December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat heerlijk zeg dat mitchell minder kramp heeft. zowel voor hem als voor jullie.

nou ik wil morgen ook :cry:

2. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Goedemiddag alweer!

Hier een mindere nacht en niet omdat Dain wilde eten, maar vanaf 4 uur heeft ie last gehad van krampjes, echt heel zielig. Gisteravond heb ik gyros met zaziki gegeten, waarschijnlijk heeft ie het daarvan. Ik voelde me echt een slechte moeder. Ik heb m lekker bij me in bed genomen en mijn pink gegeven. Om 6 uur wilde hij pas eten, dus zonder krampjes hadden we een hele goede nacht gehad! Voor de borstvoedenden onder ons; weten jullie wanneer welke voeding in de melk komt? Gisteravond heb ik dus gyros gegeten, krijgt Dain dan bij zijn eerstvolgende voeding deze gyros melk al, of pas later?

vanavond hebben we met nog 2 stellen van de zwangerschapscursus babymassage bij ons thuis. Heb er echt zin in, lijkt me leuk en ook heerlijk voor dain. Vandaag dus een dagje huishouden.

Setje, ik doe het hetzelfde als jij; eerst eten, even wachten , dan verschonen, dan spelen of in de box, en bij 3 gaapjes naar boven. Werkt hier ook (bijna) altijd.

Ik merk trouwens dat Dain langzaamaan overgaat naar 5 voedingen. Normaal werd hij echt om de 3 uur wakker en nu is het om de 4 uur en dan moet ik m vaak nog wakker maken ook. Laten jullie er ook wel langer dan 4 uur tussen (behalve 's nachts)?

Volgende week gaan wij ook babyzwemmen, Dain heeft een leuke nijntje zwembroek met blauw en oranje gehad, maar is maatje 62, moeten we dus even passen. Hopelijk past ie!

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    als je wat eet dan komt dat mee met de volgende voeding.

zielig hoor dat die last van je eten had, maar ik zou me er geen slechte moeder door voelen hoor.

hier zaten we gister ook op de 5 voedingen, maar hij heeft wel heel veel geslapen gister.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dat is sneu, van de krampjes, maar ik zou me ook geen slechte moeder voelen hoor! Ik zou overdag niet meer dan 4 uur er tussen laten. Ik denk dat je dan de kans hebt dat zijn ritme door de war gaat en hij overdag gaat doorslapen. Ik weet het niet hoor, maar dat denk ik gewoon.

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier laat ik ookniet meer dan 4 uur de tussen overdag, want anders komt het ook niet uit met de laatste voeding en hierdoor krijgt kailynn ook meer een ritme gevoel. ik doe het 8-12-16-20-23 uur en dat gatt op zich erg goed er zijn er ook die 7-11-15-19-22.30 doen maar dat komt voor ons niet zo fijn uit en kailnn accepteerd dit.
    ze ligt nu voor het eerst niet ingebakerd maar, wel strak in de deken.
    want ik hoorde dat het beleid van de kinderopvang hier is dat ze niet mogen inbakeren. dus ga ik zo proberen of ze al zonder kan.

ik was net bij de buren want die zijn op vakantie en ik zorg voor de plantjes en leg 2x de post weg nu was ik sinds vrijdag niet meer geweest dus ik haalde de post weg en toen vond ik een rouwkaart, nu denk ik maar dat ik hun zoon bel om te zeggen dat er een rouwkaart is in ieder geval.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Molly,
    ik heb op het borstvoedingsforum zitten kijken over tijden waarin voedsel/drank nodig heeft om in BV te komen. VAn alcohol is die tijd bij lege maag 30-60 minuten en bij volle maag 60-90 minuten. Ik neem aan dat dat voor ander voedsel dan ook geldt. Dus waarschijnlijk heeft hij wel last gehad van de zaziki.
    Kinderen wennen er echter ook aan als je regelmatig dingen eet die krampjes kunnen veroorzaken. Zo eten wij bijvoorbeeld veel koolsoorten en Nick had daar de eerste weken wel last van, maar nu eigenlijk niet meer. En tja... het kan natuurlijk altijd een keer dat hij krampjes heeft, je bent niet meteen een slechte moeder hoor. Enne... goed voor jezelf zorgen is ook belangrijk om er voor Dain te kunnen zijn, dus die gyros mocht er best in. Nu jij het zo schreef dacht ik net.... daar heb ik zin in....
    Wat leuk trouwens een nijntje zwembroek...

Ik ben vanmorgen voor de eerste keer in ons eigen zwembad gaan babyzwemmen. De les duurt een half uurtje en Nick heeft het helemaal volgehouden. Hij was daarna wel total loss en slaapt vanaf kwart voor tien tot nu. Om 11 uur heeft hij al slapend gegeten...bijna dan.... Er kon tussendoor nog wel een vette lach af...

Karin

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik was gister ook wel even bang dat safouane vanacht niet goed zou slapen omdat die zo lang sliep. maar toch heeft die tot half 6 geslapen, en daarna ook weer. maar je moet zelf een beetje aanvoelen wat het beste bij je kind past.

ik eet hier eigenlijk ook alles. maar kan me voorstellen dat als die eigenlijk niet goed op iets reageerd dat ik daar dan de volgende keer mee oppas. we zijn toch wel erg gehecht aan onze nachtrust. of je kan proberen dan een afgekolfde voeding te geven.

ik zou ook even bellen i.v.m. die rouwkaart. je weet natuurlijk nooit of het iemand is die heel belangrijk voor ze is. altijd moeilijk dat soort situaties.
    ik heb het een keer gehad dat we 7 weken op een huis moesten passen, enop een gegeven moment hadden we 20 brieven van de nuon, en een van een incasso. toen heb ik er toch maar eentje opengemaakt en daarin stond dat de stroom zou worden afgesloten. dikke paniek, want ze hadden een terarium (of hoe heet zoiets) voor van die tropische hagedissen. gelukkig is dat wel goed afgelopen.

nou meneer ligt hier weer in bed. op een gegeven moment kun je merken dat die niets meer wil, en dan is die weer gewoon moe. hij stribbelt dan nog wel even tegen. maar valt meestal snel in slaap.

ga ik nu even eten maken. lekker een stoofpot met lamsvlees

8. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

hier een berichtje van mij

eve; lekkerrr uit eten ff relaxen hè?

setje; veel sterkte toegewenst morgen,

noura; jammer dat je niet kan komen

lola; lekker is dat zeg dat ze dit niet ff van tevoren hebben gemeld, ga je er nog wat van melden?

otje; fijn dat koen goed heeft geslapen

debbie; lekker uitgeslapen......enne ff by the way, ik ga niet blijven stemmen hoor. dan is het niet meer leuk en het spontane gaat er ook af vind ik dan. niet lullig bedoeld iig.

setje; lekker dat het goed gaat op die manier, lekker is het he als er voor je word gekookt?

daphne; fijn dat de krampjes minder worden hier ook weinig last. succes met het solliciteren

molly; balen zeg dat ie last had van de gyros. ben benieuwd hoe de bm was.

slimgding; ik zou het idd wel ff melden mss is het voor hun een belangrijk persoon

duikster; lekker joh dat ie het zo leuk vond en uitgehouden heeft, ikdenk dat ik ook binnenkort es ga kijken

hier heeft orlando vandaag zijn prikjes gehad, was we ff huilen maar minder dan de vorige keer. hij wilde niet daarna aan de borst maar gewoon ff getroost worden. hij lachte zelfs met aankleden. verder ook alles goed. hij is nu 5240gr 58cm en omvang hoofdje 38.8cm. de arts had een berekening gemaakt van hoe lang hij ong. zou gaan worden; 1.89cm :confused: :D . word een grote vent dus hihi.

de arts vond het ook erg leuk dat ie zo vinnig is, hij is erg sterk.

hopelijk krijgt hij geen verhoging tot nog toe gaat het goed met hem.

gr saskia

ps ons huis is verkocht, nu nog officieel ondertekenen. lekker weer een last minder

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    gefeliciteerd dat jullie huis verkocht is!

10. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Ik heb een vraagje is babyzwemmen wel of niet slecht voor baby hun longetjes? De 1 zegt van wel en de ander van niet, op internet staan ook wel dingen zoals dat ze er astma van kunnen krijgen enz.. Wat is er nou van waar en kan en mag ik gewoon met thijmen zwemmen of nie? Ik kom later reageren ben ook druk bezig hier dus

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Melliemel: Gefeli met de verkoop van jullie huis.

@Debbie1988: Mijn huisarts zegt dat het gewoon mag. En astma is erfelijk bepaald, niet iets dat je op kunt lopen. Bovendien ga je, neem ik aan, 1 keer in de week en niet iedere dag. Ik ga dan ook gewoon met Mitchell.

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hebben jullie ook zo'n zin in de meeting morgen? Hoop dat onze baby's morgen allemaal een superdag hebben.
    Ik zie jullie om 12.30 op CS Utrecht bij de Swirl!

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Saskia: Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! Hebben jullie zelf al een ander huis gekocht?

14. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    je moet doen wat jij denkt dat goed is. de een zegt dat het gewoon kan de ander raad het af. ik weet wel dat ik wel een keer ga kijken maar niet elke week zal gaan. hier heeft mijn man vroeger bronchitis gehad en dit wil ik voorkomen. ik heb zelf altijd gezwommen (echt een waterrat ben ik :D ) maar heb altijd last van de chloorlucht, dit is lijkt mij de oorzaak van mogelijk op latere leeftijd astma wanneer je er aanleg voor hebt dan hè.

hetzelfde geld voor het extra foliumzuur wat je moet slikken tijdens de eerste maanden van je zw.schap. dit is eigenlijk alleen nodig voor mensen waarvan er in de familie evt open ruggetje en hazelip voorkomt.

otje; ja we hadden eerst een huis gekocht en nu ons huis verkocht

gr saskia

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Otje: routebeschrijving vanaf Centraal Station heb ik je toegemaild...

Karin

16. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    @Melliemel: Mijn vriend heeft ook bronchitis, maar volgens mij huisarts is dit erfelijk en kan niet ontstaan door het chloor. Overigens verlagen ze het chloorgehalte voor het babyzwemmen als het goed is.

Jaaaa, ik heb ook zin in morgen. Ik ben heel benieuwd om iedereen in het echt te zien, zowel de babies als de mamma's :)

17. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik wil jullie voor morgen heel veel plezier wensen en veel foto's maken hé :D
    Ik vind het wel jammer dat ik niet kan komen,de volgende keer beter.

@Saskia Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis,het is wel snel gegaan hé.

Ik wil ook gaan zwemmen als Wessel zijn enting heeft gehad.
    ik moet ook nog even een zwembroekje halen,bij de prenatal hadden ze zwembroekjes met nijntje er op maar ik ben niet zo van de nijntje dus nog even verder kijken.
    Ik vind het wel jammer dat het babyzwemmen pas met 4 maanden is.

18. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb een ander zwembad gevonden en daar is babyzwemmen vanaf 3 maanden :D
    En dit zwembad is echt dichtbij daar kan ik naar toe lopen met dat andere zwembad had ik met de bus gemoeten.

19. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik ben wel helemaal nijntje
    dus ga daar kijken voor zwemkleding voor haar.

goede reis allen morgen!

20. @Melliemel: Ik had vanmorgen al een klacht ingediend en die is heel netjes opgelost. De opdrachtgever is persoonlijk langs geweest... Ze hebben de oprit echter net niet breed genoeg gemaakt, ik ben bang dat ik nog steeds met twee wielen over de stoeprand moet. We mogen er nu nog niet op, dus morgen even uitproberen...

Enne.. wel een opluchting hè, als je huis verkocht is!

Ik ben vandaag begonnen met één schepje Nutriton (tegen spugen) in de voeding te doen. Op de verpakking staat 2 tot 4 schepjes per 100 ml, maar het cb zei dat ik beter met 1 schepje per fles kon proberen. Als dat al helpt, waarom zou je de melk dan nog dikker gaan maken? Ik heb nu twee voedingen met Nutriton gegeven en Jasmijn heeft na beide voedingen niet gespuugd! Toeval of...

Deel Deze Pagina