December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hallo,

Heb nog niks bijgelezen....

Vandaag heeft Jayden zn eerste prikjes gekregen....zoooooo zielig zeg! :cry: Het deed me echt pijn om mn ventje pijn te zien lijden! Gelukkig heeft hij alleen gehuild tijdens de prikjes. Daarna naar huis gegaan en hem in zn bedje gelegd. (16.45) en om 18.30 heb ik hem wakker gemaakt voor zn flesje en daarna om 19.45 weer in bed en hij slaapt nu nog... het arme zieltje :( Hoop dat hij er morgen geen last meer van heeft, hij was vandaag zo super lief!

Nou, ga nog ff naar mn knulletje kijken :baby:

groetjes Lisette

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ach gossie setje, was sneu die prikjes. wij zijn volgende week aan de beurt, en eigenlijk had hij er 3 in 2 dagen gemoeten, maar de bcg heb ik maar verzet.

oh wat erg nu ben ik de rest al weer vergeten wat ik reageren wou....

ik heb de fotos besteld, ben benieuwd wanneer ik ze krijg, dan kan ik beginnen met zijn babyalbum.
    zo`n fotomapje klinkt wel goed.

lianne, ik zag van de week dat jullie bezig waren. wat een werk he?
    klinkt heftig wat dimphy heeft moeten doormaken. best bijzonder dat ze met therapie zo`n moment kunnen verwerken.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh ja vales over slaapwandelen, mijn man heeft ook eens in de kast geplast toen die thuis woonde haha hier gelukkig niet.

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen is iets kwijt.... zijn nachtritme! Ik weet niet waar het is gebleven maar we missen het allemaal. Koen heeft vannacht de hele nacht lopen spoken... We hebben ongeveer 1 a 2 uurtjes slaap gehad.

Gisteravond om 18.30 had Koen zijn fles. Rond 21 uur lag ie in bed omdat ie daarvoor klaarwakker was. Rond 21.30 gingen wij naar bed omdat we nog zo moe waren van de vorige nacht. Ik dacht: Ik zie wel wanneer ie komt voor de laatste voeding. Nou, Koen kwam al om 22.00 uur, begon te huilen... Rond 22.30 heeft ie zijn laatste voeding gehad. Daarna klaarwakker en ging maar niet slapen. Soms lag ie even in bed, dan weer bij ons. Ik weet gewoon door het slaapgebrek niet meer hoe het allemaal gegaan is. In ieder geval... om 2.30 uur was ie dus weer klaarwakker en aan het huilen. Ik heb hem toen bij ons in bed gepakt met zijn speentje in de hoop dat ie zou gaan slapen. Niet dus. Koen spookte tot 4.30. Toen ben ik 100 cc voeding gaan maken... Ik dacht dat ie dan wel zou gaan slapen omdat ie zelf al zoveel wakker was. Uiteindelijk is ie pas na 6 uur in slaap gevallen langs mij in bed. Rond 6.30 ben ik ook in slaap gevallen maar werd om 7.30 alweer wakker van Koen die met zijn armpjes aan het zwiepen was. Ik heb hem toen verschoond en wilde hem zo de fles geven maar liet hem nog even liggen omdat ik spullen moest pakken voor Sara. Toen ik terug kwam lag ie superhard te schreeuwen. Honger... maar had zichzelf ook behoorlijk in zijn gezicht gekrabt! Echt zoooo zielug. Er zat echt bloed bij. Ik schrok echt. Nou, om 8 uur heeft ie de fles gehad en nu ligt ie in de box maar is al wat aan het mopperen.

Ik begrijp het niet... Het ging eigenlijk heel goed met de nachten. Na zijn laatste fles sliep ie meestal toch tot 5 uur of zo. En nu sinds 2 nachten is het echt slecht gesteld met onze nachtrust. Heeft iemand tips?

Gr van (een gebroken) Otje die nu Koen gaat troosten die (weer) huilt.

5. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Otje, omdat hij zo zwaait met z'n armpjes inbakeren misschien een optie.
    Bij Dimphy werkt het nu perfect, slaapt ook overdag prima.

setje zielig he die prikjes, wij moeten om 15.30......

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    otje: balen zeg!
    Lisette en Lianne sterkte vandaag met de prikjes!
    ik zag er ook tegen op maar het viel mee.
    horen er wel van.
    we gaan even boodschappen doen!

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi Lianne,

Koen ligt normaal in bed in de bakerzak en dit gaat goed alleen die was hardstikke nat omdat hij m net van te voren had onder gespuugd... vandaar het arm-gezwaai. Maar bedankt voor de tip!

8. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Vervelend Otje, juist nu je gewend bent aan redelijk lange nachten doorslapen.

hier juist de omgekeerde wereld. De afgelopen nachten was Dain vaak wakker, maar vannacht kwam hij pas om 5.30 uur (na 22.30 laatste voeding). Gisteren toen ik aan het werk was is hij bij mijn ouders geweest en daar zal hij wel moe van zijn geweest door alle nieuwe indrukken. Vandaag is het ook weer een heerlijk ventje, geen gejammer meer. Ik denk dat ie nu zijn sprongetje heeft gehad!

9. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Goedemorgen,

Hier een lekkere nacht gehad, thijmen heeft om 22.30 ze laatste fles gehad. Toen hebben we hem wakker in ze wiegje gelegd en zijn zelf ook gaan slapen, om 04.00 begon die te pruttelen en heb toen de speen in ze mond gedaan. Toen om 06.00 wou die echt eten, daarna nog lekker geslapen tot 10.00. Nou ik mag dus echt niet klagen, en straks gaan we even lekker naar de winkels.

Ik ga trouwens ook even paracetemol halen voor hem, hij heeft giga last van krampjes en moeite met poepen helaas. Ik vind het echt zo zielig voor hem en hij had zo een verdriet gister, maar volgens cb zijn met 8weekjes de krampjes het ergste dus dat klopt ongeveer wel.

Meiden zouden jullie ook nog even willen stemmen voor mij op thijmen? Dit is de link: http://www.babycentrum.com/bvdm/index.php

10. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hier heb ik ook weer een goeie nacht gehad om kwart over 6 werd hij wakker en heb ik hem een flesje gegeven.
    Johan moest toch vandaag om 7 uur beginnen dus dat is echt een mooie tijd wat hij elke keer wakker word,daarna hebben we nog geslapen tot half 10.
    Toen ging ik hem een flesje geven en heb ik hem in de ledikant gelegt en ben ik gaan douche,daarna hem aangekleed eten voor mezelf gepakt en gaan eten met Wessel op mijn schoot en nu ligt hij weer in bed want hij was alweer moe.

@Otje Echt vervelend dat Koen weer zo moeilijk slaapt.

@Noura nou gelukkig heeft je man het nooit bij jullie in huis gedaan :)

@Setje hoe is het met Jayden?
    Heeft hij een beetje geslapen?

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha ja vales, moet je voorstellen zeg ;) ach ja, kinderen en slaapwandelen, het hoort er een beetje bij. ik hoorde laatst van iemand waarvan de man snachts aan de wandel was gegaan, alleen die sliep altijd naakt, en hij was de galerij van de flat opgelopen :confused: nou die slaapt dus nooit meer zonder pyjama :)

jeetje otje, kan me voorstellen dat je gebroken bent, wou dat ik iets wist om je te lijmen... maar zonder gekheid, het gaat wel over, alleen heb je daar nu niets aan. ik hoop dat koen gauw weer in zijn ritme zit, zowel voor hem als voor jullie.

tja, en wij hebben ook een goede nacht gehad. ik werd om half 7 wakker, en het was nog stil. een kwartier later begon die, en na de voeding is die weer lekker gaan slapen tot 10 uur. eigenlijk kan ik iedere dag nog uitslapen in de ochtend. dus ik mag over het algemeen echt niet klagen.
    het was zijn eerste lange nacht! 7 en half uur!

hoe is het met alle prikjes afgelopen?

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben er weer. Voel me gelukkig een stuk beter :D Ben zondagavond om 19.00 naar bed gegaan en heb tot 11.00 geslapen. Hoezo oververmoeid :(

Fynn heeft vannacht voor het eerst in z'n eigen kamer geslapen. Dat ging gelukkig goed. In 1e instantie was het wel even huilen maar hij viel al snel in slaap. Zo rond 24.00. Helaas kon ik niet in slaap komen. Waarschijnlijk had ik gewoon te veel geslapen de nacht ervoor :( Enfin, om 2.00 viel ik in slaap en werd om 7.45 wakker van Fynn z'n gepiep. Als ik voortaan dus gewoon ook om 24.00 in slaap val kan ik best een lange nacht maken.

Ben alleen wel jaloers dat jullie baby's na het 1e flesje weer gaan slapen. Dat gaat hier dus echt niet. En ik vind het een vervelend idee dat ik voortaan dus nooit langer kan slapen dan tot ongveer 8.00. Geen leuk vooruitzicht :cry: Of kan dat nog veranderen als ze ouder worden?

Verder is Fynn gewoon een enorm wakkere baby. Slaapt overdag nog steeds nauwelijks en ik weet echt niet wat ik daar aan moet doen.

Werken komt ook al weer in zicht. Aan de ene kant heb ik er wel zin in maar zie er ook wel tegenop om alles 's ochtends op tijd klaar te hebben. Maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn.

@Karin: Welkom terug!

@Lianne: heftig hoor zo'n therapie voor baby's. Wel super als het helpt!

@Setje: Gecondoleerd. Wel erg jammer dat je niet komt donderdag. Had hel leuk gevonden om Jayden en Fynn aan elkaar voor te stellen omdat ze vaak zo op elkaar lijken :D Vervelend die prikjes! Ik moet volgende week maandag.

@Molly: Fijn dat het werken en de oppas goed gingen!

@Otje: Wat raar dat Koen ineens de draad kwijt is. Hoop wel dattie em snel weer oppakt. Zou je eerlijk gezegd geen goeie tips kunnen geven. Het enige wat ik wel doe is Fynn de uurtjes voor z'n laatste fles wat wakker houden. Hij gaat dan een tijdje in de box en daarna even slapen in de kinderwagen (in de huiskamer met tv aan) of op schoot. Het schijnt dat ze dan nml niet zo diep slapen. Daarna laatste flesje en dan slaapt ie goed door. Ik doe nu ook door het laatste flesje een schep Friso Extra (voor hongerige baby's).

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Wat vinden jullie van mijn banner?

Dank je wel Lisette! Ik vind 'm super!

Koen is trouwens de schade in aan het halen van vannacht. Vanochtend heeft ie de hele tijd geslapen, daarna met mij gedouched... om 12 uur een fles gehad en nu slaapt ie al weer.

Gr Otje

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Otje: nog even over de meeting. Ik heb niet echt op zitten letten toen jullie de details bespraken. Kun je nog een keer tijd en plaats vermelden? Thanks!

15. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hallo,

Hier is alles goed gegaan na de prikjes! Hij heeft gisteravond geslapen en vannacht ook tot 7.00 uur vanaf 23.15. Ik weet niet wat er gebeurd is met hem.... maar hij is lief! De hele dag lachen, en als ik hem in zn bedje leg is het ff spelen en daarna gewoon slapen!? :confused:

Is Eve nog niet geweest? Ze zal het flink te pakken hebben dan! Ik hoop dat je gauw weer beter bent Eve!

Ik vind het echt jammer dat ik donderdag niet naar de meeting kan komen. Ik hoop dat als het gezellig is, het misschien voor herhaling vatbaar is, en ik jullie alsnog een keer kan ontmoeten!

Ik heb Jayden trouwens geen paracetamol gegeven gister, hij heeft heel veel geslapen, maar toen hij wakker was kon ik niet echt concluderen dat hij er last van had....

Otje, wat vervelend dat hij nu weer steeds onrustig is 's nachts. Is er misschien iets dat je normaal altijd voor/met hem doet voordat hij gaat slapen, en wat je nu niet hebt gedaan? Of misschien juist iets gaan doen waaraan hij herkent dat het avond is en hij de nacht moet slapen. Wij hebben dat dus met douchen en daarna zn flesje. Maar je kunt bijv. ook ff voorlezen of weet ik het. Ik hoop dat je snel je nachtrust weer terug hebt!

groetjes Lisette

16. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :D Goh, das ook toevallig..... Eve, daar ben je! Hoe gaat het met je?

17. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :) duh.... ik zit niet op te letten....

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Setje: geeft niet hoor. Ik vind je toch wel aardig :D

19. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :oops: thanx eve....

20. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    HELP kan iemand me vertellen waarom baby's leuk zijn, kan het even niet meer zien,
    kailynn huilt al 2 dagen als ze wakker is, en wil ook zeer slecht slapen, wordt er gek en zeer vermoeid van!
    Het zijn geen krampjes of zo het zal wel dat 2de sprongetje zijn (maar heb nog geen wekker gehad) die zal het wel niet doen kailynn zou nu ruim 8 weken zijn dus kan het wel.

@eve: gelukkig gaat het beter met je.
    @otje je hebt een mooie banner dankzij lisette.
    @duister al bij gelezen?
    over 48 uur zitten we lekker aan de thee! heb er zin in hoor.

Deel Deze Pagina