December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Thijs van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag! Hopelijk heb je een fijne dag gehad!

Lola: ook jij en Roy van harte gefeliciteerd! 8 jaar! dan hebben wij nog even te gaan...

Saar en Ben ook nog gefeliciteerd!

Irma wat raar dat je met een ontstoken oogje niet mag komen op het KDV! dat komt toch veel voor bij kleine kindjes.
    mooi punt voor je examen, maar waarvan?

Saar: blijkbaar waren jullie echt moe, als je zo samen met elkaar in slaap valt! maar wel vervelend van het natte bed. Nick wil overigens echt niet bij ons op bed spelen. HIj vind het dan veel leuker om eraf te klimmen en op onderzoek uit tegaan....
    Lijkt me wel echt lekker als dat kan, effe op bed knuffelen samen....

Noura: Denk je ook een beetje aan jezelf?
    sterkte in elk geval...

Slingding ook vanaf hier beterschap!

Noortje :(

Ga lekker slapen zo, ben echt moe. Vannacht trouwens een raar verhaal, of eigenlijk vanochtend. Frank zei tegen mij dat ik hem vannacht rond een uur of 2 ongeveer midden op zijn buik had geslagen en gezegd had dat ik dacht dat Nick een vieze broek had. Ik weet hier echt niets vanaf! Nou is me dat al wel eens vaker gebeurd dat ik dingen zeg of doe waar ik niets van afweet....maar vond het nu wel sneu, want Frank zei dat hij nog wel 2 uur wakker heeft gelegen omdat hij niet weer kon slapen....

2. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    iedereen heel erg bedankt voor de leuke kaarten en de felicitaties hier. We hebben het gisteren gevierd en het was een hele leuke dag. Thijs vond de visite heel gezellig en was erg blij met zijn cadeaus. Hij heeft echt zitten spelen met al zijn cadeaus. Vooral de trommel en de knikkerbaan waren favoriet.
    Wel heeft hij veel last van zijn tandje: er komen twee kiezen en een tand door. Hij had wat verhoging en een ontstoken oogje. Vandaag is hij wel gewoon naar het KDV geweest (maakte niet uit dat zijn oog was ontstoken). Ik heb hem wel zo vroeg mogelijk opgehaald, maar dat was meer om zijn erjaardag te vieren. Ik heb samen met Thijs op de bank zijn eerste foto's zitten bekijken. Was wel een heel leuk moment.
    De kinderen in mijn klas leefden erg mee vandaag. Om 10 over 12 stak een jongetje zijn vinger op om te zeggen dat Thijs vorig jaar (was om 10 voor 12 maar ok) was geboren. Vond ik zo lief.

Mijn schoonmoeder staat nu voor de deur, ga stoppen.

Lies

3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @otje: We vierden demi's verjaardag inderdaad in het weekend, dus vandaar dat ik de taart zaterdag al in huis had!
    Leuke banner hoor!
    Spannend al die sollicitaties.

@slingding: Nou, je hebt het flink te pakken zo te horen. Veel beterschap.

@Eve: Wat een leuke vrolijke foto's van Fynn's verjaardag. Je ziet Fynn echt genieten. En de taart is ook heel mooi.

@lola: bij ikea kan ik me ook uuuuren vermaken ;)

@Lianne: Wat creatief, zelf de slingers geknutseld! En leuke foto's ook. Wij hadden de hema taart voor 25 personen, maar ik had nog veel over, volgens mij konden er ook veel meer stukken uit.

@irma: gezellig, dat je zo af en toe binnen komt wippen hier, ik hoop ook dat je snel internet hebt!
    Vervelend dat Rick onverwacht niet naar het kdv kon. Demi heeft het ook een keer gehad en mocht gewoon komen. Pas later (toen mijn man het ineens ook kreeg ) wist ik eigenlijk ook dat het besmettelijk was.

@Noralien: Veel sterkte. Denk maar even lekker aan jezelf, dat werken komt wel weer. En je mag hier zoveel je hart luchten als je maar wilt hoor!

@Saar: ik moest wel lachen toen ik las dat jullie met z'n allen in slaap waren gevallen. Maar niet leuk dat Liene's luier was doorgelekt natuurlijk.

@Saskia; ben benieuwd naar het filmpje.

@Noura: beterschap!

@vales: beterschap voor wessel en jou.

@Duikster: slaap lekker. En oeps, praten in je slaap, dat herken ik. Al doe ik het de laatste tijd niet meer. Hoop dat je Frank niet al te hard geslagen hebt en dat hij daarom niet kon slapen ;)

@lies: Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! Mijn kaartje voor Thijs komt er nog aan. Ik had een oud lijstje en daar stonden jullie nog niet bij.

Demi is woensdag jarig en we hebben nog niet eens een cadeautje :oops: . Ze heeft gewoon veel cadeaus gekregen met sinterklaas en haar verjaardag en eigenlijk vind ik het wel even genoeg met zoveel speelgoed. Ik denk dat we maar een mooie schommel voor in de tuin ofzo gaan kopen. Of een tafeltje met stoeltje waar ze aan kan zitten.

Het feestje gisteren was leuk. Demi was alleen sinds vrijdag weer best wel een beetje eenkennig en moest af en toe wennen aan de visite, dus ik was blij dat het niet bomvol zat en de visite een beetje gespreid kwam. Ze vond het allemaal wel heel prachtig en vond alleen de versierde kamer al een feest. Ze blijft maar naar de balonnen wijzen. Met de taart was ze heel voorzichtig. Ze keek de taart eerst niet eens aan, maar wilde liever haar drinkbeker ;)

Woensdag komen alleen de opa's en oma's nog even langs.

4. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
  5. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    HIEP HIEP HOERAAAA!

6. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
  7. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Knuffelen met oma:

8. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Iedereen bedankt voor de felicitaties...erg lief!
    Ons weekendje weg zit er weer op. Helaas was Lynn niet helemaal fit, ze heeft echt een vastzittende hoest en heeft ze daardoor overdag niet geslapen. Was wel erg zielig voor haar, want ze was zo moe dat ze steeds tegen me aan kwam liggen en als ze dan bijna in slaap viel, dan kreeg ze weer een hoestbui :( , waardoor ze weer wakker schrok. Gelukkig sliep ze 's nachts wel door. Zaterdag zijn we wezen winkelen in het overdekte centrum van Oosterhout. Heb nog een lekker geurtje gekregen voor mijn verjaardag. Michel heeft 's middags nog gezwommen, maar ook hij vond het zwembad niks voorstellen. Zondagochtend zijn we nog even naar de kinderboerderij geweest en rond 15.00 uur zijn we weer terug naar huis gereden. Verder gewoon lekker gerelaxed en lekker gegeten :) . Oja en 's avonds zijn we lekker wezen wokken samen met mijn ouders...heb schandalig veel gegeten :oops: :oops: .

Noralien, heel veel sterkte toegewenst. Ik denk aan je.

Cynthia, jij veel beterschap. Een oorontsteking doet echt vreselijk pijn. Ik hoop dat de kuur snel helpt en dat je voor de feestdagen weer bent opgeknapt.

Noura, Vales en Wessel, jullie ook veel beterschap. En mocht ik nog zieken zijn vergeten, dan bij deze: beterschap!

Saar, klinkt lekker wat jullie gisteren allemaal hebben gegeten. Alleen een stuk minder om midden in de nacht je bed te moeten verschonen.

Eve, wat een superfoto's van Fynn in zijn verjaardagsoutfit. Wat een wijs manneke zeg! Het staat hem echt goed :D ....nu Jasmijn nog in een mooie witte jurk en een mini-ambtenaar van de burgerlijke stand regelen en het huwelijk is zo voltrokken ;) .

Janette, vwb 2 kinderen op korte termijn...Wij hebben altijd tegen elkaar gezegd dat '2 jaar ertussen' een mooi leeftijdsverschil zou zijn, voor zover je dit kunt plannen natuurlijk. Na de geboorte van Lynn hebben we allebei al vrij snel besloten om geen anticonceptie meer te gebruiken en de natuur z'n gang te laten gaan. En het heeft ook zo moeten zijn. Want 6 weken na mijn positieve test, bleek dat we allebei drager zijn van cf. En dan wordt het meteen een ander verhaal. We zijn daarom ook erg blij dat we niet voor de keuze hebben gestaan of we wel of niet het risico zouden nemen op een kindje dat 25% kans heeft op cf. Wij blijven zeggen dat dit zo heeft moeten zijn. Wat wij een voordeel vinden van 2 kinderen op korte termijn, is dat ze toch samen opgroeien. We zijn nu al gewend aan gebroken nachten, aanpassen aan slaapschema's etc.. En ik heb niet het idee dat Lynn straks minder aandacht gaat krijgen. Natuurlijk zal ze moeten wennen dat er straks een babytje is, maar dat zal ook zijn bij 'oudere' kinderen. Ik ben ook heel blij dat Michel een echte zorgpapa is. Hij helpt me nu al zoveel hij kan.

Sorry dat ik misschien niet op iedereen heb gereageerd, maar ik heb helaas niet alle bladzijden kunnen onthouden :oops: .

9. Zo dames, jullie hebben flink geschreven zeg in één dag... :confused:

@Eve: Ik denk dat mijn moeder héél blij is met jouw compliment! Ze is nu 62 en was 24 toen ze mij kreeg. Voor die tijd niet echt heel jong dus... :D

@Irma: Mooi cijfer, een 7,5! Hoop dat ik dat donderdag ook haal...

@Slingding: Zó, jij hebt de hoofdprijs, lees ik :( ! Laat je maar lekker verwennen de komende dagen... Beterschap!

@Noura & Vales: Jullie ook al niet lekker...? Heel veel beterschap gewenst!

@Duikster: :) :) :)

10. @Lies: Een beetje laat, maar:

Thijs, van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag!

11. Ik 'vertelde' jullie laatst toch dat wij dit jaar voor het eerst géén kerstkaarten wilden sturen...
    Vond ik vanavond nog zo'n 50 kerstkaarten en een velletje decemberzegels. Dat vond ik dus ook zonde en ik ben dus maar als een gek gaan schrijven (en Roy naar Appie gestuurd voor nog twee velletjes...)!
    Jullie krijgen dus allemaal een lekkere 'ouderwetse' kerstkaart van me... :D !

Aan onze trouwdag hebben we dit jaar niets bijzonders gedaan. Een maandag is natuurlijk ook niet zo'n geschikte dag voor een etentje of zo. Bovendien hebben we de afgelopen dagen al genoeg buiten de deur gegeten... ;) :D
    Bedankt voor jullie felicitaties!

12. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Duckie, wat een lieve foto's van Demi...haar speldje staat schattig. Wij hadden ook niet een specifiek cadeautje voor Lynns verjaardag. Ik had tussendoor het e.e.a. gekocht via marktplaats van little people en dat heb ik ingepakt, plus nog wat kleertjes. Ze beseft het toch niet en ze heeft toch al zoveel speelgoedjes gekregen.

Zal een foto spammen waarop Lynn lekker tegen me aanligt. Wel heel grappig, ik deed op een gegeven moment m'n trui omhoog en meteen verdween haar vingertje in m'n navel :D . En ze vond het hartstikke leuk, dus Michel heeft meteen foto's gemaakt, maar die zal ik jullie besparen ;) .

13. Niet meer actief

bianca fijn dat je terug bent... wat een leuke foto's... En een mooie buik......

14. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goeiemorgen allemaal,

Ik heb iets waar ik me een beetje zorgen om maak. Misschien is het niks hoor maar wil ff jullie mening erover horen. Koen wordt nu bijna 1 jaar net zoals jullie kindjes, sommigen al net 1 geweest. De een gaat wat sneller, de ander wat langzamer. Maakt allemaal niet uit. Alleen waar ik me een beetje zorgen om maak is Koen. Het lijkt wel of ie amper vooruit gaat. Hij tijgert maar dat doet ie al een aantal maanden. Tussendoor in de afgelopen maanden is ie wel eens uit zichzelf gaan zitten en soms gaan staan maar dit gebeurt heel sporadisch. En als ik dan lees over baby's hier die al zelfstandig kunnen lopen of optrekken of wat dan ook denk ik.... blijft Koen niet te lang zitten in dezelfde fase? Er gebeurd zo weinig heb ik het idee terwijl er misschien in zijn hoofdje/lijfje heel veel gebeurd. Ook heeft hij ontzettend veel moeite met zelfstandig spelen. Vanmorgen na zijn ontbijtje had ik hem bij zijn speelgoed neergezet. Dat vond ie prima toen ik er langs zat. Op een gegeven moment liep ik naar de keuken om voor mezelf even een boterham te smeren en dan is het meteen huilen. Dan komt ie naar me toe getijgerd. Als ik dan weer terug loop naar de woonkamer komt ie weer mee terug maar alleen spelen vind ie erg moeilijk.

Ben benieuwd hoe jullie over bovenstaande denken? Maak ik me te druk? Of komt het vanzelf wel allemaal goed?

Zo, ik ga ff terug lezen en reageren...

Groetjes Otje

15. Niet meer actief

otje: jordy had dat ook, alleen die deed wat ruth in aug/sept heeft gedaan {zo snel ontwikkelen} net na zijn eerste verjaardag.... kruipen heeft hij nooit gedaan.. En lopen deed hij toen ook sporadig... het alleen spelen heeft ie gelukkig wel gekund. hoewel in het begin ook moeilijk, maar ik heb m gewoon regelmatig in de box gezet en er ff geen aandacht aan gegeven, gewoon mijn eigen gang gegaan.. En nu kan die alleen spelen als de beste, en met ruth is t nu hetzelfde...
    Weet niet of je er wat aan hebt, hoop t wel voor je....

16. Niet meer actief

zoals je leest is t hier vanzelf goed gekomen....

maar weet wel wat ik liever heb.... eentje die minder snel qua ontwikkeling is in het eerste jaar dan.... Want ruth gaat gewoon te snel... die doet nu pogingen om heel snel te lopen, helaas valt ze daardus ook vaak...... Die houdt nog niet echt op met ontwikkelen. ik vind het wel allemaal leuk hoor en knap van d'r, maar ze is nu heel snel groot en geen echte baby meer..... dat had ik bij jor nog wel....

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Noralien: Je mag hier altijd komen "praten" hoor, ook als het helaas om minder leuk nieuws gaat. :(

Slingding: Hoe is het nu met je? Veel beterschap gewenst!

Gnessy: Hier helpt de sudocreme altijd heel goed. Weet niet wat jij gebruikt?

Irma: Gezellig dat je zo af en toe kunt internetten. Hopelijk is het in jullie nieuwe huis ook snel weer aangesloten.
    Wat balen zeg dat Rick niet binnen mocht! Zo moet je idd echt op het laatste moment iets regelen. Lastig.

Noura: Beterschap! Doe rustig aan.

Saar: Jullie hebben je huwelijksdag gezellig gevierd!
    Moest stiekem wel een beetje lachen om het "slechte-ouders-verhaal". :D Ach, dat kan iedereen wel eens gebeuren, toch?

Vales: Beterschap met Wessel. Toen Koen laatst ziekjes was had ie ook van die flinke hoestbuien en dan kwam er vaak ook vanalles mee. :(

Lies: Ik lees net dat Thijs een knikkerbaan heeft gekregen. Ik dacht hier eerst ook aan voor Koen maar toen bedacht ik me dat knikkers natuurlijk erg klein zijn en Koen doet alles in zijn mond. Stopt Thijs die kleine knikkers niet in zijn mondje dan?
    Fijn dat jullie een leuke verjaardag hebben gehad!

Duckie: Leuk hoor die foto's van Demi's verjaardag. En een schommel of tafel met stoeltje is natuurlijk ook een erg leuk cadeau!

Bianca: Mooi buikje hoor! Lief hoe Lynn er zo tegen aan ligt. Fijn dat je een leuk weekendje had. Jammer dat Lynn een beetje ziekjes was.

Groetjes Otje

18. Niet meer actief

met sudocreme ging het hier juist niet over...
    heb nu ketoconazol creme...
    Oh zal meteen tubbe bijstellen zodat ik het nieuwe jaar red...

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
  20. Niet meer actief

hoop dat je er wat mee kan otje.... Want ik ken t gevoel nu......

Deel Deze Pagina