Pfff, van alleen maar in bed liggen word je ook niet echt gezelliger. Kom jullie dus maar weer even vervelen Huisarts heeft me gebeld en vindt het nog te vroeg voor antibiotica. Moet het nog een weekend aankijken. Heb helaas nog steeds koorts en alles doet nog pijn. Slaap ook voor geen meter Wel lekker om hier even te piepen hoor. Normaal zijn dat de mannen die zeuren als ze ziek zijn maar hier mogen wij het ook Fynn is vannacht en morgen bij oma & opa. Vanmorgen is hij wel erg lief voor me geweest en heeft tot 7.30 geslapen Ook nog even naar Kabouter Plop gekeken (voordat m'n moeder hem naar het kdv ging brengen). Ze deden de Kabouterdans waarbij ze hun armen in de lucht doen. En jawel, Fynn ging dat mee staan doen. Zoooo lief Op het kdv wordt hij steeds ondeugender kreeg ik te horen. Maar gelukkig moeten ze wel erg om hem lachen. Hij doet nu ook steeds een jongetje na dat slaat en knijpt. Dat vind ik minder leuk. Als ze het hem verbieden luistert hij gelukkig wel. Maar dat jongetje niet. En tja, als Fynn dan ziet dat dat jongetje wel gewoon doorgaat dan begint ie ook weer @Lies: Wat een heerlijk mannetje is Thijs! Om helemaal verliefd op te worden En wat een goed gevoel is dat als ze zo tevreden zijn op het kdv! Dan ben je oprecht trots. @Irma: Haha, was idd wel even schrikken met meneer de Leeuw Ik slik nu trouwens paracetemol met coffeine en dat helpt wel enigzins. @Noralien: Ik hoop echt dat je het bedrag uiteindelijk niet hoeft te betalen aan het kdv. Vind het echt belachelijk! Wel balen dat je die afspraak alleen mondeling hebt gemaakt. Zo staan zij wel sterk. Maar aangezien een mondelinge afspraak volgens mij ook bindend is zou ik het er niet bij laten zitten. Nu Jikke heeft ontdekt dat ze kan staan in haar bedje gaat ze dat vast gezellig iedere keer doen Hier is het elke avond raak. En Fynn heeft dan de grootste lol. @Otje: Wat een luier-perikelen zeg. Ik houd het nu gewoon bij Pampers en Babylove (van de duitse DM-drogist). Want als ik es iets anders probeer gaat het altijd mis. En wat super dat Koen bijna is gaan staan! @Janette: Nee, heb geen last vd trams gehad...ik ga nml op de fiets En beterschap voor je moeder. Doe haar de groeten van me. En ik vind dat je nu echt relaxter overkomt hier. Het gaat echt helemaal goed komen! En Teun ook al gaan staan! Wat gaat het ineens hard. @Saskia: Gefeliciteerd met je 1e aankoop op eBay. Leuk dat jij het nu ook ontdekt hebt. Let je wel op je portemonnee? Ik heb een gave legerbroek van Tommy Hilfiger op Marktplaats gescoord. Ben benieuwd. @Cynthia: Snel opknappen hoor! Je moet volgende week wel beter zijn. Ik zit hier al weer veel te lang want ik voel me inzakken. Ga zo m'n bed maar weer opzoeken
pff ondertussen loopt het water uit mijn neus! heb een beetje teveel gedaan misschien. om 13 uur maakte arno me wakker (na 4 uur slapen) en toen hup in de benen met kailynn naar mijn schoonouders geweest daarna gelijk kokenen en terwijl arno en kailynn aan het toetje zaten ben ik om boodschappen gegaan want karin komt met gezin hier eten zondag, moet je toch wat lekkers voor schotelen. bij thuiskomst kailynn in bad en bed verschoond kailynn fles en toen nog de rest van de boodschappen opruimen en nu zit ik met thee achter de pc. ga zo in bad en naar bed.
Heel veel beterschap Ruth!!! Wordt maar snel beter zodat je weer naar huis mag. Kreeg een mailtje terug dat hij het bestand niet kon lezen. Meteen nogmaals in andere opmaak gemaild. Daarna niets meer gehoord Mondelinge afspraken zijn idd ook rechtsgeldig, maar ja, het is nu woord tegen woord. Sta dus niet echt sterk. Ik wist toen ook niet dat de "normale" regels anders waren. Ging er tot nu toe steeds vanuit dat dit gewoon de norm is. Anders had ik het uiteraard wel op papier laten zetten. En tja, misschien gaat ze nu vaker staan. Maar ze heeft zich een hele tijd terug (28 augustus!) al een paar keer zelf opgetrokken in de box. Maar daarna heeft ze dit nooit meer gedaan. Ze waagt wel zo nu en dan een poging maar staakt deze steeds halverwege. Maar sinds kort zit ze wel heel veel op haar knietjes als ze dit probeert. Dus we zullen zien. Wat ontzetten vervelend Eve, dat je je zo ziek voelt. Veel beterschap. Cynthia, jij ook veel beterschap!
inmiddels ben ik thuis, want ik ben kapot..... bel zo nog ff op hoe het met haar is... er is bloed geprikt en ontlasting op kweek gezet.. Weet niet of ze inmiddels heeft gedronken.. toen wij weg gingen wel een halve fles. en dat was eerste van vandaag.... wie wil de lijst met gegevens bijwerken? ruth 9 november 7750 gram en 70 cm lang... vorige week was ze op eigen weegschaal hier thuis 8,5 kilo..... ik reageer zondag of zo wel wee.... ligt eraan hoe t met me kleine meis gaat... morgen ochtend 9 uur ben ik daar weer..... ik ga nu me thee opdrinken en me bed in.... truste allemaal en dank jullie wel voor jullie beterschaps wensen...
@Gnessy: Jeetje, dan is Ruth inderdaad flink afgevallen zeg! Schrik er wel een beetje van... Ik hoop voor jou dat je een beetje slaapt vannacht! @Eve: Jij hebt een echte griep te pakken, geloof ik. Mensen zeggen al gauw: 'Ik heb een griepje', wanneer ze eigenlijk verkouden zijn. Maar van een echte griep ben je goed ziek en duurt helaas ook langer... Ik hoop dat je goed slaapt vannacht. Zo te lezen kun je morgen wel uitslapen. Dat zal je goed doen! @Slingding: Hou jij het alsjeblieft bij een verkoudheid ? Niet ook de griep gaan krijgen hè...?
Gnessy, veel sterkte. Hopelijk knapt Ruth snel op. Ik hoop voor je dat je een beetje kunt slapen. Eve, jij ook veel beterschap. Cynthia, hopelijk ben jij ook snel opgeknapt. Janette, wat goed van je dat je het verteld hebt. Heel veel sterkte toegewenst. Ik hoop voor je dat de medicatie en de gesprekken snel zullen helpen en dat je snel weer optimaal van Teun kan genieten. Lies, wat een lekker manneke heb je! Irma, heeeeeel veel succes met de verhuis. Kom straks nog even verder reageren, ga ff heel holland helpt verder kijken.
nou lekker slapen word m voor mij niet.... net gebeld hoe t met d'r was.... ze sliep nog steeds.... bloeduitslagen waren er al wel. ze blijkt ook nog een ontsteking te hebben aan de bovenste luchtwegen.. kon er ook nog wel bij..... zit te huilen als een klein kind. Heb jordy ook nog wakker die wil / kan niet slapen.... Dus ga nu echt me bedje in.... tot morgen
Orlando......04/11/06 (2265gram 43cm).......2 aug/10mnd3wkn................8270 gr........72.0cm Vishesh......17/11/06 (2900gram 53cm).......12 okt/10mnd3wkn................11.275 gr.....82.9cm Jiri..............30/11/06 (3275 gr, 49 cm......... 11 sep/9.5 mnd.....................9350 gr........73 cm Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........1 nov /11 mnd.....................9140 gr........73.0 cm Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........28 aug / 38 wkn...................7500 gr........66.0 cm Lynn...........06/12/06(2900 gr, 48 cm)......... 07 nov/ 11 mnd....................9890 gr........75 cm. Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........06 nov./ 11 mnd.....................10035 gr.....75 cm Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........8 nov,10mnd 3 wk................9735 gr........71,5 cm Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......22 juni/27wkn......................7915 gr.........66 cm Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 sep/9 mnd, dag...............9500 gr.........72 cm Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........19 sept / 9 mnd...................10675 gr........75 cm Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm)..........18 sept / 9 mnd....................8250 gr.........69,4 cm Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........12 sept / 9 mnd....................8000 gr.........69.8 cm Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm)..........4 oktober/9mnd+12dgn.....11.115 gr........74 cm Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........28 september / 40 wkn..........9970 gr.......76,3 cm Ruth...........22/12/06 (2830 gr,46cm)...........9 november / 10.5mnd, .......7750 gr.........70 cm Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........2 oktober/9 mnd+9 dgn........9130 gr.........72 cm Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........15 oktober/9 mnd+20dgn...9310 gr...........74 cm Koen..........28/12/06 (4050 gr, 54 cm).........29 augustus / 8 maanden......9120 gr.........72 cm Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........04 okt / 9 mnd.......................8145 gr.........72 cm
@Gnessy: Ik schrik nu ik hoor dat Ruth is opgenomen in het ziekenhuis. Dat lijkt me echt vreselijk. Ze is ook flink afgevallen zeg. Ik wens jullie heel veel sterkte. Beterschap Ruth, ik hoop dat je snel weer in je eigen bedje bij mama kan slapen!
Otje, heb voor Lynn luiers van Pampers en tot op heden nog nooit geen problemen mee gehad. Wat goed zeg van Koen dat hij op 1 voetje en 1 knietje stond. Noortje, balen zeg van het kdv. Kan me voorstellen dat je nu even niet goed weet hoe of wat. Ik zou voor jezelf alles even rustig op een rijtje zetten en dan een beslissing maken. Lijkt me erg moeilijk. Veel sterkte! Duckie, en, hoe staan Demi's roosjes? Eve, Fynn begint het uitslapen nu echt te leren. Goed zo! N.a.v. de aantekening bij het cb, ben ik toch eens goed op Lynn gaan letten. Het is wel zo dat ik Lynn altijd zelf eten geef, omdat ze zelf geen moeite doet om haar eten te pakken. Heb dus vandaag 'geoefend' om haar zelf te laten eten. Het werd één groot drama. Ze wilt echt niks in haar handjes stoppen, begon keihard te huilen en gooide alles op de grond. Vanmiddag, tijdens de boterham, geprobeerd om haar met een vorkje te laten eten. Eerst ging dat erg slecht, begon ze weer te huilen en het eten weg te duwen. Maar op een gegeven moment heeft ze toch de vork vastgepakt en 2 stukjes in haar mond gestopt. Vanavond lukte het weer niet. Ik vraag me af of er meerdere kids zijn die niet uit zichzelf willen eten en of iemand een idee heeft wat dit kan zijn. Ik wil niet overkomen als een overbezorgde moeder, want Lynn doet het verder goed. Maar n.a.v. die aantekening ga je toch wel nadenken. Verder reageer ik eventjes niet, ik voel me op dit moment niet echt happy. Lynn lag vanmiddag te slapen en toen ze wakker werd en ik naar boven wilde gaan, kon ik de bank niet af komen . Mijn lichaam blokkeerde helemaal. Heb mijn moeder moeten bellen of ze wilde komen om Lynn uit haar bedje te halen. Behoorlijk frustrerend voor mij. Dit kwam er vanavond ook uit. Heb uit pure frustratie een glas kapot gegooid . Ik herken mezelf er niet in, want zo ben ik normaal niet. Lynn was ook nog beneden en doordat ik zo hard moest huilen, raakte zij ook helemaal overstuur. Hierdoor voelde ik me weer behoorlijk schuldig naar haar toe, waardoor ik nog meer moest huilen. Ik weet het gewoon af en toe ook niet meer. Sorry voor mijn ego-berichtje.
@Bianca: Lijkt me best een akelige ervaring: een lichaam dat eventjes helemaal niet meer wil en dan zijn 15 weken nog erg lang... Schaam je dus maar niet hoor... Jasmijn laat zich ook nog lekker voeren hoor. Ze heeft wéken geleden een poosje zelf het vorkje naar haar mondje gebracht, maar dat was een tijdelijke bevlieging. Momenteel laat ze het vorkje gewoon uit haar handje vallen... Ze fungeert echter wel als kruipende stofzuiger, want elk pluisje dat ze tegenkomt verdwijnt in haar mondje...
hier een nachtelijk bericht van mij, ondanks dat ik niet meet in de nacht zit. Gnessy: sterkte, even over haar gewicht, schik niet te mega hard want elke weegschaal weegd anders en dat kan echt meer dan een kilo schelen. Hoop dat je nu lekker ligt te slapen. Ik kan niet meer slapen door dat ik moet omschakelen en verkouden ben. Kailynn werd even om 3 uur wakker en ja dan zegt mijn lichaam wakker zijn dat was je gisteren ook om deze tijd. Arno zei net ik wordt ook weer verkouden grrrrrr baal hier behoorlijk van want we blijven elkaar aansteken! Heb nu even thee en hoop ik zo weer te kunnen slapen. Bianca: het lijkt mij idd erg frusterend dat je niet kan doen met je lichaam wat je normaal wel kan. Ik denk aan je. ga m'n thee opdrinken en terug het bed in! Wil vanmorgen naar de MAkro maar of dit door gaat?
zi is vergeleken met 2 mnd trug dus maar 300 gram erbij.... En ze was dik over de 8 kilo..... net gebeld, temp zakt gelukkig en ze heeft goed geslapen en inmiddels wat gedronken.. ik ga zo weer heen
Troost je, dat wordt volgende week nog erger, dan pikken we ook alle virusjes van elkaar (ik ben zelf ook nog steeds verkouden) én onze beebs op... Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen. @Gnessy: Het gaat dus inderdaad al een beetje beter met Ruth. Ik hoop dat dit zich doorzet en dat ze snel mee naar huis mag! Hoe heb jij geslapen? @Eve: Hoe is het met jou nu? Je bent vandaag natuurlijk laat omdat je kunt uitslapen. Ik hoop dat dit je goed doet! @Bianca: Voel jij je ook weer wat beter vandaag...? @Janette: Voor jou zal het nog eventjes duren voordat je verbetering zult merken, maar ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan. Dit duurt inderdaad een poosje... Ben ik nu nog zieken vergeten...? Zo ja, sorry en heel veel beterschap gewenst! Hier een rustige nacht gehad. Om 21.00 uur hebben we Jasmijn nog even uit bed gehaald, omdat ze nog een bordje pap tegoed had (op het kdv eet ze al vroeg warm - om 16.30 uur - en dus krijgt ze 's avonds nog wat). Dit ging er met smaak in en rond 22.00 uur is ze zonder problemen gaan slapen en ze heeft doorgeslapen tot 8.45 uur! Ik heb vannacht voor het eerst de dikke slaapzak (die met de pijpjes... ) gebruikt en toen ik haar vanmorgen uit bed haalde voelde ze niet klam aan. Misschien heeft ze dat laagje extra toch nodig gehad (ik heb wel de deken nu enkel gebruikt in plaats van dubbel...) Ik vind dat sowieso best moeilijk, want hoe bepaal je wat precies warm (of koel) genoeg is voor je kindje...?
Goedemorgen allemaal, Koen heeft vanochtend tot 9.15 geslapen. Dat kwam omdat ie gisteravond had geslapen van 17.45 tot 19.45. Daarna heeft ie nog lekker gespeeld en nog een flesje en sliep pas om 21.30 uur. Dus wij konden vanochtend lekker uitslapen. Uiteindelijk gingen we samen bij hem kijken. Zat ie zittend in bed! Ik moest echt heel erg lachen en vond het geweldig! Gisteren zelf staan, vanochtend zelf zitten! Koen gaat in razend tempo in een keer zeg! Slingding: Wat vervelend dat jullie elkaar zo blijven aansteken met ziek zijn/verkoudheid. Beterschap hoor! Bianca: Jeetje, wat vervelend dat je je af en toe zo slecht voelt! Sterkte hoor. Wel fijn dat je moeder mee helpt. Wonen ze vlakbij? Gnessy: Nogmaals veel sterkte en beterschap toegewenst. Lijkt me ook heel moeilijk je kindje zo achter te moeten laten. Vandaag naar de verjaardag van het dochtertje van een vriendin van me. Ze is afgelopen donderdag 1 jaar geworden. Groetjes Otje
Wil eigenlijk niet zeuren maar moet het toch ff kwijt hoor. Heb weer heel weinig geslapen vannacht. M'n keel, oren en klieren in m'n nek doen zo onzettend pijn dat het gewoon niet lukt om te slapen. Na 2 aspirines lukt het wel even maar word snel weer wakker. Heb dus ook niet lekker kunnen uitslapen De huisarts had voor de zekerheid een recept voor antibiotica naar de weekend apotheek gefaxt en dat gaan m'n ouders zo halen. Fynn was vanmorgen (bij m'n ouders) om 6.30 wakker. Hoop niet dat hij het uitslapen nu al verleerd is En als ik hier lees hoe 'iedereen' toch steeds weer ziek of onderweg is dan hoop ik echt niet dat dit een kwakkelwinter wordt hoor. Dat zijn we met z'n allen dan snel zat @Bianca: Ik leef echt met je mee! Voel me zelfs een beetje schuldig dat ik zo zit te zeuren over m'n griep Wou dat ik je kon helpen met het verzorgen van Lynn maar helaas woon je iets te ver weg. Heeft Michel nog veel vakantiedagen die hij evt kan opnemen? Snap ook heel goed dat je je schuldig voelt tegenover Lynn. Dat heb ik nu ook tegenover Fynn. Maar zolang ze goed worden verzorgd zullen ze er zelf geen weet van hebben. Wat betreft het nog niet zelf eten van Lynn zou ik me niet druk maken. Volgens mij geven ze het zelf aan als ze ergens aan toe zijn. Maar het kan geen kwaad om het toch te blijven proberen. Mss moet je geen vol bord met stukjes voor haar neerzetten. Maar gewoon stukje voor stukje voor haar neerleggen en het zelf voordoen. Fynn wil nog steeds niet uit een tuitbeker drinken. Daar maakte ik me eerst ook een beetje druk om. Maar de laatste tijd merk ik dat hij drinken uit een gewone beker wel leuk vindt (met hulp uiteraard ). En op het kdv vertelden ze dat ook. Dus in die zin denk ik ook dat ze zelf wel aangeven wat ze willen en wanneer. @Gnessy: Hoop echt dat Ruth snel naar huis mag En als ze weer beter is denk ik dat er snel weer een kilo bij zal komen hoor! @Lola: Ik vind het ook lastig om te bepalen hoe dik ik Fynn 's nachts moet kleden. Maar wil nu nog niet de dikste slaapzak gebruiken aangezien het wss nog kouder gaat worden. @Koen: Goed zo, mannetje! De wereld is nu vast weer een stukje leuker vanuit zittend perspectief
Gnessy, fijn dat het toch weer wat beter lijkt te gaan met Ruth. Hopelijk mag ze snel naar huis toe. Cynthia, jullie blijven maar aanmodderen met de verkoudheden. Hoop echt voor je dat je er snel vanaf bent en dat je je volgende week een stuk beter voelt. Lola, ik vind het ook best moeilijk wat ik Lynn aan moet geven in bed. Ze ligt nu in een gewone slaapzak met pyjama aan onder een dubbele deken. Ik wacht nog eventjes met Lynn haar winterslaapzak aan te geven, aangezien de echte winter nog moet komen. Otje, mijn moeder woont hier een paar straten verderop. Dit is niet altijd fijn, maar ik ben er nu wel erg blij mee. Veel plezier met de verjaardag. Leuk zeg dat Koen zo snel gaat. Eve, je zeurt helemaal niet. Vind het heel rot voor je dat je je zo ziek voelt. Ik hoop dat de antibiotica wel snel gaat helpen. En als ik in de buurt zou wonen, zou ik een paar sinaasappels voor je uitpersen. Blijft Fynn vandaag ook nog bij je ouders? Hoop echt dat je snel opknapt. Michel is pas begonnen met een nieuwe baan en heeft dus nog geen dagen opgebouwd. Gelukkig doet hij 's avonds zoveel hij kan, waardoor ik me dan weer schuldig voel, aangezien hij dan al heel de dag gewerkt heeft. Ik probeer ook wel echt te genieten van de zwangerschap en ik weet ook dat er zoveel mensen zijn die graag zwanger willen worden en waarbij het niet lukt. Dan denk ik weer: wat zeur ik nou toch.
Inmiddels ben ik weer thuis met dochter! De koorts daalde gisteravond flink tot 37,2 en is niet hoger geweest sindsdien dan 37,6. Ook drinkt ze weer zelf. nog geen hele flessen maar wel 100 / 150 cc per keer. Dus dat is al heel wat vergeleken bij niks. Ze is nog niet de oude en de ontstekingen zijn nog niet weg, maar geen koorts is goed teken. Vanmorgen met kinderts gepraat, ze mocht naar huis omdat ze een vrolijk voorlijk ding was en dat ze ten opzichte van gister gigantisch is opgeknapt.. Ik had een hoop verwacht aan te treffen, maar wat ik zag.... echt alsof ze nooit ziek is geweest... Wel ff de tip om nog niet met d'r naar buiten te gaan. Heb andere {zwaardere} antibiotica gekregen, zalf voor d'r billetjes, neusspray mee gekregen. Tot woensdag zowieso alles gebruiken en de zalf tot het helemaal weg is.. ik ben zo blij dat ze weer thuis. ben echt kapot... want echt lekker slapen nou ni echt... brrrr.... elk uur wakker en dat soort gein..... ik ga ff bank hangen.... tot snel.....
@Gnessy: Ben blij om te lezen dat Ruth weer thuis is en dat het zoveel beter gaat! Nu jij nog ff proberen wat uit te rusten en dan kunnen jullie er hopelijk voor langere tijd weer helemaal tegen. @Bianca: Fynn blijft vandaag idd nog bij m'n ouders. Ik hoop eerlijk gezegd dat hij ook nog een nachtje mag blijven. En wat betreft vanmorgen. M'n vader zei dus dat Fynn tot 6.30 had geslapen. Heb het ook nog even aan m'n moeder gevraagd (deed ik als kind ook altijd ) en die vertelde me dat hij idd om 6.30 wakker was maar weer verder is gaan slapen tot 7.15. Voortaan dus maar meteen aan m'n moeder vragen