December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja dat dacht ik ook al vanmiddag, en irma heb ik volgens mij ook al een tijdje niet gezien. of heb ik het nu mis?

2. Zo dames, jullie hebben een aardig eind weg gekletst. Ik geloof dat ik de enige mama ben die op vrijdag werkt... ;)
    Ik heb dus ook niet veel spannends te vertellen.

Ik heb wel weer een kl*tenacht achter de rug! Nu slaapt Jasmijn eindelijk weer lekker door (even afkloppen...), blijf ik wakker van mijn eigen gehoest! Tegen 3.00 uur was ik het zat en ben ik op de bank gaan liggen. Gek genoeg ging het daar beter (andere samenstelling van de lucht...?) en ben ik in slaap gevallen. Wanneer het vanavond weer zo gaat, ga ik meteen op de bank...

Morgen vieren we het afscheid van één van de vaste leidsters van Jasmijn. We gaan naar een binnenspeeltuin van 10.00 tot 12.00 uur. We hebben allemaal iets geknutseld (ik op de pc natuurlijk... ;) ). Daarna even naar een vriendin die wat hulp nodig heeft en misschien nog even naar auto's kijken...

@Otje, O meid, wat ontzettend jammer voor je! Ik hoop dat je de moed niet gaat verliezen hierdoor en met volle moed verder gaat met solliciteren. Ik twijfel overigens ook absoluut niet aan jouw capaciteiten...

@Janette: Ik geef je groot gelijk om niet terug te gaan naar 2 vaste dagen. Ik denk er hetzelfde over als Duckie, als je ziek bent heb je gewoon recht op doorbetaling van je salaris. Ga je een dag minder werken, daalt je brutosalaris ook meteen met éénderde... Niet doen dus!

@Eve, Ach, ik heb ontzettend met jullie tweetjes te doen! Maar van zo'n afstand kan ik helaas niet meer dan jullie een dikke virtuele knuffel sturen... Wanneer Fynn geen plasluiers meer heeft, moet je echt gaan oppassen. Maar je kunt hem uit voorzorg gerust wat ORS geven. Heb je de Roosvicee Stop al geprobeerd...?
    Enne... waarom kwam de buurvrouw niet gewoon even langs? Kletst toch wat gemakkelijker... ;)

@Duckie: Demi gaat nu echt de goed kant op hè! Dat is toch weer een opluchting... :D

Ik heb gisteren inderdaad niet veel gelachen nee. Roy had een zakendiner in Den Haag en was pas om 22.30 uur thuis...

@Melliemel: Ik had mijn schoonouders uiteraard al vanuit de auto gebeld en ze zeiden dat ik me vooral niet moest haasten (hetgeen ook écht niet kon overigens... ;) )
    En wat het traplopen betreft: Ik weet zeker dat ze helemaal naar boven kruipt, als ik daar geen stokje voor steek...

@Batchie: Ik denk dat je moet rekenen op een inwendige echo, maar dat is heus niet eng hoor! Sterkte...

@Noura: Wat goed om te lezen dat het beter gaat met je moeder :D !

3. Voor Eve, Fynn en Kailynn...

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lola: Vervelend dat je wakker lag van je eigen gehoest. En dat nu net als Jasmijn doorslaapt... :(
    Ik zag trouwens dit in de lounge en moest meteen aan jou denken! :D
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=72701
    Misschien jou ervaring erbij zetten?

Noralien: Zat straks ook aan je te denken. Hoe ist met je?

Noura: Irma kwam laatst nog kort even langs maar die is erg druk rondom haar verbouwing/verhuizing.

Duckie: Fijn om te horen dat het beter gaat met Demi! Nu hopen dat bij de kinderarts ook alles oke is.

Gr Otje

5. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Ik mis Noralien ook al een tijdje! Hoop dat het weer wat beter met haar gaat en dat ze niet nog steeds ziek is.

@Lola: Veel plezier morgen in de speeltuin. Gelukkig een binnenspeeltuin lees ik. Wel leuk, dan zie je ook de andere ouders een keertje.

Wij hebben vanavond de kerstboom al opgezet. Misschien een beetje vroeg, maar de komende week komt het er waarschijnlijk niet van en ik vind het ook wel gezellig. Ben alleen bang dat ik morgen de hele dag Demi bij de kerstboom moet weghalen.

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hallo Allemaal,

Ben een tijdje niet geweest en heb in die tijd ook niet gelezen. Heb dus een hoop gemist. Te veel om nog ff terug te lezen.

Voor alle kindjes van wie ik de verjaardag heb gemist.........
    Van harte gefeliciteerd!!!
    Ik heb ook geen kaartjes gestuurd :oops: Sorry :oops:

Kom ik weer eens kijken en zie ik meteen dat ik gemist wordt :D

Ff een update.....
    Ik ben echt nog flink beroerd geweest. Dacht opgeknapt te zijn, maar helaas. Nu gaat het gelukkig weer beter, alleen nog erg verkouden en keelpijn.
    Jikke was beter, maar kwam vandaag weer terug van het KDV met verhoging. Niet schrikbarend, maar toch wel een teken dat ze nog steeds niet echt opgeknapt is.

Verder wéér gez**k met het KDV. Geen woorden of zo, maar ik krijg het niet meer goed geregeld. Jikke gaat vanaf januari over naar een andere groep en hier zit de dinsdag en de donderdagochtend vol. Dan is de groep vol met kindjes die vaste dagen komen.
    Dit betekent dus dat Jikke die dag/ochtend nooit kan komen. Daar kan mijn werk geen rekening mee houden.

Veel nagedacht over een oplossing en uiteindelijk een verrassend besluit genomen.
    Ik zit al een tijdje met mijn werk in mijn maag. Merk dat ik er niet meer echt plezier in heb en kan de uitdaging er niet meer in vinden. Heb steeds vooruitgeschoven dat dat wel weer zou komen (na mijn miskramen: "als ik me weer beter voel...", tijdens mijn zwangerschap: "na mijn verlof met frisse zin terug", en nu: "als ik weer meer uren werk...").
    Nagedacht over een opleiding aansluitend op mijn werk en wat ik daarmee zou willen doen....
    Maar nu ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik niet in de zorg wil blijven werken.

Ik heb nagedacht over wat ik wél zou willen en kwam uit bij fotografie. Dat vind ik leuk en interessant en het lijkt me echt waanzinnig om professionele foto's te kunnen maken. Als ik daar over nadenk zie ik mezelf wel in een (eigen) fotostudio kinderportretfoto's maken.
    Hoe langer ik erover nadenk, hoe enthousiaster ik ervan wordt.

Nu heb ik wat research gedaan naar opleidingen op dat gebied.
    Moet natuurlijk nog één en ander goed uitzoeken, maar wil iig een basisopleiding (deeltijd) gaan volgen van 3 á 4 maanden. Hierin leer je de basis van fotografie met een spiegelreflexcamera.
    Waarschijnlijk wil ik daarna een (aansluitende) deeltijdopleiding gaan volgen tot fotograaf.

Klinkt misschien als een opwelling, maar dat is het niet. Zit er al een tijdje mee dat ik eigenlijk iets anders wil. Door de knelpunten op het KDV ben ik er alleen meer over na gaan denken en dat heeft mijn ogen geopend.
    Bij de vorige "problemen" op het KDV heb ik hier al over nagedacht en het heeft me eigenlijk niet meer écht los gelaten. Durfde er alleen niet écht serieus over na te denken.

Een heel verhaal is het geworden, maar wilde mijn enthousiastme ff met jullie delen :D

7. @Otje: Ik heb mijn verhaal al gepost daar... :)

@Noralien: Blijven hangen in een baan waar je je toch niet écht happy voelt, is niet fijn. Toch hebben een heleboel mensen dit gevoel met betrekking tot hun werk, want slechts weinigen durven hun zekerheden op te geven om op zichzelf te beginnen.
    Ik vind het dus wel knap dat je in het diepe durft te springen! Uit je verhaal maak ik alleen niet op of je nu ontslag neemt op je werk...

8. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hallo Meiden,

Hier weer even een nachtelijk berichtje van mij, het gaat hier helaas niet al te best moet ik eerlijk zeggen. Ik heb namelijk sebas al vanaf 16.00 in bed liggen met flinke verhoging en erge buikpijn, maar meneer is eigenwijs en gaat vandaag toch werken. Hij zegt ik moet me inzet tonen en al kom ik na een uurtje thuis, dan heb ik toch me inzet getoond. (Hij heeft deze baan pas sinds aug. 2006). Maar ook met Thijmen gaat het niet al te best, hij kijkt niet echt lekker uit ze oogjes en is erg verkouden. Het snot loopt echt letterlijk zijn neusje uit, maar hij is daarbij ook gigantisch aan het hoesten. Het hoesten is echt zo erg en zo zielig, toen straks lag die te slapen en hij werd gewoon wakker door het hoesten en stikte er bijna door en gisteravond heeft ie ook zo moeten hoesten dat ze drinken er net zo hard weer uit kwam.

Ik heb helaas alleen nog hoestdruppels liggen voor vastzittende hoest, maar vastzittend is het zeker niet meer. Het slijm komt er namelijk zowat met bakken uit bij wijze van, zoveel is het namelijk en heb hem hierdoor ook al 3 a 4x moeten verschonen omdat ze borst zeiknat was. Met mij gaat het verder redelijk, maar ook ik ben niet helemaal 100% en heb best last van buik en hoofdpijn. Thijmen heeft net een fles gehad in de hoop dat hij weer zou gaan slapen, maar ik ben bang dat ik dit kan vergeten hij zit namelijk rustig in ze bedje te spelen nu en lacht toch nog best veel gelukkig.

Noralien: Welkom terug hopelijk zijn ook jij en jikke snel weer helemaal beter en gaat het allemaal lukken met je opleiding, en daarna je eventuele nieuwe baan als fotograven. Ik denk dat je zoieso veel van ons als klant zal hebben haha, als dit mag en je dit wilt tegen die tijd natuurlijk.

Lola: Heel erg veel plezier in de speeltuin

Duckie: Hopelijk is demi snel helemaal weer beter en is ze snel van der blaasontsteking af, sterkte in ieder geval meis.

Otje: Hele leuke foto's meis, helaas dat jij het niet geworden bent meis met die baan. Maar geef de hoop niet op he meis, ooit komt er ook een goede en zeer leuke baan voor jou. Ik weet het 99% zeker, die 1% moet je maar even niet bereken haha.

Eve: heel erg veel beterschap voor jou en fynn natuurlijk, hopelijk is bij jou ook snel alles weer beter. Dikke zoen en beterschapsknuffel Thijmen ;)

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Goedemorgen allemaal,

Nog ff een rust moment voordat de drukte losbarst.
    Gisteravond de hele kamer versierd en ballonnen opgehangen ook buiten horen we ff later KNAL ballon stuk dus die nog maar ff binnengehaald en dan zodrekt maar ophangen.
    Teun om 7 uur wakker gemaakt..al was hij wel al wakker en zijn kado op bed gegeven...vond hij heel leuk en mooi..daarna lekker knus op bed de fles..doen we anders nooit...sesamstraat gekeken was voor Teun een feest uitzending met Elmo Bert en Ernie en de vingertjes als een poppetje..dus hij genoot helemaal nog ff gespeeld en net maar waar in bed gedaan hopen dat hij nog ff slaapt voor dat de visite komt.....

zo ff taart halen ben benieuwd hoe hij is geworden....

zelf heb ik afgelopen nacht niet echt lekker geslapen..telkens als ik de uren van de klok zag dacht ik aan vorig jaar zo van o nu waren we in het ziekenhuis...o nu was je er al..o nu waren opa en oma er...o nu ging papa weer weg en kon ik rustig naar jou kijken.......

ff een reacktie:

Debbie doe rustig aan en van eigenwijze mannen win je het toch niet hoor...dus laat hem lekker gaan....

Noortje kanp van je om d ebeslissing te nemen...suc6 ermee....

Zelf heb ik gister een goed gesprek gehad met d ebedrijfsarts....en die raden het ook af om in te gaan op het contract voor 2 dgn....want je kan straks weer gewoon 3 dgn werken......en hij gaf ook het advies om me tijdelijk deels ziek te melden en hoeveel dgn dat lag aan mij zelf....dus daar zit ik nog over te dubben.....1 2 of 3 middagen.....

nou ik ga taart halen en spreek jullie vanavond mss nog wel en dan zou ik ook ff foto's spamen

doei doei Liefs Janet

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ha die Teun,

Gefeliciflapstaart met je 1e verjaardag!

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Gelukkig goed geslapen vannacht. Fynn om 6.45 wakker dus dat viel ook mee. Tot nu toe heeft hij nog geen diarree gehad dus hoop maar dat dat zo blijft. Hij heeft helaas wel verhoging en een naar hoestje met reutelende ademhaling. Hij is ook heel hangerig en wil het liefst op schoot hangen. Het gaat dus nog niet echt lekker. Zelf voel ik me op de keelpijn na wel weer aardig. Heb alleen nog steeds het gevoel of ik wel 2 weken kan slapen.

@Noura: Fijn dat het zo goed gaat met je moeder!

@Cynthia: Slaat de antibiotica al aan? Beterschap!

@Batchie: Hoe is het gegaan in het zh?

@Otje: Wat een sweetie is Koen :D Hij ziet er uit alsof hij nooit kattekwaad gaat uithalen ;)

@Lola: Hoe heb je vannacht geslapen? Was het weer gezellig op de bank? Misschien ben je wel allergisch voor Roy :) Enne...het avondje met Roy donderdag was erg gezellig maar ik heb hem op een gegeven moment maar naar huis gestuurd want anders was ie helemaal zo laat weer thuis... ;) ;) ;) Veel plezier vandaag in de speeltuin!

@Noralien: Wat raar dat Jikke ineens niet meer op dezelfde dagen kan komen omdat ze naar een andere groep gaat :( Maar goed, het probleem is zo te lezen nu toch al opgelost. Echt hartstikke tof wat je allemaal van plan bent! Go, go, go, girl :thumup: ! En, je 1e klant heb je al :D

@Debbie: Beterschap voor jouw ziekenboeg. Laten we maar zo denken: over een paar maandjes is het weer lente en dan zijn alle winterkwaaltjes weer verleden tijd :D

@Janette: Veel plezier vandaag. Doe rustig aan en denk ook een beetje aan jezelf hoor. Knuffel van Fynn en mij (en nogmaals sorry dat de kaart te laat is).

12. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Lieve Teun,

Van Harte Gefeliciteerd Met Je Eerste Verjaardag, Bij Deze Dan Ook Een Liedje Voor Jou Van Mij En Thijmen:

Happy Birthday to you, Happy Birthday to you, Happy Birthday Happy Birthday Happy Birthday to Teun

Maak er een leuke dag van jochie en dat je maar lekker verwend mag worden,

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Teun: Van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag en een fijne dag gewenst!

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    eve geen probleem hoor je hebt het goed gemaakt met de felicitatie hier ;)

de rest ook dank je wel namens Teun

Teun vond de kamer tof versiert...dus dat is helemaal goed..het eind evond hij de slinger in vorm van een treintje....

15. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Eve: Gelukkig dat Fynn je vanochtend wat langer heeft laten slapen! Hopelijk is de diaree nu echt over.
    Dit klopt toch niet helemaal hoor :D

Janette: Fijne dag vandaag!
    Wat goed dat je een fijn gesprek hebt gehad met de bedrijfsarts! Lijkt me ook wel prettig voor jou.

Debbie: Veel beterschap met Sebas en Thijmen. Tis (helaas) echt de tijd van verkouden, hoesten en ziek zijn. Herken het...

Noralien: Wat een leuk idee van die fotografie! Ben heel benieuwd hoe het verder allemaal uit gaat pakken. Ga je nu je baan opzeggen of wacht je daar nog eventjes mee?

Koen hangt ontzettend aan zijn papa de laatste tijd. Hij vind mij lief hoor en als ik alleen met hem ben is alles goed. Maar zodra papa in de buurt is wil hij echt alleen rond hem hangen/zitten/spelen en zodra ik hem dan pak is het huilen. Echt papa's-kindje! Ook niet altijd handig als papa even naar boven moet of zo want Koen begint dan ontzettend te huilen...

Met de verlatingsangst op het kdv gaat het stukken beter gelukkig! Hij huilde gisteren amper toen ik weg liep. Ja, een heel klein beetje maar. Blijkbaar heeft het duidelijke korte afscheid toch nut (gehad).

Groetjes Otje

16. Niet meer actief

teun gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een fijne dag van....

Zit hier beetje in de rotzooi, ventje heeft gister besloten gang, wc, en trappegat opniuew te sauzen.... Word wel leuk, maar alls staat nu dus in de kamer...

kom vanaaf terug om te reageren.....

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Voor Teun

18. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Pffff, ik zit hier ineens te huilen. Ik wil/moet nog zoveel dingen doen en ik kom echt nergens toe. Zit nu al bijna 5 dagen binnen en ben alleen maar met Fynn bezig. Zodra hij even slaapt ga ik ook liggen. Er komt dus niks uit m'n handen. Moet nodig stofzuigen, bed verschonen, wc schoonmaken etc. Verder nog de traktaties voor het kdv maken, kerstkaarten schrijven, feestoutfit voor Fynn kopen, decemberzegels halen etc. Weet ff niet hoe ik dat allemaal nog voor elkaar moet krijgen. Voel me nu echt moedeloos :cry: Sorry, moest het weer even kwijt.

19. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer

Kop op Eve!
    Kan me jouw frustratie heel goed voorstellen. Probeer je ogen even te sluiten voor wat er gedaan moet worden en ziek goed uit. ZOrg goed voor jezelf!

20. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Eve: Hier een virtuele knuffel van mij! Hoop dat ie helpt.

Herken het wel hoor. Heb de afgelopen dagen ook erg weinig gedaan omdat ik mezelf niet lekker voel. Nu is het zaterdag en normaal is manlief dan thuis maar die moest vandaag repeteren met zijn bandje. Kortom: De hele dag weg. Morgen hebben we een verjaardag dus dan komt er ook weer niets van. BAH!

Sterkte hoor

Deel Deze Pagina