December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    En voor alle zieken (het worden er steeds meer :cry: ):

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Eve ja in het ziekehuis heerst dus de buikgriep, zowel bij patienten als personeel, er zijn bepaalde afdelingen helemaal dicht en er is een opname stop...

en wat betreft het patat...een paar patatjes vind ik dat dat geen kwaat kan evt met mayo maar pindasaus zou ik zelf niet zo leuk vinden dit ook omdat de beebs tot 1.5 jaar nog een pindaallergie kunnen opbouwen...vandaar ook geen pindakaas voor dat ze 1.5 jaar zijn....

ojee als dat maar slaapt zo'n andere kant van het bed...slaap lekker evengoed... ;)

@Otje hier ook geen sinterklaas, we vieren bij wijnands ouders kerst zolang Teun het nog niet door heeft..daarna stappen we wel voor een paar jaar over......maar we gaan wel morgen naar het sinterklaasfeest op mijn werk.....zou mij benieuwen neem de kamera mee...

Teun werd net krijsend wakker had last van een mega harde drol die bleef hangen......dus ff geholpen en toen me pink ook nog maar ff naar binnen ( klein stukje maar hoor) want ja zag hem werken en toen kwam de rest ook..en gelukkig zacht nu slaapt hij weer lekker
    maarja het kon ook niet anders had al 3 dgn niet gepoept... :cry:

Ventje is de deur uit naar zaalvoetbal dus ik kan lekker op de bankhangen en me eigen programma's kijken...ga er ook snel ff 1 zoeken

iedereen een dikke knuffel die het kan gebruiken en tot....

3. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Duckie, wat zielig dat Demi zich zo ziekjes voelt. Ik hoop dat ze snel opknapt. Heeft de huisarts haar verder niks voorgeschreven?

Lola, hopelijk helpt de inhalator snel.

Eve, denk niet dat Lynn hoofdluis heeft, aangezien ze al een week of 6 niet op het kdv is geweest. En wat een ondeugend ventje is Fynn. Voortaan toch maar een flesje water op het nachtkastje ;) .
    Een paar frietjes lijkt me geen probleem, maar met mayo en satésaus zou ik niet zo snel geven op die leeftijd.

Mocht iemand toevallig géén rainbowshirtje willen bestellen, dan hou ik me aanbevolen voor een extra shirt. Heb rainbowbabies gemaild, maar ik kan maar 1x gebruik maken van de aanbieding.

Lynn wilde niet gaan slapen vanavond en kruipt nog steeds hier in de rondte. We hebben haar al 2 keer teruggelegd, maar zonder resultaat.

4. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Lola: Dus toch het RS-virus, maar hoe weten ze dan dat het het RS-virus is? Veel beterschap voor Jasmijn!

@Eve: Ik zou het zelf niet zo erg vinden als demi een keertje patat, zou eten, maar ik geloof niet dat ik er mayo bij zou geven. Maar los van het feit dat ik het niet zo erg zou vinden, vind ik eigenlijk dat ze dat niet kunnen maken. Iedere ouder denkt daar tenslotte anders over.
    Die Fynn wordt echt een klein boefje! Vannacht maar stil "op het droge" blijven liggen ;)

Dat denk ik dus zelf ook, vooral omdat de huisarts het ook al had over een virusinfectie. En dat ik de symptomen ook herken.

@Bianca: Nee, de huisarts heeft niets voorgeschreven. Ik kon zetpilletjes geven en bisolvon druppels gebruiken. En maandag terugkomen als de koorts niet weg was.
    Slaapt Lynn inmiddels?

Demi heeft van de afgelopen 24 uur ruim 21 uur geslapen :confused: :confused: .

5. - Jasmijn had (op het spugen na) alle symptomen van het RS-virus.
    - Het is meerdere malen geconstateerd op ons kdv.
    - Roy was de 9e (!) vandaag die met een kindje met deze klachten op het spreekuur kwam.
    - Jasmijn heeft vorige week samen met het kindje dat nu in het ziekenhuis ligt in de box gespeeld.

Het is gewoon een optelsom... :(

@Duckie: Wat fijn dat Demi zoveel slaapt! Dan krijgt haar lichaampje alle rust om snel beter te worden...

@Bianca: Jasmijn had gisteren hetzelfde, die heeft tot 22.30 uur vrolijk rond gekropen. Ze wilde ook absoluut niet naar bed. Vandaag heeft ze echter voor haar doen al heel veel geslapen (en slecht gegeten)...

@Eve: Ik doe niet moeilijk over een patatje. Maar wanneer Jasmijn pindasaus zou krijgen, zou ik er wat van zeggen...
    Een milde variant is inderdaad vaak moeilijk te herkennen, het lijkt dan zóveel op een gewone verkoudheid. Oudere kinderen en volwassenen hebben het RS-virus vaak zonder er erg in te hebben.
    Dat Jasmijn een milde variant heeft, is misschien iets tè optimistisch gesteld (want dan lijkt het op een gewone neusverkoudheid), maar het is gelukkig bij lange na niet zo ernstig dat we bang moeten zijn voor een longontsteking :D !

6. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lynn ligt sinds een kwartiertje in bed. Ze begon net pas lui te worden. Nog eventjes een slaapmutsje gegeven (fles ;) ) zodat ze helemaal 'voldaan' is en hopelijk kan ze er nu voor heel de nacht tegen.

Wij vieren ook geen sinterklaas. We hebben morgen van mijn werk sinterklaasviering en zondag van Michels werk. Mijn ouders geven Lynn met kerst cadeautjes, anders is het zoveel in een week tijd. En ik dacht eigenlijk dat we wel bij mijn schoonouders sinterklaas zouden vieren, maar dat is alleen voor ons nichtje van 4.

7. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Bedankt voor jullie felicitaties, erg leuk...

Het was een drukke middag/avond, maar jiri heeft zich goed vermaakt. Had gegokt dat jiri tot half 4 zou slapen, maar was helaas al om 14.15 uur wakker. Dus om 4 uur kwam pas het bezoek. Heb hem om half 6 nog laten slapen tot half 7 en toen is ie pas weer om 21.15 uur naar bed gegaan. Ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan. Afgelopen nacht heeft hij tot half 8 doorgeslapen zonder te huilen. Dus dat was een aangename verrassing :)

Hij heeft zo'n boom met ballen gekregen van V-Tech, net als die giraffe geloof ik, het is een groot succes. Hij vindt het echt geweldig. Zelf hebben we een paar kleine dingen gegeven, want we hebben de afgelopen maanden al genoeg gekocht voor onze kleine man. En hij snapt het toch nog niet.

Sinterklaas doen we ook niet. Misschien volgend jaar.

Saar en moeder van eve: GEFELICITEERD!

Beterschap voor alle zieke kindjes....

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ben ook zo'n rainbowbaby shirt aan het bestellen. Vraag me af welke maat jullie hebben en welke lettergrootte.

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zo, ik zal maar meteen beginnen met hoe laat Fynn wakker werd. Dat is tenslotte traditie geworden en ik zou niet willen dat jullie ontwenningsverschijnselen krijgen ;) Het was vanmorgen 7.00 uur.

@Bianca: Ik vind het eigenlijk wel l*llig van mezelf dat ik tegen jou heb gezegd dat ik een shirtje voor je bestel en dat nu zelf ga doen :oops: Zal proberen of ik iets kan regelen bij ze. Zal wel niet maar kan het altijd proberen. Heb tenslotte regelmatig iets besteld daar.

@Duckie: :confused: Wat heeft Demi veel geslapen. Wel goed hoor want zo geneest ze wel sneller denk ik.

@Nynke: Leuk dat de verjaardag geslaagd was. En wie weet heeft Jiri wel tot z'n 1e verjaardag gewacht met uitslapen :D Maat 74/80 van Rainbowbabies zit helemaal goed bij Fynn. Ze vallen dus erg groot. En aangezien Fynn hier toch wel de grootste is heb je een idee qua maat. Ik bestel echter 86/92 zodat hij er wat langer mee doet.

10. Wij hebben tegen alle verwachtingen in een rustige nacht gehad. Tegen middernacht hebben we Jasmijn nog even wakker gemaakt (normaal gesproken is dat nu juist het tijstip waarop ze uit zichzelf wakker werd de afgelopen weken... :rolleyes: ), zodat we haar nog een keertje konden laten inhaleren. Daarna heeft ze vrij rustig geslapen tot 8.15 uur.

Als ontbijt heeft ze een bord pap gegeten in plaats van een boterham met melk en dat ging er redelijk goed in.

Wanneer komt die mail van Rainbowbabies? Ik heb nog niets gezien...

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede morgen, hier op een hoestbui om 3.30 een goede nacht met kailynn gehad. ze heeft geslapen van 19.30 uut tot 9.00 uur

ik weet niet of iedereen standaard die mail krijgt ik heb tussendoor ook 2x iets besteld, of dat ze iedereen mailen die toen dat mutje hebben aangevraagd? ik heb hem een week of 2 terug gehad toen kailynn 11.5 maanden oud was.

Wij vieren vandaag sinterklaas met arno zijn familie dat doen ze al jaren
    (vorig jaar waren dat achteraf de laatsteuren met dikke buik)
    We hebben voor de andere kinderen iets klein gekocht, en voor kailynn heb ik mega blocks ingepakt en badspeeldjes van nijntje en een hartjes ketting. en de volwassen hebben lootjes getrokken met gedicht.
    Dit alles komt in 1 zak en wordt door een sinterklaas afgeleverd.
    Vanmiddag nog effe shoppen

12. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lola, fijn dat Jasmijn goed geslapen heeft. En dat zul je altijd zien, moet je haar wakker maken rond middernacht, terwijl ze normaal altijd zelf komt.

Eve, je kunt het mss proberen bij Rainbowbabies, als je dat niet erg vindt. En ik snap het helemaal dat je zelf ook een shirt wilt bestellen....ze zijn ook zooooooo leuk!

Lola, je krijgt ongeveer 2 weken voor de eerste verjaardag mail dat je het shirt kunt bestellen.

Lynn werd vanochtend om 6 uur wakker. Na de fles is ze terug gaan slapen tot 9.15 uur, dus wij zijn lekker uitgerust. Alleen nu moeten we rond 14.00 uur bij mijn werk zijn en ik ben bang dat ik Lynn voor die tijd niet meer in bed krijg. Ik ga het gewoon proberen, wie weet..

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    veel plezier vandaag bianca

14. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Lola: Ik snap het, als er zoveel aanwijzingen zijn, dan is de diagnose makkelijk te stellen. Fijn dat het weer redelijk goed gaat met jullie meisje.

@Nynke: En Jiri's eerste verjaardag zit er al weer op! Leuk dat het zo geslaagd was!

@Eve: Nou, 7.00 uur is een mooie tijd toch? En hou je traditie maar lekker in ere hoor.

@Slingding en bianca: Veel plezier met Sinterklaas vandaag.

Kom later terug, even bij Demi kijken.

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zat net even achter de pc en dacht dat Fynn op mijn slaapkamer aan het spelen was. Op een gegeven moment toch maar even gaan kijken. Bleek hij in z'n eigen kamertje te zijn met het volgende resultaat:

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
  17. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    En voor iedereen die vandaag of vd week Sinterklaas gaat vieren: Veel plezier!

18. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

otje; mm klinkt lekker gourmetten, wij vieren het as zondag bij mijn schoonouders, vanaf 2 uur.

duckie; zo demi slaapt echt super veel zeg, hoop dat ze snel weer beter is. ja hij loopt al vrij goed nu voor iemand die net kan lopen ;) dus ook achter het karretje gaat goed echt leuk om te zien!

noura; die safouane gaat echt inene snel zeg, goed hoor zoveel keer zitten achter elkaar
    zo dat is fijn te horen van je dochter, en leuk dat je zoon zo geinteresseerd is in deze vakken is weer wat anders dan voetballer/politie ed

bianca; de vlekjes zoals lynn ze op haar buikje heeft komen mij bekend voor hoor, ziet er op de foto minder uit dan in het echt idd. maar als het goed is voelt ze zich nu ook niet meer zo ziek?

slingding; hij is echt leuk joh, het shirt, kon je alle tekst en vormen en lettertype allemaal zelf kiezen? leuk hoor

lola; zo hee rs virus, dat is niet niks hoor, en nu? iig beterschap

bianca; die is ook leuk! ga toch maar eens kijken bij dat rainbowbabies...
    he bah hoofdluis, nou hier zal het gelukkig in zijn geval niets hebben uitgemaakt, bij orlando vinden ze het vast veeel te koud ;)

duckie; he bah zeg, nu moet je wachten tot na het weekend voor je meer weet. hoop dat demi iig dit weekend al wat opknapt

lola; he balen zeg, nou gelukkig voor jasmijn en jullie natuurlijk heeft zij het in lichte vorm voor wat ik eruit begrijp. succes met de inhalator

eve; vwb de patat, ach ja lijkt mij ook niet heel veel kwaad te kunnen alleen zou ik zelf de sauzen beetje achterwege laten zeg maar.

vwb de pinda allergie opbouwen, denk dat dat toch ook een beetje in de genen moet zitten die aanleg of zien jullie dit anders?

duckie; vind wel dat als je denkt dat ze een kuurtje of iets nodig heeft , zeker omdat ze zoveel slaapt en weinig drinkt enzo, je mss nog een keer de ha kunt bellen.

nynke; fijn dat de verjaarag geslaagd was enne leuk joh ook een ballen speelgoed. tja ze worden echt verwend he, dat zal altijd zo blijven voor de kids, ;)

lola; he wat fijn voor jullie zeg, lekker uitgeslapen dus

slingding; leuk joh heel veel plezier iig

hier heb ik ook puzzels gekocht denk dat hij het erg leuk zal vinden, bij mijn zus heeft ie er al een geprobeerd vind hij errug interessant

eve; hihi moet lachen om fynn erg ondeugend, haha maar wel leuk.

ik zal zo ff een foto spammen van een setje kleding die we gister hebben gekocht bij de mexx, koop daar bijna nooit wat vind het nml duur! maar voor de feestdagen een uitzondering, ze hebben wel errrug leuke dingen hoor vond het moeilijk kiezen maar omdat ik graag een wat grotere maat wilde dan dat hij nu had zodat hij er langer mee kan doen was het makkelijker lkiezen omdat dit het enige setje was wat ze in maat 80 hadden, anders moest het bij een ander filiaal besteld worden

ga foto ervan maken

tot zo

gr saskia

19. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0

hij is dus nog wel te groot maar 2 keer naar binnen vouwen van de broekspijpen kan het ook

gr saskia

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Lola, jeetje wat vervelend dat Jasmijn het RS-virus heeft. Hoop dat de inhalator z'n werk doet en dat ze snel opknapt. Beterschap.
    En wat goed dat ze vannacht lekker heeft doorgeslapen.

Ook beterschap voor alle andere zieke kindjes.

Duckie, haha ik zie 't. Wordt met dt :oops: :D

Eve, ik vind het wel vreemd hoor dat de leidsters patatjes met pindasaus geven. Daar zou ik niet zo blij mee zijn denk ik.
    Vind het eigenlijk ook wel vreemd dat ze die op de groep op gaan zitten eten. Ik neem toch aan dat ze gewoon pauze hebben en daar een andere ruimte voor hebben.
    En fynn was het zo te zien niet eens met de inrichting van z'n kamer :D

Nynke, fijn dat de verjaardag van Jiri geslaagd was.

Slingding, veel plezier vandaag.

Leuk setje Saskia. Ik vind mexx ook vaak wel erg gaaf. Vind het er vaak mooi uitzien voordat ik weet dat het mexx is.

Wij gaan vanavond voor het eerst sinds de geboorte van Jikke met z'n tweetjes uit eten. Jikke gaat naar mijn schoonouders. Heb er zin in.

Morgen naar limburg om sinterklaas bij mijn moeder te vieren. Zij heeft cadeautjes voor de kleinkinderen gekocht, onderling doen we niks.

Ik ben er eindelijk in geslaagd een verjaarscadeau voor Jikke uit te zoeken :D
    Dit is 'm.....

Deel Deze Pagina