December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Eve: Shit zeg, Fynn weer ziek :cry: . Niks ellendiger dan 's ochtends je kindje aan te treffen in het braaksel en poep. Veel beterschap.
    Ik zie dat Fynn z'n fruithapje niet wilde eten. Met diarree zou je anders banaan kunnen proberen, dat stopt.
    En lekker vooruit kijken hoor en die nare tijd vergeten!
    Inderdaad, mooi initiatief, die site, ik ga 'm gelijk aan wat bekenden doormailen.

Fijn om te lezen dat je er op een gegeven moment toch weer klaar voor was. En ik geloof dat dat bij mij ook nog wel even gaat duren!

@Melliemel: Ik ga vrijdag terug naar de huisarts en dan wil ik graag een afspraak met de huisarts die ik afgelopen maandag ook had, want dan wil ik van haar graag horen waarom zei wel een doorverwijzing wilde en of ze het nu nog nodig vindt.
    Hier waait het helemaal niet zo hard. Ik zou lekker zelf in de auto gaan zitten in ieder geval.

@Batchie: Wat lees ik nu ? Een positieve test?! Ik kan me je dubbele gevoel voorstellen. Wanneer kun je bij de dokter terecht?

Jullie moeten we niet teveel eer toe dichten hoor. Ik had een gedichtje per mail voor demi gekregen en daar heb ik ook stukjes uitgebruikt en ik heb wat stukjes zelf geschreven. Maar ik vond het wel leuk om hier neer te zetten voor jullie :D

Demi lijkt weer wat op te knappen. Ze heeft vannacht wel gehoest, maar niet zo hard dat we haar overeind moesten houden. Vanochtend heeft ze weer 180 cc pap of, en zelfs ook al weer een beetje fruithap en net weer 50 cc melk. ER lijkt dus vooruitgang in te zitten!

Vanavond pakjes avond! We vieren het hier samen met mijn ouders en mijn zus en haar vriendin. Ze eten ook hier, dus ik ga zo vast even een lekkere pan chinese tomatensoep maken. We hebben lootjes getrokken, maar ik heb voor allebei digitaal zo'n foto-album gemaakt en af laten drukken, met foto's uit het eerste jaar van Demi. EN dan met name de foto's waar zij ook op staan natuurlijk. En het is echt zo leuk geworden! Verheug me er nu al op hun reactie.

2. Hallo allemaal,

Eerst allemaal heel hard bedankt! Wat was het leuk om de post te gaan halen deze morgend. Allemaal kaartjes uit Nederland :D. Ze staan hier nu allemaal op de kast te blinken!

En dan hier ook nog felicitaties! Wat leuk!

Eve, dat vind ik dus een geweldig idee van je. Dat gaan we echt doen eh!

Cynthia, van banner gewisseld zie ik! Leuk dat je kan zien dat ze nu al meer dan 1 jaar is.

Gnessy, welke droomwens heb je dan? Thuisbevallen?

Duckie, Liene slaapt zo alleen als ze geen slaapzak aan heeft, dus eigenlijk bijna nooit. Met slaapzak slaapt ze op haar rugje.
    En ik ben wel benieuwd naar je bevallingsverhaal eigenlijk.

Otje, weet je al meer over je sollicitatie? Ik lees je post net. Dan duim ik nog wat verder.

Duckie, wat een leuk gedichtje! Alleen bij 'poepen' moest ik even lachen. Hier is de betekenis wel even anders en ik hoop dat Liene nog menig jaartjes wacht daarmee. :D

Wij hebben de geboorte van Liene pas gemeld aan iedereen op 6 december, 's middags. Bijna niemand wist dat we thuis gingen bevallen. Dus mijn moeder belde 's middags toevallig om te horen hoe het was. En toen vroeg ik of ze 's namiddags iets te doen had. "Nee", zei ze, "waarom?" En toen zei ik: "dan kan je je kleindochter komen bezoeken." Werd ze bijna gek! Ik moet nog lachen als ik er aan denk :D.

Batchie, pfoe, wel even schrikken denk ik. Wel fijn dat je man zo positief reageert.

Zo ga weer verder met versieren. Om 17u begint Liene haar feestje en moet wat doen.

Saartje

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Liene van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag!

mijn bevallingsverhaal herkende ik in dat van Bianca. Ik zou ook ingeleid gaan worden de volgende morgen toen toch nog de weeen spontaan op gang kwamen en ik in no time volledige ontsluiting had, maar door hartdippen van Nick alsnog een spoedkeizersnede kreeg....
    Ik zou zo graag nog eens natuurlijk willen bevallen....

Eve sterkte met zieke Fynn.

Batchie: spannend hoor! ben heel benieuwd hoe het dan zou gaan lopen met je volgende zwangerschap. Maar hoop dat je snel voor jezelf genoeg duidelijkheid krijgt.

vandaag was mijn uitgerekende datum! alleen heb ik altijd gezegd dat mijn kleintje niet op 5 december geboren zou worden, dus ging deze dag ook zonder spanning aan mij voorbij....Vorige jaar op 4 december kreeg ik wel de boodschap dat ik door mijn te hoge bloeddruk niet meer thuis mocht bevallen en ik weet nog dat ik dat heel erg slikken vond....
    al de nostalgie die loskomt zeg!

Overigens had ik vorig jaar met oud en nieuw ook een fikse borstontsteking Eve!

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Duckie: Zat er geen copyright op het gedicht? ;) Gelukkig dat Demi weer begint op te knappen :D En veel plezier vanavond. Vind de digitale fotoalbums altijd erg leuk worden. Ik blijf ze zeker maken.

@Bianca: Heb het mailtje van Rainbowbabies gekregen. Daarna heb ik ze gemaild en het verhaal uitgelegd dat ik eerst voor jou zou bestellen en nu toch zelf iets wilde. Enfin, ik kreeg als antwoord dat het technisch onmogelijk was om 2 keer gebruik te maken van een actie. Lijkt me sterk, maar goed. Hopelijk neem je me het niet al te kwalijk :oops: ;)

@Saar: Als wij nou maar zorgen dat we contact blijven houden, kunnen de kids samen Sint vieren :D Dan kan je familie weer zeggen dat je aan het vernederlandsen bent ;) :) Veel plezier met het feestje voor Liene. En we willen graag foto's zien!

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    goede morgen.

Werd verblijd met nogh kaartjes hier, saar je kaartje is binnen! en noralien bedankt!

Goh ik dacht dat ik de enigste was met al die flash backs maar nu jullie datum dichter bij komt komt het bij jullie toch ook op gang.

Eve: beterschap met beide! en ik wil je niet ongerust maken maar wees er op bedacht at je het virusje van Fynn ook nog gaat krijgen aangezien het mega besmetterlijk is.

Vanmorgen kailynn voor het eerst een hele dag naar het kdv gebracht en ik vond dit heel raar (weet dat vewrschillende kindjes dit gewoonzijn) maar ja.
    Ga haar zo weer lekker halen.

Duckie bedankt voor het leuke gedicht!

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    nog even spammen van mijn mannetje:

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    en nog de beloofde onderwaterfoto: het is wel een foto van een foto dus iets minder scherp, maar dan snap je het idee...

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    eve: Nick lijkt inderdaad op Fynn als ik me een foto nog goed herinner!

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    gave foto's karin

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Cynthia: Ik loop de hele dag m'n handen te desinfecteren en te wassen in de hoop dat ik het virus zo de baas blijf. Heb nu al 2 diarree aanvallen van Fynn overleefd en hoop niet dat 3x scheepsrecht is :(

@Karin: De wasmachine foto is idd erg herkenbaar :D Haha, wat een grapjassen hebben wij geproduceerd. De onderwater foto is niet herkenbaar....Fynn weet niet eens hoe een zwembad er uit ziet ;). Wel een erg leuk foto!

Hier nog steeds diarree. Krijg ook geen hapje eten naar binnen. Flessen drinkt hij wel bijna leeg. En er hangt hier de hele dag een rotte eieren geur in huis. Gezellig :-k

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    sterkte eve!

12. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal

Saar: gefeliciteerd met Liene! Was het een leuke dag

Karin: nog zo'n huisman in de dop!

Eve: klink allemaal heel vies! Ik hoop voor jullie dat het snel over is!

Janette: heb inderdaad een prenatal combi- sleeper. Maar ging er van uit dat ze hetzelfde waren.

Leuk, om de bevallingsverhalen te lezen.
    Bij mij begonnen om zondagochtend om een uur of 7 de weeen. Al heel snel kwamen ze om de 5 minuten. Mijn vriend heeft toen de verloskundige gebeld en voor ze er was had ik al de eerste persweeen. Toen ze zag hoeveel ontsluiting ik had is ze naar buiten gerend om haar bevallingsspullen te halen. Uiteindelijk is Thijs om kwart voor 12 's ochtends na 2 persweeen geboren, zonder dat ik uitgescheurd ben of zo. Een erg makkelijke bevalling dus, maar ik vond de kraamweek hels. Ik was super emontioneel en labiel (schijn vaker te gebeuren als je heel snel bevalt, omdat er dan heel snel heel veel hormonen loskomen). Heb veel gehuild en kon 's nachts helemaal niet slapen, zo slecht dat ik slaapmiddelen voorgeschreven heb gekregen omdat ze bang waren dat ik er een psychose van zou overhouden. Daarnaast wilde Thijs niet drinken aan de borst en had hij op de ochtend van dag drie nog nauwelijks een slok op. Toen was het opeens paniek en moest er gekolfd worden. Na een paar dagen kolven had ik mijn eerste borstontsteking te pakken (was niet met oud en nieuw trouwens!). Na de derde borstontsteking met ik met de borstvoeding gestopt. Verder had ik drie verschillende kraamhulpen, die ik alledrie niet echt goed vond.
    Een relaxte bevalling dus, maar een kraamweek die ik nooit meer zou willen overdoen. Zo krijgt voor mijn gevoel iedereen wel zijn portie!

Vandaag trouwens Sinterklaas gevierd op school met surprises en daarna ben ik naar het KDV geweest om het te vieren was heel gezellig! Thijs vond de rondgestrooide pepernoten geweldig en zag er als "bolle Piet" met zijn pietenmutsje heel schattig uit!

Saar: Sinterklaas is echt een leuk feest hier! Hoe vieren jullie het dan?

xx Lies

13. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    LIENE EEN DIKKE KUS VAN TEUN VOOR JE VERJAARDAG!!!!!!!

@Eve heel veel sterkte had je me sms nog gehad?
    gelukkig dat Fynn wel drinkt.....evvt wat extra papflessen geven mochten wij ook doen...

@Karin niet de wasmachiene aan zetten als Nick er nog in zit hoor.... ;)

en de foto van het zwembad is hier bekend...afgelopen dinsdag "moesten"we ook onder water en een lol dat teun had....

vandaag bij me ouders gegeten ...Teun was daar al en wij waren eerder vrij van het werk..pfff wat druk dan ineens op de weg als iedereen eerder weg mag van zijn of haar baas....nog ff snel een boodschap gedaan en toen dus daar heen had voor ons ( ik, wijnand, paps en mams) een stukje marcepijn en voor Teun een houte trein van de action in een sinterklaas zak gedaan ook kreeg hij bij opa en oma nog een bromtol met een bijtje en vlindertje erin...
    toen lekker eten met zijn allen en teun naar bed...helaas dat was geen geluk..hij wilde niet slapen na 3 geprobeerd te hebben en echt 15 min laten huilen toch alles maar weer bij elkaar gepakt en naar huis gegaan..en hier hij sliep gelijk :(

ik ga nog ff Teun zijn spullen zoeken voor morgen voor het kdv en dan lekker slapen....zou raar zijn volgende week als hij gaat is hij 1 jaar nu nog net niet........ben wel nieuwsgierig of hij op de lijst staat van de jarige in de maand december......

sterkte allemaal en tot morgen..of later

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Lynn hartelijk gefeliciteerd met je eerste verjaardag! :whistle: \:D/
    Dat het maar een hele mooie dag voor jou mag wezen! met cadeautjes en taart!

15. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Hier eventjes een nachtelijk berichtje van mij, het is nu namelijk 03.12. Thijmen is net wakker geworden en heeft beetje verhoging, ook is hij mega verkouden en weer lekker aan het hoesten.

Verder gaat het gelukkig weer allemaal redelijk hier, me depressie heb ik nu redelijk onder controle. Helaas ben ik door het spiraal wel nog steeds aan het bloeden/vloeien, hiervoor heb ik trouwens al wel een afspraak bij de huisarts staan. Want ik heb het spiraal nu al sinds 2 juli 2007, dus alweer bijna een half jaar.

Helaas ben ik de afgelopen tijd niet veel op het forum geweest, ik had namelijk erg weinig tijd. Ik heb namelijk in de week van vrijdag 23 november tot en met 2 december een spoedcurses autorijopleiding gevolgd bij de anwb, ik heb uiteindelijk ook rijexamen gedaan op 3 december maar ben helaas gezakt. Ik zal nu op 10 januari herexamen gaan doen, en hoop natuurlijk heel erg dat ik dit x wel slaag.

Ook ben ik natuurlijk nog steeds oppasmoeder, ik ga dan ook per maandag 10 december beginnen van net 1 jaar (03-12-2006). Dit is natuurlijk erg leuk voor Thijmen, maar ook voor mij. Op dinsdag pas ik zoieso nog op op een jongetje van bijna 7 en een meisje van 5, ook dit is erg leuk en zeer gezellig.

Ook wij hebben toch een beetje sinterklaas gevierd, al zouden we er eigenlijk niks aan doen. Maar hij heeft van Oma Lita (mijn moeder) een hele leuke knuffelclown met muziek en geluid gehad, van Opa Hans (mijn vader) een hele leuke plastic trekhond + puppy van chicco met geluid, van sebas ze werk een toby totbot van fisher price en van ons een roze spaarvarken + geluid, muziek en lichtjes van fisher price. Hij vond het erg leuk allemaal, vooral het uitpakken en de pepernoten.

Ik ga nu even nog lekker slapen, Thijmen slaap ook weer namelijk na een fles en kom na het cb morgen even verslag uitbrengen.

Jiri, Saar, Eve der moeder, Kailynn, Liene en natuurlijk de jarige job van vandaag Lynn van harte gefeliciteerd en ik hoop dat jullie een leuke verjaardag hebben gehad. En Lynn ik hoop dat jij een hele leuke verjaardag krijgt, met veel cadeautjes en taart.

Liefs Debbie en Thijmen

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Lieve Lynn,

Happy Birthday to you,
    In de wei staat een koe,
    En die koe zegt: I love you,
    Happy Birthday to you!

17. Goedemorgen dames!

Ik heb nog niet terug gelezen (dat doe ik vanavond wel op mijn gemak...), maar ik wil voordat ik naar Eindhoven vertrek wel Lynn even feliciteren met haar eerste verjaardag...

--- Proficiat Lynn ! ---

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn werd om 7.00 wakker :D Had weer een diarree luier maar was gelukkig alleen wat doorgelekt aan de randjes. Ik houd hem vandaag wel een dagje thuis. Zal dus vrij moeten nemen en daar is m'n baas niet blij mee in deze drukke tijd :(

@Lies: Ik kan wel zeggen dat de combi sleeper zowel aan de binnen- als de buitenkant is ingewijd ;) Heb em meteen ingespoten met de vlekkenspray van Dreft en....hij is weer helemaal schoon.

Bij Fynn op het kdv vierden ze dit jaar alleen Sint op de dag zelf en ook alleen voor de kindjes die er die dag zijn. Zoals ze zelf zeggen: Wegens ruimtegebrek. Moet zeggen dat ik dat wel erg jammer vond. Maar goed, Fynn had toch niet gekund met z'n diarree.

@Janette: Heb je sms niet ontvangen. Vreemd :-k

@Debbie: Ik had je al even gesproken via pb. En nogmaals: Fijn dat het goed gaat met jullie!

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lynn: Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd met je 1e verjaardag! Een fijne dag gewenst!

Hier een gezellige avond gehad. Eerst gourmetten en daarna pakjes. Het was heel gezellig en Sara was enorm blij met alles.

Helaas is Koen niet helemaal de oude. Gisteren eind middag/begin avond was ie flink aan het spugen. Hoe het nu is, weet ik nog niet. Hij slaapt nog. Oh wacht ik hoor hem nu net. Zo maar eens gaan kijken.
    Ben zelf ook niet helemaal lekker, nog steeds erg verkouden en daardoor zwaar hoofd... Wel goed geslapen vannacht.

Ik kom straks reageren...

Groetjes Otje

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    @Eve stuur me anders maar ff een sms of mail met je nummer..... want het gaat weer preciesd an als de sms van voor de huisdeur :)

sterkte met Fynn

enne Lynn gefeliciteerd met je 1e verjaardag!

ik ga snel werken en kom vanavond weer

doei

Deel Deze Pagina