Ik ben een aantal dgn niet online geweest en zie nu pas dat dit topic inmiddels aardig loopt. Ik heb nog niets terug gelezen. Als ik weer iets meer tijd heb, zal ik alles ff terug lezen en hier ook posten. Tegen die tijd zal het bevallingslijsttopic ook wel gesloten zijn.
Nou hier ligt de kleine gewoon standaard bij me in bed hoor, manlief ligt in de logeerkamer dus we hebben alle ruimte. Ze slaapt veel beter als ze bij me ligt de overgang naar haar eigen bedje is nog te groot vind ik. Ik reageer morgen wel weer verder ben te moe doei
@setje: volgens mij mag Jayden 130 cc per keer hebben. Op de nutrilon verpakking staat tussen 3.5 en 4 kilo dat ze dit dus mogen hebben. Op het CB zeiden ze dat Jiri ook meer mocht, zelfs tussen 140 en 170 cc, waarschijnlijk omdat ie al 3900 gram is. Maar hij krijgt niet meer op dan 130 omdat ik nog rond de 100 gaf en af en toe 130. Dus probeer het nu langzaam op te bouwen naar meer. Ik snap ook niet dat ze zeggen 150 cc per kilo lichaamsgewicht per 24 uur. Ik zit er zo dus ver boven. Maar ja het CB zegt het en ik lees het ook bij de november mama's, dat hun kindje meer krijgt. Dus het zal wel goed zijn. Zo mogen alleen niet boven de 1000cc per 24 uur. Oh ja, ik zou het boeren tussen door ook niet doen. Alleen als ie erg gulzig drinkt zou je het kunnen doen, omdat ze dan vaak iets teruggeven als de fles op is. @melliemel: leuk hoor de foto's van Orlando. @lola: venkelthee had ik ook gehoord dat het niet mocht, wel rooibosthee. Jiri heeft om 22.00 uur de laatste voeding gehad en toen kwam hij om 2, 5 en 8 uur alweer. En dat op 130 cc. Snap er niets van. Eigenlijk zou er langer tussen moeten gaan zitten omdat hij meer krijgt. Misschien is het ook alleen maar afgelopen nacht. Ben nu wel erg moe Ik merk dat de cinababy wel helpt, hij heeft nu al 2 dagen minder last van krampjes.
goedemorgen, he he vannacht kwam Nick al om 3.45 uur. ben ik niet meer gewend na die dagen pas rond 6 en 1x zelfs 7 uur.....effe terug naar af. Maar gisterenavond heeft hij wel lekker geslapen en dat had hij de laatste dagen weer weinig gedaan, dus.... het zal wel met elkaar te maken hebben.... Vanmorgen hebben we weer heerlijk met Nick gedoucht. Hij geniet daar echt van... en wij ook.... Na het douchen hem aangekleed en in de box gelegd. Ik merk dat Nick echt heel sterk begint te worden.. Hij lag vanmorgen op bed voor de voeding en had zich zo een centimeter op 5 opzij gewurmd naar zijn papa toen ik nog effe naar de toilet ging. En net lag hij in de box ook heel tevreden te trappelen met zijn pootjes en handjes....Daar wordt hij wel wat moe van en nu slaapt hij dus weer even... Heerlijk is dat om te zien als hij zo aan het 'gymen' is.... enige mindere is dat hij aan de borst soms ook zo onrustig wordt en dan mijn tepel meeneemt.....Dat mag dus niet...! Hij gaat er dan echt af. voor de borstvoedende dames een TIP trouwens. Ik heb al sinds het ziekenhuis last van tepelkloof. Ik heb nu bioclin compressen gehaald bij de DA drogist en deze werken vrij snel om de kloof te laten helen en bij mij veel beter dan bijvoorbeeld bepanthen..... en doordat ik hem nu 6 x per dag aan die kant moet aanleggen vanwege die borstontsteking vind ik het toch wel prettig als die kloof eindelijk eens een keer dicht gaat. Het blijft nu nog wel wat gevoelig, maar het gaat al stukken beter.... aanstaande woensdag 'moet' ik weer naar de opleiding, dus dan moet ik mijn mannetje een middag en avond gaan missen en gaat hij voor het eerst naar zijn oma die een middagje gaat oppassen. Mijn man heeft namelijk deze week weer dienst dus die kan elk moment weggeroepen worden..... De volgende weken is hij gewoon thuis als ik naar de opleiding moet. Gelukkig is dat nog maar drie keer.... Net mijn electrische borstkolf bezorgd dus ga hem zo eens uitpakken... Tot later... Karin
saskia, wat een leuke fotos van orlando. heerlijk mannetje hoor. ik moet zeggen dat ikhet leuk vind van iedereen de fotos te bekijken, heerlijk al die babysnoetjes. en wie er ooit beweerd heeft dat babys op mekaar lijken, nou die heeft het mis hoor. ik durf safouane niet naast me in bed te nemen, maar heb daar ook een keer een naar verhaal over gehoord. wel ligt die als die onrustig is lekker op mijn buik dan komt die tot rust. maar afgelopen 2 nachten ligt die op zijn eigen kamertje, en dat gaat goed. ik had ook een goede tip van de wijkverpleegkundige, mischien dat dat ook geholpen heeft. de kruik bij de voetjes, omdat ze in onze buik ook met de voetjes bij ons hart hebben gelegen en dat toch het warmste gebied was. nynke is wel vaak dat jiri is gekomen, maar mischien is het ook eenmalig. die kleine bij ons is een paar keer om de 4 uur gekomen, maar nu weer om de 3 uur. voordeel is wel dat die daarna gelijk weer verder slaapt. ayla ik kan me best voorstellen dat de overgang naar het eigen bedje te groot is. ik vind het ook niet leuk dat safouane op zijn kamer ligt. maar hij slaapt wel veel beter. het grappige is dat als die bij mijn man ligt, hij driftig begint te sabbelen aan zijn kleding ter hoogte van zijn borst. haha, tja daar komt niets uit bij hem. mariska, wat zielig die krampjes, ik hoop voor je dat het snel over is bij nadine. setje wat vervelend, kan me voorstellen dat je er zelf om hebt moeten huilen, je kan je zo machteloos voelen. ik merk ook dat safouane veranderd, zijn hoofdje word wat groter, en hij word zwaarder. ook beginnen er voorzichtig wimpertjes te komen. wat trouwens ook grappig is, ik dacht dat die blauwe billen had (van de bevalling ofzo) maar nu zei de kraam dat dat een mongolenvlek (nare naam) pigmentvlek is. ik heb daar wel eens van gehoord, maar mijn andere kinderen hebben dat ook nooit gehad. vond het wel apart. gister belde de vrouw van mijn werkgever, had net tegen mijn man gezegd datik het zo raar vond dat ik niets hoorde, en dan zul je zien dat ze bellen. maar ze zijn allebei ziek, en durven nog niet te komen. dus die komen binnenkort, zoals nog heeeel veel kraamvisite. mijn man moet maandag ook weer aan het werk, en kinderen naar school. mijn dochter moet trakteren, voor haar verjaardag, en voor haar broertje. denk dat ik soesjes maak met muisjes. en dinsdag moeten we voor de gehoortest. ik ga nu even onder de douche springen. doei doei
Gister telefoon gehad van het CB. Hij mag niet meer drinken, omdat hij nu al 820 ml per 24 uur krijgt. Wat op de verpakking staat klopt wel, maar onze kleine is nogal zwaar voor zijn leeftijd, meestal hebben ze dit gewicht pas op een oudere leeftijd. Ik heb het advies gekregen om nu 120 cc per keer te geven, en dan vanaf nu per week met 10 cc op te hogen. Omdat hij na twee uur al weer komt, en soms na de voeding nog hapt, mogen we de gewone voeding mengen met voeding voor hongerige baby's. Storm slaapt nu van 11-3 s'nachts, en dan van half 4 tot 8 uur. Vind ik best goed.
Die gehoortest is ook overal anders geregeld dacht dat het landelijk geregeld werd.. maar ja. Marley is dus voor beide kanten geslaagd die heeft iig later niet het excuus dat ze ons niet kan horen Noura, mn 2de en Marley hebben allebei zo'n vlek grappig is dat hé. Alleen kinderen met een Oosterse achtergrond krijgen dat volgens mij. En alleen als je erg moe bent of medicatie slikt en geen voorzorgmaatregelen neemt is het in bed nemen van je kind gevaarlijk. Ik doe haar dan ook in haar wiegje als ik erg moe ben. Maar ik ben ook nooit op mn man's hoofd gaan liggen s'nachts dus de kleine zal ook wel veilig liggen, ik lig trouwens als ik wakker word nog precies zo als ik ben gaan slapen, lijkt wel of mn lichaam helemaal stil ligt als ik de baby bij me heb. Karin in de eerste weken kunnen ze wel vaker een nacht doorhalen, dat bied helaas geen garantie voor de toekomst. Ik hoop dat hij wel weer gaat doorslapen, zal wel lekker zijn voor je. Setje het kan zijn dat hij je spanning op heeft gepikt van het voor het alleen zijn met je kleine daar kunnen ze ook erg op reageren. Marley slaapt nu best goed naast me ze is veel rustiger s'nachts, is tussendoor zo rond 4/5 uur ff aanleggen en ze slaapt weer verder. Soms is ze iets eerder wakker en moet ze dus 2 voedingen maar dat is niet zo erg als ze tussendoor maar rustig is. Ik voel me iig al weer een stukje uitgeruster al is het natuurlijk ook een deel gewenning. Nou ik ga even een klein jongentje op bed leggen en mezelf ook even te rusten leggen. Tot later!
@raomi: ik wist ook niet dat hij zwaar is voor de leeftijd. Dat happen na de voeding zal dan inderdaad betekenen dat hij honger heeft. Ik wist ook niet dat hij nog 7 keer dronk per 24 uur. Het is goed dat je het CB hebt gevraagd, zij hebben er toch meer verstand van.
hoi hoi nynke31; hier slaapt orlando ook nog niet door hoor of langer dan 4 uur ofzo ik vind het niet erg hoor, komt vanzelf wel goed lijkt mij als het maar geen half jaar duurt ofzo karin en nynke en noura; ja ik vind het ook erg leuke foto's maar ja dat vinden we allemaal van ons eigen kindje hè karin; ik zal de tip onthouden voor het geval dat...leuk he dat ze zo beweeglijk zijn, vind het ook leuk hoor. enne douche vind orlando hier ook erg leuk noura; orlando heeft ook een 'mongolenplek' op zijn stuitje en ook op zijn dijbeentje. mijn schoonmoeder wilde dit na de geboorte gelijk bekijken want volgens haar worden ze dan bruin/getint iig. het klopt wel want hij is zeker getint. ik vind het ook erg leuk om alle babies te zien, ook leuk al die verschillen hè. raomi;ik teken ervoor hoor, die tijden heerlijk toch.... ayla; uhm mijn man is niet oosters maar half indo, hij had het ook hihi. maar zoals ik al aangaf, mijn schoonmoeder gaf deze reden. kan wel goed kloppen lijkt mij!? verders geen bijz. dingen te melden, ja straks lekker zalm eten mmmmmm en mijn man en vrienden spareribs. gr saskia
ayla: doorslapen zou inderdaad lekker zijn, maar ik vind zo vanaf een uur of 5 ook al prima hoor.... en dat deed hij de afgelopen weken al wel telkens... maar gisteravond was hij al na een klein kwartiertje aan de borst in slaap gesukkeld en wilde hij echt niet meer wakker worden om meer te drinken en dat is dus echt niet veel blijkbaar.... Karin
hier een zwaar snotterde moeder met een hoofd als beton. ofwel ik ben behoorlijk verkouden en dat merk je gelijk in de bv productie die loopt aardig terug dus hop dat het goed komt. kailynn komt sinds gisteren stipt om de 4 uur nu ook in de nacht terwijl ze hiervoor goed door sliep. man lief is vanmorgen uit bed geslopen om kailynn te verzorgen en liet mij lekker liggen en vanmiddag ook de hele middag plat gelegen. we zouden bij mijn schoon ouders gaan eten en dat hebben we afgebeld nou en dat doe ik niet gauw. ik ben altijd maar 1x per 2 jaar verkouden maar dan ook super erg ook maar goed niet klagen maar dragen! man lief is morgen nog vrij en dan moet ik het weer zelf doen dus hoop ik dat het snel verdwijnt. hebben jullie troouwens al een id-kaart of paspoort voor jullie kleintje? ik las een topic daarover over de pasfoto's. ik moet in maart met lailynn naar het zkh. voor contole voor haar heupjes, en daar moet jhe haar dus ook legitimeren, belachelijk eigenlijk. had er ook niet over na gedacht.
Ja, goede vraag....ik ga volgende week een rekening openen voor onze kleine, en daar werd om een sofinummer gevraagd.....nou, geen idee of Storm die al heeft. En moet een baby nu een eigen ID, of mag hij bij mij op het paspoort? @Nynke, natuurlijk wist je dit niet. Ik had naar aanleiding van jullie reacties voor de zekerheid even het CB gebeld. Storm heeft aan een vingertje een plekje. Het begon met een soort blaartje (vermoedelijk van het zuigen op dat vingertje), maar nu is het een soort wondje geworden met vervelling. Het is ook wat rood. We durven er niks om te doen, stel je voor dat dit losschiet in zijn keeltje als hij er weer op zuigt. Ik wilde voor vannacht een sokje om zijn hand doen (ik geloof dat dit normaal gedaan wordt als de nageltjes heel scherp zijn?), en ik denk dat ik maandag de dokter even bel. Nog meer kindjes die dit hebben? En wat doen jullie hieraan?
volgens mij mag je kind gewoon bij jezelf op het paspoort, je moet dan wel een pasfoto laten maken. en dat is nog niet zo makkelijk. wel belachelijk ja, dat je je kindje moet legitimeren in het ziekenhuis. heel raar, want als ik naar het ziekenhuis moet hoef ik me ook niet te legitimeren. ik heb dat ook wel eens gehoord over die plek dat kinderen dan getinter kunnen zijn. mijn andere kinderen zijn vrij licht. ik dacht echt dat die eerst een blauwe plek had haha dacht van het persen ofzo, maar het is ook meer een blauwgrijze waas op zijn billen, en stukje op de onderrug. vandaag zijn wel lekker naar de stad geweest, en ik heb bij de hema nog een leuk setje gekocht. lekker stoer. alles is in de opruiming. vandaag is het zoontje van mijn vriendin jarig, en mijn man gaat daar alleen heen vanavond. het is gewoon altijd te druk daar, en er word gekettingrookt. ik zie dat echt niet zitten. een sofinummer krijg je toegestuurd, zal binnenkort wel gebeuren. het is nu allemaal wat later in verband met de feestdagen. goh raomi ik weet ook niet wat dat is zo`n plekje maar ik denk dat het een goed idee is om maandag de dokter te bellen. wat vervelend slingding dat je je zo beroerd voelt. goed blijven drinken, en rusten. fijn dat je man je wat uit handen neemt. mischien is het een idee om te kolven zodat je man de voeding geven kan, en jij nog wat kan rusten? beterschap! saskia, eet smakelijk straks! ik ben nu bezig met een marokkaanse stoofschotel. ruikt al heerlijk mmmm
Hier echt hollandse snert! Alhoewel een marokkaanse stoofschotel lekker klinkt (heb het nog nooit gehad...)
pfff, hier echt een waardeloze nacht gehad! Jayden was gisteravond al erg onrustig, en heeft daarna van 12 uur tot kwart over 5 vanacht liggen huilen (met tussenpozen van varierend dan weer een kwartier dan weer 20 min.) Ik snap er echt geen bal meer van, we waren echt helemaal gesloopt! Ik heb dan ook mijn ouders om kwart over 5 vanacht wakker gebeld, en die zijn hem komen halen! Hij is met hun mee gegaan, en heeft daar vervolgens lekker geslapen! Ik twijfel echt zo enorm aan mezelf nu! Ligt het dan aan ons, is hij niet tevreden ofzo!? Hij blijft daar vannacht ook nog slapen, zodat wij nog uit kunnen rusten. Mijn moeder denkt dat het komt doordat wij allebei zo gespannen waren, en dat hij dat dan oppikt. Zou dat het kunnen zijn? Ik voel me nu ook schuldig tegenover mn ouders en Jayden. Maar als het idd is wat mn moeder zegt, kunnen we maar beter een keer goed uitrusten (slapen....) Zijn wij dan echt de enige die het af en toe niet meer zien zitten? De eerste twee weken met Jayden gingen echt super, en sinds de afgelopen week is het echt drama! Sorry meiden, maar ik moest het echt ff kwijt! Over het sofinummer, die heb ik gisteren binnen gekregen. En hem in het paspoort bij laten schrijven, daar wachten we nog even mee. Het is idd een behoorlijke klus, om hem fatsoenlijk op een pasfoto te krijgen met die richtlijnen van tegenwoordig! liefs Setje
Hallo allemaal! Hoe 'slecht' dat het begin deze week ging met de nachtrust... zo goed gaat het nu! Ik durf nog niet heel hard te juichen maar er zit duidelijk verbetering in het ritme van Koen. Hij slaapt nu sinds 2 dagen 's nachts in het wiegje op zijn eigen kamertje. Voorheen sliep ie langs ons bed in het wiegje. En na de voeding van 23 uur kan je m vrij rustig in bed leggen. Soms slaapt ie meteen in en soms nog wat rondkijken maar valt dus wel in slaap en meldt zich dan rond 3.30-4.00 uur. Dus das wel erg lekker! Daarna een flesje en soms is ie wakker en soms niet... Vannacht was ie dus ook klaarwakker na de fles van 4 uur en hij liet zich wel in bedje leggen en lag met grote ogen rond te kijken. Zodra het licht uit ging begon ie langzaam te huilen. Dus mijn man heeft toen een klein schemerlampje aangemaakt op de kamer. Daarna heeft ie wat rond liggen kijken en sliep toen in en heeft weer geslapen tot 7.30 uur. We waren echt superblij met zo'n nachtrust. Je kan de dagen dan ook veel beter aan! Even een vraagje over het vloeien/bloeden: Vloeien jullie nog veel? Koen is nu 9 dagen en ik vloei al bijna niet meer. Ik draag nu gewoon maandverband en er zit soms een beetje oud bloed in (bruine kleur). Ik vind het wel snel! Kan me herinneren van Sara dat het langer duurde... Gr Otje
Setje: Jou verhaal van de afgelopen nacht is echt precies hoe Koen zich heeft gedragen 1 dag na de geboorte in de nachten.... Echt gesloopt waren we. Meneertje was uren wakker en huilen enzo... idd ook met die tussenpozen. Ik begrijp heel goed dat het erg vermoeiend is voor je en voel je nu niet schuldig tegenover je zoon. Je hebt je rust nodig. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat! Gr Otje
kailynn drinkt altijd afgekolfde melk omdat ze de borst niet pakt helaas. ik heb zelf een id kaart dus daar kan ze niet bij dus het zal voor haar een eigen id kaart worden. ik vloeide ook al heel snel bijna niet meer (misschien scheeld het met een Keizersnee) ik gebruik niks meer. die ene druppel in de paar dagen die wasmachine draaid hier toch. die broeikas effecten vindt ik niks. over 2 weken moet ik terug voor na controle bij de gyni. ze zetten gelijk een spiraaltje (spannend) ik heb hem al in huis liggen en gauw m'n geld terug gevraagd bij CZ en het is nu al binnen.
Vandaag heb ik een offday! Ik kan al net zo goed huilen als Kasper, alleen zonder volume. Hij drinkt sinds vandaan moeizaam. Als hij mijn tepel heeft drinkt hij 3 slokken heel goed en dan begint hij te schreeuwen. Met de tepel in zijn mond, is hij dan zoekende naar de tepel. Dan wordt hij heel driftig en heeft dan echt verdriet met dikke tranen. En hij is dan ontroostbaar. Ik weet het niet meer hoor. Heeft iemand een idee wat ik kan doen :