Thijmen, Van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag! Maak er een leuke dag van! Groetjes Otje & kids
Hallo allemaal, Zo, veel felicitaties hier 3 jarigen nog wel! Hihi. Ik had vanmorgen pech zeg. Na het ontbijt (tegen 9 uur) liep ik met Sara naar boven om haar onder de douche te zetten. We wilden een beetje opschieten omdat we nog kerstboodschappen moesten doen en niet te laat wilden gaan. Toen Sara onder de douche stond ging ik de was aanzetten op zolder. Helaas paste niet al de was erin dus ik moest weer met de halve mand terug naar beneden. Ik loop naar beneden en ongeveer halverwege schiet ik toch uit! Echt keihard gevallen op mijn bil/stuitje. Ontzettend PIJN! Ik heel hard om Steef geroepen die beneden zat en moest ook heel erg huilen. Vreselijk die pijn! Steef kwam meteen naar boven (schrok zich wild). Heeft me op bed geholpen en daar heb ik geloof ik een uur gelegen. In het begin nog heel hard huilend van de pijn. Uiteindelijk werd het allemaal langzamerhand iets minder en heb ik een poging gedaan om op te staan wat wel lukte. Uiteindelijk zijn we toch nog samen boodschappen gaan doen. Maar wat een pech zeg! Heb nu nog pijn maar het is te doen. Ik kom straks weer reageren... Gr Otje
Oja: Superbedankt voor jullie donaties! We staan inmiddels op 102 euro. Wordt zelf ook een beetje misselijk van sommige reacties van "ik heb mn 2 euro zelf nodig". Kom op zeg... als je kunt internetten voor je lol op een forum kun je ook wel 2 euro doneren!
@Otje: Oeps, wat moet dat pijn gedaan hebben Laat je vanavond maar lekker door Steef masseren met arnica ofzoiets Heb nog es zitten nadenken over de opvolgmelk nr 3 etc. Eerlijk gezegd denk ik toch dat het geldklopperij is. Heb nu dus besloten om wat ik nog heb staan op te maken en daarna over te stappen op halfvolle melk Alleen 's avonds ga ik nog iets langer door met Nutrilon Goedenacht maar wil dat dan ook gaan afbouwen naar en beker warme melk. Heb het vanmiddag maar meteen uitgeprobeerd en Fynn bij de lunch een flesje halfvolle melk gegeven. En hij dronk het (zelf) achter elkaar op. Het vindt het dus iig lekker! Op het kdv krijgt hij nu ook gewone melk. Enne...ik kreeg vandaag een heel erg ouderwetse kerstkaart uit Roermond...is toch niet voor te stellen dat sommige mensen die nog in huis hebben
Heb een verzoek aan jullie. Willen jullie mij een foto mailen van jezelf met je beeb/dreumes? In Fynn z'n album zitten nml genoeg foto's van z'n vriendjes en vriendinnetjes maar ik vind het voor later ook wel erg leuk om de moeders erbij te zien!
@Safouane nog gefeliciteerd met je 1ste verjaardag... @Thijmen, Ruth en Rick gefeliciteerd vandaag. @eve: ik heb gisteren sojamelk gegeven voor peuters van 1-3 en hij dronk het op. Een paar weken geleden wilde hij het nog niet. Dus ga nu ook de nr. 3 opmaken en sojamelk geven. Wilde sowieso geen nr. 3 geven, maar hij moest toch iets drinken. De volgende stap is om melk te gaan geven in een beker ipv fles en koud, want nu warm ik de gewone melk ook nog op. @otje: hoop dat je pijnlijke stuitje snel weer over is. Zou het niet gebroken kunnen zijn? Maar ja, gekneust is vaak pijnlijker.... @saar: raar dat deze arts geen entingen wil geven. Je beslist toch zelf of je het laat doen. Heb ook nog getwijfeld of ik niet wat langer zou wachten, tot het voorjaar. Omdat in februari nog de kans groot is dat hij verkouden is, aangezien hij 2 weken niet ziek/verkouden mag zijn als hij zijn entingen krijgt. Ach ja, zie het wel. Als het dan niet uitkomt, stellen we het nog ff uit. Ik was alleen op de verjaardag van jiri ff emotioneel, maar verder heb ik er weinig last van. Vind deze fase veel leuker, maar een kleine baby heeft ook wel wat. Misschien is het ook anders omdat je weet dat je het nog een keer zult meemaken. Lijkt me moeilijker als het je laatste zou zijn. Mijn vriend en ik hebben allebei een nieuwe fiets gekocht. Bijna voor de helft van de prijs, het zijn modellen van 2007. Maakt mij niets uit. Wel 24 versnellingen, aangezien we op een berg wonen. Denk dat we morgen met de fietskar een ritje gaan maken. Het is lekker weer met de zon. De kou vind ik wel meevallen.
@Nynke: Geef jij Jiri sojamelk om dezelfde reden als Saar (omdat koemelk niet echt goed is)? En ik heb de melk bij de lunch ook een beetje opgewarmd. Maar eigenlijk meer omdat ik zelf ook niet van zo'n koude plons houd. Vind soja melk met vanille smaak zelf overigens wel erg lekker En er wordt ook beweerd dat er beschermende stoffen inzitten tegen kanker. Dus ik zal Fynn ook best af en toe es een bekertje geven. Maar het bezwaar tegen koemelk snap ik dus niet helemaal. Melk is toch al zo oud als de wereld? En daar zijn een heleboel mensen groot op geworden. Toch? En waarom mogen ze voor de entingen 2 weken niet ziek/verkouden zijn? Op het cb enten alleen niet bij koorts. Maar een snotneus is geen probleem. Lijkt me eerlijk gezegd ook bijna niet te doen met een kindje wat naar het kdv gaat.
Volgens mij valt dat wel mee. Ik gebruik standaard 3 van het Kruidvat, die kost Ā5,79 voor 800 gram. Uit een pak poedermelk kun je bijna 4,9 liter melk maken. Dat is omgerekend per liter Ā1,18. Dat is dus niet zo heel veel duurder dan bijvoorbeeld Campinamelk... Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat een kindje niet verkouden mag zijn tijdens een inenting. Als dat zo was, konden we met Jasmijn wel stoppen met het hele vaccinatieprogramma... @Otje: Dat is een hƩƩl gevoelige plek waar jij op gevallen bent. Ik kan me goed voorstellen dat je ervan moest huilen. Laat - wanneer je last blijft houden - de huisarts wel even nakijken of je stuitje niet gebroken is... @Slingding: Tja, jij was ook de eerste officiĆ«le decembermama en loopt met dit soort dingen dus voorop... Vandaag de laatste voorbereidingen gedaan voor Jasmijn's verjaardag morgen. DĆØ taart gehaald (was erg benieuwd, maar hij ziet er erg leuk uit...) en natuurlijk de rest van het gebak. Voor Jasmijn hebben we een aparte taart genomen, ik ben eens benieuwd of ze er met haar handjes in gaat zitten knoeien...
@eve: op het CB adviseerde ze zelfs geitenmelk, maar dat gaat me toch wel te ver. En aangezien een vriendin van mij ook sojamelk geeft, dacht ik dan doe ik dat wel. Maar biologische melk is ook goed. Heb me er verder nog niet zo in verdiept. Maar houd het voorlopig op de sojamelk. Wat betreft het enten, dat is het verschil met het gewone CB en het antroposofisch CB. Ze willen dat een kindje zoveel mogelijk gezond is voor enten.
hier gewoon half volle melk.... ruth ging niet graaien in d'r taartje, pakte elke keer netjes een klein stukje met d'r handjes. Vanaaaf komt nog meer visite... tot nu heeft ze nog maar paar mensen gehad, maar ze geniet er wel van... kids zitten nu tv te kijken en ruth zit in de box. ook aan t spelen geloof ik met al d'r ballonnen... Die had papa allemaal opgeblazen en een ballonnenbak gemaakt van de box.... Vanmorgen / vannacht hele emo bui gehad.. en driemaal raden ik was dus vannacht om kwart voor 4 wakker en voelde exact hetzelfde als een jaar terug.... krampen in me buik en vol energie.... helaas kwam ik slecht weer in slaap... De rest hier in huis heeft wel doorgeslapen... ik ga ff dingen voorberreidden voor vanaaf, dan hoef ik dat niet meer te doen. ff kaas en worst snijden.... tot later.... IEDEREEN BEDANKT VOOR ALLE MOOIE KAARTEN EN DE FELICITATIES!
Hallo allemaal, gelukkig is de computer gemaakt en zijn de foto's gespaard gebleven. Dat had ik dus echt erg gevonden. Lianne, ik zeur al maanden (1 jaar dus ) om de foto's op cd-rom te zetten, maar dat is te 'simpel' voor Ben. Het moest een systeem zijn met gedeeld geheugen enzo... Maar ondertussen hebben we gewoon niks. De verjaardagskaartjes komen eraan. Vandaag goed door gewerkt voor school, van 25 naar 31 pagina's! Nog 19 te gaan. We gaan zo nog even naar een kerstmarkt in een naburig dorp. Liene in de buggy, even een frisse neus halen. Otje, leuk initiatief. Hier doet de radiozender studio Brussel hetzelfde. Ze hebben nu 561.000 euro ingezameld en als ze 1 miljoen halen, doet de regering er 1 miljoen bij. Gefelicteerd met je gesprek! Noura, hier staat sinds kort geen leeftijd meer vermeld op de medicijnen, maar een geichtsklasse. Dat was een nieuwe wet.
Vanmiddag kreeg ik telefoon, mijn vriendin is bevallen een een dochter. Ze noemen haar Bloeme. Ik vind het zelf een erg mooie naam. Ben al langs geweest in het zh vanmiddag, wat een klein popje ... En dan te denken dat ik zelf vorige kerst ook zo'n klein popje had, de tijd is voorbijgevlogen, Lola, die emobuien heb ik ook gehad hoor. Haar exakte geboorte tijd 19.52 ( 8 voor 8) hebben we ook heel intiem bij mij op schoot samen beleefd... Ik heb ook nog 1x dgs melk van de kruidvat, en de andere 2 flessen gewoon halfvolle. Gister middag hebben we gezellig een oliebol gegeten met elkaar. Dimphy vond hem lekker..., ze zat helemaal onder de poedersuiker en vet. Eve, ik zal even een foto zoeken..
ik doe het in 2 delen, want Liene kwam even helpen en ik zag alles al verdwijnen. Thijmen, Ruth en Rick, een hele dikke proficiat met jullie eerste verjaardag!!! Duckie, leuk meegenomen! Kan je iets mee doen dat je allebei echt graag doet. Eve, wat een berg vragen . Inenten deden we niet onder het jaar omdat dan de weerstand wordt gevormd. Als je dan inent, kan het zijn dat kindjes er op reageren met bijvoorbeeld oorontstekingen enz. En dus gewoon vaker ziek zijn. Daarnaast kan je op een vaccinatie ook gewoon reageren, en, in het allerergste geval, er een blijvende handicap aan over houden. En er zijn verbanden gevonden tussen vaccinaties en ziektes op latere leeftijd, bijvoorbeeld ms. Wij enten ook alleen in als ze volledig gezond is, dus geen snotneus en dergelijke, want dan is hun weerstand net minder en kunnen ze nog sterker reageren. Dan de koemelk, ik weet ook niet juist hoe en wat, ik heb het ooit gehoord. Ik zal eens googlen of ik er iets over vind. http://home.wanadoo.nl/diamental/ned/li ... zuivel.htm Maar Liene vindt de sojamelk ook gewoon superlekker, als ze ze niet zou lusten, zou ik wel koemelk geven. Van mij heb je een foto niet? Niet dat je er geen meer krijgt hoor . Lola, nee hoor, maar onze gyn heeft zo'n toestel in zijn praktijk staan. Dus hadden we geluk . We gaan vertrekken.
@Lola: Tja, tegen zoveel rekenwerk kan ik niet op...Maar goed, ik gebruik nu Friso en die is wel duur. Kan dan wel overstappen naar Kruidvat maar dan is gewone melk net zo handig. @Saar: Gelukkig dat je foto's gespaard zijn. En dank voor je uitleg! Ik vraag me dan alleen wel af wat er zou gebeuren als iedereen zou besluiten om te wachten met inenten. Dan krijg je denk ik weer allerlei nare ziektes en dat is ook weer niet de bedoeling. En ik heb van jou en Liene idd een mooie foto. @Cynthia: Leuke foto's! Thanks
eve zal morgen ff op zoek naar foto moet ik wel diep zoeken geloof ik maar komt goed.... saar blij datje al je foto's nog hebt... gauw branden dus.... zal dat hier ook weer is doen...
Hoi, ik heb nu net even de laatste pagina's bijgelezen, ik heb vandaag nog nauwelijks een moment rust gehad. Pieter heeft inderdaad voorhoofdsholte-ontsteking. Vandaag toch maar even naar de huisartsenpost geweest omdat de hoofdpijn zo erg was. Hij heeft er niks tegen gekregen omdat de koorts al weg was en zijn lichaam dus al goed bezig was. Thijs heeft gisteren weer 2 keer het hele huis onder gespuugd.... Vandaag ging dat weer beter. Hij was vanmorgen wat huilerig, maar dat was van de honger, denk ik, omdat hij alles uitgespuugd had voor hij ging slapen. Overdag heeft hij slecht geslapen, ik denk omdat hij gisterenmiddag in bed moest spugen en hij daar erg van schrok. Ik ben dus echt de hele dag in touw geweest, omdat ik ook graag het his schoon, opgeruimd en gezellig wil hebben voor de kerst, en het is juist veel rommeliger dan anders omdat ik al een tijdje in de lappermand zit....pfoeeee. Ik hoop dat we snel weer opknappen want zo is er weinig aan.... Eve: ik heb een afspraak voor 28 dec. voor de mammografie Otje: auwwww. Gaat het weer? Thijmen, Rick en Ruth: gefeliciteerd! Lies
Auwwwwwww Otje, zo op je stuitje vallen is behoorlijk pijnlijk. Ik hoop voor je dat je er niet meer last van gaat krijgen. Heb zelf met de bevalling m'n stuitje gekneusd en dat voelde ook niet echt prettig. Eve, wil je van mij een foto met of zonder hoofd . Ik stuur er zo eentje naar je toe. Saar, ik heb op de laptop mapjes gemaakt voor de foto's. Voor elke maand een mapje. Zodra de maand voorbij is, brand ik de foto's op cd/rw en pas daarna verwijder ik ze van mijn geheugenkaart van de digitale camera. Zo heb ik toch altijd alle foto's in m'n bezit. Er wordt hier al volop geknald met vuurwerk. Schrik me elke keer helemaal wild . Vandaag, een jaar geleden, zou ik uitgerekend zijn van Lynn. Toen Lynn jarig was, heb ik ook veel terug gedacht aan een jaar geleden en om 7.23 uur (haar geboortetijdstip) lag ze dit jaar ook gezellig bij mij in bed. Maar ik ben er niet emotioneel onder geweest, maar dat komt bij mij ook, denk ik, omdat ik het binnenkort weer een keer mee ga maken. Maar ik begrijp heel goed dat het voor anderen emotioneel zal/kan zijn. Lynn is gelukkig weer een stuk opgeknapt. Ze is weer erg vrolijk en kan zich weer goed alleen vermaken . Ik ben zelf nog niet aan de antibioticakuur begonnen. Ik ben nl. weer erg bang dat ik door de kuur weer een schimmelinfectie krijg. Ik merk dat door de neusspoeling er ook troep mee komt, dus zolang het uit te houden is, blijf ik m'n neus maar spoelen. Lies, veel sterkte met de ziekenboeg!
hi hi, allereerst; noura; gefeliciteerd nog met safouane gnessy; gefeliciteerd met ruth otje staat je errug goed hoor, lekker vlot zo gnessy; haha, wat een koppie zeg, alsof ze wil zeggen lekker puh uh duikster; beterschap eve; wat goed van hem zeg en wat een feest allemaal zeg, en ja pcies, maar dan had ik het er zeker uitgehaald hoor. lola; gefelicteerd hoor en goed hoor een 8 debbie; leuke banner bianca; fijn dat lynn haar longetjes ook schoon waren, wel balen van jouw zeg, jij zal ook flink ziekjes zijn zo te horen, beterschap. hihi wat liefffff lynn op ontdekkingsreis, hij is erg leuk duckie; ik ga nu de week erna dus de 23e zo uit mijn hoofd geloof ik, enne hier ook een beknopte reakties hoor, ook een hoop te reageren en lekker geslaagd bij de ikea zo te horen, lekker hoor, ik ben ook lekker geslaagd afgelopen vrijdag otje; thnx, hij heeft er echt nog nooit zo lang last vangehad hoor, denk nu toch echt dat het een tand en een kies is of iig een kies. we zullen zien oehh spannend hoor de data, enne je hebt dan wel gelijk een bandje kunnen verwisselen toch? weet je gelijk hoe dat moet en is je 'verloren' tijd toch nog nuttig geweest?! mooie foto's ook ziet er super uit lola; jij alvast gefeliciteerd met jasmijn haar verjaardg debbie; gefeliciteerd met thijmen debbie; heel veel succes met je herexamen slingding; balen dat je moet werken met oud en nieuw zeg janette; mmmm klinkt lekkerrrr gnessy; spammennn saar; ahhhh wat een mooie echo zeg, wat gaat het weer hard bij de zwangere dames, ervaren jullie dit ook als sneller dan de 1e? balen in eerste instantie van je vriendin, maarre er hoeft maar 1 goede er tussen te zitten, hoop voor haar positieve uitslag de 3e ga voor haar duimen ook al ken ik haar niet saar; vwb de soja melk, sinds ik er over heb nagedacht en idd ook heb gehoord dat melk niet zo goed is voor de mens (het is immers, melk voor het kalf wat ervan moet groeien ) drink ik dus ook soyamelk. ooohhhh ik hoop echt zooo dat ze niet verloren zijn gegaan! bianca; he getver balen zeg, maar uiteindelijk heb je nog wel een warm bad kunnen nemen? noura; beterschap toegewenst duckie; zal idd de vermoeidheid wel zijn dan, enne zo heb je een erg leuke prijs irma; gefeliciteerd met rick slingding; ohh wat goed van kaillynn zeg, noralien; wat een leuke foto's logisch dat je complimenten kreeg ze zien er super uit, hihi wat een doerak is het zeg, ze ziet er errrug ondeugend uit. wat goed zeg zo inene, die ontwikkelingen, zo zie je maar weer hoe snel het al gaat en dan heeelemaal slingding; wat een leuke foto lola; kan me er wat bij voorstellen hoor, vwb verwerken wat je nog niet hebt verwerkt, ik heb dit bij mijn miskraam ook gehad, ben van mezelf best een gevoelig type, en toen dus niet, kwam er pas na 5a6 maanden uit in eerste instantie op een hele rare manier maar is gelukkig wel verwerkt nu. lianne; leuke fotofelicitatie zo otje; oehh wat een pech zeg en je stuitje is zo gevoelig, hoop voor je dat het snel hersteld eve; ik ga iig mijn best doen vwb foto van ons vwb de gewone koemelk; er zijn eigenlijk heeeel veeel mensen die niet goed tegen melk kunnen, darmen functioneren niet goed, spijsvertering is minder optimaal, en hart en vaatziektes komen meer voor bij mensen die melk drinken dan bij mensen die geen melk drinken. dat zijn redenen en voor vrouwen(wij dus ) het is niet goed voor cellulite, het bevorderd dit. lianne; gefeliciteerd met je vriendin lies; alsnog beterschap toegewenst hier ook een vent die hoogstwss voorhoofdholtontsteking heeft, en migraine(als hij dan ziek is heeft hij ook gelijk alles erop en eraan)dus erg ziek en heeft vandaag toch maar zijn leerlingen afgezegd. ook orlando heeft nog steeds last van zijn tandjes, dit meer s' nachts dan overdag, ja tijdens de slaapjes, en hij is erg verkouden. dus maw 2 zieken hier, het lot heeft hier ook toegeslagen. heb vandaag de kasten die ik gisteren heb gekocht in elkaar gezet. gisteren ook nog even op het ijs geweest, orlando vond het wel wat, moest hem natuurlijk wel vasthouden want hij viel anders continue. heb mijn andere kast op marktplaats gezet, teab gezet want hoef er niet veel voor te hebben, het is een kersen meiden kast, ga nu ff bij mijn zieke man zitten spreek jullie later