December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Gnessy Wessel heeft al eczeem en Johan heeft astma en eczeem en ik had vroeger ook vaak eczeem en omdat Wessel dat nu al heeft zit hij in een risicogroep om meer allergieén te krijgen.
    En met een pinda allergie ben je echt niet blij dus ik zou echt kwaad worden als ze iets met pinda aan Wessel zouden geven,maarja Wessel zit niet op het kdv dus dat scheelt weer.

En volgens mij hoef je een allergie niet bij je geboorte te hebben hoor waarom zou er dan bijv hypoallergene voeding zijn dat is tegen het ontwikkelen voor allergieén.
    En ik heb eczeem op veel latere leeftijd opeens gekregen net zoals Johan.

2. @Vales: Het nadeel van internet is inderdaad dat je ook 'te veel' kunt lezen, maar ik kan me goed voorstellen dat je je toch niet kunt bedwingen. Ik hoop voor je dat het mee blijkt te vallen en dat je doem-scenario niet uitkomt!
    Wat heeft Wessel al stoere spikes in zijn haar... :thumup: Het is echt een lekker kereltje!

Dat is mijn hubbie, beter bekend onder de naam Roy ;) ! Eve had de MINI op de foto bij Albert Heijn gezien toen de mijne (weer eens) met pech in de garage stond. Hij is hem toen voor mij gaan halen. Eve wilde graag een foto van een spelende papa of mama zien... :)

Hier is Sinterklaas vanmiddag onverwacht langsgekomen (in de vorm van opa en oma met kadootjes... :D ) Dat hadden we niet verwacht, omdat we eerder hadden afgesproken om nog een jaartje te wachten. Maar ze konden het toch niet laten om enkele kleinigheidjes te kopen...

(Dat Sinterklaas onverwacht kwam is duidelijk te zien aan de ongeschoren papa... ;) )

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    leuk lola sinterklaas onverwacchts....

saar: liene welkom thuis en nu allemaal uitrusten!

Ik ga kailynn zo badderen en op bed leggen en dan voor het eerst slingers ophangen...zucht ik wordt vandaag wel erg snel emo als ik aan het afgelopen jaar denk.

4. Dit las ik op internet over allegieën...

Hoe ontwikkelt een atopische aandoening in de loop van de tijd?

Geboorte
    Als een baby geboren wordt is het meestal niet direct allergisch. Allergische klachten ontstaan in de loop van de tijd als de baby aan allergenen uit de omgeving wordt blootgesteld en er gevoelig voor is.

Eerste 3 maanden
    In het eerste levensjaar ontwikkelt meestal een voedselallergie en /of atopische dermatitis (atopisch eczeem). 60% van de verschijnselen die in het eerste jaar optreden zijn meestal voedselallergie en/of atopische dermatitis (eczeem).

Als een baby een voedselallergie ontwikkelt is dat meestal het eerst voor koemelk, omdat koemelkeiwit het eerste belangrijke allergeen is waarmee het spijsverteringskanaal in contact komt. Ook andere voedselallergieën zijn mogelijk.

In 90 % van de gevallen verschijnen de eerste symptomen op de huid of in het spijsverteringskanaal, omdat het immuunsysteem van het spijsverteringskanaal nog niet volledig is ontwikkeld.

Symptomen van het spijsverteringskanaal kunnen zijn: diarree, verstopping, braken, kolieken of bloedverlies in de ontlasting. Daarnaast kan de baby erg onrustig zijn, veel huilen, moeilijk slapen of overstrekken.

Na 3-4 maanden
    Als de symptomen op de huid voordoen dan uit zich dat bijvoorbeeld in eczeem. Vaak begint deze vorm van eczeem na 3 tot 4 maanden. Het eczeem begint meestal in het gezicht op de wangen. Er ontstaan, rode jeukende uitslag die vaak vochtig is, maar dat hoeft niet. Ook kan het ontstaan tussen de hoofdharen.
    De jeuk geeft veel problemen. De baby probeert deze te verminderen door te krabben en te schuren. Het eczeem wordt daardoor alleen maar erger. Baby's met eczeem zijn vaak onrustig en huilen veel.

30-50% van de gevallen van atopische dermatitis bij baby's wordt met voedselallergieën in verband gebracht.

Symptomen van het spijsverteringskanaal kunnen zijn: diarree, verstopping, braken, kolieken of bloedverlies in de ontlasting.

Vanaf derde tot vijfde levensjaar
    Voedselallergieën zijn vaak alleen een groot probleem tijdens de eerste 3-4 levensjaren. Rond de leeftijd van 3-5 jaar komt koemelkallergie veel minder vaak voor, omdat 85% van de kinderen met koemelkallergie tegen het derde levensjaar een tolerantie ontwikkelt voor koemelkeiwitten.
    Als een koemelkallergie pas op latere leeftijd ontstaat, dan zal het vaak meer tijd vergen voordat koemelk weer wordt verdragen.

Een allergie voor ei blijft bij kinderen vaak langer bestaan.

Vanaf het derde levensjaar, als voedselallergieën vaak afnemen, zie je een stijging van astmatische bronchitis. Kinderen krijgen dan vaak problemen met de luchtwegen. Er kan dan allergie voor hooikoorts, huismijt of voor dieren ontstaan.

5. Ja, vorig jaar waren nu je laatste uurtjes als zwangere vrouw ingegaan... :D

6. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Karin :Grappig, dat je je vrienden zo "moest" vertellen dat je zwanger was :D

ja, zo is het precies inderdaad.

@Bianca: Leuk om een foto van jou en Lynn te zien. Je buik is mooi gegroeid sinds de laatste meeting.

@Irma: Fijn dat huis zo mooi wordt. Suc6 met verhuizen volgende week.

@Eve: Demi speelt ook veel alleen hoor. Ik ga haar niet de hele dag bezig houden , ze moet ook zichzelf kunnen vermaken. En dat kan ze trouwens ook heel goed.

@Nynke: Leuk die traktaties hoor! Fijn dat Jiri niet meer zo laat de fles krijgt. Ik zou 23.00 uur nog erg laat vinden.

@Lola: wat een mooi jurkje, dat zou ik ook zo kunnen kopen. Leuk, zo'n onverwacht sinterklaasbezoek!

@Lies: Vwb de ontwikkeling heb je misschien ook wel gelijk. BIj ons op het kdv vinden ze demi geloof ik ook niet heel langzaam. En ik moet ook zeggen dat hier op het forum misschien vooral de verhalen van de snelle baby's blijven hangen.

@Cynthia : Leuke sinterklaasfoto's. Kailynn heeft het echt naar zijn zin bij sinterklaas op schoot.
    Alvast heel veel plezier morgen.

@Gnessy: Zo, die kids van jullie zijn flink verwend!

@Saar en Liene : Wat fijn dat jullie weer thuis zijn. Ik kreeg het koud bij het lezen van je verhaal. En fijn dat Ben precies op het juiste moment thuis kwam. Ik hoop dat ze het niet nog vaker gaat krijgen.

@Vales: Vervelend dat je je zo naar voelt en dat zo vlak voor de bruiloft. Ik hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen.

Wij hebben vanmiddag de kamer "verbouwd" . We hebben alle kasten schoongemaakt en 1 kast weggedaan, zodat we daar dadelijk een speelhoekje voor Demi kunnen maken. Wij doen wel een kerstboom, en daardoor krijgt de box tijdelijk een ander plaatsje. Hier geen plastic ballen, dus ik moet nog even kijken of dat wel goed gaat.

Met demi gaat het weer beter. Ze is weer lekker zelf aan het spelen en heeft geen koorts meer. Ze hoest nog wel heel lelijk en wil nog steeds bijna niks eten. Ik hoop dat daar snel verandering inkomt.

7. Jasmijn is vandaag vrolijker als gisteren, maar ze slaapt nog steeds erg veel. Met het speelgoed van opa en oma heeft ze vanmiddag ook lief zitten spelen. Gisteren deed ze dat echt niet. Ze was wel vrolijk, maar alleen wanneer ze lekker naast je zat of op je schoot. Jasmijn eetlust is ook nog minder hoor, ze eet wel 'braaf' met smaak haar bordje leeg. Maar ze eet minder maaltijden op een dag, omdat ze zoveel slaapt...

@Duckie: Fijn om te lezen dat Demi ook een stuk minder ziek is dan eerst :D !

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Demi slaapt vandaag juist weer wat minder. Fijn dat Jasmijn wel gewoon eet, hier gaat vast voedsel nog bijna niet. Vandaag heeft ze gegeten:

9.00 uur pap, ongeveer 100 cc
    12.30 uur 2 hapjes krentenbol en ook ongeveer 100 cc melk
    14.30 1 klein rijstwafeltje
    17.00 uur 2 hapjes warm eten en 3 hapjes yoghurt
    19.00 uur ongeveer 120 cc melk
    en tussendoor wat water

en dat is al veel meer als dat ze de afgelopen dagen heeft gegeten.

9. Niet meer actief

Ik denk op het moment dat je er teveel rekening houdt met oh jee mijn kind kan allergisch zijn dat ze zich er ook naar gedragen. Maar dat is mijn PERSOONLIJKE mening.
    En ruth heeft ook bronchitus en die is ook niet allergisch..

Maar goed... is discussie die ik verder niet aangaa. Want ik denk er anders over dan de meeste mensen....

10. Niet meer actief

hier 's ochtends als ze wakker is (en dat verschilt nogal) een fles bambix,
    tussendoor koekje of rijstwafel,
    rond half 1 1,5 a 2 plakken brood met beker diksap,
    half 4 fruithapje en drinken,
    6 uur warm eten
    8 uur fles bambix

En nu ik het zo lees eet ze dus gewoon met de pot mee... besefte dat eerder ni.

11. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, ik ga even verder met reageren waar ik gisteren gebleven was. Kreeg bezoek dus beetje ongezellig dan om achter de pc te kruipen...

Bianca: Grappig dat jullie dezelfde auto hebben! Bij ons is die diesel echt wel nodig omdat Stefan elke dag op en neer moet van huis uit naar Eindhoven (ongeveer 120 km per dag).
    Leuke foto's hoor van Lynn op het sinterklaasfeest.

Lola: Idd... na al die verhalen durfde we de Laguna niet aan. Maar deze is ook super natuurlijk!
    Ben benieuwd naar je nieuwe salontafel!?
    Wat een leuk setje zeg voor Jasmijn! Krijgen we straks een foto te zien?

Duikster: Leuk om onverwachts het leuke nieuws te delen onder het genot van een etentje!

Irma: Succes met de verhuizing!

Janette: Ook al zo'n leuke foto's van het sinterklaasfeest! Teun kijkt superblij!

Eve: Een eigen autootje is idd heel makkelijk maar ook zo duur. Helaas is "onze" auto straks ook niet zo toegankelijk voor mij aangezien Steef hem echt nodig heeft voor het werk. Hij zegt wel dat mocht ik de auto een keer nodig hebben voor het een of ander dat hij dan eventueel wel eens de trein kan nemen.
    Goh, wel balen dat je nu dus al het maximale krijgt aan kinderopvangtoeslag. Wie weet krijg je nog opslag op je werk miv het nieuwe jaar?

Saskia: Wat een leuke foto van Orlando. De leuke kleertjes vielen meteen op! Helemaal mijn smaak.

Cynthia: Leuk hoor die foto's! En terugdenken aan 1 jaar geleden? Ik weet helemaal wat je bedoelt en denk velen hier. Weet nog dat ik zo blij was dat het eindelijk december was geworden... "onze" maand! :D

Saar: Poeh zeg, wat een heftig verhaal van Liene. Kan me voorstellen dat je je echt dood bent geschrokken. Gelukkig is ze nu weer thuis!

Vales: Wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Zeker nu vlak voor de bruiloft. Veel beterschap en hoop dat je je snel weer goed voelt.
    De foto's van Wessel zijn LEUK! :D

Duckie: Wat fijn dat Demi zich weer beter voelt!

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Over mijn sollicitatie: Helaas heb ik nog niets gehoord maar had deze week ook nog geen nieuws verwacht. Hopelijk volgende week (goed) nieuws!?

Is het bij jullie ook zo'n slecht weer vandaag? Wij zijn vandaag op bezoek geweest bij mijn schoonmoeder in Eindhoven en we wilden ook nog even de stad in. Vanwege het slechte regenachtige en stormachtige week hebben we de stad maar overgeslagen. BAH BAH!

Met Koen gaat alles goed. Alleen 1 ding waar ik de laatste tijd best mee zit en wat wel eens moeilijke momenten oplevert. Hij is nogal een ventje met een sterk eigen willetje wat nogal eens driftig uit de hoek kan komen. Bijv. straks. Ik was aan het koken en Stefan gaf hem ondertussen vast zijn eten. Daarna gingen wij eten en hadden Koen bij ons aan tafel gezet. Hij kreeg ook nog wat stukjes aardappel van ons en groente. Maar als het voor hem niet snel genoeg gaat dan is het echt drama en schreeuwen en huilen enz. Wat we nu dan proberen is om hem te negeren als hij negatieve aandacht vraagt en als hij wel gewoon rustig doet om hem dan juist aandacht te geven. Ik weet niet of Koen nog te klein is om hier iets van te leren maar ja... steeds die negatieve aandacht en dat driftige lijkt me ook niet goed.

Ook bijv. met zelf spelen. Het ene moment kan ie heel vrolijk liggen spelen maar het andere moment zint hem iets niet en wordt hij boos enz.

Iemand die dit driftige boze gedrag herkent? Tips misschien?

Groetjes Otje

13. Niet meer actief

Ruth heeft soms hele driftige buien, vaak vraag ik dan wat er aan de hand is. Dan gilt ze word ze ff overstuur en dan ff knuffelen en is t weer over..

Maar ook ik doe af en toe aan negeren. en als het gebeurt tijdens het eten, tja dan word heir vaak de kinderstoel omgedraaid.. dus dat ze met de rug naar tafel toe zitten.... werkt hier wel..
    dit is ook maar paar tellen, maar heeft wel effect.

14. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Otje, ik herken dat gedrag niet, dus helaas geen tips voor je.
    Wel nog een tip vwb je sollicitatie: Als je dinsdag niets gehoord hebt, dan zou ik zelf even bellen, dat staat altijd goed!

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Gnessy: Die stoel omdraaien, dat heb ik idd ook wel eens gedaan en het hielp hier ook. Niet lang natuurlijk maar toch. Even duidelijk maken dat sommig gedrag niet kan. Ik weet wel dat die kleintjes natuurlijk nog lang niet alles snappen en begrijpen maar toch stiekem al best slim zijn.

Duckie: Idd wel slim om even te bellen. Ik bel dan wel even naar het uitzendburo want het loopt ook via hun namelijk.

16. Helemaal mee eens! Bij sommige sollicitatieprocedures - met name voor commerciële functies - rekenen ze er zelfs op dat je zelf contact opneemt. Ze willen dan weten in hoeverre je zelf initiatief toont. Ik heb dat zelf één keer meegemaakt. De eerste twee keer werd ook gezegd dat de betreffende persoon er niet was, maar toen ik de derde keer belde werd ik meteen uitgenodigd voor een gesprek! Tijdens dat gesprek werd me verteld dat ze dat inderdaad expres deden. Ik heb de baan toen niet gekregen. Ik behoorde tot de laatste twee, maar de andere persoon had iets betere papieren...

17. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Anne jasmijn en Demi beterschap...

Lola, wat een schatige kleertjes en schoentjes....heel feestellijk.

Nynke, super leuk die traktaties!

Ben nu druk een nijntjes slinger te maken voor Dimphy....

Dimphy gelukkig weer wat beter in haar velletje..en twee tanden erbij...
    Nu ben ik een beetje ziek, erg last van hoofdpijn en een erg vol gevoel in mijn hoofd.

Cynthia veel plezier met versieren en herinneringen ophalen aan vorig jaar.....

Irma, fijn dat alles voorspoedig verloopt met het klussen, heb je mijn kaartje nog gekregen?

Otje, ik heb het gemist maar heb je die baan nu gekregen?
    Recept pepernoten voor jou:

Voor ongeveer 75 stuks.
    250 gr zelfrijzend bakmeel
    125 gr bruine basterd suiker
    150 gram boter
    10 gr speculaaskruiden
    4 el melk

oven verwarmen op 175 graden
    15 a 20 min in de oven en smikkelen maar.

Deze hoeveelheid is ruim voldoende voor 2 personen bakken

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lianne: Thnx voor het recept! Neem aan dat je gewoon alles door elkaar husselt en dan "bolletjes" rollen?
    Ik heb nog geen nieuws over de baan.

Ik heb 1 1/2 week geleden dat gesprek gehad en hij zei al dat ik deze week (afgelopen week) niets zou horen. Hij had namelijk nog verschillende gesprekken gepland. Aankomende week zou ik dus meer horen. Wanneer zouden jullie bellen? Meteen morgen of misschien even afwachten tot dinsdag of woensdag of zo?

Zometeen weeeeeerrrrrrrrrrrrrr: EXPEDITIE ROBINSON! :D

Gr Otje

19. Feitkifkim

Feitkifkim Actief lid

20 jun 2006
    378
    0
    0
    Hoi hoi,

Ja natuurlijk kom ik weer kletsen wanneer de verhuizing achter de rug is, ik mis jullie hierzo!

Lianne, ik heb jouw kaartje inderdaad ontvangen, maar later gekregen van de oude bewoners, die hadden hem tussen hun post mee genomen in hun verhuizing, sorry voor de late reactie hierop... Hij is echt prachtig!

Vandaag heel veel weer gedaan en we zien nu het einde in zicht komen...

Morgen heb ik examen voor mijn verslavingsconsulentschap maar heb niet echt kunnen leren door andere dingen, verhuizing enzo... Maar goed ik ga nu nog even proberen iets te leren...

Ik spreek jullie wel weer...

Irma.

20. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster

Hoezo verkouden.....

Deel Deze Pagina