saf z'n billetjes :( Hier doet schoonmaken met olie en daarna talkpoeder nog steeds wonderen.

Pffff, Fynn is echt megadruk en vertoont geen tekenen van slaap. Er is duidelijk storm op komst ;)

5. Shit, ik krijg zojuist slecht nieuws over Teri...

Teri heeft al een jaar of 7 een soort wratje op een van haar tepeltjes. In de loop der jaren heeft de dierenarts dit in de gaten gehouden, maar het wratje veranderde niet en was daarom niet verontrustend.

Teri's nieuwe baasje vertrouwde het echter niet, ze had de afgelopen week het gevoel dat het wratje groter werd. Vandaag is ze met Teri naar de dierenarts geweest (dezelfde als waar wij met haar naar toe gingen...) en weer werd gezegd dat het wratje niet verontrustend was. Maar tijdens het voelen heeft de dierenarts wel twee knobbeltjes in de buurt van die tepel gevoeld. En 9 van de 10 keer is zo'n knobbeltje kwaadaardig!

Nu wordt ze 21 november geopereerd en om herhaling te voorkomen wordt ook haar baarmoeder verwijderd. Haar nieuwe baasje heeft hiervoor een week vrij genomen...

Ik voel me nu dus heel erg k*t en ook schuldig. Net alsof we een auto met een mankement hebben verkocht. Ik heb ook gezegd dat wanneer dit betekent dat de nieuwe baasjes spijt krijgen van hun beslissing om Teri in huis te nemen (iets dat ik me best kan voorstellen wanneer het echt foute boel blijkt te zijn...), wij Teri uiteraard zelf weer in huis zullen nemen.

Jeetje, dat beestje heeft 8,5 jaar niets gemankeerd en dan nu dít... :( !
    Ik weet even niet wat ik hier mee aan moet!

6. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik geloof dat ik ook maar eens zo'n slaapzak met lange mouwen ga kopen. Demi ligt gewoon nog in een romper zonder mouw, met pyama en slaapzak aan onder een dekentje. Maar de handjes en armpjes komen wel boven de dekens uit. Ik heb trouwens helemaal geen rompers met lange mouw.

Volgens mij zijn bijna alle baby's verkouden als ik het zo lees.

@saar: Succes met de studie.

@Noralien: Wat grappig, Jikke aan het slaapwandelen. Kan me voorstellen dat dat wel lastig is als ze ouder wordt, maar wie weet is het een eenmalige actie. Heb jij er nog steeds last van?

@Bianca: Leuk dat Lynn bah zegt, maar ik kan me voorstellen dat je mama leuker had gevonden.

@Otje: mooie grote dakkapel hoor. Wat ik me herinner van toen ik bij jou was , is het echt een stuk groter geworden. Je zult wel lekker veel extra ruimte hebben gekregen.

@Lola: Van zo'n dag flink schoonmaken krijg je inderdaad een voldaan gevoel. Ik hik er altijd tegen aan, maar achteraf ben ik heel blij. Zo hik ik er al weken tegenaan om de keukenkastjes een keer van binnen te doen.

@Noura: Arme saf :cry: . Volgens mij staat er een paar bladzijdes terug een tip van gnessy bij kapotte billetjes.

Demi kan sinds vandaag nee schudden (merkten we tijdens het eten :( )

Ik krijg zo een vriendin op de koffie. Gezellig, maar ik ben eigenlijk best wel moe. Terwijl ik al drie dagen bijna niks gedaan heb, dus blijkbaar is de griep toch nog niet helemaal uit m'n lijf. Ga morgen wel weer werken.

Fijne avond allemaal.

7. Niet meer actief

hier inmiddels een meiske wat dus echt goed ziek is... wil toch echt max 3 zetpillen per 24 uur geven... inmiddels gilt de koorts er weer door heen, net nog steeds 39,4. zal zo foto maken.. Ze wil alleen op schoot hangen... tenzij ze zetpil heeft gehad, dan knapt ze redelijk op.... Als ik ruth nu optil, voelt ze een stuk lichter aan als gister... Vind dat ni zo prettig idee.....

wat een leuke dakkapel..... ziet er goed uit....

lola: dikke knuffel van ons... hopelijk weet je snel meer. en hopelijk slaagt de operatie....

beterschap voor alle zieken en hen die t nodig hebben..

ik ga nog ff bankhangen voor ik helemaal in slaap val....

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    jeetje lola wat k*t idd.
    zijn verder weinig woorden voor!

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @ eve Teun ligt in een slaapzak onder een laken en deken..... maar heb de laken en deken wel vast met zogenaamde deken klemmen....de deken is opgetrokken tot onder zijn oksels dus zijn armpjes erbovenuit want die ligt hij lekker naast zijn hoofd neer als hij slaapt en zo kan hij ook met zijn beestjes spelen......en hij ligt snachts nog in de wikkel van de safe to sleep......

@Otje mooie dak kapel...

@Lola arme Teri kan me voorstellen dat je je rot voel dit wil je toch niet echt...

zo ben weer wezen trainen en ga nu ff zitten
    morgen de wekker wat vroeger want we mogen weer naar d eha toe maar teun moet dan wel eerst naar het kdv....dus het is dan ff racen.....

dus prettige avond en hoop op een rustige nacht voor iedereen....

10. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Wat doet het me goed om te horen dat ik niet de enige ben die het af en toe zat is om er alleen voor te staan. En ik herken ook het langs elkaar heen leven helaas ook. Mijn vriend werkt, studeert veel en ik werk (een paar dagen) en ben veel met Thijs bezig. Vroeger lagen onze bezigheden minder uit elkaar en deden we veel samen. Ik mis dat wel eens....

Lola; door zijn studie heeft mijn vriend inderdaad nu al een baan gekregen die hij anders nooit gekregen zou hebben. De architectuuropleiding die hij doet staat erg goed aangeschreven. Als hij hem af heeft, komt het zeker goed! Dat is een fijn idee, daar houd ik me maar aan vast.
    Wat sneu, van Teri. Hoe reageerde zijn nieuwe baasje eigenlijk.

Eve: wat lekker! Kwart voor 8. Hoop maar dat het niet door zijn verkoudheid komt. Heb je trouwens al weer een keer auto gereden? Ik zou het leuk vinden als je een keer langs zou komen!

Bianca: wat zielig van Lynn.. heeft ze verder last gehad van haar prikje. Kun je niet nog even bellen naar het CB en je ongerustheid even bespreken?

Vorig jaar trouwens vandaag mijn eerste verlofdag gehad. Ik denk met weemoed terug.....was toch wel heerlijke tijd, lekker cocoonen terwijl het buiten koud en nat was....

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    ff een foto spammen
    deze is vandaag genomen bij me schoonouders
    Teun vond het kindje in de spiegel wel heel erg lief :D

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    [quote="janette
    morgen de wekker wat vroeger want we mogen weer naar d eha toe maar teun moet dan wel eerst naar het kdv....dus het is dan ff racen.....
    [/quote]

Jullie zullen wel denken alweer naar de ha was ze daar niet pas geweest?
    ja dat klopt 14 dgn geleden zijn we ( wijnand en ik) ook geweest.
    en is er een antwoord gekomen op mijn klachten van snel huilen, over gevoelig, slecht slapen, altijd maar moe enz enz gekomen.
    Er is dus uitgekomen dat ik een postnetrale depressie heb. :cry:

Nu heb ik medicijnen gekregen en moet ik een afspraak maken met een psygoloog......deze staat gepland voor aankomende maandag en morgen dus weer terug naar de ha om te kijken hoe en wat...

de medicijnen beginnen lichtelijk te werken..voel me iets beter maar ben er nog lang niet hoor
    maar er is al een druk van me schouders gevallen nadat ik aan wijnand verteld heb hoe ik me voelde en ook dat we naar de ha zijn gegaan....

ik wilde het toch met jullie delen...alleen kon het nog niet eerder opschrijven......alleen Eve die wist het....dus Eve je hoeft het niet meer voor je te houden ;)

nou meiden hoop niet dat jullie vannacht hier door wakker komen te liggen want dat hoeft niet hoor...heb ik al veel te veel gedaan

slaap lekker en tot morgen

Liefs Janette

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ben echt blij dat de dakkapel nog af is! Morgen komen die 2 mannen nog heel even wat laatste werk doen. Is waarschijnlijk maar een uurtje. En er is echt zoveel ruimte bijgekomen op zolder! Nu is er natuurlijk nog veel te doen maar dat komt wel allemaal.

Ik ga nu ff reageren... had straks weinig tijd maar was wel ff trots op die grote dakkapel! De dakkapel was trouwens eerst 2 meter en nu 4,50! Behoorlijk verschil dus.

Lies: Goh, 1 jaar geleden ging je met verlof. En wij natuurlijk allemaal zoiets rond deze tijd 1 jaar geleden. Wat vliegt de tijd he? Ik stond er laatst ook ineens zo bewust bij stil. Vond het toen heerlijk dat ik met verlof kon. Niet meer 's ochtends meteen eruit vliegen met dat koude weer!

Gnessy: Veel beterschap met Ruth! Wat een leuke foto's zeg!

Lola: Oh wat vervelend zeg dat Teri nu iets "mankeert". Snap dat je je daar behoorlijk lullig onder voelt. Aan de andere kant kan je er natuurlijk weinig aan doen. Hopelijk snappen de nieuwe baasjes van Teri dat ook. Sterkte hoor!

Eve: Woow Fynn leert lang slapen!? Geweldig!
    Koen slaapt in pyama in een mouwloze slaapzak. Hij slaapt trouwens sinds een maand onder een dekbedje. Ik weet dat het wordt afgeraden maar vindt Koen nu wel groot genoeg en tis wel zo lekker warm. Hij blijft trouwens echt niet keurig onder dat dekbedje liggen maar ja... dat ie het echt koud heeft 's nachts/ 's ochtends heb ik niet gemerkt.

Noura: Wat zielig dat Saf zo'n last heeft van kapotte billetjes. Das echt heel sneu...

Noralien: :) Wat een grappig verhaal van Jikke in d'r slaap!
    Mooie bewerking hoor! Echt heel leuk.

Slingding: Wat goed dat je al 8 kg kwijt bent! Ik probeer het lijnen ook steeds weer op te pakken maar val elke keer weer door de mand. :oops: Stom he?

Janette: Hoe gaat het lijnen bij jou?

Bianca: Ik lees dat Lynn bijna niets in d'r mond stopt. Hier echt andersom. Koen stopt ALLES in zijn mond. Ben benieuwd of je nog iets terug hoort van het CB.
    Fijn dat je moeder af en toe helpt met Lynn als jij last hebt!

Duckie: Wat grappig dat verhaal van dat kruipen en (minder grappig) pc uit! Ik zie het even helemaal voor me! :)

Oja, nog even een klein vervolg op afgelopen dinsdag toen ik Koen naar het kdv bracht en hij zo moest huilen. Ik had gebeld en hij was nog aan het snikken/huilen en wilde ook niet meer brood eten. Hij was nogal boos. Ik herkende t wel. Als Koen moe is wil ie niet veel meer. Heb toen maar aangeraden om hem wat eerder de melk uit de fles na de boterham te geven en dan in bed te leggen. Hij had tenslotte 's ochtends niet of weinig geslapen door de herrie hier in huis. Nou, op mijn aanraden hebben ze dat gedaan en dat ging prima. Om 12.15 is ie daar naar bed gegaan. Om 15.45 uur (!) :confused: vonden ze dat ie lang genoeg geslapen had en hebben ze hem maar wakker gemaakt. Ik ging hem om 17 uur halen en hij zat heerlijk te spelen. Thuis was ie toch na zijn warme hap snel weer moe. Dus maar weer naar bed gebracht tegen 17.45. Hopelijk gaat het vrijdag beter met brengen!

Morgen wordt het dochtertje van een vriendin van me 1 jaar. Wat vliegt de tijd! We waren tegelijk zwanger en er zat precies 4 weken tussen de uitgerekende datums. Maar omdat zij iets eerder geboren is en Koen "iets" later zit er nu dus ruim 1 1/2 maand tussen.

Groetjes Otje

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Wat een vervelend bericht over Teri :( Begrijp dat je het gevoel hebt dat je een 'hond met een mankement' hebt mee gegeven. Maar dat gevoel zullen de nieuwe baasjes niet hebben. Ze gaan immers naar dezelfde dierenarts en die weet dat Teri's wratje steeds goed in de gaten werd gehouden. Ik ga duimen dat alles goed gaat met de operatie! En hou je sterk. Dikke kus van Fynn en mij xxxx

@Duckie: [-( Zie het helemaal voor me!

@Gnessy: Klinkt niet lekker wat Ruth heeft. Hoop dat ze goed slaapt en morgen weer een stuk fitter is.

@Lies: Heb nog steeds geen auto gereden :oops: Maar als het gaat lukken kom ik zeker een keer bij je langs. A'dam is nml een leuk stukje om te oefenen. En ik zat vd week ook te denken dat de verloftijd zo lekker knus was :D

@Janette: Wat een heerlijke foto van Teun :) Heel toevallig heb ik vandaag zo'n foto gemaakt van Fynn die zichzelf in de ruit vd oven bekijkt. Zal em vd week ff spammen. Ga nu lekker slapen.

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Goed dat je het verteld hebt hier! Ik denk dat dat ook gaat helpen om er weer bovenop te komen. Ik denk aan je :thumup:

16. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Thanks Eve :D

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Janette: Oei das wel schrikken die postnatale depressie! Hopelijk gaat het snel beter met je en helpen de medicijnen ook. Sterkte hoor.

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  19. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Janette, jeetje zeg, een postnatale depressie. Wel fijn dat nu duidelijk is wat er aan de hand is zodat je er iets mee kan doen. Hoop voor je dat je snel weer lekker in je vel zit.

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb vandaag voor het eerst staartjes bij Jikke gemaakt. Het zijn echt ieniemieniestaartjes, heel dun. Maar vond het er wel grappig uitzien :D

Deel Deze Pagina