@Cynthia: Hoe heten die zetpillen? Je etentje klinkt erg vermoeiend. Balen dat het zo moeizaam verliep. Kan me je gevoel goed voorstellen. Wordt wss wel verergerd door de vermoeidheid. Dat heb ik altijd. Ik probeer nu om niet meer teveel bezig te zijn met plannen en naar iest uitkijken. Laat alles maar gewoon gebeuren. En geniet van de momenten die dan onverwachts heel leuk zijn. Maar ik denk dat zo'n 1e jaar met een kleintje gewoon best zwaar is en dat het nu alleen maar beter zal gaan. Hoop dat er bij jullie vandaag een heleboel dingen gebeuren waarvan je echt gaat genieten! @Janette: Voortaan maar weer zelf de was opvouwen @Lola: Wat sneu dat de verjaardag niet zo leuk is verlopen. Moet zeggen dat daar op de foto's weinig van te zien is. Die zijn gewoon heel erg leuk geworden! Jasmijn kijkt echt heel geconcentreerd naar de laptop. Leuk! Moet zeggend dat Fynn erg goed tegen drukte kan. Maar ook niet te lang. Had het daarom beperkt tot 2 uurtjes. En ik stel me van te voren nooit iets voor. Denk eerder vaak wat negatief. En dan valt het uiteindelijk dus meestal erg mee Je kunt denk ik ook niet van zo'n klein kind verwachten dat ze de hele tijd gezellig zijn maar toch zie je dat dan als een soort ideaalbeeld voor je. Maar als ik het zo lees is Jasmijn duidelijk haar zelf niet. Hoop dat ze snel weer uit haar 'sprongetje' is en dat de kerstdagen beter verlopen! En hier ook weer een hoestertje. @Noura: Gelukkig dat alles goed was bij de vk! @Duckie: Was de antibioticakuur die Demi heeft gekregen niet voor de blaasontsteking? Of zijn ze bang dat ie niet goed heeft geholpen? Ik vind het oprecht heel naar voor jullie. Kan me voorstellen dat je daar de hele dag mee rondloopt in je gedachten. Kun je niet proberen om haar na de fles/sapje zonder luier te laten en haar in een teiltje ofzo voor te tv te zetten. Klinkt mss stom maar wie weet vang je zo meer urine op. Hoop echt dat het onderzoek jullie bespaard gaat blijven. O jee, lees nu dat ze ook aan het spugen is Bah, wou dat ik iets kon veranderen voor jullie! Ga iig heel hard duimen. En als je onze meeting wilt verzetten hoor ik het wel. @Lies: Misschien moet je er maar niet teveel bij stilstaan dat het kerst is. En gewoon weer genieten als jullie weer beter zijn! En hopelijk is dat heel snel. @Gnessy: De ballonnen box is echt superleuk! @Bianca: Prachtig kamertje! Heb wel moeten zoeken naar de naam van de baby, die was niet echt duidelijk Chipito's vind ik ook erg lekker. Zullen we een keertje gezellig samen een zak opeten? @Lianne: Dimphy maakt lange nachten zeg! Fynn gaat pas om 20.00 slapen. En is tegenwoordig rond 7.30 wakker. Dus ik mag niet klagen. @Irma: Rick ziet er idd wat ziekjes uit Maar wel leuk om hem weer te zien! Vind z'n outfit erg mooi @Saskia: Beterschap voor Orlando! Onze beebs hebben het de afgelopen tijd wel weer goed te pakken zeg Hoop dat 2008 begint zonder al te veel ziektes!
Goeiemorgen allemaal, Ben de laatste dagen nogal druk geweest met de laatste voorbereidingen voor de kerstdagen en daarom steeds maar even kort hier geweest. Vandaag blijven we gewoon lekker met ons 4tjes thuis dus kan ik ook nog even forummen We hoorden Koen vanochtend om 6.45 uur al. Daarna is ie gelukkig weer in slaap gevallen tot 8.30! Heerlijk zeg! Zo, nu even reageren.... Slingding: Wat jammer dat je niet echt kon genieten van het etentje. En wat je schrijft over dingen die mis gaan herken ik (helaas) heel erg. Hier ook heel vaak als we net iets leuks gepland hebben gaat het om een of andere reden niet door doordat er wel iemand in het gezin ziek is. Balen is dat he? Lianne: Koen gaat hier ongeveer 18.00-18.30 naar bed en slaapt dan tot 7 of 8 uur. Vanochtend zelfs 8.30 maar das een uitzondering. Werk ze vandaag! (en morgen?) Irma: Wat een leuke foto's van Ricks verjaardag. En een berg kado's! Wel supersneu dat ie ziek was. Hij kijkt ook zielig... Is dat blousje met spencertje van H & M? Lijkt veel op iets wat Koen ook heeft namelijk. Duckie: Wat sneu dat Demi zo moet overgeven. Heb Koen ook wel eens gevonden in zijn eigen braaksel. Niet leuk. Hopelijk knapt ze snel weer op. Jeetje wat ontzettend flauw van die PSZ. Eerst zet jij je daar heel erg voor in en nu hoor je gewoon niets! Ik zou daar zeker nog iets van zeggen. Of wil je het liever zo laten? Bianca: Mooi kamertje zeg! En leuke naam! Gnessy: Leuke foto's ook van Ruth d'r verjaardag. Die in de box met al die ballonnen is erg leuk! Noura: Wat schrikken zeg van het bloedverlies! Gelukkig dat ze een echo hebben gemaakt. Lijkt me wel fijn ter geruststelling. Lola: Och jeetje, Jasmijn wat ziekjes op haar 1e verjaardag? Sneu zeg. Al zijn de foto's er zeker niet minder leuk om! Heel erg leuk zelfs. De poezen van ons zijn geen familie van die van mijn zus. Is eigenlijk gewoon toeval dat we er allebei 2 hebben. Janette: Sneu dat Teun was gevallen. Helaas gebeuren zo'n dingen maar al te snel. Ik vind het ook altijd heel rot hoor. Hier ook 1tje die enoooorm aan papa hangt. Zelfs zo erg soms dat als ik naar hem toe loop als ie bij papa zit dat ie me weg duwt. Lies: Beterschap hoor! Even voor alle zieke kindjes en papa's & mama's: Veel beterschap! Groetjes van Otje
Oja, vergeet nog iets te vertellen. Koen was gisteren voor het laatst (van dit jaar he ) naar het kdv. Toen we hem gingen halen vertelde de leidster dat hij zelf was gaan staan in de box en wilde toen gaan zitten maar toen dat niet meteen lukte ging ie huilen. Maar daarna was ie toch zelf gaan zitten vanuit staan! Goed he! ***trots***
En nog een keer een trots bericht! We hebben namens zwangerschapspagina al 189 euro opgehaald voor de 3FM-actie!
wessel gefeliciteerd met je verjaardag. maak er een fijne dag van vandaag! hier zo bezoek van schoonpa en schoonzus.... kids zijn aan de klier vandaag.... iedereen hele fijne dagen toegewenst... geniet van elkaar en het samenzijn... ik ga verder wakker worden.....
Ja! @Koen: Goed gedaan jochie =D> ! @Slingding: Arme lieverd! En je bedoelt het ook altijd zo goed! Is Arno inmiddels weer een beetje opgeknapt? Ik heb vanmorgen 'Oei, ik groei!' nog eens uit de kast gehaald en - gelukkig - is het weer héél herkenbaar. Het lijkt wel of Jasmijn naarmate ze ouder wordt meer last van de sprongetjes begint te krijgen, want van de eerste 6 heb ik eigenlijk niets gemerkt. Net als Eve had ik er dus eigenlijk niets mee, maar ik geloof dat ik er nu niet meer omheen kan. Jasmijn heeft het de laatste dagen zó moeilijk met zichzelf, dat ik enorm op zie tegen morgen wanneer we met een groep van 15 personen bij mijn zus gaan eten. Ik ben bang dat dit op een drama gaat uitlopen... Vanmiddag gaan we gezellig eten bij mijn schoonouders. Dan zijn we maar met zijn vijven. Daar zal het een stuk beter gaan, aangezien dit én veel minder druk is én een bekendere omgeving is (zij hebben de afgelopen 10 weken Jasmijn op donderdag de hele dag in huis gehad wanneer ik naar de cursus moest, dus ze is gewend om daar te eten, te spelen en te slapen...) Het doet gewoon pijn om te beseffen dat je eventjes je eigen kind totaal niet begrijpt en haar niet kunt helpen. Ik hoop eigenlijk dat Jasmijn snel los kan lopen, misschien is dan het ergste leed geleden. Nu pakt ze je handen vast om aan te geven dat ze wil stappen, maar na 3 passen begint ze hartverscheurend te snikken. Met de poppenwagen hetzelfde verhaal: omdat ze nog niet kan sturen, lopen we met haar mee. Maar wanneer we dan een bocht willen maken, gaat ze huilen. Sturen we de verkeerde kant op? Ook leuk spelen 'kan' ze niet meer. Na 3 tellen is overal de lol vanaf en begint ze - jawel hoor - te huilen. Neem je haar op schoot om te troosten, dan is dat eventjes goed, maar daarna wil ze weer 'weg'. Maar zet je haar dan naast je neer, dan is het alweer huilen. Mag ik eerlijk opbiechten dat ik hier een beetje moedeloos van word? Af en toe heb ik zin om mee te gaan huilen...
Goedemorgen allemaal, Wessel, een hele dikke proficiat met je 1ste verjaardag!!! Even pauze in het opruimen van ons huis. Dat is wel HET nadeel van feestjes hier te laten door gaan. Voor Liene is het superhandig, maar voor de opruim 's morgens. :x Gelukkig is het bijna klaar, alleen boven nog, maar dat ligt aan mezelf. Lola, jammer dat je een beetje een minder gevoel hebt bij Jasmijns 1ste verjaardag, maar moet zeggen dat het er op de foto's toch wel supergezellig uit ziet. En wat een serieus gezicht wanneer ze op de laptop mag!Ik geloof nooit dat ons verjaardagskaartje er al bij is, want het ligt hier nog op de keukentafel . Straks ga ik het posten. Noura, fijn dat je al een echo hebt gehad! En nog beter dat alles goed was, want ook al herken je bloedverlies van bij Saf, ik kan me voorstellen dat je het liever niet ziet als je zwanger bent. Duckie, veel geluk metr het 'urineopvangen'! Hopelijk wijst de test, als ze ze moet hebben, uit dat ze nu gewoon genezen is. Zelf heb ik ooit door een verwaarloosde blaasontsteking, een nierontsteking gekregen ( 6 jaar geleden, met kerst in het ziekenhuis trouwens) en dat was echt heel pijnlijk, maar ik vind niet direct dat jullie de blaasontstekingen onderschatten zoals ik toen wel deed. Meer dan wat jullie doen, kan je niet doen. Ik duim voor je dat ze snel weer helemaal 'gezond' is. Lies, wat jammer nou, dat het niet beter gaat bij jullie met de zieken. Hopelijk knapt Pieter nog op tegen oudejaarsavond. Veel sterkte alvast. Gnessy, precies echt leuk in de ballonnenbox! Bianca, leuke babykamer en idd een erg leuke naam ! Wou dat wij al iets wisten. Heb een topic geopend bij 'babynamen' om hulp. Irma, wat kijkt Rick een beetje sip op de foto, je ziet aan hem dat hij niet helemaal fit was. Orlando, heel veel beterschap! Cynthia, proficiat met je vrienden! En dapper van je dat je toch het feest hebt laten door gaan! Neem nu maar even wat rust-tijd voor jezelf, want je klinkt of je het nodig hebt! Veel sterkte eh! Otje, wow voor Koen! En ook voor jou! Hier een tandje bij van gisteren! Had al wel een groot vermoeden dat het er zat aan te komen: rode billetjes, veel kaka en 1 rode kaak! Voor iedereen een fijne Kerst! Wij gana straks naar mijn grootmoeder als Liene wakker is van haar namiddagdutje (normaal rond 15u). Saartje
@Otje: Zie je wel dat Koen ineens z'n 'schade' gaat inhalen?! Echt een leuke verrassing zo aan het einde van het jaar @Lola: Jeetje, ik ben echt zulke berichten niet gewend van jou. Word er echt een beetje triest van Vind het echt zo vervelend voor je dat het hele jaar zo super is verlopen en dat je nu toch ineens een dipje hebt. Zou je er graag doorheen willen helpen maar op afstand gaat dat een beetje moeilijk. Probeer te beseffen dat dit echt een fase is hoe moedeloos je er nu ook van wordt. En mss is het etentje morgen juist wel een goede afleiding voor jullie. Dan kunnen de andere personen zich ook bezig houden met Jasmijn en ben jij niet meer zo gefocused op haar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij Fynn nog steeds niet veel merk van een sprongetje. Hij is af en toe niet in z'n hum maar dat duurt nooit lang. Vind het dus echt balen dat jij het nu wel ondervindt. Ik denk aan jullie! Weet je, ik denk dat we allemaal heel trots op onszelf mogen zijn! Bijna alle december-baby's zijn nu 1 jaar en we hebben toch maar mooi heel goed gezorgd voor ze het afgelopen jaar. Het zijn stuk voor stuk pracht exemplaren die alleen maar mooier en leuker worden! En ondanks alle dipjes en sprongetjes zijn wij en onze beebs echte kanjers!
eve: ik krijg gewoon natte ogen van jou lieve en mooie woorden. Je bent super! er is iets heel ertg gebeurd vlak bij ons: Dinsdag 25 december 2007 - ARNEMUIDEN - De brandweer heeft afgelopen nacht de lichamen geborgen van de vier zusjes die omkwamen bij een grote brand op de bovenverdieping van het Chinees-Indisch restaurant Oriental Paradise in Arnemuiden. De slachtoffers, van acht, zeven, drie en één jaar oud, zijn de dochters van de restauranteigenaren. De bovenverdieping van het restaurant brandde volledig uit. Door instortingsgevaar duurde het lang voordat de lichamen van de kinderen geborgen konden worden. De kinderen woonden boven het restaurant en begaven zich op die verdieping toen de brand rond zeven uur uitbrak. De ouders waren op dat moment aan het werk in het restaurant. De woonetage brandde volledig uit. Onder de restaurantbezoekers vielen geen gewonden. De eerste melding - gedaan door de restauranthouder zelf - kwam even voor zeven uur binnen bij de brandweer. Buurtbewoners hoorden een knal en zagen de bovenetage in brand staan. De gealarmeerde brandweerlieden konden de woning aan de Noordstraat niet meteen binnengaan. Daarvoor was de vlammenzee te groot. Pas anderhalf uur na het uitbreken van de brand kon de brandweer vanuit een hoogwerker met een schijnwerper naar de vermiste meisjes zoeken. Voor het leven van de zusjes werd toen allang gevreesd. Door instortingsgevaar konden de brandweermannen moeilijk naar binnen. Ze bekeken bouwtekeningen van het pand om te kunnen bepalen hoe ze de lichamen konden bergen. Even na middernacht lukte dat. Burgemeester Koos Schouwenaar was gisteravond in Arnemuiden en betuigde zijn medeleven. De vader en moeder van de omgekomen zusjes zijn er volgens de burgemeester 'ernstig aan toe'. ,,Het is heel triest wat hier is gebeurd.'' De ouders zijn opgevangen en krijgen Slachtofferhulp. De directeur van het Vierschip, de basisschool waarop de twee oudste kinderen zaten, was ook ter plaatse. Over de oorzaak van de brand is nog niks bekend. Het drama trok veel bekijks van mensen uit het dorp. Onder omstanders heerste grote verslagenheid. je moet er toch niet aan denken. Zo erg dit. Ik rijd er altijd langs (arnemuiden) al ik naar mijn familie of arno's familie ga.
@Lianne: Demi gaat rond 19.00 / 19.30 slapen. Dimphy maakt inderdaad lange nachten joh. Wat gezellig, met je dochter All you need is love kijken. Werkze met deze dagen. @irma: Jammer zeg, Rick ziek op zijn eigen verjaardag. Op de eerste foto zie je inderdaad goed dat hij niet fit is. @Gnessy: Ik weet niets van Reiki, maar heb wel eens overwogen om Reiki 1 te gaan doen. Vanwaar je vraag? @Lynn en Orlando : Heel veel beterschap! Hoe gaat het vandaag? @Cynthia: Ik hoop dat het je lukt om uit je dipje te komen en toch nog te genieten van de kerstdagen. Wat er in Arnemuiden gebeurt is is echt vreselijk. Ik kon wel janken toen ik het gisteren hoorde op het nieuws. @Otje: Leuk dat koen zelf is gaan staan! 189 euro is een mooi bedrag. @Lola: Je mag best zeggen dat je er een beetje moedeloos van wordt, dat is helemaal geen schande. Want een baby die ineens niets meer alleen wil doen en zichzelf in de weg zit is doodvermoeiend. En je wil zo graag jasmijn's frustratie wegnemen, maar dat lukt nu gewoon even niet en dat is balen. Ik hoop dat deze sprong weer snel voorbij is en dat jullie weer snel jullie oude tevreden meisje terughebben. Mooie woorden! Eve, misschien is het inderdaad handiger om onze afspraak te verzetten, maar misschien gaat het juist ook wel weer beter aan het eind van de week. Ik kijk het nog even aan en dan laat ik het je weten. Bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Demi heeft sinds gisteren niet meer gespuugd en eet vandaag ook weer hartstikke goed. Vanochtend hebben we wat urine ingeleverd, ze hoopten in het ziekenhuis dat het genoeg was voor onderzoek, anders zouden ze bellen. Maar even afwachten dus. Ze lijkt dus nu niet echt ziek. We zouden vanochtend naar mijn schoonouders gaan, maar die hebben we afgebeld. We gaan strakjes wel eten bij mijn ouders, maar die wonen hier 3 minuten vandaan en demi voelt zich daar ook veel meer thuis, dus dat zal wel lukken. En gisterenavond laat kregen we ook nog een SMS van een vriendin, ze is gisteren bevallen van een jongen, Jelte. Mooie naam vind ik het. Ze was er zelf heilig van overtuigd dat ze een meisje zou krijgen, maar ze had het dus mis. Fijne dagen nog allemaal!
mijn interesse in reiki? Heb ooit als kind reiki 1 gehaald. Dit was toen niet verstandig, want ik was er toen totaal niet aan toe.. heb er jaren niks aan gedaan, en was van plan om me door te laten blazen... Maar naar overleg doe ik reiki 1 gewoon opnieuw. En op zeer korte termijn ook... Heb altijd wel interesse gehad in dit soort dingen, en wou graag weten ofe r meer mensen zijn met deze interesse. omdat er nogal een taboe sfeer op hangt.