December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    LIENE SNEL BETER WORDEN HOOR.... In het ziekenhuis is het ook niet gezellig.... :)

Teun heeft het vandaag weer goed gedaan op het kdv..hefet zelfs weer fruit gegeten terwijl hij het thuis of bij de oma's vertikt :(

maar ik ga lekker voor de tv hangen.. ons clubbie uit alkmaar speelt voor europeesvoetbal..en ja ik ben toch wel wat voetbal gek dus ga kijken..Wijnand en me vader zitten in het stadion.....brrrrr...dan liever op de warme bank ;)

tot gauw

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn heeft vandaag 'straf' gehad op het kdv :) Samen met z'n vriendje is hij nml altijd kleine babietjes aan het 'pesten'. Ze halen dan steeds de babygym weg waar de babietjes onder liggen te spelen. De leidsters zeggen dan dat dat niet mag maar dat begrijpen ze uiteraard nog niet. Toen hebben ze die 2 voor 'straf' samen in de box gezet. En daar hadden ze de grootste lol.

Thuis heeft Fynn ook weer iets nieuws ontdekt. De wc :( Hij tilt dan de deksel op en gaat over de bril hangen met z'n hoofd in de pot. Echt geen gezicht. Vandaag of morgen kukelt hij er zo in (als ik niet op tijd ingrijp).

@Bianca: Oei, wat had jij weer een spookje in huis :( Denk je dat het komt omdat ze nog niet helemaal lekker is? Hoop op een betere nacht voor je want dat heb je nu hard nodig. Volgens mij gaat de 6e ziekte met hogere koorts gepaard. Fynn heeft nu al 2 keer 2 dagen koorts met daarna vlekjes/stipjes gehad. Volgens de ha was dat een gewoon virusje.

@Safouane: :whistle:

@Vales: Wat leuk om Wessel te zien lopen in het filmpje. Lijkt net of ie nooit anders heeft gedaan. Hij ziet er heel relaxed uit. En wat betreft de melk. Volgens mijn cb mogen ze vanaf een jaar 300 cc halfvolle melk of 500 cc opvolgmelk per dag. Ik zou dus niet meteen drastisch gaan afbouwen hoor. Fynn krijgt nu nog 550 cc opvolgmelk.

@Nynke: Dat gaat weer niet echt lekker dus met het slapen van Jiri :( Ik mag de laatste tijd niet klagen. Maar denk dan toch: Zal vast niet lang duren. Zo stom eigenlijk dat ik nu alleen maar negatief kan blijven denken over het slapen (of liever gezegd het wakker worden). En ik lig ook niet echt te wachten hoor. Maar idd, wat jij zegt, te denken: Oh, als hij nog maar niet wakker wordt. Maar ja, slapen doe ik dan dus ook niet meer :( En wat goed dat Jiri ineens gaat kruipen. Zo'n leuk gezicht is dat!

@Saskia: Kan Orlando al zo goed lopen :confused: Jeetje, wat onwijs gaaf! Lijkt me echt super om samen met m'n ventje buiten te lopen :D Als Fynn kan lopen moeten we maar es iets afspreken. Lijkt me echt leuk om die 2 samen te zien. Beterschap voor je mannen!

@Lianne: Oh oh, nog eentje die het huis onveilig gaat maken :D

@Karin: Bij Fynn was het lipbandje ook gescheurd door z'n val op het kdv. Je ziet nu nog steeds dat het los is van elkaar (als ik de kans krijg ;) ). Maar goed, het scheelt iig een eventuele ingreep op latere leeftijd. En heb je een foto/filmpje van Nick op z'n loopauto? Fynn krijgt er een voor z'n verjaardag. Ik denk dat hij em helemaal geweldig gaat vinden.

@Janette: Lekker eigenwijs zijn die kids, he?! :D Enne...wie gaat er winnen vanavond?

@Gnessy: Bedankt voor de uitnodiging. Als jullie wat dichterbij hadden gewoond was ik zeker even taart komen eten!

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    dan maar met pyama broek aan aan tafel..want ja onze Eve schreef: @Janette: Lekker eigenwijs zijn die kids, he?! Enne...wie gaat er winnen vanavond?

AZ natuurlijk... want de tegenstander komt uit griekenland en staat zeg maar helamaal onder aan :D

Foei Fynn nu al straf dat word nog wat later met jou.....en dan lol hebben in de box wat zouden de leidsters gelachen hebben....

Teun had op de terug weg een natte broek...had de voetenzak op de fiets en het heeft vanmiddag echt gespoeld van het water en ja dat was toch ook door de waterdichte zak heen gegaan :( nu zou Wijnand Teun wel ff halen maar omdat de weg rond alkmaar vast stond zei ik ik haal hem wel want jij bent toch niet meer optijd en de zak is droog....dcaht ik..thusi gekomen hele broek nat :(
    dan maar ff een pyamabroek aan...en toen aan tafel..jawel ons jochie heeft voor het eerst savonds meegegeten... :D en hij vond het prachtig.....

Gnessy bedankt voor de uitnodiging.......

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Lekker handig zo'n voetenzak :D ;) Als we bij oma & opa eten eet Fynn ook wel es mee aan tafel. Dat vindt hij ook heel gezellig. Alleen kom je zelf niet zo aan rustig eten toe. Dus dan is het handig dat m'n ouders er zijn ;)

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Update Liene:

Ze heeft nog steeds koorts. Vanavond zelfs boven de 40 graden. Volgens de dokter duurt het 3 a 4 dagen voordat de koorts weg is. En dit was dag 2. Liene moet dus nog in het ziekenhuis blijven.

@Saskia: Saar wil graag jullie afspraak van dinsdag a.s. verplaatsen.

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    Eve mocht je een sms terug zenden geef Saartje Ben en Liene dan een dikke knuffel van Teun en mij

7. Fijn dat Liene zelf niet zo'n last van de koorts heeft. Ik hoop dat ze snel weer met papa en mama naar huis mag!

@Eve: Bang voor, bang van... het kan allebei. Ligt aan de context..
    Ik ben bang voor onweer. Ik wordt bang van jouw gezicht. Volgens mij is het van wanneer er een bezittelijk voornaamwoord achter komt...
    De tijd dat Jasmijn wakker wordt schommelt ook hoor, maar ligt doorgaans tussen 8.00 en 8.30 uur. Maar ze wordt ook geregeld rond 7.30 uur wakker...
    Fynn wordt echte een rakker, vind ik :D !

@Bianca: Voor jou is het extra vervelend om een gebroken nacht te hebben :( . Jasmijn heeft ook kleine rode puntjes op haar buik, maar zij kreeg de koorts pas erna...

@Vales: Wessel ook al aan de wandel? Goed hoor... :thumup:

@Dimphy: Hi hi, jij gaat mama dus nu ook goed bezig houden... :)

@Saf: Go, go, go... :whistle: !

Jasmijn was vanmorgen koortsvrij, maar 's middags gaf de thermometer weer 38,5 aan. Maar dat is dus al een stuk minder dan de afgelopen twee dagen!

Ik heb met oordopjes in prima geslapen vannacht :D ! Roy is wel paar keer wakker geworden van wat gedrein, maar dat hield niet lang aan. Dat doe ik dus vannacht weer, het scheelt enorm om niet bij ieder kuchje rechtop in bed te zitten...
    Ik weet trouwens niet wat mijn schoonouders Jasmijn hebben gegeven ;) , maar die zit nu nog steeds (het loopt tegen tienen) klaarwakker en vrolijk te spelen. Om 20.30 uur heb ik een poging gedaan om haar naar bed te brengen, ondanks dat ze totaal nog geen tekenen van slaap liet zien. Maar een niet-slaperige Jasmijn krijg je dus niet in bed. In eerste instantie begon ze te babbelen (dat doet ze als ze moe is nóóit) en na een kwartier begon ze te huilen. Toen heeft Roy haar dus maar naar beneden gehaald. Ik weet niet waar ze de energie vandaan haalt... :rolleyes:

8. O ja, ook nog nieuws over Teri ontvangen...

Ze is een taaie en blijft netjes van de hechtingen af, ook zonder rompertje. Aanstaande maandag mogen de hechtingen eruit...

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
  10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lola fijn dat Teri het zo goed doet! geeft toch een hoop rust denk ik...

11. @Duikster: Dat geeft inderdaad een hoop rust. Ik vind het ook erg prettig om via de mail te vernemen hoe het met haar gaat. Het liefst zou ik haar even willen zien en knuffelen (zeker in deze situatie...), maar ik denk dat dat alleen maar verwarrend voor Teri is (en ook voor mij...)

Nick komt nét met zijn teentjes aan de grond hè? Maar genoeg om beetje bij beetje vooruit te komen... :D

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hiep hiep hoera voor Jiri!

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Saar, proficiat met je verjaardag!

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    En...m'n moeder is ook vandaag jarig! :D

Sorry, dat ik bijna ieder ochtend begin met wanneer Fynn wakker werd. Maar dat blijft een frustratie van me. En op de een of andere manier helpt het om het hier op te schrijven. Vanmorgen was het 6.30. Het wordt dus iedere dag weer een half uur vroeger. Voor ik het weet is het weer 5.30....

@Lola: Het gaat me eigenlijk om de zin: Een echte man is niet bang van/voor roze. Ik vind 'van' mooier klinken. Goed dat de oordopjes werken. Hoop niet dat Roy ze ook gaat ontdekken ;) En hoe laat ging Jasmijn naar bed? Snap idd ook niet hoe ze het volhoudt :( Maar hopelijk heeft ze wel aan een stuk door geslapen. En Teri is een bikkel!

@Karin: Dank voor het filmpje! Echt leuk om te zien :D Nick kijkt wel een beetje zo van: waarom sta jij nou te filmen?

15. Niet meer actief

goeie morgen...

saar, jiri en eve je mama gefeliciteerd met jullie verjaardag, maak er een fijne dag van...

Wens saar maar heel veel beterschap ook vanaf deze kant als je d'r terug smst.. En ja de griep is erg lastig dit jaar. Ik weet er alles van.....

Eve: breng fynn hier maar dan leen je ruth maar.. die ligt nog te slapen... en zal wel 9 uur worden eer die wakker word...

leuk filmpje karin.. hij kan dus idd net erbij komen. Dat lukt ruth bij lange na niet... die kan ni eens d'r voetjes op het opzetstukje krijgen.....

ik ga me ff aankleden en jordy ook... wil straks ff boodschappen doen en sint cadeautje voor opa halen. die viert het zondag met ons mee..
    en kan het niet maken dat die geen cadeautje krijgt.....

De waterpokken zijn hier zo goed als over. zijn alleen nog korstjes te zien, en volgens de h.a. zijn die niet besmettelijk...

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Jeetje, wat schrok ik van het bericht van Liene.
    Liene, heeeeeel veel beterschap. Wordt maar snel weer beter, dan mag je lekker naar huis.

Jiri, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Saar, van harte gefeliciteerd en Eve gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder!!

Volgens mij ligt het niet aan het bezittelijk voornaamwoord, maar aan "ben" of "wordt"....
    Ik ben bang voor onweer / ik wordt bang van onweer
    ik ben bang voor jouw gezicht / ik wordt bang van jouw gezicht
    ik ben bang voor een spook / ik wordt bang van een spook
    dus volgens mij is het "ik ben niet bang voor roze / Fynn is niet bang voor roze"
    Sorry voor de bemoeienis:D ;)

Wat fijn dat Teri het zo goed doet, stoer hondje!

Jasmijn, veel beterschap.
    Goed dat je vanacht wel geslapen hebt Lola. Dan zou ik ook zeker de oordopjes weer in doen vannacht.

Gnessy, wat een ontzettend leuk filmpje waar Ruth loopt.
    Dan zijn ze snel van de waterpokken af. Of vergis ik me nou?
    Iig fijn dat het ergste voorbij is. Waterpokken zijn zó vervelend!

Wessel heeft het lopen ook al flink onder de knie zeg. Knap trouwens dat hij kan lopen met die punten aan zijn slofjes. Daar zou ík nog moeite mee hebben ;)

Eve, pfff Fynn weer vroeger wakker. Terwijl het er toch even op leek dat hij het uitslapen had ontdekt :(
    Kan me voorstellen dat dat je opbreekt, vooal als je zelf overdag neit nog ff een slaapje mee kan pakken.

Karin, Leuk fimpje.
    Grappig hoe de kindjes van elkaar verschillen.....
    Nick doet al heel lang dingen die Jikke nog niet kan, maar Jikke kan al een tijdje op de loopauto en komt daar goed mee vooruit. Zal wel aan haar lange benen liggen :D . Ze heeft trouwens steeds minder steun nodig bij het lopen en staat daar nu echt stevig bij. Achter het wagentje lopen vindt ze eng en dan trekt ze haar beentjes op.

Mijn keelontsteking...tja, niet echt prettig, maar heb het idee dat het iets minder begint te worden.

Ik heb Harry Potter uitgelezen. Zal maar niet vertellen hoe het afloopt.... ;)

Ik ga Jikke nog ff op bed leggen. Denk dat ik nog ff lekker met haar mee ga.

Tot later.

17. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Heiloo
    @eve van harte gefeliciteerd met je moeder :D
    fygoygbyrurutyy ook van Teun

@saar ook gefeliciteerd.....hoe is het met Liene?

@ jiri gefeliciteerd van Teun!

net met Teun ff langs de ha geweest omdat hij telkens naar zijn oortjes gereep en raar hoest
    maar alles is goed...mooie oren en schone longen dus hij heeft zijn diploma van gezond jongentje weer gehaald :D

ga hem nu ff op bed leggen

18. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Liene:
    en gefeliciteerd met je mama.

19. slingding