December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Slingding ik heb dus diksap die hij lekker vind,hij drinkt het alleen niet.
    Ja alleen als ik hem het geef maar zelf zal hij niet de fles pakken en gaan drinken,of vraag ik nu teveel van hem?
    We zijn wel al aan het afbouwen met melk geven alleen de laatste 3 dagen heeft hij weer wat meer gehad omdat hij ziek is.
    Ik heb trouwens ook zo'n nuby beker met zo'n rietje maar daar drinkt hij niet uit.

Dank je wel voor de tip van het bedje,dat is best een goed idee :D
    Ik heb wel vsm druppels liggen maar die werken niet bij Wessel thijmsiroop werkt beter.

@Eve die tuitbeker vind ik wel wat ga morgen wel even kijken of ze hem hebben,heb hem namelijk nog niet eerder gezien.
    Ik heb nu zo'n flesje http://www.difrax.nl/categorien/product ... ct_ID=9130
    Ik dacht is makkelijk kan hij hem zelf vasthouden en ja vasthouden doet hij wel maar zelf drinken nee dus.

@Lola hopelijk haal je je examen.
    Wessel vind oudere kindjes heel intressant.
    Hij kan ook heel leuk spelen met zijn nichtje van 3.
    Toen ze er waren op de bruiloft ging hij de hele tijd achter haar aan kruipen waar zij was was hij ook :)
    Alleen was zij niet altijd lief voor hem.
    Denk dat hij als hij over een jaartje naar de peuterspeelzaal mag dat hij het geweldig zal vinden.

@Noralien vind het heel leuk wat je gaat geven.

2. Hallo,

hier ben ik weer. Logeetje is naar huis, we zijn dan samen op de zetel gaan liggen waar hij direct in slaap viel. Ik heb dan maar een namidagje tv gekeken, was ook gezellig.

Morgen komt mijn icsi-vriendin naar hier, vandaag hebben ze nl eicellenpickup gedaan en morgen krijgt ze telefoon of de bevruchtingen zijn gelukt. Ze hadden 10 eicellen kunnen oogsten. Haar vriend moest gaan werken en ze wou echt die telefoon niet alleen ontvangen.

Ik leef al mee op babbyboom als ze zo'n telefoontje krijgen, laat staan morgen als het live in mijn huis gebeurt. En dan gaat het nog niet over mijzelf.

Duckie, wij hebben dan geen cadeau met sinterklaas gekocht. Ik zou me er ook niet druk in maken, anders hebben ze straks veel te veel.

Bianca, mooie foto. En lief hoe Lynn ertegen aan ligt. Heeft ze haar broertje al voelen bewegen?

Otje, ik ben van mening dat ieder kind op zijn eigen ritme ontwikkelt. Ook al zie je nu de buitenkant niets, misschien is hij vanbinnen vanalles aan het ontdekken. Maar als je je er niet gerust bij voelt, misschien eens aan de ha vragen...

Janette, klinkt als een zalig weekend. Ben blij dat je je zo goed geamuseerd hebt.

Noralien, nog eens veel sterkte gewenst.

Cynthia, doen wat je leidinggevende zegt! Gewoon goed uitrusten. Je hebt wel een heerlijke tijd 'uitgekozen' om te cocoonen.

Ga met een tasje koffie en een chocomousse even bij Ben zitten.

Groetjes,
    Saartje

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saar: Zie net onder je banner staan dat je morgen de 20-weken echo hebt! Veel kijkplezier alvast! :D Jammer dat je niet wilt weten wat het wordt want ik ben wel heel nieuwsgierig hoor! En dan morgen ook nog het telefoontje afwachten met je vriendin. Hoop dat dat positief zal zijn. Dan kan jullie dag niet meer stuk.

4. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ff een korte reactie over de slaapzak..
    kan de mouwen er wel afritsen maar heb hem juist gekocht dat Teun geen koude armen meer kreeg...
    het werd afgelopen nacht 11 graden in zijn kamer.......
    nu hebben we hem met een wat dunner pyamatje erin gedaan maar omdat de mouwen zo erg zijn omgeslagen is dat eigenlijk toch nog te dik...morgen maar ff opzoek naar zijn oude slaapzak met mouwen kijken of die hier op passen.....

prettige avond

5. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Heb je nou helemaal niks anders te melden....? ;) :)

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ha ha eve heb je me door.....
    heb gewoon weing zin om hier ff te komen kleppen...ligt niet aan jullie maar ben gewoon moe...en dan zit ik liever op de bank dan achter de comp..........

7. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Cynthia, zorg maar dat je eerst weer echt beter bent voor je aan het werk gaat, Beterschap!

Lola, dank je wel voor de cd!
    En heel veel succes morgen met je examen :thumup:

Bianca, wat een schattig plaatje van jullie samen.

Saar, Dimphy was helemaal verliefd op je foto van Liene, ze knijpt hem helemaal fijn en kraait van genot als ze Liene ziet.
    Echt heel lief, foto is ook echt heel schattig.
    Heel veel plezier morgen bij je 20 weken echo, hopelijk is alles goed, blijft toch altijd spannend he?

Eve, goeie tip die beker met speen.
    Dimphy drinkt wel zelfstandig uit de fles, maar moet niets van tuitbekers hebben.

Noralien, wat een leuk idee die fotostandaard, ziet er erg leuk uit.

Janette, sterkte :thumup:

Noura, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!
    En hartstikke dankjewel voor je prachtige cadeau, jammer dat ik niet thuis was!
    Zie je gauw.

Dimphy heeft sinds twee weken iets nieuws, waar ik helemaal niet blij mee ben, misschien herkent iemand van jullie dit:
    Als ze moe is gaat ze zichzelf heel hard voor haar hoofdje slaan en aan haar haren trekken.
    Ze doet zit wel een paar keer per dag, en ze slaat zichzelf echt heel hard, als we er iets van zeggen gaat ze er juist mee door.
    Ben nu maar aan het zeggen dat ze zichzelf moet aaien ipv slaan.
    Hebben meer kinderen dit?

Dimphy kent ondertussen ook het vervolg van klap is in de handjes, bij het regeltje op je boze bolletje( ik zing op je lieve bolletje), doet ze beide handjes op haar hoofdje zo lief, ze moet er zelf ook erg om lachen en klapt dan heftig voor zichzelf. ;)
    Zij maakt in vergelijking met Koen nu juist een enorme ontwikkeling door, de woordjes worden met de dag bijna uitgebreidt.
    Misschien dat dat haar veel energie kost en dat ze het dan even zelf niet trekt ofzo...?

Otje, ik zou me niet te druk maken over de ontwikkeling, je hoort wel vaker dat ze even pauze nemen, volgens mij hebben jongetjes dat vaker dan de meisjes.
    Als je twijfelt gewoon het cb bellen.

8. Zo... weer effe pauze pakken!

Jasmijn heeft gelukkig geen last gehad van haar prikjes, op het kdv vonden ze haar net zo vrolijk als anders! Morgen kan ze trouwens alsnog een middagje komen, omdat er een kindje ziek is. Dit bleek goed uit te komen, want toen ik mijn schoonouders belde, kreeg ik een snipverkouden schoonmoeder aan de lijn. Hoewel ze beweerde dat ze het leuk vond dat Jasmijn morgen kwam, denk ik toch wel dat ze stiekem ook een beetje opgelucht is dat het niet hoeft. En ik voel me dan niet zo bezwaard. Op zulke dagen (extra oppasdagen naast je werk) voel je je toch een beetje rot wanneer je zo met je kind moet 'leuren'...

@Eve: Wees gerust, een ritje naar Den Haag vind ik inderdaad gezelliger. Je kunt daar zo leuk winkelen... ;) :) ;)

@Noralien: Leuk idee :thumup: ! Zeker omdat die hele kleintjes toch nog niets aan een eetbare traktatatie hebben...
    Ik had het volgende idee: Ik wilde muffins bakken en dan glazuur en 'versierdingetjes' meegeven, zodat de kindjes hun eigen muffin kunnen versieren Ʃn opeten. Jasmijn is zo ongeveer het kleinste kindje van de groep, dus ieder kindje mag wel een cakeje hebben. Maar ik vraag morgen voor de zekerheid toch maar even na of het Ʃcht mag.
    Ik laat Jasmijn overigens pas op maandag 7 januari trakteren in plaats van op 24 december (de dag nĆ” haar echte verjaardag). Er zijn dan namelijk maar 3 kindjes van haar groep aanwezig vanwege de kerstvakantie. Grappig detail: Ik vier zondag mijn verjaardag op de dag dat Jasmijn jarig is en Jasmijn viert haar verjaardag op het kdv op de dag dat ik jarig ben... :)

@Lianne: Jasmijn 'slaat' wel vaker tegen haar oortjes wanneer ze moe is, maar ik heb niet het idee dat ze dit hard doet...

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Saar, veel plezier met de echo morgen.

Lianne, Jikke heeft zoiets dergelijks ook een tijdje gedaan. Ze bonkte met haar hoofd tegen de tafel(rand), box of grond als ze boos of heel moe was. Dit deed ze ook best hard. Soms probeerde ze 1 keer hoe hard het aankwam en ging dan steeds harder, alsof ze de grens opzocht. Wij hebben hierbij steeds "nee" gezegd en de hand tussen de tafel en haar hoofd gehouden. Dit gedrag is uiteindelijk vanzelf opgehouden.

Wat leuk dat Dimphy de rest van de bewegingen van het liedje kent. Jikke doet nog niets bij liedjes, ja ze danst / schudt met haar billen. Klappen in de handjes doet ze dus nog niet.

Ik vond het heerlijk vanmiddag op pad te zijn. De krampen waren toen ook ff minder, alleen lijkt het nu dubbel terug te komen :cry:

Ik heb de safe T sleep via MP besteld. Jikke komt op het moment erg moeilijk in slaap en gaat steeds staan. Nu hebben we haar een paar keer heel strak ingestopt zodat ze niet kan gaan staan en dan valt ze na 10 minuten tegensputteren in slaap. Maar ze begint nu dus door te krijgen hoe ze zich los kan krijgen.
    Ik wil haar niet altijd vastleggen, maar vind het wel handig om achter de hand te hebben als ze gaat spoken.

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Ik ben ook supermoe. Vreemd als je bedenkt dat ik toch uitgeslapen heb vandaag. Misschien kan ik daar wel niet meer tegen :) ;) Ik ga ook zetelhangen zo. En zal morgen je mail beantwoorden.

@Lianne: Wat schattig dat Dimphy zo reageert op een foto van Liene :D Ben nu wel nieuwsgierig naar de foto...Fynn slaat ook tegen z'n hoofdje/oortje aan als hij moe is. Maar echt hard is dat niet. En hier ook eentje die bij 'boze bolletje' z'n handjes op z'n hoofd doet en heen en weer gaat. Dat is zo lief om te zien :D

@Lola: I am not amused ;) :) Enne...wanneer viert Roy dan z'n verjaardag? ;)

Fynn zit nu in de 'uithaal-instop' fase. Hij haalt dan speeltjes uit een doos om ze vervolgens weer terug te stoppen. Of hij legt ballen op de bank om ze er vervolgens weer af te halen. Of hij verplaatst een knuffel van de stoel naar de voetenbank en weer terug etc etc. Hij kan hier echt wel een uur zoet mee zijn. Erg prettig :D

11. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Eve, die fase herken ik wel.
    Jikke stopt ook de hele tijd dingen ergens in en haalt ze er weer uit. Ze legt ook stukjes brood terug op het bordje en geeft het me in de hand.
    Laatst stond er iemand voor de deur, kon ik niet open doen. De sleutel van het onderste slot zat er niet meer in. Na even zoeken vond ik die terug in de schoen van Robert :) :p

O ja, Jikke laat zich dus niet meer voeren. Ze ging steeds heel raar doen (net haar hoofd naar achter en huilen) na een paar happen. Nu ben ik er achter dat ze dus zelf wil eten. Brood at ze al zelf, maar nu dus ook de harme hap en het toetje. Ik doe het op de lepel en zij stopt die in haar mond. Het gaat redelijk netjes moet ik zeggen. Zo heel af en toe zwaait ze er nog even mee in het rond :rolleyes: , maar meestal gaat het direct naar haar mondje.

Lola, ook leuk....cakejes om zelf te versieren.
    Maar de groep van Jikke is tot 1 jaar en zij is dus de oudste. Er zijn heel veel nieuwe kindjes gekomen van een paar maanden oud. Tja, die mogen nog niet eens een bambixkoekje. Zo'n foto-houder staat altijd leuk!

12. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noralien: Dat zelf willen eten herken ik ook. Fynn gooit dan ook z'n hoofd naar achteren. En als hij het vervolgens zelf mag doen is het okay. Brood (en fruit) at hij idd ook al zelf en dat gaat goed. En ik moet zeggen dat de groentenhap/toetje ook steeds netter gaan. Maar het wordt toch nog wel een beetje een kliederboel hoor. Gek is wel dat hij dit niet iedere dag heeft. Vandaag liet hij zich weer rustig voeren. Gek kind :(

Leuk trouwens al die herkenbare dingen!

13. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi

duckie; kan me wat voorstellen hoor bij hetgeen ji zegt vwb geen kadootje kopen en die schommel en evt tafel met stoeltje zijn toch ook heeeeele leuke kado's evt?! en wat een super foto's zeg, leuk hoor en wat is ze weer veranderd sinds ik haar het laatst heb gezien! klopt het dat ze wat meer/voller haar heeft gekregen?

bianca; wat lekker dat het weekend geslaagd was op de mindere gesteldheid van lynn na dan, heerlijk genoten dus van het wokken ;) wat een heeel lieve foto zeg, enne ben erg nieuwsgierig naar die andere foto ;) :D

otje; ik denk dat koen heel 'normaal' otnwikkeld hoor. denk dat je je idd neit te druk hoeft te maken hoor.

janette; lekker hoor zo je weekend indelen, het was zekr erg mooi dat winterwonderland

noralien; wat fijn dat jikke het zo goed doet op het kdv, ik kan me goed voorstellen dat je minder behoeftig bent even om te reageren.....

eve; oohh lekker zo lang nog kunnen slapen

slingding; beterschap nogmaals, ik vind idd ook dat men veel te wil allemaal hoor, hoor soms dat ze tegen mij nog zeggen, en ik vind orlando al super super snel. oh nou de mijne praatte toen al heel veel woordjes hoor, :rolleyes: :confused: ach ik denk dan maar ieder zijn eigen tijd en het komt wanneer het komt ze zijn er echt niet beter door hoor!1

lola; goed dat jasmijn weer netjes volgens de curves groeit, enne vind logisch dat ze een boze blik wierp, zou het ook niet leuk vinden hoor ;) ;)

vales; hier drinkt orlando zelf uit een fles, meestal leg ik hem ff neer op de bank of op een kleed zodat hij meer drinkt, als ik hem nml in een stoel zijn fles geef dan drinkt hij veel minder. ook drinkt hij verder uit een gewone beker (oefenen hoor)hierbij help ik hem natuurlijk anders giet hij meer dan de helft over zijn slab zeg maar

eve; haha zulke slaapje doet orlando dus altijd, een uur en een kwartier ong. en dit rond half 11 en rond 3a4 uur.

lola/eve; hier ook erg herkenbaar hoor, hier is het meer wat doe jij kan ik dat ook, en dan ook echt vragend kijken van 'mag' ik ook?! :)

lola; wel leuk, toch zo aanspraak maken, ik vind het soms wel gezellig.

noralien; oh ziet er schattig uit hoor en wat je erbij gaat doen klinkt erg leuk, origineel ook weer

saar; oooohhh lijkt me helemaal spannend zeg, hoop voor je vriendin dat het positief is morgen,

lianne; herken niet het slaan maar herken wel hetgeen moe worden een gevolg heeft voor mij, hij gaat dan nml bijten :rolleyes: ik doe gebaren met hem en nu is het dus als hij gaat bijten (daarna zeg ik nee, geef maar een kusje is liever en dat doet hij dan :) )ik daarna vraag aan hem ben je moe, wil je slapen? met het slaap gebaar, waarop hij vervolgens dit gebaar herhaalt en hij begrijpt het dan ook want loopt richting de gang, om dus te gaan slapen.
    wat goed van dimphy die ontwikkelingen.

lola; lijkt me idd wel en ook een leuk idee hoor. hihi grappig zeg

eve/noralien; hier ook een bekend en leuk spel, nu zeg ik er alstjeblieft en dankje wel bij en zegt hij dit in zijn eigen woorden na :D

zo ga nu ff bij mijn mannetje zitten. gezellig spreek jullie later weer

gr saskia

14. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Noralien(alweer ;) ): Fynn gaat ook steeds staan in bed. Hij begint dan echt te keten en aan de gordijnen te trekken. Heb gelukkig wel ontdekt hoe ik hem rustig kan krijgen. Ik laat hem eerst even gaan terwijl er nog een lichtje aan is. Op een gegeven moment wordt hij al wat rustiger. Dan pak ik hem op en doe het licht uit. Houd hem tegen me aan en neem de dag met hem door. Vertel dan als een soort verhaaltje wat we allemaal gedaan hebben die dag. Dan voel ik z'n koppie op m'n schouder zakken en kan ik hem zo weer in bed leggen en slaapt hij binnen 5 minuten. Ik doe dit nu al een maand of 2 en het werkt iedere keer perfect. Wie weet helpt het bij Jikke ook.

15. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saskia: Fynn doet altijd wel slaapjes van een uur en een kwartier ongeveer. Maar ik bedoelde meer dat hij vanmorgen zo laat wakker was. Daardoor schoven z'n 2 slaapjes nogal op. De eerst van 12.00-13.15. Normaalgezien zitten we dan aan de lunch. En de 2e van 16.30 tot 17.30. En dat is dus etenstijd. Vanavond ging hij dan ook pas om 21.00 slapen. Het was erg lekker hoor dat uitslapen maar een uurtje vroeger vind ik toch prettiger :oops: De ideale tijd zou voor mij 8.00 zijn!

En wat leuk die gebaren met Orlando. Vind vooral het slaapgebaar echt heel schattig. En je hebt hem goed opgevoed zeg dat hij dan meteen naar de slaapkamer loopt ;) :D

16. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    saskia, goed dat je het aantipt dat van de gebarentaal, ik heb er al wel een boek van de bieb over gehad, maar het was een beetje weggezakt in mijn brein.
    Ik ga er zeker de komende dagen iets mee doen.

Noralien, ik heb ook nog een safe t sleep, Dimphy slaapt er nu al ruim 2 maanden niet meer mee, maar inderdaad die sta fase, daar hou ik hem nog even voor achter de hand.
    Wel kon Dimphy de banden ook gewoon zelf losmaken hoor! ;)
    Heb het toen met spelden geprobeerd, maar toen had ze zich helemaal vast gedraaid in de wikkels, dus hou het wel goed in de gaten als je hem extra vastzet met veiligheidsspelden!

Eve wat leuk dat Fynn ook al zelf van een lepeltje eet, hier wel zelfstandig brood en drinken, maar nog geen lepeltje geprobeerd.

Trouwens allemaal bedankt voor alle kerstwensen die binnenkomen.
    Ik heb geen kaarten verstuurd, kan er effe niet nog van af... :-k
    Maar natuurlijk wens ik jullie allemaal hetzelfde toe!

17. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster

Dus bij deze.......

Liefs Liannne en Dimphy

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Omdat ik morgen een dagje weg ben en niet zeker weet of ik morgen nog op 't forum terecht kom, wil ik de jarigen van morgen alvast feliciteren....wilde eigenlijk tot middernacht wachten, maar ik begin toch wel slaap te krijgen, dus dat ga ik niet redden.

19. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    LIEVE FYNN, HIEPERDEPIEP HOERA MET JE EERSTE VERJAARDAG!!!KNUFFEL VAN LYNN EN BIANCA

20. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @bianca: Wat een lieve foto van jou en lynn!

@Otje: Ik denk dat je je niet zo'n zorgen moet maken over de ontwikkeling van Koen en dat het allemaal wel komt. Ik maakte me een tijdje geleden ook zorgen en ineens ging ze weer allemaal nieuwe dingen doen. En ik merk dat Demi zich op het gebied van grove motoriek misschien niet zo snel ontwikkeld, maar op andere gebieden juist weer wel. Koen zet vast dadelijk ineens weer een "paar stappen" tegelijk.

@janette: Wat fijn dat je zo'n heerlijk weekend hebt gehad. Dat heeft je vast enorm goed gedaan! Demi heeft geen slaapzak met mouwen.

@noralien : jikke al naar de dreumes groep, onze kids worden groot!

@Eve: Wat vertel je me nou, Fynn om 9.15 uur wakker en dat ook nog op je vrije dag! Ik moest wel erg lachen, dat je dat juist eigenlijk weer te lang vindt en dat 8.00 uur ideaal zou zijn. Ik ben bang dat er geen programmeertaal voor Fynn bestaat ;)
    Ik dacht dat jij had besloten om ook over te stappen op halfvolle melk, maar nu lees ik van niet. Ik heb trouwens het idee dat demi de opvolgmelk lekkerder vind dan de halfvolle melk. Ik wissel af en toe al een beetje.

@Slingding: Nogmaals beterschap. Hopelijk knap je snel op!

@lola: Succes met blokken voor je examen.

@vales: De melk krijgt demi uit een flesje of beker (overdag uit een beker, voor het slapen gaan uit de fles om dat ik dat nog zo knus vindt), maar diksap of water drinkt ze uit een nuby-beker met rietje. Het flesje kan ze ook wel zelf drinken, maar wij vinden het gewoon heel fijn als ze nog even lekker bij ons zit.

@noralien: leuk die fotohoudertjes!

@Saar: 10 eicellen is wel veel. Spannend hoor! Onze vrienden hebben inmiddels de terugplaatsing gehad. Ze hadden 16 eicellen weggehaald waarvan er 9 ook daadwerkelijk bevrucht waren en waren gaan delen. Hiervan zijn er uiteindelijk 6 ingevroren en 1 teruggeplaatst. Het ziet er dus goed uit en ik geloof zelfs dat de kans op zwangerschap meer als 50% is op dit moment.
    Veel plezier morgen met de echo!

@Lianne: Ik herken niet wat je schrijft, snap dat je er niet blij mee bent. Wat Demi de laatste tijd wel deed was steeds heel hard in onze neus knijpen (ja, lach maar :) ). We hebben haar geleerd dat ze moet aaien en dat gaat nu wel goed, dus misschien werkt dat.
    Het liedje "klap eens in je handjes " vindt Demi ook geweldig. Vooral de handjes in de zij en de scheepjes varen voor bij doet ze altijd heel enthousiast mee.

@Noralien/Eve: herkenbaar , dat er uithalen en weer er instoppen van spullen. En het verstoppen van spullen is hier ook favoriet. We zijn regelmatig wat kwijt!

@Saskia: haar haartjes zijn inderdaad flink gegroeid! Wat leuk dat Orlando je al zo goed begrijpt!

Grappig wat jullie schrijven over dat zelf willen eten. Demi had dat een tijdje geleden ook, maar vind het nu weer prima om 'gevoerd' te worden. Wij stimuleren dus steeds om het zelf te doen, waarop ze gisteren met haar mond naar haar bord ging , in plaats van met haar handjes :) .

Ik heb voor het kdv bumbaatjes met rozijntjes er tussen. Ziet er heel leuk uit. Wat hebben jullie de leidsters gegeven? Ik denk dat ik een kerstbrood ofzo voor ze meeneem.

Demi heeft een nieuwe hobby: hoge torens van duplo blokken bouwen. Ze vindt het echt geweldig en bouwt de hoogste torens. Ze kan daar echt heel lang heel geconcentreerd mee bezig zijn en heeft dan verder ook nergens aandacht voor, echt geweldig om te zien.

Ik kon net niet meer wachten en heb toch alvast de al ontvangen verjaardagskaarten voor Demi al opengemaakt. Wat een leuke, mooie en creatieve kaarten zitten erbij. Echt geweldig!

Morgen is Jeroen lekker vrij. We gaan even bij mijn peettante op visite, want die is morgen ook jarig en we willen misschien even met Demi naar Ikea. En morgenavond komen de opa's en oma's nog even langs.

Deel Deze Pagina