Teun nog gefeliciteerd met je verjaardag. @janette: hier wilde jiri ook geen slagroom aan zijn handjes. En hij luste het ook niet. @lola: naar welke speeltuin ben je geweest? Ziet er leuk uit. @eve: ik houd er ook niet van om mijn verjaardag te vieren en was ook blij dat die van jiri voorbij was. Zag er van te voren wel tegen op, maar het is meegevallen. Jiri is de laatste tijd erg aanhankelijk. Wil veel opgepakt worden. Ook als ik aan het koken ben, is niet zo handig. Zijn er hier meer kindjes die dit hebben? Eenkennig is hij niet meer, dat heeft maar een paar weekjes geduurd. Op het kdv zwaait hij al uit zichzelf dag, als ik hem aan de leidster heb gegeven. Ach ja, dan weet ik wel dat hij het niet erg vindt om daar te zijn.
lola, zelfs die vraag krijg ik bij ruth regelmatig.... Terwijl ik dan denk van kijk naar d'r kleertjes en je weet t antwoord toch? zal blij zijn als alle rotzooi weg is hier. oke het knapt er van op, maar als je mega ongi bent, 4 kids die continu aandacht willen waarvan 1 weigert te slapen overdag {ja ruth} dan is t ni echt fijn.. Dat is al een paar dagen. overdag slapen nou max een uur. maar dan om 7 uur compleet overstuur in bed liggen van ik ben niet moe... terwijl ze duidelijkheel moe oogt. ze blijft 's middag's gewoon in d'r bedje, maar als ze dan half uur geslapen heeft word t keihard krijsen van ik wil er nu weer uit... hoop dat deze fase snel voorbij is... ik ga me bedje opzoeken, want ik ben erg moe.....
@Nynke: Naar 'De Ballon' in Echt. Qua grootte absoluut niet te vergelijken met Ballorig in Houten, maar heel leuk voor kleinere kinderen. Wat wel fijn is: Doordat het kleiner is, galmen de geluiden niet zo... @Gnessy: Ik krijg eerlijk gezegd al een beetje hoofdpijn, wanneer ik alleen maar aan jouw drukke middag dénk... @Janette: Wat kijkt Teun lekker wijs op de tweede foto ! Ik heb net de taart voor Jasmijn online besteld bij de Hema, kan ik dat al niet meer vergeten... Ik heb een grote fototaart besteld voor ons en de visite en een speciale kindertaart voor Jasmijn (om eens lekker met de handjes in te graaien... )
Zo, het feest zit er weer op...om 21.00 uur was iedereen weg, een uurtje later dan eigenlijk de bedoeling was. Daar was ik al bang voor, aangezien iedereen nog gezellig zat te kletsen. Mijn moeder ging subtiel wat opruimen, waardoor eigenlijk iedereen, nadat ze hun drankje hadden leeggedronken, naar huis toe gingen. Mijn ouders hebben nog geholpen met de woonkamer weer terug in originele staat te brengen en zijn daarna ook naar huis gegaan. Rond 22.00 uur waren we helemaal rond. Morgen nog wel stofzuigen/dweilen en de slingers opruimen. Lynn heeft het erg naar haar zin gehad. Er waren 6 kinderen bij en aangezien Lynn gek is op kinderen, heeft ze zich echt vermaakt. Rond 19.00 uur werd ze echt moe en hebben we haar op bed gelegd. Na een paar minuutjes huilen is ze in een diepe slaap gevallen. Dat viel me echt mee, aangezien er beneden erg hard gepraat en gelachen werd. Gelukkig vond iedereen het buffet erg lekker. Zal een paar foto's spammen en kom daarna op jullie reageren. Deze foto is donderdagmiddag gemaakt. Het viel me echt mee dat ze haar handje in haar taartje durfde te slaan.
Goed gedaan Demi, zelf gaan zitten! =D> =D> Eve, heel herkenbaar wat je omschrijft met het druk maken om schoonmaken, kerstkaarten schrijven e.d.. Ik ben van nature een planner en nogal perfectionistisch en als hetgeen wat ik in mijn hoofd heb om de een of andere reden niet kan doorgaan, dan blijft dat ook door mijn hoofd spoken en opstapelen. Dan kan ik daar best gefrustreerd door raken . En ook ik vind een verjaardagsverbouwing vreselijk. Wij hebben vandaag ook heel de woonkamer verbouwd om iedereen te kunnen laten zitten en zodra iedereen weg was, hebben we meteen alles teruggeplaatst. Ben benieuwd naar Fynns feesttenue. En ik hoop dat hij snel opknapt. Anders zou ik ook maandag even langs de huisarts gaan als ik jou was. Saar, het klopt precies wat Eve schrijft, ik ben op 16 december jarig...Leuk dat jullie op die dag getrouwd zijn . Lola, grappig zeg hoe Jasmijn daar ligt te slapen. Lies, balen zeg dat je je steeds zo moe voelt. Misschien idd een dagje even bijtanken. Mooie taart Janette. En Teun is flink verwend. Otje, wat Koen doet met z'n warme hap, doet Lynn al een tijdje met haar fruithap. Het lijkt wel of ze het beu is. En in vers fruit heeft ze ook geen zin . Wat soms helpt is dat ik net doe of ik eerst een hapje neem en dan overdreven zeg: mmmm, lekker! Dan wilt ze vaak wel eten, al zijn het maar een paar hapjes. Ik blijf het elke dag proberen, maar als ze echt niet wil dan houdt het op. Het zal waarschijnlijk een fase zijn, maar Lynn is sinds een week ontzettend afstandelijk naar mij toe . Zodra ik haar vastpak, wringt ze zich meteen uit m'n armen. En zodra er andere mensen zijn, dan ziet ze me gewoon niet staan. Ze kruipt ook als een hondje achter Michel aan, ook al sta ik voor Michel, dan kruipt ze om me heen om zich aan zijn benen vast te klampen. Ze deed dit deze week ook al bij mijn moeder. Michel maakte hierover vanmiddag even een verkeerde opmerking. Hij zei dat ze liever bij hem was dan bij mij. Tja, toen begon ik te huilen. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ik haar zo min mogelijk til als Michel thuis is of als er iemand komt. Haar optillen doet zoveel pijn dat ik dit graag aan iemand anders over laat op dit moment. Maar wat precies de oorzaak is dat weet ik niet, maar ik hoop wel dat dit snel overgaat en ik weer 'in trek ben'. Vales, heb geen e-card van je ontvangen. Alvast veel plezier gewenst maandag. Ben benieuwd hoe jullie eruit zien, dus snel foto's spammen hier! Ga nu echt naar bed, zie dat het al bijna half 1 is.........gaap!
Oja, ben gisteren nog naar de gynaecoloog geweest. Hij erkende nu eindelijk mijn bekkenprobleem, aangezien hij de vorige keer bleef volhouden dat ik lage rugpijn had . Hierdoor had ik het gevoel dat ik weer in een hokje werd geplaatst. Heb toch al het idee dat mensen raar kijken als ik zeg dat ik bekkenklachten heb. Soms zeg ik alleen maar dat ik pijn rondom mijn onderrug en schaambeen heb en vermijd ik het woord 'bekken'. Mensen zeggen het niet vaak, maar je ziet ze soms denken: goh, alwéér eentje die denkt dat ze b.i. heeft . Heb nog een echo gehad en ons manneke ligt 2 weken voor qua groei. Heb nu een priksetje mee naar huis gekregen om te kijken of ik misschien zwangerschapssuiker heb. Moet een dagcurve doen. Hopelijk is het loos alarm. Mijn bloeddruk is gelukkig nog steeds prima ,110/65. Ben nu ook een paar weken gestopt met de bloeddrukverlagers.
Goedemorgen. Wij hebben een zware nacht achter de rug! Om 21.30u belde Robert om te vragen of ik na mijn werk direct naar huis wilde komen. Hij had Jikke om 19.00u in bed gelegd. Om 19.45 werd zij weer wakker en vanaf die tijd was ze hysterisch. Hij had al vanalles geprobeerd (melk, wiegen in schommelstoel, druppeltjes voor tandjes, speentje, terug in bed, laten huilen, samen op bed gaan liggen), maar niets hielp. Ze zette zich tegen hem af en was niet stil te krijgen. Om 22.15 was ik thuis en was ze even 15 minuutjes stil. Daarna begon het weer. Ik heb echt alles geprobeerd, heb haar zelfs in de draagzak tegen me aangehad, maar niets hielp. Ze wilde zelfs geen speentje en duwde mij steeds van haar weg. Ze was echt hysterisch (voor Lola, Slingding en Karin: zoals in de midweek). Twee keer leek ze ff te ontspannen, maar schreeuwde het dan ineens weer uit. Uiteindelijk ben ik om half twaalf maar met haar gaan wandelen (in de motregen, zij lekker warm en droog maar ik niet ). Hier werd ze wel wat rustiger van, maar verzette zich tegen de slaap. Om 00.30 sliep ze eindelijk. Terug gelopen en in bed gelegd. Om 1.15u werd ze weer wakker en begon het opnieuw. Weer alles geprobeerd. Om 2.30 uiteindelijk de huisartsenpost maar gebeld. We hadden echt het idee dat er misschien iets aan de hand zou zijn. Ze had pas een uurtje geslapen en dat was ook zo'n beetje het enige moment dat ze rustig was geweest vanaf 7 uur. Nogmaals koorts opgenomen en toen had ze 35.9! We konden daar langskomen. Toen we daar aankwamen was Jikke voor het eerst weer stil . Zal je altijd zien. In de wachtkamer ging ze de lolbroek uithangen . Daar voelde ik me wel een beetje opgelaten door. Alles nagekeken, maar de ha kon niets vinden. Ze benadrukte wel dat het absoluut niet erg was dat we geweest waren en dat ouders de beste graatmeter zijn. Thuis heeft ze nog even wat gedronken (wilde ze daarvoor ook niet) en hebben we haar zonder problemen in bed gelegd. Gehoopt dat ze vanmorgen wat langer zou slapen omdat ze pas om 3.45u in bed lag. Maar vanmorgen om half 8 meldde ze zich weer. Ze zit nu steeds op het randje van gaan huilen. Hoop dat ze straks nog ff lekker gaat slapen zodat we allemaal nog wat slaap in kunnen halen. Lang verhaal geworden zie ik
Eve, ik herken dat wwel hoor. Als ik in mijn hoofd heb dat er dingen gedaan moeten worden kan ik dat ook moeilijk van me afzetten. Vooral als ik dan niets aan't doen ben (uitzieken). Fijn dat je je dingen ff hebt kunnen doen. Wat een lieve foto Lola Maar jij dacht dat Jasmijn wel ff braaf op dat "bedje" zou blijven liggen en in slaap zou vallen?! Lies, hoop dat je een beetje bij kan slapen en wat opknapt! Janette, leuke verjaardagsfoto's en wat een mooie cadeaus. Otje, Jikke heeft ook altijd heel goed gegeten maar sinds een paar weken ineens niet meer. Ik merk dat ze nu weer beter begint te eten. Denk dat het bij Koen ook iets tijdelijks zal zijn. Lianne, wauw wat had jij een mooie (en dikke) buik! Nynke, Jikke begint nu juist wat minder aandacht te vragen (op vannacht na dan ). Ze kan zichzelf nu echt goed bezig houden. Duckie, wat goed van Demi dat ze zelf is gaan zitten. Zo schrijf je nog dat je haar dat nog niet zo snel ziet doen en zo doet ze het
Fynn kwam vanmorgen om 5.15. Dus dat was heerlijk vroeg Ach, wat maakt het uit, ben toch al zo goed uitgerust Maar als ik nu het verhaal van Noralien mag ik niet klagen. Fynn had vamorgen 37,8 dus dat gaat beter. Maar hij is nog erg hangerig, eet slecht en ik vind dat hij benauwd klinkt. Ga dus morgen langs de ha. @Lola: Aaaach, wat ligt Jasmijn daar superlief te slapen. Vind het overigens wel knap dat ze dit kan. Dat zie ik Fynn dus echt niet doen. Vond het in Houten ook al zo knap van Rick dat hij gewoon op de grond verder ging met pitten. En Jasmijn voelt zich zo te zien idd prima thuis in de ballenbak. @Lies: Neem lekker je rust als je het nodig hebt! Voor je het weet is je weerstand ook niks meer waard. Hoop dat je snel weer fit bent. @Janette: Goed om te lezen dat Teun het zo naar z'n zin heeft gehad. En dat jij de dag ook hebt overleefd Taart is mooi geworden! Ik mag em van m'n ouders niet bestellen. Dat gaan zij doen als verrassing. Wel grappig dat Teun z'n handen niet vies wilde maken aan de slagroom. Ik wilde dat toen ik 1 werd ook niet. M'n ouders hebben echt m'n hand erin moeten duwen voor een foto. Fynn heeft er helemaal geen moeite mee. Duidelijk een kind van z'n vader De jarige job foto is erg mooi. Het wordt een knap ventje! @Otje: Fynn heeft ook zo'n periode gehad dat hij niet wilde eten. De ene dag z'n fruit niet, de andere dag z'n brood en vervolgens weer z'n groenten. Heb toen maar niet aangedrongen en op een gegeven moment ging het vanzelf weer goed. Zelluf doen helpt hier meestal ook goed. @Nynke: Fynn heeft dat nu ook dat hij steeds opgepakt wil worden. Als ik rustig zit en hij aan het spelen is gaat het goed. Maar als ik opsta en iets ga doen dan komt hij me achterna en klimt tegen me aan. @Gnessy: Lekkere middag Hoop voor je dat vandaag wat soepeler verloopt. @Bianca: Jullie dag is dus gelukkig goed verlopen En uiteindelijk heeft Lynn zich dus prima vermaakt. Of was ze toch niet echt in haar hum? Vind haar rode neusje zo schattig En wat betreft de aftsandelijkheid. Zou het niet kunnen dat Lynn voelt dat jij niet helemaal lekker bent (en dan bedoel ik lichamelijk en niet psychisch hoor )? Mss ben je voor haar gevoel ook wat anders doordat je zwanger bent. Ik bedenk maar wat hoor. Maar het schijnt dat kinderen toch wel erg gevoelig zijn voor dingen die wij niet kunnen waarnemen. Echter geen handige opmerking van Michel Ik snap heel goed dat je er van baalt. Ik had dat ook een beetje toen we op vakantie waren. Toen trok Fynn ineens heel erg naar m'n ouders en had nauwelijks oog voor mij. Dat voelt echt niet fijn. Gelukkig gaat dat nu weer goed. Dus het komt met Lynn ook weer goed hoor! En, oeps, dat wordt een groot manneke! Hoop dat er niks uit de test komt. @Noralien: Pfffff, wat een nacht. En wat bizar (en een tikkeltje genant) dat er niks meer aan de hand was bij de ha post. Je gaat je dan toch echt afvragen wat het nou geweest is Lijkt me geen vorm van aandacht trekken. Daarvoor duurde het te lang. Echt vreemd. Hoop dat het eenmalig was.
Hierbij de verjaardagsoutfit. Als ik de foto zo bekijk lijkt het net of ik Fynn naar kostschool ga sturen Maar als hij het aan heeft ziet het er echt heerlijk eigenwijs uit met dat blonde koppie erboven. En het colbertje zal wel snel uitgaan en dan heeft ie gewoon een blauw/wit gestreept overhemdje aan.
Als contrast nog even deze foto. Kunnen jullie zien dat hij ook nog iets stoers heeft in z'n collectie. Ach, als man vd wereld moet je van alle markten thuis zijn...
leuke kleren eve... hier beetje laat in bed, maar goed heb je soms.. gisteravond om 21.30 uur had ik eindelijk alle 4 de kids slapend in bed.. De eerste melde zich vanmorgen om kwart voor 7.. Ze hebben wel allemaal de nacht doorgeslapen gelukkig.... Ff afwachten hoe het vandaag gaat. Gelukkig {klinkt miss beetje lullig, maa zo bedoel ik t ni} gaan er vanaaf 2 weer naar hun mama toe. demi goed zo! noralien: bah wat een nacht..... hoop dat jullie toch nog kunnen uitrusten vandaag. en dat t maar eenmalig was... Klinkt als een gezellige verjaardag bianca, maar blij voor je dat t voorbij is... En twee weken voor op groei.. Gaat goed dus! En voor je bekken... miss een tip het helpt en hielp bij mij, als je op bed gaat mildagan erop smeren.... is niet schadelijk voor je kindje... Ik heb met verbazing naar mijn dochter gekeken vanmorgen. Ik zei dat iets niet mocht en je kon aan d'r koppie zien van dat ze het echt begreep. Ik ging staartje maken en had haar alvast t borsteltje gegeven {zo'n baby borstel} en ze ging d'r haartjes alvast "kammen" . Ze bleef voor het eerst goed zitten tijdens staartje maken. Ze is nu 11,5 mnd oud en ze is al zoveel wijzer als d'r broer. ook heb ik het idee dat zij meer begrijpt als haar broer op deze leeftijd... Het is dat ze nog klein is, dat ik dat nog met t echte baby kan associeren, maar qua doen en laten is ze allang geen baby meer... Ik vind t moeilijk dat ze zo hard gaat.... want die kleintjes worden zo snel groot...... snik.....
@Gnessy: Haha, volgens mij zou jij zoiets noooooit kopen voor Jordy Toch lief dat je zegt dat je ze leuk vindt En wat betreft het groot worden. Ik vind dat alleen maar erg leuk. Echt veel en veel leuker dan de babytijd. Grappig toch dat iedereen daar zo anders over denkt.
ik zou zulke kleren wel kopen, maar dan echt om mensen te shockeren... hihi... want ze weten wat mijn smaak niet is... Jor heeft ook wel kleren die stoer zijn, maar ook kleren die er wel chique uitzien.. Vind t zo wel leuk om allerlei smaken te zien..... ik ga nu echt was vouwen...
@Eve: ik heb ook het idee dat m'n weerstand nog nooit zo slecht is geweest als dit jaar. @Jasmijn: Och, wat een lieve foto van Jasmijn. Makkelijk hoor, dat je haar zo overal kunt laten slapen. Je ziet jasmijn genieten op de foto's van de binnenspeeltuin. @Lies: Vervelend dat je zo vermoeid bent. Volgens mij kun je wel heerlijk bijkomen als je een dagje voor jezelf zou hebben. @janette: mooie taart. Is die van de Hema? Mooie foto's van de jarige job! @Gnessy: Zelf drank stoken? Sterkte met Ruth, lijkt me lastig als ze niet wil slapen. @Otje: Dat slechter eten zijn volgens mij fases waar alle kindjes door heen gaan. Bij Demi is avondeten ook niet favoriet. @Bianca: Leuk dat het feestje geslaagd was! Ze kreegt vast heel veel aandacht van alle kinderen! Ik kan me voorstellen dat je je er af en toe rot omvoelt als Lynn afstandelijk is naar jou toe. Fijn dat de gynaecoloog eindelijk je klachten erkent, ik kan me voorstellen dat je je anders niet serieus genomen voelt. @Noralien: Ik krijg medelijden met jullie als ik lees over de afgelopen nacht. Wat sneu dat Jikke zo overstuur was. Demi deed trouwens precies hetzelfde als Jikke. Ze was van de week hartstikke ziek, maar bij de ha ging ze de clown uithangen. Misschien had ze last van haar oortjes ofzo? @Eve: 5.15 uur is erg vroeg. Sterkte vandaag. En beterschap voor Fynn. Ik ben benieuwd naar een foto van Fynn in feestoutfit!
ja zelf drank stoken. ik bemoei me er niet mee, maar is projectje van me ventje en onze kameraad... en zo me was is weg gevouwen... ik ga zo ff em ouders bellen en vragen of ik daar uur in een heet bad mag liggen... heb onwijs veel pijn in me bekken... stom gedoe. terwijl ik niks heb gedaan....