December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Oja, Lola, vwb de naam van ons manneke...je zult 'm deze week nog wel voorbij zien komen, we hebben nl. wat dingetjes aangepast aan de nieuwe babykamer. Tevens heb ik iets leuks bedacht, maar dat zie je nog wel als ik de foto's spam...tot die tijd verklap ik alleen maar dat jij het ongetwijfeld een erg leuke naam vindt ;) .

En nu ga ik echt slapen!

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lies: Hoe gaat het met jullie?

@Saskia: En zijn jullie weer een beetje opgeknapt?

@Jasmijn: Leuke verjaardag gehad?

@Janette: Wat een heerlijke foto van Teun in de teil :D Hij heeft altijd van die lieve appelwangetjes!

@Karin: Beterschap!

@Noralien: Bah, het zit je echt niet mee met alles. Vind het echt super balen voor je en kan me voorstellen dat je het gehad hebt. Ga voor je duimen dat je genoeg opknapt om naar Limburg te gaan.

@Duckie: Pfff, zo is een bezoek idd niet echt leuk :( Hoop dat het idd een 'sprongetje' is en dat Demi snel weer de oude is!

@Bianca: Graag gedaan ;) En wat gezellig dat Lynn zo'n knuffelkont is geworden. Kan me voorstellen dat dat echt genieten is. Fynn heeft z'n knuffelmomenten. Soms komt ie echt naar me toe om te knuffelen maar soms wil ie ook zo snel mogelijk weer weg :( En nu word ik wel erg nieuwsgierig naar de naam van je beebje...kun je me niet ff mailen? ;) Maar aangezien Lola de naam leuk gaat vinden zal het vast Gijs of Roy worden :)

Vandaag gaat de winkel om 10.00 open ipv 12.00. Ik begin dus ook eerder. Ga nu dus maar es wat doen. Fijne dag allemaal.

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    eve: werkse weer vandaag!

Hier houd het ziek zjn ookniet op, ondertussen hoest kailynn weer vflink met goede snot neuzen en Arno hing net bovrn de wc pot dusss...
    We krijgen vanavond eters maar even kijken hoe het over een uur gaat.
    We hopen dat het een visjes was wat we gisteren gegetenen hebben bij mijn schoonouders.
    We lagen veel te laat op bed gisteren, we waren om 1.00 uur thuis van mijn schoonouders en kailynn is veel wakker geweest vannacht en arno ook aan het rommelen dus echt fit voelen (deed ik me toch nog niet) doe ik me niet.

Ik heb gisteren op marktplaats op een trip trapp dtoel geboden en het bod is geacceptteerd door hun, deze stoel die ik heb zit kailynn niet geweldig in. zou hem anders wel eerder weg gedaan hebbnn zou ik het niet van mijn ouders gehad zou hebben.

Duckie: wat vervelennd dat Demi niet lekker slaapt.

bianca: wat heerlijk dat gekroel. ben benieuwd naar de naam.

lola: hoe was je dag gisteren?

Karin : beterschap , je hebt het toch niet van mij overgenomen?

Noortje, Saskia: beterschap! hopelijk zijn jullie voor de dagen een beetje opgeknapt.

4. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    --------------------------------------------------------------------------------

Orlando......04/11/06 (2265gram 43cm).......2 aug/10mnd3wkn.....................8270 gr........72.0cm
    Vishesh......17/11/06 (2900gram 53cm).......12 okt/10mnd3wkn....................11.275 gr.....82.9cm
    Jiri..............30/11/06 (3275 gr, 49 cm......... 13 nov/11.5 mnd........................10.000 gr.....76 cm
    Kailynn.......03/12/06 (2715 gr, ? cm)...........1 nov /11 mnd............................9140 gr........73.0 cm
    Liene..........05/12/06 (3560 gr, 51 cm).........11 dec / 1jr 1 wk........................7820 gr........70.0 cm
    Lynn...........06/12/06(2900 gr, 48 cm)......... 07 nov/ 11 mnd..........................9890 gr........75 cm.
    Teun..........08/12/06 (3390 gr, 51 cm...........06 nov./ 11 mnd........................10035 gr.......75 cm
    Nick...........13/12/06 (3285 gr, 50 cm)..........8 nov,10mnd 3 wk......................9735 gr........71,5 cm
    Dimphy......15/12/06 (3510 gr, 52,5 cm).......24 december 12 mnd.................10680gr......76.2 cm
    Thijs..........17/12/06 (3060 gr, 46 cm)..........21 sep/9 mnd, dag.....................9500 gr........72 cm
    Fynn..........19/12/06 (4010 gr, 54 cm)..........21 nov/11 mnd..........................11355 gr.......77,5 cm
    Demi..........19/12/06 (3575 gr, 52 cm)..........20 nov / 11 mnd.........................9105 gr........72,5 cm
    Safouane...21/12/06 (2870 gr, 47 cm).........26 nov / 11 mnd..........................8900 gr........73 cm
    Rick............22/12/06 (3600 gr, 50 cm)..........4 oktober/9mnd+12dgn.............11.115 gr.....74 cm
    Thijmen......22/12/06 (3300 gr, 54 cm).........6 december /11mnd+14dgn.......11.160 gr......80 cm
    Ruth...........22/12/06 (2830 gr,46cm)...........19 december/ 12mnd, .............8140 gr.........72 cm
    Jasmijn.......23/12/06 (3890 gr, 50 cm).........18 december/12 mnd.................9805 gr.........74,5 cm
    Wessel.......25/12/06 (3515 gr, 52 cm).......26 november/11 mnd+1dag.........9900 gr........76 cm
    Koen..........28/12/06 (4050 gr, 54 cm).........28 november / 11 maanden.......10420 gr.......75,5 cm
    Jikke...........29/12/06 (3400 gr, 50 cm).........13 dec / 11,5 mnd......................8990 gr.........74 cm

5. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    zo Dimphy heeft haar keuring weer binnen...
    Gelukkig is mijn man geweest, ik vind die prikjes zo erg....

Ze vonden haar erg bijdehand met begrip en taal.
    ze was nu maar 2 kg aangekomen in 3 mnd tijd.
    dus geen op en aanmerkingen van hun kant meer. ;)

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    lianne: goed dat dimphy weer door de keuring is.

Ik heb mijn kook activiteiten kunnen stoppen en vanavond de eters kunnen afbellen, want arno is goed ziek.
    morgen zouden we met mijn ouders gaan wokken maar de wok bel ik af en kook ik want anders kan ik alles weg gooien.
    Hij kan er niks aan doen maar ik baal zo!
    houd het hier dan ook nooit op!

7. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Gisteravond is Teun van ons bed af gevallen..... :oops:
    we waren de was aan het opvouwen en Teun hielp en toen lag hij zo ineens op de grond...... hij kukkelde zo voorover en lag toen eerst op zijn hoofd en daarna lang uit....gelukkig wel gelijk huilen maar we schrokken toch...en ondanks dat hij nu veel aan mama hangt wilde hij alleen maar bij papa zijn.... :( maar later toch maar naar mij toen nog maar ff babytv gekeken om hem wat rustig te krijgen..want hij zou al naar bed gaan en een warm flesje melk toe en toen ging het weer....

Al werd hij gisteravond om 23.00 krijzend wakker...dachten door de val..maar meneer had gewoon honger :( terwijl hij gister de oren van je hoofd heeft gegeten.....gelukkig was er vandaag niets meer aan de hand.... :D

@ Eve dank je wel voor de holiday wens....enne Teun heeft zijn wangetjes van zijn mama ;)

@ Slingding sterkte hoop dat het snel over is

Ik ga ff verder met de voordereidingen... heb bijna alles bij elkaar Teun slaapt en Wijnand gaat zo nog ff naar de kaper dan verkleden en we gaan dan naar me schoonouders kan Teun zijn middagslaapje daar houden.....en vooral kadootjes uitpakken!

veel plezier allemaal!

8. Lieve meiden,

Allereerst heel erg bedankt voor jullie felicitaties (kaartjes, forumfelicitaties en felecitaties op de site van Jasmijn...)! Ik ga proberen om de plaatjes die jullie hebben geplaatst naar haar site te kopiëren...

Helaas is Jasmijn's eerste verjaardag niet zo leuk geworden als we hadden gehoopt (ik zeg het maar eerlijk...) Jasmijn was al niet helemaal lekker en ze had de nacht ervoor slecht geslapen. Ze heeft gisteren veel gehuild en wilde de hele tijd bij mama zijn, het was haar duidelijk te druk. Na de taart hebben we haar dus maar naar bed gebracht, ondanks dat nog niet al het bezoek er was. Ze viel echt als een blok in slaap en heeft een uurtje geslapen. Daarna ging het gelukkig beter! Maar ik was werkelijk gesloopt toen de visite weg was...

Ook Jasmijn heeft haar taart 'netjes' gegeten. Ze stak steeds een paar vingertes in de slagroom en vervolgens in haar mondje. Na een poosje kwam ze 'los' en toen moest ook de cake eraan geloven. Al met al heeft ze een normale portie taart opgesnoept.

Natuurlijk is Jasmijn flink verwend. Van ons en haar opa en oma's heeft ze een houten poppenwagen gekregen en daar was ze erg blij mee. Van mijn zus en haar vriend heeft ze het pretpark van Little People gekregen (errug leuk!), van een zus van Roy een baby laptop (een schot in de roos) en verder bestond de buit uit boekjes, kleertjes en een Minnie Mouse knuffel...

Alles bij elkaar waren er natuurlijk veel meer leuke momenten dan 'vervelende', maar de hele avond heb ik het gevoel van 'Ik had het me anders voorgesteld' niet meer van me af kunnen zetten...
    Zijn wij nu de enigen waar het niet zo liep als 'gepland' of is zoiets op meer feestjes gebeurd?

Jasmijn zit overduidelijk in een sprongetje. Er is iets dat haar de laatste paar dagen enorm frustreert en volgens mij heeft dat met lopen te maken. Ze wíl ontzettend graag los lopen, maar kán het nog niet. Ze komt naar je toen en pakt je handen wanneer ze met je wil lopen, maar begint tijdens de eerste passen te huilen. Heel vreemd...
    Ook wanneer haar iets niet lukt, huilt ze de laatste dagen snel. Ik hoop voor haar (en voor ons ;) ) dat dit snel voorbij gaat!

Ik zal zo wat foto's spammen, maar ik wil eerst Noralien, Arno en Melliemel heel veel beterschap wensen en ik hoop dat jullie alledrie met kerst zijn opgeknapt!

9. [​IMG]

Kadootjes uitpakken en kaartjes lezen met mama...

10. [​IMG]

Femke helpt met het uitpakken van de poppenwagen...

11. [​IMG]

Mooi is hij hè...?

12. [​IMG]

Taart eten met oma...

13. [​IMG]

Stappen met papa...

(@Eve: Zoals je ziet is míjn man ook een échte man... ;) )

14. [​IMG]

Ik heb nu mijn eigen laptop...

15. Niet meer actief

hey

wat een leuke foto's van jasmijn.....

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    lola ik kan het me goed voorstellen wat je bedoeld. bij ons was ik degeen die de hele dag niet lekker was, en voelde me daar best rot onder, ook schuldig. ik heb er dan wel niet aan toegegeven maar toch
    verder was het bij ons zo dat veel visite niet kon omdat ze een kerstborrel hadden of iets anders, die komen later, dus was het vrij "rustig"
    aan de andere kant was het wel een heel intieme dag.

wat een leuke fotos, volgens mij staat je zus op 1 van de fotos of niet. jullie lijken sprekend, enne de taart komt bekend voor ;)

bianca en saar ik vind jullie beiden zo snel gaan.

oei arme teun, je zal wel geschrokken zijn, en mama ook

cynthia saskia karin noralien en wie er nog meer ziekjes zijn allemaal beterschap.

eve werk ze vandaag

lianne, dimphy is weer netjes gegroeid, had ze nog last van de prikjes?

otje ik ken niemand die nog 2 diertjes wil, hoop dat jullie een goed huisje voor ze kunnen vinden.

straks naar de vk voor intake, heb gister ineens bloedverlies gehad, kan gelijk vragen. maar bij saf was het ook regelmatig dus mischien hoort het er bij mij wel gewoon bij

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wi hebben het etentje toch maar wel weer door laten gaan, arno ligt nu op bed en eet straks wat minder.
    Dus ga gauw verder aan het menu.

18. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @melliemel: Beterschap! Reageren is geen verplichting hoor, doe eerst maar ff lekker uitzieken!

@otje: ik hoop dat je zus snel een nieuw thuis voor de beestje vindt. Ik moet er trouwens niet aan denken dat mijn zus naar curacao zou verhuizen. Maar misschien dan wel een leuke vakantiebestemming ;)

@Bianca: 's nachts slaapt demi wel nog goed. Ze was alleen onrustiger in haar slaap, aan het draaien enzo. Gisteravond thuis sliep ze weer gewoon in, dus het lag echt aan de andere omgeving.
    Dat eenkennige is wel lastig vind ik. Hopelijk is het snel wat minder.
    Ben erg benieuwd naar de foto's van de babykamer!

@cynthia: beterschap voor arno en kailynn. wat balen zeg, zo net voor de kerst :cry:

@Janette: Ach gossie, teun van het bed gevallen. Gelukkig valt het mee. Ik merk aan demi ook dat ze de ene dag meer honger heeft dan de andere dag.

@Lola: Ik blijf het gezellig vinden om al die verjaardagsfoto's van iedereen te zien! Ik dacht gelijk het zelfde als cynthia bij het zien van de foto waar ook jouw zus (dat neem ik aan tenminste) opstaat. Ze lijkt sprekend op je. Het mondje van Jasmijn gaat goed open voor de taart :)
    Jammer dat het minder leuk was dan verwacht, maar het is gewoon ook heel druk voor die kleintjes en daarnaast komen ze wat dat betreft nu ook een beetje in de fase van eenkennigheid. Demi had dat ook wel met haar feestje, ze vond het wel druk. Op de dag zelf waren alleen de opa's en oma's er en had Demi meer plezier als toen de rest van de visite er ook was.

@noura: Succes met het intakegesprek, ik hoop dat het bloedverlies niets ernstigs is. Ik kan me inderdaad nog herinneren dat je dat met Saf ook had.

Wij zijn vanochtend naar de kinderarts geweest met Demi. We moesten urine meenemen, maar helaas was het te weinig om op kweek te zetten en om te laten controleren, dus ik moet donderdag nog een keer urine inleveren. Daarnaast heb ik een afspraak staan voor volgende week vrijdag voor een echo van haar niertjes en daarop volgend de maandag daarna een terugbelafspraak met de kinderarts. Als uit de urine blijkt dat ze nog een blaasontsteking heeft dan moet ze ook een onderzoek waarbij ze een blaaskatheter in gaan brengen en contrastvloestof in haar urinewegen gaan spuiten. Ik hoop maar dat dat haar bespaard blijft, want het schijnt een heel vervelend onderzoek te zijn.
    Het risico bij blaasontsteking is dat het kan uitmonden in een nierbekkenontsteking.

Dat opvangen van de urine is steeds een heel gedoe. Je moet daar voor zakjes in de luier plakken, maar ze heeft er een handje van om die onder te poepen :rolleyes: . En het is me ook al gebeurd dat het zakje toch net niet goed zit en de urine daarom naast het zakje beland.

Ze moest ook nog even op de weegschaal en daaruit bleek dat ze toch wel is afgevallen tijdens haar ziekzijn (dat dachten we zelf ook al). Ze woog 8900 gram terwijl ze een dikke maand geleden al 9100 gram woog. Wel was ze 1,5 cm gegroeid.

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo allemaal!

Ik wil jullie allemaal hele fijne gezellige kerstdagen toewensen!

Veel liefs van Otje, Steef, Sara & Koen

Deel Deze Pagina