December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

en kon kleine meis er voor week of 3 a 4 terug nog niet op, nu lukt het haar wel... {ze komt emt voetjes op de plateau's.....}

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wij willen iedereen hele fijne feestdagen wensen en een heel gelukkig gezond en liefdevol 2008

3. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Stom eigenlijk, ik lees hier weinig reacties op mijn bezoekje aan de kinderarts, terwijl het mij eigenlijk best wel bezig houdt, vooral ook omdat de kinderarts best veel risico's schetste bij blaasontsteking. En ik ben toch een beetje bang dat ze dat onderzoek moet. Misschien maak ik me wel veels te druk.

Ik trek me alles veels te veel geloof ik.

Zo heb ik de afgelopen jaren vrijwilligerswerk gedaan voor de peuterspeelzaal. Maar nu blijkt toch dat ik te weinig kennis van salarisadministratie en boekhouden om het te blijven doen. Het risico is gewoon te groot dat ik fouten maak of dingen vergeet, dus ik wil er mee stoppen Afgelopen week heb ik een mail gestuurd naar de penningmeester over hoe en waarom ik wil stoppen. Normaal krijg ik meestal binnen een uur reactie op mijn e-mail en nu wacht ik al 5 dagen op reactie. Ik vind dat zo kinderachtig, ik heb me een jaar lang ingespannen en heb ook duidelijk gezegd dat ik ze echt niet zo maar zal laten stikken, maar ik hoor gewoon helemaal niets. En dan trek ik dat mezelf dus weer aan.

Vales: ja, nog 1 nachtje slapen en dan wordt ook wessel al weer 1!

Noura, gelukkig zag de echo er goed uit!

4. keizerin

@Noura best gek ja dat je bij Saf steeds bloedverlies had en nu ook weer,had ook voor je gehoopt dat het je bespaard bleef.
    Misschien is het deze keer de eerste en laatste keer ik hoop het in ieder geval voor je.
    En gelukkig heb je er een goed gevoel over je gevoel heeft vaak gelijk!

Mijn schoonzus had bij haar zoon ook gelijk geen goed gevoel en helaas had ze dus ook gelijk.
    Nu is ze alweer 15 weken zwanger ofzo en bij deze zwangerschap had ze gelijk een super goed gevoel en nu zit het gelukkig ook goed.

En Dank je wel :D

@Gnessy leuke foto's ziet er erg gezellig uit.

5. Niet meer actief

duckie het opvangen van urine is erg lastig... vond ik destijds bij jordy al... En zo'n onderzoek zal wel heel vervelend zijn... hoop dat demi dat overslaat.....

6. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Gnessy: Wat een vrolijke foto's. Je ziet haar genieten met die ballonnen!

@Noura: ik heb zelf ook 2x bloedverlies gehad met de zwangerschap van Demi. Volgens mij komt het inderdaad regelmatig voor, maar het is toch altijd spannend.

7. Niet meer actief

ook ik heb bloedverlies gehad bij ruth.... een aantal keer.. ik mocht gewoon wat vaker voor ctg heen en extra afspraken bij de vk....

8. keizerin

@Duckie idd kinderachtig dat ze niks terug sturen.
    En natuurlijk houdt het je erg bezig Demi d'r blaasontsteking is niet niks!
    Ik hoop ook dat het nu echt weg is en dat ze niet die vervelende onderzoeken hoeft.

9. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Duckie, kan me goed voorstellen dat je je druk maakt. Jammer dat de hoeveelheid urine vandaag niet voldoende was. Tja, en ze is nog te klein om rechtstreeks in het potje te plassen ;) . Op zich wel fijn dat ze ook nog een echo maken van haar niertjes. Ik hoop dat ze geen blaasontsteking meer heeft, want het onderzoek wat je omschrijft klinkt niet echt fijn. Ik dacht dat alleen een verwaarloosde blaasontsteking kan uitmonden in een nierbekkenontsteking, maar weet dat niet echt zeker. Ken wel 2 mensen, waaronder mijn moeder, die ooit een blaasontsteking hebben verwaarloosd en die daardoor een nierbekkenontsteking kregen. En dat is geen lolletje.

Gnessy, wat een leuke foto's van Ruth. Ze heeft zo te zien wel genoten van haar feestje en de taart :) .

Noura, gelukkig dat alles goed was bij de verloskundige. Ook fijn dat je nu al bevestiging hebt dat er iets levends groeit in je buik. Ik vond het wachten tot 12 weken altijd vreselijk lang duren...er speelt toch vaak in je achterhoofd: als het maar geen leeg vruchtzakje is en als het hartje maar klopt.

Kom zo terug...

10. Niet meer actief

tossow......

ik kom zo ook weer. ff foto's op ruth d'r site zetten

11. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Zo...ben ik weer...heb meteen foto's gemaakt van de babykamer.

Cynthia, ben blij voor je dat je etentje vanavond toch doorgaat. Kan me goed voorstellen dat je baalt dat er continu iemand ziek is bij jullie. Hopelijk heb je toch nog leuke dagen en kun je morgen ook nog gaan wokken.

Lola, wat een ontzettend lieve foto's van Jasmijn. Vooral die foto waar ze een heel klein stukje slagroom op haar neus heeft, terwijl ze taart aan het eten is. Ze kijkt trouwens ook wel heel geconcentreerd naar haar laptop :) .Het jurkje en schoentjes staan haar heel lief. Lynn krijgt met kerst ook een jurk aan. Ze heeft eigenlijk nooit geen jurken aan...
    Lynn was ook niet happy op haar verjaardag. Althans, totdat er visite kwam. Toen kreeg ze volop aandacht en vond ze alles goed, terwijl we vantevoren heeeeeeel gek hebben gedaan om haar tenminste niet huilend op de foto te krijgen :rolleyes: . Nu waren er 6 kinderen bij en Lynn is dol op kinderen, dus misschien heeft dat geholpen om haar weer vrolijk te krijgen.

Nou, hierbij dan een paar foto's van de babykamer. Voorheen waren de radiator en de matjes + knuffels groen, maar we hebben nu gekozen voor blauw. Het kamertje is nog niet helemaal klaar, maar dan hebben jullie i.i.g. een idee hoe het eruit ziet.

12. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
  13. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0

Het wiegje komt straks in onze slaapkamer te staan.

14. Niet meer actief

leuke kamer bianca... en leuk die naam!

15. Niet meer actief

en die kleur blauw vind ik wel erg stoer! en heeeeeeeeeel mooi....

16. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Bianca: Superrrrr mooi die kamer. Echt geweldig. En de naam vind ik ook mooi. Mijn vader heet ook Gijs ;)

Volgens mij werkt het met kinderen en blaasontsteking toch net allemaal wat anders als met volwassenen. Een blaasontsteking is ook veel moeilijker vast te stellen, omdat er meer bacterieen aanwezig zijn en wordt daarom waarschijnlijk ook sneller verwaarloosd.

Jeroen moest net even iets op demi's kamer pakken en toen bleek dat demi alles had overgegeven :confused: :confused: . Het gaat gewoon echt niet lekker met haar de laatste maand. Heb gewoon het idee dat ze de laatste paar dagen ook gewoon niet lekker was, ze is gewoon minder vrolijk enzo.
    De kinderarts gaf ook een verband aan tussen blaasontsteking en spugen, maar ik zei vanochtend nog vrolijk dat ze daar geen last van had. Nu dus wel.
    Morgen dus maar gelijk urine inleveren.

17. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Dat zou idd goed kunnen. Wat zielig dat ze nu weer heeft overgegeven. Als je morgen urine inlevert, dan krijg je toch morgen wel de uitslag of moet dat eerst ook op kweek gezet worden? Je voelt je dan zo machteloos als het niet lekker gaat met je kindje...veel beterschap en ik hoop echt dat ze morgen weer wat opgeknapt is.
    Vwb het versturen van dat mailtje. Heb je een leesbevestiging gevraagd? Ik zou me dan ook druk maken omdat je toch gespannen bent hoe diegene erop reageert.

18. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    De urine zou op kweek gezet worden en ze zouden een gewone urinecontrole doen. Ze hadden vandaag wel genoeg urine voor de kweek dus ik moet morgen nog urine inleveren voor de gewone controle. Ik weet niet of ik daar gelijk uitslag van mee krijg.
    Dat overgeven is echt zielig. Ze lag gewoon wakker in haar eigen braaksel, en liet zich niet eens horen.

IK heb geen leesbevestiging gevraagd, maar heb intussen wel andere mail van haar gehad (gericht aan meerdere personen) , dus ze zal de mail echt wel gelezen hebben.

Ik vind je meubels zo mooi! Gaaf dat donker met wit.

Nou, ik ga gezellig met m'n mannetje kerstavond vieren. FIjne avond nog allemaal!

19. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Duckie, sorry dat ik niet op je gereageerd had, terwijl het inderdaad wel erg belangrijk is om nu even steun te krijgen.
    Ik snap je bezorgdheid heel goed, jij als moeder bent de expert zei mijn vorige huisarts altijd, je moederinstinkt is meestal goed.
    Als Demi inderdaad de hele maand al een ander kindje is, heb je zeker rede om ongerust te zijn.
    Ik hoop dat het geen nierbekontsteking gaat worden, hopelijk zit er morgen wat meer urine in het opvangzakje zodat ze een goede test kunnen doen.
    Hou d'r vannacht maar goed in de gaten dat ze geen koorts erbij krijgt.
    Sterkte, en Beterschap gewenst ;)

Noura, he alweer bloedingen...
    Fijn dat je een echo kreeg, heb je in ieder geval een beetje rust in je hoofd.
    Hopelijk heb je de rest van de zwangerschap niet steeds weer van de bloedingen als bij Saf, lijkt me dat je er erg onzeker door wordt.
    Werkse met de kerstdagen ( troost je, ik werk ook)

Bianca....GIJS.... wat leuk!
    Het kamertje ziet er erg sfeervol uit, leuk met die naam op de muur!

Gnessy, wat een heerlijke foto's, en wat een leuk idee die ballonnenbox!
    Zo te zien heeft Ruth het wel naar haar zin gehad.

Dimphy heeft vandaag meer geslapen dan dat ze wakker was, tussen de middag 1 uur wakker, en van 3 tot 5, daarna de nacht ingegaan...
    Ze heeft het slapen helemaal ondekt, en geniet er erg van.
    Vandaag 1 keer ontroostbaar huilen, w.s last van haar beentje van de prik.
    Zijn er meer kindjes die tussen 5 en 6 de nacht al ingaan?
    Twijfel soms of ik haar dan nog wakker moet maken om 19.30 voor een flesje melk.
    Ze slaapt al weken lang ruim 14 a 15 uur per nacht!
    Ik maak haar nu maar niet meer wakker, ze slaapt zo diep.
    Merk vannacht wel of het goed gaat.
    Ga zo lekker al you need is love kijken met Izanka.

20. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lianne, wij gaan ook all you need is love kijken. Blijf het toch een leuk programma vinden, vooral op kerstavond.
    Moet jij allebei de kerstdagen werken? En jouw man ook?

Deel Deze Pagina