December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Bianca: Weet niet of je dit nog leest maar alvast een fijn weekend gewenst!

Gnessy: Mobiel zat in m'n tas en normaal hoor ik m dan luid en duidelijk maar was net ff aant kijken naar het tijdstip en was toen net boven Koen uit bed halen...

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Lies: He Bah wat een vervelend bericht zeg. Ja idd, wat je zegt! We leven verdorie hier bijna in 2008 en dan wordt gewoon zo simpelweg gezegd: Helaas pindakaas? Heel veel sterkte hoor voor jou, je ouders en je zusje.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    he bah lies wat vervelend, kan me je boosheid goed indenken
    en thijs al zo vroeg wakker, en kiezen dat zal best pijn doen.

otje, het schiet niet op he, met werk vinden. bah, dat ervaring verhaal kan mij ook zo irriteren, als ze je de kans niet geven om ervaring op te doen kan je ze ook niet hebben. mijn man heeft het een aantal jaren terug gehad, en die is er eens gefrustreerd binnengelopen, een dag later hadden ze ineens wat voor hem. maar met de aantrekkende arbeidsmarkt zou het toch snel eens moeten lukken, ben ik van overtuigd

saar dat klinkt leuk, heerlijk dat de baby bij ben in zijn hand ging liggen.

gnessy wat vervelend dat jullie er niet uitkomen wat betrefd de kinderwens. maar toen je man zich liet sterriliseren, hebben jullie daar toen ook geen overleg over gehad?

we zitten al weer halverwege december. moet zeggen dat er nu dagelijks wel flarden van een jaar geleden terug komen.

noralien, wat onzeker voor je. maar aan de andere kant, als er hcg gemeten is met de eerste test dan moet je dat toch serieus nemen. het is natuurlijk nog pril, dus zat er in die urine mischien net iets meer. en clearblue schijnt toch een van de betere testen te zijn, die zeer snel wat opspoort.
    ik zou niet denken aan een miskraam, want geloof zelfs dat dan niet gelijk het hcg verdwenen is
    en je kan de huisarts bellen, ben alleen bang dat die je zal adviseren over een paar dagen nog eens te testen.
    sterkte in deze onzekerheid

4. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Otje, het zit je ook niet mee hoor om een leuke baan te vinden.
    Jammer dat het zo gaat, probeer vanmiddag maar te genieten van het winkelen ;)

Noralien, o wat frusterend..... HA doet hier denk ik niets aan, hoop dat het geen miskraam wordt, dat is altijd pijnlijk ( heb er zelf ook 2 gehad)
    Meid, sterkte en hoop dat je gauw weer positief test!

Saar, klinkt mooi wat je beschrijft over de baby bij Ben.

Lies, lekker even spuien, mag hier altijd!

Bianca, fijn weekend!

5. Niet meer actief

We hebben destijds wel gepraat over de sterillisatie van hem.. Ik was het er toen niet mee eens.. en dat weet hij.. Hij zij toen d'r zijn nog zat andere manieren als we echt nog een kindje samen willen... Maar ik wil dit dus doe ik dit... En ik had t gewoon te accepteren. Want argumenten als ja maar dan is t niet van jou en mij samen werd weg gewuifd, de hele sfeer er om heen van om er samen voor te gaan BEWUST werd keihard weg ggewuifd....
    Ik heb twee kinderen allebei dwars door de pil heen! En er niet bewust{in de zin van ik wil nu kinderen} voor gekozen. Mijn kinderwens is heel groot en hoop dat ik ooit zelf BEWUST kan kiezen van ik wil zwanger worden... Hoogstwaarschijnlijk zal ik dan wel andere vent moeten zoeken...

De discussie die wij hebben gehad vorige jr toen hij t liet doen, was niet leuk, ben zelfs boos geweest omdat hij mijn keus en mijn redenen gewoon weg wuifde van, die gevoelens gaan wel over, zodra je eenmaal bevallen bent. .... Maar die gaan/zijn {nog} niet over... ik ben nog jong........

tja als je je kind aan t halen bent hoor je idd foon niet. Dat heb ik ook hoor otje....

succes lies......

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    jeetje wat gaat het weer hard vandaag hier.
    Even we en een volle pagina erbij.
    Otje: ik zou ook boos zijn en ik ben ook iemand die het dan niet zegt op dat moment.

7. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    welke manieren bedoelt hij dan? Ik kan er niet zo veel verzinnen...

8. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    NICK, nog gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!!

9. Niet meer actief

dat vraag ik mij ook af.... ik kan er ook geen 1 bedenken, want hij heeft niks ingevroren of iets dergelijks.... en voor al die medische handelingen heb je dat wel nodig volgens mij...

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Noralien: pff wat een onzekerheid! heel veel sterkte! ik denk aan je. Hoop dat je via de huisarts wat duidelijkheid kan krijgen, al weet ik inderdaad niet of hij iets voor je kan doen.

11. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Duikster: Wat fijn dat jullie een kloppend hartje gezien hebben! Mooi hoor. Hoe gaat het met je rug nu, heb je nog baat gehad bij de behandeling?

@Vales: mooi cadeau, kaartjes voor Tarzan!

@Lianne: Om foto's te verkleinen heb ik nog een goede tip. Image Resizer van microsoft (gratis) downloaden. Als je hebt gedownload hebt, dan kun je met rechtermuisklik op de foto kiezen voor "resize image" en dan krijg je direct een verkleinde kopie van je foto. Erg handig, want dan hoef je de foto's niet eerst te uploaden voor je ze verkleind.

@Lies, succes met de mammografie. Fijn dat ze dat voor de zekerheid nog doen.
    En je mag hier altijd spuien hoor. Vervelend dat je zus niet de hulp krijgt waar ze recht op heeft.

@bianca; Veel plezier komend weekend (als je dit nog leest!)

@Melliemel: Grappig, ik heb ook wascokrijtjes gevraagd voor demi's verjaardag.

@Karin: leuk dat jullie zo'n gezellige 1e verjaardag hebben gehad!

@Gnessy: Dat je man niet nog een tweede kindje wil is zijn goed recht, maar ik vind het wel moeilijk om te lezen dat hij jou niet met respect behandeld :cry: . Ik lees vaker dat hij compleet over jou gevoelens heen walst en dat lijkt me niet prettig. Wens je veel sterkte, hopelijk komen jullie er samen uit.
    Wat vervelend dat ruth weer haar billetjes kapot heeft. Hoop dat de zalf snel helpt.

@janette: Ik wil voorlopig nog geen tweede. Jeroen zou het wel al willen, maar weet ook dat ik het nog niet aandurf op dit moment. Ik ben veel te bang dat ik weer ruim een half jaar ziek ben waardoor ik helemaal niet van Demi kan genieten.

@Slingding: beterschap voor jou en kailynn!

@Otje: Wat ontzettend belachelijk dat dat uitzendburo je niet even iets laat horen zeg. O, ik lees nu dat je een voice-mail bericht had :p . Maar wel balen dat je het niet geworden bent.

@Nynke: Ik snap dat het af en toe lastig is om te lezen dat anderen zwanger zijn, terwijl je zelf ook heel graag weer zwanger wilt worden. Sterkte ermee, hopelijk is het snel zo ver!

@Saar: Fijn dat de haptonomie zo geslaagd was. Lijkt me inderdaad ook erg leuk voor ben.

@Noralien: Ik had al felicitaties voor je neergezet hier, maar ik begrijp dat het nog even heel spannend is, dus daar wacht ik nog even mee. Heel veel sterkte, heb je nog contact met de huisarts gehad ofzo?

Met demi gaat het weer goed. Ze poept (of kakt, speciaal voor saar ;) ) nog wel veel, maar echt diarree kan je het niet meer noemen. En ze is ook weer lekker actief enzo.

Vandaag de eerste twee verjaardagskaarten voor Demi binnen. Maar die blijven nog even dicht tot woensdag! Al ben ik wel heel nieuwsgierig ;)

Ik heb vandaag al een paar keer geprobeerd om urine op te vangen bij demi want die moet ik vandaag eigenlijk even naar de huisarts brengen. Maar ze heeft dus al twee keer het zakje ondergepoept. Hoop dat het nog lukt voor 17.00 uur.

Vanavond passen we op het dochtertje van vrienden van ons.

12. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

noralien; wat k%^te voor je zeg, kan me je onzekerheid goed voorstellen, wij hebben het ook gezien hoor er stond idd echt zwanger op. ik hoop zo voor je dat de laatste tests verkeerd zijn en de eerste niet, denk dat de ha je wss zal zeggen dat je na een paar dgn nog eens moet testen of evt langs moet komen na een paar dgn ivm hcg gehalte wat gestegen zal moeten zijn, heeel veel sterkte toegewenst

slingding; he balen zeg voor je klasgenoot lijkt me lastig hoor, had je nog contact met haar? leuke banner zeg, enne tja ach als hij hem optuigt en afbreekt....en natuurlijk kaillynn erbij vandaan houd ;)

otje; ik snap je frustraties hoor zou ik ook hebben, enne zal wss wel goed doen ff eruit met een vriendin en ergens anders aan denken

saar; wat leuk te horen dat het nu ook gelijk weer werkt he, ben benieuwd hoe liene haar eerste nacht uit logeren heeft doorgebracht. en natuurlijk of ze de 3 uur slaapt die ze normaal doet, hier slaapt orlando overdag altijd in de wagen! :oops: :D

lies; he wat een vervelende situatie zo zeg, met alles en iedereen, hoop voor je zus dat er snel een oplossig word gevonden

gnessy; dit moet je niet aanvallend zien maar dit is hoe ik het zie, zo van een afstand he, ken jullie alleen van de verhalen die ik zo lees hier. dus kan het ook helemaal mis zien. persoonlijk denk ik dat het ergens wel verstandig is mss om iig te wachten tot er meer duidelijkheid is over de relatie tussen jullie! loopt die weer helemaal als vanouds, gaat het met beide kids helemaal ok qua ontwikkeling ed, wat je aangeeft qua ruimte enzo. dit is puur wat ik van jouw zelf heb gehoord he, daarnaast hij heeft 4 kinderen nu toch? moet hij die financieel allemaal steunen? ik vind nog steeds dat hij begrip en respect naar jouw zal moeten tonen voor alles en vwb kinderwens maar ergens kan ik me er toch ook wel wat bij voorstellen wrom hij dit zegt. sorry als het hard aan komt bedoel het niet als aanval nogmaals maar zo denk ik erover. dit is dus nogmaals vanaf mijn visie hoe ik jouw heb horen praten over her en der.

duckie; ik hoop met je mee hoor ;)

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ondertussen weer een andere banner gemaakt, saskia heeft het over deze:

14. @Janette: Eerst even een eerlijk antwoord op jouw vraag... 'Vroeger' zou ik ook gezegd hebben dat ik mijn kindjes niet te snel achter elkaar zou willen krijgen, dit om de reden die jij ook noemt. Ik zag mezelf ook eerst met een kleutertje en een baby lopen in plaats van met een dreumes en een baby, want ik besef terdege dat twee kleintjes zo dicht op elkaar behoorlijk zwaar is. Maar wanneer je na 6 jaar proberen vlak voor je 37e verjaardag pas voor het eerst moeder wordt, besef je dat je op dat punt niet meer zoveel te willen hebt. De keiharde waarheid is gewoon dat ik niet veel tijd meer heb! Ik denk zelf dat wanneer ik snel zwanger was geraakt (zoals jij bijvoorbeeld...), ik ook best de rust zou kunnen hebben om te wachten tot Jasmijn ruim twee jaar oud is of zo, maar nu bekruipt mij het gevoel dat iedere 'onbenutte' maand mijn kansen verkleint...

@Slingding: Hé bah, oorpijn! Dat is een heel vervelend iets. Ik hoop voor jou dat de kuur snel aanslaat...

@Gnessy: Wat ontzettend vervelend dat Ruth wéér van die kapotte billen heeft. Lijkt me ook zo pijnlijk voor haar...

@Otje: Oei meid, jij hebt écht je dag niet vandaag zo te lezen! Ik hoop dat je weekend leuker wordt...

@Melliemel: Dank je wel voor het lieve compliment.
    Ik kreeg er heel warme (en rode) wangen van... :D

@Noralien: We hebben elkaar al even gesproken en ik duim morgen héél hard dat er een flinke portie HCG in je plasje zit... Dikke knuffel van mij!

@Saar: Stuur je foto van Liene maar op hoor!

@Lies: Nou, jij hebt ook een echt off-day! Maarre... ik zou ook door roeien en ruiten gaan hoor, als het mijn dochter betrof...

Vanavond eten met collega's van Roy en morgen weer een feestje... Gisteren al uit eten geweest en je begrijpt dat ik zondag zal snakken naar een gewone maaltijd... ;)

15. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Leuke banner Cynthia!

@Lola: Ik ga heeeeeel hard voor jullie duimen dat er nog een tweede wondertje mag komen!
    Veel plezier vanavond en morgenavond. Soms komen alle feestjes bij elkaar, en dat is ook niet altijd leuk.

Demi lag vanmiddag om half 1 pas voor het eerst op bed. Ze was vanochtend pas om 9.00 uur wakker, dus eerder was ze niet moe. Ze sliep tot 14.30 ongeveer, maar ik heb haar zojuist toch nog even op bed gelegd, want ze was hartstikke moe. Ik laat haar maar een half uurtje slapen denk ik, want anders is ze straks weer niet moe.

Het opvangen van de urine is niet meer gelukt. Dus dat moet volgende week. En aangezien ik maandag en dinsdag werk, word het waarschijnlijk woensdag. Maar ik ga er vanuit dat de antibiotica zijn werk heeft gedaan.

16. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

slingding; vind ze beide erg leuk hoor :)

lola; meen het ecth oprecht hoor dus hier ook een die heel hard duimt op een vlotte 2de zw.schap

duckie; nou op zich wel balen maar van het positieve uitgaande dan maar he?! ;)

gr saskia

17. Niet meer actief

hij moet er maar twee onderhouden {athans betaalt hij voor zonder dat die kids er fatsoenlijk mee gekleed worden e.d.}... de andere twee wonen hier gewoon...
    en ik ben verder niet boos...

net twee kids op bed liggen, die erg hoesten en allebei verhoging hebben....

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    janette: ook even antwoorden op jouw vraag: ik heb niet het gevoel dat ik Nick tekort ga doen of veel van zijn ontwikkeling ga missen doordat er snel een tweede gaat komen. Ik denk juist dat het ook andersom kan zijn. Dat je de eerste dingen van een tweede minder bijzonder kan vinden doordat je het al een ker gezien hebt. En nu moedig ik Nick aan en probeer dingen met hem uit. Kan me voorstellen dat je bij een tweede eerder zoiets hebt van het komt wel een keer....Maar dat is afwachten en speculeren. De tijd zal het leren.
    Ik denk inderdaad dat het best zwaar zal zijn om twee kleine kids te hebben. Anderzijds denk ik dat er ook hele leuke aspecten aan zitten. En hoewel ik nog niet de leeftijd van jou en Lola heb, zit het bij ons wel in de familie dat vrouwen vroeg in de overgang raken. Mijn moeder al rond haar 36e. Ik heb dus ook het gevoel dat ik geen jaren moest gaan wachten....En gelukkig zijn Frank en ik samen om de zorg te gaan verdelen, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Lies: even speciaal voor jou: kun jij mij via PB wat gegevens over je zusje sturen, aard/zwaarte van de handicap, leeftijd en zo dan kan ik even met je meedenken. Zo uit de losse pols vind ik dat moeilijk.

Slingding je bent goed bezig met creatieve banners. Leuk hoor!

Duckie wat vervelend dat het niet meer gelukt is om een plasje op te vangen.

Gelukkig is bij mij de pijn in mijn rug sterk afgenomen. Kan dus zeggen dat de therapeut zijn werk goed gedaan heeft :)

Ben vandaag wel ziek thuis geweest....beh. Had vannacht vanaf 4 uur wakker gelegen en was echt helemaal brak. Heb heel veel last van mijn middenrif, klemmend gevoel. Volgens de VK kan dat bij een tweede sneller optreden. Fijn! maar goed warme kruik ertegen en hopen dat het dan minder wordt.
    Velen van jullie zullen nog wel weten dat ik vorige keer bevallen ben in bijzijn van mijn VK/vriendin. Helaas zal dat dit keer niet gaan lukken want ik hoorde gisteren dat zij zelf op 18 mei uitgeteld is van haar eerste! Super voor haar natuurlijk, maar wel jammer voor mij....

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Vind het iedere keer weer wrang om te lezen hoe een aantal van jullie 'worstelen' met de kinderwens. Of dat nou is omdat de partner niet wil of omdat het niet echt snel wil lukken. Kan me jullie gevoel van onrust en onmacht goed voorstellen. De afgelopen jaren ben ik zelf ook erg bezig geweest met m'n kinderwens. Was heel erg gefixeerd op zwangere vrouwen, kinderwagens etc. En als ik in een tijdschrift zat te bladeren ging ik meteen op zoek naar foto's van zwangere of net bevallen vrouwen en keek dan als eerste naar hun leeftijd. En als ze dan ouder waren dacht ik: Oh, gelukkig, het kan nog!

Heb echter wel altijd geweten dat ik maar 1 kind wil. En nu Fynn er is is dat gevoel gelukkig niet veranderd. Ik ben dus echt tevreden zo en heb rust op dat gebied. Ik hoop echt dat jullie ook rust en geluk kunnen vinden in jullie situatie. Of dat nou met of zonder 2e of 3e kind is (maar hoop uiteraard dat jullie wens gaat uitkomen). Wens jullie echt oprecht heel veel sterkte en succes!

Hugs,

20. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    pfff...ons oppaskindje en demi slapen gelukkig allebei ;)

Het meisje wat hier kwam slapen, is bijna 2 en Demi wist even niet wat er gebeurde met zo veel leven in huis en een kindje wat met haar speelgoed speelde, dus die was steeds verdrietig. Waarop dat kindje steeds zeï : "demi slapen" :) .

Bij het naar bed gaan werd ze ineens heel verdrietig en wilde naar mama. Ze wilde ook geen tandjes poetsen en verhaaltje voorlezen, maar alleen maar slapen. Dus is ze zo naar bed gegaan. Ik dacht dat het niets zou worden, maar uiteindelijk dus toch gelukt.

En nu moet ik nog even aan het werk. Ik doe de administratie voor de peuterspeelzaal hier in het dorp (vrijwillig) , maar ik laat dat altijd veel te veel versloffen. werk aan de winkel dus.

Deel Deze Pagina