December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Lynn gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een fijne dag van! Geniet er van....

hier pas weer om half 9 me bedje uit.. Gisteravond had ik een mega pokke humeur waardoor ik woorden met eg kreeg.. Ben weer ongi en nogal hevig nu in het begin.. En het is de eerste keer na geboorte van ruth dat ik er zo mega chaggo van was.. Voel me er dus ni echt lekker onder....

Fynn goed zo lekker uitslapen.....

ik ga ff wat ontbijten en dan weer pijnstillers innemen. me buik doet zeer.... bah.....

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Lynn gefeliciteerd met je 1ste verjaardag :D

Ga nu snel weer aan het werk.

3. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Lieve Lynn, gefeliciteerd met je eerste verjaardag! En ik hoop dat je mama zich vandaag een beetje beter voelt!

Lies

4. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    fdfwfhui cfdwsf hjytds grescjk.

Ik zal het eventjes voor jullie vertalen: lieve allemaal, hartstikke bedankt voor de mooie, lieve, originele en zelfgemaakte verjaardagskaarten. Echt super van jullie!!!
    En ook de verjaardagswensen hier zijn heel lief...heb echt moeten lachen om het gedichtje Eve :) .

Het feestvarken zelf is vandaag niet in een opperbeste stemming. Ze heeft haar dag niet en niks is er goed :( . Ze heeft na haar eerste fles niet meer geslapen en normaal wel, dus ik hoop dat ze na haar middagslaapje weer wat vrolijker is.

Zal nog eventjes een foto spammen van Lynn in haar feeststoel, waar ze al vrij snel de feestversiering van gesloopt had...
    Kom vanavond reageren op jullie hoor!

5. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster

Lynn, gefeliciteerd met je verjaardag!

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb in 15 minuten tijd 3 diarreeluiers verschoond :( Fynn is het beu. Zodra hij op de commode ligt draait hij meteen weg. Valt dus niet mee om hem te verschonen. Maar ik snap em wel hoor.

Is nu overigens al de 3e keer dat Fynn diarree heeft in 1,5 maand tijd :rolleyes: Volgens het kdv is dat heel normaal. Probleem is nml dat veel ouders kun kind toch brengen ondanks de diarree en daardoor gaat het virus niet weg. Dat vind ik dus echt asociaal :evil:

@Otje: Hoe gaat het met Koen?

@Bianca: Op de foto is iig niet te zien dat Lynn haar dag niet heeft hoor! Ze ziet er echt jarig uit :D En jullie hebben goed geoefend met Hiep, hiep hoera! Jammer dat ze niet op tv was bij Zappelin. Maar heb haar wel op de website bekeken. Veel plezier nog vandaag.

7. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster

Ik vind pepernoten heerlijk.... heb ik liever dan cadeautjes.

Duckie, dank je voor het mooie gedicht, ontroerend...
    Heb hem uitgeprint voor in haar album.

8. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster

mijn kleine pietje..

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Lynn gefeliciteerd met je verjaardag!

Je bent een mooie meid in je versierde stoel!

pfff...ik heb zo'n last van mijn rug, echt niet leuk meer. Hoop maar dat het snel woensdag is....
    Vannacht heeft Nick voor het eerst sinds een week weer echt lekker doorgeslapen. Was gisteren naar de huisarts geweest en ik heb van hem zetpillen gehad die ik 's avonds mag geven die de prikkelhoest onderdrukken. Hierdoor heeft Nick ineens veel beter geslapen. Verder waren zijn longetjes wel schoon dus behalve heeeeeel erg verkouden niets aan de hand. Ook nog zalf gekregen voor de exceemplekjes dus ik kan weer vooruit. Nou zelf nog weer slapen 's nachts en ikke is weer blij.

Merk de laatste dagen dat ik vrij onzeker ben over mijn zwangerschap. Ook daarom zie ik naar volgende week woensdag uit, want dan mag ik voor de 1e echo. pffff....

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    deze is nog voor liene, hoop dat je een leuke dag hebt gehad gister

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    en lieve lynn, deze is voor jou! gefeliciteerd

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    kijk is wat ik kan

en er is een boventand door.

goh heb met een beetje weemoed de laatste paginas doorgelezen. ook ik zit nu vaak in gedachten een jaar terug.
    wat is het toch snel gegaan.
    ik heb met verbazing ook de bevallingsverhalen terug gelezen. wat een verschil zit ook daarin. safouane was er met iets meer dan een half uur. de verloskundige was er net op tijd, net als papa, die nog even broodjes stond af te bakken in de keuken maar toen toch echt naar boven moest komen

lianne, wat een lieve fotos, je ziet haar genieten. en het is nu echt een peutertje he. dat valt me bij allemaal nu wel op.

oei eve, jij zit dus in de poep. en ben het met je eens wat je vind van de ouders. eigenlijk zou het kdv als ze dit constateren de ouders de kinderen weer moeten laten ophalen. vind het ook zielig voor die kleintjes.

bianca wat een lieve foto, en ook ik zie niet dat haar dag niet heeft.
    een fijne dag nog

ook ik vind het gedicht erg mooi geworden en lief.

mijn dochter wil graag kaartjes gaan knutselen voor de decemberbabys met mij samen. vind dat wel lief van haar. we zullen ons best doen er wat moois van te maken.

13. Niet meer actief

knutsel ze noura....

ennuhhhh wat heb jij saf gegeven? zo lang dat hij is?
    die is echt groot geworden.....

en lynn je bent een echt feestvarken! JE ziet er super jarig uit en van je boze bui is niks te zien....

14. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Haha, jullie weten niet hoeveel moeite het mijn moeder en mij gekost heeft om haar aan het lachen te krijgen. We hebben gedanst, gezongen, gekke bekken getrokken speciaal voor deze foto :) . Maar het resultaat mag er zijn :) .
    Michel is ook net thuis van zijn werk. Zometeen komen mijn schoonouders, mijn moeder en een vriendin met haar 2 zoontjes. Mijn vader moet werken, maar komt daarna ook nog even langs. Zaterdag vieren we het pas écht, maar haar echte verjaardag willen we toch ook niet zomaar voorbij laten gaan. We hebben gisteravond nog herinneringen opgehaald aan een jaar geleden. Zelfs het weer is precies hetzelfde, wind, regen en hoge temperatuur :( .

Wow zeg, Saf, goed gedaan :whistle: En Noura, jij hebt de bevalling helemaal snel volbracht :confused: .

Duckie, wat een mooi gedicht zeg, heel ontroerend. Ook ik ga 'm gebruiken voor Lynns album....of moet ik daarvoor eerst toestemming aan je vragen ;) .
    Hoe gaat het vandaag met Demi?

Duikster, wat vervelend zeg die rugpijn.
    Fijn zeg dat Nick weer lekker heeft geslapen.
    Kan me voorstellen dat je blij bent dat je de eerste echo krijgt. Vooral na wat er in de familie heeft afgespeeld, blijft er toch door je hoofd spelen dat dat jou ook kan overkomen. Ik duim voor je!

En wat een lief hulppietje Lianne.

Eve, dat schiet niet echt op zo met Fynn. Ik snap het dat je boos bent dat ouders hun kinderen met diarree naar het kvd brengen. Vind dat ook niet normaal. En Lynn is helemaal weg van Teigetje ;) .
    En ik snap het helemaal dat jij een shirt wilt bestellen hoor. Vind het al lief van je dat je ze nog gemaild hebt.

Lynn slaapt sinds 12 uur, dus zal straks wel uitgerust zijn. Ze moest vanochtend echt niks van mij hebben. Wel van mijn moeder, daar was ze niet bij weg te slaan :( . Toen ik haar van mijn moeder over wilde pakken, draaide ze haar hoofd weg en ging kroelen met mijn moeder. En toen mijn moeder wegging, was ze keihard aan het brullen. Dat heeft ze zelfs nog nooit bij mij gedaan. Ik denk dat het komt omdat ze elke middag bij mijn moeder is en daar is ze nu ook aan gehecht natuurlijk.

Saar, heb je een leuke dag gehad gisteren?

15. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Ik heb al jullie bevallingsverhalen ook even terug gelezen, toch wel grappig en intressant hoor.

Ikzelf was op 18 december uitgerekend, maar zal even vertellen hoe het ging. Me gehele zwangerschap verliep echt vlekkenloos, had nergens last van en voelde me goed. Maar op een gegevens moment kreeg ik hoge bloeddruk (ongeveer met 36 a 37weken), ze besloten me goed in de gaten te gaan houden in het ziekenhuis. Dit doormiddel van ctg en bloedprikken om de dag, maar alles ging gelukkig goed. Maar op een gegeven moment was me bloeddruk erg hoor, ze besloten eerst dat ik naar huis mocht. Maar naar later overleg moest ik naar het ziekenhuis, ik moest daar volledige bedrust, gelukkig mocht ik na 2 dagen en bloeddrukverlagers naar huis.

Ze besloten uiteindelijk dat ik ingeleid zou worden, ik moest op 22-12-2006 om 06.00 in het ziekenhuis zijn. Daar aangekomen kreeg ik een bed, hier moest ik liggen wachten en wachten. Uiteindelijk zijn rond 10 a 11uur me vliezen gebroken, het bleek trouwens dat ik daarvoor al wat weeën had. Maar toen me vliezen eenmaal gebroken waren kwamen er wel meer weeën, maar toch besloten ze me weeopwekkers te geven via een infuus. Dit hield ik zo een 3 a 4 uur vol, maar toen werden de weeën te heftig en kreeg ik morfine via een infuus. Dit was een spuit met hieraan een kastje, via dit kastje kon ik zelf beslissen wanneer ik een shot wou. Dit doormiddel van op een knopje te drukken, hierdoor kreeg ik dan een shot morfine naar binnen.

Toen het 17.00 was had ik nog maar 4cm ontsluiting en om 18.00 nog steeds maar 4cm, ik kwam dus eigenlijk niet echt verder. En op een gegeven moment gingen ze wat bloed van Thijmen ze hoofdje afnemen, het bleek dat bij elke wee namelijk Thijmen ze hartslag iets naar beneden ging. Hierdoor besloten ze dat ik een keizersnede zou krijgen, dit was wel even een enorme schok voor mij hoor. Ik had namelijk zo gehoopt dat ik thuis mocht bevallen, maar deze droom was dus al in duigen gevallen en dan kreeg ik nu ook nog eens te horen dat het een keizersnede zou worden. Maar alles werd klaar gemaakt en om 18.30 werd ik naar de operatiekamer gereden, hier kreeg ik een ruggenprik. Ik heb hier trouwens weinig van gevoeld door de morfine, toen gingen ze beginnen met de keizersnede en om 19.13 is Thijmen toen geboren. Hij werd gelukkig niet meteen weg gehaald, ik kreeg hem ook niet meteen te zien natuurlijk. Maar ze gingen op een tafeltje naast mij hem een beetje afdrogen, toen kreeg ik hem te zien en was echt hartstikke blij. Thijmen ging toen met de zusters mee en werd lekker gewassen en gedaan, en mij gingen ze dichtnaaien en om 19.30 was ik terug op zaal en mocht ik Thijmen meteen vasthouden en de borst geven.

2 dagen na me keizersnede ongeveer mocht ik naar huis, dit omdat ik alweer zo mobiel was en met Thijmen ook alles goed ging. Ze zeiden ook dat ik erg snel en goed herstelde en dat me wond/hechtingen er prachtig uitzagen, hier was ik natuurlijk heel blij om. Maar de eerste week vooral vond ik het toch wel wat vreemd hoor zo een kleintje in huis, ik kon het dan ook nog maar moeilijk beseffen eigenlijk.

Maar al met al ben ik eigenlijk toch wel heel blij hoor met me gehele bevalling, ondanks dat het dan een keizersnede is geworden is het me eigenlijk reuze mee gevallen. En Thijmen was gelukkig gezond en zag er prachtig uit dus, niets te klagen verder vanaf mijn kant.

-------------------------------------------------------------------------------------

Maar wat een heerlijke foto's heb ik zien voorbij komen zeg, ook die van saf vind ik erg leuk hoor en wat een grote knul ook al he.

Weet iemand toevallig waar die lijst is gebleven met de lengte's en gewichten erop? En zou iemand hem even willen plaatsen voor mij, ik ben namelijk vanmorgen naar cb geweest.

Alles was zoieso erg goed gelukkig, Thijmen is nu 80cm en 11.160gram. Al echt een flinke jongen dus, hij heeft inmiddels ook al 4 ondertandjes en 4 boventandjes en onder ook nog eens 2 kiesjes. Thijmen kan trouwens ook los staan nu, en van de week heeft hij ze eerste losse stapjes gezet. Maar het leek er echt op dat het eenmalig was haha, daarna heeft hij het niet meer gedaan namelijk.

Hier nog een leuke foto van Thijmen:

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gnessy dat valt wel mee hoor hoe lang hij is toch. 73 cm. oh ja, je vroeg wie er nog in de maxi cosi pasten. safouane zit er ook nog in.

hmm bianca, voelde je je niet gepasseerd? ;) maar ook wel fijn dat ze zo gek is met je moeder

ik weet niet meer wie het vroeg maar mijn dochter zit in groep 7

krijg net een brief dat de voor en achtergevel gereinigd gaan worden. en daarbij gelijk worden de ramen beneden gedaan! mooi, dat scheelt mij weer

17. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
  18. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
  19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou debbie, ook thijmen is een flinke knul geworden.

de lijst zul je even moeten gaan zoeken. ik geloof niet dat iemand nog precies weet waar die is.
    geloof dat die vorige week er een paar keer heeft gestaan, dan zul je even een week of wat langer terug moeten bladeren

20. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

he verdorie heb alles bijgelezen en gereageerd, heb op ok gedrukt, kan die de pagina niet weergeven met als resultaat dat mijn bericht weg is :evil: :evil: .

iig had dus op iedereen gereageerd, felicitatie voor lynn bij deze nog een keer, hele lap tekst naar de maan

kom mss later terug om verkort te berichten :(

gr saskia

Deel Deze Pagina