allereerst, koen van harte met je verjaardag! maak er een mooie dag van. bianca, wat verschrikkelijk lijkt me dat die bekkenklachten. je hoeft gelukkig niet heel lang meer, maar kan me voorstellen dat het voor jou nog lang duurt nu. wij zijn toen ik zwanger was naar marokko geweest, mijn schoonouders hebben daar een groot huis gebouwd, waar wij ook een eigen leefgedeelte hebben. het is vlak bij het vliegveld, dus dit is voor ons in de toekomst ideaal. ik zal eens kijken of ik er nog fotos van heb op de pc
Hallo allemaal, Koen, een hele dikke proficiat met je verjaardag! Duckie, wat geweldig van je vrienden! Ik hoop dat wij hier ook zo'n goed nieuws krijgen. Hier is het 3 januari dat ze iets weten! Ik leef ook zo hard mee! Eve, hier is het nu zo met Ben en Liene. Ik denk ook dat ze nu begrijpen dat er andere lieve mensen op de wereld zijn, en dat ze ook weten dat hun mama er steeds is, en daarom harder naar anderen trekken. Lies, geniet maar van je 'vrije' dagen. Hopelijk kunnen jullie je batterijen weer helemaal opladen! Sterkte met de mammografie. Ik heb er 3 jaar geleden ook een laten nemen, en ze doen wel net of je borsten pannekoeken zijn. Nu heb ik redelijk zware borsten die een beetje hangen, dus dat was wel handig en minder pijnlijk naar het schijnt. Ik kan me jouw borsten niet voorstellen ) ), maar ze zeggen hoeveel te kleiner en steviger, hoeveel te pijnlijker. Bedankt allemaal om me zoveel gelijk te geven! Voel ik me helemaal sterk voor wanneer ik ze terug zie! Otje, hier eten we om 17u al, dus dat probleem hebben we niet. Ik zie ook niet direct hoe je dat kunt oplossen. Liene eet wel steeds met de pot mee. Lola, wat een mooie banner. Het setje op de tweede foto heeft Liene ook. Lief eh! Karin, heb nu een banner waar zowel Liene als de zwangerschap tikken. Je kon ook een foto uploaden, maar weet niet of dat hier dan kan. Leuk, de 'spannende' periode is achter de rug. Hier is er een rookverbod in gelegendheden waar je kan eten, dus tavernes en restaurants. Café's dus niet. Wel die bij een sporthal of -club horen. Lees net dat Eve helemaal geïnformeerd is. Noura, ik vind jullie manier van verzekeringen zo raar. Jullie moeten zoveel betalen voor dingen die hier dus gratis zijn. De combinatietest dus. Veel succes ermee! Saskia, word verlegen van jouw compliment over mijn pijngrens. Zeker als je me had horen 'brullen' toen Liene kwam... Toen was het heel wat minder. Cynthia, wat een berg nieuwe vrienden voor Kailynn! Bianca, ik wil je heel veel sterkte wensen met je bekken. Ik kan er helemaal niet over meepraten, maar het lijkt me heel erg zwaar afgaande op je uitleg. Eve, het kdv waar ik werkte was gesloten tussen kerst en nieuw. Ook met pasen een week en dan de laatste week van juli en de eerste van augustus. Vier weken per jaar dus, die de ouders niet moesten betalen. Wel maakten we ook de brug met feestdagen die op donderdag of dinsdag vielen. Die moesten dan wel betaald worden, maar de ouders moesten maar 4 weken per maand betalen. Dus als je kindje 3 dagen kwam, moest je 3X4= 12 dagen betalen, maar een maand heeft 30 of 31 dagen en geen 28 (4 weken), dus daar deden de ouders dan voordeel dat ze dan weer inleverden voor die feest- en brugdagen. Sommige kwamen voordelig uit, andere niet, ligt er gewoon aan welke dagen je kindje kwam. Cynthia, we gaan dus op weekend met de trouw van de zus van Ben en dan ook in oktober, allebei naar centerparcs; dan wou ik voor Ben zijn verjaardag een verrassingsweekend organiseren, dat is dus in maart. In de zomer hebben we nog niks vast gelegd. Eerst eens de geboorte van ons prulletje afwachten. Wij gaan zo naar Bokrijk, dat is een park waar allemaal huizen van vroerger staan. In die huizen zitten dan mensen die gekleed zijn als mensen van toen. Nu is er speciaal voor kerst, avondverlichting en allemaal kraampje met hapjes van toen. Ben benieuwd. lijkt me gezellig. Ben zit nu in bad en nadien gaan we zien. Groetjes, Saartje
Winteravonden in Bokrijk van 26/12/07 t.e.m. 30/12/07 en van 02/01/08 t.e.m. 06/01/08 Ook dit jaar wordt het Openluchtmuseum tijdens de "Winteravonden in Bokrijk" opnieuw omgetoverd tot een winters wandelpark. Het Openluchtmuseum is open tijdens de twee weken van de kerstvakantie (behalve op oudejaars- en nieuwjaarsavond) en dit telkens van 16 tot 21 uur. De "Winteravonden in Bokrijk" zijn ideaal om even te ontspannen tijdens de drukke feestdagen. De authentieke museumgebouwen vormen immers een uniek decor voor een gezellige en sfeervolle winterwandeling. De gebouwen worden prachtig en magisch uitgelicht. In de Oude Stad, Haspengouw en De Kempen zijn gebouwen geopend. Hier kan je naar verhalen luisteren, spelen in de volkssportenschuur of uitrusten voor de gezellige openhaard. Ook de fotograaf, de museum- en de snoepwinkel zetten hun deuren open. En in het authentieke cinemazaaltje, cinema Rex in de Oude Stad kan je kijken naar filmpjes uit de oude doos zoals Het Manneke, Smidje Smee en Christmas Dream. Niet alleen voor een fikse winterwandeling ben je aan het juiste adres. Onderweg kom je kraampjes en herbergen tegen met lekkere hapjes en drankjes. Dampende glühwein, warme chocolademelk en lekkere soepjes staan op de kaart. Muzikanten zorgen ondertussen voor dat extra tikkeltje gezellige Bokrijksfeer. Voor kinderen is er een ponybaan, een paarden - en bootjesmolen en een heuse poppenkast! Klik hier voor de flyer.
@Saar wij hoefde ook niet voor de combi test te betalen hoor...denk dat het is welke dekking je hebt......
janet: boven de 35 jaar wordt de combi test vergoed. Saar mooi je banner! Ik merk de laatste dagen weer een beetje moeite heb met alles wat rond en met zwangerscha[p te maken heeft. Ook werd er de afgelopen dagen veel aan ons gevraagd wanneer komt de 2de. Het doet zo'n au in mijn hart.
Wat ief dat julle er aan gedacht hebben dat ik vandaag voor mijn mammogram moest! Het viel allemaal erg mee. Het is een beetje vervelend, maar goed te doen en idd zo klaar. Over drie werkdagen kan ik bellen voor de uitslag, maar de vrouw die hem maakte zei al dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat doe ik dus maar niet. Wel vroeg ze of ik nog borstvoeding gaf. Dat bevestigd mijn gevoel dat ik nog steeds veel klierweefsel heb, en ik denk dat dit door de pil komt. Ik ben sinds gisteren trouwens met de nuva-ring begonnen. Ik was vanmorgen wel een beetje misselijk, ik hoop niet dat het daardoor komt. Ik ben nog steeds heel erg verkouden, maar het gaat wel iets beter. Veel stomen, sprayen en goed uitrusten helpt wel. Hoe gaat het nu met jou, Noralien? Wij zijn ook al druk met de vakanties bezig. We gaan in februari een week skien (met zijn tweeen), met pasen een lang weekend naar de Ardennen met mijn schoonouders en we willen in de zomervakantie drie weken weg. Een goede vriendin vroeg of we een week met hun in het vakantiehuis van haar schoonouders in Frankrijk wilden komen in juli, later hoorden we dat Pieters ouders een groot huis in de Pyreneeen gehuurd hebben, ook in juli. Daar mogen we ook langs komen. En dan willen we nogmaals proberen om een weekje te kamperen. Ik heb er allemaal heel veel zin in . Ik had net mijn moeder aan de telefoon. Met Thijs gaat alles goed, hij heeft ook goed geslapen, maar is wel een beetje huilerig. Ik mis hem heel erg.... ik moest echt huilen na het telefoontje. Ik heb gisteren wel gewonnen met kolonisten! Wij spelen het kaartspel en hebben de uitbreidingsset wetenschap en vooruitgang. hij is erg leuk! Spelen jullie ook het kaartspel, Duckie?
ja ik ben nog geen 35, over 2 maanden wel. en mischien dat het eerder wel in paketten zat, maar nu is er weer behoorlijk overal in gesneden. en saar ben het helemaal met je eens, ik vind de zorgverzekeringen hier ook raar. zeker nu we in een paar jaar tijd het 3dubbele zijn gaan betalen, voor een stuk minder zorg karin, had helemaal nog niet gelezen dat je alweer over die eerste 3 maanden bent. super! lies wat fijn dat het goed gegaan is met de mammografie. vaak kunnen ze direct al veel zien, dus dat klinkt fijn toen ik moest, werd er nog direct een chirurg bijgeroepen, dat was schrikken, maar het was ook toen wel goed nieuws uiteindelijk. als ze iets verontrustends zien laten ze je volgens mij niet nog eens 3 dagen wachten. cynthia, wat zal het moeilijk voor je zijn, veel sterkte. saar dat klinkt heel gezellig! ben straks naar mijn ouders geweest. mijn vader bakt ieder jaar oliebollen, en dat heeft die vandaag gedaan, met 64 stuks gingen we weer huiswaarts, en ze zijn heel lekker.
ja ik ben nog geen 35, over 2 maanden wel. en mischien dat het eerder wel in paketten zat, maar nu is er weer behoorlijk overal in gesneden. en saar ben het helemaal met je eens, ik vind de zorgverzekeringen hier ook raar. zeker nu we in een paar jaar tijd het 3dubbele zijn gaan betalen, voor een stuk minder zorg karin, had helemaal nog niet gelezen dat je alweer over die eerste 3 maanden bent. super! lies wat fijn dat het goed gegaan is met de mammografie. vaak kunnen ze direct al veel zien, dus dat klinkt fijn toen ik moest, werd er nog direct een chirurg bijgeroepen, dat was schrikken, maar het was ook toen wel goed nieuws uiteindelijk. als ze iets verontrustends zien laten ze je volgens mij niet nog eens 3 dagen wachten. cynthia, wat zal het moeilijk voor je zijn, veel sterkte. saar dat klinkt heel gezellig! ben straks naar mijn ouders geweest. mijn vader bakt ieder jaar oliebollen, en dat heeft die vandaag gedaan, met 64 stuks gingen we weer huiswaarts, en ze zijn heel lekker.
Saar had ons op een idee gebracht en wij zijn ook naar Bokrijk geweest. Voor ons is dat slechts 35 minuten rijden... Het was behoorlijk druk en erg gezellig en zeker de moeite waard om in de zomer nog eens naar terug te gaan (dan zijn alle huizen open...) Al vrij snel kwamen we Saar, Ben en Liene tegen en na een praatje gemaakt te hebben was het tijd voor Jasmijn's warme hap. We zijn toen naar het restaurant gegaan waar we voor ons een maaltijdsoep met bokworst bestelden. Géén idee wat we daarbij moesten verwachten, maar het bleek de Belgische variant op erwtensoep met worst te zijn... Daarna een wandeling gemaakt langs de oude gebouwen en tegen 19.00 uur zijn we weer naar huis gegaan. @Lies: Fijn dat de mammografie meeviel! Enne... jullie hebben nogal wat op het (vakantie)programma komend jaar... ! @Slingding: Gelukkig hebben 'vreemden' ons nog nooit gevraagd wanneer de tweede komt. Bekenden zullen dat ook nooit vragen - denk ik - want die weten hoe het zit. Maar zo'n vraag kan hard aankomen, al bedoelt de vragensteller het absoluut niet zo... @Noura: Ga je een oliebollenkraam beginnen... ?
KOEN gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heb je een leuke dag gehad. het is inderdaad een fijn gevoel de eerste 12 weken er weer op te hebben zitten Lianne. enne Eve: ik had zelf de 12 weken grens ook enigszins gemist....maar ik zal eens een bannertje gaan uitzoeken van de week kan ik het zelf ook beter bijhouden... Eve: op zich rommelt Nick niet echt met slapen, maar gisteren hadden we hem zelf uit het ritme gehaald...en hij wordt momenteel soms pas rond half 9 wakker en dan gaat hij normaal nog maar 1 x slapen, meteen na zijn lunch en slaapt dan veelal een uurtje of 2-2,5, maar als hij vroeg wakker is gaat hij gewoon nog 2x slapen. pfff Noralien, Jikke al 2 kiezen! ik kan me voorstellen dat ze daar vervelend van kan zijn geweest... Bianca al nesteldrang! begint vrij vroeg hoor... Hoop dat Lynn weer beter gaat slapen. Zou ze de veranderingen al aan voelen komen... vakantie....mmmm nog weinig plannen gemaakt...we gaan in april waarschijnlijk een paar dagen met mijn ouders mee, die zitten dan in huibergen op een park. en ik denk dat we aan het einde van mijn zwangerschapsverlof nog een weekje een landal park boeken of zo. Maar dan moet ik eerst gaan uitzoeken of Frank dat tussen zijn diensten door gepland krijgt. HIj heeft in september namelijk extra diensten. En zoals het er nu naar uitziet heeft hij op mijn uitgerekende datum ook dienst....en 2 weken later weer. En met de vakantieperiode is ruilen toch lastiger. Voor de bevalling zal er in elk geval wel iets geregeld worden (hoop ik, hihi) Saar klinkt gezellig Bokrijk! veel plezier. En ik had je banner al gezien....ga er ook naar op zoek. Slingding: kan me voorstellen dat het pijnlijk is als ze jou naar een 2e vragen...bah... Noura: nu al aan de oliebollen! ik moet er niet aan denken.... Lola wat leuk zo'n onverwachte ontmoeting op Bokrijk! Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden. Misschien gaan wij van de zomer ook eens kijken. Lies wij hebben ook het kaartspel van Kolonisten, maar wij spelen het bordspel ook regelmatig. wij zijn vandaag gestart met onze volgende verbouwing. Nadat ik me dus gisteren door eve realiseerde dat ik al weer 13 weken zwanger was, dacht ik toch echt dat we aan de gang moesten met het splitsen van onze slaapkamer. De plafonds zijn er al gedeeltelijk uit, dit moet in verband met de aanleg van electra, en de spullen voor de wand zijn gehaald. Ja er lijkt schot in te komen...Nu na oudjaar Nick misschien wel een dagje of 2 uitbesteden en dan effe met zijn 2-en flink klussen en dan gaat het vast goed. Heb nog geen idee waar ik alle zooi ga laten die nu daar staat, want de zolder is ook nog niet gestuct... Wij hebben vandaag een afspraak gemaakt bij de notaris om de voogdij van Nick en zijn brusje vast te leggen. Dit hadden we vorig jaar al wel gevraagd en geregeld, maar nog steeds niet formeel vast laten leggen....werd toch wel noodzakelijk vonden wij....
hi hi, otje; koen van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag vent, lianne; ja zat zelf ook zo te denken, nu heeft hij de vannacht zonder (bijna) hoesten geslapen dus is het wss nu niet meer heel erg nodig maar ik heb ze iig in huis voor een evt volgende keer vind het goed van jullie dat jullie buiten roken, eve; thnx voor de uitleg, nu weet ik het weer noura; ook bedankt hoor, en nu snap ik hem helemaal haha duckie; hij heeft vanacht wel beter geslapen het is nog niet je van het maar iig vorderingen, lekker hoor zolang gewandeld idd wel jammer dat ze niet slaapt dan. noralien; zo hee jikke twee kiezen, snel dan weer in eens he, bianca; mss voelt ze dat er een baby in aantocht is oa door je nesteldrang etc, wie weet. haha ja hij is echt leuk he, moet er elke keer weer om lachen als ik het filmpje bekijk lola; hij is errrug leuk hoor je banner, ik wil ook hihi slingding; sterkte met het werken, wij moeten nog plannen maken voor de vakantie saar; haha moet echt lachen om je beschrijving vwb mammografie, dan zal ik denk wel pijn hebben (heb nie zo veel zeg maar ). hihi, ja maar dat is anders toch?!?!?! oh lijkt me erg leuk, hoor graag hoe het is geweest lies; fijn dat de mammografie goed gegaan is, oooohhh klinkt super leuk jullie vakantieplannen noura; mmmm lekker zelfgebakken oliebollen lola; gezellig joh, dat je zo spontaan daar heen bent gegaan en saar ben en liene bent tegen gekomen duikster; tja je moet wat he wanneer er een 2e komt. goed idee om het nu al vast te leggen. hier dus een mannetje dat nu weer heeft overgegeven, denk echt dat ie er letterlijk ziek van is(van zijn kiezen) hij heeft ook de hele dag met zijn handjes in zijn mond gezeten en rode wangen, hij wil nu ook zijn fles niet en we hebben hem een zetpil gegeven hopelijk wil hij straks wel een beetje slapen. tot horens iedereen gr saskia
Gezellig, bokrijk! Noura, dat is dan jammer dat je nog nét geen 35 bent. Lies, fijn dat de mammografie mee viel. En ik zou geloof ik ook emotioneel worden na zo'n telefoontje. Ik vind het bordspel van kolonisten erg leuk. Helaas vind mijn vriend het geen leuk spel. Wij gaan deze zomer weer met mijn zus en gezin naar Italië. Dat is dit jaar erg goed bevallen. Daarna misschien nog een weekje naar zuid Frankrijk of zo. Wel een lekker idee dat ik me niet druk hoef te maken over mijn vakantie. We hebben besloten dat ik tot eind mei blijf werken en willen in juni op vakantie. dan is mijn heeeeeeeele lange vakantie dus begonnen . Cynthia, moeilijk....jouw gevoel rondom zwangerschap. Herken het wel een beetje. Ik had er gisteren ineens heel erg last van. Ik las dat Karin alweer 13 wkn zwanger is en iets over Noura. Toen schoten de tranen ineens in mijn ogen. Dit terwijl ik dacht er niet zo mee bezig te zijn. Misschien voelde ik me daar gewoon te beroerd voor en houdt het me meer bezig dan ik zou willen. Ineens het besef dat het voor mij ook zo had kunnen zijn. Wat ik helemaal erg vond was dat ik moest bekennen de zwangerschap van Karin een beetje "vergeten" te zijn. Daar schaam ik me echt voor. Ben dus echt niet bezig geweest met de zwangerschap van een vriendin en heb het belangrijke 12-wekenmoment gewoon gemist . Sorry Karin Nu nog ff iets vrolijkers... De voorbereidingen voor morgen zijn gedaan. Ik heb de kaartjes van jullie alvast open gemaakt (sorry, 1 dag te vroeg) en opgehangen. Ziet er zo leuk uit, zoveel verjaardagspost. Allemaal bedankt, en wat een creatieve kaartjes zitten erbij. Verder boodschappen gedaan, gepoetst en slingers opgehangen. morgen alleen de taart nog ophalen en de bedden voor de logés klaarmaken. Mijn zus en haar gezin blijft slapen. Heb er zo'n zin in, toch wel heel bijzonder, zo'n 1e verjaardag. Al moet ik zeggen dat ik nu voor het eerst terug denk aan vorig jaar, dat de weeën al begonnen waren. Verder heb ik niet zo'n last van met weemoed aan de babytijd terugdenken. Ik vind Jikke wel erg "groot" geworden de laatste weken en vind haar een echte dreumes geworden voor zover ik dat kan beoordelen.
Hallo allemaal! Bedankt voor jullie felicitaties. De kaartjes hangen hier in de woonkamer. Erg leuk! Bedankt allemaal! Het is hier een drukke maar wel heel gezellige dag geweest. Koen heeft volgens mij ook echt genoten en is ontzettend verwend. Ben nu erg moe en we duiken zo ons bed in. Ik kom morgen nog wel verslag doen over vandaag en foto's plaatsen. Groetjes Otje Jeetje, onze zoon is gewoon 1 jaar geworden! Raar hoor...
jikke gefeliciteerd met je verjaardag. maak er een fijne dag van vandaag met je mama en papa... liefs van iedereen hier
Fynn heeft weer iets 'nieuws'. Hij valt in de auto na een paar tellen in slaap. Is op zich niet erg als de rit een uur duurt. Dan heeft ie gewoon een normaal slaapje gehad. Maar als de rit 10 minuten duurt is ie daarna dus weer wakker en wil dan echt niet meer gaan slapen Gisteren is hij dus weer van 12.00 tot 20.00 wakker geweest op een slaapje van 15 min na in de auto @Janette/Cynthia: Fynn wordt gelukkig niet overal wakker van hoor. Alleen van de deurbel en telefoon. Verder kan ik gewoon stofzuigen, wasmachine aanzetten etc. Hoef dus niet te sluipen in m'n eigen huis. 's Avonds heeft hij er gelukkig geen last van. Hier nog geen concrete vakantieplannen. Wss gaan we (met m'n ouders dus) in februari/maart een paar dagen naar de sneeuw. Maar willen niet te ver rijden en wachten dus tot er sneeuw ligt in de Ardennen of Winterberg ofzo en proberen dan op het laatste moment te boeken. Voor een uitgebreide vakantie heb ik geen geld. Dus ik ga vd zomer weer gezellig een weekje met m'n ouders mee. En daarnaast de nodige uitstapjes naar dierentuin etc. En ach, als het mooi weer is ben ik in 5 minuten op het strand en daar kan ik me met Fynn prima vermaken. Als Fynn wat groter is ben ik trouwens wel van plan om een vakantie voor alleenstaande ouders te boeken. Al hoop ik natuurlijk dat ik dan niet meer alleen ben @Saar: Onze zorgverzekering is zeker raar. Ik betaal me suf iedere maand maar moet toch nog bijbetalen En vanaf 1 januari heb je ook nog es een verplicht eigen risico van 150 euro...Bokrijk klinkt erg leuk. En wat gezellig dat jullie Lola tegenkwamen. @Cynthia: Ik leef echt met je mee! @Lies: Gelukkig dat de mammo meeviel! En dat er niks verontrustends te zien was. Ik krijg trouwens altijd meteen de uitslag. Das ook wel prettig. Jouw vakantieplannen klinken echt super. Wil best met je ruilen. Maar denk niet dat jij dat wilt En nog 2 nachtjes slapen en dan zie je Thijs weer @Karin: Hoe hebben jullie de voogdij precies vastgelegd? En mag ik vragen wat dat kost? Ik moet dat nml ook gaan doen. @Saskia: Heeft Orlando goed geslapen vannacht? En voel je al een tandje? @Noralien: Sterkte met je gevoel! Maar ook heel veel plezier vandaag!