December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hallo,

lola; balen van je nacht!
    noralien; beterschap, heb je een kuurtje gehad?

eve; wat een gemene opmerking, ik zou er ook nog op terug komen hoor.

bianca; leuk weer een kamertje op orde maken! lukt het een beetje.

orlando; beterschap!

otje; al wat gehoord van je solicitatie?

hier hebben we ook weer een gebroken nacht gehad van 1.30 tot 2.30, ze ligt dan gewoon wakker en is dan aan het mompelen met speen in , maar alles is dan net te hard om weer te kunnen slapen.
    Ze is sinds gisteren ook weer aan het hoesten maar niet verkouden verder.

vanavond ga ik kailynn even naar vrienden brengen (die net sinds zondag weten dat ze zwnger zijn) zodat ik even met de poes naar de dierenarts kan voor de check up.

tot later.....

het valt me op dat het steeds wat rustiger wordt hier.

2. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Zo, weer ff pauze nemen :) ...

Cynthia, het is hier idd steeds rustiger, maar ik denk dat dat ook komt omdat onze kids steeds langer wakker zijn en steeds mobieler worden, waardoor ff rustig achter de pc/laptop zitten er vaak niet meer bij is.
    Dus Kailynn was ook al aan het spoken vannacht....zouden alle kids 'gespannen' zijn voor Sinterklaas ;) .
    Is jullie poes niet in orde? Onze kater is al bijna een week aan het overgeven en dan het liefst op de mat/bank iig ergens waar je het niet zo makkelijk kunt verwijderen :( . Maar verder maakt 'ie geen zieke indruk. Ik twijfel of ik naar de dierenarts moet gaan, aangezien hij zo bang is, dat ik al een klein drama voorzie eer hij in z'n reismandje zit. En dan plast hij vaak van de stress in z'n mandje :( .

3. Niet meer actief

sorry, ik ben al vanaf 10 uur aan t kijken hoe ik met naaimachien overweg kan.. het is me eerst voor gedaan en kan t opzich zelf. alleen nu is me draadje geknapt en juist hoe die terug moet weet ik niet... Dus... Maar goed, de mama van me kameraad komt straks weer dus vraag t haar dan wel. ik ga nu eerst mijn berg was eens weg vouwen.... kids liggen nog te slapen...

oh nog wel ff wat... ruth kreeg eerder die voeding voorgeschreven van kinderarts? Nou mevrouw besloot vanmorgen dat ze dat niet meer wil, maar een fles bambix wil..... en het blijft erin zitten ook nog...

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    nee hoor misty is niet ziek maar ze moet om haar prikken en wordt ze weer even na gekeken.
    beterschap met jullie poes.
    hou wel in de gaten dat ie genoeg vocht krijgt! anders toch maar pesten in een mandje!

hebben jullie dat ook nu de bevallingsdatum dichter bij komt dat je veel aan die laatste dagen van je zwangerschap denkt?
    ik heb nu zoiets morgen een jaar terug mocht ik gelukkig toch nog een paar dagen naar huis terwijl wel om de dag voor ctg.
    Zaterdag precies een jaar terug vierde wij ook sinterklaas met de fam en 5 uur na daar weg te gaan. is kailynn geboren.
    Van die aprte dingen of gevoelens komen steeds meer boven drijven.
    voor sommige is de beeb nog geen 11 maanden en hier is kailynn al bijna weer een jaar.

5. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    KLAAR!
    ff spammen...

6. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
  7. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    en de laatste...

8. Niet meer actief

helemaal leuk joh bianca... vind de kamer super gaaf.... ik zal volgende week ff foto's maken van de kamers van de kids... ze krijgen namelijk nog het een en ander zondag.....

heb me was voor drie kwart weg gevouwen.... zometeen het laatste deel doen... eerst ff kids wakker maken, anders willen die vanaaf ni op bed....

zal vanaaf ff foto's maken van wat in elkaar zit...

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bianca: leuke meidenkamer zo!
    bekende aankleedkussenhoes!
    applaus voor jezelf!

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    HAllo ben er ook weer
    nadat ik had geschreven dat Teun ziek was kreeg WIjnand het zondagavond te pakken en ik zondagnacht het liep er van boven en onder uit... :cry: gelukkig wisselde we elkaar af op de wc zodat we niet naar beneden moesten lopen :)

maandagmorgen vroeg me ouders gebeld of me moeder op teun kon komen passen en dat deed ze natuurlijk konden wij heerlijk uitzieken en vandaag was ze er ook nog tot een uurtje of 3

Teun is weer opgeknapt en wij ook weer redelijk
    Wijnand gaat morgen weer werken en Teun naar andere oma en ik denk dat ik nog 1 dag steel voor me zelf ;)

ga ff terug lezen en probeer te reageren maar het zijn sinds zondag 5 blz...wat doen jullie toch allemaal?

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Wat een nacht weer bij jou! :confused: Ik wou dat ik een oplossing wist want dit is natuurlijk niet leuk meer. Heb je dan niet dat je 's avonds denkt: O jee, als ze vannacht maar niet weer gaat spoken?! Ik word nml altijd nogal gespannen van dat soort dingen. Als Fynn bijv. weer een periode heeft dat hij rond 5.30 wakker is ga ik daar ook echt op liggen wachten :(

@Saskia: Knuffel voor Orlando!

@Saar: En...slaapt Liene nog?

@Bianca: Jeetje zeg, die Lynn heeft echt lekker lang geslapen. Maar het heeft haar zo te lezen wel goed gedaan. Echt jammer dat je niet op de meeting komt ;) Maar mag ik wel bij je op kraamvisite komen? En wat een prachtige kamer voor Lynn! Toch wel jammer dat ik geen meisje heb ;)

@Cynthia: Nee, dat heb ik nog niet dat ik aan die dagen terugdenk. Denk eerlijk gezegd dat ik dat ook niet ga doen (zal er wel even aan denken hoor maar niet zo heel intensief). Maar heb nog een paar weken de tijd....dus wie weet ;)

@Janette: Oeps, lekker ziekenboegje geweest bij jullie. Beetje laat om nu nog beterschap te wensen...Gelukkig zijn jullie alweer een stuk opgeknapt.

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    zo nu de reactie's

@ Gnessy je bent lekker bezig met alles klaar maken zou sint blij om zijn dat je hem zo helpt ;)
    @ Fynn niet ziek worden hoor.....
    @ Gnessy leuke foto van Ruth met haar bord zou er zelf ook om lachen hoor! en een rattekopje van Jordy..is het een hanenkam?

@Cynthia leuk dat het feest geslaagd was...en wat is ze lekker verwend...
    @Duckie en Gnessy leuke uitnodiging

@ Noortje gelukkig dat jullie wat opknappen
    @Eve nee hoor saai ben je niet ;) is gewoon wat je wil
    wij vieren Teun zijn verjaardag in 4 uurtjes van 12 tot 4....en als hij moe is gaat hij gewoon naar bed !
    Ook weet ik dat de opa's en oma's een mooi kado hebben gekocht waar hij ook nog wat van kan leren en ja voor de rest wachten we wel af....maar zou zeker nog wat van de kado's op zolder zetten die krijgt hij later wel ...en onder de kerst boom krijgt hij ook maximaal denk zo'n 5 pakjes..meestal 2 hands spul...maar we verdelen ook het speelgoed gelijk om weer wat bij de opa's en oma's te hebben staan... ;)

@Saar lukt het met school of moet ik je weer ff recht zetten dat je er aan "moet "beginnen? ;)
    kan me goed indenken dat je er zo over denk hoor....

@Eve ach collega's soms moet je het niet van ze hebben...maar ze zou toch ff verder moeten kijken als haar neus lang is..als ze nu ff mee hielp was de rij ook sneller geslonken toch?

@Duikster nu al weer last van zwengerschapsdementie ;)
    Nick toch dat mag en kan toch niet op de salontafel klimmen....

gelukkig heeft Teun dat nog niet door...zelfs kruipen of buikschuiven niet denken dat hij dat gedeelte gaat overslaan omdat we hem nu zo af en toe betrappen dat hij op 1 knie 1 voet en 2 handen staat.....

@Lianne wat rot op je werk...hoop dta het snel oplost want dit is wel erg druk en dat houd niemand vol....

wij hebben ook een lampje bij Teun op de kamer....hij heeft ook licht van buiten van d elatarnpaal hij heeft rolgrodijnen ( verduisterend) maar er piept toch licht door...maar als hij oversteur is doen we het lampje aan en dan is het meestal goed....maar dit is een echt lampje.....15 watt....het is van Winny de pooh met goedenacht als het lampje brand hou hij de wacht en zijn ze oogjes openen en is het lampje uit dan zijn zijn oogjes dicht

@Fynn goedzo lekker laat wakker worden is mama ook blij mee op haar vrije dag!

@Eve hoeveel voor d ekerst? oke het word daar echt gevrierd maar zoveel......pfffffffff en dan zie je ook nog in engeland mensen onder de bijstand leven....

@Melliemiel denk dat ik zo'n lamp bedoel als jij van Cars wil hebben

Zijn jullie niet bang dat de kids uit bed vallen als jullie ze bij julie nemen?

@Lynn mooie kamer heb je gekregen zeg...veel plezier ermee

oeps het is wel wat lang geworden/...... sorry hiervoor,,....

Eve bedankt voor d ebeterschapswens... ;)

13. @Melliemel: Roy wordt inderdaad vaak niet wakker wanneer Jasmijn huilt. Maar dan geldt alleen wanneer ze zachtjes huilt of slechts eventjes. Van zo'n schreeuwpartij als in de nacht van zondag op maandag schrikt hij ook wakker hoor...!
    Maar een voordeel voor Roy is dat hij wat makkelijker weer in slaap valt als Jasmijn even stil is. Daarom werd hij niet wakker van de hoestbui die ná de huilbui kwam. Maar ik word van ieder kuchje opnieuw wakker en ben daarom maar beneden blijven zitten...
    Dikke knuffel voor de zieke Orlando!

@Bianca: Lynn's kamertje ziet er erg leuk uit! Enne... ik zou toch even met je kat naar de dierenarts gaan...

@Gnessy: Ruth is toch een lekker eigenwijsje hè... :) ?

@Janette: Zoals jij beschrijft zaten Roy en ik er begin september bij. Dat leek toen ook wel een wedstrijdje 'Wie is het ziekst?'. Ondanks alle ellende moesten we er op een gegeven moment ook om lachen.
    Fijn dat je inmiddels weer bent opgeknapt :D !

@Eve: Ik begin inderdaad zo langzamerhand schietgebedjes te mompelen tegen de tijd dat we naar bed gaan...

Haar middagslaapje was ook een drama. Rond 10.45 uur ging ze naar bed en ik er achteraan! Ik hoopte zo nog een uurtje of 2 slaap mee te pikken, maar helaas begon Jasmijn weer te hoesten. Zelf sliep ze wel (althans, ze begon niet te huilen, dus ga ik er even vanuit dat ze sliep...), maar ik heb wederom geen oog dicht gedaan. Ik denk dat ik vannacht oordopjes in doe. Dan hoor ik het hoesten niet, maar het huilen wel...
    Nu slaapt ze inmiddels 2 uurtjes (met de luchtbevochtiger aan...)

Een nieuwe datum plannen is inderdaad niet gemakkelijk deze keer. Op iedere datum kunnen meerdere mama's niet... :(

Ik heb ook sterk het gevoel dat ons cluppie steeds kleiner wordt... :(

14. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lynn is zonder een geluidje te maken in slaap gevallen in haar nieuwe kamertje. Ze keek haar oogjes uit naar de lamp. We hebben daar 'glow in the dark' sterretjes opgeplakt.

Janette, gelukkig dat jullie weer zijn opgeknapt.

Eve, tuurlijk mag je op kraamvisite komen...ik zou best een kraammeeting willen houden, maar ik zou alleen niet weten waar ik iedereen moet laten, aangezien onze woonkamer niet zo groot is. Maar iedereen is tzt welkom! Enne Eve, dan zetten we gewoon een paar stoelen in Lynns kamertje ;) . En dat moet ik er nog bij bekennen dat ik eigenlijk helemaal geen 'roze'-type ben. Voor ik zwanger was, moest ik er niks van hebben, maar sinds de pretecho uitwees dat we een meisje kregen, ben ik helemaal omgedraaid en zijn veel kleertjes/spulletje roze :D .

Lola, lijkt me moeilijk om een datum te prikken, als er op elke datum mensen niet kunnen. Misschien komt het doordat er in februari toch mensen carnaval vieren of op vakantie/wintersport gaan.

15. Niet meer actief

van jor was het geen hanekam. stond gewoon omhoog.....

Ruth is idd een ontiegelijke eigenwijs.. Snap niks meer van d'r....

Ja ben goeie hulp voor de sint, hoop alleen dat hij me een naaimachine wil geven die niet vast slaat of wat dan ook. Want ik heb t nog steeds niet af... grrrr..... Ben al wel een eind, maar af nog steeeds niet....

ik ben heel erg gericht op jongen of meisje. Nu zul je dus jordy ook ni in een rose iets zien lopen... Maar in stoere dingen....
    ruth daar in tegen is wel roze, en lime groen... Dat vind ik geweldig bij elkaar combineren.....

lola ik moet je nog mailen voor andere datum dat ik kan.. sorry... schiet er beetje in. geloof het tweede weekend dat ik kan, maar mail je nog...

en of ons clubbie kleiner word... tja idee heb ik ook.... Maar goed misschien is het gewoon de periode ervoor...

hier ook glow in the dark sterren op de kamers...

cynthia ook ik denk terug aan de dagen.... ik moest ook om de dag voor ctg heen... en exact een jr terug bleek ruth een groei achterstand van 6 wkn te hebben......
    verder liep stage en deed ik gewoon door.... nu zit ik thuis met twee kids.....

ik ga ff kids op bed leggen.... en dan ff wat foto's maken van de dingen die al wel in elkaar zitten.....

16. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal,

Was even afwezig voor een paar daagjes. Nogal druk gehad dit weekend. En vandaag de hele dag weg geweest met de rijschool. Een stedenrit. Vanochtend reden we eerst naar Arnhem. Bij elke afslag eraf en weer erop om zo natuurlijk goed het invoegen te oefenen. En vanmiddag hadden we een slipcursus in Nuenen. Lange dag gehad! Vanmorgen ging ik om 8.15 de deur uit (Koen lag nog in bed) en was om 18.00 uur thuis. Koen lag ook alweer in bed! Gelukkig was ie nog wakker en heb hem nog eventjes gezien. Morgen maar eens extra knuffelen! :D

Morgen moet ik met Koen naar het CB voor de prikken :( Voor de kindjes die het al achter de rug hebben: Hebben jullie er veel last van gehad?

Ik kom gauw weer reageren maar nu eventjes niet. Lange dag gehad en ben erg moe dus kruip zo lekker op de bank.

Groetjes Otje

17. @Bianca: Carnaval en de vakantie zijn inderdaad de grote struikelblokken in februari. Ik wil ook wel doorschuiven naar maart, maar dat is helemaal nog zo ver weg...!
    Super dat Lynn zich meteen thuis voelde in haar nieuwe kamertje :D .

@Slingding: Vorig jaar rond deze tijd liep ik die vervelende verkoudheid op, die er voor zorgde dat ik mijn ribben kneusde en met pijnbestrijding ben bevallen. Niet echt een leuke periode dus, die laatste 4 weken van mijn zwangerschap. Ik heb vurig gewenst dat Jasmijn 3 weken te vroeg zou komen...

@Otje: Jeetje, dat was een pittige rijles :confused: !

Jasmijn sliep nog steeds toen het tijd was voor haar warme eten en omdat ze ook al haar fruit had gemist, heb ik haar maar wakker gemaakt. Ze voelde heel warm aan en haar wangetjes waren knalrood! Haar temperatuur bleek 39,4 te zijn... :(
    Completely out of the blue! Vanmiddag nog helemaal niets aan de hand (afgezien van het hoesten dan...) en ineens flinke koorts. Gelukkig had ze wel honger en ging de macaroni er rap in. Ze ligt nu echter weer in bed.

Ik heb ook onze homeopatisch huisarts (een huisarts die een kwaal zowel vanuit de reguliere geneeskunde bekijkt als vanuit de homeopathie) gebeld. Ze raadde me aan om Tussikind van VSM te proberen. Mocht dat niet helpen, dan moet ik met Jasmijn op consult komen...

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola: volgens mij heb je Jasmijn toch te weinig toegesproken :)
    Geslaagd voor een nachtlampje?

Bianca: jij moet helemaal geen tafels meer in je eentje gaan verplaatsen hihi....maar ik denk dat je daar momenteel ook geen zin in hebt...Maar een discussie op die manier voorkomen herken ik wel ja.
    Ik kan inderdaad niet meer achter de laptop als Nick rondstruint. Hij drukt het liefst op de aan/uit knop...
    Wat een gezellige frisse kamer voor Lynn!

Lianne: je laatste dagje werken gehad? mag je nu weer even bijkomen?

Noortje: hoop dat je snel opknapt. keelontsteking er ook nog bij. Bah! Jikke wel weer opgeknapt of ook weer koortsig. Enne warme kruiken zijn sowieso lekker.
    HP leuk?

Eve: Nick heeft zich al eens in de gordijnen gewikkeld en kon er toen niet meer uit :)
    Wat heerlijk tot 8.00 uur uitgeslapen...

Saar dat middel hebben weinig mama's meer tot hun beschikking....maar de borst is altijd wel effectief. Lukt het nog steeds met de BV, of alleen in de nacht?

Slingding ik herken je gevoel niet zo. Moet zeggen dat de zwangerschap van Nick als heel ver weg voelt. Maar ik was rond deze dagen ook nog echt niet aan het bevallen, misschien komt dat nog...

Janette klinkt niet als een dagje stelen hoor. Gewoon nog even op krachten komen.

pff Otje: dat was intensief! rust maar lekker uit.

pff ik heb momenteel weinig zin in dingen. Merk dat ik ook beetje op de automatische piloot werk...niet leuk, maar zal wel een fase zijn...

19. @Duikster: Het is me helaas niet gelukt om de deur uit te gaan...

20. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi hoi, daar ben ik ook weer.

Cynthia: ik heb het al een paar weken, dat ik aan vorig jaar aan het denken ben, eigenlijk sinds de datum dat vorig jaar mijn verlof in ging. Ik ben echt een beetje melancholisch de laatste weken, het eerste jaar is ook zo snel gegaan!

Wij gaan zijn verjaardag ook maar klein vieren. In de eerste plaats zijn wij zelf helemaal geen verjaardagsvierders, verder heeft Thijs er nog helemaal niet zo veel aan. We hebben ook niet zo heel veel vrienden die al kinderen hebben, en dat zou ik eigenlijk het leukste vinden. We doen het nu vooral met onze familie. Een heel goede vriendin van me, die ik er wel graag bij zou willen hebben, is op die dag zelf jarig :(

Lynn: leuke kamer zeg! Ik ben ook niet zo van het roze, maar ik weet niet of ik me bij een meid zou kunnen bedwingen. Ik vind dat fuchsia wel heel leuk, en toch ook wel stoer!

Lola: wat vervelend, zo veel gebroken nachten. Ik hoop dat jullie er achter komen wat het is. Heb je al een lampje. Ik kan me voorstellen dat ze nu zo'n beetje op de leeftijd komen datze donker eng gaan vinden. Ik ben zelf op zoek naar een lampje dat geen stopcontact nodig heeft (er zit er namelijk geen op een plek die Thijs kan zien. Iemand een idee? Ik dacht zelf aan ikea, zal zo eens op de site kijken.

Met ons trouwens alles goed, ik ben al weer beter, Thijs hoest heel erg maar is wel erg vrolijk.

Lies

Deel Deze Pagina