Dit wilde ik eigenlijk al een tijdje vragen: ik heb ooit eens gehoord dat het moment dat kinderen gaan lopen samenvalt met het dichtgaan van de fontanel. Klopt dat? dat bij de lopende kinderen de fontanel al dicht is. Ik ben daar heel benieuwd naar. Lies
Ben er ook nog Had even niet te puf om te posten en als ik een tijdje niet meer gepost heb, wordt voor mij de drempel alleen maar groter om te reageren. Dus nu toch maar de stap gezet. Maar zal mijn best doen om nu regelmatiger te posten. Met jiri gaat alles goed. Hij heeft beneden 2 tandjes en boven komen er ook 2 door. Zo heeft hij 10 maanden geen tanden en dan ineens 4 Hij kruipt niet, maar zit wel op handen en knieen. Hij kan ook van buik naar zit en schuift dan op zijn billen verder. Hij huilt ook regelmatig 's nachts, lijkt wel zo'n fase te zijn als ik dat zo lees. Ik laat hem niet huilen. Meestal gaat hij weer slapen en als het echt niet gaat, dan slaapt hij bij ons in bed, slapen wij ook nog wat Zolang hij er geen misbruik van maakt en er geen regelmaat in zit, lijkt het me geen probleem. Had laatst een artikel gelezen over kindjes en laten huilen. Er zijn dus altijd voors en tegens hiervoor. Zal de link plaatsen voor wie geinteresseerd is: http://www.natuurlijkouderschap.org/art ... ng=nl&pg=7 @lynn: leuk kamertje voor lynn. Is ie nieuw of krijgt de baby een nieuwe kamer? @lola: is wel een fijn een homeopatische huisarts. Mijn CB arts is homeopatisch, dus dat is ook wel fijn. VSM is erg fijn spul, heb er ondertussen een abonnement op Hier trouwens al een hele tijd een lampje, ook omdat ik het idee had dat het toch wel erg donker is. @slingding: ik denk ook regelmatig aan vorig jaar, zeker nu het zo heel dicht bij komt. Wij vieren de verjaardag ook klein, alleen oma's/opa's en onze broer/zus. Zelf houd ik er ook niet van en jiri heeft er toch niet veel aan. Denk dat het volgend jaar al leuker zal zijn. @duikster: nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hebt het lang verborgen gehouden, aangezien je al 8/9 weken bent. Of wist je het zelf nog niet zo lang?
Op onze overloop hebben we ook een nachtlampje. Nu is het zó ingesteld dat het gaat branden zodra iemand de overloop opkomt. Zo hoef ik geen licht aan te doen wanneer ik naar het toilet moet 's nachts (daar word ik namelijk te wakker van... ), maar je kunt het schakelaartje ook zo zetten dat het lampje permanent brandt. Dit zullen we vannacht op Jasmijn's kamer laten branden. Moet ik er alleen aan denken dat ik een zaklamp naast mijn bed leg... ) @Lies: Je hebt lampjes die op batterijen werken en lampjes die je kunt opladen. Beide zijn een uitkomst op Thijs' kamer... @Nynke: De hopeopathisch huisarts is niet onze vaste huisarts, maar wanneer ik (of Roy of Jasmijn) klachten hebben die wellicht ook (of beter) met homeopathie kunnen worden opgelost, ga ik naar haar. Maar toen ik een acute oorontsteking had, ging ik liever naar onze vaste huisarts om me een 'lekker' chemische antibiotica-kuur te laten voorschrijven. Het nadeel van homeopathische middelen is vaak dat het lang(er) duurt voordat ze werken. Maar met name kinderen reageren goed op homeopathie, vandaar dat ik met Jasmijn meestal naar de homeopathisch arts ga...
hi hi, heb ff snel alles bijgelezen leuk weer te horen van meerdere forumgangers ga dit keer niet op alles en iedereen reageren maar een paar vwb het krimpen van het groepje tja dat zit er toch wel in denk ik zo. zoals voorgaand gezegd is gaan meerdere kindjes wat meer bewegen en minder slapen en kun je dus minder vaak achter de pc/laptop. en mss ook andere interesses? vwb fontanel dicht rond het lopen, hier nog niet iig en lopen doet ie al een tijdje weer bianca heeeele leuke kamer zeg, daar zou je toch spntaan zwanger van een meisje willen zijn (geen hint hoor gwoon grapje) otje; jij krijgt vast nu les op de 'nieuwe manier' klopt dat? vanaf 1 januari 2008 gaan de proefperiode in van het nieuwe rijexamen en vanaf 1 april is het voor het eggie. janette; nee hoor, daar heb je als moeder wel een 6e zintuig voor denk ik. al moet ik wel zeggen dat ik hem aan de binnenzijde leg dus tussen ons in, dan moet hij mocht hij wakker worden zondeer dat ik het merk, eerst over me heen klimmen voor hij uit bed kan vallen alle knuffels zijn ontvangen hoor, heeel lief van jullie, enne vanhieruit, iedereen die ziekies is heeeel veel beterschap toegewenst. heb vanaaf gesquasht en ga zo verder in hp en dan lekker slapen gr iedereen saskia
Deze keer gelukkig een heel redelijke nachtrust gehad. Het nachtlampje hebben we op de overloop (permanent) laten branden, omdat het toch wel erg veel licht gaf op Jasmijn's kamer. Rond 24.00 uur werd Jasmijn (uiteraard) weer wakker, maar het bleef deze keer bij een kwartiertje jammeren en klagerig huilen. We hebben haar laten liggen en daarna heeft ze lekker doorgeslapen tot 8.00 uur. Ook de koorts is een heel stuk gezakt, van 39,4 gisteravond naar 37,8 vanmorgen...
goeie morgen allemaal.... hier lagen de kids om 8 uur in bed en ruth slaapt nog... jordy is inmiddels wel wakker... De waterpokken breidden zich alleen uit op zijn kontje. Hopelijk gaat het snel indrogen dan kan die volgende week weer naar school toe. Dit is al tweede week dat hij niet geweest is... mentholpoeder helpt gelukkig tegen de jeuk. Ruth heeft nergens meer last van. Die had alleen een paar vlekjes.... lies: Ruth loopt ook, maar d'r fontanel is nog niet dicht. Dus denk niet dat het samenhangt.. Gaat toch na hun eerste verjaardag dicht? Weet ook niet meer hoe het toen van jordy was... lola: rot joh die gebroken nachten. Je mag ruth wel ff lenen dan breng je jasmijn maar hier heen.... Vwb de kerels die moeilijk wakker worden van hun kids? Weet je wat dat is? Ze weten dat wij vrouwen er toch op liggen en wakker worden van de kids dus slapen hun vaster.. Eg is namelijk ook zo. Hij heeft t zelfs bij de kids bij zijn ex... Daar word ik als eerste wakker van... Hij slaapt rustig door..... vandaag nieuwe poging op de naaimachine.... eerst een naald los zien te krijgen.. otje succes met rijden.....
Fynn vanmorgen om 7.30 wakker @Lola: Kunnen er veel mama's niet op de voorgestelde data? Mss dan maar weer een paar nieuwe prikken? Waar we denk ik wel rekening mee moeten houden is dat de beebs in maart een vaccinatie krijgen waar ze ziek van kunnen worden. Cluppie wordt idd wat kleiner maar dat doet naar mijn idee geen afbreuk aan de gezelligheid. En is ook wat makkelijker met het organiseren van een meeting Wel grappig dat jullie zeggen dat dat komt omdat de beebs minder gaan slapen. Fynn heeft nooit veel geslapen maar ik heb nu juist meer tijd omdat hij zichzelf nu beter kan bezighouden @Gnessy: Oeps, dus Fynn komt er bij jou niet in met z'n roze shirt? @Otje: Wat een lange rijles zeg. Die hadden ze nog niet in mijn tijd. Lijkt me wel heel leerzaam. Fynn heeft totaal geen last gehad van z'n prikjes. @Lies: Zag in de Babywalz catalogus een lampje op batterijen. Het is een bol die verschillende kleurtjes licht geef. @Nynke: Welkom terug. Heeft mijn oproep aan de verloren schapen toch enigzins geholpen En is Jiri morgen jarig? @Lola: Gelukkig weer een redelijke nachtrust En de koorts ook weer gezakt. Fynn heeft dit dus ook gehad. En gisteravond zag ik weer wat rode vlekjes op z'n rompje. Zal dus wel weer zo'n virusje zijn geweest.
hahah hij mag er gerust in komen, alleen ik zou het jordy niet aantrekken... en mijn eigen ventje heeft ook een roze overhemd en roze stropdas..... dus tja...
@Alle zieke kindjes: Van harte beterschap! @cynthia: het valt mij ook op dat het rustier is hier. Ik ben maandag voor het laatst geweest en hoef maar twee pagina's bij te lezen! Maar ik denk dat het wel klopt wat bianca zegt. Onze kindjes slapen steeds minder. En ja, ik heb dat ook dat ik veel bezig ben met hoe ik me vorig jaar voelde tijdens de laatste loodjes van mijn zwangerschap. Ik heb gisteravond mijn zwangerschapsdagboek zitten lezen en ik werd er helemaal emotioneel van. @Bianca: Wat een mooi kamertje! Ik snap wel dat Lynn daar meteen lekker in ging slapen @janette: ook voor jou beterschap! Ik denk dat mijn man en ik ongeveer even snel wakker worden. Maar eigenlijk wordt ze 's nachts nooit wakker. @Lola: Ik denk dat je gewoon de datum moet kiezen waarop de meeste mensen kunnen. Je zal het altijd wel houden dat er iemand niet kan. Zo zijn wij met carnaval dus inderdaad op vakantie. Heb je wel al veel reactie gehad? @Otje: Demi heeft weinig last gehad van de prikken. Veel succes ermee. En wat een lange rijlesdag! @Duikster: Komt het door je vermoeidheid dat je weinig zin hebt om dingen te doen? Ik hoop voor je dat het dan snel weer wat beter wordt. @Lies: ik dacht dat het veel langer duurde voordat de fontanel dicht is. Maar zeker weten doe ik het ook niet. @Nynke: Leuk weer iets van je te lezen! @Lola: Wat fijn dat je zo'n goede nachtrust hebt gehad! En dat de koorts van Jasmijn gezakt is. @Eve: Het langer slapen van Fynn lijkt echt door te zetten nu! Demi is ook ziek . Mijn man en ik zeiden van het weekend nog dat ze eigenlijk nooit meer ziek is, maar dat was te vroeg gejuichd. Ze wilde gisteravond alleen maar tegen ons aanhangen en is na haar badje en fles om 18.45 naar bed gegaan. Ze heeft geslapen tot 8.45! maar heeft wel de hele nacht liggen hoesten. Gisteren was haar temperatuur 39.0 en heb ik haar een zetpil gegeven, vanochtend was het 38.0. Wat zouden jullie doen, een zetpil geven? Ze heeft trouwens ook een droge huid en een paar rode droge plekjes op haar borst. Dus ik weet niet of jij hetzelfde herkent bij Fynn, Eve? Omdat jij ook schrijft over rode plekjes. Misschien heerst er hier op het forum een virus . Ik blijf dus maar mooi binnen vandaag met m'n meisje. Mijn moeder net gebeld, die doet wat boodschappen voor me, ze moest toch nog naar de supermarkt. En morgen moet ik weer werken, dus ik moet nog eens even kijken hoe we dat gaan oplossen. Ik denk dat ze evt. wel naar mijn moeder mag, maar ik vind eigenlijk dat zieke kinderen aandacht nodig hebben van papa/mama. Wat vinden jullie? En wat is eigenlijk het criterium om wel/niet naar het kinderdagverblijf te mogen?
Zo, ben net terug van het CB. Jemig wat een rommeltje zeg! Ik moest eerst bij de wijkverpleegkundige en daarna bij de arts. Ze hadden een nieuw computer-programma om alles in te voeren. Helaas werkte dit niet optimaal en hadden ze volgens mij meer oog voor de pc dan voor Koen Vond het niet zo tof maar ja... Koen weegt nu 10 kg en 420 gram en is 75 cm lang. Hij was in 3 maanden 1300 gram aangekomen. Lijkt me prima toch? De prikjes vielen mee. Bij de 1e bleef ie nog stil, bij de 2e heeft ie wel gehuild maar dat was weer snel over. Nu ligt ie in zijn bedje. Ben zelf hartstikke moe. Denk van de lange dag gisteren. Je moet je wel bedenken dat ik niet de hele dag heb gereden. We zaten in een auto met onze rijinstructrice, ik en nog 2 andere leerlingen. Dus er werd wel afgewisseld met rijden. Kom straks weer terug. Moet even wat administratie regelen.
Bianca, wat een mooi kamertje van Lynn. En ik vind het roze nog wel meevallen. Het is aanwezig, maar niet té. Mooi hoor! Ik had dat trouwens ook, was niet zo'n roze-fan. Maar na de geboorte van Jikke is dat er toch langzaam ingeslopen. Gnessy, weer flink creatief bezig zie ik. Is het nog gelukt met de naaimachine? Otje, leuk'lijkt me dat, een slipcursus. Maar ook wel eng?! Lola, Jasmijn ook al ziek. Dikke knuffel vor haar! Fijn dat het lampje vannacht z'n uitwerking heeft gehad. Ik heb mijn nieuwe rooster nog niet, dus weet niet wanneer ik wel en niet kan. Plan maar iets, dan probeer ik evt. wel te ruilen en anders heb ik pech. Duikste, denk (hoop) ook dat die moeheid een fase is. Tenminste als ik terug denk aan de eerste weken van mijn zwangerschap.... Cynthia, Ik denk ook nog niet zo terug aan de laatste weken van mijn zwangerschap. Misschien ook omdat Jikke nog 11 maanden moet worden. Ik denk wel vaker in het algemeen (met weemoed) terug aan mijn zwangerschap. Vond dat zo'n fijne tijd en het kriebelt als ik eraan terug denk. Nynke, leuk weer iets van je te horen. Lijkt me een interessant artikel, zal het binnenkort eens ff lezen. Cluppie wordt idd wel kleiner, maar volgens mij wel redelijk constant nu (als er niet te veel zieken zijn). En ik ben nog niet van plan jullie te verlaten hoor. Duckie, ohh Demi ook aal ziek. Ook voor haar een dikke knuffel en beterschap! Met Jikke gaat het steeds beter, alleen nog erg snotterig en hoesten. Jikke zit de laatste dagen steeds op handen en knietjes. Dan zou je toch zeggen dat ze zou gaan kruipen. Maar als ze vooruit wilt, steekt ze één beentje weer naar voren en schuift zo op haar billen door de kamer
@Duckie: Fynn gaat iig steeds vaker wat langer slapen. Af en toe weer even een terugval maar heb echt het gevoel dat het de goed kant opgaat. Blijven duimen dus maar! Ik zou Demi overdag geen zetpil geven. Alleen als ze duidelijk last heeft. Maar wel 's avonds zodat ze lekker slaapt. Bij Fynn zijn het meer kleine rode potloodpuntjes onder z'n huid. En wat aandacht betreft denk ik dat ze bij oma ook op het goede adres is hoor. Maar daar denkt iedereen mss anders over. Hier op het kdv mogen ze met koorts wel komen mits ze maar gewoon goed eten, drinken en redelijk levendig zijn. @Otje: Kan me voorstellen dat je het niet prettig vond dat de pc meer aandacht kreeg Al is dat hier thuis ook wel es het geval @Noralien: Ik vond het zwanger zijn ook heel erg fijn. Voelde me supergoed (op een paar hele dikke voeten na). Dat zou ik dus nog wel een keer mee willen maken. Maar ik wil geen kind meer dus ja, dat wordt wat lastig
Wat een schattige foto van fynn. Ik lig hier dubbel van het lachen En vwb het ziek zijn en bij oma blijven heb je eigenlijk wel gelijk. Demi doe ik er waarschijnlijk niet tekort mee, maar het is meer mijn eigen gevoel. Wil er graag voor haar zijn als ze ziek is. Ze is een uur en een kwartier opgeweest en om 10.00 uur weer haar bed ingegaan. Ze lag bijna te slapen op de commode. @Otje: Waarom moest je en naar de verpleegkundige en naar de arts? Bij ons is het altijd 1 van de 2. @Noralien: herkenbaar wat je schrijft. Demi drukt zich ook wel eens op handen en knietjes, maar tijgert gewoon vrolijk verder hoor.
is fynn toch een lekker ventje zo.... hahahah.... alleen dat rose doet t m he....... lol...... staat m goed hoor eve... ik ff boven bezig geweest ff wat dingen naar zolder gebracht... wil nog wel wat dingetjes opgehangen hebben, maar dan moet ik eerst mijn lieftallige vent heel lief aankijken. ik ga nl niet zomaar boren e.d... {beetje te bang dat t mis gaat...} Maar klamboe van esther moet nog opgehangen worden (hing eerst op andere plek) en ik heb zo'n opberg ding die je moet ophangen met van die vakjes. Die wil ik naast haar bed hangen.... of bij t voeteneind. dan kan ik er ook wat spulletjes in doen voor ruth... Maar daar ben ik dus nog ni over uit met me eigen.. Hier ook 1 van beide en heel soms bij beide... maar meestal wisselt het hier bij het cb ff wat foto's van mijn eigen gemaakte dingetjes voor die poppen.... dekbedovertrekjes. Ja heb nog steeds ruzie met de naaimachien... heb de naald nog steeds niet los...
Orlando......04/11/06 (2265gram 43cm).......2 aug/10mnd3wkn................8270 gr........72.0cm Vishesh......17/11/06 (2900gram 53cm).......12 okt/10mnd3wkn................11.275 gr.....82.9cm Jiri..............30/11/06 (3275 gr, 49 cm......... 13 nov/11.5 mnd.....................10.000 gr........76 cm Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........1 nov /11 mnd.....................9140 gr........73.0 cm Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........28 aug / 38 wkn...................7500 gr........66.0 cm Lynn...........06/12/06(2900 gr, 48 cm)......... 07 nov/ 11 mnd....................9890 gr........75 cm. Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........06 nov./ 11 mnd.....................10035 gr.....75 cm Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........8 nov,10mnd 3 wk................9735 gr........71,5 cm Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......22 juni/27wkn......................7915 gr.........66 cm Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 sep/9 mnd, dag...............9500 gr.........72 cm Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........21 nov/11 mnd...................11355 gr........77,5 cm Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm)..........20 nov / 11 mnd...................9105 gr........72,5 cm Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........26 nov / 11 mnd....................8900 gr.........73 cm Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm)..........4 oktober/9mnd+12dgn.....11.115 gr........74 cm Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........28 september / 40 wkn..........9970 gr.......76,3 cm Ruth...........22/12/06 (2830 gr,46cm)...........9 november / 10.5mnd, .......7750 gr.........70 cm Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........2 oktober/9 mnd+9 dgn........9130 gr.........72 cm Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).........15 oktober/9 mnd+20dgn...9310 gr...........74 cm Koen..........28/12/06 (4050 gr, 54 cm).........29 augustus / 8 maanden......9120 gr.........72 cm Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........04 okt / 9 mnd.......................8145 gr.........72 cm