December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0

enne dit mocht hij nu alleen ff doen voor de foto zeg maar want 'normaal mag hij dit niet, want dat kussen is tikus haar plekje en als zij er dus opligt mag hij er niet komen zeg maar :)

gr saskia

2. Niet meer actief

Orlando......04/11/06 (2265gram 43cm).......2 aug/10mnd3wkn.....................8270 gr........72.0cm
    Vishesh......17/11/06 (2900gram 53cm).......12 okt/10mnd3wkn....................11.275 gr.....82.9cm
    Jiri..............30/11/06 (3275 gr, 49 cm......... 13 nov/11.5 mnd........................10.000 gr.....76 cm
    Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........1 nov /11 mnd............................9140 gr........73.0 cm
    Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........11 dec / 1jr 1 wk........................7820 gr........70.0 cm
    Lynn...........06/12/06(2900 gr, 48 cm)......... 07 nov/ 11 mnd..........................9890 gr........75 cm.
    Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........06 nov./ 11 mnd........................10035 gr.......75 cm
    Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........8 nov,10mnd 3 wk......................9735 gr........71,5 cm
    Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......22 juni/27wkn............................7915 gr........66 cm
    Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 sep/9 mnd, dag.....................9500 gr........72 cm
    Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........21 nov/11 mnd..........................11355 gr.......77,5 cm
    Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm)..........20 nov / 11 mnd.........................9105 gr........72,5 cm
    Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........26 nov / 11 mnd..........................8900 gr........73 cm
    Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm)..........4 oktober/9mnd+12dgn.............11.115 gr.....74 cm
    Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........6 december /11mnd+14dgn.......11.160 gr......80 cm
    Ruth...........22/12/06 (2830 gr,46cm)...........19 december/ 12mnd, .............8140 gr.........72 cm
    Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........18 december/12 mnd.................9805 gr.........74,5 cm
    Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).......26 november/11 mnd+1dag.........9900 gr........76 cm
    Koen..........28/12/06 (4050 gr, 54 cm).........28 november / 11 maanden.......10420 gr.......75,5 cm
    Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........13 dec / 11,5 mnd......................8990 gr.........74 cm

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik lig op bed de lijst nog een te bekijken met de lengtes enzo, en zie dat orlando, thijs en dimphij achter lopen, zou het leuk vindeb om over hun ook te weten hoe ze ontwikkelen.

4. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Het was erg gezellig met papa en oma & opa. Papa kwam eerst en heeft lekker met Fynn kunnen spelen. Hij had 2 mooie houten speeldingen gekocht. Ben ik erg blij mee. Heb echt superleuke foto's van die 2 gemaakt. En zelfs 1 waar we met z'n drieen opstaan. Zo spijtig dat ik die hier niet kan spammen :( Je ziet echt dat hij supertrots is op z'n ventje en dat hij het er moeilijk mee heeft. Hij zegt ook dat hij dolgraag zou willen showen met z'n mannetje. Pfff, heb echt het gevoel dat het steeds moeilijker gaat worden.

Daarna kwamen oma & opa. Die hadden een taart bij zich en een Bumba loopwagen. Gezellig taart gegeten met z'n 5en :D Zal later toch nog een paar foto's spammen.

@Vales: Fynn z'n schema is (als hij tenminste niet uitslaapt ;) ):

7.30 fles 180/6 en 4 scheppen Bambix
    10.00 1 a 2 stuks fruit
    12.30 1 a 1,5 snee brood en plak koek en fles 140/4
    15.30 roosvicee en soms een koekje
    17.30 groenten en toetje
    19.00 fles 180/6

Hij krijgt dus nog best veel melk. Ik ga binnenkort de papfles aanmaken met gewone melk en de rest laat ik nog een poosje zo. De laatste fles laten vervallen zie ik hier echt nog niet gebeuren.

@Teun: Goed zo, knul :thumup:

@Saskia: Wat heerlijk nog een weekje op vakantie! En wat een schattige foto van Orlando. Als ik hem zo zie krijg ik zin om hem te knuffelen :D Bekend vestje ook ;)

En wat is het voordeel van soja-melk?

Snap toch nog ff niet veel van de vit D :( Stel: je geeft 200 cc gewone melk en 200 cc opvolgmelk (is gewoon ff een voorbeeld). Hoeveel druppels vit D geef je dan? Volgens mijn cb 1 druppel per 100 cc. Dus dat zou in dit voorbeeld 2 druppels zijn. Of zit er in de 200 cc opvolgmelk dan al genoeg voor de hele dag?

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wel al je dus die gewone melk met 2 druppeks d geeft (denk ik)

eve kailynn krijgt ook voorlopig een avond fles, alleen krijgt kailynn niet bij de boterham melk maar sap (verse jus of diksap)
    ik probeer nu wel melk maar daar neemt ze 1 slokje van.

fijn dat je middag zo mooi was.

ik loop nog in mijn nachtgoed en kom net uit bed.
    moet me echt aan gaan kleden want ik moet kailynn zo gaan halen :( :)

6. Zo, even tijd om op jullie belevenissen te reageren...

@Eve: Roy is pas in juli aan de beurt om zijn verjaardag te vieren. Maar hij viert hem eigenlijk al jaren niet meer. Meestal gaan we dan een dagje uit of een weekendje weg...
    Jasmijn vindt het ook prachtig om dingetjes aan mij te geven. Ik zeg dan altijd 'dank je wel' en 'alsjeblieft' wanneer ik het speeltje weer terug geef. Misschien blijft dit hangen en wordt het een beleefd kindje... :)
    In 300 cc opvolgmelk zit genoeg vitamine D voor de hele dag, maar het kan geen kwaad om er bijvoorbeeld toch één druppeltje bij te doen. Ik doe dat ook en het cb vindt dat prima...

@Melliemel: Inderdaad gemakkelijk: een beeb die zelf naar zijn slaapkamertje gaat... :)

@Duckie: Dat is echt knap hoor van Demi, zelf een toren bouwen :thumup: . Jasmijn klikt wel al blokken op elkaar, maar een echte toren zie ik haar nog niet maken...

@Gnessy: Jasmijn slaapt wel op het kdv 2 keer per dag, maar daar zijn de slaapjes dan wel korter dan thuis...

@Otje: Goed zo, van de nood een deugd maken... ;) :)

@Janette: Oei, dat is schrikken! Ik hoop dat Wijnand wel goed naar de waarschuwing luistert. Vaak zie dat mensen na een poosje toch weer in hun oude valkuilen trappen...

@Vales: Jasmijn eet op een dag:

09.00 uur: 1 boterham met een glas melk
    13.30 uur: 1 boterham met een glas melk
    16.00 uur: fruit
    18.30 uur: warm eten

Over het algemeen krijgt Jasmijn weinig tussendoortjes, ze wel altijd haar eten helemaal op...

Ik heb vandaag niet veel spannends te vertellen, tenzij jullie in Arbeidsrecht geïnteresseerd zijn... ;)

O ja, één dingetje: Ik had via marktplaats een gsm gekocht, maar ik vond hem toch niet zo fijn als ik had gedacht. Nu heb ik hem gisteren zelf weer te koop gezet voor de prijs die ik zelf heb betaald. Na 5 mimuten had ik al een bod dat slechts €5 onder de vraagprijs lag en nog een uurtje later was ik hem kwijt. Die koper is hem gisteren ook meteen komen halen. Ik wil nu dezelfde als Roy heeft (Nokia 6300, die heeft een lcd-scherm waarop de foto's héél mooi uitkomen...) en hij gaat hem vandaag meteen halen. Handig hoor, marktplaats... :D

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Okay, das handig om te weten dat er in 300 cc opvolgmelk voldoende vit D zit. Ben ook eerlijk gezegd niet echt bang dat ik te weinig geef hoor maar meer dat ik teveel vit D geef. Of kan dat niet? Weet dat vit A nml wel schadelijk is in grote hoeveelheden. Vit C plas je weer uit. Maar hoe zit dat met vit D?

En Jasmijn heeft wel een lekker makkelijk eetschema zeg. Handig hoor :D

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn speelt met z'n papa (hebben jullie toch een stukje van hem gezien ;) )

9. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    De loopauto is een groot succes!

10. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Eve, leuk die bumba loopwagen!
    Heb je ook een foto van voren van Fynn z'n vader? ;)

Cynthia, Dimphy gaat maandag naar het cb, schrijf dan de nieuwe gegevens op.

Lola, gaaf die fotobewerking van Fynntijgertje!

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lianne: Als het aan mij ligt krijgen jullie een full view hoor....

@Janette: Vergeet helemaal te zeggen dat ik het zo leuk voor je vind dat je steeds meer gaat genieten van Teun!

12. Niet meer actief

hoezo achter lopen? Kijk naar de datums dat ze geweest zijn en ze moeten gewoon goed bijgewerkt worden volgens mij......

13. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

slingding; dit is de laatste meten en wegen geweest dus weet niet hoe zwaar en lang hij nu is, de eerst volgende datum die ik heb is 16 jan 8.30 uur ook voor de bmr en meninchokokken ofzo met 14mnd.

eve; ja idd maar bedenk me dat wat ik dus hierboven opscrhijf in het weekje is dat we evt weg gaan :confused: nou ga maar eens ff kijken of ik dat kan verzetten. hihi lief he, van de h&m errug leuk vind ik hem

er is geen voordeel met soja denk ik hoor, ik drink zelf weinig koemelk, drink alleen maar soja melk vandaar eigenlijk. voor vrouwen is het voordeel bij soja dat je daar geen cellulite kweekt ;)

wat een leuke foto's hij heeft het echt naar zijn zin zo te zien

lola; heeeeel veeel succes morgen, enne wat fijn joh direct verkocht weer, nu op naar de nokia!
    lola; drinkt ze gewone melk en uit een glas?! of beker?

eve; ja vit b en c plas je uit,

zooo ga ook nog ff op de ikea site kijken of er nog een aantal spulletjes zijn die ik ook graag wil voor bv de keuken....

oh ja dat wilde ik idd ook nog zeggen janette, eve jij was me voor maar ik vind het ook erg fijn voor je dat je meer kunt gaan genieten van teun

gr saskia

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    zo ik kom toch even kijken. zit hier nu met een plaid om me heen achter de laptop.
    wat een leuke fotos zeg. cynthia, zoals je het zegt, waar is de tijd gebleven.

en eve ik vind jou fotos ook zo leuk, leuk om papa en fynn beiden in zelde kledij te zien.

wij hebben op het cb te horen gekregen dat we gewone melk konden geven. wel vitamine d bijgeven, saf mag iets meer omdat die wat donkerder was, maar dat valt volgens mij ook wel meer. hij is in de loop van tijd wat lichter geworden.

vanmiddag heb ik wat zwaardere zetpillen gehaald, hij mag nu die van boven de 1 jaar. maar ik heb nog 3 "baby" zetpillen. hij slaapt inmiddels weer.

vandaag is het ook offerfeest. helaas hebben we er hier weinig van meegekregen. mijn man is nu met het vlees bezig geweest, en is nu naar zijn ouders. morgen is het gekruid en gaat het op de barbeque

oh saskia, vergeet ik nog te zeggen hoe lief de foto van orlando is met de grote hond.

15. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Fynn, van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag!!

16. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Demi, van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Noura, voor de zetpillen v.a. 1 jaar moeten ze 10 kilo wegen. Ik zie dat Saf dat nog niet weegt?!
    De vpk op het cb wees mij daar nog eens extra op.

Jikke krijgt gewone (halfvolle) melk.
    Ik hoor daar niemand over, maar op het cb zeiden ze dat ze maar 300 cc zuivel per dag mogen hebben als je overstapt naar gewone melk. Dit is dus incl. een evt toetje!
    Jikke krijgt nu 's ochtends een beker melk en 's avonds een toetje, verder diksap, thee of water.

Het eetschema van Jikke is hetzelfde als dat van Jasmijn. Alleen krijgt Jikke haar fruit en warme hap een half uurtje eerder.

Leuk om eens een foto van (de halve ;) ) papa van Fynn te zien. Ben nu wel benieuwd naar de andere helft :D

18. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Mocht ik sommigen van jullie onverhoopt vergeten zijn een kerstkaart te sturen, dan bij deze een kerstwens namens de firma waarvoor ik werk ;) .

nb: ik sta er zelf helaas niet op, omdat ik in de ziektewet zit :D :D .

19. Niet meer actief

ben vanmiddag ff bij het cb geweest. Ruth mag ook gewoon half volle melk, maar moest daar in tegen wel volle boter gebruiken. omdat ze anders te weinig vetten binnenkrijgt?
    Er is niks gezegd over vitamine d...

wel weer de stand van de heupjes naar voren gebracht. dit omdat ik heupdysplasie heb gehad en bij ruth opviel dat d'r ene beentje langer is als de ander. Het kan door de greoi komen die ze nu mee maakt.. heb tip mee gekregen waar ik op moet letten.. En eind feb. hoor ik of ik voor ckerheid echo mag laten maken of niet....
    vwb haar ontwikkeling, ze blijft doorgaan.... De enige manier wanneer zij stil staat is als wij haar remmen. Dus zeggen dat ze bepaalde dingen niet mag... Ruth heeft laten zien wat ze kan. blokjes op elkaar zetten en van elkaar afhalen. Zelfde formaat blokjes bij elkaar zoeken.... als je wat zegt kun je duidelijk zien dat ze je begrijpt....

vwb het slapen van ruth. ik moet dat echt zien te minderen. we hebben het even opgeteld, maar ze slaapt gemiddeld 18 uur of meer per dag.... Hier moet ik het even met kinderarts over hebben wat het beste is....

ik ga de douche aanzetten en me kleine meisje douchen. is helemaal overstuur in bed....

20. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi,

noura; hihi moet wel lachen dat je haar groot vind, zij is de kleinste van het stel(daarna komt die van mijn zus, goldenretriever, en dan van mijn ouders 2 leonbergers) jammer dat je doordat jullie ziek zijn neem ik aan weinig hebben meegekregen!?

noralien; goed dat je dit zegt, staat dit ook in de gebruiksaanwijzing? zo jikke goed hoor ook al over op de melk

bianca; hihi lachu een kerstkaart hier op het forum waar je zelf en je kindje niet op staat :D

gnessy; zo dat is idd best veel zoals ik het nu lees, maar is toch niet heel erg lijkt me?

eve; ben ook wel erg nieuwsgierig naar de andere kant van de papa?! :D

kon het niet laten om ff een filmpje te maken over het in bad gaan, hoe orlando 'luisterd' :D
    http://s174.photobucket.com/albums/w82/ ... IM2098.flv

gr saskia

Deel Deze Pagina