Gnessy, wat een verhaal weer.. het zit jou ook alllemaal niet mee he? Janette, ben benieuwd hoe je gesprek verloopt, sterkte! Noura, wat een klote gedoe zeg die verzekeringen, ik heb ook de duurste tandverzekering, maar nu blijkt ook dat ik heel veel nog niet vergoed krijg! Je betaald je scheel aan hun, maar hun proberen zo min mogelijk te vergoeden. Met Dimphy naar ha geweest, ivm veel voorkomende schimmelinfektie. Hij vond het ook wel erg vaak, en wilde haar bloed laten controleren op suikerziekte. Weet je dat ik al weken het idee heb omdat Dimphy zo veel eet en drinkt dat ze wel eens suiker zou kunnen hebben. Ik hoop niet dat het waar is... Krijg woensdag uitslag. Het bloedprikken was echt heel erg zielig... door haar vele babyvet konden ze de ader niet prikken, zijn paar minuten aan het steken geweest, eindelijk hadden ze hem maar helaas voor korte duur, uiteindelijk in vingertjes geprikt en twee buisjes daar uitgedrukt. Dit vond ze minder vervelend. Ik vond het zo erg om haar zo te zien huilen, ze was zo vrolijk zat naar iedereen te kletsen in het Zh, en dat wordt ze zo geplaagd..
Eve, hier kost het voor 6 avonden van 20.00-22.00 uur 60 euro. Vond dat best meevallen, vooral nu ik lees wat jij kwijt bent. Janette, succes!
ik ga dus zowieso zeker 10 euro meer betalen zoals ik het nu zie. ik heb even snel gerekend en kom op 133 ongeveer, als ik het goed heb. (ja het staat er ook allemaal zo duidelijk) en wil ik dus nog een stapje hoger, de hoogste, dan ga ik 149 euro betalen, heb dan wel de orthodontie vergoed. moet dus voor 1 jan. beslissen. de 20e naar de orthodontist, dat wacht ik ook nog even af en ondertussen ga ik eens vergelijken. zit trouwens bij avero achmea. heb ook al bij agis gekeken, die hebben 90% vergoeding tot een max van 2250 bij de hoogste verz. , maar doordat de tandverz. er ook bij komt, zit ik daar ook op ongeveer hetzelfde per maand als ik nu kom. oh wat erg lianne dat bloedprikken, en ik hoop heel erg met je mee dat het geen diabetes is. janette succes met het gesprek! oh ja, had trouwens mijn haar geknipt vrijdag, was pas om 22.0o thuis, het was heel gezellig, dus de deur lekker op slot en gekletst. mijn haar is een flink stuk af, 20 cm schat ik. en bovenop is het wat lichter, zodat je de onderlaag er donkerder onderuit ziet komen. ben er heel blij mee.
@Lianne: Arme Dimphy! Geef haar maar een knuffel. Hoop dat ze niks zullen vinden. Maar wat noem je veel eten en drinken? @Noura: Voor hoeveel personen is dat bedrag?
dat is dus alleen voor mij, mijn man heeft een andere ziektekosten verzekeraar. en de kinderen kunnen gelukkig nog gratis mee op de polis vond laatst een oude afrekening, waarop nog 50 gulden stond voor de ziektekosten... tja dat waren nog eens tijden
hi hi, otje wat leuk dat rolgeval . gnessy; wat een 7^%$ situatie, zeg. hoop voor je dat het niet zo is maar zoals andere en ik al eerder aan gaven, lijkt dit alles niet echt onschuldig. en vwb uit de hand lopen. denk als eerste aan de kinderen voor je aktie onderneemt he, ze hebben liever een moeder die bij hun is dan anders, kan me je woede heeel goed voorstellen hoor. en als je echt stappen moet gaan ondernemen, je bent dan lijkt mij beter af zonder vent dan met een die vreemdgaat, zo zie ik het hoor. eve; wat zeg je nu en ik herken het niet sorry, vwb het eerst afstandelijk en daarna heel aanhankelijk. bianca; hihi idd leuke naam he? en ja hopen dat ze elkaar mogen later. janette; hoop dat het gesprek is meegevallen, hoe was het? lianne; he getver nou hoop niet dat het idd suiker is hoor... noura; foto? ben wel benieuwd naar hoe je haar eruit ziet. zo hier zit er weer een dag werken op, orlando is nu konstant aan het los lopen overal heen en een schik dat hij heeft. echt lachu joh. hij is nu ook samen met papa aan het voetballen, ja jullie lezen het goed, hij loopt los achter de bal aan en schopt de bal weg! morgen ga ik echt zwemmen, althans al is er niemand van ons verkouden . ga nu naar mijn mannen hun ff pesten gr saskia
Wow zeg Orlando aan het voetballen...heb je het al gefilmd Saskia? Zou het wel heel graag willen zien, leuk zeg! Lianne, ik hoop echt dat Dimphy geen suikerziekte heeft. Wel fijn dat je al zo snel de uitslag krijgt. Ik zal woensdag voor jullie duimen! En zo zielig dat het bloedprikken zo moeizaam verliep . Eve, balen zeg dat het nog steeds niet je-van-het gaat. Bij mij duurde het de laatste keer ook 2 weken eer ik me beter ging voelen. Ook ik zat mezelf helemaal in de weg, dus ik snap je gevoel heel goed. En je mag hier altijd 'klagen', dat lucht alleen maar op. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik weet niet wanneer kinderen vaster gaan slapen. Toevallig werd Lynn vanochtend niet wakker van Michel en kwam ze pas om 8.15 uur. Kan je buurman niet sportief met de trap naar beneden toe .
veel eten, Dimphy kan de hele dag wel eten, 7.30 180cc fles + halve boterham 10.00 150cc diksap mandarijn lange vinger 11.30 180cc fles 13.00 150 cc diksap + boterham 15.30 150 cc diksap stukje fruit 16.30 warm eten + toetje 18.30 180 cc fles Of vinden julllie dit niet veel?
Lianne, ik vind het wel erg veel. Dit eet/drinkt Lynn op een dag: 7.30 180 cc fles 10.30 half potje fruit en een stukje ontbijtkoek en ongeveer 20 cc roosvicee/thee 12.30 2 boterhammen en ongeveer 30 cc roosvicee/thee 's middags eet ze eigenlijk verder niks en drinkt ze een paar slokjes 17.00 warm eten en toetje 18.15 180 cc fles Dus in vergelijking met Dimphy drinkt Lynn veel minder. Wat betreft het eten....tja, Lynn kan eigenlijk wel heel de dag door eten. Alles wat je haar tussendoor geeft, eet ze op. Maar als je haar niks voorschotelt tussendoor, dan mist ze het ook niet. Dus heeft ze echt lekkere honger .
Lianne: ik vind het inderdaad wel heel veel drinken. Thijs drinkt alleen zijn flesjes leeg, en verder een klein slokje thee of water, verder lust hij eigenlijk niks. Maar ik hoop echt dat het geen suiker is. Bij Thijs op het KDV zit er ook een jongetje met suiker. Ik heb echt met hem (en zijn vader en moeder) te doen. Mijn moeder heeft sinds een jaar suiker. Is echt een hoop gedoe. Eve: zou heel goed kunnen, van de lift. Thijs slaapt in het weekend vaak veel langer dan door de week. Hij wordt dan wakker van de douche. Kunnen jullie niet wisselen van slaapkamer? En anders maar hopen dat het een erg hoogbejaard hondje is.... Wat fijn dat de papa van Fynn hem heeft weggebracht! Ik hoop dat je je heel snel weer een beetje beter voelt. Heel af en toe heb ik best zin om een dagje (een beetje) ziek thuis te zijn, maar als ik het zo lees bij jou, toch maar even niet, in de praktijk valt het vaak nogal tegen.... Gnessy: sterkte met alles. Ik hoop dat het op zijn pootjes terecht gaat komen.... Saskia: Orlando voetballen! Jeetje Ik had vandaag een beetje een off- day. Gewoon een hoop suffe dingen gegaan. Vanmorgen met de verkeerde sleutelbos vertrokken waardoor mijn vriend en ik allebei bij ons werk met moeite binnenkwamen. Tussen de middag uitgebreid boodschappen gedaan en vervolgens die tas op school laten staan toen ik wegging. Omdat er ook brood in die tas zat, wilde ik nu net even een broodje maken met het broodbakmachine, maar dat mislukte ook.... pffff moet maar snel gaan slapen en hopen dat het morgen beter gaat. Dan ga ik met mijn klas naar het van Gogh museum. Altijd wel weer spannend, zo'n uitstapje (met de tram)
hi hi, bianca; heb het wel geprobeerd maar toen ik de fotocamera pakte om te filmen ging hij continue met zijn loopauto in de weer maar als het vaststaat zal ik het filmpje zeker ff spammen lianne; zoals ik het ff zei vind ik dat ze best veel drinkt, qua eten vind ik het meevallen hier is orlando zijn eet/drinkschema; 's ochtends (heeft hij vroeg al bv gedronken), 180cc fv en boterham tussendoor sap (hooguit 100cc en dan is het veel hoor) tussen de middag 150cc fv en boterham tussendoor sap en fruit 's avonds groentehap(half potje) en met de pot mee+toetje voor naar bed gaan 180cc fv lies; zo'n dag is een dag om snel te vergeten he later kun je er wel om lachen. veel plezier met je uitje morgen gr saskia
Ik ben trouwens ook Robinson fan. Al vind ik dat het dit jaar wel erg traag op gang komt, nu ze met 100 man zijn begonnen. Peking express vind ik ook super leuk (wanneer begint dit weer?) en Wie is de Mol natuurlijk. Dat begint volgens mij over een paar weken weer.
Ken je dat niet? Als je van Peking Express en Expeditie Robinson houdt, vind je het vast leuk! Er is een groep BN'ers op reis (komend seizoen in Mexico, lees ik net) en ter plekke moeten ze (vaak erg leuke) opdrachten uitvoeren. Maar er is onder de kandidaten 1 "mol" die de opdrachten probeert te sabotteren. De kandidaten moeten uitzoeken wie die mol is. Het begint op 25 noveber met een cursus "mollenkijken" (dus: hoe ontdek je als TV kijker de mol) en op 8 januari begint de nieuwe serie weer. Het wordt volgens mij op Nederland 1 uitgezonden. Echt heel leuk!
@Debbie: jij ook fijne vakantie! @Eve: Demi is soms ook vroeger wakker als ze ons hoort rommelen op de badkamer, dus het kan best dat hij wakker wordt van de buurman. Kan de buurman de trap niet nemen ? @Otje: Wat grappig dat jij van het weekend ook bij Ikea geweest bent. Echt toevallig, laatst de dierentuin, nu ikea 3 nieuwe tanden, dat is niet mis! @Bianca: Ik vind Peking Express en Expeditie Robinson allebei heel leuk, maar als ik moet kiezen dan kies ik ook voor Peking express. @noura: wat een ellende met zie ziektekostenverzekeringen. Maar wat Janette zegt is een goede tip, er zijn veel internetsites waar je een goede vergelijking kunt maken. Wel goed opletten, want voor sommige hele uitgebreide pakketten moet je wel gezondheidsvragen invullen. Volgens mij hebben Delta Lloyd en Ohra ook uitgebreide pakketten waarbij een hoge vergoeding is opgenomen voor orthodontie, maar daar betaal je dan ook vast flink voor. @Eve: Je hebt 150 euro eigen risico. Dus de eerste 150 euro betaal je zelf endaarna krijg je een vergoeding conform de polisvoorwaarden. @Bianca/Eve: ik zou ook wel graag een cursus kinder ehbo gaan doen. Ik geloof dat dat wel handig is, want ik ben niet zo medisch aangelegd . Alleen ik neem iedere keer maar niet de moeite me er in te verdiepen. @janette; Hoe was het gesprek bij de psycholoog? @Lianne: Wat sneu, dat bloedprikken. Ik zou dat ook erg vinden om te zien. Ik hoop voor je dat het geen suikerziekte is. Zit suikerziekte bij jullie in de familie? Als ik het vergelijk met Demi dan drinkt ze inderdaad wel veel, maar ik geloof dat Demi juist niet zo heel veel drinkt. Alleen haar flesjes en af en toe een paar slokjes water. @Saskia: Orlando aan het voetballen? Dat wil ik zien vrijdag . Wat goed zeg! @lies: succes morgen met het uitstapje. @Gnessy: Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Je krijgt wel erg veel op je bordje de laatste tijd en ik schrik van wat je allemaal vertelt. Zorg je goed voor jezelf en de kinderen? Denk ook aan jezelf, want de kinderen hebben er niets aan als jij instort. Hier was er vandaag een lampionnenoptocht ivm de viering van Sint maarten. Iedereen heeft dan kaarsjes voor het huis staan en er is een optocht met basisschoolkinderen die lampionnen bij zich dragen. En de harmonie loopt ook mee. Ik ben buiten gaan kijken met Demi en ze vond het prachtig. Ze ging ook naar iedereen zwaaien, dus ze kreeg alle aandacht. Zo schattig
lianne: bloedprikken is idd maar niks. hoop dat er niks ernstigs aan de hand is.. Bij Ruth hebben ze vrijdag ook via prikje in de vinger 2 buisjes laten vollopen... janette: hoe is je gesprek gegaan? orlando: Ga zo door knul! goed oefenen he! noura: Hier ook tijfels over verzekeraar.... ik ga ook maar is vergelijk site's opzoeken.... duckie: Hier hebben we zaterdag sint maarten gelopen. Hier staan er dan geen kaarsjes voor het raam e.d. wel lopen ze met een lampion. zelf gemaakt! En dat begint al op de peuterspeelzaal heir.. bianca: ik kijk geen robinson of peking express, vind t niet leuk. kijk wel n.c.i.s. en house. vwb de situatie met eg ik heb besloten om haar een mail te sturen met een aantal vragen. Dat wacht ik eerst af.. En ik weet voor ik een keus maak, ik zal eerst aan mijn kinderen moeten denken.. Die zijn het belangrijkste... Maar niemand hier weet van mijn vermoeden en dat wil ik graag zo laten.. Anders blijf ik rondlopen als een zombie.. Ga nu ff me kids uit bed halen. Jordy moet zo naar school toe. (over een uurtje....) Kom dan weer....
@Lianne ze drinkt zeker veel...... maar ben ook blij ( voor me zelf dan) dat er nog meer beebs zijn die buiten hun 2 flessen om weinig drinken...want Teun drinkt dus bijna niet overdag.... zijn schema is: 7.15 fles 180 +6 11.00 Groenten/aardappels/vlees en 2 eetlepels kwark toe + een paar slokjes water 13.00 2 snee brood + een paar slok water 16.00 fruithap + 2 eetlepels kwark toe en een paar slok water 18.30 Fles 180 +6 +4 eetlepels bambix en dan lekker slapen......... Hoopo voor je dat het geen suiker is....maar als ze het zo vroeg zouden krijgen kunnen ze er dan nog overheen groeien? Hoe me gesprek is gegaan..lief dat jullie er naar vragen.....eigenlijk zat ik er heel snel op me gemak....en het was nu nog een intake gesprek om te kijken wat me klachten zijn hoe me geschiedenis is...maar zij kwam ook tot de conclusie dat het toch een postnetrale depressie was....meestal heeft ze 2 intakes nodig om een beeld te scheppen van iemand maar dat had ze nu al een beetje en wat ze er over zei klopte ook....nu mag ik 26-11 weer heen volgende week zat ze vol...dus we gaan er mee door.... @Saskia pas op hoor want anders staan de grote voetbalclubs binnenkort op de stoep @Lies veel plezier met je uitje...al zou je nu wel onderweg zijn.... Hier was het zondag "gewoon" st maarten met je lampion langs de deuren en dan een liedje zingen en dan een snoepje krijgen wij hebben helaas maar 8 kindjes gehad maar er zijn wijken waar je er gewoon 100 aan de deur hebt staan.... @Gnessy ben je niet ban dat ze egberd gaat mailen? Beide tv programma's kijken we niet...soms stukjes maar echt volgen nee...wat we wel hebben gevolgd was Gooise vrouwen.....en we kijken meestal C.S.I. en dan vinden we Maiami en Las Vegas de leukste 2. @Eve hoe is het met je? ga me spullen ff pakken want we gaan zo zwemmen.....al ligt Teun nog ff lekker te slapen. Hij heeft alleen hele rode wangen maar geen koorts zouden het dan alweer tanden zijn? zag niet gister in zijn mondje...
Janette, fijn dat je er een goed gevoel bij had gisteren. Het is ook vaak spannend of er wel een klik is tussen jou en de psycholoog. Heb in mijn pubertijd ook bij een psycholoog gelopen en hij was echt zo'n prototype psycholoog: onverzorgde baard, sandalen met 2 verschillende sokken aan . Ik voelde met totaal niet op m'n gemak bij hem en kon gelukkig heel snel overswitchen naar een andere psycholoog. Ik hoop voor je dat die gesprekken je zullen helpen. Het is vaak fijn om je verhaal te kunnen doen aan iemand die er open in staat. Ik ben sowieso geen tv-kijker. Dus buiten peking express en expeditie robinson, kijk ik bijna geen tv. Nu wel naar babyboom, hart in aktie en ik vind de tv makelaar of bouwval gezocht ook erg leuk. Of een goede film. Hier wordt er eigenlijk niks aan St-Maarten gedaan. Hier staat 11-11 voor het begin van de carnaval. Oja, en ik ga niet meer zo hard roepen dat Lynn niet zelf wilt eten en niks in haar mond stopt....bekijk de onderstaande 2 foto's maar eens: