December 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Otje, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hi hi.

lianne; nou ik heb het balsoclase in huis hoor, maar gelijk ff vraagje hierover, er staat in de beschrijving dosering van kinderen tussen 1 en 3(10-15 kilo) 2 per dag. maar nu vroeg ik me af of dit vergelijkbaar is met de zetpillen, want als dit zo is kan ik ze nog niet geven, orlando is geen 10 kilo, denk rond de 9 ofzo, maw naar wat hun rekenen dan onder het jaar en dan mag je ze niet geven?!?! iemand hier ervaring of antwoord op :)

duckie; hihi nou als je nu al dubbel ligt lig je met geluid wss helemaal dubbel, ik iig wel :D

lola; oh oke orlando hoest roggelend zeg maar, dat is geen kriebelhoest. dus dan kan het ook niet? hihi leuk hoor zo dat dobbelspel, je mag het me pb-en hoor de instrukties lijkt me erg leuk om ook een keer te doen :)
    wat fijn dat jasmijn het ondanks d'r gemiste slaapjes goed heeft gedaan.

noralien; he bah het zit je echt niet mee he de laatste tijd, heel veel beterschap toegewenst

vales; ahh wat lief van wessel, en wat een leuke taart

saar; je hebt groot gelijk hoor, ik vind dat ze daar zeker rekening mee mogen houden, en zelf had ik het in deze situatie als mijn man (zoals in jouw geval) er wat van had gezegd en er vervolgens zo op word gereageerd, meteen weggeweest hoor, denk nml dat ik anders dingen had gaan zeggen waar ik later spijt van zou krijgen. vind dat jullie het netjes hebben gedaan. maar zou er zeker nog op terug komen.
    en vwb de blaasontsteking, ja zo wat ik uit je verhaal begreep had ik al zoiets van jij zal dan een super hoge pijngrens hebben denk ik hoor, petje af

vales; wat een leuke kadootjes! het is zo'n stoer mannetje om te zien echt leuk

janette; hmm nou hoop dat het goed gaat met agnes hoor. dat ze het een beetje kan handelen

slingding; hihi ja he :)

lies; heeeel veel beterschap hoor, en lijkt me ook heel moeilijk hoor om je kindje even uit nood uit logeren te laten hoor sterkte

noura; de combinatietest, wat houd dit pcies in en is dit met een bepaalde reden?

duckie; oooh wat super leuk voor ze zeg, nou feliciteer ze maar van me hoor, ze kennen me niet maar vind het iig erg tof voor ze

eve; nee hij deed het echt uit zichzelf echt zo lache, en of het toeval was of niet het leek echt alsof hij het begreep zeg maar :)
    toch een leuke wel drukke dag geweest he?! ik kan me wel wat voorstellen hoor bij wat je beschrijft rondom de aanhankelijkheid, dat je je rot voelt. wat een stoer/net pak zeg het staat hem erug goed, en wat een charmeur op de 2e foto :)

otje; jaaa morgen is koen ook 1 jaar! gaat hard he de tijd. orlando eet nu bijna altijd met de pot mee, alleen met sommige gerechten die te pittig zijn of wanneer we ergens anders gaan eten, waar we dan patat of ander afhaal eten gaan eten neem ik een potje mee en geef hem daar de helft van zodat hij de rest mee kan eten maar toch voor mijn gevoel voldoende heeft gegeten

lola naar eve; ja daar zit zeker een punt in vind ik :)

wij gaan als orlando een beetje wil gaan slapen vandaag, want gisteren was het na een uur ofzo dat hij pas sliep, een filmpje kijken dus iedereen de groeten en tot schrijvens :)

gr saskia

2. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Saskia, ik zou als Orlando nog geen 10 kilo is, zeker geen tweede geven in de nacht, gewoon 1 voor het slapen gaan.
    Meestal slapen ze hier een hele nacht op.
    Als je twijflet kan je er altijd een heel klein stukje afsnijden!

Eve, snap je gevoel wel hoor Het is toch jou mannetje!
    Voor Opa en Oma wel heel leuk, hun zijn natuurlijk ook erg betrokken bij hem, en dat voelt w.s toch goed voor hem, wees maar blij dat hij niet alleen aan jou hangt, want dat is pas echt zwaar.
    ;)

Saar, ik vindt het nogal echosentrisch overkomen wat jij verteld over het roken, als er zoveel kinderen zijn, en zieke mensen zou je als roker iets meer je verantwoording moeten nemen.
    ( ik ben zelf ook roker)
    Maar wij roken nooit binnen, hoe koud en nat het ook is.

Otje, spannend morgen is Koen jarig......

Lies geniet van de tijd die je hebt met je man!

Duckie, gefeliciteerd met je vriendin!

Duikster, al weer 13 weken....fijn gevoel dat je eerste 3 mnd erop zitten?

Bianca, vervelend die gebroken nachten voor je!
    Hopelij gaat Lynn gauw weer goed slapen zodat je nog even kan uitrusten voor de bevalling.

Noralien, he je hebt echt pech meid, vaak komen er altijd meerdere vervelende dingen achter elkaar op je pad. Beterschap en hopelijk ben je zo met Jikke haar verjaardag weer wat fitter.

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Lola: Je omschrijft het precies zoals het is! M'n ouders zijn idd de hele dag heel intensief met Fynn bezig. Hij hoeft maar een kik te geven of ze staan al bij hem en/of pakken hem op. En de hele dag spelletjes spelen, liedjes zingen, gek doen etc. En daar kan ik idd niet tegen op. Daar ontbreekt me de tijd en ook wel de zin voor. Dus als je het zo bekijkt heeft Fynn het eigenlijk wel slim bekeken ;) Thanks, voel me nu toch weer een stuk beter :D

@Lies: Ik laat ieder jaar een mammografie maken en voel daar echt helemaal niks van. Ja, het is uiteraard wat gevoelig als ze je borst helemaal plat drukken maar bij mij doet het geen pijn en het is bovendien in 2 tellen weer klaar!

@Karin: Jammer dat ik je 12 weken moment heb gemist :( Toch wel lastig zonder banner...En in Belgie is al een rookverbod in restaurants maar helaas niet in cafe's. En zo te lezen is Nick ook wat aan het rommelen met z'n slaapschema. Of was dat alleen vandaag?

@Noura: Ben blij dat er nog iemand is die de foto's leuk vindt ;)

@Saskia: Ik denk dat je qua medicijnen echt naar het gewicht moet kijken en niet naar de leeftijd. Zal er wel omgaan dat de werkzame stof te sterk is voor een lager gewicht. Met een combinatietest doen ze een nekplooimeting (via een echo) en een bloedonderzoek. De uitslagen daarvan combineren ze en berekenen dan hoeveel kans je hebt op een kind met Down-syndroom en nog een paar afwijkingen (die eigenlijk nog ernstiger zijn). Ik had als uitslag een kans van 1:2900. Maar er zijn ook vrouwen met 1:40000. Als je geen test laat doen dan is de kans op je 35e 1:350 (ongeveer). Mocht de combinatietest uitwijzen dat je een hogere kans hebt dan dat dan wordt een vruchtwaterpunctie aangeraden om uitsluitsel te geven. Pfff, wat een medisch verhaal. Lijkt wel of ik er een studie van heb gemaakt ;) En joepie, nog iemand die de foto's leuk vindt :D ;)

@Lianne: Daar heb je ook wel weer gelijk in!

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    veel plezier met film kijken saskia.

combitest is een combinatie van een bloedtest en de nekplooimeting, samen met de leeftijd van de moeder word er bepaald hoe hoog de kans is op een kindje met downsyndroom.
    ook als met de nekplooimeting een verdikte plooi word gemeten word verder onderzoek gedaan.
    dat wil zeggen een vlokkentest of vruchtwaterpunctie.
    het is een kans berekening, dus bij een hogere kans wil dat niet zeggen dat het zo is. bij een lage kans, kan je ook wel zwanger zijn van een downkindje.

ik heb hier wat cijfers, bij vrouwen tussen de 36 en 40 jaar worden van 9 op de 10 vrouwen ontdekt dat het een kindje met down betrefd.

ik zal nog wat weken moeten wachten voordat we meer weten.

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hihi eve was me al voor.

enne zeker een hele studie ;)

6. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    @Eve: Ja, rustig eten is er dan inderdaad niet echt bij.
    Jij doet echt helemaal niks verkeerd, maar opa's en oma's dat is gewoon echt een verhaal apart. Demi heeft het met mijn vader. Zodra opa in de buurt is ziet ze echt niets of niemand meer staan. Maar opa doet dan ook echt alleen maar leuke dingen met haar! Wat ziet Fynn er sjiek uit in z'n kerstoutfit!

@Lies: Kolonisten is leuk. Ik heb met sinterklaas de nieuwste uitbreiding gekregen, dus wij zijn ook weer flink aan het spelletjes doen geslagen!

@otje: Demi eet denk ik zo ongeveer 5 keer in de week met de pot mee en de overige keren pakken we een potje of een ingevroren maaltijd uit de diepvries. Ze eet wel op dezelfde tijd als wij, maar het ligt er dus aan wat we eten.

@Karin: een kwartier slapen op een hele dag, da's wel heeeeel erg weinig. Het was allemaal goed dus bij de verloskundige?
    Ik vond het helemaal niet erg om wakker gebeld te worden. We hebben zo intens met ze meegeleefd, ik vond het heel bijzonder dat ze het meteen met ons wilde delen.

@saskia: en? orlanndo braaf gaan slapen?

Ik heb vandaag ruim 2 uur achter elkaar gewandeld met Demi, maar op een gegeven moment begon ze zich te vervelen in de wagen. Ik vind het altijd zo jammer dat ze niet gaat slapen in de kinderwagen.

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik lees wel mee hoor maar ben heel erg moe eb even geen puf...

karin: gelukkig was alles goed bij de vk.

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Thanks voor jullie bemoedigende reacties :D Voel me echt weer een stuk beter! Is toch wel erg prettig om dit soort dingen hier in de groep te gooien en de dingen es van een andere kant te bekijken.

@Duckie: Lekker zo lang wandelen. Ik ben van plan om dat morgen te gaan doen (aangezien ik geen bezoek krijg ;) ;) ). Vroeger viel Fynn meteen in slaap in de kinderwagen maar daar is nu wat meer voor nodig. Het moet dan echt tegen slaaptijd zijn want anders gaat hij zich ook vervelen na een tijdje.

9. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Vales, wat een leuke foto's van Wessel. Echt al een hele vent zo.
    En de taart is super!
    Voor Jikke heb ik de taart besteld...met de fotoewerking waar ze in de bloem zit erop.

Saar, ik vind ook dat je gelijk hebt. Ze kunnen hier best rekening mee houden. Als er iemand met een longaandoening bij zit vind ik het al helemaal niet kunnen.

Lies, profiteer maar even van je "vrije dagen". Misschien dat je dan een beetje bij kunt tanken.

Eve, kan me je gevoel wel voorstellen. Maar wat Lola schrijft klinkt heel aannemelijk eigenlijk. En geen ouder heeft continu zoveel aandacht voor z'n kind als opa en oma. Daar zijn ze tenslotte opa en oma voor :D

Otje, weet nog goed dat jij idd dacht alleen over te blijven. Maar ík zat ook nog te wachten.

Karin, wat gaat dat alweer hard 13 weken. Fijn dat de eerste 12 wkn voorbij zijn.

Duckie, wat gaaf voor je vrienden!
    Ik herken het gevoel van medeleven en enthousiastme.

Ik heb bij Jikke vandaag twee doorgekomen kiezen ontdekt. Ik had al een paar dagen dat vermoeden, maar ze liet er niet naar kijken.
    Ik vermoed ook dat ze hier al een tijdje last heeft en dat ze daardoor ook een paar keer overstuur was. Schijnt dat ze hier heel lang van te voren al last van kunnen hebben.

10. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Hier ook geen slaper in de wagen hoor!

Net een uur met mijn vriendin gebeld die net een week moedere is.
    Ze is helemaal in de wolken, maar ontdaan van de darmrampjes...
    Wat lijkt dat voor onze kindjes al weer lang geleden he?

Eve, lekker he zo'n forum waar je je hart kan luchten en vragen kan stellen.
    Ik had nooit gedacht dat ik een forum leuk zou vinden.
    Mensen kijken me soms ook wel vreemd aan, dat ik zo veel contact heb via een forum.
    En dan al die kaartjes die je in december ontvangt met verjaardag en de feestdagen.
    Ik vind het erg leuk.
    Hoop dat ik met het volgende uitje mee kan.
    Kan iemand de datum nogeens doorgeven?
    Mijn dienstlijst in bijna uit voor febr, en maart.

11. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Noralien, zie dat je ook net berichtje geplaatst hebt.
    Kiezen zijn echt heel gemeen, als je ze voelt doorkomen heb je het ergste gehad.
    Izanka heeft hier ook altijd erg veel last van gehad!
    Ze is wel erg vlot trouwens met haar gebitje compleet maken....

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ze is hier idd wel vlot mee geloof ik. Ze heeft nu 8 tandjes en twee kiesjes zijn half door. Van beide kiesjes is een randje door. Maar omdat kiezen aan de binnen- en buitenkant een randje hebben, moet er dus volgens mij nog een randje door.

13. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Pfft....soms snap ik echt werkelijk helemaal niks van Lynns slaapritme. Ik denk dat ze 'm echt kwijt is. Gisteren heeft ze dus overdag niet in haar bedje geslapen, gelukkig wel een uurtje in de auto. 's Avonds bij mijn ouders sliep ze van 18.45 tot 20.15 uur. Daarna was ze helemaal overstuur en eenmaal beneden weer klaarwakker :( . Gelukkig heeft ze vanaf 22.30 tot 7.15 uur aan één stuk door geslapen. Vanmiddag ook van 13.30-16.00 uur. En nu is ze alweer een half uur aan het brabbelen en aan 't huilen. Ik weet ook echt niet wat er aan de hand is. Merk wel dat ik er een beetje moedeloos van begin te worden. Ze is nu al weken aan het spoken 's nachts.

Vales, de taart ziet er erg lekker uit. Hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad vandaag....enne, ook gefeliciteerd met Johans verjaardag.

Saar, ook ik vind dat je gelijk hebt. Sommige mensen houden gewoon geen rekening met anderen en dat vind ik heel triest.

Duckie, wat ontzettend fijn zeg voor jullie vrienden. Ik kreeg er kippenvel van toen ik het goede nieuws las. Hoe gaat het met Demi?

Lola en Cynthia, weer lekker aan het knutselen geweest? Ze zien er weer super uit, jullie banners! En Lola, ik wil wel graag de spelregels van het dobbelspel.

Lies, wat fijn zeg dat jullie even een paar daagjes uit kunnen rusten/zieken.

Gnessy, hoe gaat het met je?

Saskia, wat een leuk filmpje zeg. Heb echt moeten lachen...heb 'm ook aan Michel laten zien en hij vond 'm ook erg grappig :) .

Noralien, heel veel beterschap. Hoop dat je zaterdag bent opgeknapt.
    Leuke datum trouwens, de 29e....mijn moeder is nl. ook jarig zaterdag :) .

Heb de laatste dagen ontzettend veel pijn in m'n bekken. Het lijkt wel of ze in brand staan, zoveel pijn doet het. Ik durf ook bijna niet weg te gaan, want zodra die pijnscheuten komen, dan huil ik het uit van de pijn. Het vervelende is dat ik last krijg van nesteldrang. Gelukkig is Michel nu thuis en heeft hij al veel gedaan en ik ook een klein beetje. Dat geeft weer wel wat rust in m'n hoofd. De badkamer is helemaal gedaan, de keuken + kastjes en alle ramen zijn binnen gezeemd. Plus het gewone huishoudelijke werk. En het fijne is dat Michel heel precies is in z'n werk...eigenlijk maakt hij zelfs beter schoon als ik :oops: .

Zie dat het inmiddels bijna middernacht is. Lynn is gelukkig eventjes stil, dus we sluipen zometeen naar boven toe om te slapen, maar eerst ga ik alvast onze jarige job feliciteren...

KOEN, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE EERSTE VERJAARDAG. VEEL PLEZIER TOEGEWENST :) .

14. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Te vroeg gejuigd...........ze is weer wakker :rolleyes: .

15. Zo, vanavond weer eens tijd gehad om te knutselen :D ! Ik heb meteen maar een nieuwe banner gemaakt, de vorige was inmiddels al weer een aantal maanden oud (en de foto's erop nóg ouder...)
    De vijf foto's van Jasmijn in de nieuwe banner zijn gemaakt toen ze respectievelijk 2 dagen, drie maanden, 6 maanden, 9 maanden en exact een half jaar oud was. Maar als ik naar de betreffende foto's kijk, heb ik het gevoel dat ik er best een paar door elkaar kan husselen zonder dat opvalt dat de volgorde niet meer klopt...

@Duikster: Nick heeft het inderdaad knap volgehouden vandaag! Petje af hoor, Jasmijn zou er chaggie van worden... ;)

@Melliemel: Het is een beetje veel tekst om te pb-en.
    Maar ik heb je e-mailadres, dus ik mail 'm wel...

@Slingding: Ik heb je een emmertje 'puf' gestuurd... ;)

@Bianca: Ooooh, ik begrijp jou nu zó goed (maar ik kan je alleen helaas niet helpen... :( )
    Ook jij krijgt een mail van me!

16. Lang zal hij leven...

Koen, van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag!

17. Niet meer actief

Koen gefeliciteerd met je verjaardag. maak er een fijne dag van met je familie....

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Koen, van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag!!!

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ha die Koen, Gefeliciteerd met je 1e verjaardag!

20. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hier vanmorgen een langslaper gehad...
    ging er gister om 18.45 in binnen 1 minuut stil en vanmorgen om 8.45 pas wakker....lekker hoor zo kon mama ook ff bijtanken...want dat had ik gistermiddag ook ff gedaan......had wijnand gebeld of hij Teun kon halen op het kdv en ik ben me bed in gedoken en heb geslapen van 2 uur tot 17.20...lekker hoor........

Deel Deze Pagina